قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل السادس عشر

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل السادس عشر

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل السادس عشر

في المطعم
كان العمل على قدم و ساق ولما لا وهي الفترة الصباحية حيثو يأتي الكثير و الكثير من الزبائن لتناول الأفكار و أيضا تجهيز وجبات الإفطار لارسالها الى الشركات
دخل مازن و ادم الى المطعم وهم يضحكون وجلسو على احدي التربيزات
مازن بضحك: لما نشوف رأي الناس صح ولا غلط
ادم: يا زفت اهمد أهي اي لقمه هتتاكل وبس
مازن: على رايك بس هو ليه محدش معبرنا لغاية دلوقتي
ادم: علشان يا غبي احنا مطلبناش حد.

مازن: خلاص شاور على اي حد علشان جعان
ادم: الله يحرقك حاضر هاكلك
شاور ادم لأحد الجرسونات فذهب لهم جو واخذ الطلب و غادر وبعد حوالي 5 دقائق احضر جو الطعام و وضعه على التربيزة و غادر وبتدو ياكلو
بعد لحظات دخل سادن بعظمتة و طولة و هبته وجلس على التربيزة وشاور لجو فهز له رأسه ودخل إلى المطبخ
جو: ايسو اللورد برا
أسيل بفرحة: بجد طيب هجهز الفطار وهروحله
جو: ماشيه معاكي عنب.

أسيل: كان يوم زفت على دماغك لما عرفتك العربي
ماريا: جهزي الفطار ايسو
جهزت أسيل الطعام و حمله جو وهي حملت العصير وخرجو خلف بعض وتوجهو الى تربيزة سادن
وضع جو الاطباق وغادر و وضعت اسيل العصير وجلست معه
سادن بحنان: صباح العسل جنتي
أسيل: صباح النور سادن
سادن بحنان: شكل الفطار حلو
أسيل: هجيب ماية بس وهاجي
سادن: ماشي حبيبتي.

توجهت أسيل الى المطبخ واحضرت المياة وعندما جاءت لتوصل لتربيزة سادن لوت رجليها و سقط المياة على ادم
ادم بعصبية: انتى مجنونة
أسيل: بجد بعتذر منك بس رجلي اتلوت
سادن بلهفة: أسيل انتى كويسة
أسيل: أيوة بجد اسفة أستاذ
ادم بذهول: انتى اسمك أسيل
أسيل: أيوة في حاجة
ادم بهمس مسموع: ايسلو سنو ويت
اسيل بابتسامة: حضرتك قولت ايه
مازن: ولا حاجة تقدري تتفضلي
أسيل: بعتذر مرة تانية
سادن بحنان: يالا حبيبتي.

توجهت أسيل مع سادن وجلسو على التربيزة وفضلو ياكلو و يضحكو وكانت نظرات ادم لها غير مباشرة بالخير
مازن: ادم ادم اددددم
ادم بنتباة: هاااا عاوز ايه يا زفت
مازن: شيل عينك من على البنت هتموت
ادم بجدية: عاوز اعرف كل المعلومات عن البت ديه
مازن: ادم اعقل مش هي صحبتك
ادم بعصبية: ايسلو مش صحبتي ايسلو حبيبتي و اختي
مازن بتفكير: طيب لو هي ايسلو ليه معرفتكش.

ادم: دول سنين يا مازن عارف يعني ايه 9 سنين وكمان ايسلو كانت صغيرة بردو المهم هتساعدني ولا ايه
مازن: هساعدك يا اخر صبري حاضر
ادم: تعالي اقعد مكاني علشان اعرف اصورها
مازن: انت مجنون لو الدرفة اللي قاعد معاها شافك هيعملنا بورجر
ادم بارف: قوم ياض يعملنا بورجر همك على كرشك على طول يالا قوم يا حيوان
قام مازن و جلس ادم مكانه واخرج التليفون واخذ صورة لايسل وهي تضحك مع سادن
اخذ ادم أكثر من صورة لها و حاسب وغادر.

بعد فترة غادر سادن ولكن أخذ أسيل معه وتوجهو إلى الشركة الأزياء
كانت أسيل سعيدة و فرحانة جدا بسبب معاملة سادن لها و لكن لم تبين له ذلك
ارسل ادم في طلب المعلومات من إحدى الأشخاص المهمه حتى يحصل على تاريخ أسيل واعطي له ثلاثة أيام.

في دار الأزياء
وصل سادن و هو يمسك بين يده أسيل بتملك و حب و عشق وهي كانت سعيدة سعيدة فرحانة كأنها طفلة صغيرة تشاهد الحياة لأول مرة بعيون ابيها و حاميها
دخل سادن بقوته إلى الدار ووجد مدير الدار في انتظارة
المدير: اهلا وسهلا سيد لورد
سادن بجدية: اهلا كل حاجة جاهزة
المدير: كله جاهز يا سيدي اتفضل
أسيل: سادن سادن
سادن بحنان: نعم جنتي
أسيل: هو في ايه وليه الكل بيبص علينا.

سادن بابتسامة: احنا هنا علشان جنتي تختار فستان خطوبتها وليه الكل بيبص علشان ديه أول مرة يشفوني ماشي مع واحدة غير مايا بس بصراحة حلو اوي ميكي عليكي مخليكي طفلة
أسيل وهي تخرج لسانها: انا اي حاجة بلبسها بتبقي حلوة وايوة انا طفلة مش عجبك طلقني يا قاسي
سادن بضحكة رنانة: أطلقك مش لما نتجوز الاول يا جنتي يالا قدامي يا طفلة
سحبت أسيل اديها من ايد سادن و مشيت أمامه بكبرياء فأسرع لها وضمها لحضنة.

سادن بضحك: يا مجنونة استني
أسيل بطفولية: انا مش مجنونة
صعدو الى الاعلي وكان في انتظارهم مجموعة من العمال
جلس سادن بعظمتة و جعلها تجلس بجواره
مصمم الأزياء: اهلا و سهلا سيد لورد منور
سادن بجدية: الفساتين جاهزة
المصمم: جاهزين اتفضلي يا هانم
أسيل: اروح
سادن بحنان: روحي جنتي
ذهبت أسيل مع البنات وفضلت تلبس فساتين خطوبة كثيرة ولكن لم ينال إرضاء اسيل ولا سادن
سادن بغضب: هو ده الشغل هو ده اللي طلبته منكم.

أسيل بهدوء: سادن أهدي
سادن بغضب: انطق فين المطلوب
أسيل بجدية: الكل برا
المدير برعب: بس
أسيل بغضب: برااااااااااا
خرج الجميع يجري من ذلك الوحش الكاسر
أسيل بهدوء: سادن أهدي
سادن بغضب: ابعدي دلوقتي أسيل
جلس سادن بغضب علي الكنبة ووضع ايده على وشه وكانت أسيل تنظر له بهدوء فتوجهت له وجلست على قدمة بكسوف ولكن سادنها غاضب بشدة فهو أولي بالهدوء والرخاء
أسيل بهدوء: سادن سادن اسدي اهدي اكيد هلاقي حاجة حلوة.

سادن بغضب: أسيل ابعدي دلوقتي
أسيل بهدوء وهي تشيل ايده: بصلي سادن انا جنتك وحبيبتك هتسيبني خيفة منك خلاص انا همشي
حاولت أسيل ان تقوم ولكن أسرع سادن وضمها لحضنة بشدة وأراد أن يدخلها بين ضلوعة
سادن بحنان: اسف جنتي اسف مكنتش أقصد اتعصب ادامك بس هما اغبية
أسيل بهدوء: خلاص اسدي محصلش حاجة هما فاكرين من وجهه نظرهم إنها فساتين جامدة ذي مطلبت
سادن: هنعمل ايه دلوقتي الخطوبة بعد بكرا.

أسيل بابتسامة جميلة: انا عندي الفستان بلاش تقلق
سادن بعشق: ينفع اعمل حاجة ومترفضيش
أسيل بجدية: سادن انت وعدتني
سادن بعشق: وأنا قد وعدي عمري مهلمسك اللي لما تبقي مراتي
أسيل: طيب هتعمل ايه
سادن بحنان: فتحي عيونك
أسيل بهبل: اذاي يعني معلش
سادن: مش وقت هبل
فتح سادن عيونها ونزع العدسات ورماها على الارض انظر لعيونها بعشق
سادن برجاء: علشان خاطري اوعي تلبسي العدسات تاني انا بعشق البحر في عيونك ممكن.

أسيل بسحر من كلامة: حاضر اسدي مش هلبس عدسات تاني
سادن بغمزة: حلو اسم اسدي أوي جنتي يالا خلينا نروح
أسيل بغضب طفولي لزيز: لا مش هلوح انا عاوزة الوح الملاهي بس ها
سادن بضحكة رنانة: هههههههههههههههههه حاضر طفلتي نروح الملاهي
أسيل بفرحة: هاااااااااااا يعيش اسدي يعيش اسدي
سادن بضحك: يالا يا مجنونة
امسك اديها وغادرو الدار وأرسلت أسيل لمايا و كريس و سلفا ان ياتو الى الملاهي.

وصل سادن الملاهي بعد أن منع أي شخص من الدخول لها حتى تستمتع صغيرتة و اميرتة و جنتة و ابنة قلبة
أسيل بستغراب: فين الناس سادن
سادن: في بيتهم يا قلبي هو انتي فاكرة انك هتلعبي وسط الناس ده بعدك يالا روحي العبي و
قطع كلامة وقوف مجموعة كبيرة من السيارات ونزل منهم مايا وهي تسحب آدم بالغصب و من المجموعة الأخرى نزلت كريس وهي تسحب ماكس و نزلت سلفا وهي تسحب جورج
كريس بفرحة: تعيش ايسو.

مايا بصياعة: تسلم يا حاج ايسو
سلفا بسعادة: شاطرة يا ايسو
أسيل بفرحة: هنبدأ يالا بنات بس فين
توقفت سيارة و نزل منها الجد عثمان فصرخ البنات بشدة واسرعو له فضمهم لحضرة بحنان
مايا بسعادة: كده نبدأ اللعب
صعدو البنات على الألعاب وكانو يصرخون من شدة فرحتهم وتركو الرجال الذين ينظرون لهم بضحك
جلس الرجال وأحضر لهم احدي الحرس عصائر و قهوة
آدم بخنقة: هم البهوات هيفضلو قاعدين كده
سادن: انت اصلا جيت ليه مش وراك شغل.

ادن: يلعن ابو الشغل يا شيخ انت ايه حريقة شغل ارحم بقي
جورج بكسل: عندك حق آدم بلا ارف اشتغلنا كتير هنعمل ايه يعني بالشغل
ماكس بسخرية: وانت يا راجل بتشتغل اوي كل شوية حابس امي في الاوضة
جورج بضحك: طيب مانا بشتغل وبتعب مش ذيك موكوس طالع عبيط انا ايه اللي مقعدني مع عوجيز ذيكم أروح العب مع سوفي حبيبتي
خلع جورج جادت البدلة و الجرافته وتوجه لمكان سلفا التي ضحكت بشدة بسبب قدومة.

آدم: تصدقو ان عمي جورج ده راجل عسل وانا هعمل ذيه أروح العب مع ملكتي وغادر
عثمان: البهوات هيفضلو قاعدين
ماكس: يعني جت عليا أروح العب سلام
عثمان: كل واحد راح خد حبيبته و انت قاعد
سادن: يعني اعمل ايه
عثمان: ولا حاجة سايب حبيبتك لوحدها و هتزعل فعادي
سادن: بس انا متعودتش على كده.

عثمان بهدوء: أسيل غير مايا أسيل طفلة بس كبرت قبل معادها عاملها إنها طفلتك قبل متكون مراتك روح ضمها و العب معاها بلاش تبقي رجل الأعمال الكبير اظن جورج و ماكس رجال أعمال ومش بس كده كمان رجال مافيا بس مع حبيبهم بيخلعو المناصب وبيرجعو ناس عادية روح يا ابني العب معاها
سادن بابتسامة: حاضر يا عثو يا عسل
عثمان بغضب مصطنع: قوم من يا حيوان قال عثو قال.

ذهب سادن يضحك على جده وسأل الجميع على أسيل واخبروه بأنها عند المرمي فتوجه لها وجدها يقف انظر إلى الدبديب بحزن وتتساقط دموعها.

عند أسيل
كانت أسيل تلعب مع البنات حتى اتي الشباب واخذوهم
توجهت أسيل الى النشال ووقفت وتذكرت.

فلاش باك
كانت أسيل تجلس في الجنينة خلف الشجرة عندما استمعت لمريم وهي تتحدث مع إحدى أصدقائها وتحمي لها عن اليوم الذي ذهبت فيه و الملاهي بمرافقة والدها وأمها والجميع
مريم بسعادة: والله يا ديدا كان يوم جميل
الرد: ..
مريم: طبعا هحكيلك أصل بابي خادنا كلنا و رحنا الملاهي وفضلت العب كتير حتى مازن و جاسم لعبو معايا لما لقوني ذعلت وفضلت العب حتى بابي لعب نشال كذا مرة وجابلي لعب كتير من اللعبة
الرد: ..

مريم: يا بنتي انا عارفة انى عندي لعب كتير وممكن بابي يبني ليا لوحدى مصنع لعب بس احساس حلو لما تقولي لبابي العب ديه علشان عوزة اللعبة وطبعا لما رفض نزلت دموعي مامي اتخنقت معاه وخلته يلعب والله يا بنتى فضل يلعب كذا مرة و بعد كده لعب معانا كمان واحلي حاجة لما دخل عمو حاتم ولعب كتير بس اخر اليوم نزل في فندق علشان ميشفش الملعونة عارفة ده جابلي وهو جي من السفر فساتين و لعب و شوكولاته وجذم
الرد: ..

مريم: يا بنتي هو مش معترف بيها إنها بنته هو اصلا بيكرها و نفسه تموت ديه لعنة
الرد: ..
مريم: طبعا عمو حاتم بيحبك تعالي عندنا وهو جيبلك شنطة مليانه حاجات يالا سلام مامي عوزاني
أغلقت مريم مع ديدا وتوجهت و الداخل اما أسيل فنزلت دموعها و حزنها على قسوة والدها وكره لها
باك.

عادت أسيل من ذاكرتها على ضم أحد لها وكانت ستصرخ ولكن شمت رائحة سادن فغاصت في احضانة بشدة كأنها تريد أن تختفي من تلك الحياة داخل احضانة
سادن بحنان: مالك جنتي
أسيل بتنهيدة: مفيش مجرد ذكرة قديمة
سادن بحنان: عاوزة تحكي انا قلبي و عقلي تحت امرك هيسمعوكي بس بلاش تعذبي نفسك
أسيل: أنسي وصدقني هيجي الوقت وهحكي بس مش دلوقتي
سادن بضحك: طيب القمر بتاعي ناوي يلعب نيشال ولا فاشلة
أسيل بجدية: نلعب و ماله يا ضخم.

حمل سادن البندقية و صوب على أكثر من هدف متحرك وبالفعل كسب دبدوب كبير على شكل باندا
اما أسيل حملت البندقية وصوبت على أكثر من هدف ولكن خسرت كتير ولم تحصل اللي على دبدوب صغير
أسيل: سادن هات الدبدوب
سادن: لا ده بتاعي وانا كسبته
أسيل بطفولية: حرام عليك انت كبير وانا صغننه وعوزة العب بيه
سادن: لا
أسيل بغضب طفولي: والله لقول لجدو بس ها.

مشيت أسيل من امامه ولكن أسرع لها و امسك اديها وهو يضحك بشدة على تلك الطفلة الكبيرة
سادن بحب: خلاص متزعليش يا قلبي الدبدوبة ملكك
أسيل بذهول: بجد هخدها
سادن بحنان: أيوة يا جنتي هتخديها
أسيل بفرحة وهي تحضنة: شكرا شكرا اسدي
سادن بسعادة: العفو يا قلب اسدك
حملت أسيل الدبدوبة ومشيت بيها واعطتها لاحدي الحرس الخاص بماكس الذي وضعها بالسيارة.

لعب الجميع كل الألعاب وكانو يصرخون و يضحكون بشدة وجلسو ياكلو و يشربون وفضلو يتحدثو
وضعت سلفا رأسها على كتف جورج ونامت
وأيضا كريستيان نامت على كتف ماكس
واما مايا فايضا نامت على كتف ادم
اما أسيل فوضعت رأسها رأسها كتف عثمان الذي ضمها لحضنة بحنان
حمل جورج سلفا و توجه الى السيارة بعد ان طلب من سادن ان يأتي ياسيل الى قصرة.

حمل الجميع البنات وتوجهت إلى السيارات وحاول لويسفير أخذ أسيل من أحضان سادن ولكن رفض ونظر له نظرة مرعبة فلم يهتم لويسفير وتوجه الى السيارة.

في سيارة سادن
كانت أسيل تنام بعمق شديد بين أحضان سادن الذي بدورة ضمها لحضنة بحنان وفضل يمسح علي شعرها بهدوء وكانت السيارة أسيل ببطئ حتى يستمتع سادن بأكبر وقت وهي بين احضانة الى أن وصل الى قصر الشيطان ونزل من السيارة ودخل القصر وما ماكس في انتظارة
ماكس بهمس: كل ده في الطريق
سادن ببرود بهمس: وانت مالك مش كفاية الزفت الحارس بتاعكم
ماكس بابتسامة: طيب هاتها اطلعها السرير.

سادن بشر: اطلع ادامي وانا اللي هوصلها شيل انت الدبدوب
صعد ماكس أمام سادن حتى وصل الى جناحها و دخل ووضعها سادن علي السرير بحنان و نعومة وخلع الجذمة وارد شعرها واخذ الدبدوب ووضعه بين أحضانها وغطاها وغادر الجناح وخلفة ماكس الذي يبتسم على حنان سادن و عشقة لاميرتة الصغيرة
عادى سادن و توجه ماكس الى جناحة حتى ينام.

وصل ادم الى اسم أسيل وعرف بأنها هي اسيلو صغيرتة وفرح بشدة وعندما سأل عليها في المطعم أخبروه بأنها إجازة حتى تحضر خطوبتها
اعتذر حاتم من ابنته شيري بشدة وبعد محاولات كثيرة وهدايا والعاب وافقت على مصالحته
علمت كريستيان انها حامل وهذا أسعد ماكس والجميع بشدة
طلب ادم من الجد عثمان ان يزوجه مايا فوافق تحدد المعاد آخر الشهر القادم
جهة سادن الشبكة الخاصة بجنتة وكانت رائعة الجمال كما رسمها.

أصدرت سلفا الأوامر للخدم على تجهيز القصر لحفلة خطوبة ابنتها الصغيرة واميرة قلبها أسيل.

في جناح اسيل
توجهت أسيل الى غرفة الملابس وذهبت الى آخر الغرفة ووجدت شنطتين سفر واحدة باللون الأزرق و الاخري باللون الأبيض ولكن تلك الحقيبة مسلفله حتى لا تتسخ من الغبار فحملت الشنطة الزرقة وتركت الاخري و جلست على الارض أمام السرير و بجوارها مطر و سيما.

أسيل بتنهيدة: تفتكر مطر جدو ماجد الله يرحمة جايب ايه في الشنط ديه انا وعده أني مفتحهاش اللي يوم خطوبتي او قبلها بيوم والشنطة التانية يوم جوازي بس هموت وعرف فيها ايه المهم تعالي نفتحها ونشوف
فتحت أسيل الشنطة وجدت بها جراب فستان و فوقة صندوق احذية و علبة قطيفة فحملت الجواب وتركت الباقي
صيغة الجواب.

{ صغيرتي و حبيبتي و مدللتي و ابنتي الصغيرة أسيل انا عارف ادام انتى بتقري الجواب يبقي انا قبلت وجه الله الكريم انا بحبك اوي صغيرتي واميرتي عوزك تكوني قد الوعد اللي وعدتيني بيه لسه محافظة على شرفك وعرضك اوعي تكسري ثقتي فيكي واوعي تقولي او تسمحي لشيطانك انه يقولك ضيعي شرفك وانت كده بتكسري حاتم وبتذليه لا انتى بكسريني انا هتخلي راسي في الأرض لأنك انتي بنتي اوعي تفرطي في شرفك.

عاوز يوم القيامة ارفع رأسي بيكي وافتخر ليكي وسط الناس اوعي تكسري قلبي وراسي
أميرتي الحلوة ما كان نفسي اكون معاكي بس الحمد لله انا في دار الحق وانتي وسط ناس بيحبوكي انا واثق و متأكد ان اختياري لجورج دادريو كان صح ليا طلب صغير أميرتي الفستان اللي موجود البسية وكمان الجذمة و هديتي ليكي هي طقم الألماس اللي معاهم ممكن الفستان يحتاج تعديل بس رجاء من ابوكي و جدك ماجد ان تلبسي الفستان ده واخر كلامي ليكي.

مبروك يا قلب ميجو وربنا يجعله ليكي الاب و الاخ والسند في الدنيا مبروك يا عمري وانا النهاردة هكون جامبك وهتحسي بيا سلام يا بنت قلبي }
بكت أسيل بشدة وكان أصوات صراخها تملئ المكان وكانت تحتضن الجواب بشدة
سمعت احدي الخدم صوت صراخ أسيل فاسرعت الى جورج الذي كان يجلس و يتحدث مع رجل المافيا
الخادمة بأدب: سيدي الشيطان
جورج بحدة: ماذا تردين
الخادمة بخوف: الأميرة في جناحها تصرخ و تبكي بشدة
جورج بخوف: أميرتي.

اغلق جورج الهاتف بسرعة ورماه وصعد الى جناح اسيل ودخل بسرعة وجدها تبكي وأمامها الشنطة فأسرع لها وجلس وضمها لحضنة وهي تبكي بشدة
جورج بهدوء: وحشك صح ادعيله هو بيحبك وأكيد فرحان انك كبرتي وبقيتي عروسة ذي القمر وهو كده زعلان منك
أسيل بدموع غزيرة: ليه ليه انا معملتش حاجه غلط والله
جورج: دموعك ديه أكبر غلط هو النهاردة فرحان و سعيد ان طفلته الصغيرة كبرت وانتى بتعيطي.

أسيل بطفولية: خلاص مش عيط تاني ودموعي همسحها بس يفضل يحبني
جورج بحب: وهو بيحبك يا أميرتي يالا قومي شوفي فستانك ولو عاوز اي حاجة اتصلي على اي مصمم يجي يعملهولك ماشي
أسيل: حاضر عمو
جورج برجاء: من النهاردة بابا مش عمو انا اللي ربيت و حافظت و كبرت وهسلمك لعريسك علشان خاطري أميرتي نفسي اسمعها منك ولا هو احسن مني.

أسيل بسرعة: مفيش هو في انت هو مش منحقة ياخد اللقب ده عندك حق انت احسن وافضل منه بكتير ربنا يخليك ليا يا أجمل اب في الدنيا
جورج بفرحة و سعادة: يا قلب ابوكي انا النهاردة اسعد واحد على وش الدنيا
سلفا بغضب مصطنع: وانت هخليك تنزل القبر بردو النهاردة بتعمل ايه يا بيه
جورج بصدمة مصطنعة: يالهوي سوفي اوعي تفهمينا صح
أسيل بدموع مزيفة: الحقي سوفي جوجي كان عاوز يتجوز عليكي
جورج: يخربيتك هموت.

سلفا: وماله اجوزة بس في الآخرة مع الاموات
جورج: سوفي حبيبتي اوعي تصدقي البت ديه
سلفا بحدة: بت في عينك انا بنتي يا البنات و العرايس صح يا قلب امك
أسيل بحب: صح يا مامي ربنا يخليكي ليا
ضمها جورج و سلفا لحضنهم فدخل ماكس وحضنهم كمان
ماكس بهزار: ضموني معاكم
جورج بارف: حيوان نظمت القصر تحت
ماكس: كل شي جاهز عليا أميرتي تدلل و تدلع براحتها
سلفا: يالا برا منك ليه فين كريس
كريس: انا هنا وجبت بنات التجميل كمان.

عادى جورج و ماكس وتركو البنات معهم وبعد أن وصل سادن و عائلتة واستقبلهم جورج بالترحاب و السعادة
مر الوقت ونزلت كريس و سلفا و طلبت من جورج ان يصعد ويأتي باسيل
صعد جورج الى الأهلي و شاهد أسيل وكانت كالاميرة بحق وكان الفستان مع لون عيونها و مكياجها رائع الجمال
جورج بحنان: الرب يحميكي أميرتي الحلوة
أسيل: حلوة بابي
جورج بحنان: قمر في ليلة كمالة يا روح بابي
نزلت أسيل بين أيدي جورج وكان سادن ينظر لها بعشق و حب.

جورج بغيرة: لم عينك شوية
سادن بحب: طيب متدهالي وانا ابعد عنك
سلفا: جورج سيب البت للواد يالا
جورج بخنقة: مليش مزاج
سلفا: جورج
ترك جورج ايد أسيل فاخذها سادن بلهفة وسعادة
سادن بحنان: قمر يا بنت قلبي
أسيل بكسوف: سادن بس
سادن بحب: بعشقك يا جنتي يالا
كانت أسيل ترتدي فستان باللون الازرق رائع الجمال وعاري الصدر ولم تخلع السلاسل من صدرها
عثمان بابتسامة: مبروك يا ايسو
اسيل بسعادة: ربنا يخليك ليا يا جدو
ادم: مبروك ايسو.

أسيل بابتسامة: الله يبارك فيك عقبالك
مايا بسعادة: آخر الشهر الجاي و حياتك
أسيل بفرحة: مبروك يا عمري
سادن بغيظ: هنتلم ولا ايه وانتي يا موزة تعالي جمبي
ماكس بضحك: ليهم حق يعكسوها والله اصلها حلوة اوي
سادن بغيظ: انا من رأي نلبس الشبكة صح
عثمان بابتسامة: صح يا ابني
حمل سادن علبة قطيفة كانت تحتوي على عقد الماس وخاتم و حلق باللون الازرق
سادن بعشق: وده خاتم الخطوبة كان خاتم يحتوي على.

فصوص من الماس مع بعض أحجار كريمة باللون الأخضر
أسيل بصدمة: بس ده كتير اوى سادن
سادن بعشق: مفيش حاجة تكتر عليكي انا لو اطول اجبلك الدنيا كلها تحت رجلك كنت جبتلك
أسيل بابتسامة: شكرا اسدي
سادن بحنان: مفيش شكر بينا يا قلب اسدك
أسيل بجدية: وده خاتم خطوبتك من سادن
سادن بحب: شكرا جنتي
أسيل بجدية: الخاتم ده ملك جدي ودلوقتي بقي ملكك انت حافظ عليه لانه غالي عليا اوي ده اغلي من روحي.

سادن بجدية: وهيلقي اغلي من حياتي يا جنتي
عثمان بابتسامة: وديه هديتك يا قلبي
أسيل: بس ده شكله غالي اوي
عثمان بجدية: ده تاريخ العيلة كلها فيه بيتنقل من زوجه لزوجه امي الله يرحمها ادته لمراتي وهي بدورها ادته لامى سادن وانا دلوقتي هديهولك وانتى يوم متخلفي ولد ويجي يتجوز هندية لمراته وتامريها تحافظ عليه علشان ده تاريخ عيلة السيوفي كلها
أسيل بجدية: وانا هكون قد الأمانة وهحافظ عليه.

عثمان بابتسامة: مبروك يا مرات حفيدي
مر الوقت وكان الجميع يجلس في سعادة وفرحة بعد ان قدم الجميع هدايا لاسيل وبعد خناق اسيل مع ماكس على هديتها واخيرا حصلت عليها
كانت أسيل طول الليل بالفعل تشعر بوجود جدها ماجد وتخيلت أنه أمامها ويبتسم لها فبتسمت بسعادة وحب كان سادن عيونه معها وهي تنظر لمكان فاضي وتبتسم فعلم بأنها تبتسم لأحد غالي عليها وأقسم أن سوف يكون سبب في اسعادها و رسم البسمة علي شفايفها ووجهها.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة