قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والعشرون

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والعشرون

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والعشرون

في مصر
في قصر العمري
دخلت شيري غرفة ماجد بعصبية فنظر لها ماجد بهدوء
ماجد: خير يا مجنونة
شيري: وعزة أعرف مني هي أسيل
ماجد: يا بنتي افهمي احنا دورنا في كل حته وملقناش اي أثر هندور فين تاني
شيري: الأوضة المحرمة ميجو
ماجد بخوف: المحرمة لا طبعا ديه فيها موتنا
شيري بغضب: انت ياض هنروح هناك مفهوم
ماجد برعب منها: اوامرك شيري
شيري: يالا بينا دلوقتي كلهم في الشركة و طنط مايسا و ملك في النادي.

توجه الطفلين للجناح الغربي ودخلو الغرفة المحرمة وفتحو النور
شيري بشهقة: يالهوي ليهم حق يسموها الاوضة الملعونة بس ليه باللون الأسود مش حرام يخلوها باللون ده
ماجد: هنعمل ايه دلوقتي انا خايف
شيري: دور على اي حاجة ممكن تفدنا
ماجد: تمام
ابدو الطفلين يبحثو عن شي وما يجدو وأخيرا وجدت كراسة فاخذتها بسرعة وايضا مجموعة صور وغادرو الغرفة وتوجهو إلى غرفه شيري
ماجد: انا رايح اوضتي
شيري: تعالى نقرأ الكراسة.

ماجد بسخرية: نقرأ أ ب ت ولا 1 2 3
شيري بسخرية أكبر: لا وانت الصادق هنقرا A B C غور ياض كتك وكسة
ماجد بارف: بيئة
غادر ماجد إلى غرفتة و توجهت شيري إلى غرفتها وفتحت الكراسة و تبدأ تقرأ المكتوب ومع كل كلمة كانت تبكي على ألم شقيقتها الأكبر و ظلم والدها والاخرين لها
شاهدت الصور وكانت منبهره بجمال شقيقتها أسيل بعيونها الزرقاء و شعرها الطويل.

شيري بفضول: لما وهي صغيرة حلوة أمال لما تكبر صح اشوف برنامج على النت تحويل الشخصيات
بالفعل بحثت ولم تستطيع الوصول فتوجهت و ماجد بما انت خبير بالتكنولوجيا
و بالفعل وضع ماجد صورة أسيل وحملها وجلسو في انتظار ظهور الصورة الكبيرة
مر أكثر من 5 دقايق وأخيرا ظهرت الصورة والصدمة للطفلين أنها ظهرت صورة مليكة
شيري بصدمة: ديه طنط مليكة مرات بابي الأولي
ماجد: تفتكري في غلط في البرنامج.

شيري بتفكير: مش عارفة المهم هات الصورة و امسح الصورة من الاب علشان محدش يعرف
ماجد: هتعملي ايه يا سوسة
شيري: لازم اعرف الحقيقة
ماجد: براحتك انا رايح التدريب سلام
عادت شيري إلى غرفتها وأخذت تفكر في كل الأحداث التي علمتها وكيف سوف تصل للحقيقة.

في شركات العمري
جاسم: سمعتو عن الافتتاح بتاع امبارح
عامر: افتتاح ايه ده
مازن: افتتاح فندق الأميرة الساحرة في ميامي
يوسف: اه اقريت الأخبار وعرفت كمان أنها غيرت اسم الفندق
جاسم: فعلا كانت مسمياه اللؤلؤة و غيرته لجنة الأسد
مازن: سمعت أنها خطيبة حد مهم
جاسم: لا والاجمل بكرا فرحها على احدي رجال الأعمال
عامر: متاخد مريم وتسافرو فيه تغيرو جو.

جاسم بسخرية: احجز بسرعة علشان تروح قبل متموت أو أدهم هو اللي يروح يكون كبر
حاتم باستغراب: إذا يعني
مازن: يقصد يا حاتو ان الفندق محجوز لفترة كبيرة جدا
يوسف: ما شاء الله ولغاية دلوقتي مظهرتش للساحة غير المطاعم و الشركات
جاسم: تفتكرو ليه مش بتظهر
عامر: اكيد بت ناس مهمة أو عشيقة حد
يوسف: خلاص خلونا في الشغل.

في النصف الآخر من القارة و خصوصا أمريكا
فى الفندق
بعد صعود الجميع إلى غرفهم ابدلت أسيل ملابسها ونزلت إلى الأسفل وجلست أمام البحر و سرحت فيه ولم تشعر بما يحدث حوليها ولكن في لحظة انتفضت أثر شخص وضع يده عليها
سادن: أهدي جنتى مالك
أسيل بتنهيدة: حرام عليك سادن كنت هموت
سادن بفلعة: بعد الشر عليكي يا عمري
أسيل: خلاص اسدي انا كويسة بس كنت سرحانة شوية
سادن بغمزة: اكيد بتفكري فيا صح.

أسيل بطيبة: لا اسدي كنت بفكر في جدو وحشني اوي
سادن: جنتي ادعيله بالرحمة هو دلوقتي في مكان احسن و أجمل
أسيل بدموع: عارف بكرا اسعد يوم في حياة أي بنت بس انا لا
سادن بحزن: يعني انتى مش فرحانة
أسيل: انا فرحانة اني هتجوزك بس حزينة كان نفسي تكون عيلتي جمبي وهو يسلمني ليك
وبدموع غزيرة: هما ليه بيكرهوني سادن والله انا مليش ذنب في موت امي انا كان نفسي يحبوني.

سادن بحنان: هششششش أهدي يا جنتي هما اللي خسرنين مش انتي هما اللي خسرو بنت عظيمة وناجحة وبكرا يعرفو قمتك ويجو يعتذرو
أسيل بغضب: انا مش عوزاهم هما ماتو من زمان الشخص الوحيد اللي كنت قبلاه في حياتي هو جدو ماجد وبس غير كده ممنوع يقربو مني
سادن بهدوء: أهدي يا عمري انا مكنتش أقصد اغضبك
أسيل: انا بكرهم سادن انا بكرهم ظلمونى و كرهوني في حياتي خلو حياتي شبة الليل سودة ممنوع يقربو مني ممنوع اسدي ممنوع.

سادن بجدية: وأنا همنع اي حد فيهم يقرب منك كمان يا قلبي انتي عندك بدل الأخ 3 وبدل الاب 2 عوزة ايه تاني
أسيل: عمو جورج و عمو أحمد أنظف بكتير منه
سادن بحنان: يالا اطلعي نامي شوية علشان الصبح قرب يطلع ولازم تكوني جاهزة لأجمل يوم في حياتنا
أسيل: عوزة اطلب طلب
سادن: انتى تامري مش تطلبي
اسيل: بكرا الصبح هبعت واحد ليك هيعملك حاجة بس اوعى ترفض ده بتاع وشوم.

سادن بابتسامة: منغير متبعتي جنتي انا كتبت إسمك على جسمي من زمان بس هتشوفيه لما نتجوز ونسافر وانا اللي هكتب اسمي على جسمك ممنوع حد يلمس جسمك يالا نطلع ننام
أسيل: حاضر اسدي يالا نطلع
سادن بحنان: تعالي يا جنتي
حملها سادن بين احضانة فوضعت رأسها على صدره وتوجه سادن إلى الغرفة ووضعها بهدوء على السرير وقبل رأسها وغطاها وغادر الغرفة.

حاولت أسيل ان تنام ولكن لم تعرف فقامت بفتح التليفون وأخذت تلعب حتى الصباح وقامت وأخذت دش وليست ملابس رياضية ونزلت وأمرت الحرس بتحرير مطر واخذته وطلعت تجري بسرعة شديدة
كان ماكس يقف في البلكونة يشاهدها وهو حزين عليها ولم يختلف الوضع عند الفريدو و ادم صديقها
مر الوقت ونزل الجميع لتناول الفطار وبعد ذلك صعدو الى الأهلي و تم تقسيمهم لنصفين جزء النساء النساء جزء للرجالة.

في جناح الشباب
جهز سادن البدلة و الجذمة والببيون و الحزام و البرفن و زراير القميص
سادن: شباب كده في حاجة ناقصة
الفريدو: يا عم متهمد بقالك ساعة عمال تتمم
ادم الجيار: هههههههه عشت و شفت سادن ملخوم
سادن بغيظ: اخرس يا حيوان
جورج بضحك: شكلك كده هتبوظ هبتنا
ماكس بضحك: يا خوفي لتدبحلك هي القطة
ادم بضحك: ههههههههههه يا خبتي على الرجولة وانا اقول الهضبة ديه هتسيطر اتريه هيسيطر.

سادن ببرود: اسيطر اتسيطر مش هتفرق المهم جنتي تبقي مبسوطة و سعيدة
احمد بجدية: اخرسو يا بقر تعالي سادن عاوز اتكلم معاك ضروري في حاجة مهمة
سادن بجدية: اتفضل عمي احمد انا سامع.

احمد: انا عارفك من زمان كنت مجرد شاب اتبرع لينا بالدم لكن دلوقتي انت اخد بنتنا فلازم تكون الاب الحنين اللي اتحرمت منه و الاخ السند اللي هتتسند عليه طول حياتها و الزوج المتفهم والحبيب و العشيق انت دورك مهم في حياتها انا عرفت منها أنها حكت ليك كل حاجة عن حياتها انا من يوم مشفتك وانت كسبت ثقتي اوعي تخيب املها فيك.

سادن بجدية: عمري مهسبها ولا هضيعها من ايدي انا كنت بدور عليها من زمان اوي أسيل بتجري في دمي و مع كل نبض من قلبي اسيل بنت قلبي و نصي التاني هي الهوا اللي بنتنفسه
احمد بجدية: اسمع مني الكلمتين دول انا براقب أسيل من اول يوم دخلت فيه امريكا لغاية دلوقتي
ادم بصدمة: اذاي بابا.

احمد بجدية: لان بكل بساطة انا اللي مرتب كل حاجة مع عمي ماجد الله يرحمه ودلوقتي في رسالة معايا عمرها 8 سنين وجيه وقت تسلمها لأني عارف انك راجل وهتخاف عليها
سادن بستغراب: رسالة ايه ديه
احمد بجدية: الرسالة ديه من جد أسيل أقصد يعني عمي ماجد و انت دلوقتي من حقك تخدها
اخرج سادن ظرف مغلق وأعطاه لسادن الذي أخذه وخرج الى البلكونة وفتحه.

( السلامة عليكم انت اكيد خطيب او بقيت زوج حفيدتي الحلوة و ملاكي الصغير أسيل بنت قلبي و عمري وحياتي كلها انا هطلب منك طلب ويوم القيامة هقف ادامك وهسالك نفذت وصيه ميت ولا ايه اهتميت بيتيمة و حمتها ولا اهملتها اسمعي كويس اوعي تحزنها لأنها شافت حزن يكفيها سنين عمرها اوعي تكسرها لأنها أضعف من القشة اوعي تنيمها معيطة لأنها مش هتستحمل الراجل الوحيد إللى وافقت عليه انت الشخص الوحيد اللي فوق و صحي قلبها خليك امانها و حمايتها خليك الراجل و السند اوعي تجمع بينكم مخده وهي زعلانه و معيطة لان العمر لحظة اوعي يا ابني ابعدها عن عيلتها هما ظلمه و مفتريين وكل يوم بيكبر جبرتهم و قوتهم للاسف الشديد معرفتش ازرع فيهم حبهم لليتيمة الصغيرة بالله عليك يا ابني حافظ عليها وحميها انا حفيدتي غلبانة و محتاجة الإمام اللي اتحرمت منه بلاش تخليها تعيط وتحزن فرحها و طلع الطفلة اللي مدفونة فيها وآخر كلمة هقولهالك حافظ علي اليتيمة لأنك هتتسال عليها يوم القيامة ربنا سبحانة و تعالي والنبي الكريم وصو باليتيم ارحم بنت ضعيفة وحتويها خلي بالك يوم ليك و يوم عليك لآخر رجاء مني ليك ابعدها عن أهلها مهما قويت هتفضل مرعوبة لقانا في الاخرة مع السلامة ).

أغلق سادن الجواب وغمض عيونه بشدة وتنهد وشعر بأحد يضع ايده على كتفة وعندما التفت وجده احمد يبتسم له بحنان
احمد: يالا يا ابني علشان تجهز وتفرح قلب بنتي
سادن بابتسامة: حاضر يا عمي
توجه سادن الى الداخل واخذ دش وتؤضا و خرج صلي ودعي ربنا ان يكون قد المسؤلية ويحافظ علي الأمانة وقام لبس وجهز ونظر في المرايا بسعادة.

في جناح البنات
كانت سما تحتضن أسيل و تقرأ عليها آيات الذكر الحكيم و ترقيها بالرقية الشرعية حتى تحميها من العين العين الحسد تحت أنظار الباقي
مايا بغيظ: وأنا انطي سما ارقيني
سما وهي تصدق: فعلا هرقيكي و دعيلك ان ربنا يهديكي و تعقلي وبطلي جنان
انفجر الكل في الضحك على تعابير وجه مايا المتغاظه
سلفا بحنان: يالا طفلتي انا جهزتلك الحمام بزيوت معطرة جميلة علشان تنعشي جسمك
أسيل بابتسامة: ربنا يخليكم ليا.

سلفا: يالا حبيبتي وانا هجهزلك الفستان
كريس: ايسو ماكس بعتلك بوكيت الورد
سما: يالا يا عمري روحي خدي دش و تؤضي وانتي خارجه وانا كمان هتؤضا علشان نصلي ذي زمان
توجهت أسيل وخلعت ملابسها وجلست في الحوض حتى تريح جسدها وراسها من الأفكار ولكن فؤجات بدخول سلفا وجلست خلفها وأخذت تغسل شعرها وتدلك رأسها بكل حنان وبعد انتهائها قبلت رأسها وخرجت.

غسلت أسيل جسدها و تؤضات وخرجت وجدت سما تحمل اسدال الصلاه فأخذه ولبسته وصلت خلفها و مايا بجوارها وابنه سما بجوارهم
بعد انتهائهم من الصلاه دخلت سلفا وأخذت أسيل حتى تلبس الفستان.

دخلت أسيل الغرفة وجدت الفستان على السرير في غاية من الجمال والروعة و الفخامة وبالفعل لقد أحسن جدها حبيبها صنعه حتى بعد مرور أعوام كثيرة سيظل بفخامته و جذبيته اتجهت له ومشت أديها على الفستان وبعد قليل دخل مجموعة من البنات الميكب ارتست حتى يبداو في تجهيزها
بعد مرور ساعة كانت أسيل على اتم استعداد ويجلس بجوارها سما التي تقرأ عليها ايات الذكر الحكيم والباب خبط و دخل الجميع ماعدا سادن.

اخذ ادم الجيار ايد مايا وغادر الغرفة توجه احمد و جورج إلى أسيل وقبلو رأسها بكل حنان
احمد: بسمالله ما شاء الله تبارك الخلاق قمر يا بنتي
أسيل بابتسامة: شكرا عمو حمادة
جورج بغيرة: هو لازم تتجوزي الواد ده
أسيل بضحكة: معلش خليها عليك اصله غلبان
ماكس بحب: مبروك أميرتي كبرتي و بقيتي أجمل عروسة في الدنيا
الفريدو بحنان: مبروك طفلتي تعيشي و تتهني
ادم بحب: سنو وايت فعلا بقيتي أجمل و احلي ملكة في الكون.

أسيل بابتسامة: ربنا يخليكم ليا و تفضلو أخواتي و صحابي لآخر يوم في حياتي
أحمد: يالا أميرتي
جورج: لا انا اللي هنزل بيها وانت هتبقي وكيلها في كتب الكتاب
احمد بابتسامة: اتفضلي انت ليك فيها ذي مانا ليا
سلفا: يالا شباب في ظهر اختكم لغاية تحت خلي الخوف يخاف منكم
سما بتأكيد: صح عرفو العريس ان وراها رجالة ذي الجبال
مسك جورج ايد أسيل وخرج من باب الجناح و خلفهم الشباب وكانو فعلا كالجبال ونزلو إلى الأسفل.

في الأسفل
كانت وسائل الإعلام تنقل ذلك الحدث المهم وهو فرح رجل الأعمال المشهور سادن السيوفي الشهير باللورد على سيدة الأعمال المشهورة أسيل العمري الشهيرة بالاميرة الساحرة
كان الفرح بث مباشر على جميع القنوات وتم نقل الخبر لوسائل الإعلام المصرية.

اسرع المصورون يلتقتون الصور الكثيرة لنزول العروس وكانت الصدمة الكبري للجميع ان العروس تنزل في يد الشيطان الأعظم جورج دادريو وخلفها ينزل الشيطان الأسود ماكس دادريو و بجواره العقرب المميت الفريدو وكان سادن منبهر بتلك الطلة الملائكية العظيمة
( الفستان )
( الطرحة )
نزل جورج وهو يمسك يد أسيل بتملك و عظمة ووقف أمام سادن.

جورج بجدية: انا بسلملك بنتي هي فعلا مش نفس الديانة بس كل واحد ليه دين و رب واحد لو في يوم زعلتها او بكتها صدقني هخلي الناس يشتاعو لموتك
ماكس بجدية: انت واخد أميرة قلبي واختي الصغيرة والله يا سادن لو زعلتها و هربت حتى لو للقبر هوصلك وهقتلك وانا مش بهزر انا قد كلامي.

الفريدو بجدية: انت واخد طفلتي وحياتنا كل دمعه هتنزلها هتكون رصاصة في جسمك كل حزن هتسببه هيكون خنجر في جسمك حافظ عليها تحفظك هتاذيها هدمرك
سادن بجدية: يوم مهزعلها و بكيها هيكون يوم نزولي القبر بس قبلها هكون موصي ابننا اللي من صلبي يحافظ عليها جنتي من اللحظة اللي شفتها فيها و حملت خاتمي أنها بنتي قبل متكون زوجتي هتكون عشقتي قبل متكون مراتي ربنا يجعلني سبب سعادتها دائما.

احمد بابتسامة: يالا بينا علشان كتب الكتاب
مسك سادن ايد أسيل وقبلها ومشي بيها وخلفة الجميع ودخلو القاعة وتوجهو إلى احدي التربيزات الكبيرة التي يجلس عليها شيخ مصري المعروف بالماذون جلس سادن بجوار المأذون وأحمد في الجهه المقابلة وجلست أسيل بجوار احمد وعثمان بجوار سادن والشباب خلفهم
المأذون: سؤال للعريس بدلع عروستك بايه
سادن بعشق: جنتي و بنت قلبي.

المازون بضحك: رومانسي اوي العريس وانتي يا عروسة المولد بدلعي العريس بايه
أسيل بابتسامة: اسدي و سينو
المأذون: عندك حق يا بنتي لازم كل ده يبقي اسد
سادن: مالك يا عم الشيخ انت جي تحسدنا ولا ايه
المازون: مالك يا عم سينو أهدي ولا اقولك اسدي
أسيل بطفولية: هو اسدي انا و بس
الماذون: اين وكيل العروس
احمد: انا وكيل العروسة القمر ديه
ادم: وأنا الشاهد الأول
عثمان: وأنا الشاهد الثاني.

انهي المأذون كتابة الأوراق الأزمة للزواج ( عقد الزواج )
اخذ المأذون يشرح مناسك الزواج و تعاليم الدين الإسلامي وأمسك ايد احمد وسادن وغطي اديهم وبعد كلام كثير قال المأذون كلمته الشهيرة
{ بارك الله لهم وبارك عليهما و جمع بينهم في خير }
اخذ احمد أسيل بين احضانه يباركلها وايضا الشباب وبعد ذلك توجه لها سادن
سادن بجدية: مراتي يا استاذ منك ليه
ماكس بابتسامة: مبروك يا صاحبي
سادن بابتسامة: الله يبارك فيك.

رفع سادن ايد أسيل وقبلها بعمق وبعد ذلك نظر لها ولشفايفها بعشق و رغبة
سادن بعشق: اظن من حقي صح
أسيل بحب: من حقك اسدي حبيبي
ضمها سادن الى احضانة واخذ شفايفها بين شفايفة بكل عشق و رغبة وكان يتعمق اكثر بكل حب الى ان بعد عنها وتوجهو الى ساحة الرقص و كان الجميع سعداء بشدة بعكس أشخاص اخرون.

عودة لمصر
كان الجميع يجلسون يتابعون احدي المسلسلات و يضحكون الى ان نزلت منه بسرعة وهي تصرخ بهم فنتفض يوسف وأسرع لها
يوسف بخوف: مالك يا روحي
منه: تعالي بسرعة في مصيبة
جاسم بحنان: مالك بس يا منمونه
أسرعت منه الى التلفزيون واوصلت التاب الخاص بها بالتلفزيون وعرضت الفرح الخاص باللورد و الأميرة الساحرة
جاسم: ده فرح اللورد وحنا مالنا
منه: العروسة تبقي خالتو مليكة
الكل بصدمة: نعم.

ظهرت صورة احمد و سما على الشاشة انصدم الجميع ولكن صدمتهم الأكبر ظهور صورة أسيل على الشاشة وهي تحتضن الشباب و أخيرا يقبلها سادن بكل عشق و رغبة
ولم تقف صدمتهم عند ذلك الحد ولكن ما رأوه صدمهم اكثر.

الحدث مزدوج بين مصر و امريكا
بعد انتهاء الرقصة قبلها سادن بكل حب و عشق
طلبت سما تبديل الخواتم حتى يصبحو متزوجون
رفع سادن ايده اليمين فقامت أسيل بخلع الخاتم و ظهرته للاعلام ونقلته لايده اليسار وفعل سادن مثلها
وبعد فترة انهي سادن الحفل او بمعنى اصح اخذ عروسته و جنتة وغادرو ونطلقو لقضاء شهر العسل وانتهي الفرح وانتهي البث المباشر
مازن بصدمة: هو الخاتم ده مش بتاع جدي ماجد صح.

عامر بتأكيد: أيوة ده خاتم جدي و بعده ابويا طب اذاي واحنا كل السنين ديه فكرينه ضاع وهو معاها
جاسم بغضب: السؤال الصح هي اذاي عايشة امال مين المدفونة
ملك بغل: يعني الملعونة لسه عايشة وكمان غنية
مريم بغضب: لا والاحلي من كده متجوزة لورد الاقتصاد اغني واحد في العالم
مازن بعصبية: احنا لازم نتصرف
جاسم بتوعد: لازم ارجعها هنا و طلقها منه و زلها وكسرها.

يوسف بغضب: وأحمد الحارس بتاع ابونا اللي ساب الشغل بعد موته يبقي عارف كل حاجة وشكله مرتب المسئلة مع ابويا
كان الجميع يتحدث بغل اما حاتم كان في دنيا أخري وهو يتذكر صورة ابنتة
عامر: حاتم حاتم مالك
جاسم: عمي متقلقش انا هتصرف أرجوك بلاش تبعد تاني ولا تقلق انا هنهي كل حاجة
مازن بغل: صح عمي احنا هنتصرف وقريب هنرجع ندفنها بس المرة ديه بادينا.

وقف حاتم و خرج برا القصر و توجه الى المقابر ودخل وارتمي امام قبر زوجته وبكي بشدة
حان بدموع غزيرة: شايفة ملاكي شايفة الملعونة لسه عايشة وكمان بقت شبهك في الشكل بس اكيد مش في الطباع اكيد فاسدة و ملعونة ليه جبتيها ملاكي انا كنت عوزك انتي و بس انا بحبك ملاكي لو الزمن رجع كنت هخليكي تنزلى الملعونة ديه و تفضلي معايا انا الوحيد اللي بحبك سامحيني ملاكي
قام قام توجه إلى قبر والده و تكلم معه بكل غل.

حاتم بغل: ليه بابا ليه عملت كل ده ليه مستمر في اذيتنا زمان خلتها في وسطنا و دلوقتي موجودة ومحمية بشخص أقوي بس ورحمه مليكة و امي عندي لدمر حياتها و مش هخليها تتهني على السعادة وأحمد الكلب ده والله لوريه لخلي حياته جحيم صدقني هدفنها بأيدي المرة ديه
غادر حاتم و عاد إلى القصر غافل عن تلك الأذان التي تسمع و العيون المصدومة من كمية الغل و الحقد.

رفع ذلك الشخص التليفون و تحدث مع احمد وأخبره بما سمعه من حاتم في القبر وما سمعه الرجل القصر منهم عندما علمو بوجود أسيل على قيد الحياة وأغلق.

عند أسيل و سادن
بعد مغادرتهم الفندق وستقلو السيارة و خلفهم موكب كبير من الحرس توجهو الى المطار وستقلو الطائرة للتوجه الى قضاء شهر العسل
ما سادن يضم أسيل بين احضانه و رفض ان تجلس على الكرسي واجلسها على قدمة و ضمها احسن واخذ يقبلها بكل حنان و رومانسية
أسيل: اسدي احنا هروح فين
سادن: هنسافر يا قلبي
أسيل: فين يعني
سادن: هناك
أسيل: هناك فين
سادن: هناك بقي
أسيل بغيظ: سادن هنسافر فين.

سادن بضحكة رنانة: مكان مفجاة
اسيل: يعني مش هتقول
سادن بحنان: يا عمري احنا كنا هنروح المالديف بس بقي قديم علشان كده هنروح جزيرة جميلة جدا بصراحة تحفة فنية في الفلبين لسه شايفها صدفه فحجزت وهنروح بس هنركب هليكوبتر علشان منزل فيها علي طول
أسيل بهدوء: إسمها ايه
سادن: إسمها جزيرة بالاوان مردتش أروح اليونان لقيت بالاوان أجمل
أسيل: اممممم لما نشوف
سادن بحنان: يالا يا قلبي نامي شوية لغاية منوصل.

أسيل: نام انت انا مش جايلي نوم
ضمها سادن لحضنة ليبث في قلبها الامان وغمض عيونه ونام فضلت أسيل تنظر له بحب بحب إعجاب
مر الوقت وأعلن الطيار وصولهم إلى الفلبين فنزلو وستقلو الهليكوبتر و توجهت الى الجزيرة وبعد فترة وصلة إلى الشاليه الخاص بهم و دخلو
سادن بحنان: بصي يا قلبي انتي بدلي الفستان هنا وانا هبدل برا
أسيل بخوف: حاضر
سادن بحنان: مالك يا جنتي انتي خايفة مني
أسيل: لا سادن مش خايفة.

سادن بابتسامة: لا انتى مش خايفة انتى مرعوبة
أسيل بتلثم: انا مش أقصد
سادن بعشق: انا عمري مهاذيكي انا بعشقك من اول لحظة شفتك فيها خليكي عارفة كده وهستناكي يوم اتنين او حتى أسبوع او شهر او العمر كله اهم حاجة انك معايا
أسيل بسرعة: اسدي انا مش خايفة منك ده شي طبيعي حاجة جديدة عليا حياة جديدة انا بثق فيك و بحبك وانا عارفة انك هتعملني ذي الأميرات بس غصب عني.

سادن بحنان: وأنا عمري مهزعل من جنتي شوفي عوزة ايه وانا معاكي
أسيل بابتسامة: انت نفسك في ايه
سادن بعشق: بصراحة عوزك انتي
أسيل بحب: وأنا ملك اسدي
سادن بعشق: يالا بدلي الفستان و تؤضي وانا كمان هبدل هدومي و هتؤضا
أسيل: حاضر بس يعني
سادن بحنان: في ايه جنتي
أسيل بكسوف: السوستة
سادن بستغراب: السوستة مش فاهم
أسيل بكسوف: افتح السوستة بتاعة الفستان مش هعرف
سادن بعشق: أوامر جنتي.

لفها سادن و شال الطرحة و فتح السوستة وطبع قبلة على ظهرها واخذ ملابسه وغادر بسرعة
نزعت أسيل الفستان و توجهت الى الحمام و اخذت دش وخرجت فتحت الدولاب وجدت ملابس عفوا ليست ملابس في قصيرة و عارية وقفت تبحث عن شي محترم لم تجد فلعنت سادن و خبثة فمسكت احدي القمصان باللون الأحمر الناري وليست بسرعة ولبست الاسدال وسمحت لسادن بالدخول وعندما دخل وجدها شبه الطماطم علم بانها رأت الملابس.

اخرج سادن الهاتف وحدد اتجاة القبلة ووقف واوقفها بجوارة وليس خلفة
سادن بحنان: مكانك جمبي مش ورايا انتي شريكة حياتي مش تابعة ليا مفهوم
أسيل بطاعة: مفهوم سادن
كبر سادن و اتشاهد وصلي بها و بعد ذلك سبح ولكل على أديها وليس ايده
أسيل بستغراب: ليه بتسبح على أيدي
سادن بحنان: علشان ناخد الثواب من بعض ومن اللحظة ديه اي صلاة هنصليها مع بعض و هنسبح على ايد بعض مفهوم
أسيل بفرحة: مفهوم اسدي ربنا يخليك ليا.

سادن بابتسامة: ويخليكي ليا جنتي
وبجدية مصطنعة: بت اسكتي خلينا نكمل تسبيح
هزت رأسها وأكمل التسبيح ورفع ايده علي راسها ودعا لهم بإصلاح الحالي و ان يبارك لهم الله في تلك الحياة وان يرزقهم بالأطفال
سادن بغمزة: يالا
أسيل بكسوف: يالا فين
سادن بخبث و عشق: أدخل جنتك و دخلي حياتي
أسيل بكسوف: بس اسدي بقي
سادن بعشق: هو بعد اسدي ديه في سكوت.

حملها سادن بكل حنان ووضعها على السرير كأنها كرستالة غالية يخاف أن يجرحها وتقرب منها وبعد كده أصبحت زوجتة و عشيقتة و حبيبتة و ما اسعد ثقتة أو غرورة كرجل دماء شرفها فعلم بأن جنتة طاهرة وهو اول من يدخلها فلم يرحم مرتها الأولي واخذها اكثر من مرة في عالم خلق لهم تحت طاعة الله ولم يفعلو الفاحشة وثارو علي نهج وتعاليم الله سبحانة وتعالي
وبعد فترة طويلة نام سادن على السرير وضمها لحضنة و رفع رأسها على صدره.

سادن بعشق: مبروك يا أجمل عروسة في الكون
أسيل بصوت مجهد: مبروك اسدي
سادن بعشق: نامي يا قلبي ريحي بحري و جنتي
أسيل بخوف: احضني اسدي انا خايفة مش هعرف انام
رفعها سادن على صدره واخذ يتلي ايات الذكر الحكيم على رأسها و يمسح على شعرها الى ان س بانتظام تنفسها وعلم بأنها ذهبت في نوم عميق فتنهد وغمض عيونه.

أصبح خبر زفاف اللورد و الاميرة على جميع وسائل الإعلام المرئية و المسموعة
علمت شيري كل شي عن حياة شقيقتها وحزنت بشدة
تسابق رجال اعمال كثيرون للعمل مع شركات اللورد بعد أن علمو بأن زوجته على صله وثيقة بالشيطان الأعظم و الشيطان الأسود و العقرب المميت.

عاد احمد وعائلته الى مصر ولكن لم يستطيع عائلية العمري اذيتهم نظرا لتاريخ شركة الحراسات الخاصة بأحمد التي اثبتت كفائتها طول فترة إنشائها بالإضافه زوج شقيقتة فهو احدي رجال الدولة المهمين
سافر جاسم و الباقي الى أمريكا بعد ان علمو باقتراب عودة العروسين من شهر العسل
اسعد سادن جنتة بكل شي وجاب لها اي شي تقع عيونها عليه كما غادرت الجزيرة وهو الى الفلبين لمشاهدتهم البلد واسعادها.

تخلي سادن عن قوته و عظمته وأصبح يشاركها جنانها و فرحتها
تصورت أسيل في كل مكان تذهب بيه صور مجنونة وجميلة و اخري رومانسية
طول ذلك الشهر لم تتناول أسيل اي برشام منوم كأنها وجدت وأخيرا و بعد سنوات كثيرة الراحة و الأمان
رفضت أسيل العودة لأمريكا وطلبت منه ان يسافرو و تايلاند ولكن اقنعها سادن بهدوء إنه سوف يجعلها تزور بلد شكل
طوال رحلة العودة كانت أسيل تتجاهل سادن بشدة وترفض الجلوس بجواره.

بعد مرور ساعة قام سادن بحمل أسيل وتوجه الى غرفة النوم التي بداخل الطائرة
بعد مرور وقت استقرت الطائرة ونزل سادن وبجواره أسيل ويضحكون بشدة وكان في انتظارهم جورج و ماكس و الفريدو في استبالهم وهذا اسعد أسيل بشده
علم جاسم بوصول سادن و الملعونة فسافرو الى أمريكا.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة