قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس والعشرون

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس والعشرون

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس والعشرون

طيف جريت علي مكتبها و صقر راح ناحية التليفون.
الخط اتفتح.
صقر: الو...
: اخوك عندنا تحب تأخده جثه و لا تيجي و تجيب 5 مليار دولار معاك.
صقر: مين معايا؟!
: العنوان هنبعته ليك. باي.
: قدامك لبكرة الصبح و اخوك هيشرف معانا النهاردة.
صقر رمي التليفون علي المكتب بعصبية و مسك اللاب توب بتاعه...
عند طيف...
الباب خبط.
طيف: ادخل.
مازن: هاي انسة طيف...
طيف: اتفضل.

مازن: انا عملت حاجة كدة بمناسبة وجودك معانا في الشركة يا رب تعجبك.
طيف: ايه هي؟!
مازن: السلسة دي والدي عنده مصنع بحب اشتغل معاه فعملت دي ليكي يا رب تعجبك.
طيف: واو حلوة اوي بجد تسلم ايدك.
طيف: ميرسي.
مازن: عجبتك؟!
طيف: اوي.
مازن: ايه رأيك نبقي اصحاب؟!
طيف: موافقة.
طيف قعدت تتكلم مع مازن فترة و بعدها مازن قام وقف.
مازن: مبسوط انها عجبتك. عن اذنك علشان همشي تحبي اوصلك معاياا؟!
طيف: لا ميرسي. هوصل انا.

طيف: ورايا شغل هقعد نص ساعة كدة.
مازن: تمام باي، اشوفك بكرة.
مازن خرج من عند طيف و طيف قامت دخلت مكتب صقر لقته مندمج مع اللاب توب بتاعه و تعابير وشه مش مبشرة بخير...
طيف حطت ايديها علي كتف صقر,صقر رفع رأسه ليها و بعدها بص علي اللاب.
طيف: مالك؟!
صقر: مفيش. هكلملك السواق يوصلك البيت.
صقر: و لما توصلي تطمنيني...
طيف: مالك يا صقر في ايه؟! انت غريب اوي دلوقتي.
صقر(بحدة): قولتلك مفيش حاجة.

صقر فتح درج مكتبه و طلع تليفون حطه علي المكتب.
صقر: ده موبايلك الجديد فيه ارقام الناس اللي بتتعاملي معاهم حاليا...
صقر: يلا امشي السواق مستنيكي تحت.
طيف(بعناد): ورايا شغل.
صقر(بعصبية): يا ستي ينعل ابو الشغل، المهم دلوقتي ترجعي البيت امان ليكي.
طيف مسكت الموبايل و سابت صقر و دخلت مكتبها قعدت فيه تكمل شغل.
عند صقر.
صقر طلع تليفونه و اتصل بحد، الخط اتفتح.
صقر: ازيك يا معتصم.

معتصم: ايه يا باشا اخبارك ايه؟! عاش من شافك.
صقر: مش مهم دلوقتي. اسمعني.
معتصم: قول.
صقر: آسر اتخطف.
معتصم: ازاي؟!
صقر: مش مهم.
صقر: هبعتلك مكان تأخد الرجالة و تجيبوا آسر.
معتصم: و انت عرفت منين انه هناك؟!
صقر(بعصبية): معتصم فوق انت لسة نايم؟!
معتصم(بخضة): لا قومت اهو قومت، اقفل اقفل.
صقر: طيب.
عند معتصم.
معتصم: كان مال امي انا بيك يا صقر ده ايه ده؟!
معتصم قام بسرعة دخل الحمام غسل وشه و طلع غير هدومه.

معتصم طلع تليفونه و اتصل بشخص. الخط اتفتح
معتصم: جهز الرجالة هنتحرك بعد عشر دقايق.

معتصم: -شاب مرح عنده 27 سنة,يبقي صديق صقر من ايام الطفولة بس بعد ما كبروا مبقوش يتقابلوا كتير بس صقر بيوكلهُ في الحاجات اللي زي خطف آسر احيانا. بيحب صقر و بيعتبره اخوه و بينهم صداقة حلوة. يعتبر عاطل عن العمل مع انه عنده شركة والده سابها ليه قبل ما يموت بس مخلي حد يمشي ادارة الشركة بدلا منه وهو بيقعد في بيته و بيهرج و بيسافر علي مزاجه. طوله متوسط,بشرته قمحاوية, عيونه باللون العسلي, شعره اسود.

معتصم خرج من ال?يلا بتاعته و ركب عربيته و خرج بعدها كان وراه عربيات كتير فيها حراس.
معتصم فتح تليفونه و دخل علي الموقع اللي صقر بعته...
معتصم: جاي ليكوا يا حبايبي يا حلوين.
معتصم زود سرعته و وصل للمكان اللي صقر بعته في وقت قصير و نزل من العربية.
معتصم: حاوطوا المكان. و انتوا تعالوا معايا.
معتصم مسك سلاحه في ايده و بدأ يقتحم المكان.

و بدأ يحصل ضرب نار متبادل رجالة معتصم خلصوا عليهم,معتصم بدأ يدور علي آسر.
معتصم: آسر انت هنا؟! يا ابني.
حارس: يا بيه.
معتصم: ايه؟!
حارس: آسر بيه مغمي عليه في الاوضة دي...
معتصم جري علي الاوضة اللي الحارس شاور عليها لقي آسر مرمي في الارض بينزل دم من انفه.
معتصم(بزعيق): حد يجي هنا بسرعة.
معتصم و حارس تاني سندوا آسر و خرجوا معتصم حط آسر في عربيته و اتحرك بيها ناحية المستشفي.
معتصم طلع تليفونه و اتصل ب صقر.

صقر: ها يا معتصم؟!
معتصم: معايا اهو بس هنروح المستشفي.
صقر: ليه؟!
معتصم: مغمي عليه.
صقر: طب ابعتلي عنوان المستشفي. باي.
عند صقر.
صقر قام من علي الكرسي بتاعه و لبس جاكت البدلة و خد حاجته و خرج بره المكتب...
صقر قفل الشركة كلها الكتروني و ركب عربيته و راح ناحية المستشفي.
عند طيف.
طيف لقت فجأة النور قطع في مكتبها اتخضت...
طيف: اوف و هو ده وقته.
طيف: هقوم اشوف صقر.
طيف قامت فتحت باب مكتبها لقت كل المكتب ضلمة.

طيف: صقر؟! يا صقر.
طيف: صقر.
طيف جريت علي اوضتها مسكت تليفونها و شغلت الكشاف و بدأت تمشي في الطابق اللي فوق بخوف,الاسانسير مقفول و الانوار مطفية و كل الابواب الازاز مقفوله برمز الكتروني.
عند صقر.
معتصم بعت ليه المكان و صقر راح علي المستشفي و دخل علطول.
صقر: ها يا معتصم ايه الاخبار؟!
معتصم: ارتفاع ضغط الدم عنده...
صقر: طب و هو عامل ايه دلوقتي؟!
معتصم(بمرح): و هي عاملة ايه دلوقتي و مين هون عليها الوقت؟!

صقر(بعصبية): و هو ده وقته يا بغل انا.
معتصم: انا اسف يا باشا.
معتصم: هو كويس متقلقش ودوه حقنة مهدئة.
صقر: شكرا يا معتصم.
معتصم: كدة حاف؟!
صقر: اجي ابوسك يعني. ده انت مقرف.
صقر دخل لاوضة آسر و قرب من سريره,صقر حط ايده علي رأس آسر و وطي باس رأسه...
صقر: انا السبب يا آسر في ده. سامحني.
صقر خرج بره اوضة آسر و خرج قعد علي الكرسي جمب معتصم.
صقر طلع تليفونه و اتصل بحد، الخط اتفتح.
صقر: الهانم جت؟!

ميرا: لا يا باشا لسة.
صقر: ازاي يعني؟!
ميرا: مجتش و الله.
صقر: طب الزفت السواق جه؟!
ميرا: لا برضو.
صقر: اقفلي.
صقر اتصل ب السواق، الخط اتفتح.
صقر: انت فين؟!
السواق: تحت الشركة زي ما حضرتك امرتني يا بيه...
صقر: طيف منزلتش؟!
السواق: لا الهانم منزلتش يا بيه.
معتصم: في ايه يا صقر؟!
صقر: طيف.
صقر جري علي بره المستشفي و معتصم راح وراه.
عند طيف.
طيف كانت خايفة اوي و حست ان في حاجة في الشركة غريبة...

طيف محستش بالشخص اللي واقف وراها و بيبص ليها.

: خرج يا بيه و هي مخرجتش معاه.
حسام: متأكد؟!
: ايوه يا بيه. و قفل الشركة كلها.
حسام: امشي انت.
: حاضر.

حسام: طيف.
طيف(بخضة): يا ماما.
طيف التليفون وقع منها و لفت ل حسام بخوف.
طيف: انت انت بتعمل ايه هنا؟!
طيف: رد.
حسام: جايلك.
طيف: اقف عندك اياك تقرب اياك تقرب.
حسام: ليه بس يا طيف؟!
حسام كان بيقرب من طيف و طيف بترجع ل ورا بخوف.
طيف: انت ازاي جيت هنا؟!
حسام: لقيت صقر سابك و مشي قولت ينفع يعني كدة انا اسيبك.
طيف: انت مجنون مريض.
تليفون طيف قعد يرن و طيف بدأت تعيط بس بتمسح دموعها و حسام بيقرب منها اكتر.

طيف سندت علي الباب الازاز و حسام حط ايديه جمب رأس طيف و بيبص عليها.
طيف: ابعد كدة. حرام عليك انت بتعمل كدة ليه؟!
حسام: عِند في صقر.
طيف: طب و انا ذنبي ايه؟!
حسام: انك مراته.
حسام قرب من طيف و قال كذا كلمة في ودن طيف خلاها تتصدم و فتحت عينيها علي آخرهم.
طيف زقت حسام و جريت ناحية الموبايل بس حسام زقها علي الارض.
طيف: ابعد عني بقي يا اخي انت ايه؟! مريض انت مريض.

طيف بدأت تزحف لورا علشان توصل للموبايل حسام شدها جامد من رجليها.
طيف(بعياط و صوت عالي): بس بقي.
حسام ضرب الارض جمب رأس طيف بغضب و طيف قعدت تعيط بتعب و خوف.
طيف(بعياط): حرام بقي حرام عليك...
حسام: تعالي معايا...
حسام قام و شد طيف معاه.
طيف(بعصبية): سيبني بقولك سيبني يا حيوان.
طيف بدأت تضرب حسام علي ضهره بغضب لكنه مسبهاش و دخلها اوضة مكتب صقر...
عند صقر...

معتصم: اهدي يا صقر في ايه براحة سوق براحة هنعمل حادثة...
صقر(بغضب): لو بس لمسها لاكون قاتله.
معتصم: هي مين دي؟!
معتصم: و كمان هي مش الشركة بتتقفل الكتروني بليل و محدش بيقدر يدخلها.
صقر: ما انت تعرف ان حسام بيفهم في مجال العمل بتاعي و قدر يخترقه بكل سهولة...
معتصم(بصدمة): حسام خرج من مستشفي الامراض العقلية؟! ازاي!؟
صقر: مش مهم المهم اني الحق طيف...
معتصم: و مين طيف دي كمان؟!

صقر(بعصبية): معتصم مش وقته اخرس.
صقر وقف قدام الشركة و دخلها بسرعة و معتصم وراه.
صقر: طيف طيف.
بدأت كل الانوار ترجع للشركة و كل الابواب تتفتح.
معتصم: طب اتصل بيها كدة.
صقر اتصل ب طيف و سمع صوت التليفون راح ناحيته لقاه مرمي في الارض.
معتصم: شكلها فعلا هنا.
صقر جري علي مكتب طيف ملقهاش فيه فتح باب مكتبه.
صقر(بلهفة): طيف!
صقر لقي طيف قاعدة علي سلمة جمب الازاز اللي في اوضة صقر و بتعيط...
طيف(بعياط): خلي بالك.

حسام: كدة يا طيف بوظتي المفاجاة بتاعتي لابن عمي...
حسام كان ورا صقر و حاطط مسدسه علي رأسه.
حسام: عجبتك المفاجاة.
صقر لا رد، كان بيبص ل طيف اللي بتعيط و بس.
معتصم جه من ورا حسام و ضربه بضهر مسدسه فوقع في الارض من أثر الضربة.
طيف قامت وقفت و جريت علي صقر و هي بتعيط و هو راح عليه و حضنها.
صقر: هشششش. خلاص اهدي انا موجود.
طيف(بعياط): كنت فين؟!
صقر: انا آسف خلاص انا اهو موجود متقلقيش.

صقر: خلي حراسك يجيوا ينقلوه ل بيته يا معتصم...
معتصم لا رد.
صقر(بعصبية): معتصم.
معتصم: ها؟! مين دي يا صقر؟!
صقر(بعصبية): و هو ده وقته؟!
طيف(بخوف): مين ده؟!
صقر: مش مهم.
صقر و طي شال طيف بين ايديه و خرج بره المكتب.
معتصم: استني استني يا ابني طب اعمل ايه في المصيبة دي.
صقر: اتصرف و تعالي علي ال?يلا بعد ما تخلص...
صقر خرج من الشركة و حط طيف في العربية و لف ركب و رجع علي ال?يلا...
صقر: خلاص بقي اهدي متعيطيش.

طيف: ده بيطلعلي زي العفريت في الضلمة ده بيخوفني اكتر ما انت بتخوفني...
صقر: ايه ده هو انا بخوفك؟!
طيف: ايوه لما بتقلب وشك.
صقر: و من امتي و انتي بتخافي ده انتي لسانك طوله مترين.
طيف: اتريق اتريق.
صقر: طب انزلي يا اختي.
طيف نزلت من العربية هي و صقر و صقر مسك ايديها و دخلوا ال?يلا...
طيف: اوف الحمدلله انها نايمة.
صقر: طب يلا قدامي علي فوق.

صقر و طيف طلعوا اوضتهم,طيف قعدت علي السرير بتعب,صقر دخل جاب ليها هدوم و حطهم جمبها علي السرير.
صقر: غيري هدومك و انا هدخل اغير هدومي.
طيف بدأت تغير هدومها طيف لبست بيجامة قماشها شبه الحرير باللون الاسود و فيها ورود باللون الاحمر كتير و سيبت شعرها علي ضهرها.
طيف حطت هدومها في سلة الغسيل و راحت قعدت علي السرير بتعب,صقر خرج من الحمام و قعد جمبها.
طيف: ايه؟!
صقر: ايه؟!
طيف: ايه؟!
صقر: ايه انتي؟!

طيف: اوف هنام.
صقر: نامي.
طيف حطت رأسها علي المخدة و بدأت تغمض عينيها صقر شدها ناحيته بهدوء و حاوطها بايده و باس رأسها.
طيف: شكرا.
صقر: علي؟!
طيف: انك بتيجي دايما في اللحظات الاخيرة تنقذني. شكرا لاهتمامك بيا شكرا انك موجود حتى و لو لفترة بسيطة في حياتي. بس هي فترة حلوة...
طيف: لانه مصيري ارجع لبيتي.
طيف غمضت عينيها و نامت في حضن صقر,صقر ولع سيجارة و بدأ يشربها بس طيف قعدت تكح و هي نايمة صقر طفاها.

صقر بعد عن طيف و نزل ل تحت لما معتصم بعتله رسالة.
معتصم: مين دي بقي يا عم؟!
صقر: مراتي يا معتصم.
معتصم(بصدمة): نعم؟!
صقر: اللي سمعته، قولي عملت ايه في حسام؟!
معتصم: رميته قدام بيته...
صقر: هحتاجك الفترة اللي جاية يا معتصم.
معتصم: رقبتي سدادة. بس ازاي اتجوزت!؟
صقر: تعالي هحكيلك.
صقر بدأ يحكي بالمختصر اللي حصل ل معتصم.
معتصم: طب و انت حبيتها؟!

صقر: لا طبعا يا معتصم اصلا آسر كان باصص ليها انا مش هبص لحاجة اخويا باصص ليها.
معتصم: حتى بعد اللي عمله؟!
صقر بص ل معتصم بهدوء مخيف...
صقر: هي مجرد بنت غلبانة آسر دخلها في حياتنا ملهاش هي في المشاكل. في اقرب وقت هترجع لبيتها...
معتصم: طب استأذن.
صقر: ما تبات؟!
معتصم: لا نبقي نتقابل بقي.
صقر: ماشي.

-في الصباح الباكر...
في القصر...
كان محمد في اوضة مكتبه و الباب خبط.
محمد: ادخل.
نجلاء: محمد عايزة اتكلم معاك.
محمد: ادخلي.
نجلاء: انا مش عاجبني الحالة دي ابدا يا محمد. ولادي في حتة و انا في حتة.
محمد: بس دي حريتهم. و كمان انا لو بعدتهم عن هنا ف ده علشان آسر يبطل يسمع كلام مهرة و صقر ميعملش خناقة و مشاكل.
نجلاء: بس متنساش انك هددتهم يا محمد و ده مش موضوعنا.

نجلاء: بما ان صقر متجوز فلازم مراته تتعرف علينا و نتعرف عليها...
نجلاء: لازم مراته تعيش وسطينا اصل ممكن تبقي حامل او كدة و كمان بقي كفاية اوي السنين اللي صقر كان بعيد عني فيها.
نجلاء: لازم يستقروا هنا و القصر واسع و كبير.
نجلاء: و لا انت ايه رأيك؟!
محمد: اتكلمتي مع صقر؟!
نجلاء: قولتله انه لازم يجيبها و يجي في يوم.
محمد: لما يجي نبقي نعرض عليه الفكرة.
نجلاء: ماشي.
نجلاء: هقوم انا.
محمد: احم نجلاء.

نجلاء: حاجة بخصوص صقر و آسر؟!
محمد(بتنيهدة): لا بس.
نجلاء: عن اذنك.
نجلاء سابت محمد و خرجت بره اوضة المكتب و طلعت لاوضة نيران.
نجلاء: يا نيران اصحي يلا. نيران.
نجلاء: نسيتي شغلك. يا بنتي.
نيران(بنوم): اجازة و الله اجازة.
نجلاء: متأكدة؟!
نيران: اه و الله سيبيني انام بقي...
نيران حطت البطانية على وشها و كملت نوم.
نجلاء: ربنا يحفظك.
نجلاء نزلت ل تحت لقت مهرة قاعدة علي اعصابها.
نجلاء: خير؟!
مهرة: سيبيني يا نجلاء.

نجلاء: براحتك.
عزة: نجلاء هانم.
نجلاء: ايه؟!
عزة: مؤمن بيه جه ل محمد بيه.
مهرة و نجلاء بصوا ل بعض بصدمة.
مهرة: ازاي؟! اكيد في حاجة.
نجلاء: مجيته بخراب اكيد.
عند محمد.
محمد: خير يا مؤمن؟!
مؤمن: جاي اقولك ان لازم حد يوقف حسام و صقر؟!
محمد: حسام و صقر؟! ازاي بقي؟!
مؤمن: صقر ابنك بيلعب مع حسام و حسام انت عارفه غبي مش بيفكر كويس.
محمد: مش جايبه من بره.
محمد: مش انت اللي زرعت جواه الكره ناحيتي انا و ولادي...

مؤمن: مش مهم دلوقتي المهم، صقر رمي حسام قدام باب البيت المرة دي المرة الجاية مش عارف ممكن يعمل ايه.
محمد: و اكيد حسام هو اللي بدأ معاه، صقر مش عدواني خالص...
مؤمن: لازم نتصرف بسرعة يا محمد.
محمد: تمام هتكلم مع صقر انا...
مؤمن: همشي دلوقتي. باي.
مؤمن خرج بره اوضة المكتب لقي نجلاء و مهرة.
مؤمن: ازيك يا نجلاء؟!
نجلاء: في نعمة الحمدلله...
محمد(بحدة): نجلاء تعالي، اعتقد خلصت اللي انت جاي علشانه يا اخويا صح...

مؤمن: باي.
محمد: و انتي يا مهرة اطلعي علي اوضتك...
مهرة: حاضر...
محمد(بحدة): حسك عينك الاقيكي واقفة معاه تاني.
نجلاء بصتله باستغراب كبير و سابته و مشيت...

-في مكان تاني...
عند رفيف.
رفيف صحيت بدري و قامت دخلت للمطبخ بعدها حست بحد جاي عليها، رفيف مسكت السكينة و حطتها ورا ضهرها...
رامي: صباح الخير...
رفيف: انت بتعمل ايه هنا؟!
رامي: افندم!
رفيف: ازاي دخلت الشقة؟!
رامي: يا هبلة مش احنا انا و عائلتي بيتنا معاكي امبارح.
رفيف: اه صح نسيت.
رامي: يالهوي يعني انتي مصحتيش لقيتي امي جمبك.
رفيف: مبركزش الله.
رامي: هبلة. اومال لما تتجوزي هتعملي ايه؟!

رفيف: هعمل صينية بطاطس ليك فيه...
رامي: خلاص ده انتي دبش...
رفيف: انا! ده انا نسمة...
رامي: اخرسي كدابة اوي...
رفيف: متشكرة.
رفيف: تصبح علي خير.
رامي: لحقتي تصحي؟!
رفيف: ملكش فيه بقي اطلع من دماغي عايز تأكل اعملك تأكل متعمليش فيها مكسوف بقي.
رفيف دخلت اوضتها كملت نوم و رامي ضحك عليها و علي تصرفها...

رامي دخل اوضته غسل وشه و ظبط نفسه و خرج بدأ يعمله فطار خفيف و نزل علي الشغل بعد ما بعت ماسدج ل عائلته مضمونها و انا راجع من الشغل هأخدكم...

-في مكان تاني...
عند قاسم...
قاسم: مخبية ايه يا ليلي؟!
ليلي: و الله مش مخبية حاجة.
قاسم: هحاول اصدقك يا ليلي هحاول.
ليلي: معلش تعالي علي نفسك.
قاسم: اخبار بابا و ماما و نيران و الشغل؟!
ليلي: بص كله كويس يا معلم.
قاسم: يا رب فعلا...
الباب خبط...
قاسم: ادخل.
رعد: السلام عليكم...
قاسم و ليلي: عليكم السلام.
وعد: ادويتك ده اولا.
قاسم: ثانيا؟!
وعد: بيقولوا انك بتشتري اكل من بره و مش بتاكل اكل المستشفي.

قاسم: و هو اكل المستشفي ده اكل اصلا؟!
وعد: بعد كدة مفيش غير اكل المستشفي و كلامي هو اللي هيتسمع فاهم.
قاسم: لا.
ليلي: يا قاسم متعاندش.
وعد: بص بقي شكلي اتساهلت معاك كتير، مفيش غير اللي انا اقول عليه يتنفذ و بالحرف الواحد.
قاسم: روحي العبي بعيد...
وعد: شايفة اخوكي يا استاذة شخص مهمل...
ليلي: اسفة لحضرتك هو علطول كدة للاسف معلش...
وعد: خليه يحترم نفسه شخص قليل الحياء و الادب.
وعد سابتهم و خرجت بره الاوضة.

ليلي: بتعاند ليه يا قاسم؟!
قاسم: بحب اشوفها و هي متعصبة بتبقي طفلة غبية.
ليلي: ايه ده ايه ده؟! وقعت يا قاسم؟!
قاس: مش وقعت بس اعجاب ممكن نتجوز ليه لا...
ليلي: و نيران؟!
قاسم: دي العشق كله و الله يا بنتي صنفكوا كله قمر و عسل كدة لما بتكونوا مطيعين بس.
ليلي: يا ابني اتهد ده انت ايه ده؟!
قاسم: مش بقدر الله.
ليلي: معلش حاول. هروح انا...
قاسم: طيب يلا باي.
ليلي: باي.

-في مكان تاني...
عند صقر و طيف...
طيف بدأت تفتح عيونها لقت صقر نايم,طيف بصت علي المنبه لقت انها متأخرة.
طيف: صقر صقر صقر يلا قوم يا ابني.
صقر فتح عينه و قام قعد علي السرير.
صقر: عايزة ايه؟!
طيف: اتاخرنا علي الشركة.
صقر: ورايا مشوار روحي انتي بالسواق.
طيف: مشوار ايه؟!
صقر: و انتي مالك؟!
طيف قامت دخلت الحمام و غسلت وشها و خرجت تغير هدومها...

طيف لبست بنطلون اسود و فوقه تي شيرت باللون الاسود بكم و لبست كوتشي ابيض عالي نوعا ما و سيبت شعرها علي ضهرها و حطت مكياج خفيف...
صقر: اخرجي علشان اغير...
طيف خدت جاكت باللون الجملي و خرجت بره ال?يلا و كانت متعصبة.
طيف: انت السواق؟!
السواق: اه يا هانم.
طيف ركبت جمب السواق و بصت ل قدام.
طيف: اطلع.
بعد فترة طيف وصلت للشركة شكرت السواق و طلعت ل مكتبها...

-طيف قعدت تشتغل و تشتغل كتير بس صقر مجاش و حاولت تنسي الموضوع لغاية ما خلصت شغل بدري.
نانسي: هتمشي؟!
طيف: اه.
نانسي: طب خلي بالك من نفسك.
طيف: ماشي يا قمري.
طيف نزلت من الشركة ركبت العربية و كانت طول الطريق حاسة بصداع.
بعد فترة وصلت لل?يلا.
طيف: شكرا ليك...
طيف نزلت و دخلت ال?يلا لقت مها في وشها...
طيف: مها صقر هنا؟!
مها: مخرجش اصلا يا هانم.
طيف: و سارة دي؟!
مها: فوق...
طيف: تمام.

طيف طلعت الدور التاني و مشيت في الممر لغاية ما قربت من اوضتها سمعت صوت ضحك حست بنفسها اتخطف منها و حطت ايديها علي قلبها لانه بدأ يوجعها...
طيف فتحت باب الاوضة ببطء و لعنت نفسها مليون مرة...
سارة: طيف؟! ليه جيتي بدري كدة؟!
طيف كانت بتبص ل صقر اللي اتفاجئ في الاول و بعدها بص ليها ببرود.
صقر: هو الواحد ميعرفش يأخد راحته في البيت مع اللي بيحبه و لا ايه؟!

صقر: اخرجي يا طيف من الاوضة و لما اخلص مع سارة ابقي اناديكي.
سارة: خدي الباب في ايدك...
طيف الصداع زاد في رأسها لدرجة انها حست بأن كل اطرافها اتجمدت و كانت هتقع بس سندت علي ترابيزة جمب الباب.
بس فجأة كل حاجة علي الترابيزة وقعت مع جسم طيف اللي وقع في الارض مغمي عليها.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة