قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيرة القيصر الجزء الثاني للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي عشر

رواية أسيرة القيصر الجزء الثاني للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي عشر

رواية أسيرة القيصر الجزء الثاني للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي عشر

مر باقي الاسبوع سريعا وكان يجهز أسر كل شي كما طلبت منه رنا وعمل لها احلى جو رومانسى من كل شي وجهز بعض الطعام وأحضر التورته وزين المكان بحب وإخلاص
وصلت رنا ومعها الحرس ونزلت في شرم الشيخ وكان في استقبالها اسر الذي بدوره اخذها الى مكان الاحتفال ونبهرت بالمكان والتجهيزات وطلبت صناعة تورته مميزة
اخذها أسر الى إحدى الشليهات حتى تستريح وتجهز نفسها للمساء.

اتفقت رنا مع أسر على إرسال ادهم للمكان وعدم أخباره فوافق
احضر أسر بنات البيوتي سنتر حتى يجهزو رنا
جاء المساء سريعا وكانت رنا على اتم استعداد حيثو ارتدت فستان باللون الرصاصي القريب من لون عيونها وكان عاري الصدر و الزراعين وعملت مكياج رائع وتركت لشعرها الحرية ولبست كاب فوقه غطي جسدها و شعرها وحرج للحرس وتوجهو الى المكان وتركوها وغادرو المكان وفضلت تنتظر ادهم وهي خائفة من عدم مجيئه اليها.

بعد فترة سمعت رنا صوت سيارة وشاهدت ادهم يتقدم من المكان وقفت رنا بعد ان نزعت الكاب وحملت التورتة بين ايديها وكانت باللون الابيض وتحمل كلمة LOVE
قرب ادهم ووقف أمامها مصدوم ينظر إليها هل هي بالفعل أمامه وتحتفل معه بعيد ميلاده هل ترك صغيرته و جنيته و حبيبته كل شي وجاءت الى هنا وكان المكان مزين بطريقة جميلة
رنا بابتسامة جميلة: أدهم حبيبي كل سنة وانت طيب
أدهم: لا تعليق.

رنا بحزن و دموع: أدهم أدهم انا اسفة ونبي متزعل منى انا حبيبتك هتسبني كده طيب رد عليا بالله عليك سامح طفلتك لو لسه بتحبني سامحني ادهم رد عليا
لم يرد ادهم ولكن قرب منها وحمل التورته ووضعها على التربيزة ورجع ليها تاني وجدها تبكي بشدة وجسدها تهتز فاغمض عيونه وضمها لحضنة وفضل يهدي فيها
أدهم بحنان: هشششششششش اهدي يا عمر أدهم انا اسف مكنتش أقصد ازعلك بس كنت مصدوم انك هنا
رنا بطفولة: يعني مش زعلان مني.

أدهم بحب و حنان: عمري مزعل منك يا قلبي في حد يزعل من روحة وحياته
رنا بابتسامة سعيدة: كل سنة وانت حبيبي وشر سعاتي
أدهم بغزل: بس حلو الفستان والشعر و المكياج والمكان ايه الرومانسية ديه كلها
رنا بحب: تعالى نطفى الشمع وبعد كده نتكلم
طفي ادهم و رنا الشمع وحضنته رنا ووضعت قبله على خده وأخرجت له هديه ساعة جميلة جدا أعجب بها ادهم بشده
أدهم: طبعا النهاردة عيد ميلادي يعني اي طلب متاح.

رنا: امممممممم ماشي بس مش كتير مفهوم
أدهم: مفهوم يا سطي
رنا: اطلب ادهومي
أدهم بضحكة: ادهومي يا بت انتى بدلعي كيس اندومي
رنا بضحكة رنانة: هههههههههه انت جعان يا روحي تصدق انا انا كمان ميته من الجوع مكلتش من الصبح
أدهم بعتاب: طيب ينفع كده
رنا: كنت خايفة منك لتفضل زعلان منى
أدهم بحب: مقدرش ازعل من عشقي تعالى نأكل بعد كده قول اوامري
رنا: طلباتي دومي طلبات يتتنفذ يا لا
أدهم: بقيتي تعرف تتكلمي تعالى ناكل.

جلسو يتناولون الطعام ولم يخلي الجلسه من غزل ادهم لرنا
أدهم: اممممممم اول طلب ترقصي معايا
رنا: ماشي
شغلت رنا الاغاني وتوجهت الى أدهم الذي ضمها لحضنه وفضل يرقص معها ويقبلها على شفايفها وعنقها وفي نهاية الرقصة جلسو على الارض وضمها لحضنة وفضلو يحكو ويضحكو وفي نهاية الليل سقطو في بحر النوم العميق
في الصباح.

استيقظ ادهم أولا ووجد رنا بين احضانه فضل يشاهدها ولكن الشمس فضلت تلعب معها حتى فتح عيونها الرومادية الساحرة و رمشت اكثر من مرة
أدهم بحب: صباح الورد و الياسمين على أجمل عيون في الدنيا بقي في كده حد يصحي على العيون الحلوة ديه ولا الشفايف الكريز ديه بقي بذمتك ديه منظر واحدة لسه صاحيه من النوم يالهوووووي على العسل يا ناس.

أطلقت رنا ضحكة رنانة زلزلت كيان ادهم الذي نزل بسرعة على شفايفها يقبلها بحب و رومانسية وبعد فترة بعد عنها
أدهم: رنا حبيبتي بلاش تسافري تاني
رنا: أدهم مينفعش فاضل كام شهر وامتحن ويبقي فاضل سنه كمان وبس ادهم علشان خاطر مينفعش اسيب قمر و سمر لوحدهم كل واحدة فينا عاوزه التانية بلاش تزعل ونبي انا مليش غيرك
أدهم: لا رد
رنا بدموع: أدهم علشان خاطري.

أدهم بسرعة: بس يا جنيتي بلاش دموع عارفة رنا دموعك ديه بتقتل رجولتي ماشي جنيتي كمل الدراسة بس اخر يوم امتحان ليكى هترجعي يكون كل حاجة جاهزة وهنجوز ماشي
رنا بسعادة: ماشي حبيبي ربنا يخليك ليا
سمع الاتنين صوت سيارة تقف فاسرعت رنا بلبس الكاب ووجدت أسر ياتى وهو يضع عيونه بالأرض
أسر: أدهم صباح العسل يا كوتش
أدهم: صباح النور حبيبي
رنا: صباحو اسو ارفع عيونك
اسر: صباح العنب رينو يالا اوصلكم.

ذهبو الى القري وشاهدتها رنا وأعجبت بيها وتمنت الخير له
في الليل وصل أدهم رنا الى الطائرة وغادرت مصر وعادت الى ايطاليا وسمح لها بالعمل وكانت سعيدة جدا
في ايطاليا
حاولت زوجه مازن مع سمر ان تخضع للكشف الكامل حتى تتأكد ولكن في كل مرة ترفض سمر وبشدة الى ان جلست رنا و قمر و نوراه معها وشرحت لها لماذا ترغب بشده ان تخضع للكشف.

نوراه: سمر افهمي بقي انتي عوزة تفهميني ان طفله عندها 10 سنين اتعرضت للاغتصاب ولسه عايشة
سمر بدموع: والله ده اللي حصل وانا مش هكشف.

نوراه: يا غبيه افهمي ممكن يكون خدعو اهلك مفيش طفله اتعرضت للاغتصاب وعايشة لان الجهاز التناسلي بتاعها في العمر ده بيكون ضعيف وصغير وأي عنف فيه بيسبب نزيف حاد و موت فوري وانتى اصلا تكوين جسمك صغير يستحيل يكون الجهاز التناسلي اقوي عارف في ستات كتير يوم الفرح لو العريس خادها بعنف بيسبب ليها نزيف مبالك بقي بطفله صغيرة.

رنا: سمر عسي ان تكرو شي وهو خير لكم مش يمكن ربنا بعت لينا نوراه علشان يعملك الصالح والخير
قمر: على فكرة يا سمر نوراه بتتكلم صح انا امي ماتت نتيجة علاقة عنيفة من الراجل جوزها وماتت بعدها وسابتني لوحدي روحي سمر اكشفي لعله خير
سمر بستسلام: ماشي هروح
نوراه بسرعة: يالا بنات اطلعو اجهزو ونروح دلوقتي
ذهبت الفتايات الى المستشفي وخضعت سمر للكشف وبعد لحظات تركتها الدكتورة وجعلتها ترتدي ملابسها وتأتي خلفها.

الدكتورة: ممكن أفهم نوراه ليه البنت خضعت لكشف عذرية
نوره: والله ماجدة وهي صغيرة اتخطفت وقالو انها اتعرضت للاغتصاب وانا بصراحة مش مصدقة
ماجدة: تعالى سمر الكلام اللي بتقوله نوراه صح
سمر بخوف: ايوه صح
ماجدة بحنان ام: بس انتي يا بنتي لسه بنت يعني عذراء
سمر بصدمة: ايه يعني ايه
نوراه بفرحة: انا كنت عارفة مبروك يا سمورة انتى لسه بنت ومحدش لمسك
سمر بدموع: يعني عشت كل السنين ديه وانا فاكرة اني ضعت.

رنا بفرحة: الحمد لله الحمد لله أحمدي ربنا
الدكتورة ماجدة: اطمنى يا بنتي انتى ذي الفل افرحي يا بنتي وبلاش تنكدي على نفسي
سمر بدموع و فرحة: شكرا طنط شكرا
غادرت البنات المستشفي وتوجهو الى الملاهي وفضلو يلعبو وفي انهاية اليوم توجهو الى إحدى المطاعم
رنا: وقمر هانم مش ناوية تروح لمازن مفضلش غيرك بقي
قمر: مليش مزاج
سمر بخبث: خلاص نخلي اوس يتجوز واحدة تانية اصله مش هيفضل زوج على ايقاف التنفيذ كتير.

قمر بغضب: يجوز دانا كنت قتلته وشربت من دمه
رنا بضحك: يا مرات اخويا يا جامدة انتى
سمر بضحك: صحيح احنا امتحاناتنا آخر الشهر يعنى بعد أسبوعين وبعدها هنرجع مصر علشان فرح سليم و مراد عوزين نجهز نفسنا
رنا: اسكتي انا مش عاوزة السنة الجاية ديه تخلص علشان ادهم بيه قرر مع اخر يوم امتحان ليا هنزل مصر هيكون فرحي
قمر بسخرية: مش لوحدك شكل الشباب مرتبين الليلة.

نوراه: بنات انتم ذي اخواتي افرحو وعيشو حياتكم وحبو وتحبو وانتى قمر مش معني ان والدتك ماتت من علاقة بينها وبين ابوكي معني كده انك هتموتي ذيها لا يمكن تكون والدتك كانت تعبانه ومستحملتش قوة العلاقة
رنا: قمر اوس بيحبك بلاش تضيعي حياتكم في خوف ورعب سلميها لله وهو كريم
قمر: خلاص لما نرجع من مصر هتعالج مع مازن عرفيه نوراه
نوراه: ايوه كده هو ده الكلام.

مرت الأيام والليالي وانهت البنات الامتحانات وجهزو ملابسهم وعادو بجميع الحرس الى مصر للاحتفال بفرح سليم و ميرا و مراد و روميساء
وصلو المطار ووجدو الشباب في انتظارهم حضن كل شاب زوجته واخذوهم الى القصر
وصلت البنات الى القصر وسلمو على الكل وبعد فترة غادرت سمر و عائلتها القصر وعادو الى منزلهم.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة