قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث

رواية أسيرة لحصون قلبه للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث

طيف قربت من آسر و زقته و آسر رجع ل خطوتين.
طيف(بصريخ): لاااااااا...
طيف لقت عربية جاية من بعيد ناحية آسر طيف جريت بسرعة علي آسر و شدته معاها و هما الاتنين وقعوا في الارض.
طيف(بوجع): آآآآآآآآه.
آسر: انتي كويسة؟!
طيف(بوجع و عصبية): ابعد بقي من وشي.
طيف قامت و كان بنطلونها اتقطع و اتعورت من عند ركبتها و كتفها وجعها...
آسر: لازم نروح المستشفي، تعالي.

آسر مسك دراع طيف و مشاها وراه طيف شدت دراعها بعنف من ايده.
طيف(بحدة): اسمع بقي يا اسمك ايه انت ابعد عني مكنش يوم شوفتك فيه و انت باين عليك شخص مهم و وراك اشغال و اعمال ابعد عني. و سبني اشتغل في حالي.
طيف دخلت المطعم و قعدت علي اول كرسي قابلها.
بنت: مالك يا طيف؟!
طيف: بسيطة بسيطة، هاتيلي علبة الاسعافات معلش.
بنت: حاضر يا حبيبتي. الف سلامة.
طيف: الله يسلمك يا فاتن.
فاتن: خدي يا حبيبتي.
طيف: طيب شكرا.

طيف بدأت تطهر الجرح اللي في رجليها بوجع بسيط,آسر و حراسه دخلوا و قعدوا في المطعم و آسر كان مركز مع طيف.
طيف(لنفسها): يا رب توب عليا من الناس دي.
طيف قامت و بدأت تشتغل و آسر لسة قاعد و بيشتغل علي اللاب بتاعه...
آسر: لو سمحت فنجان قهوة.
طيف(بضيق): لحظة يا فندم.
طيف راحت جابت القهوة و حطتها قدام آسر...
آسر: شكرا، بس لحظة.
طيف: اممممم.
آسر: اسمك ايه؟!
طيف: هتطلعلي بطاقة قولي لو هتعمل يعني.

آسر(بحدة): اسمك ايه بدل ما اعرف بطريقتي!
طيف: طب ما تعرف انت كدة بتهددني يعني.
طيف: فاتن يا فاتن.
فاتن: نعم.
طيف: انا اسمي ايه؟!
فاتن(باستغراب): طيف.
طيف: شوفت الموضوع سهل ازاي؟!
طيف خدت فاتن و راحوا للباقي يكملوا شغل.
آسر ابتسم علي تصرف طيف و كمل شغل لغاية ما خلص و كان ماشي.
آسر(بصوت عالي): طيف.
طيف لفت بسرعة ليه بصتله بصدمة.
آسر(بغمزة): شكرا علي القهوة.

آسر مشي هو و حراسه و طيف اتحرجت من نظرات الناس و قعدت تشتم في آسر.
رفيف(بغمزة): القلب حن و لا ايه؟!
طيف(بضيق): اتنيلي.

-في مكان تاني...
عند صقر...
صقر: ايه الاخبار؟!
زين: مفيش حاجة جديدة.
صقر: و التدريب ماشي ازاي؟!
زين: كله تمام، الرجالة بتدرب علي اكمل وجه علشان يعرفوا يشتغلوا في شركة صقر الجارحي.
الباب خبط.
سكرتيرة: صقر بيه محمد بيه الجارحي بره و عايز يشوفك...
صقر لا رد.
زين: روحي انتي و خمس دقايق و دخليه.
السكرتيرة: تمام يا فندم.
زين: ايه يا صقر؟!
صقر(ببرود): نشتري اللي عنده.
بعد الخمس دقايق محمد دخل و قعد علطول.

صقر(ببرود): و عليكم السلام.
محمد: اول مرة اشرفك في شركتك.
صقر: و هتبقي الاخيرة لو مقولتش اللي عايز تبيعه.
محمد(بضحك): انا اللي معلمك اصول اللعب يا صقر.
صقر: للاسف العاب.
محمد: طيب. عموما.
صقر: خير؟!
محمد: سألت ايه الشركة الوحيدة اللي ممكن تساعدني ملقتش قدامي غيرك، هي الدنيا كدة صغيرة.
صقر: خير؟!
محمد: حاسس اني مراقب و عايز اعرف مين الشخص ده و عايز كمان حراسة.
صقر: عندك اعداء؟!
محمد: اكيد.

صقر: زين وديله الورقة يمليها كلها، و ابقي ابعتها.
محمد: بس يا ريت في اسرع وقت.
زين: اتفضل معايا. هخلص الموضوع بسرعة.
محمد: شكرا يا صقر بيه.
صقر: يا ريت رجلك متتعودش علي المكان.
محمد: وقت ما يكون عندي فراغ.
صقر: يبقي انا اتأكدت انك مش جاي تاني، اصلك مهم اوي في البلد و لازم الشغل اهم حاجة.
محمد: باي.
صقر لا رد.
زين: اتفضل.
زين و محمد خرجوا و راحوا اوضة زين.

زين: اتفضل حضرتك اكتب كل البيانات المطلوبة في الورقة دي.
محمد: تمام.
زين: حضرتك جيت فعلا علشان كدة؟!
محمد(ببرود): ملكش فيه.
زين(لنفسه): انا مالي انا هو انا كنت خلصت من الابن علشان يجيلي الاب.
محمد: كدة تمام.
زين: شكرا. اتفضل...
محمد خرج ركب عربيته و راح على شركته. زين دخل ل صقر مكتبه.
صقر: خير؟!
زين: يا ابني مش طايق كلمة ليا ليه؟!
صقر: كدة. عايز ايه بقي يا زين؟!
زين: انت مصدق اللي ابوك بيقوله.

صقر: قولت لسة بفكر، هاتلي البيانات و امشي.
زين: واطي.
صقر(بعيون صقرية): قولت حاجة؟!
زين: اسف.
زين حط قدام صقر كذا ورقة و طلع يجري على بره...

-في مكان تاني...
في القصر...
نجلاء: انتي استأذنتي من محمد؟!
مهرة: محمد حبيبي مش هيقول لا.
نجلاء: انتي هتعملي حفلة في بيته و هو مش عارف و هتفأجيه كمان و بتقولي مش هيقول حاجة.
نجلاء: لعلمك محمد مش بيحب المفأجات.
مهرة: تمام ملكيش دعوة...
نجلاء: ربنا يشفي.
نجلاء سابت مهرة و طلعت علي اوضة نيران.
نيران: عايزة حاجة؟!
نجلاء: اساعدك في حاجة يا حبيبتي؟
نيران: لا شكرا، ده فاضل كام حاجة بسيطة علشان الرحلة.

نجلاء: ربنا معاكي يا حبيبتي، عايزاكي في موضوع.
نيران: اتفضلي.
نجلاء: بصي يا حبيبتي انتي راحة رحلة و اكيد معظمها شباب و مش هيبقي في رقيب عليكم اوي خلي بالك من نفسك يا نيران و اي حد يحاول يعملك اي حاجة وقفيه عند حده، فاهمة يا حبيبتي؟!
نيران: حاضر يا ماما نجلاء.
نجلاء قربت من نيران باست رأسها و خدتها في حضنها.
نجلاء: هتوحشني يا بت، هتسبيني في وش امك ده كدة.
نيران(بضحك): معلش بقي.

نجلاء: استحمل علشان نور عينك يا حبيبتي.
نيران: ربنا يخليكي ليا.
نجلاء: و يخليكي يا قمر. يلا نشوف ناقصك ايه يلا.
مهرة(بعصبية): بتعملي ايه في اوضة بنتي؟!
نجلاء: بنتي زي ما هي كمان بنتك يا مهرة.
مهرة: انا عارفة اللي انتي و ابنك بتحاولوا يةتعملوه لكن لا بعينكم...
نجلاء: و يا تري ايه هو؟!
مهرة: عايزين تأخدوا فلوس آسر و نيران و انا و هما نبقي علي الحديدة.

نجلاء: لو تفكيرك وصل للنقطة دي يبقي تسمحيلي اقولك ان تفكيرك رخيص اوي زيك، و مهما لبستي يا مهرة مستحيل تفكيرك يتغير لانك كدة طول عمرك، يا بنت الحسب و النسب.
نجلاء سابت مهرة و نيران و دخلت اوضتها و قفلت عليها...
نيران: ايه يا ماما اللي بتقوليه ده؟! حرام عليكي هما ذنبهم ايه؟!
نيران: و كمان صقر مستحيل يأذينا أبدا او يأخد فلوسنا.
مهرة: اسكتي انتي متعرفيش حاجة. انا اعرف ان امه حرباية.

نيران: ربنا يهديكي يا ماما.
نيران: اخرجي علشان عايزة اكمل حاجتي.
مهرة بصت ل نيران بغضب و خرجت و رزعت الباب وراها...
-بعد فترة.
مهرة لقت صقر داخل بغضب و قرب من مهرة مسكها من رقبتها و زقها علي الحيطة.
صقر(بغضب): مش قولت قبل كدة اللي يزعل نيران انسفه من علي الارض، كلامي مش بيتسمع ليه؟!
مهرة(بخنقة): هتقتل مرات ابوك؟!
صقر(بغضب): و اقتل اي حد يفكر انه يخلي دموع نيران تنزل من عينيها.

صقر(بغضب): و الكلام اللي قولتيه ليها لو اتكرر قسما بربي يا مهرة.
صقر قرب من ودن مهرة و اتكلم بصوت هامس مخيف.
صقر(بهمس مخيف): ادفنك حية قدام كل اللي موجودين و هسمع صريخك و لا هيهتز ليا شعراية واحد. و امشي و انا متأكد ان محدش هيتجرأ و ينقذك و صدقيني اعملها و مبخافش.
صقر ساب مهرة اللي وقعت في الارض بتنهج و بتكح و بتأخد نفسها بصعوبة شديدة.

صقر سابها و طلع لاوضة اخته فتح الباب. نيران جريت علي صقر و قعدت تعيط.
صقر: خلاص اهدي اهدي يا نيران اهدي.
نيران(بعياط): زهقت من كلامها يا صقر.
صقر: متخافيش مش هتقدر تقولك حاجة تاني.
صقر: و لو بس فكرت تقولك حاجة تزعلك متلومش غير نفسها...
نيران(بعياط): انت عملت ايه؟!
صقر: و لا اي حاجة، يلا ورينا ناقصك ايه للرحلة.
نيران(بدموع): اسفة اني اتصلت بيك و خليتك تيجي.

صقر: انتي هبلة يا بت اي حاجة تزعلك تعالي قوليلي بس و اوعدك انسف اللي زعلك بس...
نيران(بدموع): ربنا يخليك ليا.
نيران: انا خلصت الشنط خلاص مش عايزة حاجة.
صقر: طيب همشي انا.
نيران: مش هتسلم علي ماما نجلاء.
صقر: بعدين.
صقر ساب نيران و خرج بص بصة علي مهرة اللي لسة وشها احمر و خرج ركب عربيته و رجع علي الشركة...

-في مكان تاني.
عند طيف...
طيف: طيب.
طيف(بحدة): ما قولتلك طيب هدفع مصاريف فهد انتي رغاية كدة ليه.
طيف(بحدة): و يكون في علمك اني و الله لما اخده مش هتطولي جنيه مني. فاهمة؟!
طيف(بعصبية): و يلا مش نقصاكي.
طيف قفلت في وش خالتها و قعدت حطت خديها علي ايديها.
طيف: هو انا ليه كدة؟! ليه ملقيش بطل كدة يأخدني و يحللي كل مشاكلي اوف بقي.
رفيف: فوقي ده مش الحقيقة دايما في المسلسلات و الافلام...

طيف: لا في يا اختي، و اخرسي بقي متقفلهاش انتي كمان في وشي...
رفيف: انا غلطانة اني بقولك الواقع؟!
طيف: اخرسي بقي اوف...
رفيف: طيب يا اختي انجزي كملي شغل.
طيف: اوف بقي في شغل المطاعم اللي مش بيخلص ده اخرج من مطعم اروح لغيره لغاية ما ينتهي بيا المطاف للفندق.
رفيف: و الله خدمة الفندق حلوة.
طيف: بس المدير عزت ده راجل رخم و رزل اوف.
عزت(بحدة): بتعملي ايه هنا منك ليها!

طيف(بشرود): جبنا في سيرة القط طلع ينط. بس مع ده نقول بغل.
رفيف(بهمس و حدة): الله يخرب بيتك.
عزت(بغضب): بتقولي ايه يا طيف؟!
طيف(بخضة): ها عزت بيه!
عزت(بغضب): انتي ازاي تقولي الكلام ده؟! مش كفاية اني مشغل واحدة زيك في الفندق ده شفقة مني.

طيف(بحدة و دموع): حضرتك انا بشتغل هنا و بقدم كل ما في وسعي علشان ارضي حضرتك و حضرتك برضو مش بترضي، انا مش عايزة اشتغل هنا شفقة منك انا عايزة اشتغل هنا لاني بشوف شغلي كويس و لاني.
عزت(بغضب): انتي هتحكيلي قصة حياتك.
آسر(بحدة): انت بتعمل ايه هنا؟!
عزت(بتوتر): آسر بيه؟!
آسر(بحدة): انت بتعامل الموظفين بطريقة وحشة عندك كدة ليه؟!
عزت(بتوتر): ها لا هي اللي غلطانة بس.
آسر(بحدة): حصل ايه؟!

طيف(بحدة): حضرتك ملكش دعوة دي حاجة بيني و بين مديري.
آسر قرب من طيف بغضب و شدها من دراعها وراه و طلع لاوضته و طيف كانت بتحاول تشد ايديها منه بعنف شديد لكن معرفتش.
آسر(بغضب): انتي لسانك طويل ليه؟!
طيف(بحدة): انت عايز ايه مني؟!
آسر(بغضب): ملكيش فيه؟!
طيف(بحدة): يبقي ملكش دعوة لساني طويل ليه هه.
آسر حاوط طيف بينه و بين الحيطة و بص ليها في عيونها و طيف كانت بتبص ليه في عيونه بقوة.
آسر: انتي مش خايفة؟!

طيف: و هخاف ليه؟!
آسر(بتسلية): يعني. انا راجل و انتي هنا و واحدة ست و في فندق اقدر اشتريه في لحظة و انا راجل ذو قوة مش هتقدري تقاوميني مثلا.
طيف(بسخرية): و هو انت لما تعمل كدة هيبقي اسمك راجل؟!
طيف بصت لآسر و زقته بعنف بعيد عنها و سابته و مشيت خرجت بره الفندق.
حارس: آسر بيه ميعاد الاجتماع قرب.
آسر: طيب يلا.
آسر خد حراسته و خرجوا بره الفندق بعد ما آسر بص ل طيف قبل ما يخرج و طيف بصتله بهدوء.

آسر خرج بره الفندق و ركب عربيته و بعد فترة وصل للاسكندرية و رجع لل?يلا...
صقر: وصلت؟!
آسر: بعت شبحي الاول.
صقر: طب ابقي حاسب بقي لاني عندي تعويذة للاشباح.
آسر: عايز ايه؟!
صقر(ببرود): مش انا اللي عايز انت اللي عايز.
آسر: قصدك ايه؟!
صقر: بكل بساطة ماهر صاحبك نزل اسهم شركته للواطي. لو عايز مساعدة مني مش رافض.
آسر(بعصبية): الموت اهون و لاني اطلب منك مساعدة...
صقر(ببرود): طيب براحتك.

-بعد مرور شهرين...
رفيف(بصوت عالي): طيف يلا بسرعة هنتأخر.
طيف: طيب اهو جاية جاية.
رفيف: التي شيرت الجديد واكل منك حتة.
طيف كانت لابسة بنطلون جينز مايل للون التلجي و فوقه تي شيرت صوف باللون الكحلي قصير لغاية الخصر و لبست كوتشي ابيض عالي نوعا ما. رفعت شعرها علي شكل كحكة.
طيف: يلا يا اختي بينا يلا.
طيف و رفيف نزلوا لتحت بس هاشم وقف قدامهم.
طيف(بهدوء مصطنع): وسع بعد اذنك.

هاشم: طيف عايز اتكلم معاكي كلمتين علي انفراد.
طيف: اتفضل اسبقيني يا رفيف...
هاشم: طيف انا عايز اتجوزك مش عاجبني حالك ده من شغل ل شغل و كدة، اسف اني حاولت.
طيف(بهدوء): كفاية لغاية كدة انا مش عايزة اتجوزك و مش بفكر في الجواز حاليا. عن اذنك.
طيف نزلت ل تحت لقت رفيف واقفة مع آسر رفعت حاجبها.
طيف: حضرتك عايز ايه؟!
آسر: هاي يا طيف.
طيف: انت هتصاحبني؟! يلا يا رفيف.

آسر مسك ايد طيف و قرب منها و طيف بصت ل مكان ايده و ليه,آسر شال ايده ببطء.
طيف: افندم انت كمان؟!
آسر: تعالي نتكلم في اي مطعم.
رفيف(بغمزة): همشي انا يا طيف.
رفيف مشيت من غير ما تسمع اعتراض طيف,طيف بصت لآسر و رفيف بغضب.
آسر(بابتسامة): صاحبتك بتفهم و الله.
طيف: افندم عايز ايه بقي؟!
آسر: طب تعالي نرو.
طيف: لا مفيش مرواح اتفضل قول كل كلامك هنا. و يا ريت تنجز ورايا شغل مش فاضية مش كنا خلصنا منك اوف.

آسر: بصي يا بنت الناس انا اعجبت بيكي و عايز اتجوزك.
طيف: و المفروض اصدق يعني؟!
آسر: قصدك ايه؟!
طيف: انت مش حبتني و لا حتى اعجبت بيا، مجرد يوم و لا يومين تسلية.
آسر: مكنتش رجعت تاني و مكنتش اتحجج كل شوية بالشغل علشان اجي اشوفك من بعيد ل بعيد.
طيف: انا ورايا شغل مش فاضية.
آسر(بتملك): لا ما هو بصي بقي انا حطيتك في دماغي و مش هتطلعي فاهمة.

طيف(بحدة): بان علي اصلك انا مش موافقة علي عرضك، و اعلي ما في خيلك اركبه.
طيف(بقرف): رجالة ناقصة صحيح.
طيف كانت هتمشي بس آسر مسك ايديها و تناها ورا ضهرها...
آسر: من هنا و رايح انتي مخطوبة لآسر الجارحي. و هتبقي ليا غصب عنك يا طيف.
طيف(بحدة): وسع ايدك دي. انت انت مقرف اوي.
آسر: متشكر مقبولة منك. حاجة تانية؟!
آسر باس طيف علي خدها طيف بعدت رأسها بعيد عنه بغضب.
آسر: هرجعلك تاني.
طيف(بغضب): غور في داهية تأخدك.

طيف بعدت عن آسر و ركبت ميكروباص و مشيت لشغلها و هي في قمة غضبها.
رفيف: ايه يا بنتي اللي حصلك؟!
طيف حكت كل اللي حصل ل رفيف بغضب.
طيف(بغضب): مكتتيش تسبيني يا رفيف.
رفيف: اسفة يا حبيبتي و الله افتكرت هيقولك كلام حلو و ممكن يبقي في قبول.
طيف(بغضب): ده شخص متملك و مريض.
رفيف: يا حبيبتي. معلش خلاص هدي نفسك.

آسر فضل لمدة شهر كل شوية يجي ل طيف و يحصل خناقة بينه و بينها بسبب الموضوع ده,طيف بقت خايفة علي نفسها و علي رفيف بسبب اللي بيحصل.
آسر(بغضب): يعني ايه مش عايزاني؟!
طيف(بعصبية): يعني مش عايزاك يا اخي هو الجواز بالعافية...
آسر(بغضب): ايوه الجواز بالعافية لو مع واحدة زيك.
طيف(بعصبية): روح اتجوز واحدة شبهك ابعد عني بقي.
آسر قرب من طيف و حاوط وشها بين ايديه.
آسر: طيف اعقلي كدة انا عايزك في حياتي...

طيف(بغضب): و انا لا. و ابعد عني.
طيف كانت هتمشي بس آسر مسكها من شعرها و مسك دقنها بغضب.
طيف(بصريخ و دموع): يا غبي!
آسر(بحدة): انا مش عايز اعمل كدة بس انتي بتضطريني. انا مستحمل بالعافية.
طيف(بوجع): ابعد بقي.
آسر: هسيبك للمرة الاخيرة يا طيف.
آسر ساب طيف و ركب عربيته و رجع الاسكندرية,طيف وقعت في الارض قعدت تعيط بحرقة.

-في مكان تاني...
عند صقر.
صقر(بتسلية): مش شايف ان اسبابك كترت؟!
آسر(بغضب): انت مالك؟!
محمد(بهدوء مخيف): اقعد و انت ساكت.
صقر: مالك زعلان ليه؟!
آسر(بغضب): ملكش دعوة يا اخي.
مهرة: انت قاصد تضايقه ليه؟!
صقر(ببرود): ممكن لانك امه.
نجلاء(بحدة): صقر!
مهرة: شكلك مربتيش ابنك كويس يا نجلاء.
محمد(بحدة): لو خلصتوا الكل يأكل في صمت.
نيران كانت هتعيط صقر حط ايده علي ايديها و رفع ايديها باسها و بصلها بابتسامة حنونة.

صقر خلص اكل و قام مشي من غير و لا كلمة.
محمد(بغضب): هي دي تربيتك يا نجلاء؟!
نجلاء(بتوتر): اسفة يا محمد بس انت عارف صقر مبيحبش يأخد اوامر من حد...
عند صقر.
زين: كله تمام يا صقر.
صقر: اتصل بالحراس يحصلوني.
زين: تمام انت هتدخل الاول.
صقر: ايوه.
زين: حاضر.
صقر ركب عربيته و مشي بيها لغاية ما وصل ل بيت بعيد نسبيا عن السكان.
صقر نزل و لقي قدامه حراسين قدامه هيفتشوه.
صقر(ببرود): لو عايز اقتلكم كنت عملتها من زمان.

صقر سابهم و مشي دخل البيت و دخل لقي شخص قاعد حاطط رجل علي رجل.
صقر(ببرود): اخيرا شوفتك؟!
: الصقر.
صقر(ببرود): عايز ايه؟!
: خسارتك.
صقر(ببرود): بموتي.
: بس الصراحة خسارة عقلك ده يموت.
صقر(ببرود): شوفت بقي.
: ليه واقف قصادي؟!
صقر(ببرود): انت اللي واقف قصادي و انا اي حد يقف قدام طريقي بخلص منه.
: كدة برضو ده احنا زمايل يا جدع و كمان نفس الشغلانة.

صقر(ببرود): ما انت بتلعب في الخفي. اما انا بلعب في الوش و مش بخاف زيك كدة بالظبط.
: المقابلة دي متتحاسبش.
صقر(ببرود): كأني شوفت فأر جبان...
صقر مشي و خرج بره البيت و ركب عربيته و مشي.
صقر طلع تليفونه و اتصل ب زين.
الخط اتفتح.
صقر: مش ده المقر الرئيسي.
زين: طيب. هترجع؟!
صقر: لا راجع ال?يلا باي...
صقر رجع ال?يلا و دخل لفت انتباهه باب.

آسر: انت رايح فين؟!
صقر: البيت مش بيتك كله.
آسر: بعد اذنك متدخلش الاوضة دي.
صقر بص لآسر و سابه و طلع لاوضته.

صقر قرب من باب الاوضة لسة هيفتح الباب لقي آسر خارج منها.
آسر: انت بتعمل ايه؟!
صقر: مفيش حاجة...
صقر دخل اوضته و قفل الباب و دخل غير هدومه و خرح صب لنفسه كأس كحول و خرج للتُراس و قعد و بدأ يشرب الكأس و يدخن سيجارته بشرود.

-في الصباح الباكر...
عند طيف.
طيف قامت من نومها خدت دوش و هي بتدعي انها تخرج من الكابوس اللي هي عايشة فيه بسبب آسر.
طيف دخلت الحمام خدت دوش و خرجت تغير هدومها.
طيف لبست بنطلون كحلي و فوقه تي شيرت صوف بكم باللون الاسود برقبة طويلة و فوقه جاكت باللون الاسود بكم و طويل شوية لغاية بعد الركبة,لبست كوتشي ابيض و سيبت شعرها علي ضهرها.
رفيف(بنوم): هتتأخري؟!
طيف: ممكن. هخرج مع فهد شوية كدة.

رفيف(بنوم): بس انتي مزة اوي.
طيف(بغرور مصطنع): طول عمري.
رفيف(بنوم): مغرورة.
طيف(بضحك): نامي نامي.
طيف خرجت بحماس علشان هتقابل فهد و وصلت للحارة و طلعت ل بيت خالتها خبطت الباب.
منال: اهلا بالسنيورة.
طيف(بابتسامة): بعد اذنك يا منال ناديلي فهد علشان نلحق نتفسح.
منال: فهد يا فهد.
فهد(بلهفة): طيف.
طيف(بابتسامة): حبيب طيف.
طيف نزلت ل مستوي فهد و حضنته و باستها,منال قفلت الباب بغضب.
طيف: بحبك انا اوي يلا تعالي.

طيف خدت فهد و بدأوا يتفسحوا و يخرجوا و يضحكوا و مبسوطين اوي مع بعض.
طيف: حبيبي انت يا فهد.
فهد: مش هتسبيني يا طيف؟!
طيف: لا يا حبيبي، هانت يا حبيبي.
طيف: قولي جعان اروح اجيب اكل تاني.
فهد: اه.
طيف: طيب يا حبيبي تعالي.
طيف راحت اشترت اكل و قعدت هي و فهد يأكلوا و بعد فترة وصلت للحارة تاني.
طيف: يلا يا حبيبي يلا.
فهد: هتوحشيني.
طيف: و انت يا حبيبي. متخليش حد يأخد لعبك فاهم؟!
فهد: حاضر.
طيف: يلا باي.

طيف حضنت فهد و باسته و فهد حضنها جامد و باسها و طلع جري علي فوق.
طيف خرجت من الحارة و راحت للكورنيش.
طيف كانت بتتمشي علي الكورنيش و هي حاطة ايديها في جيبها و كان المكان يعتبر فاضي مفهوش الا شخصين تلاتة بالظبط.
طيف كانت باصة للبحر و كأنها بتشكي همومها ليه.
شخص1: انتي طيف الادهم؟!
طيف(بقلق و خوف): ايوه. مين؟!
طيف فجأة لقت شخص تاني بخ حاجة في وشها,طيف وقعت بسرعة بين ايديهم.

الشخصين شالوها و ركبوها عربيتهم و مشيوا بسرعة...
السؤال: -يا تري هيحصل ايه؟! خمنوا????.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة