قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية الحب الضائع الجزء الأول للكاتب عبد الرحمن أحمد الفصل الخامس

رواية الحب الضائع الجزء الأول للكاتب عبد الرحمن أحمد الفصل الخامس

رواية الحب الضائع الجزء الأول للكاتب عبد الرحمن أحمد الفصل الخامس

جمال: هنعمل إيه الفترة الجاية سعادتك
محمد: ادينا هنشوف اللى اسمها يارا دي ونجيب منها الورق الاول
جمال بتفكير: اممممم تمام
الامين: يا محمد باشا الانسة يارا برة ومعاها واحدة ادخلهم؟
محمد بجدية: دخلهم
وانت يا جمال اعمل اللى قولتلك علية
جمال: تمام يا فندم
تخش يارا وملك
ملك بخضة: محمد؟
محمد بصدمة: ملك؟
يارا واقفة مش فاهمة حاجة وتبص لملك وتقولها: انتى تعرفيه؟
ملك: يابنتى ده محمد اخويا، حظك حلو.

محمد: امممم ماشاء الله وطلعتوا كمان صحاب
ملك بأبتسامة: اديك عرفت اهو ان احنا صحاب ودى صاحبتى من الحضانة كمان
عايزاك بقا تتوصى بيها
محمد بنفاذ صبر: اتوصى بمين , هو انا ببيع لب، بطلى هبل يا ملك مش فى البيت وهنا
محمد بجدية: اتفضلى يا انسة يارا
تقعد يارا وملك
محمد: مسمعش صوتك بقا يا ملك بدل ما الزنزانة جمبنا هنا اهو وارميكى فيها
ملك بخوف: انا اتكلمت، انا ساكتة اهو
محمد: شاااطرة.

يارا تبتسم وتضحك من طريقتهم مع بعض
محمد بجدية: مقولتليش بقا يا انسة يارا، الورق ده فيه إيه
يارا بخوف: معرفش مبصتش فيه
محمد: طب الورق ده فين دلوقتى
يارا تبص لملك وملك تقولها قوليله
يارا: مش قولتى متقوليش لحد غير لما نعرف الناس ديه
ملك: يابنتى كنت فاكرة اى ظابط رخم لاكن ده اخويا وانا واثقة فيه
يارا: لا ونبى
محمد بعصبية: امممممم واضح انكوا مرتبين كل حاجة لا وكمان مخططين كمان.

ممكن اعرف مكان الورق بقا يا انسة يارا
يارا بخوف: حاضر، بس انا مش ضامنة انك هتجيب حقه، وطول ما الورق معايا سهل نوصلهم
محمد بتفكير: بس ده خطر عليكى
يارا: لا مش خطر وبعدين هيحصل إيه اكتر من اللى حصلى
محمد يبص يلاقى ملك بتبص لية بتعمق اوى
محمد بأستغراب: بتبصى كدا لية يابنتى
ملك بأبتسامة: اصل اول مرة اشوفك بتحقق مع حد كدا
محمد بنفاذ صبر: يارب صبرنى
ملك: عثل يا خواتى عثل.

محمد: انا الرائد محمد ادهم السيوفى يتقالى عثل كده وفى مكتبه
انا لو حد شافنى كده وانتى بتقولى عثل مش هحصل امين شرطة
يارا تبتسم
محمد: طب اسمعى اللى هقولك علية يا انسة يارا، وتنفذية بالحرف، تمام
يارا: تمام.

فى شركة عاصم الحسينى
عاصم بجدية: الو ايوة يا طارق، لا هنهرب طبعا
اشرف وكمال وامجد مع الصفقة ومحدش هياخد باله ولينا طبعا حبايب فى كل حتة ومتقلقش
طارق: اشرف وكمال وامجد مين
عاصم: إيه يا طارق يعنى مش فاهم
طارق: معلش يا عاصم باشا بس مش فاهم
عاصم: يعنى البودرة والسلاح والاثار
طارق: اهاااا ههههههه ماشى ماشى تمام، هاجى طبعا فى نفس المعاد ولا إيه
عاصم: الساعة 12 بليل تبقى عندى ف المخزن، تماام؟

طارق: تمام يا عاصم بية
يخلص عاصم مع طارق وينادى السكرتيرة ويقولها انا ماشى وينزل من الشركة ولسة هيركب العربية يعدى موتسيكل علية اتنين ويضربوا نار علية ويقع غرقان فى دمه.

= تمام كدا يا باشا، خلصت
- تمام، كنت عارف انك هتخلص بسرعة
= تلميذك يا باشا
- هههههههه طب ادينا خلصنا من الموضوع ده، عايزك بقا تراقب خطيبة سامح، عايزك تعرف الورق ده فين، فاااهم
= تمام يابو نسب
- نسب إيه
= الله مش قولتلك على الموضوع وانت قولتلى اكلمه، ولا بقا نسيت
- ههههههه لا منستش، اعمل بس اللى قولتلك عليه
= تمام يا كبير.

محمد بجدية: طب محدش شاف نمر الموتسيكل ده
جمال: لا يا باشا كل اللى كانو موجدين ساعتها بيقولوا ان الموتسيكل ده كان من غير نمر خالص والاتنين اللى عليه كانو مغطيين وشهم
محمد: اممممم.

ملك بأبتسامة: شوفتى اخويا طيب ازاى، اى خدعة
يارا: خدعة إيه بس فى المصايب اللى انا فيها ديه
ملك: يابنتى خلاص بقا، الحمدلله ان هى جت على اد كده
يارا بحزن: الحمدلله
فجأة تليفون يارا يرن برقم غريب
يارا: ايوة!
- ازيك يا انسة يارا
يارا: مين؟
- متقلقيش، انا من طرف سامح الله يرحمه
يارا بخوف: سامح؟
- ايووة، هو طبعا كان عاين عندك ورق كدا مهم صح
يارا تخاف اكتر: لا النمرة غلط.

- اسمعينى بدل ما تأذى نفسك وتأذى الامورة اللى جمبك
يارا تبص ل ملك بخوف
يارا: طب حضرتك عايز إيه
- حضرتى عايز الورق اللى عندك بالزوق بدل طبعا ما اخده بس بالعافية
يارا: بس حضرتك مين
- ميخصكيش، انا كل اللى يخصنى الورق، تمام
يارا: بس
- مبسش، انا هكلمك تانى علشان اقولك هتسلمينى الورق فين وامتى
وطبعا مش هوصيكى، المكالمة دى لو الظابط عرف عنها حاجة متلوميش غير نفسك
ويقفل
ملك بخوف: فيه إيه يا يارا؟

يارا بصدمة: خدى اسمعى
ملك تسمع المكالمة
ملك بثقة: انا لازم اكلم محمد
يارا بخوف: لا
ملك: لا هكلمه، مش هو اللى ماسك القضية
ولا هنسيب العصابة دى تأذيكى
يارا: اسمعى بس
ملك: لا انا هكلمه
تمسك ملك الموبيل وتتصل ب محمد
ملك: ايوة يا يابنى
محمد بنفاذ صبر: ابنك؟
ملك: مش وقته، تعالى على الفيلا بسرعة
محمد: انا فى شغل مش فاضى
ملك: ما ده شغل بردو
محمد: شغل إيه
ملك: العصابة كلمت يارا
محمد: خمس دقايق وهكون عندكوا
ويقفل.

ملك: محمد اخويا ده غريب
يارا: اشمعنا على الفيلا
ملك: يا هبلة اكيد العصابة مراقبينك ولو محمد جيه هنا هيعرفوا انك هتقولى للظابط
يارا: اممممم صح
ملك: يلا بينا بقا علشان نلحق
يارا: يلا.

= باين كدا يارا كلمت اخت الظابط و اخته اتصلت بيه ورايحين علشان يقولوله
- يابنت ال.

هو الظابط ده اسمه إيه
= انت تعرفه كويس
محمد ادهم السيوفى
الرائد محمد ادهم السيوفى
- اييييييه؟

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة