قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل العاشر

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل العاشر

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل العاشر

توقفنا عندما خرجت أسيل من غرفتها و بجوارها مطر و سيما ووقفت امام شخص
الشخص بسعادة: ايسو حبيبتي
أسيل بسعادة: انطي سوفي وحشتيني
سلفا بحب: وانتى كمان وحشتيني يا عمري
ماكس بسخرية: يا عمري
سلفا بغضب: اخرس يا حيوان
أسيل بغضب: اخرس يا حيوان
ماكس بزعل: مش هتكلم معاكم تاني
سلفا بضحك: احسن بردو
أسيل وهي تحضنه: وحشتيني سوفي اوي
سلفا بحنان: وانتي كمان وحشتيني يا صغنن
أسيل بسعادة: روحي بدل هدومك عقبال مجهز الاكل.

سلفا: ماشي حبيبتي
أسيل: انت ياض قوم اعمل معايا الاكل
ماكس ببرطمه: بقي اكبر زعيم مافيا يقشر بصل و يقف في المطبخ
أسيل ببرود: مش اول مرة دخلته كتير ادامي ياض
وقف ماكس يساعد أسيل بكل حب و سعادة و انضمت لهم سلفا وعلمت أسيل ان عمها جورج مسافر وسوف يأتي بعد أسبوع وبعد فترة جلسو الثلاثة امام شاشة التلفزيون يشاهدون احدي الأفلام
ماكس وهو يضم أسيل: أميرتي ايه رايك نسافر رحلة أسبوع
أسيل: مينفعش علشان المطعم.

سلفا: انا هساعد الشباب
ماكس بحنان: انتى من يوم مسبتي البيت و جيتي هنا وشتغلتي مبقتيش تخرجي خالص
أسيل: فين الرحلة
ماكس بحماس: رحلة بحرية جامده في البحر و السما و الهوا تمام
أسيل بضحك: تمام يا ماكسي
فرح ماكس بشدة وبلغ باقي اصحابة لمجي أسيل معه وبعد فترة توجه الجميع الى غرفهم حيثو نام ماكس في غرفته و نامت سلفا بجوار اسيل.

عند سادن
صحي سادن من النوم وعندما شاهد الوقت ذهل بشدة لانها نام لأول مرة منذو فترة طويلة بهذا العمق ولكن ظهر أمامه صورة أسيل بعيونها السوده الكبيرة الواسعة فبتسم وذهب إلى الحمام حتى يتؤضا و يصلي العشا و بعد فترة خرج وفرش المصلية و صلي العشا و السنة و أمسك المصحف يقرأ الورد اليومي وهو يجلس على الكرسي استمع لصوت خبط علي الباب فعلم بأنها طفلته و ابنته مايا فصدق وسمح لها بالدخول.

متى بشقاوة: حبيبي بابنط العريض
سادن بابتسامة: طفلتي الحلوة تعالي
جلست مايا على رجلة كما تعودت وحضنته فبتسم ووضع قبلة على شعرها و ضمها لحضنة
سادن بحنان: أميرتي الحلوة عوزة ايه
مايا بهدوء: انت بتكرهني صح
سادن و هو يخرجها من حضنة: ليه اميرتي
مايا بحزن: علشان انا السبب في موت مامي و بعدها بابي.

سادن وهو يوقف و يوقفها بغضب: وانا قولت مليار مرة ده نصبهم و ميعادهم و اجلهم كمان انتي غبية علشان كل شوية تقولى كده وكمان يا هانم اذاي انتى السبب و كنتي لسه مولودة ها انطقي ولا خلاص اتخرستي ولا اقولك روحى لربنا وقوليله ليه موت اهلي مفيش حمد و لا شكر مش يمكن لو فضلو عايشين كانو كرهونا و لا بعونا و لا حصل بينا اي نصيبة
مايا بدموع غزيرة: سادن انت بتزعقلي
سادن بغضب اعمي: برااااا مايا برااااا.

خرجت مايا تجري ونزلت على الجنينة و تركت سادن بمفردة غاضب
جلس سادن ينفس عن غضبة بعنف و يستغفر ربنا و يهدأ من حالة وعندما تنبة إلى لنفسه فتح عيونه بذهول كيف بغضب بتلك الدرجة على اميرته و صغيرته و ابنته و طفلته المدلله كيف يجعلها تبكي ولم يتأثر بدموعها كيف سمح لنفسه ان يعلي صوته عليها وهي رقيقة.

سادن بغضب: الله يحرقك يا سادن هي ديه امانه أهلك طفلتك الصغيرة كده تزعلها وتخليها تعيط ليه يا غبي ديه صغيره و يتيمة ربنا يخدك يا سادن بقيت غبي
خرج سادن يجري عل غرفة شقيقته ولكن وجدها فاضية فنزل الى الجنينة.

في الجنينة
كان آدم يقف في البلكونة الخاصة بقصره و شاهد مايا وهي تخرج تجري و تجلس أسفل الشجرة تبكي فنزل بسرعة وتوجه اليها
ادم بخوف: مايا قمري
مايا بدموع: اااادددم
ادم بخوف: مالك يا قلب آدم مين مزعل قمري و خلاه يبكي
مايا بدموع: سادن زعقلي
ادم بغضب: والغبي ده يزعقلك ليه
مايا بدموع: علشان فكرته بمامي و بابي.

ادم بحنان: قمري الغالي مليار مرة نقولك ده قدر و مكتوب على كده بقي انا ملعون ماهلي كلهم ماتو وانا نجيت من الموت يبقي ايه
مايا بدموع: انا مكنتش أقصد
ادم بحنان: خلاص يا قلبي ولا يهمك
مايا بدموع: طيب دلوقتي سادن زعلان مني
سادن بحنان بحنان و حب: وسادن جي يصالح اميره قلبه
مايا بلهفة: سيدو
سادن بحب: قلب سيدو
ارتمت مايا بين احضان سادن الذي ضمها بحب و سعادة وفضل يقبلها تحت نظرات آدم الخانقة وتوجه الى الداخل.

في الداخل
دخل آدم بغضب و نرفزة
ادم بغضب: عثمان عثمان
عثمان بصدمة: عثمان بقيت عثمان يا حيوان
ادم بخنقة: مش وقته انا عاوز أتجوز البت الهبلة اللي برا ديه
عثمان: ربنا يعوض عليا عوض الصابرين
ادم: ايوة يعني هتجوز امتي
سادن بضحك: مش لما تطلبها الأول
ادم بخنقة: وحيات امك يا جذمة مانا طالبها من سنتين وقولتم استني لما تخلص تعليم والهبلة خلصت وفاتت سنة عاوز أتجوز بقي
عثمان بضحك: هو لازم.

ادم بجنان: عاوز أتجوز يا ناس حرام عليكم جوزوني بقي والله هقتلها و هقتلك و هقتلك الهضبة ده و هقتل نفسي
عثمان بضحك: انا موافق
سادن بضحك: وانا موافق بس لازم مايا توافق
ادم بجنان: ليه هي الهبلة ديه ليها رأي
مايا بصياعة: اه ليه راي ومش موافقة
ادم بعشق: انا بحبك لا بعشقك من يوم متولدي وانتى اتكتبتي على اسمي انا بعشقك قمري
مايا بحب: وانا كمان بحبك دومي
ادم بفرحة ودموع: يعني موافقة تكوني نصي التاني.

مايا بفرحة: اه موافقة وكمان عوزة اكون مراتك و حبيبتك و عشقتك
ادم بعشق: و امي و اختي و صحبتي و بنتي
عثمان بزعيق: يا ولاد الكلب منك ليها اترزعو
سادن: اقعدو بقي نتكلم بجد
ادم: بص جدو الحمد لله انا عندي قصر جمبكم ومفروش ولو هي عوزة تفرش القصر من اول وجديد انا مستعد و كمان انا شريك في شركات السيوفي و كمان انا كتاب مفتوح ادامك من زمان
عثمان بحنان: احنا لسه هتعرف عليك انت حفيدي ذيهم.

سادن بجدية: الخطوبة هتتعمل في الجنينة برا وانتم بكرا تنزلو تجيبو الشبكة
مايا: خلاص ونزل مطعم الأميرة الساحرة الاكل و العصير
سادن: ممنوع اي مشروبات كحولية
ادم بسخرية: يا كبير صاحبة المطعم رافضة أي مشروب كحلي يدخل المطعم
عثمان بإعجاب: هو في ناس كده
ادم: واكتر من كده يا جدو
عثمان: والله بنت جدعة و محترمة
سادن: مبلاش المطعم ده
مايا بضحك: ااااه علشان أتعلم عليك هناك
عثمان بستغراب: في ايه يا بت.

ادم بضحك: ههههههههههه اه أصله بقي سادن بالقهوة
سادن: تصدقو انكم عيال غبية و هبل انا طالع اشوف ورايا ايه
صعد سادن الى الاعلي حيثو مكتبة تحت أصوات ضحكات الجميع
سادن بحرقة: ربنا يهدك يا أسيل وانتى شبه الموزة الجامدة بعيون السوده ديه اخرجي بقي من دماغي بس انا ليه حاسس بالسعادة و الفرحة مش ذي الأول يعني اشتغل بقي شوية.

في صباح اليوم التالي
نزلت أسيل وأخذت مطر و سيما وخرجت للجري كما تفعل دايما وبعد فترة عادت وأخذت دش وصحت سلفا و ماكس و قالت لهم سوف تنتظرهم في المطعم.

في المطعم
وصل الشباب الى المطعم و كانت أسيل جهزت أشياء كثيرة و ساعدها الباقي في باقي القائمة الطعام لليوم
نزل ماكس و سلفا و تناولو الافطار و غادر ماكس وترك أمه مع أسيل
سيمون بخضة: ايسو ايسو ايسوووووو
أسيل بخضة: الله يحرقك في ايه
سيمون برعب: وصل خلاص
أسيل: هو مين اللي وصل
كريس: وراكي ايسو
أسيل: هو مين يا بقر
الشخص: انا
أسيل وهي تلف: اهلا
الشخص: اهلا
أسيل: جو مع الاستاذ
الشخص: انتي ورايا ومشي.

أسيل بتقليد: ورايا
كريس بضحك: احسن
جو بضحك: البس يا برنس
أسيل بخنقة: بقيتو بيئة طحن
سيمون بضحك: ده أخرت العربي
أسيل: مكانك يا واطي
كريس: الحقي المتضخم بيشاور روحي احسن يبلعنا
توجهت أسيل أسيل مكان المتضخم على رأي كريستيان
أسيل: تحت امرك
الشخص: عاوز افطر
أسيل: تحب حاجة معينة
الشخص: على زوقك
أسيل بسخرية: اوامرك
توجهت أسيل أسيل المطبخ وجهزت الفطار وعادت الى التربيزة و وضعت الاطباق
أسيل: حاجة تاني يا فندم.

الشخص: اقعدي عوزك في موضوع
أسيل: تحت امرك
الشخص: اكيد و عارفة انا مين
أسيل: سمعت اسمك امبارح مستر سادن
سادن: انا اللورد سادن السيوفي
أسيل: و انا اعمل ايه يعني
سادن: خطوبة اختي الاسبوع الجاي وعاوز المطعم يقوم بكل حاجة بس ممنوع المشروبات الكحولية
أسيل بغضب: ده على اساس انك شايف الناس خارجة سكرانا مستر سادن صاحبة المطعم مسلمة وهي عارفة قد ايه المشروبات ديه حرام و ذنبها كبير.

سادن: بصراحة مش مصدق ان في مطعم رافض المشروبات
أسيل: ببساطة لان ربنا حرمها و لعن الشارب و الحامل و الصانع فليه نغضب ربنا
وبهمس: كفاية يوم واحد في السنة
سادن: مش سامع قولتي ايه
أسيل: هبعتلك سيمون يتفق معاك بعد اذنك
قامت أسيل و جاءت لتغادر و جدت شخص يمسكها
شاب: يعني قاعدة مع زبون هو هيدفع احسن مني
أسيل بغضب: شيل ايدك وقعد باحترامك
شاب: مش قبل متيجي معايا وحنا 4 وانتى جامده وهتستحملي و ممكن تاخدي راحة.

أسيل بشر: انت شايف كده
شاب: ايوة
سادن بغضب: سيب اديها احسلك
أسيل بابتسامة شر: اهدي انت بس مستر سادن انا هتصرف
سادن بغضب: يعني ايه هتتصرفي
أسيل بغمزة: هتشوف
قامت أسيل بلوي دراع الشاب ونزلت رأسه في طبق الاكل و ستمع الجميع لصوت كسر ذراعة و حاول باقي الشباب التوجه لها ولكن ضربتهم بشدة وكسرت التربيزة عليهم.

وقع الشباب 4 على الارض فنزلت أسيل لمسواهم وأخرجت المحافظ وأخذت حق الطعام و حق التربيزة و شاورت للشباب برمي الشباب في الخارج
وقف سادن ينظر لها بإعجاب و فخر ولكن استمع لصوت تصقيف عالي من الموجود على قوتها و شجاعتها.

مر أسبوع بحلوة و مرة على الجميع وكانت مايا و ادم سعداء جدا بارتباطهم
جهزت أسيل حفلة خطوبة شقيقة سادن
جهزت أسيل نفسها للسفر مع ماكس و طلب منها ان تأتي بكريس معها فوافقت
طلبت مايا بدلعها و شقاوتها من سادن الصعود معها الى الرحلة البحرية فوافق ولكن سوف يذهب بعدهم بيوم.

فى السفينة
وصلت أسيل و كريس الى السفينة وسالو علي الغرف واخذو المفاتيح ودخلو الغرف وافرغو ملابسهم وشعرو بتحرك السفينة فخرجو حتى يشاهدو تحرك السفينة فوجدو حرس على الباب فخرجت اسيل عادي واخذت يد كريس وصعدو الى الاعلي
كريس بخوف: هو في ايه
أسيل: هو ايه ده
كريس بخوف: مين الحرس المرعب ده
أسيل: ااااه دول حرس ماكس اصل طالع معانا
كريس: ايسو انا عوزة ارجع البيت
ماكس من خلفها: ليه كريسي.

كريس بخوف: ششششششششششيطان
ماكس بحزن: كريستينان انا اسمي ماكس و بس
أسيل: ماكس براحة عليها وانتي كريس اسمعي ماكس و متخفيش منه وانا جامبك تمام
كريس برعب: بببببببس
أسيل بجدية: من غير بس لو مستريحتيش ليه طول الرحلة اوعدك ان ماكس هيبعد عنك ومش هيقرب منك
وبحنان: كريس انا عارفة انه بيحبك اديله فرصة و على فكرة هو طيب و حنين اوي استمتعي حبيبتي انا هطلع أتفرج علي السفينة باي
ماكس بحب: ايه رايك افرجك علي السفينة.

كريس بخوف: حححاضر
ماكس بحنان: بلاش تخافي مني ارجوكي ماشي
كريس: حاضر
ماكس بفرحة: تعالى بقي نتفرج على السفينة
جلست أسيل على طرف السفينة تستمتع بالشمس و الهوا و البحر ولم تهتم لأي احد موجود
جلست مايا بجوار ادم في مكان بعيد حتى تساهد منظر تحرك السفينة وهي مستمتعة و كان آدم يعشقها أكثر و أكثر أكثر أكثر
مر باقي اليوم دون أحداث جديدة غير تغير العلاقة بين ماكس و كريستينان.

عشق الذي ينمو و يزيد في قلوب العشاق الجدد ادم و مايا
لم تغادر أسيل مكانها وكانت تجلس تنظر للفراغ فقط و كأنها لوحة فنية رسمت تحت اشراف اكبر و اعظم رسامي العالم
شعر ماكس بهدوء أسيل و محاولتها للاستمتاع فأمر إحدى رجالة بإحضار مطر و سيما بالطائرة للسفينة مباشرة.

فى اليوم التالي
ذهب ماكس إلى أسيل واخذها وصعد الى السفينه حيثو مكان الطائرة الهليكوبتر
أسيل: يا زفت في ايه
ماكس: لو تبطلي طولة اللسان
أسيل بضحك: وانت فاكر ان لساني هيقصر حرام عليك ده احسن حاجة فيا
ماكس بضحك: شوقى مين اللي هينزل من الطيارة
أسيل بضحك: هيكون مين الأمير هاري مثلا
ماكس بارف: تصدقي انك واطية انا احلى منه
ماكس بارف: شوقي ياختي بلا وكسه بنات توكس.

وقفت الطائرة ونفتح الباب و لكن خاب ظن أسيل ونصدمت عندما نزل اللورد سادن السيوفي بطولة و عرضة من الطائرة فجريت عليه بنت وحضنته وهو ضمها بتملك و ذهبت الطائرة
ولكن في لحظة نزلت طائرة أخري وخرج منها سيما التي صرخت أسيل بفرحة و سعادة واسرعت اليها وخبطت في سادن و لكن لم تهتم وتوجهت لهم
فى لحظة كانت أسيل على الارض و فوقها سيما و هي تضحك بفرحة و سعاده
مايا برعب: يالهوي هلاكس.

ادم: لا دول اتنين في بعض بس بمقام واحد
مايا برعب: وصاحبته بنت كمان
ادم: على فكرة اوضه البنت ديه في وش أوضة سادن يعني عنب
سادن: يالا شباب عاوز استريح وبدل هدومي
مايا بشقاوة: شيلني سيدو
ادم بغيرة: ليه اتشليتي
مايا: ملكش دعوة
سادن: من الأول كده لو مبطلتوش جنان هرجع تاني مفهوم
مايا: تمام سيدو
ادم: تمام كوتش
سادن بارف: هي شكلها سفرية زفت من اولها ابتدت بهلاكس و هتنتهي بموتكم.

ولكن تسمر الكل حين استمعو بصوت صراخ بعض النساء و عندما لفو وجدو هلاكس ينزل من الطائرة ويتجه الى الفتاة التي ضمته لحضنها بشدة وكأنها تستمد الأمان منه
سادن: كملت الجنان كمل على الاخر.

ذهب الى غرفته و وجد عدد كبير من الحرس على الغرف المقابلة له فستغرب ولكن تذكر كلام ادم بأن صاحبة الهلاكس تعيش أمامه فتوقع بأن تكون ابنه إحدى رجال الأعمال او ابنه زعيمه مافيا فتنهد و دخل حتى يستريح لأنه ضغط على نفسه حتى يأتي مع طفلته حتى يستمتع أسبوع واحد فقط و بعد ذلك يعودو الى أمريكا.

في المساء
توجه الجميع الى المطعم الموجود اعلي السفينة وجلسو على طولات منفردة
فجلس ماكس و بجواره كريس من جهه و أسيل من جهه وجلس باقي الأصدقاء و نسائهم بجوارهم
توني: عرفتم ان العقرب وصل من شوية
ماكس: اذاي جيه وعرف منين
بيتر: اكيد مش هيعمل حاجة
أسيل بملل: كبرو دماغكم شباب انا مخنوقة اوى
ماكس بزهق: عندك حق الجو يخنق
كريس بشهقة: يالهوي المتضخم هنا
ماكس بستغراب: مين ده
أسيل ببرود: تقصد سادن السيوفي.

توني: اللورد تقصدي
أسيل بارف: لورد علي نفسه انا الأميرة توني
شخص بغزل: واحلي أميرة في الوجود
ماكس بحده: اهلا بالعقرب
العقرب: اهلا شيطان بقالنا كتير متقبلناش
ماكس بجدية: معلش بقي هنعمل ايه
العقرب بحب: ممكن الأميرة تسمحلي بالرقص
أسيل ببرود: الفريدو أبعد عني شكلك نسيت زمان
الفريدو: كنت استاهل اكتر من كده لانى غلطت في احسن أميرة في الكون.

أسيل ببرود: انسي الفريدو وانت عارف انى مسلمة و اي علاقة برا اطار ديني مش مسموحة فبعد و شوف واحدة ذيك
الفريدو: خلاص ادخل الإسلام علشان خاطرك
أسيل بهدوء: اسمعني الفريدو انت لو فعلا حابب ادخل الإسلام يبقي عن اقتناع و نامي من قلبك مش علشان شخص لا علشان نفسك كمان هتقدر تبطل أعمال المافيا من سرقة أعضاء و تجارة سلاح و بنات و مخدرات و قتل
الفريدو: لا طبعا انتى عارفة انى ممكن اتقتل من مجلس المافيا.

أسيل بهدوء: وانا عاوزة الراجل اللى انام جامبة يبقي أماني و حمايتي منمش مغمضة عين و مفتحة عين و دعوات الناس تلاحقني اللي يموت ابنها أو بنتها من المخدرات او ينخطف طفله او بنتها انساني الفريدو لو عاوز تبقي صديق ذي زمان انا موجودة ولو مش عاوز براحتك بس يكون في علمك انا مش سهلة و بايعة كل حاجة و مش هيهمني حد احنا تربية دانيال خرستو الاب الروحي للمافيا وعمل حسابك اني عمري مهموم ليك في يوم من الايام.

الفريدو: تمام أسيل
أسيل: تمام الفريدو بس والله لو فكرت تلعب معايا صدقنى مش هرحمك
الفريدو بغموض: هنشوف أسيل
أسيل بغموض: هنشوف الفريدو
جلس الفريدو معهم وصدرت أصوات الموسيقي فأخذ كل شاب حبيبته و توجهو الى ساحة الرقص و قامت أسيل وتوجهت الى آخر السفينة وجلست على الارض تنظر إلى السماء فجاء مطر و نام خلفها فوضعت راسها عليه اما سيما فوضعت راسها على بطن أسيل فبتسمت.

في فجر اليوم التالي
خرجت أسيل من الغرفة و توجهت الى اسفل السفينه و وجدت شاب يرتدى ذي البحرية و فتح لها باب وكان قريب من البحر بشدة فجلست و أحضر لها الشاب صنارة و بوكس وبتدت تصطاد كل هذا تحت أنظار سادن المستغربة منها.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة