قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيرة القيصر الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والثلاثون

رواية أسيرة القيصر الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والثلاثون

رواية أسيرة القيصر الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والثلاثون

توقف صوت الرصاص عندما دخل مجموعة من الشباب الملتم الى داخل القصر ووجدو خمس اسود يقفون في مواجهتهم
اصبح الخمس اسود يضربون في الشباب بقوة وشجاعة الى ان سمع الجميع صوت تصفير عالى فنسحب الشباب الى الخلف وفؤجي الأبطال الخمسة بامراة تقتحم صفوف الشباب
المرأة: اسفة جدا أستاذ اوس على الى حصل
اوس: اسفة انتى مين
المرأة: في الحقيقة انا كنت عوزة اتكلم معاكم بس رجالتك متفهموش اعمل ايه بقي
مراد بعصبية: انتى مين.

المرأة: معقولة متعرفنيش مكنش العشم
أدهم: جلالة الامبراطوة أنجي الكاشف
المرأة: برافو عليك حضرة القيصر فعلا انا الامبراطورة أنجي الكاشف
اوس: اقدر اعرف حضرتك عوزة ايه
أنجي: ايه ده هو ده واجب الضيافة عندكم
سليم: وبالنسبة لرجلتك
أنجي: رجالتى دلوقتي في العربيات متقلقش
نجم الدين: اتفضلي اقعدي
أنجي بادب: شكرا جدا لحضرتك
اوس: خير
أنجي: أليكس بلاك
اوس: اشمعنه.

أنجي: بلاش تلعب معايا دور البرود اصل انا وخده جائزة أوسكار فيه
مراد: ماشي عوزة ايه منه
أنجي: قمر تخص مين فيكم
اوس: انا هتبقي مراتي
أنجي: تمام مش عوزة حد فيكم يقرب من أليكس بلاك لأنه حفر قبرة بايدة ودمه هيتفرق بين الكل
مراد: بس ده
أنجي: عارفة رئيس مافيا فرنسا بس هو خلاص لعب في عداد عمره سلام
اوس: وانتى مش خايفة
أنجي: انا الخوف يخاف منى وانا حلفت على الانتقام وهنفذ حلفانى سلام
اوس: هنشوفك تانى.

أنجي: شركات الكاشف موجودة دايما وبترحب بيكم اه وعلى فكرة هات حرس اقويه سلام
الكل: سلام
خرجت انجي الى المجهول الذي سوف نعرفة وما هي العداوة مع أليكس بلاك في رواية خاصة بيها وهي الامبراطورة
أدهم: حد فاهم حاجة
اوس: معنى دخول الامبراطورة اللعبة يعنى موت ودمار لناس كتير
سليم: ربنا يستر ديه قلبت موازين العالم
عمار: صح قوتها وجباروتها متشفوش على وحدة ست
أدهم: فعلا اسمها بيرعب اى حد
اوس: تعالو نطلع للبنات.

أدهم: بقولكم ايه متيجو نقنع البنات بعدم السفر
اوس: انت عارف ومتاكد أنهم هيسافرو علشان يتعالجو من خفهم مننا وعوزين يرجعو أقوى من دلوقتى اتمنى أنهم يبقو ذي الامبراطورة
عمار: لا يا عم انا بحبها كده بلاش تبقي ذيها
مراد: طيب يالا
صعد الشباب الى الأعلى ووجدو البنات تحتضن بعضها وتبكى بشدة وكان لوسيفير يقف أمامهم وينظر إليهم وهو مصدوم
اوس: لوسيفير في ايه
لوسيفير: بصراحة عندهم قدرة غريبة في العياط.

مراد: معلش بس هما خايفين
لوسيفير: في ايه تحت
مراد: الامبراطورة الى جات
لوسيفير: مش معقول
مراد: روح انت بقي
دخل الشباب الى البنات ووجدهم يبكون بشدة توجه الشباب بسرعة إليهم واخد كل شاب حبيبته في حضنه
وقفت قمر تنظر بحزن لهم و وجدت اوس ينظر لها نظرة حب وأمان وفتح ايده ليها ارتمت قمر بين احضان اوس الذي أخذ يهديها ويطمانها ولم يفق الى على صوت البنات
رنا: اوووووووس
ميرا: اووووووس
سمر: انت اذاي تحضنها.

روميساء: مكنش العشم يا اوس
اوس: طيب بصي بقي يا حلوة منك ليها انتم الأربعة طالق بالثلاتة
رنا: ياااالهوي الراجل طلقني
روميساء: وابنك حرام عليك
سمر: يعنى انا دلوقتى هعمل ايه مع بنتك خلاص هشغلها في البيوت خدامه
ميرا: يا خسارة صحيح رجالة نكارة الجميل
رنا: ده لولا فلوسنا كان زمانه بيقشر ثوم
اوس وهو يقلع الحزام: لا هقشر بصل
جري اوس خلف البنات واى بنت تقع تحت ايده كان بيضربها.

ضحك الشباب بشدة على البنات وهما يقعو على بعض ويصرخون في اوس
قمر برعب من اوس: كفاية حرام عليك انا عوزة عدنان او أليكس هو ارحم منك
اوس بغضب: مسمعش اسم راجل على لسانك تانى مفهوم انطقي
قمر برعب: مفهوم
اوس: المأذون هيوصل بعد شوية وهتكونى مراتى مفهوم
قمر بدموع: مفهوم
رنا بغضب: أوس بقي انا قولت انك غيره وفضلت أدعي ربنا يرزقك بواحدة تعيشها ملكة في حنانك وحبك وفي الآخر تبقي ذيك ذيه.

سمر بصوت عالى: ايه هو انتم مفكرنا عبيد عندكم متكلموش ده ومتعملوش ده ارحمونا بقي ملعون ابو ده حب الى يخليكم تبيعو وتشترو فينا
اوس بندم: انا اسف والله غصب عنى انا عمري معليت صوتي على واحدة
وحضن قمر بحنان ومسح دموعها بيده
اوس: بصي عوزك تنسي خالص أليكس ماشي يا فراشتى
قمر: انا اسفة بس انا خفت منك أصله كان بيرعبنى بصوته العالى
اوس بحنان: خلاص يا قلبي اسف ولو عليت صوتى تانى ابقي بوسينى على طول.

رنا: نعم يا عمر تبوسك ليه هي سايبة
اوس: بس يا جذمة علشان معلكيش
رنا بدلع: واهون عليك أوسي
اوس: الله يحرقك هتفشي البت
رنا: شوية جد بقي بصي قمر انا رنا اخت أوس
ميرا: وانا اخت أوس و مرات سليم
سمر: وانا بنت خاله وبعتبره أخويا وانا مرات عمار
روميساء: وانا بردو بعتبرة أخويا وانا مرات مراد
قمر: وانتى رنا مش متجوزة
أدهم: لا متجوزة بس نسيت تقولك انها مراتى
البنات في صوت واحد: بس مع إيقاف التنفيذ
قمر: يعنى ايه.

رنا: على الورق بس
أدهم بخبث: لو عوزاه على الواقع انا مستعد
رنا بسخرية: ده بعدك
ميرا: تعالى بقي معانا علشان نجهز
غادر البنات الى جناح ميرا حتى يجهزو
أدهم: معلش اوس لازم النكد والمرار ده
سليم: ااااااااه نحنو السابقون وانتم الاحقون
عمار: كلنا لها هتعمل ايه هو شربة خروع ولازم تتشرب
مراد: أعوذ بالله اوس حبيبي اوعي تسمع كلام العيال دول هو ذنب ولازم يحصل
نجم الدين: هتعملو ايه يعنى اهو تكفير ذنوب.

اوس: هنعمل ايه هو قرف وخلاص
نظر الشباب لبعضهم وانفجرو في الضحك بشدة
سليم: لو حد منهم سمعنا هيبقي ليلتنا طين
عمار: لا وانت الصادق هنام في الانعاش
مراد: ربنا يستر اصل ريمو ايديها تقيلة
أدهم: بصراحة زعل اختك وحش اوى انا بموت عقبال متوافق تصالحنى
سمع الشباب صوت وراهم
رنا بغضب: بقي انا نكد ومرار
ميرا بغضب: ليه يا روحى هو هيدفن
سمر بغضب: وانا بقي شربة خروع
ر
وميساء بغضب: بقي انا ذنب يا بيه.

قمر بغضب: بقي احنا قرف يا بيه
ابتلع الشباب ريقهم بصعوبة
أدهم: روني حبيبتي احنا بنهزر
رنا بسخرية: وماله يا روحي هزر براحتك خالص
سليم: ميرو انتى احلى عصفورة في الدنيا
ميرا: عادى يا قلبي
سكت باقي الشباب ولم ينقذهم غير صوت الخادمة تعلن وصول المأذون
نزل الجميع الى الأسفل وتم عقد قران اوس وقمر وكان وكيل قمر نجم الدين بعد متصلت باخوها وبارك الزواج
أصبحت قمر تحمل اسم اوس وصار زوجها امام الله.

صعد أدهم مع رنا الى جناحها حتى يصالحها
صعد سليم مع ميرا الى جناحها حتى يصالحها
صعد مراد مع روميساء الى جناحه حتى يصالحها
صعد عمار مع سمر الى جناحها حتى يصالحها بعد أن أمر نجم الدين بتخصيص جناح لها
امسك اوس يد قمر وصعدو الى جناحه
في جناح رنا
أدهم: والله كنا بنهزر عادى يعنى بلاش تزعلى كلها بكره وتسافري بلاش تمشي زعلانة ونبي
لم تهتم رنا بكلام أدهم وفكت الطرحة وأخذت هدومها ودخلت الحمام.

أدهم: هي ليله باينه ربنا يستر
مر وقت وخرجت رنا بعد تغير ملابسها وكانت ترتدى بدى حماله وهوت شورت وفرده شعرها ونامت على السرير تلعب في التليفون
أدهم: يالهوى على الجمال هو انا المفروض امسك نفسي ولا اعمل ايه انا هروح احسن
رنا ببراءة: رايح فين ادهم تعالى نام معايا عوزة انام دومي
أدهم بهدوء: قومى غيري هدومك علشان مش هينفع انام معاكى كده
رنا بنوم: تعالى بقي عوزة انام حرام عليك
أدهم بنرفزة: حاضر هنام.

ذهب أدهم بجانب رنا التي دفنت وجهها في صدرة بعد تقبيله لخده وذهبت في نوم عميق وبعد فترة نام أدهم بعد ان قبلها على شفايفها وضمها لحضنه بشدة ونام
في جناح ميرا
سليم: والله العظيم كنا بنهزر عادى بلاش تقلبيها نكد
ميرا: ايه يا روحي نكد ليه ولا يهمك بس انت هتبات معايا النهاردة صح قول اه علشان خاطري
سليم: ههههه حاضر
ميرا: هغير هدومى واجي
سليم: ماشي.

نام سليم على السرير واخذ يلعب في التليفون الى ان سمع صوت باب الحمام يفتح وخرجت ميرا وكانت ترتدى بدي كب وهوت شورت وصعدت بجوار سليم ونامت في حضنه بهدوء
سليم: هارسوح هي هتنام كده وانا الى بقول عليها شبه الأموات يااااااا رب ارحمنى شكلى كده هتمم الجوازة ايه الحلاوة ديه
ميرا: سليم تعالى نام بقي
سليم: الله يخربت سليم على اليوم الى اتولد فيه سليم ونام جامبها وباس شفايفها ونام بعد عذاب
في جناح مراد.

روميساء: هتعمل ايه مع ريم
مراد: وحياتك عندي لجبلك حقك
روميساء: عارفة حبيبي عوزة اروح ممكن
مراد: خليكي معايا النهاردة
روميساء: لا عوزة اروح
مراد: خايفة مني
روميساء: لا هخاف ليه
مراد: طيب تعالى نامى ابوكى عارف انك هتنامي هنا
نامت روميساء في حضن مراد بعد تحرير شعرها الذي فؤجي بشعرها الأحمر بلون النار
روميساء: على فكرة ده نفس لون شعر جدتى يعنى مش صبغة
مراد: يعنى ده طبيعي
روميساء: ايوة والله طبيعي.

مراد: لازم اتاكد
قطع مراد كلامها واخذ شفايفها في بوسه طويلة جدا وفي الآخر ضمها ونام
في جناح سمر
عمار: بصي علشان منولعش في بعض احنا كنا بنهزر ماشي
سمر: ماشي يا عموري
عمار: تعالى ننام بقي
سمر: فعلا هنام بس انت على الكنبه ديه
عمار: ليه ما السرير كبير وواسع
سمر: لا عاوزة انام لوحدى يالا من هنا
عمار وهو ينام على الكنبة: ربنا على المفتري
في جناح اوس.

اوس: مش عوزك تخافي منى انا موجود في اى وقت لو عوزتي حاجة انا موجود ماشي
قمر: هو أنت اتجوزتني ليه
اوس: مش عارف قلبي اول ما شافك حسيت بنبضه وحسيت لأول مرة بطعم الحياة لما شفت عيونك
قمر: هو حضرتك حبيت قبل كده
اوس: في واحدة تقول لجوزها حضرتك ماشي ايوة حبيبت بس مش عارف اذا كان حب ولا احتياج
قمر: مش فاهمة
اوس: انا تعبان تعالى ننام والصبح نتكلم.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة