قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل الخامس عشر

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل الخامس عشر

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل الخامس عشر

مر أسبوع ولم يحدث جديد وفضل سادن يشعر أسيل بحنانة و حبه وهي تقابلة بالبرود التام حتى قرر ان يخطفها يوم لنفسه وبالفعل ذهب لها في المطعم وطلب منها تبديل ملابسه
أسيل: سادن مينفعش في شغل كتير
سادن بحنان: علشان خاطري جنتي
اسيل بعصبية: اوف اوف اوف حاضر خليك هنا وهطلع وهنزل بسرعة.

صعدت أسيل الى الشقة وأخذت دش سريع ووقفت امام الدولاب تبحث عن شي جميل ترتدية فختارت فستان باللون البينك وصندل باللون البيج و شنطه بنفس لون الصندل وعملت مكياج سريع ونزلت
اسيل: يالا سادن
سادن بذهول: سبحان من ابدع و صور يخربيت جمالك جنتي
اسيل بكسوف: سادن يالا ولا ايه
سادن بغمزة: من بعدك جنتي
خرجت أسيل من الباب الخلفي وفتحت باب وقف سادن مذهول من شكل العربية
سادن: انتى جبتي العربية ديه منين.

اسيل وهي تخرج له لسانها: كان في شخصين عوزنهابس انا دخلت المصنع وختها و خرجت و مدير المصنع مقدرش يقولى لا
سادن بضحكة: بقي انتى يا صغيرة اللي وقفتي المصنع على رجل اليوم ده
اسيل بضحك: احترس يا ضخم مني
سادن بجدية: سيبي العربية وتعالي معايا
اسيل بغيظ: اوف اوف اوف بقي
سادن بضحكة: يالا طفلتي الزيزة
سحبها سادن خلفة و ركبو العربية و غادرو
أسيل: سادن انت شغال في ايه.

سادن: غير مصنع العربيات اللى انتى سبتي فيه العمال عندي شركات و مصانع كتير يعني شغال في الحديد و الهندسة و عندي مصانع اللبان و شكولاتة وغيرهم
اسيل بصراخ: ساددددددددددددن
فرمل سادن بسرعة ونظر على الطريق لم يجد أحد ونظر ليها كانت تضع اديها على صدرها برعب
سادن بخوف: جنتي انتي كويسة
اسيل: أيوة الحمد لله
سادن: امال صوتي ليه
اسيل ببراءة: لما عرفت انك عندك مصنع شكولاتة بس.

سادن بغيظ: يعني انتى كنتي هتموتينا علشان الشكولاتة
اسيل بطفولية: سادن سيدو ضخمي وحيات جنتك نروح ليه وحياتي عندك
سادن بابتسامة: ماشي يا جنتي بس مش هنفضل كتير تمام
اسيل بفرحة طفلة: تمام
انطلق سادن إلى مصنع الشكولاتة و وضعت اسيل رأسها على زجاج السيارة و تذكرت.

فلاش باك.

كانت أسيل تبلغ من العمر 10 أعوام وكانت تنزل السلم وستمعت الى مريم وهي تطلب من والدها عامر ان تذهب الى مصنع الشكولاتة وفضلت تدلل عليه وهو يضحك بشده فوافق وصرخت مريم من السعادة و كان الجميع يضحك عليها و نظرت لعامر بكسرة و حزن عندما قرر عامر أخذ الجميع معه إلى المصنع وبعدها سوف يذهبو الى الملاهي وترك أسيل بمفردها في القصر وكان جدها ماجد مسافر للعمل وما احزنها أكثر عندما وقفت مريم امامها واخبرتها بأنها ستظل بمفردها لأنها لعنة سوده على حياتهم اما جاسم فرماها على الارض بشدة ونزلت دموعها.

باك.

سادن بخوف: جنتي مالك
اسيل وهي تخفي دموعها: مفيش انا كويسة
سادن بحنان: متأكده حبيبتي
اسيل بابتسامة بسيطة: متأكده شكلنا وصلنا صح
سادن بحنان: وصلنا يا قلبي يالا ندخل
اسيل بكسرة: ينفع اتفرج عليه ومش هعمل حاجة غلط
سادن بحنان و حب: اعملي اللي انتى عوزاه المصنع و صاحب المصنع تحت امرك جنتي
اسيل بابتسامة: طيب يالا بقي.

دخلو المصنع وكان سادن يضمها لحضنة و الغريب أنها لم تعترض او تغضب وكانت سعيدة كأنها طفلة تشاهد المكان لأول مرة
كان العمال يعطون لها شكولاته بجميع أشكالها و نكهاتها وهي سعيدة و تركت سادن وكانت تلعب وتضحك مع العمال
لفت أسيل المصنع وهي سعيدة بعد حصولها على كمية كبيرة جدا من الشكولاته وحملها الحرس ووضعوها في إحدى السيارات ونطلقو بها الى المطعم وكتفت أسيل بقالب شكولاتة.

خرجو من المصنع وفؤجي سادن عندما القت اسيل نفسها بين احضانة وهي سعيدة
أسيل وهي بضحك: شكرا شكرا شكرا عمو عامر
سادن بعشق: وانا في خدمتك دايما جنتي
اسيل وهي تنتبة لنفسها: اسفة سادن كان نفسي ادخل مصنع شكولاتة اوي
سادن بحنان: ولا يهمك جنتي انا تحت امرك يالا بقي نكمل باقي اليوم.

ركبو العربية وكانت أسيل تأكل الشكولاتة ودون ان تشعر كانت دموعها تنزل على وجهها وكان سادن يتألم على طفلته و جنته نعم لقد سمع أسيل وهي تنطق اسم عامر وليس اسمه ولكن لم يتكلم حتى لا يجرحها
اما أسيل فكانت تتذكر.

فلاش باك
تذكرت أسيل عندما رجع الجميع من الخارج بعد أن ذهبو الى مصنع الشكولاتة و الملاهي وكان عامر يحمل مريم بين احضانة بحنان و جاسم يحمل العاب كثيرة و مازن يحمل صندوق ملئ بالشكولاتة و الحلويات وفي صباح اليوم التالي نزلت مريم وهي تحمل الشكولاتة وتاكلها امام عيون أسيل وعندما شرقت مريم احضر لها جاسم المياة وبعد أن اطمان عليها توجة إلى أسيل وصفعها بشدة.

جاسم بغضب: انتي يا ملعونة شيلي عينك من حاجة مريم صحيح ملعونة سودة غوري على فوق مش عاوز اشوف وشك هنا تاني
اكتفت أسيل بالبكاء و صعدت الى غرفتها و ملجاها الوحيد تبكي بشدة
باك.

عادت أسيل من ذاكرتها عندما وضع سادن ايده على كتفها وعندما لفت وشها رمت نفسها في حضنة بشدة وسمحت لنفسها بالبكاء بين احضانه والغريب أنها شعرت بالدفي و الحنان
سادن وهي يملس عل شعرها: ششششش خلاص جنتي خلاص كفاية دموع دموعك ديه بتقتلني كفاية عذاب فيا
اسيل بدموع: اسفة سادن
سادن بحنان: اوعي تعتذري تاني انا ملكك انتى وبس مفهوم جنتي
اسيل ببراءة: مفهوم سادن
سادن: حابة تحكي.

اسيل بابتسامة: مجرد ذكرة وفتكرتها متشغلش بالك ها هنروح فين دلوقتي
سادن بابتسامة جميلة: جنتي إحنا في القصر عندي جدو عوزك يالا بس اعدلى المكياج علشان شكلك شبة الذمبي
اسيل بغيظ: انا ذمبي ضخم والله لقول لجدو انك ضربتي بس ها
نزلت أسيل ومشيت ولكن وقفت عندما سمعت لصوت زئير اسود
اسيل ببراءة: سادن
سادن بضحكة مكتومة: نعم
اسيل ببراءة: هو في اسد هنا
سادن بابتسامة: لايجر مش اسد
اسيل بشهقة: يخربيتك لايجر ليه ضخم.

سادن بنظرة مرعبة: علشان ياكلك
اسيل وهي تبتعد عنه: انا عوزة ماكس على فكرة هو عارف اني هنا
سادن بنفس النظرة: محدش هيقدر يقف ادامي جنتي
اسيل ببراءة: ضخم فين جدو
سادن بضحكة مكتومة: مسافر
اسيل بطفولية: يعني حضرتك يا عمو الضخم هتقدمني ليهم علشان يكلوني ده انا حتى اعتبر خله سنان ليهم
استمعت لصوت ضحك شديد من خلفها وعندما لفت وجدت عثمان يضحك عليها بشدة فاسرعت له وحتمت بيه.

اسيل ببكاء مصطنع: جدو جدو الحق الضخم ده عاوز ياكلني للايجر بتوعة
عثمان بضحك: متخفيش يا طفلتي هما لو شفوكي هيحولو نفسهم نباتين كفاية الضخم ده ياكلك
سادن بضحكة رنانة: كنت استنا كان منظرها تحفة وهي مرعوبة
اسيل بجدية: عاوزه اشفهم وانت جدو تعالي معانا
توجه الثلاثة الى مكان للايجر ولكن في لحظة كانت تمسك أسيل في يد سادن برعب
سادن بضحك: فين الشجاعة والقوة.

أسيل بضحك: ونبي يا ابني ساعدني انا ركبي شخللت وخلينا نرجع
عثمان بضحكة رنانة: يخريبت عقلك انتى مصيبة
أسيل بشحتفة: مصيبة مصيبة بس امشي من هنا
سادن بخبث: كده جنتي مش هتسلمي عليهم دول حتى وراكي
لفت أسيل وشها وجدتهم أمامهم ينظرون لها فنظرت لهم بسعادة وجلست أمامهم
فضلت أسيل تضحك معهم و تلعب وهي سعيدة ضحك سادن بشدة من جنان تلك الطفلة المجنونة وبعد فترة دخلو القصر ووجدو مايا و ادم في انتظارهم.

ادم بابتسامة: منورة أسيل
اسيل بابتسامة: النور نورك ادم
مايا بسعادة: ايسوووووووووووو وحشتيني يا مجنونة
اسيل بضحك: وانا كمان يا هبلة
مايا بضحك: البت كريس عرفت انك هنا
سادن بستغراب: انتم بتكلمو بعض
مايا بتأكيد: أيوة عملين حزب علي الواتس أب
ادم بصدمة: راحت علينا يا رجالة
عثمان بابتسامة: يالا مايا خليهم يجهزو الأكل علشان جعان اوي
مايا: تمام يا عثو
عثمان: بتعرفي تلعبي شطرنج ايسو
اسيل: على قدي جدو.

سادن بابتسامة: شكلك هيبقي وحش وانتي بتخسري
اسيل وهي تخرج لسانها: ملكش دعوة
جلست اسيل إمام الجد عثمان يلعبون وكانت تهزمه تحت ذهول الجميع وفعلا في وقت قياسي غلبت اسيل الجد بكتساح فضحك الجميع
عثمان بدهشة: انا اول مرة حد يخسرني
أسيل بابتسامة: وانا مش اي حد جدو
س
ادن بحنان: انتى جنتي مسموح ليكي تخسري اي حد
ادم بتصفير: مالك يا عم اللورد بقيت حنين كده ليه
مايا بتأكيد: طول عمره حنين مش جديد عليه.

سادن بغيظ: وانت مالك يا رخم
الخادمة باحترام: الغداء جاهز سيدي
مايا: تمام يالا شباب
توجهو الى السفرة وجلس عثمان علي راس التربيزة وعلى يمينه جلس سادن و بجواره أسيل و الجهه الاخري جلست مايا و بجوارها ادم
مر الوقت وجاء تليفون لسادن وتحدث وعاد لهم
سادن: جنتي تعالي عوزك
اسيل: حاضر
صعدو الى الاعلي ودخلو جناح سادن تحت استغراب اسيل
اسيل: في ايه سادن
سادن: في هدوم على السرير ممكن تلبسيهم وانا هستناكي هنا تمام.

اسيل: في ايه سادن
سادن بحنان: متخفيش يا قلبي كل الحكاية هنروح مكان ولبسك مش مناسب
اسيل: تمام بس ممكن اروح البس في أوضة مايا
سادن بحنان: انا عمري مهفكر اذيكي ولا هلمسك عوزك تفضلي واثقة فيا انا مش عارف من صدمك في ثقته بس انا غير اي حد والأيام بينا هتسبت ليكي صدق كلامي ولو خايفة مني اقفلي الباب بالمفتاح اتفقنا
اسيل: لا سادن مش هقفل الباب وانا عارفة انك قد كلامك ومش هتاذيني.

سادن بتنهيدة: يعني لسه مش وثقة فيا
اسيل بتنهيدة: لسه وقت الثقة مجاش بلاش نزعل مني
سادن بحنان: يالا جنتي البسي بسرعة
دخلت أسيل الى غرفة النوم و وجدت ملابس على السرير فتوجهت لها وجلست علي السرير وغمضت عيونها بشدة
وقررت اللبس حتى لا تتاخر وكانت الملابس عبارة عن بدي ابيض حمالات و بنطلون ابيض وجاكت طويل باللون الأحمر فليست وندهت عليه
اسيل: سادن سادن
سادن وهو في الخارج: نعم جنتي
اسيل: تعالي ممكن.

دخل سادن ووجدها ترتدي البدي و البنطلون والجاكت على السرير
سادن بحنان و حب: نعم جنتي
اسيل: هلبس ايه في رجلي
سادن: لحظة واحدة
خرج سادن وعاد يحمل بوط طويل باللون الأحمر وجعلها تجلس على السرير وجلس هو تحت قدمها ولبسهلها بكل حنان
اسيل: سادن متعملش كده تاني
سادن بعشق: مفيش حد بيحب حد ميتمناش يبقي تحت رجله
اسيل: بس
سادن وهو يضع ايده على شفايفها: بلاش تتكلمي
اسيل: سادن
سادن بعشق: قلبه
اسيل: سادن
سادن بعشق: عمره.

اسيل بكسوف: سادن أبعد
سادن بعشق و هو يضمها: ليه
اسيل بكسوف: كده غلط سادن بلاش تخسرني
سادن بعشق: عمري مهخسرك لانك ملكي لآخر العمر حتى في حياتنا التانية هتبقي ملك اللورد ملك سادن السيوفي يالا جنتي
مسك سادن الجاكت بتاعها في ايد و مسك ادها في الأبد الاخري ونزلو و غادرو القصر.

في مكان مجهول
وصل سادن الى وجهته ونزل واخذ أسيل بين احضانة ودخل المكان و وجدت أسيل ناس كتير وعندما راو سادن أخذت يهتفون باسم اللورد فتوجه سادن الى إحدى الغرف ودخل
سادن بجدية: خليكي هنا وانا هدخل الحمام و هاجي والبسي الجاكت مفهوم
اسيل: مفهوم
اخذ سادن شنطة و دخل وتركها فترة وخرج كان يرتدي بنطلون واسع و فوقة روب وعاري الصدر
اسيل بصدمة: انت هتلعب مصارعة صح
سادن بابتسامة: صح جنتي انا بطل مصارعة.

اسيل بغضب: انت مجنون لا طبعا مش هتلعب
سادن بحنان: حبيبتي ده ماتش واحد يعني عادي كمان انا متعود علي كده
اسيل بجنان: انت مجنون لا طبعا ولو عملك حاجة ولا ضربك هعمل ايه انا حرام عليك انت انا جرالك حاجة انا هموت
سادن بحنان: اهدي يا جنتي متخفيش والله انا بلعب من زمان يعني متعود
الباب خبط ودخل مسؤل الحلبة واخبرة بأن فاضل 5 دقائق على الماتش
اسيل: مين الخصم
الراجل بستغراب: جيندا
اسيل بصدمة: يستحيل جيندا لا.

سادن: تمام أخرج انت
اسيل بجنان: انت اكيد مجنون جيندا مش بيخرج حد عايش ولا سليم
سادن بستغراب: وانتي عارفة مين كلام ده
اسيل بغضب اعمي: مش هتلعب سادن ولو حكمت احبسك هنا مفهوم
سادن بهدوء: هلعب جنتي ولينا حساب بعد الماتش على صوتك العالي يالا.

سحبها سادن وتوجهو إلى الحلبة و جعلها تجلس وأمر الحرس ان يظلو بجوارها ومنع اي شخص ان يتقرب منها ونزل الحلبة وهنا هاج الجميع وهتفو باسمة وما هي اللي لحظات ودخل جيندا الحلبة وأيضا هاج الجميع.

ابتدت الطرفين في ضرب بعضهم بشدة ولكن كان جيندا اقوى من سادن واسرع يسدد له ضربات سريعة قوية متتالية حتى سقط وكان سوف ينهي عليه بضربة في منتصف ظهرة ولكن في لحظة كان يبتعد عنه أثر ضربة شديدة من أحد وعندما رفع راسة شاهد فتاة ترتدي على وشها وشاح وشعرها خلفها حر وتقف بعظمة و قوة فعلم الجميع من تكون أنها أيها السادة الأميرة الملثمة.

هاج الجميع بلا استثناء لوجود الأميرة الملثمة وسط الماتش فشاورت لحرس سادن الذين دخلو وحملو سادن و غادرو الحلبة وغادرت خلفه ولكن وقفت عندما تحدث جيندا
جيندا بصوت عالي: هل الأميرة الملثمة ستترك الحلبة دون قتال؟ هل أصبحت ضعيفة؟
الأميرة الملثمة: وهل تعلم جيندا ان الأميرة الملثمة ضعيفة
جيندا بسخرية: أجل عندما أحبت أصبحت ضعيفة
الأميرة الملثمة بسخرية: وهل الجرح الذي بوجهك ضعف مني أيها الضخم.

جيندا بحده: إذا فلنتصارع والحكم هما الناس
هاج الجميع بشدة يطالبون بإقامة ماتش بينهم فوافقت علي ذلك
ولكن دخل ماكس الشيطان الاسود وانهي كل شي واخذ الأميرة الملثمة و أمر حرسه بحمل سادن وغادر المكان
انطلقت سيارات الشيطان وتوجهو الى المطعم و نزل الجميع من السيارة وكان سادن قد فاق وساعدته اسيل للصعود الى شقتها بمساعدة ماكس ووضعوه على السرير وغادر ماكس المنزل.

في شقة أسيل
أسرعت اسيل واحضرت الإسعافات الأولية وجلست بجواره تنظف الجروح وتعقمها وبعد ذلك اعطته إبرة مسكن ورفعت رأسه بهدوء ووضعت بحبة منوم في فمه و شربته ميه وجعلته ينام وبعتت رسالة من تليفونه لمايا يخبرها بانه طرق له عمل هام وسافر الى المزرعة واغلقت الهاتف وتوجهت الى غرفتها واخذت دش و لبست وعادت الى سادن تطمان عليه وجلست امامه على الكرسي ورفضت تاخذ منوم حتى تستطيع ان تسمعه لو تقلم.

مر الليل و جاء الصباح ولم تنزل أسيل الى المطعم وتركت الشباب تعمل بيه
بدلت اسيل على الجروح وطمانت بأنهم جروح سطحية وليست عميقة وتركته وتوجهت الى المطبخ تصنع له بعض الطعام الدسم حتى يستعيد صحته انهت الطعام وتركته ينضح على النار وعادت لسادن وجدته صاحي ينظر الى مطر
اسيل بضحك: أخيرا صحيت يا ضخم حمدلله على السلامة
سادن بابتسامة الم: فضلتي تقولي ضخم ضخم لغاية منضربت و تكسرت.

اسيل بضحكة رنانة: كان منظرك يييييييييييي
سادن بغيظ: عارفة لو قومت هضربك
اسيل بسخرية: لا معلش قدامك كام يوم وتعرف تقوم
سادن بغيظ: يعني هحضر خطوبتي وانا مضروب كده
اسيل بضحكة رنانة: علشان يقولو ان العروسة ضربه العريس علشان كان هيهرب
سادن: فرحانه صح
أسيل بابتسامة: اه بصراحة عمال تقولى جدع جدع وطلعت بوووووه
سادن: اخفي من وشي علشان مضربكيش فين تليفوني.

أسيل: متقلقش انا بعت رسالة لمايا وعرفتها انك سافرت المزرعة يالا قوم خد دش ولبس عقبال مجهز الأكل
سادن: فين الهدوم
اسيل: هناك اهيه ومتخفش جديدة لسه وصله من شويه
حاول سادن يتحرك لكن تألم بشدة فاسرعت له وساعدته وتوجهت بيه الى الحمام وتركته وغادرت
وجد سادن الحمام جاهز بماء دافئ و زيوت معطرة فبتسم لحنانها عليه ولكن كيف لم ينهي جيندا عليه فقرر ان يأخذ دش وعندما يخرج يسألها.

جهزت أسيل الطعام ووضعته على السفرة وبعد شوية خرج سادن وهو يلف خصره بالفوطة ووجد الملابس على السرير فلبس وخرج
سادن: جنتي القبلة اذاي
اسيل: القبلة اممممم طبعا مش هتقدر تصلي وانت واقف صح
سادن: بصراحة أيوة مش قادر أقف
اسيل بحنان: ولا يهمك اسدي تعالي
عدلت أسيل الكرسي في اتجاة القبلة وجلس يصلي وتركته و غادرت وبعد انتهاء سادن من الصلاة جعلته أسيل يجلس على السرير وحملت الطعام وجلست على السرير أمامه.

اسيل: طبعا مش هتقدر تأكل لان دراعك مخلوع فأنا هاكلك اشطا
سادن بابتسامة: اشطا
فضلت أسيل تأكله بحنان وكانت تتحدث معه وتضحك معه و أكلت معه أيضا وبعد انتهائهم من الطعام حملت الاطباق وتوجهت الى المطبخ وعادت بعصير و العلاج
أسيل: اتفضل اشرب العصير علشان تاخد العلاج
سادن: هو اذاي جيندا مخلص عليا
اسيل: علشان الأميرة الملثمة دخلت الحلبة و بعدته عنك.

سادن بذهول: الأميرة الملثمة بس ديه ليها في الكونج فو ملهاش في المصارعة
اسيل: فعلا بس هي مجرد أنها ضربته بالرجل في بطنه فبعد عنك
سادن: ومين جابني هنا
اسيل: انا بعت شير لوكيشن لماكس وهو جيه بسرعة وأمر الحرس بشيلك وجبناك هنا
سادن بخبث: يعني انا و انتي لوحدنا والشيطان ثالثنا
اسيل بغباء: لا ماكس ولا عمو جورج مش هنا مفيش غير مطر حبيبي و بس
سادن: غبية بس بحبك
اسيل: تشكر يا ذوق
سادن: هو مطر و سيما معاكي من زمان.

اسيل: مطر كان هديه من شخص ومعايا وانا عندي 14 سنة اما سيما خليت ماكس يشتريها ليا علشان دكتور مطر قالي لازم يتجوز
سادن: عقبالي يا رب انى أتجوز اشمعنا مطر
اسيل: دراعك لسه بيوجعك
سادن: شوية هي مين الأميرة الملثمة ومين رجعلي دراعي
اسيل ببراءة: انا اسدي
سادن: نعم يا ختي انتى مين
اسيل بابتسامة: انا الأميرة الملثمة سيمو وانا بردو اللي رضيت دراعك مكانه
سادن: هو انتى بتثقي في ماكس و عمو جورج.

اسيل بحزن: الظروف جبرتني انى اثق فيهم وخصوصا ماكس
سادن بحنان: عندك اصحاب
اسيل: كان عندي صديق واحد اسمة ادامي او ادم بس ده عايش في مصر
س
ادن بنوم: هو العلاج ده ايه جنتي
اسيل: ده مسكن للآلام وفيه نسبة منوم بلاش تقلق وبإذن الله من بكرا هنبتدي نحرك دراعك ومتخفش جسمك كله سليم حتى وشك مجرد جروح سطحية يالا نام شوية ولما تصحي نبقي نكمل كلام
سادن بنوم: هننزلي المطعم
اسيل: لا علشان لو عوزت حاجة ابقي جمبك.

سقط سادن في النوم و خرجت أسيل حتى تترك له الحرية.

دعونا نذهب الى مصر.

في قصر العمري.

كان الجميع يجلس منهم من يشاهد احدي البرامج الاخبارية و منهم من يلعب على الهاتف ومنهم ومن يتناقش في العمل
بنت: بابي بابي
حاتم: عوزة ايه شيري
شيري: ممكن حضرتك توافق اني اطلع رحلة مع المدرسة.

اسم بحده: وانا قولت مفيش رحلات هو كلامي ليه مش بيتسمع
شيري بدموع: انا بطلب من بابي مش منك ابيه جاسم
جاسم بغضب: وانا قولت كده و عمي مش هيعارضني انتى لسه صغيرة ونخاف يجرالك حاجة
شيري بدموع غزيرة: ونبي بابي خليني اطلع الرحلة كل أصحابي ريحين
حاتم بحدة: مش جاسم قال لا يبقي لا
شيري ببكاء يقطع القلوب: ربنا يخدني علشان استريح منك انت عمرك محبتني حرام عليك.

سقطت شيري على الارض أثر صفعة شديدة من يد حاتم ونظرت لهم بدموع ولكن في لحظة غمضت عيونها وستكانت على الارض و وجدو الدماء تخرج من راسها فأسرع مازن لها وحملها وخرج يجري الى الخارج أسر الجميع خلفة
وصل مازن الى المستشفي وكان هناك فريق طبي على اعلي مستوي في انتظاره واخذو الطفلة منه واسرعو الى غرفة العمليات وبعد فترة وصل الجميع الى المستشفي
مر ساعتين وأخيرا خرج الأطباء فأسرع لهم الجميع.

حاتم بقلق: بنتي ملها دكتور
الدكتور بغضب مكتوم: البنت كويسة وهتتنقل العناية وهتفضل لغاية بكرا علشان نطمن عليها تقدرو تروحو وتيجو بكرا
حاتم بقلق: لا انا هفضل هنا لغاية متفوق مش هسبها
الدكتور بسخرية: مانتا سبت يلا قبلها
جاسم بستغراب: تقصد مين دكتور
الدكتور بسرعة: لحظة خليك معايا في حاجة جاسم بيه
جاسم: لا ابدا بحسبك بتكلمنا
الدكتور بابتسامة عملية: لا ابدا انا بتكلم في التليفون الف سلامة عليها بعد اذنكم.

توجه الدكتور الى غرفته ورمي بجسده على الكرسي وتنهد وفتح التليفون وشاهد صورة طفلة صغيرة جميلة جدا تسحر اي شخص بعيونها الزرقاء وبياضها الناصع كأنها قطعة ثلج فنزلت دموعه ولمس الصورة
الدكتور بدموع: ربنا يرحمك يا حبيبتي عيشتي مظلومة و موتي منسية أهو أتجوز وخلف ومرعوب على بنته إنما انتي ولا كنتي فارقة معاه
الباب خبط فمسح دموعة و سمح للطارق بالدخول
الدكتور: ادخل
شاب بهزار: عم الشباب والجمال سراج باشا.

سراج بفرحة: يا قلب سراج تعالي يا حبيبي
الشاب: وحشتني وحشتني اوى اوى اوى يا بابا
سراج: وانت اكتر يا قلب ابوك وصلت امتي
الشاب: لسه واصل من المطار على هنا على طول
سراج بفرحة: منور الدنيا كلها شادي
شادي: خلاص هقعد على قلبك
سراج: يعني اقول مبروك يا حضرة الدكتور
شادي بغرور لا يليق الا بيه: طبعا دكتور واجمد دكتور أعصاب في تاريخ مصر والعالم
سراج: احنا هنكدب بقي.

شادي بغرور: والله يا سراج باشا كان بودي اقولك انى بكدب بس من اسبوع عملت عملية خطيرة والحمد لله نجحت بكتساح وبفضل ربنا والعملية بسبب سرعتها ودقتها اقدرت اني ابقي اصغر جراح اعصاب
سراج بفرحة: مبروك يا حبيبي مبروك
شادي: قولي بقي بتعيط ليه وفي ايه في المستشفي
سراج بحزن: الناس اللي برا دول أسوء عيلة في الوجود ملاعين معندهمش رحمه
شادي: تقصد مين
سراج بحزن: عيلة العمري أسوء عيلة في الوجود.

شادي: مش دول اهل البيبي الصغير اللى علي طول بتتكلم عليها أسيل صح
سراج: أيوة هي أسيل أجمل طفلة شفتها
شادي: بقولك ايه يا باشا متيجي نروح اي مطعم ناكل فيه أصل وحشني الاكل المصري جدا
سراج بضحك: وعاوز اكل ايه يا فيلسوف عصرك وقوانك
شادي بفخر: اكيد هناكل عند عبده تلوث أو زيزو نتانه
سراج بارف: بقي في دكتور محترم يأكل عند الاسامي ديه
شادي بضحك: يا عم سراج دول احسن محلات في مصر يالا بقي يا برنس جعااااااااااااان.

سراج بضحك: يالا يا استاذ جعان
غادرو المستشفي وتوجهو الى احدى المطاعم حتى ياكلو.

في المخابرات العامة.

نشاهد حركة غير عادية ولما لا وكانت أقدام إحدى الأشخاص المهمه و الصعبة أنه الصقر أيها السادة وتوجه الى إحدى المكاتب ودخل
الصقر: صباح الخير
الكل: صباح العسل يا صقورة
الصقر: اتعدلو يا شوية بقر
مازن: مالك يا عم ادم اهدي شوية
ادم { الصقر }: مفيش مخنوق شوية
مازن: لسه بتفكر فيها
ادم بابتسامة حزينة: تعرف اني هنا بسببها لان ده حلمها ليا
مازن: أنسي يا صاحبي وعيش حياتك الف بنت تتمناه ريح امك و ابوك.

ادم: سبها علي ربنا يا صاحبي المهم أخبار المهمة الجديدة ايه
مازن بغل: يا بني حرام عليك احنا لحقنا ارحمنا شوية وخدلك اجازة
ادم بتنهيدة: عندك حق الواحد يسافر اي بلد يفك عن نفسه
مازن بغمزة: هو ده الكلام يا برنس
ادم بضحك: جهز نفسك ونسافر
مازن: انا جاهز من دلوقتي بس هنسافر فين
ادم: بص جهز نفسك ولما نروح المطار نشوف اول طيارة طالعة و نهبق عليها.

مازن بتفكير: تصدق عندك حق والنعمة انت دماغ كبيرة يالا بقي انا هخلع اجهز الشنطة
ادم: وانا كمان هروح وجهز ونتقابل في المطار
مازن: طيب عدي عليا ونروح سوا اشطا
ادم: اشطا يا برنس
غادرو المبني بالكامل وتوجه كل شخص الى منزلة لتجهيز ملابسهم وتوجه ادم الى مازن وتوجهو الى المطار وبالفعل وجدو اول طائرة سوف تغادر بعد قليل واستطاعوا الركوب فيها.

مر يومين وخرجت شيري من المستشفي وهي تمام
تعافي سادن من الجروح و عاد مثل السابق
سافر ادم و مازن إلى أمريكا وفضلو يسهرو و يضحكو ولكن لم يفعلو الحرام
عاد سادن الى القصر وجهز لجنته أجمل طقم للشبكة حتى يبهرها بيه
علم سادن ان أسيل تعيش على المنوم ولا تستطيع النوم بصورة طبيعية.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة