قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل الثالث عشر

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل الثالث عشر

رواية أسيل و اللورد للكاتبة أماني فهمي الفصل الثالث عشر

في شركة اللورد
توقفنا عندما نطق سادن اسم أسيل كامل و سقطت مغمي عليها بين احضانه
حملها سادن بسرعة و نزل للتوجه إلى المستشفي وكانت أنظار الموظفين مصدومة كيف اللورد سادن السيوفي يحمل امرأة بين احضانه وتوجه الى السيارة وخلفة باقي الحرس
سادن برعب: أسيل جنتي و الله مكنت اقصد اني ازعلك و لا اتعبك ردي عليا يا جنتي
ماك: سيدي اللورد اطمن ممكن يكون إرهاق او قله غذا
سادن برعب: يا رب يا ماك يا رب.

ماك: وصلنا لورد
نزل سادن وهو يحمل أسيل بين احضانه و توجه بيها الى الداخل
الدكتور: اتفضل سيدي اللورد حطها هنا
سادن بغضب: عاوز دكتور ميكل ارورا
الدكتور: حالا هيكون عند حضرتك
اقتحم دكتور ميكل الغرفة و اخرج الجميع و كشف علي أسيل وأخبره بهبوط حاد في الدوره الدموية و علق ليها محاليل تغذية وغادر
امسك سادن اديها و جلس بجوارها.

سادن بحنان: جنتي و حياتي ليه الرعب اللى حصلك لما سمعتي اسم ابوكي ليه جنتي والله العظيم يا جنتي لاذي اي شخص كان السبب في تعبك و ضعفك باس اديها بحب اااااااااااه يا جنتي نفسي تحسي بحبي و حناني بس اذاي هتحسي بيهم و انا لسه مدخلتكيش عالمي سامحيني يا جنتي وعد مني من اللحظة ديه هكون ضلك و امانك و حمايتك انا من اللحظة اللى عنية و قعت عليكي و كتبتك على إسمي انتي ملك اللورد ملك سادن السيوفي ملك عشيقك الميتم لآخر مرة هسمح لنفسي بغضب ربنا سامحيني جنتي.

قرب سادن من شفايفها و أخذ يقبلهم بحب و حنان حتى يشعر قلبها بحنانة و حبه ولكن ابتعد عنها بسرعة أثر اقتحام أحد الغرفة و كان ماكس دادريو
ماكس بلهفة: أميرتي مالك مالها سادن
سادن ببرود: هبوط حاد في الدوره الدموية
جورج وهو يدخل: مالها بنتي ماكس
ماكس بجدية: تعبت من المجهود بلاش تقلق
جورج: سادن السيوفي كل مرة بنتي تتعب تكون انت موجود
سادن بابتسامة سخرية: معلش بقي النصيب جورج بيه
جورج: ايوه يعني ايه جمعكم مع بعض.

سادن بابتسامة سخرية: بعيد عنك بحبها و عاوز اتجوزها
ماكس بسرعة: مش وقته يا سادن نطمن الاول على أسيل و نتكلم
جورج بغضب: نتكلم في ايه انت عارف ايه انا معرفهوش
ماكس بجدية: قولت مش وقته وانت سادن امشي دلوقتي
سادن بجدية: مش همشي اللي لما تفوق وطمن عليها بنفسي
جورج بغضب: انت مش قدي سادن
ماكس بغضب: قولت كفاية ايه هتمسكو في بعض وسيبين أسيل تعبانة
سادن بهدوء: تمام ماكس هسكت
جورج بغضب: تمام ماكس هسكت بس.

ماكس بغضب: من غير بس مسمعش صوت
جلس سادن بجوار أسيل من ناحية رأسها وهو يضمها بتملك وجلس ماكس بجوارها يمسك اديها بحنان اما جورج فوق يشرب سجاير في الشباك بغضب
بعد مرور نصف ساعة تمللت أسيل في نومها وفتحت عيونها
أسيل بدوخة: سادن متسبنيش
سادن بحنان: عمري مهسيبك يا جنتي انا امانك و حنانك
أسيل بافاقة: انا فين
سادن بحنان: تعبتي من قله الأكل و اغمي عليكي يا جنتي
ماكس بلهفة: أميرتي الحلوة حمدلله على السلامة.

أسيل: انا كويسة ماكس متخفش
جورج بحنان: بنوتي الحلوة حاسه بيه ابعت للدكتور
سادن بعشق: سلمتك يا جنتي لااا انا من النهاردة لازم اهتم باكلك و شربك مينفعش اسيبك كده
جورج بحده: وانت مالك احنا هنهتم بيها
سادن بثقة: خطبتي و مراتي قريب اسبها ليه
جورج بصدمة: انتى اتخطبتي ليه
أسيل بصدمة: انا
سادن بابتسامة: أيوة وأكيد انت معزوم على الخطوبة يوم الخميس اللي بعد اللي جاي
جورج بغضب: وخطبتها من مين بقي.

سادن بابتسامة: من نفسها
جورج بحده: المفروض يا بيه يا محترم تطلبها مني انا
سادن بجدية: تمام عندك حق في كلامك انا هجيب جدي و اختي و صديقي و هنيجي نطلبها منك النهاردة بالليل
جورج ببرود: مش فاضي النهاردة خليها بعد سنة تكون فضيت ليك يوم
سادن: معلش افضي النهاردة علشان خاطر جنتي
جورج: للأسف هستقبلك
ماكس: تنور سادن في اي وقت
سادن بحب: جنتي مالك
أسيل: ممكن اتكلم مع سادن شوية
سادن: بالليل يا جنتي بالليل.

الباب خبط و دخل الدكتور و اطمان عليها وسمح ليها بالخروج
حملها سادن بحنان و ضمها لحضنة وفضل يستنشق عطرها ومشي بيها تحت اعتراض جورج و ابتسامة ماكس
جورج: انا هاخد أسيل وانت امشي
سادن: اوصلها الأول لغاية السرير
جورج بعصبية: نعم انت بتهرج
ماكس بجدية: كفاية كلام انام مش بتزهقو
سادن بابتسامة: تعالي يالا جنتي اوصلك
أسيل: ماكس هيروحني
سادن بجدية وهو ينظر لها بغضب: قولتي مين
أسيل بطفولية: خلاص انت.

سادن بحنان: ماشي جنتي
ركب سادن وهي بين احضانه وركب جورج و ماكس و مشيو خلفه حتى وصلو إلى قصر الشيطان ونزل وهي يحملها
ماكس: تعالي سادن أوريك الأوضة
كريس بخضة: مالها أسيل
أسيل: انا كويسة
سلفا بخضة: بنتي مالك فيها ايه
ماكس بهدوء: كويسة بلاش تقلقي سوفي
سلفا: هو انتم جبتم حارس جديد ده ضخم اوي
جورج بغل: يعني الضخم ده ينفع الكتكوتة ديه
سلفا بذهول: ديه مختفية في حضنة
كريس: مامي سوفي ده اللورد سادن السيوفي.

سلفا بذهول: ده اللورد ده ضخم اوي بس عسل
سادن بابتسامة: شكرا يا قمر على كلامك الجميل
جورج بغضب: انت داخل تلم الستات كلها
سادن بجدية: لا طبعا انا عاوز جنتي وبس
ماكس بضحك: يا عم اللورد مش تعبان تعالي نطلع علشان تريح دراعك
سادن بحنان و حب: لو فضلت طول عمري شايلها مش هتعب بالعكس ديه خفيفة أوي و كيوت
ماكس بحنان: أميرتي أميرتي.

نامت أسيل بين احضان سادن و الغريب أنها تشبست بيه أكثر فضمها بحنان إلى قلبه وصعد خلف ماكس
وضعها سادن بهدوء و حنان على السرير ورتب على شعرها ووضع قبلة على رأسها بكل عشق وغادر
سادن: من فضلك مدام سلفا خلي بالك منها
سلفا بابتسامة: متخفش في عنية ديه بنتي
سادن بابتسامة: شكرا حضرتك
جورج بغيرة: سادن لو عاوز الجوازة تمشي أبعد عن مراتي مفهوم
سادن بابتسامة: اشوفك بالليل مدام سوفي.

جورج بغيرة: برا سادن ومتجيش بالليل يالا
خرج سادن يضحك على جورج و غيرتة ولكن تذكر جنته و كيف يتعامل معها ولكن أثر على احتوائها و تعويضها عن الأيام السابقة وأقسم على أن يجعل من حياتها جنه متنوعة من العشق و الحب و الحنان.

في قصر السيوفي
وصل سادن وهو يصفر بسعادة ولكن وجد أمامه جده و مايا و ادم
ادم بلهفة: سادن حصل ايه
مايا: مين ديه سادن الى كنت شايلها
عثمان: أسيل صح سادن
سادن بابتسامة: اه جنتي
ادم بغمزة: شكلك انتقلت من خانة الأعزب لخانة المتزوجين
مايا بغيرة: أسيل ديه بتاعة المطعم صح
سادن: اممممممم
مايا بغيرة: لا انت ملكي انا و بس
سادن بصدمة: تقصدي ايه مايا.

مايا بصوت عالي: يعني مش هسمح لوحده تاخدك مني سامع انت بتاعي انا وبس
عثمان بدهشة: مايا انتى بتهزري صح
مايا بجنان: لا مش بهزر سادن ملكي لوحدي
صعدت مايا إلى الاعلي تحت صدمة الجميع هل لتلك الدرجة أصبحت مايا متملكه و انانية ام سادن بالنسبة لها الاب و الأم و الاخ و السند
ادم: انا هطلع ليها
عثمان: لا خليك انت قوم يا ابني خد دش و جهز نفسك علشان نروح لاسيل بالليل.

سادن بحزن: هكسب مين و هخسر مين واحدة حبيبتي و عشقتي و التانية بنتي و اختي
ادم: سلمها لربنا يالا قوم حد دش و صلي ربنا كبير
صعد سادن إلى جناحة و صعد عثمان إلى جناح صغيرته فمهما فعلت ستظل صغيرته و دلوعته و صعد خلفة ادم
عثمان بابتسامة: دلوعتي ينفع اتكلم معاها شوية
مايا بدموع: اتفضل جدو
عثمان وهو يأخذها بين احضانة: انتى ايه بتعيطي
مايا بدموع: لان سادن قرر يتجوز و هينساني.

ادم بحنان: ملاكي الصغير سادن هيفضل بحبك طول عمره هيفضل اخوكي و ابوكي لآخر العمر.

عثمان بجدية: مايا انتى كلها شوية و هتتجوزي وانا لو عشت النهاردة او حتى لو فضلت معاه سنة او اتنين هيجي يوم عليا و هموت وانتى هتنشغلي بعيالك و بجوزك و حياتك طيب وهو هيفضل لوحده هيروح الشغل و هيرجع يفضل في القصر الطويل ده لوحده محدش معاه ان ممتش من الوحدة هيموت من الحزن و الكسرة هو عمره مهيكرهك بس هيجي يوم و يقعد مع نفسه و يقول اشمعنا انا مليش ولاد و لا زوجه.

ادم بتكملة: كمان انتى مش نفسك تشوفي سادن فرحان و سعيد وليه متكسبيش أسيل لصفك و تلقي أختك الصغيرة و صاحبتك و الوقت ده سادن هيفرح و يبقي أسعد إنسان على وش الارض لما يلاقي مراته وأخته مع بعض ومحدش يقدر يفرقهم ابدا
مايا بدموع غزيرة: يعني هو مش هيبعد عني
عثمان بحنان: ومن أمتي سادن قاسي طول عمره طيب و بيحبك صح
مايا: صح.

ادم: يالا يا ملاكي روحي صالحية لأنه حزين اوي ومش عارف يعمل ايه لو بعد عنها ممكن يتعب ومش هيرجع سادن بتاع زمان
مايا بحزن: طيب اعمل ايه علشان اصالحة
عثمان بابتسامة: تروحي ليه وتحضنية و تبوسية وكمان تجهزي ليه بدلة حلوة و كل حاجاتها علشان لما يروح دلوقتي ليها يبقي حلو و وسيم
مايا: طول عمره جميل و عسل و وسيم
ادم بغيظ: اسمعي يا بت تروحي تصلحية مت غير بوس انا أوله.

عثمان: برااااا يا حيوان هو انت فاكر انك لما تتجوزها هتبوسها
ادم بغمزة: جوزوهالي بس وانا هعمل الصح معاها
مايا: انا هروح لسيدو
تركتهم في الجناح و توجهت إلى جناح سادن و خبطت و دخلت.

في جناح سادن
صعد سادن الى جناحة و أخذ دش سريع و تؤضا وخرج يصلي و يدعي ربنا ان يوفقه و يجمعه بجنته على سعادة و خير انهي صلاته وجلس يقرأ ورده اليومي ولكن استمع لصوت طرقات على الباب ودخلت مايا فصدق وفتح لها ذراعة حتى يضمها فاسرعت له ورتمت بين احضانه
مايا بدموع: انا اسفة سادن مكنتش أقصد بحسب انك لما تتجوز هتبعد عني و هطبطل تحبني.

سادن بحنان: خلاص يا أميرتي بلاش تعيطي خلاص انا ملك لوحدك و هفضل ليكي انا مش هتجوز
مايا بسرعة: لاااااا ونبي أتجوز وهاتها علشان انا عوزة يبقي ليا أخت و عمل عليها حما بس هو سؤال العيال هتبقي بعيون زرقا ولا عيون رصاصي بص هات بنت بعيون رصاصي و ولد بعيون زرقا
سادن بضحك: يعني خلاص انتى جوزتيني و كمان حددتي نوع العيال كمان.

مايا بحنان: يالا حبيبي قوم خد دش عقبال مجهز ليك بدلة حلوة و جميلة تليق على اللورد سادن السيوفي
سادن بابتسامة: ماشي يا أميرتي ربنا يخليكي ليا وجوزك للمعتوه ادم
مايا: يا ريت يا سادن اصلي بحبه اوي
سادن بغيظ: وبتقوليها في وشي برا يا جاموسة
مايا بلامبالاة: لما الأول أجهز البدلة و الجذمة و البرفان و كمان عوزة اشتري شكولاتة فخمة و ورد جامد
سادن بحب: اعملي اللي انت عوزاه.

مايا: ماشي يالا روح خددش علشان رحتك فاحت بصراحة
خرجت مايا حتى تجهز الشيكولاته و الورد و تركت سادن ينظر لها بصدمة.

في قصر الشيطان
في جناح أسيل
كانت أسيل تنام براحة و سعادة لانها تعتقد أنها تنعم بدفئ و حنان جدها وبعد فترة صحيت أسيل و أخذت تنظر إلى سقف الغرفة و تنهدت وفاقت على صوت خبط علي الباب و دخلت سلفا و كريس و خادمة
سلفا: صحيتي يا عمري
أسيل: امممممم
كريس بسعادة: يالا قومي خدي دش وجهزي علشان سادن و عيلته زمانهم علي وصول
سلفا: انا جهزتلك فستان حلو علشان تلبسية
كريس: يالا يا ايسو قومي بقي.

الخادمة بأدب: الحمام جاهز سمو الأميرة
سلفا: خلاص روحي انتي
أسيل: سوفي انا خايفة
سلفا: من ايه يا عمري
أسيل: من كل حاجة
جورج: سبونا لوحدنا شويه
خرجت سلفا و كريس وجلس جورج بجوار أسيل و بدورها وضعت رأسها على قدمة فملس على شعرها بحنان و حب
جورج بحنان: مالك طفلتي
أسيل: خايفة عمو
جورج بحنان: من ايه كمان انتى اذاي تخافي وانا موجود و كمان ماكس اخوكي موجود
أسيل بهدوء: سادن عرف اني بنت حاتم وعارف انى ميته و عايشة.

جورج بجدية: أنسي أسيل انتى دلوقتي محدش يقدر يقف ادامك انا معاكي و كمان ماكس والاحق الوحيد في حمايتك هو سادن
أسيل بستغراب: سادن
جورج بحنان: أيوة سادن انا شفت العشق و الحب في عيون سادن
أسيل: بس اذاي
جورج بحنان: الحب و العشق مش ليه معاد بيجي لوحده من غير استاذان
أسيل: بس
جورج بحنان: انتى من صغرك بتهتمي بالصلاة قومي خدي دش و صلي وسالي ربنا هو اكيد هيعملك الصح يالا طفلتي.

غادر جورج الجنان و توجهت أسيل أسيل الحمام وأخذت دش منعش و تؤضات وخرجت تقف بين ايد ربنا تصلي و تبكي بين يد الرحمن وجلست على سجادة الصلاة تسبح و تستعين بالله
دخلت سلفا الى جناح أسيل وهي تحمل فستان أنيق و طقم من الماس
سلفا: قومي يالا حبيبتي علشان تلبسي
أسيل: حاضر سوفي.

اخذت أسيل الفستان كان باللون الازرق من على الصدر و اللون الموف من الاسفل وكان حاملات ولبست جذمة باللون الازرق وعملت مكياج خفيف يخفي تعبها فقط.

في الاسفل
وصل سادن مع عائلته وسط حراسة مشددة و ستقبلهم لوسيفير الحارس الأول لجورج و وصلهم لغاية باب القصر و كان في انتظارهم ماكس
ماكس: اهلا و سهلا
سادن: اهلا بيك ماكس ده جدي و ديه اختي و ده خطيب اختي و صديقي
ماكس باحترام: اهلا وسهلا اتفضلو
دخل الجميع ووجدو سلفا و جورج و كريس في الداخل
حبي الجميع يتحدثون و حبت مايا كريس وكان عثمان يتحدث مع جورج اما العاشق الولهان كان يبحث عن جنتة.

جورج: ماكس اطلع هات أسيل
ماكس: تمام
صعد ماكس الى الاعلي و أحضر أسيل و نزل وهو يمسكها
وقعت عيون سادن على جنتة فوقف بانبهار و عشق
أسيل: مساء الخير
عثمان بابتسامة: مساء النور يا قلبي
أسيل: أذى حضرتك يا فندم
عثمان بحنان: انا جدو يا قلبي مش فندم مفهوم
أسيل: حاضر يا جددددو
ادم: هاي أسيل اذيك
أسيل: اهلا ادم صح
مايا بتكبر: انا بقي حماتك وأسمى مايا
أسيل بابتسامة: اهلا و سهلا طنط منورة
جورج: تعالي أميرتي اقعدي جمبي.

سادن بغيظ: على فكرة هي مسلمتش عليا
جورج: مش مهم كفاية عليك أنها قدامك
عثمان بجدية: جورج انا يشرفني اطلب ايد أسيل منك
جورج: الرأي الأول و الأخير لاسيل
ماكس بحنان: ها أميرتي قولتي ايه
أسيل: بعد اذنكم عوزة اتكلم مع سادن الأول
سادن بحب: تحت امرك يا جنتي
جورج: اطلعي الجنينة يا أميرتي و الحرس ملين الجنينة
سادن بجدية: اكيد سيد جورج مش هاذي مراتي و حبيبتي
سلفا: روح سادن وملكش دعوة كلام جورج.

خرجت أسيل و خلفها سادن الذي يبتسم بعشق على خوف جنتة.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة