قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل الثاني والعشرون

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل الثاني والعشرون

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل الثاني والعشرون

في امريكا
توقفنا عندما وصلت طائرة سادن و نزل العريسان وهما يضحكو و سعداء وفرحت أسيل بشده عندما وجدت جورج و ماكس و الفريدو في انتظارهم صرخت بشدة وارسرعت لجورج ورتمت بين احضانة فستقبلها بكل حنان و حب
جورج بحنان: حمدلله على السلامة أميرتي
أسيل بابتسامة: الله يسلمك جوجو وحشتني
ماكس بابتسامة: وحشتيني أميرتي اتبسطي
أسيل بابتسامة: وانت اكتر ماكسي وأبوء انبسط بس سادن مرديش يودينا تايلاند.

الفريدو: معلش طفلتي يشتغل شوية بعد كده سافرو تاني
أسيل بغيظ: انت بدافع عنه وانا مش مهم شايف جوجو
جورج بضحك: معلش يا قلب جوجو حيوان هنعمل ايه
سادن بابتسامة: اذيك عمي جورج
جورج بابتسامة: كويس يا حبيبي اخباركم ايه
سادن وهو ينظر لها بعشق: نحمد ربنا كويسين
ماكس: يالا علشان سوفي في انتظاركم
أسيل بتعب: معلش ماكسي خليها آخر الاسبوع اصل انا تعبانة و هموت وانام.

جورج بلهفة: سلامتك يا أميرتي ابعت أجيب دكتور ولا نروح المستشفي
أسيل: لا جوجو انا كويسة بس بقالي يومين منمتش
الفريدو: خلاص يالا نروحهم خليهم يستريحو
توجهو الى السيارات بعد أن سلمت أسيل على لوسيفير و جاك و توجهو الى قصر السيوفي رفضو الجميع النزول ولكن وجدت أسيل لوسيفير و جاك ينزلو ويتوجهو الى مجموعة من الحرس يتناقشون معهم
أسيل: هو في ايه.

جورج بهدوء: مفيش يا أميرتي لوسيفير و جاك من اللحظة ديه بقو حرسك الخاص
سادن بستغراب: ليه عمي
جورج: ده الطبيعي دلوقتي أميرتي ظهرت على الساحة ولازم حرس وهما اللي اختارو
سادن: وانت فاكر اني مش هعرف احافظ على مراتي
الفريدو: لا طبعا احنا عرفين قوة اللورد و عظمتة بس أسيل اختنا ولازم نامنها ديه اختنا الوحيدة
سادن: بس
ماكس: أنسي سادن اعتبرهم يا سيدى مش موجودين ونزل حرسك معاهم تمام.

أسيل بابتسامة: خلاص اسدي سبهم براحتهم
سادن بتنهيدة: تمام يا جماعة
جورج: يالا شباب سبوهم يستريحو
غادر الجميع و دخل سادن وهو يحتضن أسيل ووجد جده يجلس فتوجهو إليه وقبلو راسه و ايده
عثمان بابتسامة: يا حبايبي حمدلله على السلامة
أسيل بابتسامة: الله يسلمك عثو و حشتني اوي
سادن: على فكرة انا بغير مش ملاحق جورج و ماكس و الفريدو و هنا كمان جدي بن اتعدلي
أسيل بدلع: براحتي يا اسدي.

عثمان: يالا يا ولاد اطلعو نامو شوية عقبال مادم و مايا يجو من الشركة وناكل كلنا
أسيل: طيب انا هطلع متتاخرش اسدي
سادن بحنان: حاضر يا قلب اسدك
صعدت أسيل إلى جناحهم وتوجهت إلى الحمام وأخذت دش دافئ وخرجت لم تجد سادن فتنهدت وجلست تسرح شعرها وتوجهت إلى زجاج البلكونة ووقفت أمامه.

دخل سادن إلى الجناح وجد تلك الحوية الجميلة فتوجه إليها وضمها لحضنة واخذ يقبل عنق رقبتها و لفها له واخذ شفايفها بين شفايفة بكل عشق و حملها ووضعها على السرير و ذهبو في عالم العشق وبعد فترة ضمها لحضنة ونامو.

بعد مرور أسبوع
في قصر السيوفي
في جناح سادن
كانت أسيل ترفض الصحيان ولم تفلح طرق سادن في ايقاظها ولكن قطع دلعوه لها صوت خبط على الباب فتوجه سادن إلى الباب و فتح وجدها احدي الخدم تخبره بوجود أشخاص يرغبون في رائية أسيل وغادرت وعاد إليها
سادن: جنتي جنتي قلبي ايسو انتى يا بت يخربيت فقرك كل ده نوم
أسيل: همممممممممم
سادن: همممم يا روحي اصحي بقى
أسيل بنوم: عاوز ايه اسدي.

سادن: عاوز جنتي تصحي علشان نفطر مع بعض وكمان في ناس تحت عوزينك
أسيل بنص عين: مين الناس دول
سادن بستغراب: والله معرفش يالا بقي قومي خدي دش وانا هجهز هدومك تمام
أسيل: هو لازم اصحي
سادن: على الحمام يا طفلة
أخرجت أسيل لسانها وجريت على الحمام
تنهد سادن و جهز ملابسها وبعد فترة خرجت ولبست الملابس التي أحضرها سادن وسرحت شعرها و رفعته إلى الأعلى بتوكه صغيرة و تركته ينزل خلفها
اسيل: حبيبي انا جهزت يالا.

سادن: يالا يا قلبي
نزلو الى الاسفل وتوجهو الى الصالون ولكن وقفو عندما نده جورج باسم سادن فلف سادن له وجد جورج و ماكس و الفريدو وكان وجههم غريبة
أسيل: مالكم
ماكس: مفيش أميرتي
أسيل بجدية: احنا عشرة سنين ومن وشكم بيقول في مصيبة
جورج بجدية: أسيل حبيبتي عاوزك ابرد من الجليد
أسيل بجدية: لما بتقولي أسيل يبقي في حاجة
سادن: طيب نشوف مين الناس اللي جوا وبعد كده نتكلم
الفريدو: يالا.

دخل الجميع إلى الصالون وجدو كذا شخص مكونين من 3 رجال و 2 شباب و 2 امراتان كبار و أخرى صغيرة في عمر أسيل
كان الدخول كالتالي جورج و ماكس و الفريدو و سادن وخلفهم أسيل تتكلم في التليفون
سادن: اهلا و سهلا
شخص: اهلا بيك بس ياريت نتكلم عربي
جورج: انتم مين
شاب: مش المفروض الهانم ترحب بينا
أغلقت أسيل التليفون ولفت وشها و نصدمت عندما وجدت هؤلاء الاشخاص امامها فشهقت بشدة و رعب ومسكت ايد سادن بشدة.

الشاب: منورة يا مرحومة
أسيل: لا رد
رجل: اذيك يا لعنة
أسيل: لا رد
سادن بستغراب: مين حضرتكم
جورج بقوة: اعرفك سادن على اسوء عيلة في الوجود
ماكس بغضب: واحقرهم في العالم
الفريدو بغضب: واوسخهم على الاطلاق
سادن بستغراب: انا مش فاهم بردو أسيل مالك
الشاب: معلش سادن بيه هي مش هترد عليك أصلها يا حرام مصدومة كانت فاكرة نفسها هتفضل مخفيه على طول
سادن بغضب: انتم مين.

جورج: اعرفك ده بيكون عامر العمري و ده يوسف العمري و ده جاسم العمري و ده مازن العمري و دول ملك مرات يوسف و مايسا مرات عامر وديه مريم مرات مازن
سادن بغضب: بردو معرفتش مين دول
رجل: يمكن لما تعرف اسمي تعرف احنا مين انا حاتم ماجد العمري أبوها
سادن بقوة: مراتي مليش ابهات هي يتيمة من زمان
مريم بعصبية: الحقيرة ديه هي اللي قالتلك كده
ماكس بغضب: انتى اللي حقيرة و زبالة.

مايسا بغضب: ايه يا ملعونة سايبة عشاقك يتكلمو وانتى سكته
جورج بغضب: اخرسي يا بنت بنتي أشرف منكم
سادن بغضب: عارفة لو مكنتيش ست كان زماني ضربك او قتلك أي شخص هيفكر يجيب سيرة مراتي على لسانة هقتلة
الفريدو: ممكن اعرف انتم عوزين ايه
حاتم: عاوز بنتي أسيل الملعونة
عثمان بهدوء: بنتك و بتقول عليها ملعونة خلاص سبها أصل احنا بنحبها وانتم ارجعو بلادكم و نسوها ذي زمان
عامر: لا طبعا لازم ترجع معانا.

عثمان: اذاي حضرتك وهي مرات حفيدي بقالها اكتر من شهر
جاسم ببرود: عادي تطلق انت كده كده هترميها برا حياتك علشان ملعونة
احمد وهو يدخل: لو حد ملعون يبقي عيلتكم الله يرحمه عمي ماجد كان عارف انكم زباله
يوسف بسخرية: واااااااو حتى انت يا احمد جيت هنا
احمد بغضب: رد يا حاتم بيه بنتك اذاي تعرف ايه عنها عارف هي بتحب ايه و بتكره ايه ختها كان مرة في حضنك ودتها المدرسة كام مرة.

حاتم بغضب: انا بكرهها ونفسي اولع فيها ودفنها صاحية
أسيل بكسرة: ليه ليه حاتم انا عمري مطلبت حاجة منكم
جاسم بغضب وهو يمسكها من شعرها: علشان انتى السبب في موت مليكة و موت و خراب أي حاجة حلوة لينا.

أسيل بغضب اعمي: مليكة تبقي امي انا مش امك انت وانا مش السبب في موتها هي كانت تعبانة ومش استحملت الحمل لو فعلا كنتم بتحبو مليكة كنتم عرفتم أنها تعبانة بس انتم مش بتحبوها المفروض كنتم حبتوني و عطفتم عليا لأني حته منها بس انتم معملتوش كده من طفولتي وانتم رميني في الاوضة السودة خلتوني أكره اللون الأسود الأسود كرهكم وانت حاتم كنت بتحب مليكة لا كداب عمرك محبتها ولا هتحبها لو فعلا كنت بتحبها كنت حميتني بس انت مش بتحبها.

حاتم بغضب اعمي: اخرسي يا ملعونة
نزل صفعة على وجه أسيل من ايد حاتم ارتمت في أحضان سادن المذهول كيف يرفع ايده عليها وهو يقف وجاء ليتحرك مسكته أسيل ولفت
أسيل بسخرية: مش جديد عليك انك تضربني على الأقل دلوقتي استحمل القلم لكن كنت طفلة عمرها أسبوع و ضربتها نفس القلم.

وبحزن: ليه نفسي تجاوب ليه بتكرهني با أقصد حاتم بيه انا مذنبيش حاجة بالعكس انا اكتر واحدة فيكم مظلومة مدام مريم عندها بدل الأم اتنين و بدل الاب 3 وعندها الاخ و الحبيب طب وانا طول عمرك كنت بتلعب معاها و بتخاف عليها طب انا فين من كل ده كنت بتجيب اللعب و الحلويات و الهدوم حتى أصحاب مريم كنت بتجيب ليهم هدايا عمرك حضنتني ولا حتى ضحتك في وشي كان الكل بيضربني و بيهني حتى شعري كانو بيقصوه اتعذبت كتير اوي ليه قلبك محنش عليا في ناس كتير بتموت اشمعنا انا اللي اتظلمت اشمعنا انا اللي انجرحت رد حاتم بيه ليه.

حاتم بغضب و غل: ايوه بكرهك ولو أقدر اقتلك هقتلك انتى السبب في موت حبيبه عمري وبنتي و عشقتي مليكة بالنسبة ليا الهوا إللى كنت بتنفسه هي حياتي و عمري و قلبي انتي بالنسبالي أكبر لعنة في حياتي هفضل أكرهك لآخر لحظة في حياتي ربنا يكسرك وتطلقي من جوزك ويرميكي رميه الكلاب عرفتي ليه يا ملعونة.

سادن بستحقار: انت يستحيل تكون اب ويكون في علمك انا عمري في حياتي مهسبها لو انت بتحب مليكة قراط انا بقي بعشقها 24 قراط أسيل بتجري في دمي عارف زمان لما تعبت ودخلت المستشفي انا اللي اتبرعت ليها بالدم عمري مهسبها
مريم بصراخ: ليه الكل بيحبك و بيعشقك ليه.

الفريدو: علشان هي بريئة و طيبة وبتعمل خير محدش بيعمله و مش بتسيب فرض و القرآن في أديها كفاية ضحكتها اللي بتنور الدنيا انتى عمرك مهتيجي واحد من مليار منها
جاسم بلامبالاة: خلصتم الفلم القديم و دلوقتي ياريت يا سادن تطلق علشان نخلص
أسيل بقوه: مفيش طلاق وانت مالك حتى لو طلقني متخفش مش هترمي في الشارع انا عندي فلوس كتير.

مازن بسخرية: ليه يا ملعونة هو انتي فاكرة ان الفلوس هتفضل ليكي انتي هتتنزلي عن الفلوس لينا واه عوزين خاتم جدي
سادن بعظمة: نجوم السما اقربلك من لمسه
أطلقت أسيل ضحكة رنانة هزت أرجاء القصر و جلست ووضعت قدم فوق الآخر ونظرت لهم ببرود
أسيل بسخرية: انت مجنون و لا متخلف يا بن ملك شكل مخك فوت فلوس ايه يا روح امك اللي أتنازل عنها ده تعبي و شقايه و حرقة قلبي و سهر الليالي انتم ملكوش لزمه في حياتي أصلا.

حاتم بغضب: انا ابوكي
احمد بسخرية: الظاهر ان هما ميعرفوش لسه
أسيل بتفكير مصطنع: اممممم نقولهم ولا ايه عمو
جورج بسخرية: نقولهم يا أميرتي
أسيل بجدية: انا اسمي ايه حاتم
حاتم بغضب: أسيل حاتم ماجد مصطفي العمري
أسيل بحزن: يوم منطقت اسمي هيكون يوم فراقنا للأبد حاتم بيه
سادن بستحقار: إسمها أسيل مليكة جاسم مصطفي العمري
صدمة و قعت على مسامعهم كيف تنسب لمليكة ولا تنسب لحاتم
ملك بسغراب: اذاي اسمك لمليكة مش لحاتم.

احمد: احمد عمي ماجد الله يرحمه غير اسمها و نسبها لامها
أسيل: يعني وجودك ذي عدمة حاتم بيه جدو ماجد كان عارف انكم ظلمة و مفتريين علشان كده لغي نسبي ليك وانا لأول مرة أكون ممتنة ليه لأنكم احقر عيلة في الوجود ودلوقتي اللي كنتم عوزينها ملهاش وجود
احمد: اسيل حاتم العمري ملهاش وجود أصلا في السجلات
سادن بعظمة: ودلوقتي ياريت تتفضلو برا القصر.

جورج بقوة: لو في يوم شفت او سمعت اسم حد فيكم هنا صدقوني هنسفكم من على وش الارض
أسيل بقوه: عامر يا عمري لو فكرت تضرب هضرب و لو ولعت هنسف عيلتك كلها اصلكم اوسخ من بعض
عثمان بقوة: لم عيلتك عامر ورجعو بلدكم وبعدة عن ولادي و بلدي مش مسمحلكم تقربو
عامر: تمام يالا يا جماعة.

حاتم بغل: عندك حق انتى ميتة و عمرك مهتفرحي ولا هتسعدي هفضل ادعي عليكي متلقيش الفرحة والسعادة و تنكسري و تبقي وحيدة ومتعرفيش تحملي ولا يكون ليكي نسل
اسيل بكسرة: صدقني حاتم بيه مليكة غضبانة عليك و حتى جدو ماجد عارف هيجي يوم ومش هتلاقي حد جامبك وتفضل لوحدك
غادر الكل بعد أن كسرو بقلب تلك اليتيمة الوحيدة منذو الصغر
صعدت أسيل تجري على جناحها وأغلقت الباب بالمفتاح ووقفت امام المرايا.

هل يوجد قسوة و ظلم في قلب اب؟
هل يوجد اب يدعي على ابنته بكسر قلبها؟
هل يوجد اب يتمني خراب منزل ابنتة؟
هل بالفعل أحب حاتم مليكة؟
هل يفعل حاتم كل ذلك من عشقة لمليكة؟
هل انا بالفعل لعنة؟
هل سيتركني اسدي في يوم؟
هل مليكة راضية عنها ام تكرهها هي الأخرى؟
أطلقت أسيل صرخة عالية انتفض فيها الجميع في الأسفل.

أصيبت أسيل بحالة انهيار عصبي وأخذت تكسر و تقطع كل شي يقع أديها عليه ورمت احدي التحف في المرايا وأخذت تصرخ بشدة فأسرع سادن و خلفة الباقي الى الاعلي و حاولو فتح الباب ولكن لم يعرفو فقام سادن بكسر الباب في خبطة واحدة ودخل ولكن تسمر الجميع مما راو أسيل تجلس في بركة من الزجاج وفي أديها احدي القطع تمشيها على شرينها
اسرع سادن لها وجلس أمامها.

سادن بهدوء: جنتي جنتي يا عمري سيبي الازاز انا معاكي وعمري مهسيبك بصيلي جنتي
ماكس بحزن: أميرتي انتى اختي انا ردي عليا
الفريدو بدموع عالقة: طفلتي حبيبتي فوقي هما عوزين كده ارجوكي طفلتي
سادن بحنان: هاتي يا قلبي
تركت اسيل الازجاج ورفعت عيونها التي تشبة عيون الدمي وقد انطفأت نورهم و أغمضت عيونها ولحقها سادن قبل ان تقع على الزجاج وحملها و توجه إلى جناح مايا الأقرب لهم
اتصل جورج بالاطباء لاحضارهم.

في غرفة مايا
وضع سادن أسيل بهدوء وجلس على الارض و مسك اديها و فضل يقبلها
سادن بدموع: جنتي ليه يا قلبي ليه تتعبي نفسك دول ميستهلوش تعبك يا قلبي كده يا عمري عوزة تسبيني لوحدي كده توجعي قلبي انتى مش عارفة انك غالية عليا
ويغضب: وحيات كل دمعة نزلت من عيونك لعذبهم اسوء عذاب و هدمرهم كلهم
سمع صوت خبط على الباب فمسح دموعة وسمح للطارق بالدخول وكان جورج ومعه الدكتور.

الدكتور باحترام: من فضلك سيدي اللورد اخرج برا
سادن بقوة: اكشف عليها وانا موجود
جورج بعصبية: خلاص دكتور يالا
خرج جورج وفضل سادن مع الدكتور وبعد فترة تركها وخرج وخرج خلفه سادن
الفريدو بخوف: فيها ايه
الدكتور بجديه: أولا المدام عندها انهيار عصبي وده مش اول مرة صح
سادن: فعلا جالها من فترة
ماكس: وثانيا
الدكتور: ثانيا بقي انا شاكك في حاجة بس لازم نعمل شوية تحاليل
جورج: شاكك في ايه بالظبط.

الدكتور: إحم هو بصراحة انا شاكك أنها حامل على العموم انا هبعت حد من معمل التحاليل
ماكس: تمام اتفضل
غادر الدكتور وجلس سادن بصدمة على الكرسي
مايا بحزن: أهدي سادن
ادم بحزن: الصبر سادن بإذن الله خير
عثمان: قوم سادن اتؤضا و صلي و دعي لمراتك ربنا كبير
سادن بحزن: انا مش مهم عندي اي حاجة اهم حاجة هي تبقي كويسة كله بيجي ورا بعضه هي عملت ايه في حياتها علشان يحصل معاها كده والله حرام.

ماكس بحزن: معلش أسيل مهما قويت بس ضعيفة لازم تفضل جنبها هي اكتر وقت محتجالك فيه
جورج: يالا سادن قوم صلي و فضل جمب مراتك وحنا يالا شباب و بكرا هاجي اطمن عليها
عثمان: بينكم جورج تنور في اي وقت
غادر الجميع و توجه سادن الى غرفة جنتة وطلب من مايا ان تنظف جناحهم حتى ينقلها فيه
تؤضا سادن و صلي وتوجه إلى جنتة و أخذها في حضنة وقبل رأسها و ضمها بشدة وقاوم بشدة عدم النوم ولكن غفي بجوارها.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة