قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السابع

عند صقر.
صقر لما سابهم خرج ركب عربيته بغضب و ساقها بأقصي سرعة عنده و بدأ يمشي في طرق ضلمة و مخيفة مختلفة.
صقر وقف العربية بسرعة فجأة لما لقي كذا عربية قدامه.
صقر غمض عيونه و فتحهم و مسك مسدسه و نزل من العربية...
و من العربيات التانية نزلت كل الحراس و بعدها نزل شخص وقف قدام صقر.
صقر(ببرود): عايز ايه؟!
: تعرف اني لو عايز اخلص عليك دلوقتي هقدر؟!
صقر(ببرود): ايوه برضو مش فاهم عايز ايه؟!

: ال hard اللي عليه معلومات وزير الاسكان.
صقر(ببرود): ده بعينك.
: قدامك فرصة تفكر هنتقابل تاني.
الشخص ده رجع ركب عربيته تاني و الحراس ركبت وراه و مشيوا، صقر ركب العربية بتاعته و حط سلاحه علي الكرسي بتاعه و رجع رأسه ل ورا بتعب و نام غصب عنه في العربية...
بعد فترة.
صقر بدأ يفتح عيونه لقي لسة الشمس بتطلع ساق العربية و رجع علي ال?يلا.
صقر طلع علي اوضته خد دوش ريح اعصابه و خرج غير هدومه.

صقر لبس بدلة باللون الرمادي و قميص ابيض و جذمة سوداء شيك,حط البرفيوم بتاعه و لبس الساعة بتاعته.
صقر نزل بكل برود علي السلالم و قعد علي السفرة.
انتصار: صقر حبيبي اهدي كدة.
صقر: شايفاني بعمل حاجة ساكت اهو.
عند طيف.
طيف فتحت عينيها بتعب و قامت دخلت الحمام خدت دوش بسيط و خرجت تغير هدومها...

طيف لبست فستان بسيط و هادئ قصير لغاية الركبة باللون الاسود واسع شوية بحمالة عريضة علي الكتف و لبست فوقه جات جينز ب ¾ كم. و لبست كوتشي ابيض عالي نوعا ما. رفعت شعرها علي شكل كحكة و نزلت خصلتين من شعرها.
طيف خرجت من اوضتها و نزلت ل تحت لقت انتصار و صقر.
انتصار: تعالي يا حبيبتي كلي.
طيف: شكرا.
طيف قعدت جمب صقر و حطت ايديها علي السفرة صقر لمح احمرار ايديها، طيف بدأت تأكل ببطء.
عند آسر.

آسر فاق من النوم و دخل خد دوش سريع و خرج غير هدومه.
آسر لبس بنطلون جينز و تي شيرت اسود بكم و كوتشي ابيض و سرح شعره و حط البرفيوم بتاعه.
آسر نزل باس رأس طيف و مسك ايديها و بعد عن صقر و قعدها جمبه.
انتصار: كنت تسبها تكمل اكل يا آسر.
آسر: ما هي هتكمل اكل بس مش جمب الحي.
انتصار(بحدة): آسر مهما كان ده اخوك الكبير.
صقر(ببرود): سيبيه.
طيف(بوجع): ايدي ابعد.
آسر: معلش.

التلاتة بدأوا ياكلوا و آسر كان بيحرج طيف و بيأكلها في بوقها.
طيف: انا مش طفلة صغيرة...
صقر(ببرود): ميعاد الشركة الساعة 8، مش عايز تأخير.
طيف: طب ممكن تأخدني معاك لغاية ما اعرف ال.
آسر: انا هوصلك. تعالي.
آسر مسك ايد طيف و خرجوا بره ال?يلا و ركبوا العربية، آسر ساق لغاية ما وصل للشركة و صقر كان وراهم بعربيته اصلا.
آسر: خلي بالك من نفسك.
آسر: خدي.
طيف(بأمل): هتخليني اكلم رفيف؟!

آسر: ده عليه تلت ارقام و بس. رقمي و رقم دادة انتصار و الرقم التالت بتاع مديرك في الشركة و لو عملك اي حاجة اتصلي بيا.
آسر: يلا خشي.
طيف: طيب.
طيف دخلت الشركة و صقر دخل وراها بعد ما هو و آسر بصوا ل بعض.
آسر: لما نشوف يا صقر يا انا يا انت.

-في مكان تاني...
عند رفيف.
رفيف بدأت تصحي من نومها سمعت صوت خبط علي الباب.
رفيف قامت و فتحت الباب.
رفيف(بنوم): في ايه؟!
رامي(باحراج): احم انسة رفيف.
رفيف فتحت عينيها علي اخرها و قفلت الباب علطول في وش رامي اللي اتصدم...
رفيف بصت حواليها في الشقة شالت كل حاجة في الارض من هدوم و مخدات و ظبطت الصالة و جريت علي اوضتها لبست حاجة طويلة و خرجت جري فتحت الباب.
رفيف(و هي بتنهج): اسفة اسفة جدا. بس هو.

رامي: لا مفيش حاجة و لا يهمك.
رفيف(و هي بتنهج): اتفضل ادخل اتفضل.
رامي: لا مفيش داعي. اتفضلي حضرتك.
رفيف(بصدمة): مش معقول!
رفيف: واو رجعتلي حاجتي، بجد شكرا شكرا ليك.
رامي: لا عادي ده واجبي. و كل حاجة فيها زي ما هي ملحقش يتصرف في حاجة.
رفيف: بجد شكرا مش عارفة اقولك ايه انت انقذتني و بجد بجد ربنا يخليك لاهلك و مراتك يا رب.
رامي: انا مش متجوز.
رفيف(باحراج): احم اسفة.

رفيف: بس و الله لازم تشرب حاجة اتفضل اتفضل.
رامي: مُصرة يعني!؟
رفيف: دي اقل حاجة اشكرك بيها.
رامي دخل و رفيف راحت بدأت تعمل عصير و قدمته ل رامي.
رفيف(بحزن): هو مفيش اخبار عن طيف؟!
رامي: للاسف لسة بندور. و يا رب نلاقيها و ميقفلوش القضية...
رفيف(بحزن و دموع): يا رب وحشتني اوي.
رامي: ان شاء الله هنلاقيها.
رفيف: ان شاء الله. شكرا جدا لحضرتك معلش تعبتك معايا.
رامي: هنعيده تاني.
رامي: هاتي موبايلك كدة ثواني.

رفيف: اه موبايلي. لحظة هو جوا.
رفيف دخلت اوضتها و جابت تليفونها ودته ل رامي باستغراب.
رفيف: بس ليه؟!
رامي: سجلتلك رقمي علشان لو حصل اي حاجة تكلميني و تيجي القسم اللي انا شغال فيه علطول بدل ما يحصل زي المرة اللي فاتت.
رفيف: بجد مش عارفة اشكر حضرتك ازاي.
رفيف: انا اسفة.
رامي: ايه يا بنتي هو كله اسفة شكرا اسفة شكرا غيري.
رفيف: ها؟!

رامي(بمرح): اضحكي و الله الدنيا ما مستاهلة و متخافيش صاحبتك هترجع في اقرب وقت. ان شاء الله.
رفيف: با رب.
رامي: استأذن انا بقي؟!
رفيف: مكملتش العصير.
رامي: لا مش قادر شكرا. عن اذنك.
رفيف وصلت رامي لغاية الباب رامي مشي و رفيف مسكت موبايلها لقت رقمه المتسجل.
رفيف: اوف بقي.
رفيف دخلت الحمام غسلت وشها و خرجت تغير هدومها.

رفيف لبست بنطلون جينز و فوقه تي شيرت بنص كم باللون الابيض طويل لغاية الركبة و لبست كوتشي اسود و سيبت شعرها.
رفيف خرجت من اوضتها و خرجت من باب الشقة و طلعت تليفونها اتصلت بفهد.
الخط اتفتح.
رفيف: البطل اخباره ايه؟!
فهد: وحشتني طيف.
رفيف: راجعة قريب يا حبيبي. كلها كام يوم ان شاء الله...
فهد: لما تيجي هعاقبها و مش هكلمها.
رفيف(بدموع): ايوه لازم نعاقبها علي غيابها ده.
فهد(بدموع): وحشتني يا رفيف اوي.

رفيف(بدموع): و انا كمان.
رفيف مسحت دموعها اللي في عينها و رموشها.
رفيف: هي قبل ما تسافر قالت انها مش هتتأخر و هترجع بسرعة علشان خاطر فهد.
رفيف: بس لما هي ترجع هنعاقبها. اوكي؟!
فهد: اوكي.
رفيف: يلا ركز في مذاكرتك هروح الشغل باي.
فهد: باي.
رفيف ركبت المواصلات و راحت الشغل و هي مش بتخلص من اسئلة الموظفين علي طيف...

-في مكان تاني...
عند محمد و آسر.
محمد: جهز نفسك النهاردة في حفلة.
آسر: ايوه مستر فؤاد.
محمد: لازم تحضر.
آسر: تمام.
محمد: و مين جاي؟!
محمد: الكل ما عدا صقر.
آسر: احسن.
محمد: انت بتتكلم عن اخوك الكبير احترم نفسك.
آسر: سبنا ليه الاحترام.
آسر خد الملفات و خرج من المكتب و راح لمكتبه.
ماهر: كله جاهز يا آسر بيه. ناقص إماضتك.
آسر: تمام يا ماهر.
آسر: عايزك تعينلي سواق بعربية. بس شخص بتثق فيه.
ماهر: لمين يا فندم؟!

آسر: طيف.
ماهر: اه البنت اللي انت شوفتها في القاهرة.
آسر: ايوه هي.
ماهر: حضرتك جبتها هنا؟!
آسر: اه.
ماهر: تمام. ابعت العربية بالسواق فين؟!
آسر: قدام شركة صقر الجارحي و تستناها لغاية ما تخلص و ترجعها ال?يلا.
ماهر: تمام.
في القصر.
نجلاء(بصريخ و غضب): انتي قد اللي عملتيه يا مهرة؟!
مهرة(ببرود): قولتلك غصب عني.
نجلاء(بغضب): بوظتي فستاني قصد يا مهرة علشان مجيش صح؟!
نجلاء: في احلامك.

نيران(بدموع): خلاص يا ماما نجلاء تعالي نشوف فستان غيره.
مهرة(بحدة): خليكي هنا متتحركيش يا نيران.
نيران(بدموع): انتي اللي غلطانة يا ماما علفكرة.
نيران: يلا يا ماما نجلاء.
نيران خدت نجلاء و راحوا لاوضتها و بدأوا يختاروا فستان تاني...
نيران: ده حلو.
نجلاء: معلش يا حبيبتي تعبتك معايا.
نيران: متقوليش كدة يا ماما نجلاء.
نيران(باحراج): انا اللي اسفة علي تصرفات ماما.
نجلاء: متعتذريش يا حبيبتي.

نيران: يلا خشي البسيه بسرعة.
نجلاء: طيب.
نجلاء دخلت الحمام غسلت وشها و بدأت تلبس فستانها.
نجلاء لبست فستان طويل و بديل طويل و واسع من قدام لكنه بعد الركبة بشوية باللون الاسود و فيه ورود باللون الابيض ب ¾ كم، و لبست جذمة بيضاء بكعب و رفعت شعرها علي شكل كحكة و شعرها مشدود لورا. و حطت روچ احمر غامق و كحل حدد عينيها.
نيران: مزة يا نوجة و الله.
نجلاء(بابتسامة): انتي اجمل يا حبيبتي.

نيران كانت لابسة فستان باللون الاحمر بكب و قصير لغاية الركبة بالظبط و رفعت شعرها علي شكل كحكة عالية و نزلت كام خصله علي وشها. و لبست صندل بكعب احمر و حطت روچ نفس لون الصندل.
نيران و نجلاء نزلوا ل تحت و نجلاء بصت ل مهرة بتحدي.
مهرة: يلا يا حبيبي.
محمد: يلا انزلوا.
نيران: بابا ايه رأيك في فستاني؟!
محمد: حلو يا حبيتي.
مهرة: طب و انا؟!
محمد: حلو.

مهرة كانت لابسة فستان قصير باللون الاسود ب ¾ كم و لبست صندل احمر بكعب و سيبت شعرها علي ضهرها و كتفها و حطت روچ احمر فاتح.
محمد: يلا بينا.
محمد مشي و سابهم و مهرة و نيران و نجلاء خرجوا وراه.
محمد: اطلع.
-كانت العربية طويلة و كبيرة كدة.
نيران: فستان ماما نجلاء تحفة يا بابا.
محمد: اه.
نيران: ايوه بجد هي مزة اوي.
مهرة(بحدة): طب و انا يا ست نيران؟!
نيران: انتي قمر يا ماما.
بعد فترة.

وصلوا للحفلة كانت في قاعة ضخمة و نزلوا دخلوا القاعة.
فؤاد: محمد بيه الجارحي نورت الدنيا.
محمد: بنورك يا فؤاد.
فؤاد: تشرفت بالهوانم. اتفضلوا اتفضلوا.
دخلوا و قعدوا في ترابيزة مخصصة ليهم.
فؤاد: لحظة و جاي.
فؤاد راح و رجع للترابيزة تاني.
فؤاد: دي المدام.
نجلاء: ت.
مهرة(بتسرع): تشرفت بيكي.
نجلاء: اهلا يا مدام سمية.
سمية: اهلا يا مدام نجلاء. اهلا يا مدام مهرة...
فؤاد: بنتي ليلي و ابني قاسم.

نيران رفعت رأسها بسرعة و اتصدمت لما لقت ليلي و قاسم...
نيران(بفرحة): ليلي.
ليلي(بفرحة): نيران.
نيران و ليلي حضنوا بعض تحت انظار اللي موجودين.
فؤاد: كنت اعرف انكم تعرفوا بعض لكن مش علاقة قوية كدة.
ليلي: دي نيران مقربة مني اوي يا بابا.
فؤاد: كويس.
فؤاد: ده قاسم بقي مهندس كبير و معتمد علي نفسه في كل حاجة.
قاسم: تشرفت بحضرتك يا محمد بيه.
محمد: اهلا و سهلا. اقعدوا معانا بقي.

فؤاد: لينا ترابيزة باسمنا بقي بس اكيد هنتقابل تاني.
سمية: اكيد يعني...
فؤاد: يلا يا ليلي.
فؤاد و عائلته رجعوا ترابيزتهم كانت قريبة من ترابيزة محمد و نيران و قاسم بصوا ل بعض غصب و نيران اتحرجت.
و الانظار اتوجهت ناحية الباب كان آسر جه.
آسر دخل بكل ثقة و وراه حراسه و ماهر و راح لترابيزة محمد و قعد عليها.
مهرة: حبيبي انا مبسوطة اني شوفتك و انك جيت.
آسر: و انا.
نيران: خطفت عيون البنات يا عم.
آسر: بس يا بت.

نيران: بس يا تري مين هتخطف قلبك؟!
آسر: بقولك ايه انتي شكلك عايزة تتربي قولي لو انا مقصر في التربية هربيكي متخافيش.
نيران: اسفين يا معلم.
نجلاء: بقالي كتير مشوفتكش يا آسر. اخبارك ايه؟!
آسر: تمام.

-في مكان تاني...
عند صقر.
زين: كدة فهمتي يا طيف؟!
طيف: ايوه يا مستر زين.
زين: تمام الملفات دي مهمة اوي بالنسبة للشركة.
طيف: حاضر.
زين: شوية و روحي اعرضيها ل صقر.
زين: ورايا شغل في البرمجة لما ارجع نبقي نكمل باقي الملفات.
طيف: تمام.
زين: بالتوفيق.
زين ساب طيف و خرج من الاوضة راح يشوف شغله.
-كان في باب في اوضة مكتب صقر يودي ل مكتب طيف مباشر.
طيف خبطت الباب.
صقر: ادخل.

صقر كان بيبص علي الورق اللي علي المكتب باهتمام.
صقر: عايز ايه؟!
طيف: الملفات بتاعت البرمجة الجديدة جاهزة يا فندم.
صقر رفع رأسه و لقي طيف و شاور ليها بمعني تيجي.
طيف: نعم...
صقر: حطيهم هنا و روحي اعمليلي قهوة.
طيف: حاضر يا فندم. بتحب تشربها ايه!
صقر: سادة.
طيف: تمام خمس دقايق.
صقر: هناك اهي الماكينة مش هتخترعي.
طيف بصت ل صقر بغيظ و راحت عملت القهوة بسرعة علي الماكينة بتاعت القهوة اللي موجودة في مكتب صقر.

طيف(لنفسها): اوضة المكتب لوحدها شقة كاملة.
طيف حطت فنجان القهوة قدام صقر.
صقر: مقولتيش اتفضل يعني.
طيف(برفعة حاجب): و الله؟!
صقر: نزلي حاجبك ده و يا ريت تتعلمي ازاي تكلمي مديرك و مش اي مدير.
صقر: انتي تحمدي ربك اني نزلت لمستواكي و اتكلمت معاكي.
طيف ربعت ايديها و بصت ل صقر بتحدي و برود.
طيف: و الله حضرتك مجبرتكش تشغلني عندك او تكلمني. و كمان انت خلاص نزلت لمستوايا يعني.

طيف فجأة لقت صقر شدها من الجاكت بتاعها و هي كانت هتقع بسبب السلمة اللي بين الارض و المكتب فسندت علي كتف صقر.
صقر(ببرود): مش هتقارني نفسك بيا.
صقر: انا متقارنش معاكي احذري مني.
طيف(بوجع): سيبني.
صقر بعد عن طيف و طيف وقفت اتعدلت و بصتله بغضب و كانت هتمشي.
صقر: تعالي هنا.
طيف(بحدة): افندم!
صقر: تعالي هنا قدامي.

- كان مكتب صقر كبير فيه اوضة اجتماعات منفصلة و اوضة مكتب طيف و حمام و كنبة و شاشة تلفزيون و شازلونج,و كان في اخر الاوضة سلمة و فوقها مكتب صقر بكرسيه و وراه شباك ازاز كبير.
طيف وقفت قدام صقر و هي بتبص في الناحية التانية. صقر قام و مسك جاكت البدلة بتاعه و شدها من دراعها وراه.
طيف(بحدة): سيب دراعي انت عايز ايه؟!
صقر: اخرسي و لا كلمة انتي تعملي اللي انا عايزه و بس.

صقر خرج بره الشركة و طيف حمدت ربها ان الطريق اللي هو مشي منه مكنش في حد بيشتغل فيه.
صقر خرج من الشركة لقي قدامه سواق.
سواق: طيف هانم العربية في خدمتك.
صقر: هي معايا.
سواق: بعتذر بس آسر بيه قالنا لما تخرج من الشركة نرجعها البيت.
صقر(بتحذير): و انا قولت انها معايا وريني هتعمل ايه؟!
سواق(بخوف): طب و آسر بيه.
صقر: هتصرف انا. امشي انت.
سواق: علي ضمانتك يا باشا؟!
صقر: ايوه.
سواق: تمام.

طيف(بغضب): سيب دراعي انت مجنون.
صقر لف ل طيف و بصلها بغضب في عيونها و طيف خافت و رجعت وشها لورا لما شافت وشه الغضبان و عيونه.
طيف(بدموع): انت بتبصلي كدة ليه؟!
صقر شال ايده من علي دراع طيف و طيف رفعت ايديها علي وشها و بدأت تعيط و تشهق.
صقر: مش هنخلص. ورايا.
صقر(بحدة): يلا.
صقر مشي و راح لعربيته ركبها و طيف ركبت جمبه بخوف و هي بتعيط.
صقر: مش عايز اسمع صوت عياط فهمنا.
بعد فترة صقر وقف قدام اتيليه للفساتين.

صقر: انزلي يلا.
طيف و صقر نزلوا و دخلوا الاتيليه و طيف كانت مندهشة من الفساتين اللي موجودين.
صقر: خدوها.
طيف فجأة لقت اربع بنات حواليها و بيشدوها معاهم طيف خافت.
صقر: دول تبعي متخافيش.
طيف: ده انا كدة اخاف اكتر.
صقر رفع عيونه في عيون طيف بحدة و طيف مشيت معاهم بسرعة.
صقر دخل اوضة غير فيها هدومه.

صقر لبس بدلة باللون الاسود و قميص اسود و فتح اول زرارين و لبس جذمة سوداء شيك و لبس ساعته السوداء و حط البرفيوم بتاعه.
صقر بدأ يتمشي و هو بيبص علي الساعة كل شوية.
بنت: صقر بيه.
صقر رفع رأسه و شاف طيف و البنات حواليها. طيف كانت موطية رأسها بخجل و رفعت رأسها لقت صقر قدامها اتوترت و بعدها بصتله بغضب.
طيف قربت من صقر و وقفت قدامه.
طيف(بحدة): انت يا استاذ انت ايه اللي بتعمله ده و ملبسني كدة ليه؟!

صقر: ورانا حفلة و انتي كسكرتيرة بتاعتي لازم تبقي معايا، يلا.
صقر ساب طيف و مشي و طيف وراه و هي متغاظة منه.
زين: العربيا.
زين(بصدمة): طيف!
طيف(باحراج): مستر زين.
نانسي: جميلة اوي يا طيف بجد.
طيف: شكرا ليكي.
صقر: يلا...
زين: احم اه يلا العربيات جاهزة.
نانسي(بهمس): يخرب بيت جمالك يا شيخة.

-فستان طيف.

بعد فترة وصلوا للقاعة.
زين: يلا.
صقر دخل بكل وقار القاعة و طيف و نانسي و زين وراه.
كل الانظار بصت علي باب القاعة و كلهم بدأوا يصوروا صقر. صقر بص ل آسر و بص للعائلة و راح ناحية ترابيزة و قعدوا عليها هما الاربعة.
آسر(بغضب و صوت واطي): طيف!
ماهر(بهمس): اهدي مش عايزين حد يأخد عننا فكرة وحشة.
نيران: هقوم اسلم علي صقر.
محمد: اقعدي مكانك يا نيران...
الحفلة بدأت تشتغل و في اللي بيتكلم في الشغل و اللي بيهزر.

شخص: صقر بيه نادر لما بنلاقيك بتظهر في حفلات.
صقر(بهدوء): مش الجو بتاعي...
شخص: من اخر صفقة اشتغلناها مع بعض و الخبير الامريكي نازل زن علشان نعمل صفقات تانية مع حضرتك...
صقر(بهدوء): كلم زين و نبقي نتفق علي ميعاد نتكلم فيه.
شخص: اكيد اكيد.
صقر: تمام.
زين: هروح اشوف حاجة يا صقر.
صقر: تمام.
صقر مسك ايد طيف و راح ناحية نص القاعة.
طيف(بضيق): بتعمل ايه؟!
طيف: لا لا مش بعرف ارقص.

صقر وقف و شد طيف ناحيته و حط ايده علي خصرها قربها منه و نزل بوشه عليها و مسك ايديها و بدأ يرقص و بيحرك طيف معاه و طيف كانت متوترة.
صقر رفع عيونه و بص ل آسر بتحدي و آسر كان بيبصله بغضب...
ماهر(بهمس): هو بيستفزك علشان تعمل مشكلة يا باشا اهدي كدة و روق.
بعد دقايق كانت طيف اندمجت في الرقص مع صقر و بصت لقته بيبص ل حاجة لفت وشها و شافت آسر فتحت عينيها علي اخرهم و بصت ل صقر.
صقر: ايه بتبصيلي كدة ليه؟!

طيف(بحدة): انت عملت كدة علشان تغيظ اخوك مش كدة.
صقر: لا.
طيف: كداب.
طيف بعدت عن صقر في الرقص و سابته و رجعت ل ترابيزتهم صقر مشي و راح للترابيزة برضو.
الحفلة خلصت.
آسر(بحدة): انا همشي يا بابا.
آسر بص ل صقر بصة هو فهمها و خرج من القاعة.
صقر: روح انت يا زين. تعالي انتي معايا.
طيف(بضيق): خدامتك انا اوف.
صقر فتح باب العربية الخلفي ل طيف و طيف ركبت باستغراب,صقر لف ركب و بدأ يسوق و طيف لقت آسر راكب جمب صقر.

آسر(بغضب): انتي ايه اللي جابك مع الزفت ده؟!
طيف(بتوتر): انا لقيته خدني و جابني لهنا. و كمان قالي اني السكرتيرة بتاعته فلازم اجي معاه بس...
صقر: نسيتي تقوليله علي البوسة.
طيف و آسر فتحوا عينهم علي آخرهم,صقر ضحك بصوت عالي.
طيف: لا و الله ابدا ما حصل حاجة.
آسر(بغضب): ما تموت بقي يا اخي و ريحنا.
صقر: يسمع من بوقك ربنا.
آسر(بغضب): انت عملت كدة ليه؟!

صقر: هي مش قالتلك انها السكرتيرة بتاعتي يبقي لازم تيجي معايا.
آسر(بغضب): و رقصت معاها!
صقر: بمتع نفسي الله.
طيف(بعصبية): تصدق انك قليل الادب.
آسر و صقر بدأوا يتخانقوا جوا العربية و صقر مكنش عارف يسيطر علي السواقة.
طيف(بصريخ): اهدوا هنموت.
فجأة عربية صقر دخلت في عربية تانية و...
السؤال: يا تري هيحصل ايه؟! خمنوا????.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة