قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أسيرة القيصر الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الثلاثون

رواية أسيرة القيصر الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الثلاثون

رواية أسيرة القيصر الجزء الأول للكاتبة أماني فهمي الفصل الثلاثون

في المول
وصل أدهم و رنا الى المول بعد انتهائهم من جولة اللعب
أدهم: هنبدا منين
رنا: أولا حاجة ناكل صح
أدهم: هو انا ممكن اسالك سؤال
رنا بتاكيد: طبعا دومي
أدهم: هو انتى بتودي الاكل ده فين
رنا بهبل: في بطني
أدهم: بصي حبيبتي شكل بطنك فيها حيتان انتى كل شوية بتاكل كده هتتخنى وشكلى هتجوز غيرك.

رنا: اتخن وتتجوز يا راجل مش لما تتجوزنى انا الأول تبقي فكر في الجواز مرة تانية كمان دومى يوم متفكر ابقي اتشاهد على نفسك وبجد بجد هتوحشنا علشان هولع فيك قبل متعملها ولا تفكر
أدهم: انتى بتتكلمى بجد يعنى لو اتجوزت عليكى هتولعى فيا
رنا بضحكة شريرة: لا يا روحي هقطعك حتت وهسيبك عايش بعد كده هولع فيك وبردو هخليك عايش وهخليك عبره لمن لا يعتبر
أدهم برعب حقيقي: روني حبيبتي انا لا يمكن اتجوز غيرك اصلا.

رنا بشر: تعالى ناكل افيد
أدهم: تحت امرك اتفضلي يا برنسيسة
رنا: رجالة تخاف متختشيش
( ???????? جادعة يا بت ادبحيلة القطة من اولها بلا ارف ?????????? )
بعد انتهاء الاكل ابتدو يلفو في المول
في السيارة
ترك عدنان قمر مع اوس ونزل وركب عربيتة ونظر مرة أخري إلى المستشفي.

عدنان: سامحنى يا صحبي بس كان لازم اعمل كده انت الوحيد الى هتقدر تقف في وش اليكس بلاك الكل بيعمل للملك والفهد ألف حساب ودلوقتي معاك القيصر والرعد والذئب انتم الاخمسة هتقفو في وشه وهو مش هيقدر يتكلم
بيتر الحارس: بس انا خايف يسبها بعد كده
عدنان: عمره مهيعملها انا اختر راجل بجد أوس
بيتر: ربنا يستر بس تفتكر ممكن يحبها
عدنان: شفت لمعه في عينه ليها مفيش قدمنا غير ربنا
بيتر: عندك حق هتعمل ايه دلوقتي.

عدنان: لازم نسافر حالا هي دلوقتي فامان
بيتر: ايوة بس هي هتسافر بعد يومين فرنسا
عدنان: انا نقلت ورق الجامعة لإيطاليا
بيتر باستغراب: اشمعنا ايطاليا
عدنان: عرفت ان اخت أوس وبنت خالها هيسافرو ايطاليا لمدة سنتين
بيتر: لحظة وايه الى هيخلي القيصر والرعد والذئب يقفو معاه
عدنان: القيصر و الرعد متجوزين اخواته البنات والذئب يبقي ابن خالهم
بيتر: الحمد لله قمر شافت كتير اوى.

عدنان: عندك حق كفاية انها شافت المجرم بيقتل أمنا
بيتر: طيب يالا وصلنا المطار
عدنان: تمام اول ما الطيارة تخرج برا مصر اتصل على قمر
غادر عدنان مصر وتوجه الى فرنسا بعد حوالى ساعتين اتصل عدنان على قمر
في المستشفي
كانت قمر تنام بعمق شديد امام أوس الذي أخذ ينظر ليها بحب وفؤجي برنين تليفونها فأخذه ووجد اسم عدنان على الشاشة
أوس: الو
عدنان: الو انت مين
أوس: عاوز ايه يا زفت
عدنان بتنهيدة: اوس الحمد لله أنه انت.

أوس: مالك يا صحبي فيك ايه
عدنان: اوس اسمعنى كويس انا سافرت دلوقتي فرنسا اختى امانه في رقبتك لغاية يوم القيامة
أوس بخوف: في ايه يا عدنان
عدنان: أليكس بلاك عجبته قمر وعوزها
أوس بغضب: انت بتقول ايه
عدنان: انت عارف يعني ايه أليكس يعجبه واحدة وفكر ضعيفة ومش هتستحمل حاجة وحيات أعلى حاجة عندك حافظلى على اختى منه انا مش هقدر عليه لكن انت و مراد وادهم وسليم وعمار قوة محدش هيقدر يقف ادامها.

أوس: اختك في حمايتي ليوم القيامة بس
عدنان: بس ايه خايف
أوس بغضب: انت عارف ان الملك مش بيخاف كل الحكاية هي هتفضل معايا بمناسبة ايه
عدنان: صح مجدش في بالى خالص
أوس بتفكير: اختك هتبقي مراتي لغاية مترجع انت وتبقي في امان
عدنان: شكرا يا اوس جدا واسف على جرحك بسببها
أوس: بطل هبل انا هبعتلك لوسيفير يبقي معاك
عدنان: شكرا بس خلى لوسيفير مع البنات وهما مسافرين
أوس: ليه هي قمر هتسافر.

عدنان: ايوه مسافره كمان يومين ايطاليا
أوس: تمام انا هتولى كل حاجة وهتعيش مع اخواتى البنات
عدنان: شكرا جدا انا هقفل بس قمر امانه في رقبتك
أوس: سلام يا صحبي
قفل اوس مع عدنان وفضل يبص على قمر وتنهد
أوس: يا ترا تعرفي أليكس بلاك منين ملاك ذيك فعلا مش هيعرف يقف ادامه وانا هفضل في ظهرك
استدعي اوس الدكتور وطلب منه ان يكتبله على خروج فوافق الدكتور.

واتصل اوس على رئيس حرسه لوسيفير وامره بتجهيز السيارات وأعطي له عنوان المستشفي
واتصل على أدهم و سليم و مراد و عمار و امرهم بسرعة مجيئهم الى القصر
بعد مده وصل لوسيفير وصعد الى الغرفة التي بها اوس وأعطى له الملابس الخاصة بيه
ذهب اوس وبدل ملابسه وتوجه الى قمر وقام بحملها ونزل الى السيارة وكل هذا وكانت قمر تنام بعمق لأول مرة في حياتها ونعمت بدف وحنان اوس وهي بين احضانه.

وصلت السيارات الى القصر ونزل اوس وصعد بقمر الى الأعلى ووضعها في غرفته ونزل في انتظار الباقي
في شركة A. M
استطاع مراد تتبع السارق الى ان انتهى بيه ودخل حمام الموظفين وما هي الى لحظات وخرجت فتاة من الحمام وتوجهت الى مكتب السكرتريا الخاص بالمجموعة
رجع مراد واخذ يتفقد كاميرات ممر الحمام ولم يدخل او يخرج أحد غير تلك الفتاة
توجه مراد بعد علمه بشخصية الفتاة وشكل ملابسها الى مكتب السكرتريا.

مراد: مساء الخير بنات
الجميع: مساء النور مراد بيه
مراد: انتى تعالى ورايا
الفتاة: انا مراد بيه
مراد: ايوة انتي تعالى
عاد مراد الى مكتبة وتدخلت الفتاة خلفة ووقفت أمامه
مراد بهدوء مخيف: ليه
الفتاة: ليه ايه يا فندم
مراد: ليه سرقتى الفلوس
الفتاة: بس انا مسرقتش حاجة يا فندم
مراد بغضب أعمى: بت هي كلمة سرقتى الفلوس ليه انطقي
الفتاة: والله العظيم انا مليش ذنب
مراد: امال مين.

الفتاة: ديه ريم هي الى طلبت منى اعمل كده وقالتلى انها مسكه ورق عليا وأنها ممكن تخليك تسجنى او ترفدنى وقالتي كمان انهاممكن تبلغ اهل ابويا في الصعيد مكانا وأمي مريضة ولو سبت الشغل مش هلاقي تمن العلاج
مراد: وانا هيخيل عليا كلام النسوان ده
الفتاة: ايوه وحضرتك ممكن تسال نجم الدين بيه هو عارف
مراد بتعجب: عمى عارف طيب هو مقليش ليه
الفتاة بدموع: ابوس ايدك بلاش تخلينى اسيب الشغل.

مراد: اوعى تعملى كده تانى ودلوقتى روحى اغسلي وشك وتعالى تانى
الفتاة: حاضر وراحت غسلت وشها ورجعت
مراد: اسمك ايه وعندك كام سنة
الفتاة: نورين وعندى 21 سنه
مراد: ماشي نورين كده عوزين دليل على كلامك
نورين: ما انا مسجلة ليها بامر من نجم بيه
مراد: عمى ده عقر بردو فين الدليل
نورين: اتفضل بس خلي بالك منها علشان انا سمعتها بتتفق مع واحد اسمه خالد وهو الى ماسك مجموعة المستشفيات بتاعتك.

مراد: تمام اوى كده اسمعي بقي انتى هترجعي المكتب ولما يسالوكى هتقولى انى طلبت منك ورق صفقه وهتشتغلى عليه وهترجميه مفهوم
نورين: حاضر بس نوع الترجمة
مراد: أي حاجة انجليزى
نورين: بس ريم بتعرف الانجليزى والفرنساوي انا هترجمها روسي و تركي
مراد: هو انتى عارفة التركى والروسي
نورين: ايوة انا معايا ترجمه وداراسة اكتر من لغة كمان
مراد: تمام جدا يالا روحى انتى.

نورين: حاضر بعد اذنك بس هل فكرة روميساء طيبه جدا وريم مش بتحبها خالص ونفسها مولع فيها
مراد: الى يفكر يلعب مع الفهد يبقي الموت أقرب ليه
غادرت نورين الى مكتبها و غادر مراد الى القسم ليخرج حبيبته وبعد خروجها اتصل اوس عليه وأمره ان يأتي باسرع وقت وان ياتى معه بروميساء
بعد مرور الوقت حضر مراد و روميساء
وبعديه حضر سليم و ميرا
وبعده عمار عمار سمر
وفي الآخر حضر أدهم أدهم رنا
جلس الجميع في غرفة الصالون.

أوس بجدية: رنا خدى سمر و ميرا و روميساء واطلعو اوضى وخليكم قعدين معاها واوعو تخرجو منها الى لما اطلع انا مفهوم
ميرا: هي مين
أوس: ميراااا اطلعى فوق يالا
سليم: اوس بلاش تعلى صوتك عليها تانى
أوس: ونبي يا سليم انا مش ناقص
رنا: خلاص اوس احنا هنطلع
أوس: لوسيفير
مراد: لوسيفير هنا
أوس: ايوة هنا
مراد: لوسيفير مش بيظهر الى للخطر في ايه
أوس: اهدي بس وانت تعرف
لوسيفير: اوامرك اوس باشا.

أوس: اطلع تقعد ادام اوضتي وتمنع اى بنت مت الخروج
لوسيفير: اوامرك يا باشا
صعد لوسيفير الى باب جناح اوس وفضل قاعد ولم يتحرك
مراد: ممكن افهم فيه ايه ومين الى فوق
اوس: قمر الهاشمي
مراد: الهاشمي مش ديه اخت عدنان الهاشمي
أوس: ايوه هي
مراد: في ايه
أوس: عدنان طلب منى احمي قمر لان أليكس بلاك عجبته وعاوزها
أدهم: أليكس بلاك وده عاوز منها ايه
سليم: انت وقعت انت كمان
أوس: شكلى كده.

أدهم: اسمعني انا واقف جامبك احمي أخويا ومرات أخويا
سليم: وانا معاكم
مراد بابتسامة شيطانية: يبقي الملك والفهد والقيصر والرعد والذئب محدش يقدر يقف ادامهم
أوس: عشتم يا رجالة بس في مشكلة
مراد: ايه هي
أوس: قمر هتسافر مع البنات بعد بكره ايطاليا هتكمل دراستها ولازم تبقي على زمتى
نجم الدين: ابعت هات المأذون
سليم: طيب وهي هتعمل معاها ايه
أوس: المفروض حد يقولها بس مش انا.

أدهم: خلاص يبقي رنا و روميساء بلاش ميرا وسمر علشان مجانين رسمي
سليم: مش اختى و مراتى بس انت صح هما مجانين رسمي
أوس: خلاص انا هطلع وأتكلم مع رنا و روميساء
سليم بخبث: بس افرض لو حبت هتعمل ايه
أوس بغضب لأول مرة: انا بس هبقي حبيبها وأبوها واخوها و جوزها مفهوم
صعد أوس الى الأعلى تحت انظار الكل
مراد: ربنا يستر
أدهم: ليه بتقول كده
مراد باسئ: لو قمر جرلها حاجة اوس هينسف الكل
سليم: ربنا يستر
في الاعلي.

عندنا صعدت البنات وجدو قمر تجلس بخوف على السرير ودموعها نازلة على وشها
رنا: مالك بتعيطي ليه
قمر: لو سمحتى عوزة اوس هو هنا
سمر: وانتي عوزة اوس ليه
قمر: علشان انت كنت معاه
ميرا: يعني بصراحة اول مرة اشوف واحده بتسأل واحده على جوزها
قمر: هو انتى مراته
رنا: ليه معجبش يعنى
قمر بدموع: انا اسفة مكنتش اقصد
روميساء بضحكة: بس يا بت منك ليها متخفيش يا حلوة احنا الأربعة مراتاته
قمر بخوف: هو متجوز أربعة يالهوي ليه.

ميرا: اه انا بقي التانية
روميساء: وانا بقي الأولى
سمر: وانا بقي الثالثة
رنا: وانا الأخيرة
قمر: طيب انا هبقي رقم كام
رنا: اكيد ممكن يطلق الأولى أو التانية او الثالثة بس عمرة ميفرت فيا
أوس: برا يا جذمة منك ليها
ميرا: أوسي حبيبي وباسته
رنا: حبيبي يا ناس وباسته
أوس: قمر مالك بتعيطي ليه
قمر: هما دول مراتاتك
أوس: مراتاتي انتم قولتو ايه
روميساء: انا مقلتش حاجة
سمر: ولا انا ميرا قالت أننا حريمك يا عم شهريار.

أوس: برا يا جذمة منك ليها
رنا: انا معملتش حاجة أفضل انا
أوس: بس يا سوسة
رنا بذعل: اخس عليك أوسي بقي انا سوسة مش قطتك
قمر: اوس مين دول انا خايفة منهم و
لم تكمل قمر كلامها نتيجة صوت الرصاص التي دوت في أرجاء المكان
أوس: لوسيفير
لوسيفير: تحت امرك
اوس: لو حد قرب من البنات اقتلة مفهوم
لوسيفير: مفهوم
رنا بدموع: اوس في ايه
أوس بحنان: متخفوش محدش هيقدر يوصل ليكم مفهوم
قمر بدموع: خلي بالك من نفسك.

أوس: لو رجعت هتبقي مراتي سلام
غادر اوس وفضل لوسيفير مع البنات في الجناح ووزع الرجالة
اصبح ضرب الرصاص مستمر بلا توقف وكان في الأسفل يقف الاخمس شباب
يتبع
لوسيفير: هو الذراع الأيمن للملك والفهد
يشبه رجال المصارعة قوي وشجاع والجميع يخاف منه
أليكس بلاك: هو قائد المافيا الفرنسيه برغم قوتة وشجاعته يخاف من الملك والفهد لقوتهم ولمعرفتهم الوثيقة بقائد المافيا الروسيه العالمية.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة