قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية إمرأة في عصمة صعيدي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث

رواية إمرأة في عصمة صعيدي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث

رواية إمرأة في عصمة صعيدي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث

محسن(بخوف): تسنيم..
ديما: ثانية..
ديما طلعت شنطتها و طلعت البرفيوم و قعدت تشممه لتسنيم..
تسنيم(و هي بتفوق): آه ديما انتي هنا؟
ديما(بابتسامة): كدة يا مزة تقلقينا عليكي يا مزة انتي..
حسن(بحدة): ممكن افهم ايه الكلام ده يا حسن؟
محسن(بتوتر): يا خوي..
ديما(بفرحة): الله حضرتك عمو حسن الكبير صح، انا ديما كان نفسي اجي هنا كتير بس بابا كان بيقولي بعدين..
ديما قامت بكل نشاط و قربت من دعاء و مدت ايديها..

ديما(بابتسامة واسعة): انا ديما انتي مين؟
دعاء(بابتسامة): انا دعاء..
ديما قربت من اللي جمبها و عملت نفس الحركة..
ديما: انا ديما و انتي؟
فيروز(بخفوت): فيروز..
ديما: تشرفت بيكوا..
ديما: و انتي؟
سارة: انا سارة..
ديما: و انت؟
علاء: محسوبك علاء ابن عمك..
ديما: تشرفت بيك، اينعم كان نفسي يبقي عندي اخ بس ممكن اعتبرك اخويا صح؟
علاء: اكيد اكيد..
محسن: لا يا ديما انتي عندك اخ..
ديما(بصدمة): انت متجوز على ماما؟

تسنيم: يا حبيبتي هفهمك..
ديما: هتفهموني ايه و انتي ازاي موافقة ان بابا يتجوز عليكي..
جملات: ليه بس يا حبيبتي عادي هنا عادي..
ديما: مين حضرتك؟
جملات: انا مرات ابوكي يا حبيبتي، و اعتبريني امك التانية..
ديما: ماما انتي موافقة على الكلام ده؟
تسنيم(بخوف من ردة فعل ديما): اه يا حبيبتي..
ديما(بابتسامة واسعة): تمام، فين اخويا بقي؟
محسن: اهو خالد..

ديما جريت على خالد و حضنته، و خالد كان هيبعدها عنه بنفور بس نفي الفكرة لما قالت..
ديما(بدموع): كان نفسي يبقي عند اخ كبير اخد رأيه و يفضل يرزل عليا، و كان نفسي في اخ كبير يحميني من اي شخص يحاول يضايقني..
و بعدين ديما بعدت عنه و ضحكت..
ديما(بابتسامة): بس مش مشكلة الايام جاية انا ديما عندي 24 سنة و انت؟
خالد: اكبر منك بسنتين...
ديما: تمام..
ديما: فين عمو ايمن و عمو علي؟
ايمن: انتي تعرفينا؟

ديما: اه ماما و بابا كانوا دايما بيتكلموا عن الكل..
حسن(بصرامة): و مين قال اننا هنتقبلك؟
محسن(بصدمة): اخوي(اخويا)دي بتي(بنتي)...
ديما: ليه حضرتك انا ابقي بنت اخوك؟
حسن: و انا مش هعترف بيكي..
جملات: ليه بس يا حاج؟
حسن: هو كان بيكدب عليكي و كمان مش كفاية انه متجوز عليكي و كمان طلع مخلف...
فتحية: اصبر بس يا حاج..
تسنيم: يا حاج دي برضو مهما كانت بنت اخوك..
حسن: هتتقبلها يا خالد؟

ديما بصت لخالد ببرائة و الدموع متجمعة في عنيها و هو مقدرش يرفض...
خالد: اه يا عمي..
ديما نطت و قعدت تضحك..
ديما(بابتسامة): شكرا..
حسن سابهم و مشي...
فتحية: تعالي يا حبيبتي انا خالتك فتحية مرات عمك الكبير..
عبير: ايه ده اللي انتي لابساه معندكيش حياء..
ديما: و حضرتك مضايقة ليه؟
عبير: لانك من عائلة القاضي وهتخشي النار بلبسك ده..

ديما: تصدقي عندك حق لازم اغير لبسي بقي علشان انتي اللي هتخشي النار مكاني و هتتحاسبي..
جاسر(بحدة): انتي من عائلة القاضي و عائلة القاضي معروف عنها الانضباط و الاحترام مش السفالة دي..
محسن: جاسر ديما ملكش دعوة بيها..
ديما: حبيبي يا بابتي انقذته من ردي..
جاسر: انا ماشي..
جاسر و خالد طلعوا ناموا...
دعاء(بابتسامة): انتي عسل اوي..
ديما: شكرا يا روحي..
فتحية: يلا بقي انتي شكلك تعبانة عايزة اوضة لوحدك..

ديما(بتفكير): اممممم..
ديما راحت و مسكت في دراع فيروز..
ديما: هنام مع السكر دي..
فيروز(بخفوت): براحتك..
ديما: باي ماما باي بابا..
ديما طلعت مع فيروز...
عبير: معندهاش حياء..
علاء: هي دي بنتك ازاي يا عمي؟
محسن: ديما مش زي اللي في دماغك يا علاء..
علاء: لا طبعا دي مهما كانت بنت عمي..
جملات: يلا يا تسنيم و يا حاج اطلعوا ريحوا..
تسنيم: بس..
جملات: يلا بقي..
محسن راح باس رأس جملات وطلع هو و تسنيم لاوضة..

اسماء: انتي يا بت يا سارة..
سارة: ها..
اسماء: مالك مبحلقة كدة ليه؟
سارة: البت جميلة اوي و بيضة اوي..
عبير: ده كله بدرة..
اسماء: طب يلا الكل على النوم...
الكل طلع نام، و فتحية راحت لحسن..
فتحية: مالك يا حاج؟
حسن: مش قابلها..
فتحية: ليه بس دي روحها جميلة..
حسن: مش عارف..
فتحية: استهدي بالله بس، البت قمر و روحها طيبة هو بس لبسها..
حسن: طب يلا هنام..
فتحية: نوم الهنا يا رب...
فتحية و حسن ناموا...
-في اوضة فيروز..

ديما: ما تفكي كدة..
فيروز: اعمل ايه؟
ديما: قومي البسي براحتك كدة ارقصي فكي شعرك اعملي اي حاجة تبسطك بدل كدة...
فيروز: لا هنام، عن اذنك..
ديما: انتي كدة انطوائية و انا رغاية احذري مني..
و بعدين تليفون ديما رن، الخط اتفتح..
دنيا: يا واطية يا زبالة يا حقيرة يا حيوانة...
ديما: بسسسسسسس، ايه يا حبيبتي راديو..
دنيا: تمشي من غير ما اعرف و الاقي في الاخر رسالة انك مسافرة طب خديني معاكي يا واطية..

ديما: يا بنتي انتي عارفة ايه اللي حصل اساسا؟
دنيا: لا..
ديما: يبقي يا حيوانة متحكميش كدة و خلاص..
دنيا: احكي يا شهرزاد...
ديما حكت كل حاجة لدنيا من ساعة اتصال السواق لغاية ما بتكلمها...
دنيا: اوف ده كله حصلك..
ديما: شوفتي..
دنيا: الواد كان مز..
ديما: شوفي بكلمك في ايه و انتي بتتكملي في ايه؟
دنيا: يعني كان مز..
ديما: يعني عادي مش بطال..
دنيا: اه تمام، يا بختك سافرتي و انا هقعد هنا اتكلم مع الحيطان..

ديما: طب ايه رأيك تيجي..
دنيا: لا يا ستي عمك ده ممكن يأكلني ده مش طايقك هيطقني انا..
ديما: طب هقولهم بكرة..
دنيا: طيب..
ديما: طب سيبيني بقي اليوم كان متعب اوي..
دنيا: تمام، تصبحي على خير..
ديما: كوابيس سعيدة دنيا..
دنيا: انا و انتي يا روحي..
و كل واحدة قفلت مع التانية وناموا...

-في الصباح الباكر...
الكل صحي، و فيروز حاولت تصحي ديما..
ديما: طيب انزلي و انا قايمة..
فيروز: تمام..
فيروز نزلت و ديما كملت نوم..
حسن(بسخرية): فين الانسة؟
فيروز: قالت قايمة..
فتحية: براحة عليها يا حاج..
حسن: فتحيةو لا كلمة..
فتحية: حاضر..
محسن: معلش اصلها مش متعودة تصحي بدري او كدة...
تسنيم: بعد اذنك خف عليها شوية لانها حساسة و دموعها بتنزل بسرعة...
عبير: هي على رجليها نقش الحنة...

جملات: عقبال ما تتعود يا عبير..
ايمن: بس بنتك دي يا محسن عسل اوي و بسكوتة كدة..
محسن: تسلم يا ايمن..
دعاء: هي كانت جاية معاك ليه يا جاسر؟
جاسر: انا لقيتها واقفة في الشارع و خايفة و سألتها و بعدين جبتها لهنا علشان نتأكد...
تسنيم: هي ديما كدة علطول بتخاف من اقل حاجة، معلش.
حسن(بسخرية): حتى مسمينها اسم مايع و مايص..
ديما: و حضرتك تعرف معني اسمي علشان تحكم عليه؟
حسن: و ده ليه معني اساسا؟

ديما: طبعا و انا فخورة باسمي لانه مفهوش اي إساءة اسمي ديما يعني المطر المطر بدون رعد او برق..
فتحية: اقعدي يا حبيبتي كلي اقعدي..
ديما: شكرا يا طنط..
سارة: اسمها مرات عمي..
ديما: شكرا يا طنط..
سارة(بغيظ): ما تسمعي الكلام يا بت..
ديما: ليه لتكوني حضرتك امي و انا معرفش، و كمان انا بقول طنط عجبك عجبك مش عجبك رأيك ميهمنيش...
تسنيم(بحدة): ديما...
ديما: ما هي اللي عصبتني الله..
خالد: اقعدي و كلي في صمت..

ديما(بابتسامة): عيوني انت يا جمر و الله انت جمر..
جاسر: احترمي نفسك..
ديما: اخويا الله..
جاسر: عندنا هنا في حدود للكلام..
ديما(بسخرية): و يا تري كام مرة لازم اتنفس؟
ايمن: خلاص يا جماعة كملوا اكل، و انت يا جاسر اهدي هي لسة جديدة...
على: النهاردة اجازة..
ديما: هو ممكن حد يوديني اتفرج على البلد؟
علاء: طبعا انا اتشرف اني اوريكي البلد..
عبير: لتكون الخدام بتاعها..
ديما: لا خالص ده زي اخويا..

محسن: لا يا ديما انا هبقي اوديكي، او خالد..
ديما: ربنا يخليك ليا يا بابتي..
ديما: اوف نسيت اطمن على بطتي..
اسماء: انتوا عندكوا بط في البيت؟
تسنيم: لا دي ناصرة..
اسماء: اه..
ديما طلعت تليفونها و اتصلت ب ناصرة تحت انظار الكل، الخط اتفتح..
ديما: و الله اسفة يا بطتي و الله عارفة اني سافرت من غير ما اقولك اسفة...
ناصرة: كدة تقلقيني عليكي...
ديما: خلاص بقي يا بطتي اسفة..
ناصرة: ماشي يا ديما..
ديما: يعني سماح..

ديما: و انتصار..
ناصرة: مجنونة..
ديما: هي البت جت عندك..
ناصرة: اه و بتأكل اهو...
ديما: همها على بطنها بنت اللظينة دي..
دنيا: عايزة ايه يا رخمة؟
ديما: اوف تصدقي نسيت موضوع امبارح اقفلي باي..
ديما قفلت التليفون و الكل بصلها بدهشة..
ديما: عمو حسن ممكن طلب؟
حسن: لا..
ديما: بليز بليز بليز بليز، و حياتي عندك طب و حياة الواد الطويل ده ابنك بليز..
جاسر(بغيظ): انتي اللي قصيرة..
ديما: مش وقتك اصبر..

حسن: اخلصي عايزة ايه؟
ديما: ممكن صاحبتي دنيا تيجي هنا؟
حسن: لا..
ديما: بليز يا عمو دي صاحبتي و اختي و متربين مع بعض و البيت جمب البيت و كنا بنام مع بعض على نفس السرير بليز..
على: متكسفش البت يا كبيرنا..
ايمن: شايف بتبصلك ازاي؟
ديما كانت بتبص زي الاطفال و خلاص هتعيط...
حسن: ماشي...
ديما(بفرحة): حبيبي يا عمو..
ديما قامت باست حسن من خده..
محسن: ديما تعالي اقعدي..
ديما: ليه هو مينفعش ابوس حد من خده و لا ايه؟

تسنيم: مفيش حاجة يا حبيبتي محدش عارف يأكل منك..
ديما: اسفة..
و الكل كمل اكله و هو مستغرب من تصرفات ديما..
ديما: متبصوش ليا كدة اه مبحبش البياض و بأكل الصفار بس...
خالد: كلي بقي و اسكتي شوية...
ديما(بلطافة): حاضر...
حسن: هاتوا شاي الرجالة في المجلس..
فتحية: حاضر..
كل الرجالة دخلت اوضة المجلس و قعدوا يتكلموا..
ديما: انتي بتدرسي ايه بقي يا دعاء؟
دعاء: انا في ثانوي، 3 ثانوي..
ديما: اه ربنا معاكي، علمي؟

دعاء: اه نفسي ابقي دكتورة ان شاء الله..
ديما: ان شاء الله تحققي حلمك..
ديما: مالك يا فيروز مش بتتكلمي ليه؟
فيروز: مفيش حاجة، عن اذنكوا..
ديما: لا و النبي، استني هنا لا بصي فرفشي كدة و هيصي يا بنتي الحياة مش مستاهلة اننا نزعل خالص..
فيروز(بدموع): عن اذنكوا...
ديما لسة هتروح وراها...
جملات: شوفوا مين هيدخل الشاي..
دميا: هاتي يا طنط..
اسماء: دعاء تعالي قطفي الملوخية..
دعاء: ورايا مذاكرة..

ديما: انا يا طنط هعمل كدة، ثانية واحدة بس..
جملات: و نعمة التربية يا تسنيم..
تسنيم: تسلمي..
ديما: طب دول بس كوبايات مين؟
اسماء: دي الحاج حسن و التلاتة دول اعمامك التانين و ابوكي، و دي بتاعت خالد اخوكي و دي جاسر و دي بتاعت علاء...
ديما: طب ايه الفرق؟
اسماء: جاسر مش بيحب السكر في الشاي..
ديما: في حد مش بيحب السكر، عموما ماشي..
ديما راحت ناحية المجلس...
فتحية: بنتك بسم الله ما شاء الله عليها قمر...

تسنيم: شكرا ليكوا و الله هي طيبة و بتحب تساعد تعمل كل حاجة بس مش عارفة اذا كانت عبير هتسيبها في حالها و لا...
جملات: هنقف ليها متخافيش..
تسنيم: بجد يا جملات انتي اصيلة اوي...
-عند ديما...
ديما دخلت المجلس من غير ما تخبط..
حسن: ازاي تخشي من غير استأذان؟
ديما: اسفة بس انا ماسكة الصينية..
محسن: تعالي يا حبيبتي..
ديما: تمام..
ديما حطت الصينية وبدأت توزع الكوبايات..
خالد: ما تجيبي يا بنتي..

ديما: ما هو الصراحة مش فاكرة فين بتاعتك و فين بتاعت جاسر..
ايمن: انتي بتنسي بسرعة..
ديما: ايه الاحراج ده؟
ديما شربت كوباية و بعدين ظهر على وشها الجزع..
ديما: دي كوبايتك لانها مفهاش سكر..
علاء: عرفتي منين انه مبيشربش بالسكر؟
ديما: طنط قالتلي..
حسن: خلاص يا حبيبتي روحي انت..
ديما: تمام يا بابتي هروح اقطف الملوخية باي..
ديما خرجت بسرعة و راحت على مكان الستات..
ايمن: بسم الله ما شاء الله..

محسن: هي ديما بتحب تساعد..
على: ربنا يحفظها..
علاء: امين..
حسن: بس انت كدبت يا محسن..
محسن: كنت خايف عليها يا حسن..
حسن: من ايه؟
محسن: متنساش العداوة اللي بينك و بين عائلة الفهد، و عائلة صقر..
خالد: طب ما هي جت اهي..
محسن: هي جت لما عرفت ان انا تعبان هي قالت لمامتها و مامتها قالتلي، لكن رفضت تقول مين اللي قالها..
حسن: اجبرها..
محسن: مهما حصل ديما مش هتفضح حد..
جاسر: غريبة..

محسن(بضحك): ديما قلبها طيب و هبلة..
-عند ديما...
ديما: اشغل اي حاجة تفرفشنا..
تسنيم: بلاش يا ديما..
ديما: ليه بس؟هشغل..
فتحية: سيبيها براحتها..
ديما: قلبي يا رب...
ديما بدأت تشغل اغنية حماسية و بتقطف الملوخية..
جملات(بضحك): ده انجليزي ده يا مرسي؟
ديما: ايه ده انتوا بتعرفوا تهزروا زينا اهو..
اسماء: فاكرة ايه؟
سارة: ايه المسخرة دي؟
ديما: بنرقص..
سارة: عمو حسن لو عرف هيزعق..

ديما: ليه هو احنا بنعمل حاجة غلط قدام ناس غريبة و كمان احنا ستات..
دعاء(بفرحة): مين ده اللي مزاجه عالي؟
ديما: تعال يا بيبي نرقص..
ديما هي و دعاء بيرقصوا و بيضحكوا و ديما قاعدة عمالة تلف بسرعة لغاية ما خبطت في جاسر و هو مسكها بسرعة...
ديما: انا دوخت..
جاسر: ايه ده؟
جاسر ساب ديما و بص لسارة اللي بصتله بغيظ..
فتحية: عايز ايه يا حبيبي؟
جاسر: الحاج بيقولك الاكل جهز؟
اسماء: اه فاضل الملوخية، هاتي يا ديما..

ديما(باحراج): ها؟
جملات: هي فين؟
ديما: الصراحة لسة مخلصتهاش..
سارة: ما طبعا كنتي بتترقصي..
خالد: في ايه؟
سارة: كانت بتترقص الهانم اختك..
ديما: ما انا مكنتش برقص قدام حد غريب و كمان ده مش رقص، ده مجرد تحريك لاعضاء جسمك...
خالد: خلاص انجزوا حضروا الغداء، يلا يا جاسر..
جاسر و خالد رجعوا لباقي الرجالة...
تسنيم: معلش علشان ديما مخلصتش الملوخية..
ديما: اسفة..
جملات: و لا يهمك ابقي اتعودي يا روحي عادي..

ديما: شكرا يا طنط...
سارة مشيت بكل غيظ و غضب، و بعدين لقت حد بيسحبها..
سارة: جاسر..
جاسر: زعلانة ليه؟
سارة: شايف كنت ماسك البت المصراوية دي ازاي؟
جاسر: دي كانت هتقع فمسكتها بس..
سارة: و لا علشان هي جميلة، علفكرة بقي ده كله بدرة و مكياج..
جاسر: حبيبتي بتغير يا ناس..
سارة: اه طبعا بغير..
جاسر: طب ما انا عارف ان ده كله بدرة و انا مبحبش غير الاصل يا حبيبتي انتي..
سارة: طب ابعد الحق امشي قبل ما حد ما يشوفنا..

جاسر: بحبك..
جسار باس رأس سارة و مشي، و سارة ابتسمت و مشيت..
بعد فترة..
ديما(بمرح): الاكل يا جدعاااااااان..
محسن(بضحك): مش هتتغيري..
ديما: لا، يلا يا جماعة علشان الاكل و انا اللي عاملة الملوخية تمام...
محسن: يعني اجيب دواء مضاد للتسمم..
ديما: خليك عارف بتشكك في قدراتي تمام..
ديما راحت و الرجالة جت و بدأوا يأكلوا، و حسن اول ما كل داق الملوخية...
ديما(بأمل): عجبتك؟
حسن(بطرف عينه): مش بطالة..

محسن: حلوة اوي يا حبيبتي..
خالد: تسلم ايدك..
علاء: ما هو القمر مبيعملش غير حاجة حلوة زي..
ايمن: علاء، تسلم ايدك يا ديما..
ديما: تسلموا، بس طنط جملات و طنط فتحية ساعدوني، فاشكروهم هما الاول..
جملات: يا حبيبتي انتي سكر اساسا..
تسنيم: اه فين ديما المغرورة؟
ديما: سيبيني بس اتعود و هتلاقي ديما القديمة موجودة..
سارة: مش فاهمين..

تسنيم: ديما بتفضل تقول على نفسها و الله انا جمر و الله القمر يجي يتصور معايا، و تفضل تمدح في نفسها..
ديما: بدل الجفاء اللي الواحد عايش فيه، هو انا لقيت حد قالي كلمة حلوة و رفضت الله...
محسن: بس يا لمضة..
فيروز: الملوخية حلوة اوي يا ديما..
عبير: لسانك اتعدل..
دعاء: هو مفيش تاني و لا ايه لا هزعل...
ديما: الله يجبر بخاطرك يا ستي..
دعاء: لا و الله حلو اوي..
ديما: طعا يا روحي مش انا اللي عاملاه اكيد حلو..

تسنيم: هنبدأ غرور بقي..
تليفون ديما رن، الخط اتفتح..
ديما: الو ايه يا بنتي؟
دنيا(بعياط): انا توهت يا ديما..
ديما: ازاي؟
دنيا(بعياط): معرفش انا في حتة مقطوعة و السواق تعبان اوي انا خايفة...
ديما: طب اهدي خلاص متعيطيش..
محسن: في ايه يا ديما؟
ديما: دنيا تاهت يا بابا..
محسن: طب وديني التليفون..
ديما: اتفضل..
دنيا: الو يا عمو بليز الحقني..
محسن: خلاص اهدي في ايه؟
دنيا: توهت و السواق مش بيرد عليا..

محسن: طب اوصفيلي انتي فين بالظبط..
دنيا: في حتة مقطوعة و يافتة مكتوب عليها().
محسن: خلاص عرفت انتي فين، اهدي و خليكي في العربية لغاية ما اجيلك..
دنيا: حاضر، بس بسرعة بليز..
محسن: خالد معلش هتروح عند()دنيا تاهت معلش، بس بسرعة..
حسن: مين دنيا؟
ديما: صاحبتي يا عمو..
خالد: تمام عن اذنكوا..
ديما: استني هاجي معاك..
خالد: طيب تعالي...
حسن: روح معاهم يا جاسر..
جاسر: بس..
حسن: يلا..

ديما و خالد و جاسر ركبوا العربية جاسر و خالد قدام و ديما ورا...
-بعد فترة...
ديما: اهي العربية..
ديما نزلت بسرعة و راحت للعربية ملقتش حد..
ديما(بدموع): دنيا...
جاسر: في ايه؟
ديما(بدموع): دنيا مش موجودة..
خالد: خلاص اهدي، اتصلي بيها..
ديما طلعت تليفونها و حاولت تتصل بدنيا لكن تليفونها بيدي جرس بس..
ديما: مش بترد..
جاسر بص لخالد بنظرة هو فهمها...
خالد: ديما روحي العربية و متخرحيش منها مهما حصل..
ديما: ابدا..

جاسر(بحدة): ما تسمعي الكلام..
ديما: لا اشوف صاحبتي الاول..
خالد: العند هنا ملهوش لازمة، انجزي اسمعي الكلام..
ديما: انا مش بعاند بس مش هسمع الكلام الا لما اشوف صاحبتي..
جاسر: لو عايزانا نلاقي صاحبتك اركبي العربية..
ديما بصت ليهم و بعدين راحت ركبت العربية..
و جاسر و خالد اتحركوا..
جاسر: تفتكر..
خالد: ليه لا، ما هما شلة فاسدة اسااسا..
جاسر و خالد راحوا لمكان فيه بيت صغير زي كوخ كدة...

و سمعوا صوت صريخ مكتوم، و شباب بيضحكوا..
خالد و جاسر دخلوا..
شاب1(بخوف): جاسر بيه...
جاسر: ايه اللي انتوا بتعملوه ده؟
خالد بص على البت اللي بتبصلهم برجاء( اه هي دنيا)..
خالد: انتي صاحبة ديما؟
دنيا هزت رأسها كتير بمعني اه..
جاسر: حسابكوا من الحاج حسن القاضي..
شاب2: مش بنخاف..
و بدأ يمسك عصاية خشب و يضرب جاسر لكن جاسر تفادي ضربة العصاية، و بدأ يضرب هو و خالد..

و بعدين خالد فك الحبل عن دنيا و الرباط اللي على بوقها..
خالد: انتي كويسة؟
دنيا: اه اه..
خالد: قومي..
دنيا: فين ديما؟
خالد: رايحين ليها..
خالد و دنيا و جاسر كانوا ماشين و فجأة سمعوا صوت صريخ...
ديما(بصريخ): الحقووووووووني...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة