قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية إمرأة في عصمة صعيدي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع

رواية إمرأة في عصمة صعيدي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع

رواية إمرأة في عصمة صعيدي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع

دنيا: دي ديما..
جاسر: خليك..
جاسر جري بسرعة ناحية ديما..
خالد: مدي شوية...
دنيا: حرام عليك انا تعبانة و بحاول امد علشان خاطر ديما...
جاسر راح عند ديما لقي واحد بيحاول يكتم صوتها..
جاسر: انت اتجننت ابعد عنها..
شاب: ابدا...
جاسر: اتقي شري...
شاب: البت دخلت دماغي..
ديما كانت واقفة عمالة تعيط، و بعدين لقت حد بيضرب الشاب اللي وراها و اتزقت على جاسر اللي مسكها علطول...

لكن الشاب مسك ازازة بيرة من اللي كان جايبهم و كسرها..
شاب: اللي هيقرب مني هفتحله رأسه...
دنيا: احنا معملناش ليك حاجة..
خالد: لو راجل اعملها..
جاسر: انت عارف انك ضعيف..
ديما: لو سمحت امشي و محدش هيأذيك صدقني بس بليز امشي..
و بدون مقدمات دنيا مسكت ازازة بيرة تانية و فتحت دماغ الراجل، و خالد و جاسر اتصدموا..
ديما(بفرحة): اختي..
دنيا: قلبي انتي..
ديما و دنيا قعدوا حاضنين بعض لمدة دقيقتين..
جاسر: ما تنجزوا..

دنيا(بهمس): مين الرزل ده؟
ديما: ده جاسر ابن عمي..
دنيا: بقي كدة..
ديما: ما تتلمي يا بت..
دنيا(بهمس): و الواد المز ده مين؟
ديما: اخويا خالد..
خالد: يلا انا جبتلك الشنط، انجزوا اركبوا و لا عاجبكوا المنظر..
ديما: خلاص..
ديما و دنيا ركبوا و جاسر بدأ يسوق و جمبه خالد..
و بعد فترة وصلوا للبيت..
خالد: انزلوا..
ديما(بتردد): خالد..
خالد: ايه؟
ديما(بتوتر): بليز بلاش تقول لبابا على اللي حصل..
جاسر: اشمعنا؟

دنيا: هيزعل مننا، و هيضايق و هيفضل يفحصنا و يجيب دكتور...
خالد(بسخرية): للدرجة دي بيحبك..
ديما: هتقولوا ليه؟
جاسر: انزلوا..
دنيا: بس..
خالد: ما تنزلوا هي شغلانة..
ديما و دنيا نزلوا و خدوا شنطة دنيا و دخلوا للبيت..
فتحية: يا مرحب يا مرحب..
جملات: نورتي..
دنيا(بهمس): الله شكلهم حلو اوي..
ديما: و انا منورتش و لا ايه؟
اسماء: ده انتي النور كله، اتفضلوا..
تسنيم: ديما في اوضة ليكي انتي و دنيا هتقعدوا فيها..

ديما: يعني مش هنام مع فيروز..
دنيا: اه يا واطية اسيبك يوم تروحي تحبي في غيري..
ديما: ايه يا اسطا، عديها..
دنيا: ده انا هقتلك..
ديما(بصريخ): يا ماما..
دنيا فضلت تجري ورا ديما تحت صوت ضحكهم...
دعاء: الله شكلهم حلو اوي..
تسنيم: دول تؤام يا بنتي..
ديما: بليز يا دعاء متخلهاش تمسكني...
دنيا: ايه ده مين القمر ده، ممكن نتعرف؟
دنيا: همتعك...
ديما: اه يا واطية بتحبي في غيري..
حسن: ايه الصوت العالي ده؟

دنيا: هو ده العوووو...
ديما مقدرتش تمسك نفسها من كتر الضحك وقعت على الارض...
محسن: طول عمرك هبلة...
تسنيم: عيب يا دنيا..
حسن(بحدة): بطلي ضحك...
ديما: اسفة..
على: شرفتي يا بنتي..
دنيا: شكرا يا عمو..
ايمن: البيت نور..
علاء: اوبا هو احنا روحنا القاهرة و لا ايه..
جاسر: علاء اخرس..
خالد: يلا اطلعوا..
دنيا(بهمس): طب يأمرك انتي لانك اخته يأمرني انا ليه؟
ديما: ده شكلهم من النوع اللي بيذل الواحد..

جاسر(بخبث): هتطلعوا و لا؟
ديما لاحظت نظرة الخبث اللي في عيونه و نبرة صوته...
ديما: و لا..
جاسر: طيب يا عمي، (و لسة هيكمل كلام)..
ديما: يا بابا احنا لما روحنا لقينا دنيا مخطوفة و هما راحوا جابوها و بعدين في واحد جه و كان عايز يخطفني بس اخويا و ابن عمي انقذوني انا و دنيا...
جاسر اتصدم من انها حكت الموضوع من غير خوف..
محسن: طب حصلك حاجة؟

ديما: متقلقش يا بابتي احنا بخير، و محدش يقدر يهزنا و لا يذلنا، و لا ايه يا دنيا..
دنيا: طبعا يا روحي..
سارة: هو في ايه؟
دنيا: مين؟
سارة: انتي اللي مين؟بس باين من لبسك انك صاحبة المايصة..
فتحية: سارة احترمي نفسك..
ايمن: العشاء جهزوه...
تسنيم: تمام، اطلعوا ارتاحوا عقبال ما نحضر..
ديما: تمام ممكن حد يوريني اوضتي..
اسماء: روحي يا فيروز..
فيروز ورتهم الاوضة و ديما لقت هدومها منقوله..

ديما: شكرا يا سكر معلش تعبتك..
فيروز: و لا يهمك..
دنيا: هي مالها؟
ديما: و حياتك لسة معرفش..
دنيا: علشان خايبة..
ديما: حوش حوش...
دنيا: يععع بيئة..
ديما: و النبي...

-بعد فترة...
الكل كان قاعد على السفرة...
حسن: مين اللي خطفهم يا جاسر؟
جاسر: الشباب الصايعة اللي حضرتك عارفهم يا حاج..
حسن: بعد الاكل اعمل قعدة عرب..
محسن: لا لا بلاش يا خوي..
حسن: سمعتني يا جاسر؟
جاسر: طبعا يا حاج..
على: سيبه يا محسن نجيب حق بنتك..
ديما: في ايه؟
عبير: هيعملوا قعدة عرب هيجيبوا حقك انتي و السنيورة اللي جمبك...
دنيا: لا ما احنا خدنا حقنا انا ضربت الشاب على رأسه...

علاء: لا برضو حقكوا لازم يجي انتوا من عائلة القاضي..
ديما: مليش فيه انا عايزة اتجول في ام البلد بقي انا مش جاية اتحبس..
على: خلي خالد يوريكي..
خالد: انا هسافر القاهرة ورايا شغل..
ديما: طالما انت كنت بتسافر القاهرة مكنتش بتيجي ليه تزورنا..
خالد ساب الاكل و بصلها بسخرية و قام...
حسن: من ساعة ما جيتي مجبتيش غير المشاكل..
حسن قام، و وراه ايمن و على..
ديما(بدموع): انا عملت ايه؟

جاسر(لنفسه): ايه كمية الطفولة دي؟
محسن: مضايقيش نفسك يا حبيبتي..
دنيا: خلاص با بنتي اكيد ميقصدوش..
ديما: تمام...
و بعدين الكل قام، و الستات راحت للمطبخ..
ديما: لو سمحت يا طنط جملات ممكن دقيقة؟
جملات: ماشي يا حبيبتي..
جملات و ديما راحوا للجنينة..
ديما: ممكن افهم هو ايه اللي حصل زمان مخلي عمو يكرهني هو و خالد..
جملات: يا حبيبتي متشغليش بالك عمك و اخوكي مستحيل يكرهوكي..
ديما(بدموع): بس انا مُصرة اني اعرف..

جملات: يا بنتي زمان جدك ابو ابوكي كان زي عمك حسن كدة بالظبط بنفس القسوة و الغلظة بس اطيب منهم مفيش، ابوكي سافر القاهرة و حب امك و جه هنا قال لجدك و جدك رفض و بعد محاولات كتيرة جدك قاله هتتجوز بس بشرط انك تتجوز واحدة من البلد هنا، و ابوكي وافق و اتجوزني و بعدها حملت علطول و خلفت خالد، و كان ابوكي مستمتع مع مامتك في مصر و مكنش بيجي يزورني انا و خالد هنا خالص، علشان كدة خالد مضايق شوية..

ديما: شكرا يا طنط معلش تعبتك...
جملات: و لا يهمك...
جملات قامت مشيت و بعدين دنيا جت قعدت جمب ديما..
دنيا: يا قوم نحن هنا..
ديما: خير؟
دنيا: بتفكري في ايه؟
ديما: مفيش..
ديما قامت و طلعت على السلالم و وصلت لاوضة و خبطت الباب، و دخلت..
ديما: فاضي؟
جاسر: خير؟
ديما: ممكن اتكلم دقيقتين؟
جاسر: تمام نازل وراكي..
ديما: لا عادي..
ديما دخلت وقعدت على الكنبة، تحت انظار جاسر المندهشة..
ديما: اتكلم..
جاسر: قولي..

ديما: هو خالد بيحب ايه او عيد ميلاده امتي؟عايزة اعرف كل حاجة عنه..
جاسر: ليه؟
ديما: مش اخويا..
جاسر: مش فاضي..
ديما: مش مشكلة هات رقمك و نبقي نتكلم...
جاسر: انتي هبلة؟
ديما: في ايه؟
جاسر: انتي عارفة انك في اوضتي ده معناه ايه؟
ديما: ايه؟انا و انت زي الاخوات، هات رقمك بس..
جاسر باصص ليها بصدمة، ديما خدت التليفون و بدأت تسجل رقمها عنده، و خدت رقمه..
ديما: باي اشوفك بعدين..

ديما سابته و نزلت و هو مدهوش من تصرفها...

-بعد ساعة...
كل الرجالة لبست العبايات الصعيدية و جهزوا علشان رايحين قعدة العرب...
ديما(لنفسها): ايه ده؟هما كمان الشباب بيلبسوا عبايات يععععع...
دنيا(لنفسها): احم هو في ايه؟دول جمال اوي..
فتحية: هتعوزوا حاجة؟
حسن: لا..
و الرجالة راحت مكان القعدة..
ديما: انا عايزة اشوف..
دعاء: مينفعش..
دنيا: ليه بس؟
دعاء: كدة..
ديما: تعالي بس هما بيتكلموا ربع ساعة و نيجي..
دعاء: ابدا انسوا...
بعد فترة...
فيروز: هاي..

سارة: ايه ده فيروز بتتكلم مطلعتيش خارسة..
فيروز بصت ليهم باحراج و عياط و طلعت جري لاوضتها...
ديما(بغضب): انتي مجنونة يا بت انتي؟
سارة: مين دي اللي مجنونة؟
دنيا: مش محترمة فعلا...
دعاء: شخصية رزلة..
و التلات بنات طلعوا لفيروز...
ديما: في ايه يا قمر؟
فيروز: مفيش..
دنيا: يا بنتي خليكي فري كدة فرفشي الدنيا مش محتاجة زعل..
دعاء: يلا بقي يا فيروز..
ديما: طب في سبب؟
دعاء: لا هي انطوائية كدة من زمان..
دنيا: اه..

ديما: ده احنا هنولعها يلا يا دنيا..
دنيا شغلت اغاني على موبايلها و قعدت هي و دنيا يرقصوا و قوموا فيروز و دعاء...

-في مكان تاني..
عند الرجالة...
حسن: انتوا مش ناويين تتلموا؟
شاب1: غلطة يا كبيرنا..
شاب2: ما هو مفيش واحدة بلبسها ده و في الوقت المتأخر ده و تكون واقفة في حتة مقطوعة الا اذا كانت..
محسن: دي تبقي بنت صاحبي و من القاهرة و كانت تايهة..
شاب3: طب ما البت علمت عليا اهو...
جاسر(بهمس): مش هنخلص..
خالد(بهمس): اسكت..
راجل: طب و البت التانية؟
جاسر: كنا مخلينها في العربية لغاية ما نجيب صاحبتها...

راجل: هو انتوا بيتكوا بقي فندق..
خالد: متدخلش في اللي ملكش فيه..
حسن: البت هتقعد كام يوم هي و صاحبتها و تمشي..
شاب: يعني كانت مع جاسر و خالد يعني هي سمعتها وحشة..
محسن: لا...
حسن: ملناش دعوة هي هتقعد يومين و هتمشي دي تعتبر سائحة...
راجل: يبقي ايه لازمة قعدة العرب طالما متقربش ليكوا...
ايمن: البنت كانت في ضيافة الكبير يبقي لازم نرد ليها حقها، و ده واجب الكبير بتاعنا...
شاب: و ايه المطلوب؟

حسن: طول ما البنات دول موجودين محدش يقرب منهم، فاهمين و الا هندمكوا باقي حياتكوا...
الكل: مفهوم...
محسن بص لحسن بنظرة حزن و عتاب و سابهم و مشي...
و الكل رجع على البيت...
ديما: بابتي..
محسن(بحزن): ازيك يا حبيبتي..
ديما: اممممم شكل بابتي زعلان اتكلم الانكار مش هيفيدك يا محسن القاضي..
دنيا: ايه ده ايه ده محسن القاضي بجلالة قدره هنا و زعلان و احنا موجودين لا كدة لازم نثبت بقي..

تسنيم: ديما باباكي مش زعلان يلا بقي اطلعي تنامي..
ديما: الحق دي بتشتمني..
فتحية: هي قالت حاجة يا بنتي..
ديما: قولوا كدة بقي...
ديما: انت بتوزعني انت و ماما، طب و ربي لانام في حضنك النهاردة بس..
حسن(بحدة): بطلي دلع، مفيش حد بينام جمب ابوه لما يكبر..
دنيا: ده ديما لغاية دلوقتي ساعات بتروح تنام جمب عمو و طنط..
ديما(بضحك): بنام في النص..
ايمن: يعني بتقلي راحتهم..
ديما: يا عمو ده انا الراحة بذات نفسها..

دعاء: اه و الله البت دي جوهرة..
ديما: بس بقي بتكسف..
الكل قعد يضحك ما عدا جاسر و خالد و حسن...
دنيا و ديما: يلا بقي يا طنط /ماما شوفيلك اي حتة تنامي فيها..
محسن: ده بجد يا ديما؟
ديما: من امتي و انا بهزر؟
تليفون دنيا رن، الخط اتفتح..
دنيا: عم الناس و الله...
ديما: مين مين؟
دنيا(بهمس): اخرسي..
دنيا: اه مبسوطة اوي، و معايا ديما..
ديما شدت التليفون و قعدت تجري و دنيا وراها..

ديما: الو يا عمو اه احنا كويسين ابعت اي حد ياخد البت دي من هنا، مضايقانا و عاملة مشاكل..
ديما: ما تبطل احراج شوية الله..
دنيا: يا بت هاتي اكلم بابا..
ديما: في ايه؟
ديما(بفرحة): احلف، تمام اقفل..
دنيا: في ايه؟
ديما(بغناء): هيكتبوا الكتاب يا نقاوة عيني..
دنيا: هيكتبوا كتاب مين؟
ديما: مبروك يا بيبي جالك عريس...
دنيا(بصريخ): نعم يا اختي..
تسنيم: الواحدة مصيرها تتجوز يا دنيا..

دنيا: خلوا بنتكوا هي اللي تتجوز انا مالي..
محسن: العريس ده راجل اعمال و محترم و انا و ابوكي اتفقنا عليه..
ديما: الحقي محسن كان مشارك مع ابوكي..
حسن: معودهم على الدلع و المياصة، انجزي شوفي هترجعي بلدك امتي؟
ديما(بدموع): حضرتك ليه بتكرهني انا عملتلك ايه؟انا معملتش حاجة ليك و معملتش حاجة لخالد كنت بتمني يبقي عندي اخ بس هو رافضني..
ديما: و انا هريحكوا مني خالص، عن اذنكوا..

ديما طلعت جري على اوضتها و دنيا كانت هتطلع وراها لقتها قفلت الباب...
محسن: حرام عليك يا اخويا حرام البت مش هتستحمل..
تسنيم: لو بنتي حصلها حاجة هتقلب حريقة..
عبير: خليها تغور هي و البت المايصة اللي معاها..
خالد: عن اذنكوا..
خالد لسة هيمشي، لقي ديما نازلة بشنطة هدومها..
دنيا: ديما استهدي بالله...
ديما: طالما مش متقبلني في البيت ده يبقي مليش مكان فيه...
محسن: يا حبيبتي اسمعي كلامي و اهدي بس...

ديما: نعم يا بابا..
محسن: انتي عايزة ايه؟
ديما: امشي و حالا...
تسنيم: يا حبيبتي طب ايه رأيك نمشي كلنا بكرة..
ديما: لا و حالا يعني حالا..
دنيا: و انا جاهزة يا صاحبي..
جاسر: ايه الهبل ده؟انتوا مصدقين نفسكوا هتعرفوا تمشوا بليل كدة و يا تري هتعرفوا تحموا نفسكوا، اعقلوا..
دنيا: مش مهم حتى لو هنموت المهم اننا نبقي مع بعض..
ديما: وجودي بيسبب مشاكل لحسن بيه هو و خالد بيه، و انا مبحبش اكون تقيلة على حد..

فتحية: اهدي بس..
اسماء: اطلعي ارتاحي و بكرة نتكلم..
ايمن: اسمعي كلام مرات عمك...
محسن(بتعب): طب علشان خاطري يا ديما...
ديما(بصوت عالي): اوف يا رب...
دنيا: خلاص يا ديما..
ديما: ماشي يا بابا انا هكبرك وسط اهلك اللي هما مستحيل يبقوا اهلي، عن اذنكوا..
ديما طلعت تاني و دنيا وراها، و ديما قعدت تعيط..
محسن: شكرا يا خوي على الاستضافة بتاعتك، انا ماشي انا و مراتي و بنتي و صاحبتها بكرة ان شاء الله...

و الكل راح على اوضته...
جملات دخلت على خالد لقته بيعيط..
جملات: يا ابني هي ملهاش ذنب الذنب ذنب جدك..
خالد: مش قادر يا امي..
جملات: حاول، يلا انت وراك سفر بكرة...
خالد: تمام...
-عند فتحية و حسن..
فتحية: اللي انت بتعمله غلط..
حسن: سيبيني يا فتحية...
فتحية: مصعبتش عليك و هي بتعيط، مصعبتش عليك و هي بتتكلم..
حسن: نبقي نتكلم بعدين سيبيني انام...
-عند جاسر...
الباب خبط..
جاسر: سارة! عايزة ايه؟

سارة دخلت و قفلت الباب..
سارة: وحشتني..
جاسر: سارة عيب ارجعي لاوضتك...
سارة: هو حلال للمصراوية و حرام ليا..
جاسر: هي دخلت كانت بتسأل على حاجة و هي متعرفش عادتنا و تقاليدنا...
سارة: طيب يا جاسر عن اذنك..
جاسر: يا سارة متزعليش انا بحبك بس عايز احافظ عليكي..
سارة: و انا كمان، باي..

-في الصباح الباكر...
حسن: كل الاول و امشي يا محسن...
تسنيم: ماشي يا حاج..
الكل كان قاعد على السفرة..
دنيا: صباح الخير، فين ديما؟
محسن(بصدمة): ديما مش نايمة فوق...
دنيا: لا..
اسماء: اهدوا بس، حد يتصل بيها..
خالد(بعصبية): هي مجنونة دي و لا ايه؟
عبير: هتلاقيها شافت واد هنا و..
تسنيم: اخرسي يا عبير، بنتي اشرف منك و من بنتك..
سارة: واضح..
حسن(بحدة): خلاااص...
واحد من الغفر: يا كبير..
حسن: عايز ايه اخلص؟

الراجل: البت المصرواية في الترعة..
الكل بصله بصدمة و خالد و جاسر اول اتنين جريوا..
دنيا: وسعوا لازم اروح..
دعاء: الستات مينفعش تخرج خليكي هنا..
فيروز: اهدي بس يا بنتي..
تسنيم(بعياط): بنتي..
كل الرجالة راحوا للترعة و اتصدموا ما عدا محسن..
ديما(بزعيق): هتفضلوا باصين ليا خدوا الولد..
-خالد مسك منها الولد اللي هي كانت شايلاه...
جاسر مد ايده ليها و هي مسكت في ايده و جاسر طلعها، و اول ما طلعت قعدت تعطس كتير..

محسن: بنتي..
ديما: انا بخير..
و بعدين فجأة اغمي عليها بس مسكها جاسر...
حسن: اطلبوا دكتورة بسرعة...
جاسر شال ديما و راح بسرعة على البيت و اول ما دخل بيها الكل اتصدم...
تسنيم: بنتي يا محسن...
محسن: خلاص اهدي..
دنيا(بخوف): حصل ايه؟
ايمن: اهدوا الدكتورة هتيجي تطمنا..
جاسر: حد يطلع يغير ليها هدومها...
دنيا و تسنيم طلعوا و غيروا هدوم ديما، و الدكتورة جت..
الدكتورة: وسعوا كدة لحظة..
و بعد فترة بسيطة..

الدكتورة: هي مقعدتش فترة كبيرة في الماية و مأثرش عليها اوي، درجة حرارتها ممكن تعلي فجأة لازم تعملوا كمادات ليها و تمشي على الدواء ده...
تسنيم: شكرا يا دكتورة...
حسن: اعرفولي ايه اللي حصل؟
جاسر: حاضر يا حاج...
خالد: خش غير و انا هغير...
حسن: على انت و ايمن روحوا مكان خالد...
خالد: بس يا عمي..
حسن: خلاص..
خالد و جاسر غيروا هدومهم، و نزلوا علشان يعرفوا حصل ايه...
ايمن و على لبسوا هدومهم و سافروا للقاهرة...

-بعد فترة...
حسن: ها اتكلموا؟
جاسر: اللي احنا عرفناه ان هي خرجت و كانت بتتمشي و تاهت و كانت بتسأل طفل على مكان بيت حسن القاضي، و كانت لسة هتمشي لقت الطفل هيقع و وقع في الترعة و نزلت وراه و حاولت تطلع بس معرفتش، و لما احنا روحنا خالد خد الطفل و انا طلعتها...
خالد: بس هي ازاي نزلت الترعة؟
محسن: ديما بتعرف تعوم...
دنيا: حرارتها لسة عالية..
تسنيم: يا رب، رحمتك..

و قعدوا يعملوا كمادات لديما و البيت رجع لحالته العادية، و فيروز رجعت لانطوائها تاني، و دعاء مبقاش ليها نفس تذاكر...
فتحية: بنتك كانت منورة البيت يا تسنيم...
جملات: فعلا حاسة ان البيت مبقاش بيلمع زي الاول..
حسن: الاكل جاهز؟
اسماء: اه يا حاج..
حسن: تمام جهزوا الغداء عقبال ما جاسر و خالد يرجعوا من المصنع...
حسن: فتحية احكمي على عبير شوية هي و سارة..
دنيا: صباح الخير..
حسن: مساء النور..

تسنيم: دنيا تعالي ساعدينا..
دنيا: حاضر...
دعاء: اخبار ديما ايه؟
دنيا: بتخرف و بتعيط...
فتحية: ان شاء الله ربنا هيشفيها...
علاء: عاملين ايه؟
حسن: روح اتكلم مع الرجالة يا علاء بلاش قعدة الستات...
حسن و علاء مشيوا، خالد و جاسر رجعوا...
و الكل بدأ يقعد يأكل..
حسن: كل يا خوي..
محسن: مليش نفس..
ديما: بابتي..
محسن(بفرحة و دموع): ديما اخيرا فوقتي..
محسن قام حضن ديما كتير، و الكل بصلهم بحنية..

تسنيم: سيبني احضنها شوية..
ديما: خلاص خلاص نبقي نحضن بعدين..
ديما مسحت الدموع إلى كانت في رموش محسن..
ديما: مقدرش اكون سبب في حزنك ابدا..
ديما: ازيك يا بت..
دنيا: احسن منك..
ديما: هاي دعاء ازيك يا فيروز..
ديما: ازيكوا كلكوا...
ديما: بس كان في حد بيقول ملهوش نفس، لسة ملهوش نفس..
دنيا: ما تبطلي يا بت انتي واخدة الاجواء و لا ايه؟
فتحية: حمد لله بالسلامة...
جملات: و الله البيت كان مضلم من غيرك..
ديما: شكرا..

ديما: بابا شوف هنسافر امتي؟
حسن: شكلك مش بتنسي حاجة..
ديما: بيقولوا..
حسن: ديما حصليني على اوضتي..
حسن مشي و ديما قامت وراه...
جاسر: تفتكر..
خالد: ليه لا ده ابوك..

عند ديما و حسن..
حسن: مش عارف اقول ايه الصراحة اول مرة اكون في الموقف ده..
ديما: اتكلم بحرية انا مش بقف على الكلمة زي ناس..
حسن: بصي يا ديما انا الاول مكنتش متقبلك..
ديما: يعني دلوقتي متقبلني..
حسن: انتي في الاول و الاخر شايلة من دمنا..
حسن: ايه رأيك نفتح صفحة جديدة؟
ديما(بابتسامة عريضة): الله حلو اوي كدة، خليك حلو علطول بقي..
حسن: قولتي ايه؟
ديما: موافقة..
حسن: تعالي في حضن عمك...

ديما قامت و حضنت حسن و قعدوا يتكلموا شوية، و بعدين خرجوا..
حسن: كله على شغله..
ديما: مين هيفسحني؟
دنيا: هو حصل ايه؟
ديما: ملكيش دعوة يا بت...
حسن: يلا ما كله على شغله...
جاسر: يا حاج كنت عايز حضرتك..
حسن: تعالي..
جاسر: حاج انا كنت عايز اتجوز سارة بنت عمي..
حسن: سيبني افكر يا جاسر..
جاسر: بس..
حسن: سيبني افكر يا جاسر..
جاسر: اللي تشوفه يا حاج..

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة