قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس والثلاثون

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس والثلاثون

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس والثلاثون

تليفون آسر رن، الخط اتفتح.
آسر: انت فين يا صقر؟!
طيف(بعياط): آسر تعالي بسرعة...
آسر(بقلق): في ايه؟!
طيف(بعياط): كنا جايين و في كام شخص وقفوا قدام عربيتنا و صقر نزل و قفل عليا في العربية.
طيف(بعياط): و هما كتير و صقر بيتضرب علشان خاطري تعالي.
آسر: انا اتحركت من عندي يا طيف، حاولي تشوفي اي حاجة حواليكي تخليني اوصل ليكم.
طيف بدأت تبص يمين و شمال علشان تلاقي حاجة تقولها لآسر.

طيف(بدموع): في لافتة مكتوب عليها().
آسر: طيب يا طيف هحاول اجي.
طيف كانت خايفة و بتعيط علشان صقر.
-بعد فترة...
آسر وصل و نزل من العربية و هو ماسك سلاحه,آسر ضرب نار في الهواء...
الكل وقف ضرب و بصوا لآسر,صقر كان قاعد علي ركبته و مستسلم للضرب.
في شخص كان رايح ناحية آسر صقر مسك رجله و كعبله.
آسر بدأ يضرب نار علي الاشخاص و صقر قام وقف في ضهره و بدأ يضرب الاشخاص اللي قدامه.
آسر: انت كويس؟!
صقر(بتعب): ايوه.

آسر(بعصبية): و انت كنت ليه مستسلم كدة؟!
صقر قرب من شخص في الارض و مسك حاجة كانت في هدومه و رماها في البحر.
صقر: علشان ابينله اللي هو عايز يشوفه...
طيف كانت بتخبط علي ازاز العربية كتير و هي بتعيط.
آسر(بحدة): هات المفتاح.
صقر طلع مفتاح العربية لآسر و آسر راح فتح باب العربية.
آسر: ا...
طيف سابت آسر و جريت علي صقر حضنته جامد.
طيف(بعياط): بكرهك.
صقر: انتي يا بت عيوطة...
طيف ضربت صقر علي ضهره بغضب.

صقر(بوجع): آه...
طيف(بقلق): انت كويس؟!
صقر: خايفة عليا؟!
طيف: لا.
صقر(بضحك): قد ايه انتي كدابة؟!
طيف: عايزة امشي من المكان ده.
صقر: يلا...
طيف: بس انت وشك متعور...
صقر: هبقي اخليكي تطهريه ليا، يلا بينا بقي.
آسر كان بيبص ل صقر و طيف و بعدها فاق من سرحانه.
آسر: هتعرف تسوق؟!
صقر: ايوه، يلا يا طيف.
آسر: طيب هسوق انا قدامك.
صقر: ماشي.
آسر راح ناحية عربيته و ركبها و بدأ يسوق.
ليلي: بتحبها؟!
آسر لا رد.

ليلي: واضح اوي انك بتحبها...
آسر لا رد.
في عربية صقر و طيف...
طيف: مين البنت اللي كانت مع آسر؟!
صقر: صاحبة نيران.
طيف: تمام...
صقر(بوجع): آآه.
طيف(بقلق): مالك؟!
صقر: مش قادر اسوق. تعبان اوي.
طيف: طب اتصل ب آسر و نركب معاه و.
صقر فتح باب عربيته و راح ناحية طيف فتح بابها.
صقر: انزلي.
طيف: هنعمل ايه؟!
صقر شد دراع طيف و ركبها مكان كرسي السواق تحت صدمة طيف,صقر ركب مكان طيف.
صقر: يلا سوقي.
طيف(بصدمة): انا و دلوقتي؟!

صقر: ايوه.
طيف: مرة تانية اعذرني. يلا تعالي.
صقر: دوسي علي البنزين و حطي ايدك علي الدريكسيون و اطلعي.
طيف: لا...
صقر(بحدة): يلا يا طيف.
طيف: انت بتتأمر عليا ليه؟!
صقر: اهو كدة و ان كان عاجبك...
صقر: سوقي يلا.
طيف: فين ام البنزين ده؟!
صقر: تحت رجلك علي ايدك اليمين و اللي جمبه دي الفرامل.
طيف: و بعدين؟!
صقر: ارفعي دي و حركي الدريكسيون، و اضغطي علي البنزين.
طيف ضغطت جامد علي البنزين فالعربية اتحركت بسرعة كبيرة.

طيف(بصريخ): عاااااااااااااا.
صقر: شيلي رجلك.
طيف(و هي بتنهج): اهو اهو.
صقر: الله يخرب بيتك.
صقر: اضغطي براحة و كل ما تكوني عايزة تزودي السرعة اضغطي اكتر.
طيف: حاضر.
طيف ضغطت علي اقل حاجة و كانت العربية يعتبر مش ماشية,صقر حط ايده علي خده و بصلها.
صقر: ناوين نطلع امتي؟!
طيف: ما انا ماشية اهو.
صقر: انتي كدة ماشية دي السلحفاة اسرع منك و ربي.
صقر: طيف دوسي بنزين شوية.
طيف: اهو.
صقر: خشي يمين.
طيف(بخوف): ازاي؟!

صقر: في ايه يا بنتي ما تنشفي كدة...
صقر: حركي الدريكسيون يمين.
صقر بدأ يعلم طيف ازاي تسوق و طيف خايفة و كل ما تحصل حاجة تصرخ.
-بعد فترة.
صقر: اقفي هنا. المرة الجاية اعلمك ازاي تركني.
طيف(و هي بتنهج): الحمدلله الحمدلله.
طيف نزلت من العربية و كانت دايخة و صقر راح ناحيتها و هو بيضحك.
صقر(بضحك): في ايه يا بطة دوختي؟!
طيف(بغيظ): تصدق انك حيوان.
صقر قرب من طيف و باس خدها.
صقر: طب وسعي يا بطة اركن.

صقر فتح باب العربية و بدأ يركن العربية و نزل مسك ايد طيف و دخل المستشفي.
طيف: نروح طيب نعالج جروحك.
صقر: طيب.
صقر دخل اوضة الطوارئ مع طيف.
ممرضة: اقدر اساعدكوا ازاي؟!
طيف: عايزة اضمد الجروح اللي في وشه.
ممرضة: عيوني.
طيف(بقرف): بسرعة.
ممرضة: اقعد هنا يا بيه.
صقر قعد علي السرير و الممرضة بدأت تطهر جروح صقر اللي في وشه.
الممرضة حطت ايديها علي صدر صقر.
ممرضة(بدلع): مفش اي جروح تانية.

طيف: لا في يا حبيبتي، تحبي اوريكي.
طيف مسكت رأس الممرضة و خبطتها في رأسها,الممرضة وقعت في الارض طيف خبطتها برجليها.
طيف: ناس قليلة الادب متربوش.
طيف(بعصبية): و انت بتضحك علي ايه قدامي.
صقر(بضحك): حاضر.
طيف و صقر خرجوا من اوضة الطوارئ بس طيف مسكت رأسها و كانت هتقع صقر سندها...
صقر: انتي كويسة؟!
طيف(بوجع): آه يا رأسي آه، الله يخرب بيتها.
صقر: و هو مين اللي غلطان؟!
طيف(بعصبية): يا حيوان قصدك ايه؟!

صقر: خلاص اهدي علشان رأسك.
صقر و طيف راحوا لاوضة ماهر كان آسر و ليلي واقفين مع بعض...
طيف: مساء الخير.
آسر: اتأخرتوا ليه؟!
طيف: كنا بنطهر الجروح اللي في وشه.
آسر: طيب.
صقر: اخبار نيران؟!
آسر: اهو منتظرين حد منهم يصحي.
صقر: طيب.
الاربعة قعدوا ساكتين و منتظرين اي حد يفوق.
ليلي اول واحدة نامت علي كتف آسر...
صقر: تحبي تأكلي او اي حاجة؟!
طيف: لا. بس شاغلني موضوع رفيف و رامي.

صقر: لما نروح احكيلي حصل ايه و نبقي نشوف حل للموضوع.
طيف: تمام. شكرا.
صقر حس بتقل علي كتفه لقي آسر نايم علي كتفه.
طيف(بابتسامة): و انتوا مع بعض بيبقي شكلكم حلو.
صقر: نامي انتي كمان.
طيف: لا مش عايزة انام.
صقر: طيب.
طيف: هو ايه اللي خلاكم تكرهوا بعض؟!
صقر: و مين قالك اننا كنا بنحب بعض اصلا؟!
طيف: عيونكم خوفكم علي بعض لهفتكم. كل واحد بينقذ التاني و بيكون قلقان عليه.
صقر(بتنهيدة): انتي رغاية اوي يا طيف.

طيف(بغيظ): اوف طيب ما تتكلمش توه في الموضوع كتير، بس مصيري اعرف.
صقر(بلامبالاة): طيب.
بعد فترة طيف نامت علي كتف صقر.
صقر: واضح اوي انك مش عايزة تنامي.
طيف لفت ايديها حوالين خصر صقر و حطت رأسها علي صدره.
صقر: لا و واخدة راحتك اوي و لا كأنك في البيت.

-في الصباح الباكر...
عند رامي.
معتز: مالك يا صاحبي مهموم ليه؟!
رامي: مفيش حاجة انا بخير.
معتز: عادي تروح يجي غيرها الف واحدة.
رامي: معتز سيبني يا معتر في حالي.
معتز: طب انا ورايا مشوار هعمله و ارجع تاني...
عبير: رامي انا بعاتبك.
رامي: في ايه يا امي؟!
عبير: رفيف.
رامي: امي اسمها مش عايز اسمعه.
عبير: هي دي رفيف القلب حبيبتك اللي متقدرش تستغني عنها...
رامي: بس هانت بابا يا ماما.

عبير: انت ظالمها و انا مش مقتنعة و مش راضية عن اللي حصل...
رامي: تفسير للي حصل وديني تفسير للي حصل.
رامي: والدي مرمي في الارض و هي قاعدة ايه ده؟! و انا محبش اللي يهين والدي.
عبير: الموضوع فيه اللي اسمه معتز ده.
رامي: معتقدش.
عبير: يا رب.
عند معتز.
معتز خرج من المستشفي ركب تاكسي و وصل ل مكان.
معتز: كله زي ما انتي طلبتي.
نور: مع ان فكرتك غريبة بس فعلا كرهها.
معتز: قولتلك سيبي الموضوع ليا هحله ليكي.

نور: فكرتك مختلفة حد اهبل فكر فيها.
معتز: افندم؟!
نور: فكرتك حاساها شوية غبية. بس و مع ذلك برا?و قدرت تبعدهم عن بعض.
معتز: فلوسي فين؟!
نور طلعت من جيبها ظرف فيه فلوس.
نور: خد. اسمي ميجيش و لا بأي طريقة.
نور: فاهم؟!
معتز: اكيد.
نور: يلا امشي.
معتز: باي.
نور ركبت عربيتها و راحت للمستشفي.
نور(بلهفة): رامي عرفت ان عمو موجود هنا.
عبير(باستغراب): مين قالك؟!

نور: كنت جاية ازوركم ملقتكوش سألت البواب قالي اللي حصل ان عمو تعبان.
رامي: كتر خيرك يا نور.
نور: احنا اهل يا رامي. و انا بجد زعلانة علي اللي حصل لعمو...
نور: ربنا يشفيه يا رب.
رامي: يا رب.
عبير: يا رب يا نور يا رب.
نور: شدي حيلك يا طنط عمو هيبقي بخير.
عبير: انا متاكدة من ده يا حبيبتي. اصل عمك صحته حديد.
رامي: انا ورايا مشوار.
نور: تحب ابقي معاك يا رامي؟!
رامي: لا خليكي هنا او روحي براحتك.
نور: هستناك.

رامي: تمام.
رامي مشي و عبير قربت من نور.
عبير: بقولك ايه يا نور قصري و جيبي من الاخر انتي مش صاحبة واجب.
عبير: و الفيلم اللي عملتيه مدخلش دماغي.
عبير: عايزة ايه؟!
نور: مش عايزة غير سعادة رامي يا طنط.
عبير: بجد؟! لا تصدقي يا بت صدقتك.
عبير: طيب يا نور، الايام جاية كتير متخافيش.
نور: مش بخاف يا طنط.
عبير: حلوة طنط دي منك اوي.
نور: طول عمري بقولها ليكي.
عبير: كنتي بقي خطيبة رامي ابني بس دلوقتي رامي متجوز رفيف.

عبير: ربنا يخليهم لبعض يا رب.
عبير: و يبعد عنهم العين الوحشة.
عبير قعدت علي كرسي المستشفي و حطت رجل علي رجل و نور كانت متغاظة من عبير اوي.

-في مكان تاني...
عند نجلاء.
نجلاء صحيت من نومها و نزلت ل تحت تليفونها رن...
الخط اتفتح.
محمد(بعصبية): جنابك ناوية ترجعي امتي؟!
نجلاء: و انت متعصب ليه كدة؟!
محمد(بعصبية): نجلاء متجننيش.
نجلاء: هرجع بليل هخلي صقر يرجعني.
محمد(بعصبية): لا هجيلك انا.
نجلاء: طيب يا محمد.
محمد: انتي فين؟!
نجلاء: معرفش مركزتش في الطريق.
محمد: انا هتصرف انا. اجهزي علي الساعة 8.
نجلاء: تمام.
نجلاء: باي.
فهد: هي فين طيف؟!

نجلاء: معرفش يا حبيبي.
فهد: طب و صقر؟!
نجلاء: برضو معرفش.
نجلاء: تعالي يلا.
نجلاء: نعمل فطار حلو لينا اطلع غير هدومك.
نجلاء: هخش اشوف فين طيف و صقر و اعمل الفطار.
نجلاء: ماشي.
فهد: ماشي.
نجلاء دخلت المطبخ و هي بتحضر الفطار اتصلت بصقر...
الخط اتفتح...
صقر: الو.
نجلاء: انت فين يا حبيبي؟!
صقر: في مشوار كدة انا و طيف.
نجلاء: طيب يا حبيبي، قلقت عليكوا بس.
صقر: لا متقلقيش.
نجلاء: طيب يا حبيبي هستناكوا علي الغداء.

صقر: ماشي.
نجلاء: باي.
عند صقر.
صقر و آسر كانوا صحيوا و ليلي نايمة علي كتف آسر و طيف علي كتف صقر...
آسر: هما بقالهم كتير كدة...
آسر: هيفوقوا امتي؟!
صقر: نيران انت عارفها بتخاف و لما بتنهار بتدخل في غيبوبة قصيرة كدة...
آسر: و ماهر؟!
صقر: مش بطيقه.
صقر: مش عارف مصاحبه علي ايه؟!
آسر: ملكش دعوة.
صقر: انا اتكلمت؟!
طيف(بنوم): لو تبطلوا خناق شوية انتوا الاتنين.
طيف فاقت من نومها و قامت من علي كتف صقر...

طيف(بوجع): آه يا رقبتي، ابقي طري كتفك ده شوية.
صقر(برفعة حاجب): افندم؟!
طيف: مفيش حاجة.
تليفون ليلي كان بيرن ليلي قامت من النوم مسكت التليفون.
ليلي(بخضة): قاسم.
الخط اتفتح.
قاسم(بعصبية): انتي فين يا هانم؟!
ليلي: انا في المستشفي.
قاسم(بقلق): ليه مالك فيكي ايه؟!
ليلي: لا متقلقش دي نيران تعبانة شوية بس.
قاسم: طب مالها اجي طيب؟!
ليلي: لا لا خليك هي لما تفوق هطمنك.
قاسم: طيب يا ليلي لو في اي حاجة كلميني.

ليلي: حاضر يا حبيبي.
ليلي: يلا باي.
قاسم: باي.
آسر: مين ده؟!
ليلي: اخويا.
آسر: كويس انك عارفه انه اخوكي مش حبيبك.
طيف و صقر بصوا لآسر و ليلي و بعدها بصوا ل بعض.
طيف(بهمس): شكله كدة اخوك وقع.
صقر: ربنا يهني سعيد بسعيدة.
آسر: في حاجة؟!
صقر: لا خالص.
الدكتور دخل لاوضة ماهر يفحصه لقي ان قيمهُ الحيوية تمام و مظبوطة بس لسة مفاقش.
الدكتور: هاتي سائل النشادر.
ممرضة: حاضر يا دكتور.

الدكتور بدأ يفوق ماهر اللي انتفض أثر سائل النشادر و فاق.
الدكتور: حمدلله بالسلامة يا استاذ ماهر.
ماهر(بتعب): نيران. نيران فين؟!
الدكتور: الانسة نيران في الاوضة اللي جمب حضرتك.
ماهر(بتعب): هي كويسة؟!
الدكتور: اه الحمدلله، هنادي ليك استاذ آسر عن اذنك.
الدكتور خرج ليهم بره.
آسر: ايه الاخبار؟!
الدكتور: فاق. تقدروا تدخلوا تطمنوا عليه.
صقر: و نيران!؟
الدكتور: الممرضة عندها و انا داخل ليها اهو.
صقر: طيب.

طيف: ان شاء الله هتفوق.
آسر: هدخل ل ماهر.
آسر و ليلي دخلوا ل ماهر و بعدها صقر و طيف.
آسر: حمدلله بالسلامة يا صاحبي.
صقر(بهدوء): شكرا لانك انقذت نيران.
ماهر: هي عاملة ايه؟!
صقر: لسة مفاقتش.
ماهر: الف سلامة عليها. طب و الدكتور قال ايه؟!
صقر: متشغلش بالك انت هتبقي كويسة.
طيف: الف سلامة علي حضرتك.
ماهر: الله يسلمك.
آسر: ايه اللي حصل يا ماهر؟!
ماهر حكي اللي حصل ليهم.
صقر: حواراته كترت.
الباب خبط.
آسر: ادخل...

مهران: صقر بيه حضرتك طلبتي؟!
صقر: ايوه يا مهران، معتصم فين؟!
مهران: معرفش.
صقر: طيب تعالي معايا.
صقر: طيف خليكي هنا هجيلك...
طيف: تمام.
صقر قام ل مهران و خرجوا بره الاوضة.
صقر: حسام وراه ناس كبيرة موضوع انه يعمل ده كله لوحده مش داخل دماغي يا مهران.
صقر: حسام زودها و يا عالم الدور علي مين؟!
مهران: بس حسام مش سهل حسام ده محتاج شغل كتير.
صقر: فعلا ممكن تستمر ل شهور...

صقر: بس خطوته الجديدة مش هتبقي دلوقتي. ده انا حافظه.
مهران: حسام ده عمل ايه يا صقر؟!
صقر: بعدين.
مهران: لحد امتي؟!
صقر: معرفش.
في اوضة ماهر...
طيف: ايه يا جدعان الصمت المميت ده؟!
ماهر: نقوم نرقص يعني؟!
طيف: و ليه لا؟!
آسر: احنا يعتبر مطبقين يا طيف محش فيه عنده طاقة.
طيف: اوك...
ليلي: هي نيران هتفوق امتي كدة؟!
آسر: حد عارف.
صقر دخل لاوضة ماهر.
صقر: في حراسة علي باب اوضتك من هنا و رايح.

صقر: يلا احنا بينا ورانا مشوار.
طيف: طب و نيران؟!
صقر: سألت الدكتور قال انها فاقت و نامت تاني. بكرة الصبح هتكون كويسة و فايقة و نقدر نتكم معاها.
آسر: طيب.
آسر: سلام يا صاحبي هجيلك تاني.
ماهر: تمام هستناك.
ليلي: الف سلامة يا استاذ ماهر.
صقر و طيف: الف سلامة.
صقر: يلا بينا.
الاربعة خرجوا بره المستشفي.
صقر: اركب عربيتك و تعالوا ورانا.
آسر: هروح ليلي بيتها.
صقر: يلا ورايا.

صقر فتح باب العربية ل طيف و ركبها و لف ركب هو و بدأ يسوق و آسر وراه هو و ليلي.
ليلي: هنروح فين؟!
آسر: هنشوف.
في عربية صقر و طيف...
طيف: براحة سايق بسرعة كدة ليه؟! بدوخ.
صقر: انا ماشي علي 120...
طيف: لا كتير اوي انا مصدعة و بص العربيات اصلا بتقلبلي بطني.
صقر: طيب.
بعد فترة وصلوا قدام بيت صقر. الاربعة نزلوا من العربية.
آسر: ايه ده؟!
صقر: بيتي مش معقول ليلي تبقي معانا بقالها يومين و منعملش الواجب معاها.

ليلي: تسلم يا صقر بيه بس.
صقر: مفيش بس يلا انتوا جيتوا.
آسر: هو ده بيتك؟!
صقر: ايوه.

صقر: انا لما اكبر هيبقي عندي ?يلا كبيرة و واسعة.
آسر: عايزها عاملة ازاي!؟
صقر: في الاول كدة جنينة مش عايزها كبيرة بس متوسطة و يبقي في مرجيحة و في قعدة صغيرة للجلوس. و اول ما هنخش هنلاقي علي اليمين التلفزيون و الصالون و قدام الباب في ركنة كدة نقعد عليها لو العدد كبير. و بعد كدة في وش الصالون المطبخ هيبقي مطبخ امريكي و قدامه كراسي و هيبقي في احدث الاجهزة. و جمب المطبخ في سلم هنطلع علي دور الاوض.

آسر: استني استني طب و السفرة فين؟!
صقر: دي ممكن احطها. و لا اقولك مش لازم سفرة نأكل في ترابيزة المطبخ.
آسر: انت عبيط يا ابني.
صقر: متغلطش.
آسر: عبيط بتزعلك طيب اهبل حلوة، و كمان انا مش هاجي اقعد معاك و مفيش سفرة.
صقر: هو حد قالك تيجي اصلا ده انت غريب اوي.
آسر: طيب طيب خليك فاكر.
صقر: خلاص يا عم ههلي في اوضة جمب الصالون لاوضة السفرة. اكملك بقي علي اوض النوم و الدور التاني.

صقر: هيبقي اوضة مكتبي و خمس اوض كدة. غير الاوضة الكبيرة اللي هي بتاعتي.
آسر: كمل كمل هو الكلام بفلوس.
صقر: هقتلك.
آير: كمل يا عم.
صقر: و هخلي اوضة يبقي فيها العاب ولادي كتير علشان نلعب مع بعض. و يبقي في بلايستيشن و حاجات حلوة.
صقر: و في كل اوضة حمام، اوضتي بس اللي هيبقي فيها اوضة ملابس لانها طبعا مميزة.
صقر: و هخلي في اوضتي حاجة حلوة.
آسر: ايه؟!

صقر: لما طفي النور و ادوس علي زرار يبقي في سقف الاوضة السماء و النجوم و الليل و حاجات بتلمع كدة.
آسر: صقر ابقي اتغطي كويس و انت نايم...
صقر: طب قوم يا ابن الجذمة من هنا.
آسر(بدلع انوثي): ما تيجي ادعكلك ضهرك يا بيه...
صقر: غور ياض همد ايدي عليك.
آسر(بدلع انوثي): براحتك انت اللي غلطان.
صقر كان هيقوم لآسر بس آسر طلع جري علي اوضته.
صقر(بضحك): ده انت مجنون.
آسر(بدلع): بقولك ايه يا بيبي؟!

صقر: انت لسة موجود يا ابن الجذمة. تعالي هنا.
آسر جري و صقر جري وراه و قعدوا جروا ورا بعض.

ليلي(بهمس): آسر آسر.
آسر(بانتباه): ايه؟!
ليلي(بهمس): انت كنت ساكت ليه ده كله؟!
آسر: لا عادي.
نجلاء: نورتوا يا حبايبي.
طيف: هطلع اغير.
صقر: يلا عن اذنكم.
صقر و طيف طلعوا لاوضتهم و كل واحد بدأ يغير هدومه.
طيف: ده هيجي فيها تفتكر؟!
صقر: ايوه.
طيف: طيب.
صقر و طيف كل واحد جاب هدوم لآسر و ليلي.
فهد: طيف.
طيف وطت و حضنت فهد.
طيف: حبيب قلب طيف.
طيف: وحشتني وحشتني قد البحر و سمكاته.
فهد: و انتي برضو.

طيف: طيب يا حبيبي تعالي ننزل ل تحت.
فهد: مامت صقر طيبة اوي.
طيف: فعلا يا حبيبي، يلا ننزل.
طيف و فهد نزلوا ورا صقر و قعدوا.
طيف: خدي يا ليلي دي ليكي.
ليلي: ايه دي؟!
طيف: هدوم ليكي علشان بقالك بومين لابسة ده.
ليلي: لا لا مش لازم هفضل كدة.
نجلاء: ازاي بس غيريها يلا.
صقر: و انت كمان قوم غير هدومك.
آسر خد الهدوم من صقر و ليلي خدت الهدوم من طيف باحراج...
صقر: يلا اطلعوا غيروا و انزلوا اعتقد انك عارف البيت يا آسر.

آسر: عن اذنكم.
آسر و ليلي طلعوا غيروا هدومهم فوق كل واحد في اوضة.
نجلاء: مفاجاة حلوة يا حبيبي...
صقر: تمام يا امي.
طيف: اساعد حضرتك في ايه؟!
نجلاء: خليكي زي ما انتي.
طيف: لا ازاي بس يا طنط.
طيف دخلت المطبخ مع نجلاء. و فهد قعد مع صقر.
فهد: بقولك ايه؟!
صقر: ايه؟!
فهد: هو ده اسمه آسر الجارحي صح؟!
صقر: ايوه.
فهد: ابعد عنه.
صقر: ليه؟!
فهد: اصله كان بيضايق طيف اوي في القاهرة.
صقر: بجد؟!
فهد: ايوه ابعد عنه ده وحش.

آسر: احنا هنمشي امتي؟!
فهد(بهمس): بس بس متخلهوش يحس بحاجة.
صقر(بضحكة بسيطة): طبعا طبعا.
صقر: بعد الغداء تقدروا تمشوا.
آسر: طيب.
صقر: ما تيجوا نلعب بلايستيشن.
فهد: ماشي.
صقر: يلا يا آسر.
صقر: طيف هنطلع فوق...
طيف: ماشي.
التلاتة قاموا و طلعوا اوضة الالعاب و بدأوا يلعبوا.
ليلي بعد ما غيرت نزلت ل تحت و بدأت تنادي علي آسر...
طيف: تعالي يا حبيبتي هنا.
ليلي: تمام شكرا.
بعد فترة كان الاكل جهز و حطوه علي السفرة.

طيف: هطلع اناديهم.
طيف طلعت تناديهم و دخلت اوضتهم.
طيف: يلا الاكل جهز.
صقر: استني يا طيف.
طيف: الاكل هيبرد.
آسر(بفرحة): انا اللي فزت...
فهد: بس صقر لعب احلي.
طيف: الاتنين حلوين يا فهد، يلا يا حبايبي.
صقر: يلا نأكل.
آسر و فهد نزلوا طيف كانت هتمشي صقر مسك ايديها و شدها ناحيته سندها علي الحيطة.
صقر: حبايبي ها؟!
طيف(برفعة حاجب): نعم؟!
صقر: انتي مالك حلوة كدة ليه يا بت؟!
طيف(بضحك): طب يلا.
صقر: يلا ورانا ايه يعني؟!

طيف و صقر نزلوا ل تحت و قعدوا علي السفرة و بدأوا يأكلوا.
بعد فترة كبيرة.
كانوا قاعدين بيشربوا عصير,الباب خبط.
طيف: خليك.
طيف قامت و فتحت الباب لقت محمد...
طيف: مين؟!
صقر جه وقف ورا طيف لقي محمد.
صقر: ادخل.
محمد: مين دي؟!
صقر: مراتي.
محمد(برفعة حاجب): من امتي الذوق الحلو؟!
صقر: خشي يا طيف جوا.
محمد: بتغيري عليها من ابوك.
صقر: من اللي عينيهم زايغة.
طيف: صقر عيب ده والدك، اتفضل يا عمو.
محمد دخل و وراه صقر و طيف.

محمد: من امتي الكلام ده؟!
آسر: احم ليلي تبقي قريبة طيف فاضطرينا نيجي.
محمد: و من امتي و انت تعرف ليلي او تبقي قريبة منك؟!
آسر: معندهاش عربية فخلتني اوصلها مكنتش اعرف بس في الاول و في الاخر هو اسمه صقر الجارحي و انا آسر الجارحي حقيقة محدش يقدر يغيرها.
صقر: انا شايف ان ده مش وقته.
محمد: فعلا يلا اجهزي علشان نروح.
نجلاء: لحظة.
نجلاء طلعت اوضتها فوق و بدات تجهز حاجتها.

طيف: ما تسيبها يا عمو شوية و تخليك معانا انت كمان...
محمد: مش هينفع عندي شغل.
صقر: و من امتي و انت مش عندك شغل.
صقر راح قعد علي الكنبة و حط رجل علي رجل...
ليلي(بهمس): انا لازم اروح.
آسر: طيب هنستأذن احنا. سلمي علي قريبتك يا ليلي و انا هستناكي بره.
طيف: يلا باي يا حبيبتي ابقي كرري المرة دي تاني.
طيف حضنت ليلي و ليلي حضنتها تحت استغراب الاتنين من نظرات آسر و صقر.
ليلي خرجت ورا آسر و ركبت العربية.
ليلي: ا.

آسر: بعدين.
ليلي(لنفسها): رخم.
في البيت.
نجلاء نزلت و هي ماسكة شنطة هدومها طيف طلعت مسكتها منها.
طيف: عادي يا طنط احنا واحد.
محمد: يلا بينا.
طيف: ابقوا كرروا الزيارة.
محمد و صقر بصوا ل بعض و طيف و نجلاء حضنوا بعض.
نجلاء: باي يا حبيبي.
فهد: باي.
صقر قام و وصلهم ل بره البيت و دخل,صقر اول ما دخل حضن طيف جامد و باس رقبتها.
فهد: احم احم.
طيف(باحراج): تعالي يا فهد اطلعك تنام يلا يا حبيبي.

صقر بص ل طيف بضيق و طلع علي اوضته,طيف قربت من فهد و مسكت ايده و طلعوا لاوضة فهد.
فهد: تصبحي علي خير يا طيف.
طيف: و انت من اهله يا حبيب قلب طيف.
طيف: لو عوزت حاجة تعالي ليا.
فهد: صقر مش هيطردني؟!
طيف: صقر طيب و مش هيعملك حاجة يا روح قلبي.
فهد: طيب.
طيف دخلت لاوضتها لقت صقر واقف في البلكونة و بيشرب سجاير قربت منه و حطت ايديها علي كتفه.
طيف: بتفكر في ايه؟!
صقر: مفيش حاجة.
طيف: انت.
صقر: مالي؟!
طيف: انت زعلان؟!

صقر: و ازعل ليه؟!
طيف: هو انت ايه اللي بينك و بين حسام؟!
صقر: انتي ليه بتسألي؟!
طيف: علشان عايزة اعرف ممكن.
صقر: لا مش ممكن.
طيف: رخم.
صقر: تعالي نتكلم في موضوع رفيف و رامي.
طيف: طيب.

-في مكان تاني...
عند رفيف.
رفيف كانت قاعدة حزينة و منكمشة علي نفسها علي الكنبة.
الباب خبط.
رفيف قامت ببطء و لبست شبشبها و فتحت الباب.
رفيف(بخضة): فريد.
فريد مسك رفيف من رقبتها و دخل الشقة.
فريد(بغضب): فين طيف؟!
رفيف(بخنقة): و الله ما اعرف راحت فين. لو عايز شبكتك هي موجودة هرجعهالك.
فريد(بغضب): مش عايز شبكة و لا قرف، عايز طيف.
رفيف(بخنقة): هتقتلني حرام عليك.

فريد(بغضب): اتصلي بيها مش هسيبك الا لما اعرف مكانها.
رفيف(بخنقة): حرام عليك سيبني.
فريد زق رفيف علي الكنبة بغضب,رفيف كانت خايفة من هيئة فريد.
رفيف: حرام عليك يا فريد سيبها في حالها مش بتحبك.
فريد(بغضب): و الخطوبة و الفرح اللي بعد كام شهر و الحارة كلها عرفت.
رفيف: ما هي مش بتحبك و الجواز مش بالعافية. و كمان ما جوزها شلفط وشك اهو مش مكفيك.
فريد(بغضب): و ايه حكاية جوزها ده كمان؟!

رفيف: طلعت متجوزة انا مالي مليش دعوة و الله ما ذنبي في ايه.
فريد(بغضب): اتصلي بيها.
رفيف: تليفونها مغلق و كمان انت واخد الموضوع علي صدرك ليه عشر بنات يتمناك و اكيد مش هكدب و اقولك الف.
فريد(بغضب): انتي بتستعبطي يا بت.
فريد طلع مطوة من جيبه و قرب من رفيف و حطها علي رقبتها.
رفيف(بدموع): لا ده الموضوع قلب جد.
فريد: و انتي فاكراني بهزر يا روح امك.
رفيف(بدموع): طب اعمل ايه طيب؟!
فريد: هتتصلي بيها و لا لا؟!

رفيف: ما تليفونها مغلق مش معاها تليفون و الله.
فريد(بزعيق): هاتي تليفونك.
رفيف(بدموع و خوف): اهو.
فريد مسك تليفون رفيف لقاه ببصمة...
فريد: افتحيه.
رفيف: اهو.
رفيف(بصريخ): عاااااا.
رامي(بقلق): انتي كويسة؟!
رفيف قامت وقفت و بصت علي جسم فريد اللي وقع في الارض بصت ل رامي بصدمة و بدأت تعيط حطت رأسها علي كتف رامي و قعدت تعيط كتير.
رامي: اهدي في ايه ل ده كله خلاص.
رفيف(بعياط): كنت خايفة اوي.

رامي: طيب خلاص اهدي. بقي زي الكلب اهو مرمي قدامك.
رفيف(بعياط): كان هيقتلني و عورني.
رامي رفع وش رفيف ليه لقي في جرح في رقبتها.
رامي: وجعاكي؟!
رفيف هزت رأسها بمعني اه و هي بتعيط.
رامي ساب رفيف و دخل المطبخ لقي علبة الاسعافات الاولية و خرج و قعد جمب رفيف و بدأ يطهر ليها الجرح و رفيف كانت بتعيط.
رامي: انا شايف انه ملهوش داعي انك تعيطي.
رفيف(بعياط): دلوقتي لما يفوق هيحصل ايه؟!
رامي: هفضل موجود لغاية ما يفوق.

رفيف(بعياط): ما انت بتكرهني.
رامي: انتي مالك يا شيخة انتي مالك خليكي في حالك.
رفيف(بعياط): بتزعقلي ليه انا مضايقة لوحدي.
رفيف ضمت نفسها و قعدت تعيط رامي حاوط رفيف بايده و حضنها. الاتنين فضلوا ساكتين.
بعد فترة فريد بدأ يفوق من اثر ضربة رامي ليه علي رأسه,رامي بعد عن رفيف و قام وقف شد فريد من هدومه و وقفه قدامه.
رامي: فوق كدة يا روح امك.
فريد(بوجع): انت مين؟!
رامي: رجلك لو جت هنا تاني هقطعها ليك.

رامي: و تهديد ل رفيف متحاولش تعمل كدة تاني و الا و ربي اقتلك.
رامي: و اقتل اهلك، فهمت؟!
فريد: انا عايز طيف.
رامي: طيف متجوزة و رفيف كمان متجوزة و اياك تقرب منهم هما الاتنين هقتلك و ربي.
رامي شد فريد لغاية باب الشقة و زقه.
رامي: اياك اياك اشوفك هنا تاني.
رامي قفل باب الشقة في وش فريد و رفيف قربت من رامي خطوتين...
رامي: من هنا و رايح متفتحيش الباب لاي مخلوق اكلك عندك و كل حاجة.
رفيف: انت هتسبني هنا لوحدي؟!

رفيف: هو عمو عامل ايه؟! رامي انت مصدق و الله يا رامي مش ذنبي.
رفيف: صدقني انا...
رامي: نتكلم بعدين مش فاضي.
رامي: تصبحي علي خير.
رامي مشي و رفيف قعدت مكانها بتعيط بس...

-في الصباح الباكر...
في المستشفي.
نيران بدأت تفوق و تفتح عينيها ببطء.
نيران(بخفوت): انا فين؟!
ممرضة: حمدلله بالسلامة يا نيران هانم، انتي في المستشفي.
نيران(بخفوت): ماهر كان معايا هو فين كويس؟!
ممرضة: ماهر بيه كويس و فاق قبلك.
ممرضة: بس هو كويس، انتي اللي قلبك رهيف حبتين.
نيران(بخفوت): حد جه و.
ممرضة: ايوه سألوا عليكي و.
الباب خبط.
ممرضة: ادخل...
آسر: حمدلله بالسلامة.
نيران: آسر.
آسر: الف سلامة عليكي.

نيران: عايزة امشي من هنا زهقت من المستشفي.
آسر: معلش عارف انك مش بتحبيها بس اعتقد انك مكملتيش ربع ساعة فيها حتى و انتي فايقة...
نيران: معلش بقي.
آسر: عموما كدة كدة هنروح.
نيران: بجد؟!
آسر: ايوه.
نيران: طيب كويي، و ماهر؟!
آسر: ماهر هيقعد الليلة دي في المستشفي و هيمشي بكرة.
نيران: ممكن اروح ازوره؟!
آسر: و احنا مروحين...
نيران: طيب...
بعد فترة كانت نيران لبست هدومها و جهزت و خرجت لقت آسر مستنيها بره.

آسر: هروح اشوف حساب المستشفي. روحي انتي لماهر.
نيران: طيب.
نيران دخلت اوضة ماهر بعد ما خبطت.
ماهر: ايوه هنا...
ممرضة: بيوجعك؟!
ماهر: اوي.
نيران: لا و الله؟!
ماهر: حمدلله بالسلامة يا نيران.
نيران: لا و النبي، طب اطلعي بره.
ممرضة: لما اخلص تطهير.
نيران قربت من الممرضة و شدتها من دراعها خرجتها بره الاوضة.
نيران: انا هعمل ملكيش دعوة.
نيران دخلت ل ماهر و بدأت تطهرله الجرح بعصبية و ماهر يتوجع بس بيكتم وجعه.

نيران: ايه يا حنين ايديها كانت اخف.
ماهر: انتي عايزة ايه بالظبط؟!
نيران: انا غلطانة كنت عايزة اشكرك علي اللي عملته.
نيران كانت لسة هتتحرك من جمب ماهر فقدت اتزانها و كانت هتقع ماهر سندها.
ماهر(بوجع): آآه...
نيران: انت كويس؟!
ماهر: ايوه.
الباب خبط و آسر دخل.
آسر: مش يلا.
نيران: يلا.
آسر: سلام يا صاحبي...
ماهر: سلام.
آسر و نيران خرجوا بره المستشفي و ركبوا عربية آسر.
نيران: هنروح فين؟! و حد يعرف حاجة؟!

آسر: هنرجع البيت و لا كأن حاجة حصلت، اللي يعرف انا و ليلي و صقر و طيف.
نيران: مين طيف!؟
آسر: مرات اخوكي.
نيران: طيب.
بعد فترة وصلوا للقصر و نيران و آسر نزلوا.
مهرة: اخيرا يا حبيبتي جيتي. طمنيني عليكي.
نيران: بخير يا حبيبتي.
نجلاء: حمدلله السلامة يا حبيبتي.
نيران: الله يسلمك يا روحي.
آسر: هطلع انام مش نايم كويس.
نجلاء: اجهز علي الساعة 7.
آسر: خير؟!
نجلاء: لازم نرحب ب طيف انا كلمت صقر و هو وافق.
آسر: طيب.

مهرة: مكنش ليه لزوم انك تصرفي.
نيران: هطلع ارتاح انا.
نجلاء: طيب يا حبيبتي.
نجلاء: معلش بقي يا مهرة يا حبيبتي علشان ابني اتجوز و انا فرحانة.
نجلاء: عن اذنك.
نجلاء طلعت تشوف الترتيبات اللي في القصر.
مهرة(بغيظ): ربنا يأخدك انتي و هو.
عند آسر.
آسر طلع علي اوضته و بدأ يغير هدومه و اتصل ب ليلي.
الخط اتفتح...
آسر: الو.
ليلي: الو.
آسر: احم خدي اجازة النهاردة من الشغل.
ليلي: بس.
آسر: انتي تعبتي و لازم ترتاحي.

آسر: ابقي طمنيني عليكي بليل.
آسر: ده علشان انتي وقفتي جمبي انا و نيران بس.
آسر: يلا باي.
آسر رمي التليفون علي الكنبة و رمي جسمه علي السرير و نام.
عند ليلي.
ليلي: يا مجنون يا ابن المجنونة.
ليلي: ده انت عايز تتعلم الرد الحلو.
ليلي(بضحك): بس اجازة اجازة اصلا انا بتكلك.

-في مكان تاني...
عند صقر و طيف.
طيف كانت نايمة بدأت تتقلب في نومها و تتمطع في السرير فتحت عينيها لقت صقر قاعد قدامها.
طيف(بابتسامة): صباح الخير.
صقر: مساء النور.
طيف: هي الساعة كام؟!
صقر: الساعة 3.
طيف قامت مخضوضة من علي السرير.
طيف: 3؟! نمت ده كله.
صقر: حد قالك تسهري؟!
طيف(باحراج): ما هو بسببك.
طيف: فين فهد؟!
صقر: هو خبط كتير اخرة ما زهق معرفش عمل ايه الصراحة.
طيف(بخضة): اوف فهد يا صقر.

صقر: اهدي اهدي هو كويس و طلبتله اكل من بره متقلقيش.
طيف: اوف طيب.
صقر: قومي خدي دوش و اه متنسيش علينا حفلة الساعة 7.
طيف: و فهد؟!
صقر: فهد هيجي معانا.
صقر: ماما اتصلت و قالت ابعته علي هناك علطول.
طيف: طيب...
صقر: ما اصلا ده اللي انا عملته، زمانه رايح ليهم دلوقتي.
طيف: حد قالك انك رخم.
صقر: قومي يا بت.
طيف: اوف يا رخم.
طيف قامت و دخلت الحمام خدت دوش و خرجت تغير هدومها...

طيف لبست بنطلون جينز و تي شيرت ب ¾ كم باللون الجملي و فيه قلوب بيضاء و رفعت شعرها علي شكل ديل حصان.
طيف: هنزل احضر غداء لينا و...
صقر: لا حضري لنفسك بس. انا هقوم اروح الشغل.
طيف: طب استني احضر حاجة بسيطة كدة نأكل انا و انت.
صقر: بعدين يا طيف بعدين.
صقر قام دخل خد دوش و خرج يغير هدومه.

صقر لبس بدلة باللون الزيتي و لبس قميص باللون الابيض و جذمة باللون الاسود و سرح شعره و حط البرفيوم بتاعه و لبس ساعته.
صقر خرج ملقاش طيف في الاوضة نزل لقاها في المطبخ حضنها من ضهرها.
صقر: زعلانة ليه؟!
طيف: مش زعلانة انا بحضر اكل علشان اكل لوحدي عندك مانع.
صقر: في ايه بتقوليها من غير نفس كدة.
طيف: انا قولت حاجة يا صقر روح شغلك هتتأخر يلا.
صقر باس خد طيف و حضنها جامد.
صقر: هعدي عليكي خليكي جاهزة.
طيف: تمام.

صقر: باي.
صقر خرج بره البيت و ركب عربيته و راح للشركة.
زين و نانسي و سارة كانوا ورا صقر اول ما دخل الشركة...
سارة: وحشتني يا صقر كنت فين؟!
زين: الشغل كان محتاجك.
نانسي: نورت يا صقر بيه.
صقر: تمام تمام، كل واحد يروح علي مكتبه لما احتاجكم هناديكوا.
صقر راح ل مكتبه و قعد علي كرسيه و بدأ يشتغل و يشوف اللي حصل في فترة غيابه.
عند طيف...

طيف عملت ل نفسها تأكل و بدأت تتغدي و بعدها طلعت اوضتها تشوف هتلبس ايه و بدأت تختار الفستان.
طيف مسكت تليفونها و اتصلت بصقر.
الخط اتفتح.
صقر: الو.
طيف: حبيت اتكلم معاك شوية.
صقر: مش فاضي اوي.
طيف: طب بقولك البس احمر و لا اسود؟!
صقر: احم الاحمر حلو و الاسود احلي.
صقر: البس اسود.
طيف(برفعة حاجب): البس؟! بتكلم واحد صاحبك...
سارة: بتكلم مين يا حبيبي؟!
صقر: احم في ايه يا سارة خليكي في حالك.

سارة: طب مش يلا نكمل شغل.
طيف(برفعة حاجب): و كمان بتشتغلوا مع بعض؟!
طيف: بقولك ايه يا صقر انا غلطانة اقفل.
صقر: استني استني يا مصطفي.
طيف(بعصبية): مصطفي! خلي الهانم تنفعك...
سارة: يلا يا صقر علشان الشغل.
طيف قفلت التليفون و رمته علي السرير.
طيف: ربنا يحرق دمك زي ما حرقت دمي.
طيف قعدت علي السرير و قعدت تهز رجليها بعصبية...
طيف: يا انا يا انتي يا زفتة سارة بقي.
طيف قامت اوضة الملابس و بدأت تغير هدومها.

طيف لبست فستان باللون الاسود ب ¾ كم مفتوح من قدام فتحة بسيطة و نازل بضيق علي جسمها و محددها و واصل ل بعد الركبة بشوية مفتوح من الجمب و لبست كوتشي اسود عالي و سيبت شعرها علي ضهرها و حطت روچ احمر غامق و كحل حدد عينيها. اختارت جاكت طويل بطول الفستان باللون الزيتي بأكمام واسعة و لبست اكسسورات بسيطة.
طيف مسكت شنطتها و خدت موبايلها و حاجتها و نزلت ل تحت و خرجت بره ال?يلا.

طيف كانت مستنية تاكسي يعدي وقفته و ركبت.
السواق: فين يا هانم؟!
طيف: شركة صقر الجارحي اعتقد حضرتك عارفها.
السواق: دي مشهورة اوب تمام...
بعد فترة السواق وقف قدام شركة صقر,طيف نزلت حاسبته و دخلت الشركة.
الكل بص ل طيف و كان مستغرب من هيئتها و مستغرب انها رجعت الشركة تاني.
نانسي(بفرحة): طيف.
طيف(بابتسامة): حبيبتي.
نانسي: عاملة ايه فينك اختفيتي فجأة و.
طيف: بس بس بس هبقي اجاوبك علي ده كله بس الاول فين صقر.

نانسي: صقر بيه في مكتب سارة السكرتيرة الجديدة.
طيف: اللي هو مكتبي؟!
نانسي: لا المكتب ده.
طيف: تمام...
صافي: ما صدقنا نخلص من شكلك...
طيف: متشكرة يا مدام صافي...
صافي بصت ل طيف بغيظ و طيف دخلت ل مكتب سارة من غير ما تخبط.
سارة: طيف؟! مش كنا خلصنا من اشكالك.
طيف: معلش بقي يا حبيبتي انا قدرك.
صقر كان واقف هو و سارة,صقر اتصدم من وجود طيف في المكان...
سارة راحت قعدت علي الكرسي بتاعها و حطت رجل علي رجليها.

سارة: و جيتي ليه دلوقتي؟!
طيف راحت قعدت جمب ما صقر واقف و حطت رجل علي رجل.
طيف(ببرود): انتي نسيتي اننا انفصلنا.
سارة: ما ده اللي بقوله.
سارة: و ايه اللي جابك دلوقتي؟!
صقر: طيف ا.
طيف(بهدوء): ممكن لحظة يا صقر.
طيف(ببرود): بس طبعا إحنا بينا عِشرة و قعدنا مع بعض فترة كانت فترة كدة فظيعة في حياتي. بس شكلك متعرفيش.
سارة بصت ل طيف باستغراب و بصت ل صقر عايزة تفهم.
طيف مسكت ايد صقر اللي كان مندهش من جراءة طيف.

طيف: نسيت تقولها يا صقر؟!
صقر: ا.
سارة: يقول ايه؟!
طيف: ان انا و صقر رجعنا ل بعض و ان شاء الله قريب ربنا هيرزقنا بطفل.
سارة(بصدمة): يا صقر.
صقر(ببرود): ايوه يا سارة حقيقي.
صقر: انا و طيف رجعنا ل بعض. يلا يا طيف نروح مشوارنا.
طيف: طيب يا حبيبي.
صقر خرج بره الاوضة و طيف قربت من مكتب سارة.
طيف: متلعبيش معايا يا حلوة بعد كدة.
طيف خرجت ل صقر لقته بيبص ليها.
طيف(بغيظ): كنت فاكر اني كنت هقعد في البيت.

صقر: يلا يا طيف يلا و حسابي معاكي في بيتنا.
صقر: يلا يا طيف.
صقر خد طيف و ركبوا العربية و طول الطريق محدش اتكلم.
صقر: انزلي...
طيف و صقر نزلوا من العربية و دخلوا القصر...
صقر حط ايده علي خصر طيف و شدها ناحيته.
طيف: هو ايه نظام الحفلة دي؟!
فهد: طيف.
فهد جري علي طيف بسرعة و طيف وطت خدته في حضنها.
طيف: حبيب قلب طيف.
فهد: وحشتيني اوي اوي.
طيف: و انت كمان يا حبيبي.
نجلاء: يلا يا حبيبتي تعالي.

صقر: و هو المفروض نعمل ايه يعني؟!
محمد: ايوه.
نجلاء: انا عارفة انكم بتحبوا تلعبواو هنهزر و نأكل و نعمل حاجات كتير.
مهرة: الهدوم الغالية عملت منك بني ادمة.
صقر(بعصبية): لو الموضوع هيبقي كدة يبقي اخد مراتي و نمشي.
آسر: امي خلاص.
نيران: انتي بقي طيف؟!
طيف هزت رأسها بمعني اه...
نجلاء: عزة جيبي العشاء.
عزة: حاضر يا هانم.
بدأوا يجهزوا العشاء و طيف قلعت الجاكت بتاعها صقر بصلها بعصبية.
طيف(بهمس): في ايه؟!

صقر: مفيش.
نيران: فستانك حلو اوي.
طيف: شكرا يا روحي اتفضليه.
نيران: ربنا يخليكي.
طيف: الف سلا.
صقر حط ايده علي بوق طيف.
صقر: حبيبتي اشربي العصير انتي بتحبيه.
طيف(بغباء): ا.
صقر: حبيبتي اشربيه انجزي.
طيف: حاضر.
مهرة جالها تليفون و قامت ترد عليه.
فجأة حصل ضرب نار في المكان.
آسر(بصريخ): ماما.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة