قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل العشرون

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل العشرون

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل العشرون

عند أسيل
اخذت أسيل سيارتها وتوجهت إلى احدي الشركات بعد أن أخذ قرار بأن تذهب لذلك الشخص
وصلت أسيل ونزلت ورمت المفتاح احدي الحرس فأسرع لها كبير الحرس
كبير الحرس: منورة الشركة أميرتي الغالية
أسيل بابتسامة: وحشتني عمو جو
جو بابتسامة: وانتي كمان يا قلب جو اخبارك ايه
أسيل: كويسة كمان انا عزماك على افتتاح الفندق و كمان فرحي تاني يوم
جو بحنان: مبروك يا أميرتي الغالية لو الباشا مش وراه حاجة هاجي.

أسيل: بس انا هخلي الباشا يجي غصب عنه
جو بضحكة: واثق أنك هتقدري
أسيل: سلام موقت عنو
صعدت أسيل إلى الاعلي و دخلت إلى المكتب الرئيسي وكانت موجودة السكرتيرة
أسيل: صباح الخير
السكرتيرة: صباح النور سمو الأميرة
أسيل: عنده حد ولا ادخل
السكرتيرة: حضرتك بتدخلي من غير إذن اتفضلي
أسيل: شكرا يا قمر
خبطت أسيل ودخلت وجدت ذلك الشخص يجلس على كرسي المكتب وينظر إلى السماء
أسيل: صباح الورد الفرو
الفريدو بدهشة: أميرتي أسيل.

أسيل: اذيك الفرو وحشتني
الفريدو: وانتى كمان أميرتي
أسيل: لو كنت وحشتك كنت كلمتني ولا حتى حضرت الخطوبة وانا متصله بيك و ماكده اليوم
الفريدو: معلش مكنتش فاضي
أسيل بدموع: لا انت كنت فاضي بس رفضت ليا الفرحة والسعادة صح هو ده الوعد بتاع زمان انك تفضل صديقي وحماي ليا صح
الفريدو: أسيل ارجوكي بلاش دموع.

أسيل بدموع: لا هعيط لما أخويا أخويا صديقي يسبني لوحدي وميجيش يكبرني و يرفع رأسي قدام اهل خطيبي يبقي مبقتش افرق معاه
الفريدو: أسيل انا
أسيل بدموع: أنت ايه الفرو ها انت ايه انت عارف انى مسلمة وعمري مهحب رجل مافيا وخترتك من زمان مع ماكس تكونو أخواتي و صحابي نسيت زمان الطفلة الصغيرة اللي كنت بتلعب معاها وكنت بتقول ليها أنها طفلتك وأنك بتحس انك شاب عادي مش من رجالة المافيا صح
الفريدو: ليه هو ها ليه أسيل.

أسيل بدموع: علشان الوحيد اللى لمس قلبي وخلاه ينبض علشان الوحيد اللى لمس جسمي ودفه علشان الوحيد اللى لمس كياني ورجعني إنسانة علشان الوحيد اللى لمس روحي وصحاها علشان انا للأسف حبيته وشفته العشيق و الزوج و الحبيب
الفريدو: وانا أميرتي.

أسيل بدموع: انت الأخ الحامي و السند و الظهر انا عوزة أخويا لسه موجود عندك عقرب اه ده كرت دعوة افتتاح الفندق و كمان فرحي تاني يوم لو حابب تكون أخويا و توصلني لجوزي علشان يعرف أن ورايا رجالة مش يتيمة في الدنيا تعالي مش عاوز براحتك سلام يا اخويا
مشيت أسيل ولكن وقفت عندما مسكها الفريدو من أديها ولفها ليه وحضنها.

الفريدو بحنان: مبروك طفلتي كبرتي وبقيتي عروسة عندك حق أميرة ذبح لازم تعيش مع واحد يخاف عليها ويبقي حبيبها وفعلا سادن بيحبك و بيعشقك وانا لو فضلت أحبك عمري مهوصل لربع عشقة ليكي مبروك أميرتي هكون موجود يوم الافتتاح و هوصلك مع كتيبة الجبابرة لعريسك علشان يعرف ان وراكي رجالة تاكله صاحي لو فكر ياذيكي او حتى يحزنك
أسيل بفرحة: بجد الفرو يعني هتيجي
الفريدو بضحكة: هاجي يا أميرتي هو امتي.

أسيل بابتسامة: بعد أسبوعين من النهاردة الافتتاح و الفرح
الفريدو بحنان: هكون موجود يا عمري
أسيل بابتسامة: تمام يالا همشي انا بقي علشان ورايا حاجات كتير واوعي تنسي مفهوم
الفريدو بابتسامة: مفهوم يا أميرتي
ودعته أسيل وغادرت بعد أن ودعت عمو جو و توجهت إلى قصر اللورد.

في قصر اللورد
علم سادن بوجود أسيل في شركة العقرب و غضب بشدة لأنها لم تخبره
وصلت أسيل وهي سعيدة و سألت عن سادن واخبرتها الخادمة بأنه في غرفة المكتب فتوجهت له بسرعة وخبطت و فتحت
أسيل بابتسامة: اسدي فاضي ولا مشغول
سادن بغضب مكتوم: تعالى أسيل
دخلت أسيل وهي سعيدة فاسرعت ورمت نفسها بين احضانة فستقبلها بلهفة و نسي كل غضبة منها.

أسيل بفرحة: شكرا اسدي شكرا انت من يوم مدخلت حياتي وانا فرحانة عارف النهاردة رجعلي صديقي الثاني لحياتي رجعلي الفرو من تاني رجعلي اخويا و صديق طفولتي شكرا اسدي بجد
سادن بحنان: مش فاهم جنتي هو الفرو ده مين
أسيل بابتسامة: ايه ده اسدي هو الحرس بتوعك مش قلولك اني كنت في شركة العقرب
سادن بغضب مكتوم: لا قالولي ممكن اعرف رحتي ليه.

أسيل بهدوء: علشان ارجل اخويا و صديقي علشان ارجع ظهري وسندي علشان ارجع الاخ اللي هيقف جامبي و جمبك
سادن بغضب وهو يخبط المكتب بشدة: كفاية كلام و غزل في راجل غير
أسيل بخضة: انا مش اتغزلت فيه انا قولت الحقيقة من يوم مجيت أمريكا و الفريدو و ماكس هما أصحابي و أخواتي هما الاتنين خرجوني من حالة نفسية صعبة
سادن: اسف جنتي بس انا بغير عليكي و بعشقك.

أسيل بهدوء: انا عندي 3 شباب و رجلين في حياتي ومش مسموح لأي حد يبعدهم عني ماكس و الفريدو و ادم و عمو جورج و عمو أحمد دول كل الرجالة القريبين في حياتي وغير كده مجرد كلام و أصدقاء انا عرفتك كل حاجة انا همشي وفكر براحتك ولو عاوز تبعد عادي متعودة على الكسرة و الجرح بس كسرتك انت بموتي سلام اسد سادن سلام.

اسرع سادن لها و ضمها لحضنة وفضل يحضرها بشدة كأنه أراد أن يدخلها بين ضلوعة ويخفيها في قلبه و شعرت أسيل بوجود دموع على كتفها فملست على ظهره بحنان و هدوء وبعدت عنه ولكن رفض ولكن أثرت فبعد عنها فسحبته وجعلته يجلس وجاءت لتجلس بجواره فسحبها وجعلها تجلس على قدمة وضمها لحضنة
أسيل بهدوء: أهدي اسدي انا جمبك مش هسيبك آسفة حبيبي.

سادن بعشق: انا اللي اسف جنتي بس انا بعشقك اوي عاوز احكيلك علي حاجة علشان تعرفي انك ملكي من زمان أنتى عوض ربنا ليا زمان كان عندي 16 سنة نزلت مصر وهناك شفت راجل كبير في السن بيعيط وبيدعي ربنا ولما سألته قالي ان حفيدته تعبانة اوي عرضت عليه ادفع تكاليف المستشفي قالي أنه بس محتاج دم لأنها فصيلة حفيدته نادرة وعرفت نوع الفصيلة وانا كمان فصيلة دمي نادرة و ينفع اتبرع لحفيده الراجل وفعلا دخلت معاه و الدكتور عرف نوع فصلتي ودخلت العناية علشان اتبرع للطفلة الدكتور وصلي محلول تعويضي علشان الدم وانتي شايفة جسمي لما الدكتور سأل عن سني قولتله انى عندي 21 سنة علشان كده قدرت اتبرع وفعلا قعت جمبها وتسحب مني الدم اللي يكفي الطفلة ولما خلص سحب الدم الدكتور دخل وشال الجهاز من أيدي وفضل المحلول وبعد شوية خلص ولما وقفت علشان امشي الطفلة الصغيرة مسكت ايدي ولما قربت عليها فتحت عيونها وياريتها مفتحت عيونها لأني خضعت ليهم و اثرتني فيهم كانت عيون زرقه بلون البحر او السما مش عارف بس جواها حزن و ألم لقيت نفسي ببوس رأسها وخرجت سلسلة صنعتها لأختي مايا بسبب نجاحها ولبستهلها وطلبت من جدها أنها تفضل لبسه السلسلة ديه ويمنعها أنها تخلعها و فاتت سنين كتيرة اوي كنت بتالم و توجع و كان نفسي أصرخ و بكي لما كانت بتعيط او بتحزن انا كنت بحس بيها لغاية مفيوم شفتها و عرفتها وعشقتها اكتر وهي جاية دلوقتي تقلي أبعد انا لو بعت اموت انا عامل ذي السمكة و هي بحري بعوم فيها طول مهي فرحانة و سعيدة انا بكون سعيد ولما بتحزن و بتعيط انا بحس اني محبوس في بحر هايج ومش عارف أعوم ارحميني جنتي ارحمي راجل بكلمة منه بيهز كيان و قلوب البشر وانتي بحركة واحدة بطلعيني لسابع سما و بحركة واحدة بتنزليني لسابع ارض ارحميني جنتي.

اسيل بدموع و سعادة: يعني انت فاعل الخير انت الشاب اللي اتبرعت ليا زمان انت صاحب سلسلة أماني وحمايتي انا كنت لما بخاف كنت بحتمي في السلسلة آسفة اسدي آسفة اني سببت ليك الحزن و الألم طول السنين ديه اسفة اسدي.

سادن بعشق و تملك: انتي الوحيدة اللي مسموح ليكي تعملي اللي انتى عوزاه انتى بنت قلبي و جنتي و حياتي وقلبي ااااااااااه جنتي نفسي ابوسك اوي بس مش عاوز احزنك عاوز جنة محرمه على الكل وعليا انا كمان لكن بعد اسبوعين هتبقي ملكي انا وبس مش مسموح لحد يقرب منك بعشق جنتي.

دفن سادن وجه في رقبتها وفضل يملسعليها بحنان فذابت أسيل من لمساته فرفعت وشه ليها ونظرت لها بعشق جارف وقربت منه وجاءت لتقبلته ولكن قطع ذلك الجو الرومانسي صوت رنين هاتفها فبعدت عنه بسرعة وردت وكان ماكس يعلمها بتعب كريس وأنهم سوف يتوجهو الى المستشفي واغلق
أسيل بفرحة: كيري هتولد وهتجيب نونة صغيرة هاااااااااا
سادن بعشق: فرحانة يا طفلة
أسيل بفرحة: ايوه فرحانة تعالي معايا نروح ليهم ونبي سادن.

سادن بطاعة: أوامر جنتي يالا
سحب سادن جاكت البدلة ومسك اديها وخرجو للتوجه الى المستشفي.

في المستشفي
وصل الجميع إلى المستشفي واخذ الأطباء كريس و توجهت إلى غرفة العمليات وبعد فترة وصلت أسيل و سادن فاسرعت إلى ماكس الذي يقف أمام غرفة العمليات
أسيل: ماكسي
ماكس بلهفة: أميرتي وحضنها
بادلته أسيل الحضن وفضلت تهدي فيه وجعلته يجلس فنظرت إلى سادن وجدته يخرج دخان من اذنه فتوجهت له وحضنته فضمها بتملك فضخك جورج على اميرتة التي وقعت في رجل عاشق حتى النخاع.

مر الوقت وخرج الدكتور و هي تحمل البيبي فأسرع أسيل له وحملته اول واحدة وفضلت تقبلة من شفايفة و نضم لها ماكس و جورج والباقي وفرحو بشدة ولكن أعطت أسيل البيبي لماكس وتوجهت إلى الدكتور
أسيل بخوف: كريس كويسة صح
الدكتور بشهوة: كويسة يا انسة
أسيل بخوف: يعني هتطلع امتي عاوزة اشوفها
الدكتور بشهوة و بخبث: تحبي تدخلي ليها تطمني عليها
أسيل بلهفة: ينفع
الدكتور بخبث: طبعا تعالي معا.

ولكن لم يكمل الدكتور كلامه وسقط على الارض أثر ضربه شديدة تلقها في وجه من سادن
سادن بغضب: انت عارف مين ديه
أسيل بخوف: سسسسسي سادن في ايه
سادن بغضب: أنطق
الدكتور برعب: حضرتها كانت عوزة تطمن على المريضة فكنت هدخلها ليها
ماكس: في ايه سادن وليه ضربته
سادن بغضب: لأنه ونظراته كلها قذرة ذيه
ماكس بغضب: انت عارف مين ديه يا حيوان ديه أخت الشيطان و خطيبة اللورد
صوت قوي من خلفهم: وأخت العقرب جاك
جاك بغضب: اوامرك عقرب.

الفريدو بابتسامة مرعبة: رحب بالدكتور كويس
لويسفير بشر: انا أولي بالترحيب بيه عقرب
ماك بشر: لا انا أولي بيه
توجه الثلاثة رجال وكان من منظر جسمهم كفيل بموت اي شخص فاسرعت أسيل بالوقوف أمامهم
أسيل بجدية: ابعدو عنه انتهى الكلام
الفريدو: بس أميرتي
أسيل بجدية: قولت انتهي الحكاية وانت أخفي من وشي و وشهم حالا
وقف الدكتور و جري من امام تلك الوحوش لفت أسيل وشها وشافت منظر الشباب فتوجهت الى جورج ومسكت ايده.

قطع كلامهم صوت صراخ ادم باسم مايا اسرع سادن إليها وحملها بالهفة و حاول افاقتها فاحضر ماك دكتورة وطلبت منه احضارها إلى الغرفة وبالفعل ذهب بها بسرعة وخلفة آدم
جورج بحنان: روحي ورا خطيبك يالا
أسيل: بس
الفريدو: يالا بسرعة يا هبلة
ذهبت أسيل خلف سادن ووجدته يخرج الى الخارج فأسرع لها وضمها لحضنة
أسيل بحنان: أهدي اسدي هتبقي كويسة أهدي اسدي.

سادن بتنهيدة: خايف عليها أوي جنتي مايا مش بس اختي الصغيرة لا ديه بنتي اللي ربتها على أيدي وحاربت و عافرت في الدنيا علشانها خايف تضيع مني
أسيل بحنان: متخفش اسدي خليك قوي و شجاع خليك نفس الشخص اللي انبهرت بيه اول مرة شفته وكمان خليك ذي لقبك لورد يعني مستر الكل مفهوم
سادن بضحكة: عارفة انا مفهمتش حاجة من كلامك كل اللي فهمته انك معجبة بيا.

أسيل بضحكة رنانة: ومين قالك اني معجبة بيك العكس يا روحي انا مش معجبك بيك وبكرا افكرك يا لورد
سادن بغرور: وأنا مستني بكرا جنتي
أسيل بعظمة: انا الأميرة سيد لورد
خرجت الدكتورة واخبرت سادن بخبر حمل مايا فرح سادن بشدة و دخل الى الداخل يبارك لها
علم عائلة جورج بخبر حمل مايا وجاءو ليباركو لها و لادم و سادن بعد ذلك عادو إلى غرفة كريس
بعد فترة استريحت مايا و ذهبت الى كريس حتى تبارك لها.

أسيل بغيظ: بقي يا حيوانات جين واحدة تولد و التانية تحمل و فرحي فاضل عليه أسبوعين واطيين
كريس: انا مليش ذنب ايسو
أسيل بضحكة: مش مهم المهم ان الواد ابن الكلب ده جيه بالسلامة
ماكس بغيظ: والكلب وصل
أسيل بخضة: منور يا كلب اااااا ماكسي حبيبي هنسمية ايه
سلفا: اكيد هيبقي اسمه على اسم جدو
أسيل: بس جده مفيش ذيه عسل و حبوب كده
سادن بغيرة: مين ده اللي عسل يا بت
أسيل: انت بقولي يا بت
ماكس بسخرية: آمال انتي واد.

أسيل بعصبية: أخرس انت والبيه الحلو بيقولي يا بت ماشي سادن بس ونعمة و نعمة و نعمة لوريك
ادم: طيب يالا بقي احنا خلي كريس تستريح
سادن بتاكيد: صح حمدلله على السلامة كريس ومبروك يالا جنتي
جورج بغيرة: يالا فين يا سادن لسه مبقتش مراتك علشان تتحكم فيها ولا تمشي معاك
سلفا ببرود: أهدي حبيبي البنت في بيتنا ومش مسموح لأي حد يقرب منها
سادن: انا جوزها
سلفا: لا انت مجرد خطبها وملكش حكم عليها.

سادن بغيرة: عجبك كده يا هانم
أسيل: مقدرش اعترض على كلمة امي
جورج بفخر: ها يا سادن عندك كلام بعد كلام أميرتي
سادن بابتسامة: مقدرش اعترض على الكلام الصح يالا ادم سلام ومبروك ماكس
خرج سادن و خلفة ادم يساعد مايا و مشيو ولكن في لحظة كانت أسيل تمسك ايد سادن الذي أبتسم على جنان جنتة فضمها لحضة وغادرو المستشفي.

انتهت أسيل من تجهيز الجناح و ترتيب ملابسها
فرشت أسيل مكان لمطر و سيفا سيلا أولادهم
سافرت أسيل لميامي حتى تشرف على تجهيز الفندق وتنظيم الفرح
استمر سادن في العمل حتى ينهي كل شيء قبل الفرح و شهر العسل
أمر سادن الخدم بتجهيز ملابسه حتى يسافر إلى جنتة
وصلت عائلة أحمد أحمد أمريكا و كان في انتظارهم لوسيفير وتوجهو إلى طائرة خاصة ونقلهم إلى ميامي حيثو الفندق
وصلت عائلة السيوفي الى الفندق وانبهرو بيه.

وصلت عائلة دادريو و الفندق
وصل الفريدو إلى الفندق.

يوم الافتتاح
انفتحت القاعة الداخلية للفندق ونبهر جميع الحضور بفخامة و جمال القاعة و ضخامتها و واقفو على الترابيزات الحاملة اسمائهم في انتظار نزول الأميرة الساحرة المالكة لتلك العظمة و الفخامه
ابتدا الجرسونات في توزيع المشروبات مجرد عصائر وليس مشروبات كحولية وهذا ما أعجب أشخاص كثيرون.

في جناح أسيل
جلس الكل في انتظار خروج أسيل من غرفة النوم حتى ينزلو وبالفعل خرجت أسيل وهي ترتدي فستان باللون الأزرق الشبية لعيونها
أسيل: انا جاهزة يالا شباب
غادر الكل الجناح ونزلو الى الاسفل
سادن بانبهار: جاهزة جنتي
أسيل: لحظة بس البس الماسك
سادن: ماسك ليه
أسيل: علشان محدش يشوف وشي ومحدش من وسائل الإعلام ينشر صورتي وحد يعرفني
سادن: بتثقي فيا أسيل.

أسيل بابتسامة: انا سلمتلك قلبي و عقلي و بكرا هسلملك جسمي وكياني و حياتي وكل شي انت اسدي انا اخترت الاسم ده مخصوص علشان الأسد بيحافظ على اهلة و حيات الناس إلى معاه الأسد ملك الغابة الكل عايش تحت حماه وأنا اسدي مش بس هعيش تحت حماك لا انا هملك قلبك و عقلك وكل شي
سادن بابتسامة: بتثقي فيا جنتي
أسيل: اكيد
سادن: لا قوليلي بثق فيك اسدي
أسيل بابتسامة: انا بحبك اسدي وهتعرف الإجابة تحت يالا.

سحب سادن الماسك ورماه ومسك اديها ونزولو.

في القاعة
دخلت أسيل وهي تحتضن سادن ودخلت بكل فخر و عظمة
انهالت رجال الصحافة عليهم و اخذو يلتقتون الصور ولما لا وهذا حديث الموسم ولاول مرة ظهور الأميرة الساحرة و أيضا دخول اللورد سادن السيوفي و في صحبته امرأة
توجهت أسيل الى المايك لإلقاء كلمة.

أسيل: مساء الخير منورين الفندق العظيم أرحب بعائلتي و أصدقائي وافتخر اني جزء من تلك العائلة أشكر عائلة دادريو و الفريدو العقرب و كمان أوجه بالشكر لعائلتي المصرية أحمد دسوقي واخير عائلتي التي سوف أكمل باقي حياتي معها وهي عائلة خطيبي و حبيبي سادن السيوفي لورد الاقتصاد في العالم شكرا حبيبي على ثقتك فيا اسم الفندق كان اللؤلؤة بس انا بعلن عن اسمه الجديد لأني بثق في حبيبي و اسدي سادن السيوفي والاسم الجديد هو جنة الأسد وشكرا ممنوع الأسئلة و بكرا فرحي على اللورد سادن السيوفي اتمني من الحضور ان يشاركوني فرحتي ويحضرو فرحي غدا اتمني تستمتعو بالحفلة وشكرا.

نزلت أسيل بمساعدة سادن الذي أخذها وتوجه الى ساحة الرقص وضمها إلى حضنه و رقص معها برومانسية إنضم لهم الجميع ولكن كان الثنائي الرومانسي لا يشعر باحد وكانو في عالمهم الخاص
مر الوقت و نتهت الحفلة وصعدت إلى غرفهم لاكبر حدث في الغد وهو عقد زواج اللورد و الأميرة.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة