قصص و روايات - قصص بوليسية :

رواية أكيرا للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي عشر

رواية أكيرا للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي عشر

رواية أكيرا للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي عشر

في قصر الدالي
وصلت اكيرا وهى سعيدة و مبسوطة و دخلت لقت الكل موجود
مالك بقلق: كلير انتى كويسة
اكيرا { كلير }: الحمد لله ليه
مالك: أصلك خرجتي متنرفزة وكمان ضربتي رصاص على الحرس
اكيرا { كلير }: متخفش انا كويسة بس كنت مخنوقة
جسار: كنتى فين
اكيرا { كلير }: كنت مع صديقي أصله حلو اوي وحنين
ياسر بحده: كنتي فين يا بت
اكيرا { كلير } ببرود: ملكش دعوة
ياسر بغضب: امال مين ليه دعوة يا و ******.

اكيرا { كلير } بضحكةرنانة: صح انا و ***** لانى تربيتك الو***** يعني مش هجيبة من برا
ماهي بصوت عالى: احترمي نفسك انتى ايه اللي جرالك مكنتش كده
اكيرا { كلير } بحزن: يمكن فوقت من الحياة اللى كنت عيشاها يمكن ملقتش ام ذي باقي الناس ولا اب
وبسخرية: اب بعتزر انا معنديش اب لأنه الراجل ده ميستهلش يكون فى مكان الاب لأنه لو اب ميعملش كده فى بنته.

ياسر ببرود: وانتى فاكرة اني بحبك والله يا كبير لتتجوزى جسار علشان يكسرك و يذلك و يموتك بحسرتك
اكيرا { كلير } بضحكة رنانة: ههههههههههههه جسار يوم ميفكر يعملها والنعمة لضيع مستقبلة ومش هخلية ينفع للست و لا لراجل
توجه ياسر لها وقام بصفعها ومسكها من شعرها بشدة
ياسر بغل و غضب: وانا هنهي حياتك خالص ومش هخلي حد يعرف طريقك.

سحبها ياسر من شعرها وصعد إلى غرفتها و خلفة الجميع وحاول مالك تحريرها من يد ياسر ولكن لم يعرف و رماها فى الاوضه وأغلق الباب
شريف بعصبية: انت اتجننت افتح الباب
ياسر بغضب: لا جسااااااار
جسار بخبث: نعم عمي
ياسر بغضب: ادخل للو****** ومتخرجش اللى لما تكون مراتك عاوز اشوف شرفها ادام عيني ولم رفضت اضربها عاوزها تكون مراتك مفهوم
عبد الله بغضب: انت اتجننت خلاص عاوزة ينام مع بنتك من غير جواز.

ياسر بعصبية: ايوة وكل ليلة هينام معاها ومن غير جواز يالا جسار
مالك بغضب: لاااااا انت عمرك متكون اب اذاي تعمل كده فى بنتك
ياسر: يالا جسار
فتح ياسر الباب ودخل جسار الى الغرفة واخذ يبحث عنها ولكن لم يجدها فى اي مكان
جسار وهو يخرج: مش جوا
ياسر بغضب: اذاي
دخل الجميع الى الداخل وبالفعل لم يجدو كلير فى الغرفة.

عند رائد
كلير: انا همشي بقي
رائد: خليكي معانا هتروحي تعملي ايه لوحدك
ملك: صح كي كي خليكي
كلير: مينفعش انا مقولتش لحد
رائد: انا هكلم مراد وهعرفة
كلم رائد مراد و طلب منه ان تظل كلير معهم فوافق
رائد بغمزة: روحي ميكا اعملنا شوية اكل
ملك بغباء: هو انت بتغمز ليه
رائد بغل: علشان هقتل واحدة غبية دلوقتي
ملك: ااااااااااااه فهمت ماشي يا برنس عد الجمايل
رائد: منك لله يا اكيرا بوظتي اختي غوري بقي
ملك: ماشي يا عمهم.

رائد: تعالي نقعد برا فى الجنينة
كلير: حاضر
رائد بابتسامة: ونبي عسل ابيض مكرر
جلس رائد على الارض فجلست بجوارة
رائد: بصي كلير انا عاوز اتكلم معاكي بس مش عاوز اسمع رد منك دلوقتي ماشي
كلير: حاضر رائد
رائد: انا مكنتش مقتنع بالحب و الكلام ده شفت بنات كتيييييييييير اوى بس عمري ملمست واحدة فى الحرام ولما رجعت مصر شفت بنات بردو بس اول مشفتك وشفت دموعك حسيت بوجع شديد فى قلبي كلير انا بحبك.

كلير بصدمة: بتحبني انا طب ليه انا مش اكيرا
رائد بابتسامة جميلة: ليه علشان انتى البنت الوحيدة اللى خطفتي قلبي من غير استئذان و المجنونة عمري مهشوفها غير اختي ذيها ذي ملك و لو فضلك ادامي بدل السنة 1000 مش هشوفها غير اخت وبس
كلير بخوف: بس بابي مش هيرد
رائد: بودي ده عسل يرجعو بس بالسلامة وهخطبك
كلير: يعني انت بتحبني بجد ومش هتعمل ذي جسار وتضربني.

رائد: أولا مش عوزك تجيبي سيرة الحيوان ده على لسانك ثانيا انا بموت فيكي ثالثا وده الأهم عمري مهرفع ايدي عليكي
كلير بكسوف: طيب
رائد بغمزة: طيب ايه
كلير بكسوف: كلم مراد او بابي
رائد بغمزة: طب ايه
كلير: ايه
رائد: مفيش حاجة كده تصبيرة
كلير: ما هي ميكا بتجهز الاكل هروح أجهز معاها
قامت كلير تتوجة الى الداخل و لكن سحبها لحضنه ووضع قبلة على شفايفها بهدوء و رومانسية و حب
رائد بحب: بعشقك يا سندريلا.

كلير بخدود حمر: سبني
رائد بحب: يالا روحي يا حبي
جريت كلير الى الداخل و تنهد رائد بسعادة و دخل خلفها و توجه الى المطبخ
رائد بضحك: بنتيتي الحلوين بيعملو ايه
ملك: تعالي حبيبي جهزت الاكل
رائد بدراما: اتصل بالاسعاف الأول يجهزو سريرين ليا انا و سندريلا
ملك بخبث: سندريلا اممممممممم هو ايه النظام
رائد بضحك: بلح باللبن اجبلك كوباية
ملك بسعادة ليهم: تشكر يا عمهم
جلسو يأكلون بستمتاع وسط الهزار و الضحك.

- توجه فهد الحدود بشرم الشيخ وجلس يبتسم على جنان اميرته المدلله
كلم مراد يجلس وسط اصدقائه ولكن شعر بقبضة قلب
مصطفى: مالك مراد
مراد بنهجان: هاااااااا
أمجد بخوف: مالك مراد
ابتدى مصطفى يفتح البدله
على بصراخ: حد ينده القائد بسرعة
اسرع إحدى العساكر ودخل الى غرفة فهد بسرعة
فهد بغضب: انت مجنون يا عسكري اذاي تدخل كده
العسكري: اسف يا فندم بس حضره الرائد مراد تعبان جدا
اسرع فهد وتوجه الى مكان مراد.

فهد: في ايه شباب
مصطفى بخوف: مش عرفين مش قادر ياخد نفسه
فهد: مراد حاول تتكلم
مراد بهمس: اكيرا اكيرا فيها حاجة
فهد بخوف: انا هتسرف حاول تفوق بس الأول و بلاش تقلق
فهد بحده: حد يجبله عصير بسرعة
خرج فهد و حاول يتصل على اكيرا ولكن لم ترد فتصل على الحارس الموجود لدي قصر الدالي وعرف بأن هناك خناقة شديدة حصلت و خروج مالك و جسار و الحرس للبحث عنها
فهد بخوف: ياترا ايه اللى حصل وانتى فين يا أميرتي.

توجه فهد الى مراد و طمانه بأنها بخير فتنهد بشبة راحة.

- اما كلير فالاول مرة تشعر بخوف شقيقها فحاول رائد تهتاتها
- مر الوقت واصبح الوقت على مشارف الصباح ولم يعثرو على كلير { اكيرا }.

في فيلا الهادي
كان يقف صقر خارج الغرفة و معه مرام
مرام: صقر
صقر: لا رد
مرام: صقر صقورة صااااااااااقر
صقر بخضة: فى ايه يخربيت الكفرة مالك
مرام: انت اللى مالك فى ايه ومين الموزة اللى جوه ديه
صقر بارف: موزة حسبي الله و نعمه وكيل
مرام: ايوة يعني مين ديه
صقر: تصدقي انك غبية ديه كلير بنت عمك
مرام: ااااااااااااه قولتلي مالها بقي
صقر: بت كفاية غباء ماشي الدكتور هيخرج وهنطمان.

بعد شوية خرج الدكتور و غادر فتوجه صقر و مرام الى الداخل
صقر: فيها ايه امي
صوفيا: ولا حاجة أعصابها تعبانه و واخده دور برد شديد و رجليها مجزوعة
مرام: كل ده ومفهاش حاجة ده البيت مدمرة على الاخر
صقر: هتصحي امتي
صوفيا: الصبح
مرام: هو انتى يا صوفي هتتصلي على جدو علشان تعرفيه
صقر: لا لما تصحي ونعرف الأول ليه كانت بتجري فى الشارع
صوفيا: يالا سبوها تستريح اه صقر عرف الحرس انى خارجة الصبح بدري.

صقر: الحرس عارفين و هنروح معاكي بلاش تقلقي صوفي يالا روحى نامي
صوفيا: لازم حد يفضل جمبها علشان المحلول
صقر: انا هفضل لغاية مشيل المحلول يالا حبيبتي روحى نامي
غادرت صوفيا و مرام وفضل صقر بجوارها حتى انتهي المحلول و شاله بكل هدوء وتوجه الى غرفته.

في الصباح
جهزت صوفيا و صقر و توجهو الى السيارات ونطلقو الى المدافن حتى تقرأ صوفيا الفاتحة على روح امها.

فى مدافن
وقفت السيارات امام إحدى المدافن التى تحمل اسم مدافن عائلة الصاوي
نزل صقر و مسك ايد امه وتوجهو الى الداخل ووقفو امام مدفن يحمل اسم مليكة عمار فؤاد الصاوي
وقف الجميع يقرأ الفاتحة و بعد آيات الذكر الحكيم و أخرجت صوفيا بعض الأموال على المحتاجين
صقر: يالا يا امي لازم نرجع زمان كلير هتصحي
صوفيا: استني هقرا الفاتحة على روح عمك هاشم
صقر: مش ده جوز جدتى الأول.

صوفيا: ايوة الله يرحمو امي كانت بتحكي عليه كتير انه طيب و حنين و مفيش حد مكنش بيحبة
صقر: فين اخوكي يا امي
صوفيا: تعالى بس نركب وفى العربية نتكلم
ركبو العربية و حكت صوفيا كل شي لصقر حتى وصلو الى الفيلا.

فى فيلا الهادي
دخل صقر وهو يمسك ايد امه وجدو مرام و كلير يجلسو فى الجنينة
صوفيا: صباح الخير يا بنات
مرام: هاي مامي شوفي كي كي صحيت ونزلت كمان
صقر: عاملة ايه كلير
كلير: تمام شكرا ليك
صقر: العفو
كلير: فين تليفوني
صقر: اتفضلي بس انكسر بس اكيد شغال
اخذت كلير التليفون وفتحته و وصلت ليها رسائل بعدد المرات التى اتصل فيها فهد و مراد و كلير عليها فتنهدت و تصلت على فهد.

فهد بلهفة: أميرتي انتى فين انتى كويسة جرالك حاجة انا هتجنن من امبارح
كلير { اكيرا }: متخفش انا كويسة الحمد لله بس حصل شوية مشاكل امبارح اطمن
فهد: كلميني فيديو
كلير { اكيرا }: مش هينفع دلوقتي
فهد بغضب: قولت كلمة تتسمع
اكيرا بغضب: وانا قولت مش دلوقتي يبقى خلاص وكمان ابعت عنوان بيتكم فى رسالة وبسرعة
فهد: ماشي أميرتي اتنرفزى وعالي صوتك براحتك بس والله لحاسبك بس مش دلوقتي.

اكيرا ببرود: اوعي تنسي نفسك انا الشيطانة ابعت الرسالة سلام
قفلت معه وتصلت على مراد وطمانته عليها و بعد ذلك اتصلت على كلير وكل هذا امام الجميع وبعد ذلك اتصلت على حسام وطلبت منه التوجه الى فيلا ملك و معه شباب الكاميرات
صوفيا: انتى مين
اكيرا: انا بنت اخوكي
صقر: مين الناس اللى كلمتيهم دول
اكيرا بخنقة: بقولك ايه تعالى وصلني انت شايف رجلي
صوفيا: احنا عوزين نفهم
اكيرا ببرود: بلاش انتى صوفيا ماشي بلاش انتى.

مرام: انتى بتكلميها كده ليه
اكيرا: بس يا بت بلاش تدخلي
مرام: انا ممكن اعرف ياسر انك هنا
اكيرا بضحكة رنانة هزت المكان: هو انتى فاكرة انى خايفة منهم يكش يولعو بجاز وسخ انا ميتهزش شعره من راسي ماشي
وبغضب: بلاش تلعبي معايا مرام علشان امك اللى هتزعل لانها لعبت لعبه مش قدها وللأسف وقعت مع شيطانة يالا صقر
نظر صقر لامه التى نظرت له بحزن و شاورت له على مغادرته مع كلير.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة