قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس عشر

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس عشر

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس عشر

طيف بصت ل صقر بصدمة و سابتهم و جريت علي بره الشركة.
صقر مشي بهدوء لغاية ما خرج من المكتب و بعدها جري ورا طيف.
طيف(بصريخ): الحقوني.
جت عربية سوداء نزل منها شخصين شدوا طيف معاهم و ركبوها العربية,صقر ملحقش ينقذها ركب عربيته بسرعة و طلع وراها.
طيف(بصريخ): انتوا عايزين مني ايه ابعدوا عني.
طيف(بصريخ): الحقوني حد يلحقني.
العربية كانت ماشية بسرعة كبيرة و صقر وراه كان سايق بسرعة كبيرة برضو.

صقر فرمل بسرعة لما الاشخاص اللي كانت في العربية السوادء فتحت الباب و رمت طيف في الشارع قدام عربية صقر...
صقر فتح باب عربيته بسرعة و نزل جري ل طيف.
صقر: طيف انتي كويسة؟!
طيف مسكت في كتف صقر و قعدت بوجع.
صقر: خلاص انسي. اهدي محصلش حاجة انا موجود.
طيف قعدت تعيط و هي بتخبي وشها في صقر,صقر قعد يملس علي شعرها و ضهرها...
صقر: خلاص يا طيف بطلي عياط.
طيف(بعياط): مين دول؟!

صقر قعد علي الارض بتعب و طيف كانت في حضنه.
صقر(بتنهيدة): دول اللي عايزين يأذوني يا طيف و للاسف انتي موجودة في حياتي...
شخص: في حاجة يا كابتن؟!
صقر: لا.
شخص: العربية عطلانة او حاجة!؟
صقر: لا. و متبصش كدة دي مراتي.
صقر: يلا يا طيف قومي نروح.
صقر قام وقف و سند طيف فتح ليها باب العربية و ركبها,صقر راح ناحية الباب بتاعه.
صقر: عينك يا خفيف علشان مشلهاش ليك.
صقر ركب العربية و ساق ناحية القصر...
طيف: صقر.
صقر: نعم.

طيف: انا عايزة اشوف رفيف و فهد عايزة ارجع بيتي.
صقر: هو حقك انك تشوفي عائلتك. بس ظروف جوزك دلوقتي متسمحش بعدين.
طيف غصب عنها ظهر علي ملامحها الصدمة و بوقها اتفتح شوية.
صقر: انتي ليه مش مقتنعة لسة اننا اتجوزنا؟!
طيف: لان الظروف اللي احنا اتجوزنا فيها متوحيش بجواز طبيعي.
صقر: بس ممكن نخليه جواز حقيقي معنديش ادني مشكلة.
طيف ضربت صقر في كتفه بخجل و غضب.

صقر: انتي دماغك راحت فين يا آنسة؟! طب تصدقي و الله عيبة في حقي انك متجوزة صقر الجارحي و لسة آ.
طيف: صقر ركز في السواقة كنت ناقصة انا.
طيف ربعت ايديها و بصت للشباك.
طيف اتعدلت في قعدتها و ودت ضهرها للشباك و بصت ل صقر بغضب.
طيف: و كمان ست صافي دي انت ازاي تسيبها كدة. هو للدرجة دي اللي حصل شئ مش مهم.
طيف: بقولك قطعتلي هدومي قدام كل الشباب اللي موجودين، انت.

صقر: حقك هيوصلك تالت و متلت يا طيف بس لو صبر القاتل علي المقتول كان مات لوحده...
صقر: و كمان انتي مراتي و حقك مسئوليتي و انا مش بتخلي عن مسئولياتي يا طيف.
طيف لقت صقر وقف قدام قصر كبير.
طيف: بس ده مش ال?يلا!
صقر: عارف، انزلي.
نيران(بلهفة): صقر.
نيران جريت علي صقر و نطت عليه حضنته و صقر شالها و باس رأسها و خدها.
صقر: عاملة ايه؟!
نيران(بدموع): كان نفسي اشوفك اوي.

صقر: و انا اهو جيتلك. معلش يا روحي بس حصلت ظروف كتير كدة.
صقر: انتي طمنيني عليكي و احوالك؟!
نيران(بدموع): مش قادرة انسي صوته يا صقر.
صقر بص ل نيران و باس رأسها و خدها ف حضنه و نيران قعدت تعيط.
طيف نزلت من العربية و راحت ناحيتهم.
طيف: متعيطيش لازم يبقي عندك ثبات.
نيران بعدت عن صقر و بصت ل طيف باستغراب صقر رفع حاجبه.
طيف: كلام الباشا اللي واقف قدامك ده. فالح بس يتشطر عليا.

طيف سندت علي العربية و ربعت ايديها.
نيران: مين دي يا حبيبي؟!
طيف: طب ما انت عندك اللي يقولك يا حبيبي اهو متجوزني انا ليه.
نيران شهقت و صقر قرب من طيف و حط ايديه علي العربية.
صقر: طيف دي اختي و اكيد يعني مش كافر علشان اتجوز اختي.
نيران: مين دي يا صقر؟!
صقر: هحكيلك بعدين يا نيران، المهم عايز هدوم ليها مش هينفع تدخل كدة...
نيران: طيب لحظة.
نيران طلعت جري لاوضتها و جابت هدوم ل طيف.
مهرة: رجعتي ليه؟!

نيران خرجت و ودت الهدوم ل صقر و باصة ل طيف بانبهار.
نيران: طب صقر متمشيش انا هروح الشغل لانه.
صقر: عارف انك اشتغلتي انتي و زميلتك في شركة آسر، اتفوقي يا نيران لازم تكوني الافضل لانك نيران مش الافضل لانك نيران الجارحي.
نيران: حبيبي.
نيران حضنت صقر و باست خده و قربت من طيف باست خدها.
نيران: باي.
صقر: تعالي معايا...
صقر شد طيف وراه و راح لاوضة جانبية في القصر و حط ليها الهدوم علي السرير.

صقر: قدامك تلت دقايق اكتر من كدة هدخل و انا بتلكك بصراحة.
طيف قفلت الباب في وش صقر. صقر سند علي الباب و حط ايده في جيبه بهدوء...
طيف غيرت هدومها طيف لبست فستان ب ¾ كم باللون الاسود واصل لغاية الركبة بالظبط و مفتوح من قدام و عليه ورود باللون الابيض و الفستان كان واسع شوية. لبست كوتشي ابيض عالي نوعا ما. و سيبت شعرها علي ضهرها و كتفها.
طيف فتحت الباب و صقر اختل توازنه و كان هيقع بس سند علي طيف.

صقر كانت رأسه ناحية رقبة طيف رفع رأسه و بص ل طيف.
صقر: انتي خطر...
طيف: ايه؟!
صقر: انتي هتباتي الليلة دي في القصر هنا لان ال?يلا الليلة دي عليكي خطر. فهمتي؟!
طيف: طيب. و انت؟!
صقر: لا انا هتصرف، تعالي يلا.
صقر دخل هو و طيف القصر لقي مهرة قاعدة وحاطة رجل علي رجل.
مهرة: استني عندك. مين دي و بتعمل ايه هنا؟!
صقر(ببرود): مع اني مش مضطر اجاوبك بس دي مراتي و هتقعد الليلة دي في القصر و ملكيش حق انك تعترضي.

مهرة: انت روحت اتجوزت!
مهرة: و يا تري اتجوزت مين؟! اكيد واحدة من الشارع غلطت معاها و قولت تصحح غلطتك...
مهرة: انتي مين يا بت؟! اكيد حد رماكي تلهفي الفلوس و تنزلي اسم الجارحي في الارض.
طيف(بدموع): صقر.
صقر(بهدوء): مدام مهرة القصر مش بتاعك لوحدك. القصر بتاع احفاد عائلة الجارحي و متعمليش نفسك سيدة القصر و انك انتي الشريفة احنا الاتنين عارفين اللي فيها...

صقر(بهدوء): طيف هتقعد هنا بأمر مني و وريني مين هنا هيعترض علي كلامي، حتى جوزك مش هيقدر يعترض.
صقر(بهدوء): فلو سمعت بس انك حاولتي تأذيها او تتكلمي معاها ساعتها هنسي انك واحدة من افراد عائلة الجارحي...
صقر(بهدوء): و اما بقي مين جاي من الشارع. فالسؤال ده جاوبيه لنفسك لانك اكتر واحدة عارفة الاجابة.
صقر: يلا يا طيف.
صقر مسك ايد طيف و طلع لاوضته اللي موجودة في القصر و دخل هو و هي...

صقر: هتقعدي هنا مش عايزك تكلمي مع حد خالص.
صقر: و هبقي اكلمك في التليفون.
طيف: مش معايا تليفون.
صقر: هو ده اللي كان ناقص، هبقي اجبلك تليفون.
صقر: زي ما سمعتي اياكي تتحركي من هنا و لا تفتحي الباب الا لعزة هنزل اقولها...
صقر: مش عايز مشاكل يا طيف.
طيف: حاضر.
صقر باس خد طيف و رأسها و سابها و نزل...
صقر: عزة انتي بس اللي مسموح انك تطلعي لاوضة طيف، هتودي ليها غداء عشاء اي حاجة تطلبها.
صقر: فهمتي؟!

عزة: حاضر يا بيه.
صقر بص ل مهرة بتحذير و سابها و خرج ركب عربيته و مشي...

-في مكان تاني...
عند نيران.
ماهر(بغضب): هي شركة اهلكوا منك ليها؟!
ماهر(بغضب): ده بس حصل من اول يوم اومال الايام التانية ايه.
ماهر(بغضب): ده اول و اخر تحذير ليكوا. كل واحدة علي مكتبها.
ماهر(بغضب): واقفين ليه؟! تحركوا.
ليلي(بهمس): يا شيخ ده انت حنجرتك دي ايه!
نيران و ليلي خبطوا في بعض و وقعوا في الارض.
ماهر(بحدة): ما تقوموا.
نيران: انا نسيت المكتب كان فين.
ماهر شد نيران معاه و دخلها مكتبها.

ماهر(بحدة): عايز اشوف شغل كويس غير كدة هتبقي مطرودة.
ماهر ساب نيران و دخل ل مكتبه.
عند آسر.
آسر كان داخل لمكتبه لقي ليلي واقفة.
آسر: بتعملي ايه عندك؟!
ليلي(بخضة): ها؟! لا مش بعمل بشوف شغلي اهو.
آسر: روحي جيبيلي قهوتي...
ليلي: انا سكرتيرة مش بتاعت بوفيه.
آسر: افندم مسمعتش؟!
ليلي: بتحب حضرتك تشرب القهوة ايه؟!
آسر: سكر زيادة.
ليلي سابت آسر و راح تعمل القهوة و جابتها لمكتبه.
ليلي(لنفسها): يا رب ما يأخد باله.

ليلي حطت القهوة و كانت هتمشي بس آسر ناداها.
آسر: ماهر عرفكوا شغلكوا.
ليلي: لا البت اللي اسمها شيري دي.
آسر: انتي جاية من فين؟! قال البت قال. اسمها شيري.
آسر: و اكيد عرفتك الصفقة اللي احنا داخلينها، روحي جيبي الملف بتاع الصفقة دي وتعالي.
آسر شرب القهوة بس شرق و قعد يكح ليلي جريت عليه و قعدت تضربه علي ضهره.
ليلي(بخوف): حضرتك كويس يا فندم؟!
آسر: دي قهوة دي و لا خرا علي دماغك...

ليلي: ها؟! انا اسفة بس مبعرفش اعمل قهوة.
آسر(بعصبية): اومال سكرتيرة ازاي؟!
آسر: امشي من وشي.
ليلي(بدموع): آسفة يا فندم. هتعلم حاضر.
آسر: ده انتي كرهتيني في الشغل يا شيخة.
آسر ساب ليلي و خرج بره الشركة راح للقصر.
عند نيران.
ماهر: معايا؟!
نيران: مع حضرتك يا فندم و بدون(بكتب)كل حاجة حضرتك بتقولها...
ماهر: تمام. عايزك تلخصيلي كل اللي انا قولته في ملف.

ماهر: و الملف ده مهم هيتعرض قدام المدير التنفيذي و مش عايز غلطة. اي حاجة تطلع من المكتب ده لازم تحتوي علي الدقة.
نيران: حاضر...
ماهر: روحي مكتبك. و لما اندهلك تيجي.
ماهر: و ابعتيلي شيري.
نيران: حاضر...
نيران خرجت و نادت شيري و شيري دخلت ل ماهر.
نيران دخلت من غير ما تخبط اتصدمت.
كان ماهر فاتح كام زرار من قميصه و شيري قاعدة علي رجله.
نيران(باحراج و غضب مكتوم): اسفة يا فندم الجواب ده وصل.

نيران رمته علي المكتب و خرجت بره المكتب و رزعت الباب وراها.
ماهر: قومي يا شيري ارجعي مكتبك.
شيري(بدلع): طيب.
ماهر مسك الجواب و فتحه و بدأ يقرأه,شيري خرجت بره المكتب و بصت ل نيران من تحت ل فوق.
نيران(بعصبية): بتبصي لمين كدة يا ماما انتي طايقة نفسك يا بت و انتي رخيصة كدة جسمك للي رايح و اللي جاي.
شيري(بصوت عالي): نعم يا روح امك...
نيران(بعصبية): احترمي نفسك عيلة سافلة.
ماهر(بغضب): ايه اللي بيحصل هنا؟!

نيران(بقرف): ده انتوا ناس مقرفة و مقززة. ربنا يأخد امثالكم.
نيران سابتهم و راحت للجنينية.
ماهر: روحي علي مكتبك يا شيري.
ماهر نزل ورا نيران لقاها واقفة متعصبة.
ماهر: ممكن افهم ايه تصرفك ده؟!
نيران(بعصبية): انت طايق نفسك يا بني ادم انت. عيل سافل فعلا.
ماهر مسك ايد نيران و لفها ورا ضهرها و نيران اتوجعت.
نيران(بعصبية): ابعد كدة.
نيران(بدموع): بتوجعني.

ماهر: اسمعيني اي حاجة تحصل في مكتبي متطلعش بره. ده اولا. ثانيا بقي انتي مش امي او اي حد يقدر يحاسبني فاحترمي نفسك بقي. و متدخليش في حياتي و لا تدخلي اصلا في حياة الغير.
ماهر(ببرود): اتمني تكوني فهمتي.
ماهر زق نيران و طلع لمكتبه,نيران قعدت تشتم ماهر في سرها و طلعت ل مكتبها.

-في مكان تاني...
في القصر.
آسر رجع القصر و طلع لاوضته و بعدها لقى اللي بيخبط عليه.
آسر: ادخل.
مهرة(بهمس): آسر تعالي اسمعني.
آسر(باستغراب): في ايه؟!
مهرة: شوف اللي عندي.
آسر: قولي.
مهرة: صقر طلع متجوز...
آسر كان بيقلع جاكت البدلة بتاعه بس اول ما سمع كلام مهرة وقف.
آسر: و انتي عرفتي منين؟!
مهرة: جابها هنا.
آسر(بغضب): الحيوان.
مهرة: انت كنت تعرف؟!

آسر(بغضب): المفروض كانت تبقي مراتي انا مش هو. بس هو اتجوزها عنداً فيا...
مهرة: ازاي؟!
آسر حكي اللي حصل ل مهرة بالمختصر.
مهرة: بجد يا آسر؟!
آسر: ايوه خدها علشان يغيظني بس و ربي لاكون واخدها منه.
مهرة: اسمعني. احنا نقول لابوك و هو يتصرف معاه و الحرب اللي تحصل بينهم احنا نبقي بره.
مهرة: و تأخد البت دي و تخليها تمضي علي ورق الطلاق غصب لو مرضيتش، و تعمل اللي انت عايزه فيها و بعدها تسيبها.

آسر: طيف انا مش هسيبها دي بتاعتي قبله.
مهرة: اهدي بس هنزل اشوف لو محمد جه و لا لا.
مهرة فتحت الباب لقت طيف كانت بتجري علي السلالم.
مهرة: استني عندك.
طيف(بتوتر): نعم!
مهرة: راحة فين؟!
طيف: راحة لصقر.
مهرة: هو قالك تمشي من هنا؟! لا يبقي تترزعي لغاية ما يرجع.
طيف: بصي حضرتك انا معرفكيش و معرفش حد هنا و همشي و اللي يحصل يحصل.
طيف مشيت بس مهرة جريت وراها و شدتها من دراعها.

مهرة: و هتقعدي هنا بقي غصب، انتي حبيبة ابني و ابن ال خدك منه.
طيف(بحدة): ابعدي ايدك فعلا الابن طالع لامه.
طيف زقت مهرة و طلعت تجري بره القصر.
مهرة: امسكوها...
الحراس مسكوا طيف جامد علشان متهربش.
طيف(بعصبية): انتي مجنونة خليهم يبعدوا.
طيف(بعصبية): ابعد منك ليه.
طيف(بعصبية): سيبيني انتي مالك بيا يا شيخة.
آسر: سيبيها يا امي.
مهرة: هي عايزة تهرب و انا مش هسيبها تهرب ابدا من هنا. و اللي اسمه صقر ده يطلقها.

طيف(بغضب): انت ايه يا اخي منعدم الكرامة و الرجولة.
آسر كان رايح ناحية طيف يضربها.
مهرة: اهدي يا آسر اهدي.
مهرة: اتعاملوا معاها بس براحة و هدوء. و طلعوها الاوضة فوق.
مهرة: تعالي يا آسر.
مهرة خدت آسر و دخلوا القصر,طيف حاولت تهرب الحراس شدوا طيف جامد.
طيف(بعصبية): ابعدوا.
في شخص ضرب طيف علي رأسها فوقعت في الارض و حاولت تقوم تجري و تهرب بس هما مسكوها و شدوها من دراعها و طلعوها اوضتها و قفلوا الباب بالمفتاح.

طيف(بصريخ): افتحوا الباب ده.
طيف(بصريخ): الحقوني، انتوا ناس ظالمة.
طيف(بصريخ): الحقوني. افتحوا الباب.
طيف قعدت تصرخ و تضرب الباب بغضب و بدأت تكسر كل حاجة في الاوضة.
-عزة اول ما حصل الموضوع ده طلعت تليفونها و اتصلت ب صقر...
الخط اتفتح...
صقر: الو يا مدام عزة.
عزة: صقر بيه مهرة هانم حبست طيف و.
صقر(بحدة): الكلام ده صحيح؟!
عزة: ايوه.
صقر(بحدة): لف و ارجع علي القصر يا زين.
زين: اهدي بس يا صقر حاضر.

صقر: اقفلي يا مدام عزة.
في القصر...
طيف(بصريخ): افتحي الباب.
نجلاء كانت بتتمشي بالعربية و رجعت سمعت صوت الصريخ.
نجلاء: ايه الصوت ده؟!
مهرة(ببرود): مرات ابنك.
نجلاء: مرات مين؟!
مهرة(ببرود): مرات ابنك صقر...
نجلاء: ازاي و فين و مين؟! ايه ده في ايه؟!
آسر: علشان اوضحلك اكتر اللي كانت حبيبتي و صقر اتجوزها غصب.
نجلاء: و انا ابني ميعملش كدة هو زيك.
آسر(بعصبية): ما تحترمي نفسك...
نجلاء: مين اللي قافل عليها؟!

مهرة(ببرود): انا و مش هفتح الباب ده.
نجلاء(بعصبية): افتحي الباب يا مهرة خليني افهم في ايه.
مهرة: مش مهم تفهمي.
نجلاء(بحدة): و انت ايه معندكش دم؟!
نجلاء(بحدة): يا خسارة تربيتي فيك. و انتي هاتي المفتاح.
طيف(بصريخ): الحقوني، ده انتوا ناس ظالمة.
طيف(بصريخ): افتحوا الباب.
طيف(بصريخ): ربنا يأخدكوا كلكم.
طيف مسكت الكرسي و رمته بغضب علي الارض و اتكسر.
طيف وقعت في الارض قعدت تعيط و تشتمهم.
تحت.

صقر(بصوت عالي): مهرة...
مهرة اول ما سمعت صوت صقر خافت و رجعت لورا.
صقر قرب من مهرة بس آسر وقف قدام مهرة بهدوء.
آسر: خير؟!
صقر(بعصبية): مش قولت محدش يقرب منها.
مهرة: هي اللي كانت بتحاول تهرب و انا حبستها.
مهرة: لو حد من الخدامين قال ان مرات صقر الجارحي هربت كان هيبقي شكلنا ايه. و اسم عائلة الجارحي يقع في الارض.

صقر(بصوت عالي): دي مراتي انا و لما تهرب هتبقي شايلة اسمي انا مش شايلة اسم عائلة الجارحي، يعني اي سوء هيحصل هيصبني انا مش انتوا لو انتوا خايفين علي نفسكوا اوي كدة.
صقر(بصوت عالي): فين طيف؟!
زين: اهدي يا صقر...
مهرة: و مين قالك؟!
نجلاء: اهدي يا صقر نفهم بس.
صقر(بصوت عالي): عزة.
عزة(بخوف): نعم يا بيه.
طيف(بصريخ): افتحوا الباب يا ناس يا ظالمة.
صقر(بعصبية): و كمان قافلة عليها ده انتي بجحة. فين المفتاح؟!

مهرة: انا غلطانة اني كنت خايفة لتهرب و تجيب لينا العار خد.
صقر خد المفتاح من مهرة بغضب و بص ليها هي و آسر و طلع لاوضة طيف و فتح الباب.
صقر راح ناحية طيف اللي قاعدة في الارض بتعيط و مسك دراعها.
طيف(بوجع و عياط): آآآآه.
صقر شال شعر طيف من علي دراعها لقي دراعها فيه كدمات.
صقر: في ايه؟! عملتلك ايه؟!
طيف(بعياط و وجع): انت ليه جبتني هنا؟!

صقر قوم طيف و رجع شعرها لورا و مسح دموعها,صقر مسك ايد طيف و نزل ل تحت بغضب.
صقر خرج للجنينة و الكل وراه بيشوف هيعمل ايه.
نجلاء: اهدي يا صقر و فهمني مين دي.
صقر(بعصبية): اللي قرب من طيف النهاردة منكم يقف قدامي.
خمس حراس وقفوا قدام صقر و وطوا رأسهم في الارض.
شخص1: مهرة هانم هي اللي امرتنا بكدة.
صقر(بعصبية): مين اللي لمس طيف؟!
في اتنين اتقدموا خطوتين و هما خايفين من رد فعل صقر.
صقر: انت مسكتها بأي ايد؟!

صقر(بعصبية): رد.
شخص1(بخوف): دي يا بيه.
-صقر مسك دراعه اليمين و كسره و ضربه في رجله,طيف شهقت و الباقي اتصدم.
شخص1(بصريخ و وجع): آه الحقوني.
صقر(بعصبية): و انت؟!
شخص2(بخوف و دموع): دي يا بيه بس ابوس ايدك ما تعملي حاجة انا غل.
-قبل ما الشخص ده يكمل كلامه كان صقر كسرله دراعه.
صقر: زين خدهم من وشي.
صقر لف و وقف قدام مهرة.
صقر(بهدوء مخيف): لولا ان قيمتك اقل من قيمة الخدامين دول كنت كسرت عضمك كله.

صقر بص ل مهرة اللي خافت من كلام و شكل صقر,و بص لآسر اللي بيبصله بغضب.
صقر لف و شال طيف بين ايديه و مشي ركبها العربية و لف ركب هو كمان و ساق و خرج من القصر...
نجلاء: انا عايزة افهم بيحصل ايه هنا؟!
زين: انا حاسس اني مش فاهم حاجة انا كمان.
في عربية صقر.
صقر مسك رأس طيف و باسها.
صقر: احم معلش اللي حصل كنت انا السبب فيه.
صقر راح ل مكان جديد علي طيف و يعتبر صحراء
,صقر وقف بالعربية و طيف بصتله باستغراب.

صقر: انزلي.
طيف نزلت و صقر قرب منها و راح ناحية ال?يلا اللي موجودة.
طيف: ايه ده؟!
صقر: هتشوفي.
طيف لقت بحر قدام ال?يلا و مفيش غير ال?يلا بتاعت صقر بس.
طيف و صقر دخلوا ال?يلا و صقر قعد طيف علي الكنبة و قام دخل المطبخ و رجع قعد قدامها.
طيف(بعياط): بيوجع.
صقر: معلش.
صقر بدأ يحط تلج علي دراع طيف و بعدها مسح ليها دراعها و بدأ يدهن كريم ليها.

صقر وطي و باس دراع طيف و رفع رأسه ليها و باسها علي خدها و قرب منها و (لخيالكوا).
طيف بعدت عن صقر بسرعة و قامت وقفت.
طيف: احنا بنعمل ايه هنا؟!
صقر: هنبيت الليلة دي هنا. تعالي معايا فوق.
طيف: هنعمل ايه؟!
صقر قرب من طيف و حاوط وشها بين ايديه.
صقر: تخيلي بنت و ولد و لوحدهم في بيت و متجوزين تفتكري ممكن يعملوا ايه.

صقر: بس عموما انا مش عايز اقرب منك. انتي ما الا للتسلية يا طيف. متفتكريش انك حاجة كبيرة يعني علشان متأخديش في نفسك مقلب.
طيف بصت ل صقر و كانت نظرات عيونها كفيلة بأنها تخلي صقر يأنب نفسه.
طيف بعدت عن صقر و ربعت ايديها.
طيف(بحدة): طالما انا كدة يبقي نطلق و كل واحد يشوف حاله. اتجوزتني و انقذتني من اخوك كتر خيرك. نطلق بقي لان العيشة بقت تخنق و انا معاك.
طيف: و اه ابقي حاول تمسك نفسك و انا معاك لاني بعض.

طيف بصت ل صقر بغضب و طلعت الدور التاني اختارت اي اوضة و دخلتها و قفلت الباب بالمفتاح.
طيف فتحت الدولاب لقت في هدوم رغم استغرابها خدت هدوم ليها و دخلت الحمام غسلت وشها و خرجت تغير هدومها.
طيف لبست بنطلون كحلي و تي شيرت بكم باللون الاصفر واسع بس مبين جزء بسيط من بطنها. و سيبت شعرها علي ضهرها.
طيف اترمت علي السرير قعدت تتقلب كتير لغاية ما نامت...
عند صقر.

صقر كان متعصب من غير سبب و طلع الدور التاني دخل اوضته و قفل الباب و دخل خد دوش و خرج غير هدومه.
صقر مسك اللاب توب بتاعه اللي كان في ال?يلا و قعد يشتغل عليه شوية و هو بيدخن و بعد ما اشتغل كتير نام...

-في مكان تاني...
عند رفيف.
رفيف(باحراج): شكرا ليك اوي يا مستر رامي معلش تعباك.
رامي: لولا ان فهد موجود كنت زعلتك.
رفيف: انا تعبتك معايا اوي. من ساعة ما انت شوفتني و انت تعبان معايا جامد.
رامي: يا بت طب اضربك بالجذمة بتاعتي و لا ايه. متقوليش كدة علشان متعصبش.
رفيف: شكرا.
رامي: بت انتي خنقتيني من ساعة ما شوفتك و انتي كل كلامك رسمي شكرا حاضر نعم معلش اسفة ايه بقي ارحميني.
رفيف(بدموع): انت بتزعقلي؟!

رامي: لا يا ستي اسف. ما تقول حاجة يا فهد.
فهد: خلاص يا عيوطة اهدي بقي.
رفيف: انتوا متفقين عليا.
رامي: يالهوووووي.
فهد: يووووووووه.
رامي: بت انتي نكدية كدة ليه؟!
فهد: بكل بساطة لانها ست. كل الستات نكدية.
فهد(بدموع): بس طيف مكنتش نكدية ابدا.
رفيف(بدموع): فعلا طيف كانت علطول بتضحك.
رامي: هتخلوني اعيط. و الله يا جماعة بحاول الاقيها انا بحاول مش عارف اعمل ايه.
رفيف(بدموع): ربنا معاها و انا متاكدة انها عايشة.

فهد: طيف هترجع باذن الله.
رامي: ان شاء الله و الله بعمل كل اللي عليا.
فهد: معلش بقي.
رامي: لا عادي. طب يلا علشان اروح عمتك مش بتطيقني اصلا.
رامي خد فهد و خرج بره المستشفي و ركبوا هما الاتنين العربية و رامي بدأ يسوق و وصل فهد البيت.
فهد: باي.
رامي: باي خلي بالك من نفسك.
فهد: انت هتروح؟!
رامي: ايوه.
فهد طلع لبيته. و رامي ساق ناحية بيته.
عند رفيف.
رفيف كانت بدأت تنام و بعدها حست بدخول حد الاوضة و...

السؤال: يا تري هيحصل ايه؟! خمنوا????.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة