قصص و روايات - قصص بوليسية :

رواية أكيرا للكاتبة أماني فهمي الفصل الثاني عشر

رواية أكيرا للكاتبة أماني فهمي الفصل الثاني عشر

رواية أكيرا للكاتبة أماني فهمي الفصل الثاني عشر

فى سيارة صقر
صقر: هو اذاي رجلك انجزعت
اكيرا ببرود: عادى يعني نطيت عليها
صقر: هو انتى عارفة حاجة
اكيرا بسخرية: كل اللى انت عارفة و زيادة شوية
صقر: تعرفي كنت فاكر ان مرام هى لوحدها المجنونة طلعتي انتى كمان مجنونة
اكيرا بجديه: انا مش مجنونة انا شيطانة وخاف مني لانى مش سهلة و رحمه امي مهرحم حد وكل واحد ليه علاقة هندمه على حياته اتصل على امك وبعتلها العنوان
صقر: احم احم كلير احنا وصلنا.

اكيرا بسخرية: انزل يا ابو الصقور انزل
ودخلو الفيلا.

فى الفيلا
كان الجميع يجلس فى انتظار اكيرا وعندما دخلت اسرع حسام لها ومسك اديها
ميكا: كوكي مال رجلك
رائد بصدمة: ايه اللى فى وشك ده
حسام بغيرة: صقر الهادي بيعمل ايه هنا
اكيرا: ممكن تخرسو شوية فين كي كي
ميكا: بتعلم الفطار
اكيرا: ماشي وانت اتنيل اترزع حسام
حسام: نعم
اكيرا: الورق اللى بعته ليك فهمت فيه حاجة
حسام: بصراحة لا
كلير: كوكي وحشتيني
اكيرا: تعالى كي كي
صقر بصدمة: اذاي فى نسختين.

رائد بصوت واطي: شكلك هتتنفخ
اكيرا بغضب: تعرف تخرس
صقر بغضب: بت اتلمي لو هما خايفين منك انا مش بخاف
اكيرا بضحكة شر: والله طيب انا بقي هخليك ترتعب مش تخاف بس
رفعت اكيرا التليفون وظهر صوره مرام وهى داخل غرفتها وكانت ترتدي سوفت و شورت وهى ترقص بلدي على إحدى الأغاني الشعبية
صقر بصدمة: ايه الصورة ديه.

اكيرا بشر: لا صقورة ده عرض مباشر وممكن نذيع على الجمهور وفى شباب محرومة من الجنس الناعم وبصراحة اختك موزة وهتحقق أعلى نسبة مشاهدة بس تقولى نذيع
صقر برعب حقيقي: انتى عاوزة ايه
اكيرا: ولا حاجة اقعد و الناس قلتها زمان غلطه الآباء يتحملها الأبناء
حسام: اهدي اكيرا
اكيرا بصراخ و عصبية مفرطة: اهدي حاضر ههدي انا لو مكنتش عرفت اهرب امبارح كنت اغتصبت وضاع شرفي و شرف ابويا بس ورحمه امي مهرحم حد.

شخص بغضب: انتى بتقولي ايه
اكيرا بفرحة: مراد
جريت اكيرا عليه وتعلقت فى عنقة وفضلت تقبلو بلهفة و اسرعت كلير له وبعدت اكيرا عنه وفضلت تقبله
رائد بغيرة: تعالى اترزع يا مراد انت جاي من الطريق
مراد ببرود: وانت مالك دول حبايبي
اكيرا: تعالى نقعد علشان رجلي
مراد: تعالى يا قلبي
قام بحملها ووضعها على الكرسي وجلس بجوارها وضمها لحضنه من جهه و ضم كلير من جهه الثانية
مراد: أفهم بقي
فهد بغضب: هنفهم كلنا.

حسام: اهدو بس يا جماعة
رائد بغيظ: متنطقي يا باردة
اكيرا ببرود: ميكا روحى اعمليلي اي سندوتش اصلي جعانة اوي
فهد بعصبية: متنطقي يا بت
مراد بحده: متهدي يا فهد
ميكا: انطقي يا زفته هيولعو فى بعض
اكيرا: الصبر علشان باقي الضيوف على وصول
بعد مرور وقت دخلت صوفيا و مرام فأسرع صقر لهم وضم مرام لحضنة.

اكيرا: كده تمام الكل وصل احب أعرفكم مين السبب فى الليلة ديه كلها مين اللى بعت واحد لكلير علشان تعرف توصلنا وذاي اختارت المكان واذاي تحليل D N A يخرج بعد ساعات احب اقدملكم مدام صوفيا الدالي عمتنا يا مراد اخت ابونا
مراد بصدمة: اذاي عمتي وابونا قال انها ماتت من زمان
كلير بدموع: يعني انا مش اختكم وهرجع تاني لجسار
رائد بحنان: اهدي يا حبيبتي انا عمري مهسيبك.

كلير بدموع و خوف: لاااااا محدش هيقدر عليه هو قوى و جبروت
اكيرا بحنان: وانتى بردو لسه متعرفيش اختك انا الشيطان يتعلم منى وانا بنت عبد الرحيم يعني تؤامي وانا لو فيها موتي عمري مهسيبك اللا لما تبقي فى امان وكمان انتى فى وسط اخواتك الرجالة مراد و رائد رائد فهد و حسام
رائد بلهفة: أخوها فى عينك قولى جوزها حبيبها
اكيرا بارف: بس يا نحنوح الكل سامعك مدام صوفيا.

صوفيا بدموع: انا اخت عبد الرحيم من الأم و عبدالله و ياسر من الأب بعد موت امي كنت بتكلم مع عبد الرحيم على طول حتى لما حبيت وأبو صقر هو كان عارف لانه صاحبه ولما سبت القصر رحت عند اخويا وكان متجوز امكم وفضلت عنده فترة وبعد كده اتجوزت وهو كان وكيلي وسافرنا وعرفت بعدها ان مراته حامل وفرحت بس فضلنا نتنقل من بلد لبلد خوف من ياسر لانه كان شديد و ظالم ذي جده لغاية مستقرينا فى استرليا و بعد كده حاولت اوصل لعبد الرحيم معرفتش سنه ورا سنه ورا سنين كتير لكان بيوصلي أخبار ابويا و اخواتي وعرفت ان ياسر سافر ايطاليا وقال ان ماهي حامل وقعد هناك شهور الحمل و رجع علشان تولد فى مصر وجاب بنت وفاتت سنين اكتر من 20 سنة لغاية مشفت صورة بتجمع عيلة الدالي كلها وكانت كلير معاهم والوقت ده كانت خطوبتها على جسار وعرفت كمان ان جسار صورة طبق الاصل من ياسر فسكت بس بعدها بفترة شفت على الانستجرام صور ليها مع شاب و بنت و صور ليها مع عبد الرحيم اخويا بعت واحد من رجالتي وعرف ان فى اتنين من كلير واحدة بنت ياسر الدالي و واحدة بنت عبد الرحيم الصاوي خليت الحارس يتفق مع خدامة تعرف تجيب من كلير شعر او فرشة الاسنان وفعلا عرفت تجيب الاتنين اما اكيرا عرفت بكل سهوله اخد عينه شعر من الكوافير وعملت التحليل وفعلا طلعو اخوات وانا عارفة ان عبد الرحيم عمرة مهيعرف يسرق بنت ياسر فعرفت ان ماهي مكنتش حامل اصلا وعرفت كمان ان البنتين اخوات مع مراقبة اكيرا عرفت انها قوية و شديدة وهى الوحيدة اللى هتعرف تخلص كلير من جحمها وعرفت ان كلير هتسافر شرم الشيخ مع جسار علشان افتتاح قرية فوصلت لمدير كلية اثار وخليت الحرس يهددوه وعمل رحلة لشرم وطبعا اكيرا هتسافر وكمان هتعدي على كمين الجيش اللى شغال فيه مراد بس طلعلي فهد وهو اللى كان فى مكان كلير والحارس اللى حاول يلمسها كان عنده أوامر مني انه بس يخوفها و اول ميقرب فهد يمشي بسرعة بس للاسف بعد ممشى كلير وقعت على رأسها وراحت المستشفي وكان المفروض تدخل المستشفي فى حالة اغماء وهناك فهد كان مراد ورائد علشان يجو المستشفي و رائد كلم ملك علشان تروح ليه وطبعا اكيرا مش هتسيب صاحبتها ولما اكيرا طلبت تحليل D N A وهناك الحرس بردو اتفهمو مع الدكتور وانا كنت مع الحرس لحظة بلحظة مكنش ينفع اسيب اكيرا مع ياسر و جسار بس بصراحة أعجبت جدا بيها انا تاني يوم ليها فى القصر ضربت جسار بالقلم و بعد أسبوع كان جسار فى المستشفي نتيجة طعنة فى البطن وده كل حاجة حصلت وجيه الوقت اللى ترجع فيه بس مكنتش متوقعة ان اكيرا بالذكاء ده وجمعت رجال المخابرات مع رجاله الجيش.

شخص: يعني انتى لعبتي بحيات بناتي
اكيرا بلهفة و عشق: بودي حبيبي
أسرعت اكيرا الى احضان والدها وفضلت تقبلة وتشم رائحته الحنينة
عبد الرحيم: اااااااه يا مجنونة وحشتيني اوى اذيك يا عمري
اكيرا بفرحة: انا كويسة حقك عليا يا بودي
عبد الرحيم: وانتى يا قلب ابوكي مش هتسلمي عليا
كلير بدموع: يعني اجي
عبد الرحيم: طبعا يا روحى تعالى فى حضني
جريت كلير الى احضان والدها وفضلت تقبلة
مراد: مترحم يا حجوج
رائد بغيرة: ويرحم ليه.

فهد بغيرة: ويرحم ليه وملهاش لزمة حجوج خلاص راحت العمرة
اكيرا بردح: نعم نعم يا حيلتها منك ليه متسيبو الراجل يحضن و يبوس ومتخفش يا فهد العمرو مش هتروح علشان احنا ولاده حبايبة
عبد الرحيم بحب: مش هتسلمي على اخوكي يا بنت امي
صوفيا بدموع: اسفة بودي والله مكنت أقصد
عبد الرحيم بابتسامة: تعالي يا مجنونة فى حضني
حضنته صوفيا وفضلت تبكي فى احضانه تحت غيرة اكيرا.

اكيرا بعصبية: نرحم بقي الراجل لسه واصل خليه وانت تعالى اقعد جامبي
صوفيا: لا هيقعد جامبي انا
فهد بغضب: بس وانت يا عمي تعالى اقعد جمب الرجالة هنا
عبد الرحيم: اخرس منك ليها خليني اتعرف على الحلوين دول ولادك دول صوفي
صوفيا بابتسامة: ايوة ده صقر و ديه مرام
صقر باحترام: اذي حضرتك يا عمي
اكيرا بسخرية: ده خالك يا موكوس
صقر بغيظ: والله هضربك
اكيرا بضحكة رنانة: لوحدك ولا معاك حد
فهد بعصبية: هتضرب مين ياض انت.

مرام بابتسامة: سيبك منهم بودي يا عسل انا مرام و قولى ميمي
اكيرا بسخرية: ميمي ليه كان كسبك فى كيس مولتو
حسام بتسبيل: حلو ميمي والاحلي منه مرامي
اكيرا بسهوكه: مالك يا حس اهدى شوية يا خويا مش وقت نحنحة خالص
مراد بجدية: السؤال الصح دلوقتي مين ضربك ومين حاول يعتدي عليكي
اكيرا: تمام هقول
حكت اكيرا كل شي حصل معها
فهد بغضب: والله فى سماه لقتلة
اكيرا: اهدى فهد لازم نخلص الليلة ديه علشان طولت بصراحة وانا اتخنقت.

حسام بجدية: المطلوب
اكيرا: هقولكم بس صقر لازم يبقي معانا
صقر: معاكم
اكيرا: اشطا يبقي اسمعو
حكت اكيرا الخطة وشرحت لكل واحد دوره بالحرف الواحد
فهد: بس انتى كده بترمي نفسك في النار
صقر: اكيرا انتى كده بتنتحري
اكيرا بثقة: متقلقوش كل حاجة متخطط ليها بالميلي
حسام: انا عن نسبالي هجهز المطلوب
عبد الرحيم: بلاش يا بنتي
اكيرا: استريح انت يا بودي انا همشي دلوقتي علشان التنفيذ
صقر: تعالي اوصلك
اكيرا: اشطا يا برنس.

فهد بغيرة: نتلم بقي ولا ايه
اكيرا بدلع: ملكش دعوة ابن عمتو يالا صقورة
مشيت اكيرا مع صقر وهى تمسك ايده
فهد بغضب: اختك بتلعب فى عداد عمرها
مراد: مالك يا عم مبراحة
فهد: غبي
حسام: احم اتفضلي اوصلك انسة مرام
صوفيا: العربيات برا
حسام: اذاي بس لازم اوصلها وحضرتك كمان حتى هتبقي حماتي لازم احافظ عليكم
مرام بردح: حمات مين يا عنية قال حماتي جدا الدبب يالا ياما وانت بودي تعالى نوصلك ونقعد معاك يومين.

حسام: بلاش تقعدي مع اكيرا كتير ماشي مرامي
رائد: صح وانتى كليري بلاش تقعدى مع اكيرا كتير
عبد الرحيم: يالا يا حيوان منك ليه بتسبتو بناتي وانا واقف
مراد: عادى موكا اقعدى براحتك مع كوكي
ملك بدلع: تمام مرادي
عبد الرحيم: ربنا يعوض عني يالا يا ولاد الكلب
غادر الجميع وتوجه كل شخص الى منزله لتنفيذ خطة اكيرا.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة