قصص و روايات - قصص بوليسية :

رواية أكيرا للكاتبة أماني فهمي الفصل الرابع عشر

رواية أكيرا للكاتبة أماني فهمي الفصل الرابع عشر

رواية أكيرا للكاتبة أماني فهمي الفصل الرابع عشر

في المستشفي
تم فرد الشرطة علي جناح جسار وعندما علم ياسر بذلك غضب بشدة وتصل على وكيل النيابة
ياسر: ممكن افهم في ايه
وكيل النيابة: كلها يومين و حضرتك هتعرف كل حاجة فى وقتها
ياسر: يعني ايه الكلام ده المفروض تحبسو كلير مش جسار
وكيل النيابة ببرود: اه وعلى فكرة ياسر بيه حضرتك و جسار بيه ممنوعين من السفر سلام
أغلق وكيل النيابة مع ياسر فأخبر ياسر الجميع بذلك الخبر.

في النيابة
بعد مرور يومين خرج جسار من المستشفي وذهب الى النيابة للتحقيق كما حضرت اكيرا و كلير و هنا يرتدو نفس اللبس ووقفو فى الخارج فى انتظار أمر وكيل النيابة بدخولهم وكان فهد و رائد و حسام والباقي يقف بجوارهم و الجهه الاخري تقف عائلة الدالي
وكيل النيابة: جسار بيه حضرتك قولت ان كلير بنت عمك هي اللي ضربتك بالرصاص صح
جسار: صح يا فندم
وكيل النيابة: امممم طيب ليه ضربتك
جسار: معرفش أسألها.

وكيل النيابة: ياسر بيه هي الآنسة كلير بنتك صح
ياسر: ايوة بنتي
وكيل النيابة: متأكد حضرتك
المحامي: طبعا متأكد حضرتك
وكيل النيابة: تمام
استدعي العسكري و أمره بدخول كلير
بعد شوية استمع الجميع لصوت خبط الباب و دخول كلير منه وهي مرعوبة
وكيل النيابة: هي ديه كلير جسار صح
جسار: ايوة هي
وكيل النيابة: هي ديه اللي ضربتك بالرصاص صح
جسار: ايوة هي
وكيل النيابة: هي ديه بنتك كلير ياسر بيه صح
ياسر: ايوة صح بنتي.

وكيل النيابة: تعالي قريبي اتفضلي اقعدي
كلير: شكرا
وكيل النيابة: لاخر مرة بسالكم هي ديه بنتك ياسر بيه و هي ديه اللي ضربتك جسار صح
ياسر: صح ديه بنتي
جسار: ايوة ديه بنت عمي ياسر
وكيل النيابة: اسمك و سنك و عنوانك و مؤهلك الدراسي
كلير بخبث: اسمي اكيرا عبد الرحيم الصاوي عندي 20 سنة طالبة فى كلية الاثار جامعة عين شمس عائشة فى مصر القديمة
جسار بستغراب: اكيرا مين ديه كلير
ياسر بحده: انتى هتستعبطي يا بت.

وكيل النيابة بحده: الفاظك ياسر بيه
جسار بغضب: دانا هولع فيكي كلير
اكيرا بخبث وخوف مصطنع: الحقني حضرتك الوكيل عوزين يضربوني وقدامك
المحامي: اهدي ياسر بيه
ياسر بغضب: بنت الكلب عاملة واحدة تانية
وكيل النيابة بغضب: انتم اتجننتم اذاي عوزين تضربوها و بتشتموها قدامي اسبت يا بني فى المحضر كل الكلام ده
اكيرا بخوف: شوفت حضرتك بيعملو فيا ايه وفى الاخر بيقولو اني بنتهم علشان تعرف اني كنت مخطوفة عندهم.

جسار بغضب: مخطوفة مين انتي اتجننتي
فى لحظة كانت اكيرا تحت ايد ياسر وقام بسحبها من شعرها بشدة ولكن اسرع وكيل النيابة وحررها منه
وكيل النيابة بغضب: وعزة وجلالة الله لحبسك
ياسر بغضب: بنتي و بربيها علشان نقصة تربيه
انفتح الباب و دخلت كلير تجري على شقيقتها و تضمها
جسار بصدمة: انتي مين
وكيل النيابة بسخرية: معقولة متعرفش بنت عمك
ياسر بصدمة: لا مش صحيح التانية ماتت.

اكيرا بخبث: لا احنا عايشين اللي ماتت زمان بنت واحدة تانية
ياسر بذهول: اذاي انا خت واحدة والتانية ماتت
جسار بصدمة: انت بتقول ايه عمي مين دول
اكيرا بجدية: حضره الوكيل سيب المكتب و خرج
وكيل النيابة: تمام
خرج وكيل النيابة من المكتب و دخل الجميع وجلسو قعدت اكيرا و هي تضع قدم على الاخري بتكبر و بجوارها كلير تفعل مثلها و خلفهم يقف مراد و عبد الرحيم.

اكيرا بسخرية: مالك ياسر شكلك مصدوم ليه ولا علشان معرفتش تكسر حد فينا
ياسر بهدوء: انتي مين
اكيرا بجدية: انا اكيرا تؤام كلير اللي ختها من امها وهى لسه مولودة كل ده ليه علشان ابوك اتجوز علي امك وخلف منها معرفتش تنتقم من اختك فنتقمت من أخوها ياخسارة طول عمرك جاحد و قاسي
ياسر بغضب: ولو الزمن رجع بيا لورا نعملها تاني و ثالث و مليارررررررر سامعة.

اكيرا بقوة: وانا هحرص طول عمري انك تتحسر علي حياتك و عمر الزمن مهيرجع لورا علشان انا موجودة و يوم متفكر انت ولا الحيوان اللي جامبك صدقني هطلق شيطاني عليكم و انتم غلابة متعرفوش مين هي الشيطانة اكيرا اسأل عليا وانت هتعرف مين انا ومش غريبة عليا انا دخلت الحيوان اللي جامبك كذا مرة المستشفي وعلى اتم استعداد اسجنه بتهمه خطف و محاولة اغتصاب عذراء و انا ليا فى كل شر جميلة و فى كل حارة دين.

ياسر بغضب: و انا مش هسيبك وهنتقم منكم كلكم
شريف بحده: اخرس ياسر ضيعت كل حاجة
اكيرا بغضب اعمي: يبقي انت اللي اخترت و صدقني هجيب عليها وطيها وانت اللي حضرت الشيطان وانا مش بتصرف ولا بالقرآن و لا بالانجيل وأول حاجة فضيحة لرجل الأعمال ياسر الدالي وفيديو حلو ينزل على السوشل ميديا لعلاقة بين المدام ماهي الدالي ربه الصون و العفاف مع إحدى رجال الأعمال
ماهي بصدمة: انتي مجنونة انا مستحيل اعمل كده.

اكيرا ببرود: صح مانتي معملتيش كده مرة ولا اتنين لا عملتي كتير اوي صح يا جبروتك يا و ***** صاحبة بس بصراحة كنتي فرسة معاه فى السرير
ياسر بغضب: اذاي تقولي كده انتى كدابة يستحيل يكون صح
اكيرا: أتفرج يا برنس وملي عينك بردو الأقربون قولي بالفرجة
شغلت اكيرا فيديو يضم ماهي مع إحدى رجال الأعمال و يكون صديق ياسر المقرب
اكيرا: علشان تعرف اللي عملته زمان و حرقة قلب ابويا لما عرف ان بعد 21 سنه عنده بنت.

ماهي بدموع غزيرة: والله كدب انا مخنتكش والله العظيم كدب انا شريفة و مفيش راجل لمسني غيرك
اكيرا ببرود: صح انتى فعلا شريفة و محدش لمسك غير ياسر بس مين بقي هيصدق الناس بتحب تتفرج و تمتع نفسها و فى شباب كتير محرومة من المتعة و البت اللي فى الفيديو صاروخ روسي جامد فرسة يعني
ياسر بكسرة: عوزة ايه اكيرا
اكيرا: عوزه كل خير عوزة عذاب 21 سنه فى اختي و ابويا وانا واخويا عوزه اكسركم و ذلكم عوزاكم تختفو من الدنيا.

شريف: اوامرك اكيرا
اكيرا: انا مليش أوامر كل المطلوب لو حد فيكم ماشي في شارع وعارف اني او اي حد فى عيلتي ماشي منه تغير الطريق
شريف بجدية: من بكرا الصبح جسار هيسافر ايطاليا يمسك الفرع هناك و ياسر و مراته هيسافرو أمريكا و ممنوع اي واحد فيهم يرجع مصر وأي واحد هيفكر ياذي عيلة الصاوي هيكون نهايتة على أيدي
فهد بغل: بس فى حساب لازم نصفية مع جسار
مراد بغضب: صح لازم يتصفة علشان نعرف نعيش.

صقر بغضب: والحساب جيه وقته و خلاص مش لازم يستنا
تقدم الشباب من جسار و على وجههم الشر وتقدمو من جسار و لكن اسرعت اكيرا و كلير و مرام بالوقوف امامهم ومنعوهم
اكيرا: لا فهد ارجوك بلاش توسخ ايدك
كلير: مراد علشان خاطري انسي
مرام: صقر علشان خاطري بلاش
فهد بهدوء: ماشي أميرتي
مراد بحنان: خلاص ملاكي
صقر بابتسامة: امرك مرامي
حسام: على فكرة هي مرامي انا وبس
مرام بسخرية: انا مرام صقورة و بس.

اكيرا بجدية: اسمعني شريف بيه انا منعت مصيبة وانت عارف كويس انا ممكن اسبهم عليه وانت شايف القوة و الجبروت فبلاش تخليهم يلعبو معايا بالنار علشان هحرقكم انتم الأول بيها
شريف بجدية: وانا عند وعدي اكيرا
اكيرا: حد يدخل وكيل النيابة من برا
حسام: تمام كوكي
خرج حسام و عاد بوكيل النيابة الذي انهي المحضر وكان فى ذهول تام مما يراه و اقفل المحضر او بمعني اصح تم تقطيع المحضر.

غادر عائلة الدالي الى قصرهم و غادرت عائلة الصاوي الى منزلهم.

في منزل الصاوي
كان يجلس عبد الرحيم و هو يضم بناته لحضنه و يقبلهم بتملك
فهد بغل: مش كفاية بقي احضان و بوس
رائد بغل: هي الهانم مورهاش امتحانات ولا ناوية تأجل السنة
اكيرا: انا بلم المنهج قبل الإمتحانات بشهر واحد بس والحمد لله بقفل المواد
ملك بضحك: وانتى اكتر واحدة تلمي المنهج قطع قطع
اكيرا: الله يحرقك انا جعانة
مراد: اااااه فين اكل الجيران الطيبين.

كلير: اه انت هتقولي مرات الجزار و مرات الفررجي و الجيران الكمل
اكيرا بابنسامة: واللي يعملك وليمة معتبرة تليق باكيرا الصاوي
حسام: وانا اشهدلك
غمزت اكيرا لهم ورفعت التليفون وعملت كذا مكالمة و أغلقت التليفون
اكيرا بثقة: حصل يا برنس اليالي واحلى و احسن سفرة هتتفرش حالا
استمع الجميع لصوت طرق على الباب فنظرو لاكيرا بذهول
اكيرا بضحك: لا مكنوش طلعين و النعمة
مرام بضحك: هروح افتح و اشوف مين.

توجهت مرام الى الباب وفتحت و جدت أشخاص لا تعرفهم
فهد بصدمة: بابا و جدي و تيته كمان في حاجة حصلت
الجد بارف: وانت مالك انا جاي للعسل ديه
اكيرا بابتسامة: حبيبي يا جدو اتفضلو.

عرفت اكيرا الكل علي عائلة فهد و العكس بعد فترة الباب خبط وتوجهت ملك الى الباب وكان الطعام و دخلتهم الى المطبخ وستاذن البنات وتوجهو الى المطبخ و فرغو الطعام فى الأطباق و كانت كلير تنظم الأطباق بحرفيه عالية و جميلة خرجت مرام و ستدعت الشباب حتي يحملو معهم الأطباق وبالفعل ذهبو لهم وحملو الاطباق و وضعوها على السفرة.

جلس الجميع فى جو ملئ بالسعادة و البهجة بعد ان غابت عن ذلك المنزل شهور كثيرة وبعد فترة غادرو ولكن طلب فهد من اكيرا ان يقابله غدا فوافقت بعد ان استاذنت والدها و شقيقها الذين وافقو و رحبو لعلمهم باحترام فهد أولا و قوة و شجاعة ابنتهم ثانيا وأيضا طلب رائد مقابلة كلير فوافقو و طلب مراد مقابلة ملك فوافق رائد.

تقابل فهد مع اكيرا و عرض عليها الزواج وأخبرته بأن الرد سيحصل عليه من والدها و شقيقها
عرض مراد الزواج على ملك بطريقة رومانسية جميلة فوافقت وهذا فرح قلبه كثيرا
اما رائد فطلب يد كلير فنكسفت و زدادت جمالا على جمالها فلم يقدر رائد على تلك الجمال فضمها لحضنة تحت اعتراضها.

سافر جسار جسار ايطاليا و قرر عدم العودة إلى مصر وأمر حرسة بالبحث عن فتاة أعترض طريقها و أخذ ما تمتلكه بالغصب تحت مسمي الزواج و تركها فى اليوم التالي فقط كان تحدي و كسبه
اما ياسر فأخذ زوجته واستقر فى أمريكا وكان لم يحدث شئ
قرر صقر الاستقرار فى مصر بجوار عائلة الصاوي التي تحبهم بشده
قررت كلير ان تعلم الكل بأنها تدرس في كلية السياحة و التسوق.

فى منزل الصاوي
كان المنزل على قدم و ساق و لما لا وهو يوم تقدم الشباب لجميلات عائلة الصاوي
أحضرت زوجه الجزار الطعام الكثير
ايضا احضرت زوجه الفرارجي الكثير من الحلويات المشهورة بيها فى المنطقة وبمساعده ابنها
كما حضرت بنات الكوافير حتي تعتني بالبنات.

وفي تمام الساعة السابعة حضرت سيارات عائلة الشافعي و نزل فهد بوسامته وجماله وساعد جدته و جده و نزل والده و صعدو الي الاعلي وكان فى استقبالهم عبد الرحيم و ستقبلهم احسن استقبال وبعد فترة قليلة حضرت عائلة الشاذلي و صعدو ال الاعلي و ستقبلهم صقر ودخلو
فهد بضحك: بما اني الكبير يبقي انا اللي هتكلم الأول
رائد بسخرية: ليه ان شاء الله انا الأول
فهد: انا الأول
رائد: لا انا الأول.

حسام بضحك: والله منتم مكملين انا الأول
مراد: نعم يا روح امك منك ليه انا الأول
جد فهد: اخرس منك ليه
صوفيا بابتسامة: انا شايفة تعمل قرعة واللي اسمع يظهر الأول يتكلم
عبد الرحيم بضحك: عندك حق و الله
فهد بذكاء: عندي اقتراح حلو مين اللي اتولدت الأول
عبد الرحيم: اكيرا
فهد: يبقي لازم الأخت الكبيرة هي اللي تتخطب الأول وده الأصول و الصح
صقر بغمزة: رجال جيش اصلي
عبد الرحيم: اتفضل يا حج وشاور لجد فهد.

الجد: يشرفني أن اطلب ايد بنتك العسل اكيرا ليا على كتاب الله
الجده بغيرة: ليك مين يا استاذ احنا عوزين البت ديه لحفيدي الموكوس ده وانت اعمل حسابك هتنام على الكنبة
مراد بضحك: معلش يا تيتة جدو غلط بس فى التعبير
حسام بضحك: خلاص بقي يا تيتة العضمة كبرت على الكنبة
جد رائد: والله عندك حق الواحد عاوز يجدد شبابه وانا بقيد كلامه انا بطلب ايد كلير ليا
رائد: و النعمة اقتلكم كلكم.

اكيرا وهى تحمل القهوة: وانت محموق ليه رائد ربنا رزقنا بعرسان ذي القمر نقول لا
فهد بتوعد: لا تقولي موافقة صح
اكيرا ببراءة مصطنعة: صح يا حفيد خطيبي
الجدة بجنان: خطيب مين يا بت والله لو قمت لضربك
اكيرا بابتسامة: مقدرش اقول لضرتي لا و حبيبي هو اللي هيجيب حقي منك كمان انا الصغيرة الدلوعة خلاص بقي يا تيتة راحت عليكي وانا الدلع و العسل صح خطيبي
الجد بضحكة رنانة: صح يا قلب خطيبك
اكيرا بغمزة: قهوتك خطيبي.

عبد الرحيم بضحك: اقعدي يا شيطان هتولعي الدنيا
اكيرا: في ايه بودي مش بدلع خطيبي
كلير بابتسامة جميلة: اتفضلو الحلويات وانا كمان بابي موافقة على كلام كوكي
اكيرا بغمزة: تؤامي الغالي
ملك بضحك: خلاص يا جماعة تخلي زيتنا يبقي فى دقيقنا وانا بطلب ايد عمو عبد الرحيم ليا قولتم ايه
اكيرا: وحنا مس هلاقي لابننا بنت احسن منك مبروك يا ولاد نقرا الفاتحة
فهد بغل: احنا فعلا هنقراها بس على روحك.

رائد بغل: عندك حق وكمان نفتح المقابر للاتنين دول
مراد بغل: خليهم ثلاثة يا رائد
اكيرا ببرود: ومالو افتحو المقابر ليكم عادي
فهد بغل: عمي عبد الرحيم انا عاوز اتجوز المجنونة ديه
عبد الرحيم بضحك: الله يكون فى عونك يا بني انا موافق
رائد بغل: وانا كمان عاوز اخطب البقرة ديه
عبد الرحيم بضحك: موافق بس جهز البرسيم ليها أقصد الجهاز
مراد: وانا عاوز اخطب ملك قولت ايه عمي
والد رائد: موافق الحمد لله هم وانزاح عني.

حسام بجدية: من فضلكم انا عاوز اتكلم
اكيرا بغمزة: عاوز تتجوز حس صح
حسام بجدية: صح استاذ صقر يمكن احنا اتقبلنا فى وقت صعب علي الكل بس والله العظيم من اول مرة شفت اخت حضرتك وانا معجب بيها انا والدتي متوفية و أعلى عايشين فى الصعيد لو لقيت ممكن موافقة مبداية هجيب اهلي ونتمم الجوازة.

صقر بابتسامة: أولا انا برحب بيك ثانيا مينفعش اطلب ايد اختي مني و كبيرنا كلنا موجود خالي عبد الرحيم هو كبرنا و كلمته سيف على رقبة الكل وآخر حاجة موافقتي انا و امي
صوفيا بابتسامة: وانا بعد إذن اخويا الكبير موافقة مش هلاقي راجل يحمي بنتي ذيك
عبد الرحيم بجدية: وانا موافق بس راي العروسة الأول وهي ديه حياتها و عمرها لو كنت عاوز المجنونة كنت وصلتهالك لحد البيت وخلصت ها مرام قولتي ايه.

مرام بكسوف: والله هو يعني انا معرفكش
اكيرا بجدية: انا هقولك كلمة مرام حسام بجد جدع جدا راجل و صاحب صحبه كمان مفيش جواز للكل قبل منخلص الجامعة وخلال الفترة ديه اتعرفي عليه و انا واثقة انك هتحبيه
جد فهد بجدية: وكلام اكيرا هيمشي نعمل الخطوبة و بعد دراسة البنات نعمل الفرح
جده فهد: طلباتك يا حج عبد الرحيم
عبد الرحيم بجدية: انا عاوزهم يحافظو على بناتي.

فهد بنظرة حب لاكيرا: وانا اوعدك اني هحافظ عليها لأنها قلبي و روحي
رائد بحنان لكلير: و انا اوعدك انها هتبقي بنتي و اختي قبل متكون مراتي
مراد بعشق لملك: وانا اوعدك انها هتبقي عشقتي وكل حياتي
حسام بغزل: وانا اوعدك انها هتبقي حياتي و سر سعادتي
عبد الرحيم: وانا واثق فيكم
صوفيا: خلاص يبقي الخطوبة بعد امتحانات البنات
الكل: موافقين
صوفيا: اتفضلو الغدا جاهز.

وبالفعل جلس الجميع على السفرة وتناولو الطعام وسط الفرحة و السعادة التي ملئت قلوبهم و حياتهم.

مر الشهر سريعا و انهت البنات فترة الامتحانات و تجمع الشباب لحجز قاعة كبيرة للخطوبة ولكن رفض جد فهد و صمم على إقامة الخطوبة فى المزرعة لكبرها و ايضا لوجود شخصيات مهمة للخطوبة
اما البنات فتجهزو للنزول لشراء الفساتين و حجز البيوتي سنتر
مر أسبوع علي الجميع و ذهبو للمزرعة قبل الخطوبة بكام يوم حتي يشاهدو التنظيم و الراحة قبل الاحتفال
استمتعت البنات كثيرا بدلع الشباب لهم و حنيتهم عليهم.

يوم الخطوبة
ارتدت ملك فستان رائع الجمال اوف شولدر طويل مصنوع من القماش الشيفون السميك ومزين من أعلى بطبقة من الجبير الناعم باللون الأوف وايت ومنسدل على منفوش ومزين من الأمام بنقشات من الدانتيل
اما مرام فرتدت فستان غاية فى الجمال وهو أيضا أوف شولدر طويل ومنفوش جدا بحركة دائرية وهو مصنوع من القماش التل فى الدانتيل الناعم وعليه طبقة من التل باللون الأزرق اللامع.

اما كلير فرتدت فستان كت مميز جدا وهو فستان منفوش وطويل من الخلف ومنسدل على الأرض وكما أنه مصنوع من القماش الستان فى الشيفون باللون التركواز الفاتح وعليه نقشات من الدانتيل باللون الذهبى
اما مجنونتنا الشيطانية اكيرا فرتدت فستان كب أنيق جدا وهو فستان طويل ومنفوش وكما أنه مصنوع من القماش الستان الناعم باللون النبيتى وعليه تطريزات من الدانتيل باللون الأسود اللامع ومنفوش.

كان الجميع الشباب ينتظرو الصبايا بكل حب فصعد شادي والد ملك واخذ ابنته و نزل بيها و سلمها لمراد الذي وضع قبلة على يديها ووقف فى انتظار الباقي
نزل صقر و هو يحتضن يد مرام وأعطاها لحسام بكل حب و حنان
وأخيرا نزل عبد الرحيم ببناته الاثنين و توجهت عيون الجميع لتلك الحوريات فوقف رائد أمامهم واخذ يد اكيرا و كتم عبد الرحيم ضحكته بالعفية
فهد: يا حيوان ديه عروستي
رائد: خد انت التانية.

اكبر بضحكة: والنعمة فهد بيتكلم صح انا بتاعته هو
كلير بغيظ: يعني مش عارف تفرقنا عن بعض يا بيه أقول ايه اهبل
ضحك الجميع عليهم ولكن لم يغلط رائد فاكيرا و كلير يشبهون بعضهم كثيرا بختلاف لون العيون
مالك بحب و حنان: ينفع انا اكون معاكم
كلير بسعادة: مالك حبيبي
مالك بحب: كي كي يا عمري
ضمها مالك لحضنة بشدة ونزلت دموعة بفرحة و سعادة
اكيرا بغضب طفولي: وانا عوزة حضن مليش دعوة
مالك بابتسامة: تعالى يا مجنونة.

أسرعت اكيرا الى حضن مالك و كلير وبعد فترة أخذ فهد يد اميرته وتوجهو الى مكانهم و ايضا اخذ رائد يد مليكته و توجه الى باقي الشباب
مر الوقت تحت الترحيب و السلام وأخيرا جاء موعد الشبكة وبالفعل ارتدت البنات الشبكة وكانت مختلفة و جميلة.

وبعد فترة استمع البت لصوت إحدى الضيوف يعلن عن وصول المأذون فنصدمو بشدة و عترضو و لكن استطاع كل شاب ان يمتص غضب حبيبته والغريب ان اكيرا هى الوحيدة التي لم تعترض وكانت الابتسامة تملي وجهها وعندما سالوها أخبرتهم بأنها سعيدة ولا داعي للغضب وبالفعل تم عقد القرآن واصبحت البنات تحمل اسم احبابهم
اما صقر يقف بعيد عن الجميع فتوجهت له امه ووقفت بجوارة وكانت انظاره متوجه على شخص
صوفيا بحزن: بتحبها.

صقر بابتسامة وجع: مبقاش ينفع كل اللي هقدر اعمله اني ادعي ليها بالراحة و السعادة
صوفيا بحزن: وقلبك
صقر بابتسامة: قلبها ملك غيري من زمان ربنا يسعدها وانا هفضل الاخ و السند و الصديق ليهم للأبد
صوفيا بحزن: انا السبب
صقر وهو يحضنها: ده نصيب ومحدش عارف ربنا مخبي ليه ايه فى المستقبل صح صوفي
صوفيا بابتسامة: صح يا قلب صوفي
صقر: يالا نروح ليهم خالي بيشاور لينا.

انتهى الفرح و غادر الجميع و صعدت الجميع الى الاعلي حتي يرتاحو.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة