قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي والثلاثون

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي والثلاثون

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي والثلاثون

رامي فتح الباب علي رفيف.
رفيف: في ايه يا رامي؟!
رامي(بتعب): الحقيني.
رامي وقع علي السرير بتاع رفيف اللي اتخضت لما لقت في دم علي ايدين رامي...
رفيف(بقلق): هروح انادي طنط.
رامي مسك ايد رفيف و شدها ناحيته بضعف.
رامي(بخفوت): لا لا. خشي المطبخ جيبي علبة الاسعافات الاولية و تعالي.
رفيف(بقلق): طب طب هي فين؟!

رامي غمض عيونه و رفيف جريت علي المطبخ بدأت تدور علي علبة الاسعافات الاولية لغاية ما لقتها فخرجت و راحت لاوضتها.
رفيف(بقلق و خوف): رامي رامي فتح عينك. رامي سامعني؟!
رامي فتح عيونه بضعف شديد.
رامي(بخفوت): اسنديني يا رفيف.
رفيف سندت رامي و خلته ينام علي السرير مظبوط...
رامي(بخفوت): افتحي القميص...

رفيف قربت من رامي بقلق و بدأت تفتح القميص لقت جرح في بطنه و في دم كتير بس مبانش لان القميص بتاع رامي كان أسود.
رامي(بخفوت): مش هفضل اقولك كل حاجة يا رفيف...
رفيف(بدموع): حاضر.
رفيف بدأت تمسح الدم بقميص رامي و بدأت تطهر الجرح...
رامي(بتعب): محتاج خياطة.
رفيف: ها؟! معرفش.
رامي: محتاج يا رفيف، خيطيه.
رفيف(بخوف): انا هصحي عمو و طنط و هما يتصرفوا انا مبعرفش.
رامي مسك ايد رفيف يمنعها انها تقوم.

رامي: لو عملتي كدة هنزعل يا رفيف. متخلنيش اندم اني جيتلك.
رفيف(بدموع): طب اعمل ايه طب؟!
رامي: امسكي الخيط ده و اعتبري نفسك هتخيطي قماش.
رفيف قربت من رامي و بدأت تخيط جرحه تحت توجيهات رامي.
رامي: قصيه بقي.
رفيف: حاضر.
رامي(بتعب): كويس كدة.
رفيف بدأت تشيل كل حاجة و رجعتها مكانها و دخلت اوضة رامي جابت ليه تي شيرت و خرجت دخلت اوضتها بدأت تلبسه ليه.
رامي(بتعب): رفيف.
رفيف: نعم...
رامي(بتعب): نامي في حضني.

رفيف: بس.
رامي(بتعب): سقعان اوي.
رفيف قربت من رامي و شالت الغطاء و بدأت تنام جمب رامي و رامي رفع ايده ببطء و شدها لحضنه اكتر.
رفيف: رامي رامي...
رفيف رفعت رأسها لقته غمض عيونه و كان باين علي وشه التعب...
رفيف باست خد رامي و نامت هي كمان...

-في مكان تاني...
عند نيران و ماهر.
نيران: اوف اخيرا وصلنا...
ماهر: اتكلمي الماني.
نيران: طيب.
ماهر و نيران ركبوا العربية اللي كانت مستنياهم و راحوا علي الفندق.
موظف(بالالمانية): اتفضلوا معايا.
ماهر(بالالمانية): شكرا.
ماهر و نيران دخلوا الفندق و بدأوا يملوا شوية ورق بسيط كدة و خلصوا.
موظفة(بالالمانية): مفاتيح غرفكم اهي.
ماهر(بالالمانية): شكرا ليكي.
نيران(بهمس): انا جعانة.

ماهر(بهمس): اطلعي اوضتك و اطلبي اكل...
نيران(بهمس): اوف طيب.
موظفة(بالالمانية): في حاجة مستر ماهر؟!
نيران(بالالمانية): لا و ركزي في شغلك.
نيران شدت ماهر و مشيوا و وراهم الموظفين بالشنط.
ماهر: ممكن افهم ايه تصرفك ده؟!
نيران: احنا جايين هنا شغل مش تسالي يا استاذ ماهر.
ماهر: ملكيش دعوة...
نيران: تمام و انا من بكرة الصبح هنزل ادور علي اي شاب و نقضي ليلة ح...
ماهر مسك نيران من رقبتها و زقها علي الحيطة.

ماهر: انتي جاية هنا مسئوليتي و انتي من طرف صاحبي و كمان بنت محمد بيه، لو عملتي اي تصرف يسئ ليهم زي ما هو هيسئ ليا و ربي يا نيران لاكون قاتلك.
ماهر: و ملكيش خروج من اوضتك الا معاياا و عايز اشوف عكس اللي انا قولته علشان اكسر رقبتك...
نيران(بخنقة): وسع.
ماهر ساب نيران و دخل علي اوضته و نيران دخلت اوضتها هي كمان.
نيران(بغضب): عيل رخم شايف نفسه علي ايه ده.
نيران(بغضب): ضربه في قلبك يا شيخ.

نيران طلبت اكل و دخلت تغير هدومها.
نيران لبست شوت قصير باللون بيبي بلو و فوقه تي شيرت بنص كم باللون الابيض طويل لغاية الركبة و سيبت شعرها علي ضهرها.
نيران خرجت من الحمام لقت الباب بيخبط خرجت فتحت الباب لقت الاكل خدته و كانت هتقفل.
ماهر(بغضب): و ايه لبس البنات الزبالة ده؟!
نيران(برفعة حاجب): انا زبالة انت مالك؟!

-نيران قفلت الباب في وش ماهر و رمت الاكل في الارض و قعدت علي الارض تعيط علي كلام ماهر الجارح بالنسبة ليها...

-في الصباح الباكر...
عند طيف.
طيف قامت علي صوت تليفون جمبها فتحت عينيها بكسل و مسكت التليفون فتحت الخط وحطته علي ودانها.
صقر: الكسولية بتاعتي صحيت و لا لسة؟!
طيف فتحت عينيها و بصت جمبها ملقتش صقر قامت اتعدلت بسرعة.
طيف(بخوف): انت فين؟!
صقر: في الشغل.
طيف(بخوف): و سايبني هنا لوحدي!؟
صقر(بقلق): في ايه يا طيف متقلقنيش حصل ايه؟!

طيف(بخوف): ممكن يحصل زي امبارح. و كمان ممكن يحصلي حاجة انا و فهد لا يا صقر تعالي انا عايزاك تيجي...
صقر: ما انا لما بأجي بنتخانق.
طيف: يا عم مش هتخانق معاك اوعدك.
صقر(بحنية): طيف متخافيش مش هيحصل حاجة.
صقر: و كمان لو حسيتي باي حاجة اتصلي بيا.
صقر: يلا بقي قومي حضري فطار افطري انتي و فهد و حضري الغداء هرجع اتغدي معاكم.
طيف: طيب.
طيف: طب ما تأخدني معاك الشركة يا صقر و نرجع مع بعض.

صقر: لا الفترة دي مش هينفع يا طيف معلش اسمعي الكلام بقي علشان خاطرك انتي و فهد خوفاً عليكوا و لمصلحتكم تفضلوا عندكوا...
طيف: طيب...
صقر: قوليلي اجيب ايه و انا جاي ليكي انتي و فهد؟!
طيف: آيس كريم.
صقر: عيوني حاضر آيس كريم، بس هو مش الجو سقعة؟!
طيف: ما دي احلي حاجة فيه.
صقر: طيب.
صقر: هقفل دلوقتي باي.
طيف: باااااي.
طيف قامت غسلت وشها و بصت علي فهد لقته لسة نايم نزلت و بدأت تحضر فطار ليها و ليه...
عند صقر...

سارة: حبيبي انت مشغول بأيه؟!
صقر: سارة انتي عارفة مبحبش الدلع في الشغل اللي انت عايزاه يبقي في البيت.
سارة: هنتجوز امتي؟!
صقر بص ل سارة باحتقار من تحت ل فوق...
صقر: أكيد طبعا أكيد.
سارة: امتي بقي؟!
صقر: لما اخلص الشغل المتراكم عليا ده...
سارة: صقر.
صقر: خير؟!
سارة: بتحبني؟!
صقر: طبعا و الا مكنتش اختارتك انتي علي طيف.
سارة: اسمها بيعصبني.
صقر: معلش.
سارة: هو فين ورق طلاقكم؟!
صقر: في الخزنة عايزاه ليه؟!

سارة: مش عايزاه.
صقر: تمام.
صقر: يلا علي شغلك...
سارة قربت من صقر و (لخيالكوا).
صقر(بحدة): بعد كدة متعمليش حاجة الا لما اقولك فاهمة...
سارة: مالك بس يا حبيبي؟! عادي.
صقر ساب سارة و خرج بره المكتب و هو مش طايق نفسه و خرج الجنينة...
مهران: مالك؟!
صقر: مفيش.
مهران: عليا انا؟!
صقر: عايز ايه يا مهران؟!
مهران: حصل ايه فوق مع الحرباية؟!
صقر: باستني.
مهران: أه انا كدة فهمت.
صقر: فهمت ايه؟!

مهران: انت مش عايز غير واحدة تقرب منك بس. اي بنت تانية بتقرف منهم.
صقر: قصدك ايه يعني؟!
مهران: هنضحك علي بعض، طيف.
صقر: مالها؟!
مهران(بضحك): يا واد يا تقيل...
مهران: ايه ناوي تتطلقها؟!
صقر: مين قال كدة انا مقولتش كدة.
مهران: اوبا ليه بقي مش عايز تطلقها؟!
مهران: اعترف اعترف انا زي صاحبك.
مهران: هتخبي هتفضل تخبي لامتي يعني؟!
صقر: ايوه بحبها عايز ايه بقي.
مهران(بلامبالاة): كنت شايفها لعريس كدة...

صقر مسك مهران بغضب من قميصه و زقه علي الحيطة...
صقر(بغضب): نعم يا روح امك دي مراتي انا فاهم.
صقر(بغضب): و يا ويل اللي يقرب من مرات صقر الجارحي هقتله و ارمي لحمه لكلاب السكك.
مهران: خلاص يا عم يخرب بيت اللي عايز يهزر معاك.
صقر: كله الا طيف فاهم...
مهران: طيب خلاص.
صقر: غور من وشي.
مهران: ده انت ايه ده في ايه؟!
صقر: كلم آسر و معتصم علشان هنتجمع بليل...
مهران: حاضر...
صقر: علي شغلك يلا.
مهران: طيب.

-في مكان تاني...
عند نيران...
نيران فتحت عينيها ببطء لقت نفسها نايمة في الارض قامت ببطء و راحت قعدت علي السرير بتعب...
نيران قامت دخلت الحمام خدت دوش و خرجت تغير هدومها...
نيران لبست بنطلون جينز و فوقه تي شيرت بكم باللون الاحمر صوف و لبست كوتشي اسود عالي و سيبت شعرها علي ضهرها.
الباب خبط.
نيران راحت فتحت الباب لقت بوكيه ورد في الارض,نيران وطت مسكت بوكيه الورد و لقت كارت معاه مسكته و بدأت تقرأه.

المضمون: - بصي مش بعرف بيتقال ايه في المواقف دي بس المفروض متقلبيش وشك بعد البوكيه ده.
نيران كانت مصدومة من كلامه و اسلوبه.
نيران: الغبي.
نيران حطت البوكيه و الكارت في الاوضة و نزلت ل مطعم الفندق,نيران دخلت لقت ماهر قاعد علي ترابيزة...
حارس(بالالمانية): نيران هانم ماهر بيه منتظر حضرتك.
نيران(بالالمانية): اللي عايزني يجي ليا.

نيران راحت ل ترابيزة تانية و بدأت تطلب ليها اكل,الحارس راح قال ل ماهر اللي نيران قالته.
ماهر قام و راح ل ترابيزة نيران و قعد قدامها.
ماهر: ايوه و بعدين؟!
نيران(برفعة حاجب): افندم!
ماهر: ايه اللي انتي بتعمليه ده؟!
نيران: انت عايز ايه مش انا واحدة زبالة و.
ماهر: طب يا ريت نخف بقي شوية، بليل متنسيش في اجتماع مهم علشان نرجع بكرة.
نيران: طيب و الملف هقرأه تاني و اوديه ليك.
ماهر: طب مش يلا نخرج.

نيران: نخرج ليه هو احنا هنحب في بعض.
ماهر: يلا يا ام دماغ صغيرة.
ماهر مسك ايد نيران و خرجوا بره المطعم.
نيران: هتوديني فين!؟
ماهر: نشوف المكان، اللي اعرفه انك مسافرتيش المانيا.
نيران: ايوه.
ماهر: طيب يلا بينا.
ماهر و نيران قضوا طول النهار مع بعض خرجوا و اتفسحوا...

-في مكان تاني...
عند رفيف و رامي...
عبير: يالهوووووووووويي.
رفيف و رامي قاموا مفزوعين من النوم و رامي اتوجع بسبب جرحه...
رامي: في ايه؟!
عبير: مش قولت انت في اوضة و هي في اوضة كلامي مش بيتسمع ليه؟!
رامي: كنت تعبان شوية فجيت اتكلم مع رفيف و نمت معاها عادي يعني هي مش واحدة من الشارع دي مراتي عادي يعني.
عبير: و لو برضو في ايه انتوا كنتوا اتجوزتوا؟!

رفيف: اسفة يا طنط بس رامي كان تعبان بس غصب عنه. و كمان اوعدك مفيش حاجة هتحصل بينا لغاية الفرح...
عبير: طيب، قوموا يلا.
عبير خرجت ل بره...
صابر: يا ست اتهدي بقي ما تسبيهم انا واثق فيهم.
عبير: بس انا مش واثقة في رامي.
صابر: رامي هيحافظ عليها يا عبير متظلمهوش.
عبير: بس برضو الاحتياط واجب ممكن غصب عنه حاجة تحصل.
صابر: ربنا يهديكي يا عبير هتجبيلي جلطة.
عبير: بعد الشر عنك يا حبيبي.
صابر: بتحبيني؟!

عبير: طبعا انت بتقول ايه بس؟!
صابر: حبيبة قلبي.
عبير: ربنا يخليك ليا.
صابر: حبيبتي...
عند رامي و رفيف.
رفيف: انت كويس يا حبيبي؟!
رامي: اه متقلقيش انا بخير.
رامي: معلش تعبتك معايا امبارح.
رفيف: لا عادي، بس انت ليه مقولتش ل طنط و عمو؟!
رامي: عايزه بابا يحس بالعجز انه مش قادر ينقذني و لا يتصرف و امي تلجأ للغريب و ابويا لسة حسه في الدنيا.
رفيف قربت من رامي حضنته و باست رأسه.

رفيف: حبيبي و لا يهمك انا اهو معاك. و مش هسيبك.
رفيف: و عمو ربنا هيجزيه خير ان شاء الله.
رامي: ربنا يخليكي يا حبيبتي.
رامي باس رأس رفيف و ضمها ليه اكتر.
رامي: قومي يلا.
رفيف: حاضر.
رفيف و رامي خرجوا بره الاوضة...
الباب خبط.
رفيف: خليك يا عمو.
رفيف راحت ناحية الباب و فتحته لقت حد غريب.
شخص: مش ده بيت صابر عز الدين؟!
رفيف: ايوه مين حضرتك؟!
رامي: مين يا رفيف؟!
رامي وقف ورا رفيف و بعدها خلي رفيف ورا ضهره.

شخص: رامي حبيبي، ايه يا ابني مين المزة دي؟!
رامي: عايز ايه يا معتز؟!
معتز: مش هتدخلني يا عم و لا ايه؟!
رامي: خشي جوا يا رفيف.
رفيف: حاضر...
صابر: مين يا رامي؟!
رامي: معتز يا بابا.
رامي: ادخل.
معتز دخل و سلم علي صابر و بص حواليه.
صابر: ازيك يا معتز؟!
معتز: الحمدلله يا عمي. اخبارك ايه انت؟!
صابر: الحمدلله.
معتز: هي مين المزة اللي كانت هنا؟!
رامي(بحدة): التزم حدودك يا معتز دي تبقي مراتي.

معتز: اتجوزت امتي مكنتش اعرف؟! الف الف مبروك.
معتز: بتقع واقف دايما.
رامي: عايز ايه يا معتز!؟
معتز: احم ابويا طردني.
صابر: تاني؟!
معتز: معلش بقي يا عم صابر خليها عليك المرة دي.
رامي: انت هتبات هنا؟!
معتز: اه مش ده يعتبر بيتي؟! مش ده كلامكوا؟!
صابر: اكيد يا معتز بيتك و مطرحك.
صابر: براحتك.
صابر: تعالي يا رامي معايا.
رامي و صابر راحوا للبلكونة...

صابر: اهدي عارف انك رافض علشان رفيف موجودة و كدة، بس انا هكلم عمك مسعود بسرعة علشان يرجعه البيت...
رامي: يا ريت يا بابا لانك عارفني لو بص بس ل رفيف بصة متعجبنيش هقتله.
صابر: متخافش يا حبيبي.
عند رفيف و عبير.
عبير: ده يا ستي ابن صاحب عمك صابر...
عبير: بس شخص ساذج و رخم كدة و متطفل.
رفيف: اه فهمت. باين من وشه اصلا...
معتز: ست الكل اخبارك.
عبير: اهلا يا معتز.
معتز: عاملة اكل ايه لينا؟!

معتز: هاي رفيف سمعت رامي و هو بيقولك كدة مش ده اسمك صح؟!
رفيف: احم ايوه.
معتز: طيب. اخبارك؟!
رامي(بحدة): رفيف تعالي.
رفيف: حاضر.
رامي و رفيف دخلوا اوضة رامي.
رامي: بصي يا رفيف من هنا و رايح تاخدي بالك من لبسك و كلامك و مش هتنامي غير في اوضتي و مش عايزك تحتكي باللي اسمه معتز ده نهائي.
رامي: فاهمة؟!
رفيف: حاضر بس انت متتعصبش علشان جرحك.
رامي حضن رفيف و باسها علي رأسها.
رامي: ربنا يخليكي ليا.

رفيف: و يخليك ليا.
رامي: حبيبتي...

-في مكان تاني...
همام(بوجع): حرام عليكوا كفاية.
شخص1: اشتغلوا و انتوا ساكتين.
شخص2: و انت لسة عايش ليه ما تموت بقي.
مني: حرام عليكوا في ايه ده انتوا مستقوين القلب علي الضعيف كدة ليه ما ترحموا بقي...
شخص ضرب مني علي خدها جامد و وقعت علي الارض.
شخص3: مش كفاية الواد ابنكم مش لاقينه و شكله هرب.
شخص2: الزعيم لو عرف كلكم هتموتوا و هتفضلوا تشتغلوا كدة لغاية ما تقولوا فين الواد.

راجل: و الله العظيم ما نعرف كان معانا صحينا من النوم ملقنهوش.
ست: اه و الله منعرفش فين ارحمونا بقي.
شخص2: كملوا شغل مش ناقص وجع دماغ...
مني(بعياط لنفسها): يا تري انت فين يا رزق؟!
عند رزق.
رزق كان في شقة صغيرة بس مليانة لعب و شقة راقية و ذوقها حلو.
خادم1: تحب تتغدي ايه يا رزق بيه؟!
رزق: اي حاجة علي مزاجك يا مصطفي...
مصطفي: تمام يا رزق بيه.
رزق: قولتلك مية مرة قولي رزق عادي جدا رزق رزق.
مصطفي: حاضر يا رزق.

رزق: النهاردة علينا ايه؟!
مصطفي: مدرس الانجليزي و العربي.
رزق: اممم طيب.
رزق: هخش انام شوية.
مصطفي: تمام.
رزق دخل اوضته و نام علي السرير بأريحية تامة...

-في مكان تاني...
عند طيف.
طيف كانت واقفة بتعمل الغداء ل صقر زي ما قالها.
الباب خبط.
طيف: افتح الباب يا فهد.
طيف: فهد.
طيف: اوف اللي قاعد طول النهار علي التلفزيون ده.
طيف خرجت بره المطبخ و راحت ناحية الباب فتحت الباب.
طيف: حمدلله بالسلامة.
صقر: مين دي؟!
طيف: ايه؟!
صقر: فين طيف؟!
طيف: هتستظرف.
صقر: ده كله كان زينة.
طيف: ايه هو؟!
صقر: بقيتي وحشة كدة ليه؟!

طيف جريت علي المراية اللي جمب الباب بصت علي نفسها بصدمة.
طيف كانت لابسة مريلة المطبخ و رفعت شعرها علي شكل كحكة اي كلام و في بقايا خضار علي المريلة و شكلها متبهدل.
صقر حضنها من ضهرها و باس رقبتها.
صقر: حبيبتي متشكيش في جمالك و لو للحظة واحدة...
طيف: و كمان ده كله علشان اتزفت اعمل اكل لجنابك.
صقر: اووووه طب قوليلي عملتيلي ايه؟!
طيف: اممم مش هقولك.
صقر: و الله؟!
طيف: ايوه.
صقر: طيب بحب المفاجات اوي انا.

فهد: علفكرة انا موجود و عايش معاكوا.
صقر: واخد بالي علفكرة علشان كدة مش عايز اقل ادبي.
طيف: صقر اطلع غير هدومك متعصبنيش. ده انت ايه ده؟!
طيف راحت علي المطبخ و صقر ابتسم بسببها و طلع علي اوضته خد دوش و غير هدومه و نزل قعد جمب فهد...
طيف بعد فترة طلعت الاوضة خدت دوش سريع و خرجت غيرت هدومها...

طيف لبست بنطلون كحلي و تي شيرت ب كم باللون الكحلي و فوقه جاكت خفيف جدا قماش باللون الابيض قصير لغاية الخصر و سيبت شعرها علي ضهرها...
طيف نزلت ل تحت باست خد فهد و دخلت المطبخ.
طيف: جاي ورايا ليه!؟
صقر: جنابك بتبوسيه و انا لا؟!
طيف: انت طفل.
صقر: ملكيش دعوة، و بعد كدة.
طيف باست صقر علي خده و حطت خيار في بوقه.
طيف: كُل خيار مفيد.
طيف بدأت تطلع الاكل من الفرن.
طيف: فهد جهز السفرة يلا...
فهد: حاضر.

طيف: خد طلع معايا.
صقر: تمام.
طيف و صقر بدأوا يطلعوا الاكل علي السفرة و قعدوا هما التلاتة علي السفرة و بدأوا يأكلوا...
صقر: واو ايه الجمال ده؟!
طيف: طبعا يا ابني هو انا اي حد و لا ايه؟!
فهد: طيف احلي واحدة بتعمل اكل.
صقر: واضح. بس متأخديش في نفسك مقلب اوي كدة هتبقي مغرورة.
طيف: براحتي.
صقر: طبعا يا باشا.
صقر و طيف ضحكوا مع بعض و كملوا اكل.
بعد الاكل طيف شالت الاطباق و غسلتهم بسرعة و رجعت كل حاجة مكانها.

صقر: طيف.
طيف: نعم.
صقر: ايه رأيك فيا؟!
طيف: وسيم كيوت عسول.
صقر: بس؟!
طيف: عايز ايه ياض؟!
صقر قرب منها و مال علي ودنها...
صقر: زوج مثالي مثلا و اي بنت تتمناه.
طيف: انت قولت اي بنت.
صقر: اومال انتي ايه؟!
طيف: انا مدام صقر الجارحي.
صقر و طيف بصوا ل بعض لمدة دقيقة,صقر قرب من طيف و (لخيالكوا)...
فهد: انا هطلع اوضتي.
طيف(بخضة): ها؟!
صقر: في ايه يا ابني عامل زي فرقع لوز كدة ليه متعصبنيش بقي.
فهد: انا عملت حاجة؟!

صقر: عايز ايه طيب؟!
فهد: انا طالع اوضتي. اكلم صاحبتي.
صقر: روح روح.
فهد: طيب باي.
صقر: بقولك ايه مينفعش الكلام هنا.
صقر: تعالي فوق.
صقر وطي شال طيف بين ايديه و طلع علي اوضتهم...
طيف: يا صقر هتعمل ايه بس فهمني؟!
صقر: الله مش احنا متجوزين قولا ناقص فعلا بقي.
طيف: اوف يا رخم، طب اسمعني بس انا مش مجهزة نفسي يعني انا بس اسمعني بس...
صقر: كله تحت السيطرة و حياتك.
طيف: يا صقر طب بص افرض مثلا مثلا هنطلق.

صقر: ربنا ما يجيب طلاق بعد الشر بس...
طيف: طب افرض حد حصله حاجة...
صقر: يبقي قدر. متقفلهاش بقي سيبي اليوم يعدي علي خير.
صقر حط طيف علي السرير و قرب منها و (لخيالكوا)و...
في حدود الساعة 10 بليل.
صقر فتح عيونه بكسل بص علي طيف باس رأسها,صقر مسك تليفونه و لقي ماسدجات كتير مبعوتة ليه.
صقر شد طيف لحضنه اكتر و غمض عيونه و نام نص ساعة كمان و بعدها فاق علي صوت موبايله,صقر مسك الموبايل بسرعة و فتح الخط.
صقر: الو.

سارة: انت فين يا صقر من بدري مش بترد عليا ليه؟!
صقر: مش انا قولت مش عايز حد يتصل بيا النهاردة في ايه مش بتفهمي و لا ايه و كمان انتي مالك من امتي و حد بيسألني...
صقر: سارة متخلنيش اقل منك...
صقر: و متكلمنيش لغاية لما ارجع ال?يلا.
سارة(بغيظ): طيب يا صقر طيب...
سارة: ا.
طيف اتحركت في نومها صقر قفل في وش سارة الخط,صقر بدأ يملس علي شعر طيف بهدوء و باس رأسها و قام دخل الحمام خد دوش سريع و خرج يغير هدومه.

صقر لبست بنطلون بيج و فوقه تي شيرت باللون الابيض و فوقه جاكت باللون الاسود و كوتشي اسود و لبس ساعته و حط البرفيوم بتاعه.
صقر خرج خد حاجته في جيبه و باس رأس و كتف طيف و خرج بره ال?يلا ركب عربيته و مشي.
تليفون صقر رن، الخط اتفتح...
صقر: انا جاي اهو في الطريق.
معتصم: متتأخرش.
صقر: تمام.
صقر: آسر و مهران عندك؟!
معتصم: ايوه.
صقر: طيب جاي.
صقر ساق ناحية الباقي...

-في مكان تاني...
في القصر...
نجلاء كانت بتتمشي في الجنينة...
محمد: نجلاء.
نجلاء: ايه؟!
محمد: هتمشي معاكي.
نجلاء: تمام.
محمد و نجلاء كانوا بيتمشوا و فجأة سمعوا صوت ضرب نار...
نجلاء(بخضة): محمد!

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة