قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي بقلم آية محمد رفعت الفصل الثامن والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي بقلم آية محمد رفعت الفصل الثامن والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي بقلم آية محمد رفعت الفصل الثامن والعشرون

اما عند عصام...

عصام كل مايدخل مكان البنات تتجنن على وسامته وجماله
وندى نفسها تموتهم لانها هتموت من الغيره
عصام اخد ندى على افخم محل مجوهرات وكانت عيله الدالي بتتعامل معاه باستمرار
يوسف معقوله عصام بيه الدالي مره واحده المكان نور يافندم اتفضل
عصام المكان منور بيك ياجو
جو شرف لينا زيارتك
اقدر اساعدك في حاجه ياعصام بيه
عصام ايوه عايز افخم اطقم المازات عندك
يوسف حاضر يافندم
ندى عصام
عصام نعم ياحبيبتي
ندى ه انتي بتحبني.

عصام داواقته ياندي
يوسف اتفضل ياعصام بيه
ندى الله عصام انا هخد ده لياسمين هيبقي تحفه عليها
عصام بس احنا جين نجبلك انتي ياندي...
ندى انا مش عايزه حاجه دا تحفه انا شايفه فيه ياسمين
عصام بابتسامه على قلب ملكته الحنون خلاص لفه ياجو
يوسف حاضر يافندم انا عندي طقم من الماز صافي تحفه فنيه ياعصام بيه
عصام ومستني ايه هاته
وبالفعل احضره يوسف
عصام اول مافتح العلبه انبهر بجماله.

واحبته ندى بشده وارتدته فكانت كالملكه التي تنتظر وضع التاج على راسها حتى تتوالي العرش عرش قلبه
عصام حب العقد جدا
واشتراه
اما عند خالد
اسر واد ياخالد هاتلي ايس كريم
خالد شغال عند اهلك انا عارف
ياسمين هههههه
خالد اخرسي مبسوطه انتي اوووي
اسر الله ومتبسطتش ليه مش اخويها حبيب قلبها طلع معها يتفسح
خالد الصبر يارب
اسر انت جي تتوب هنا اقوم اطلبلانا اكله حلوه كدا وايس كريم بالفانيلا
خالد اطلب لنفسك يازفت.

اسر كدا ياابو نسب اخس عليك
خالد الصبر يارب
سها عندك حق ياخالد ال يشوف البني ادم ده محتاج فعلا الصبر
اسر بنفس لهجتها واللهي اليشوفك الوقتي ميشوفكيش وانت بتصوتي شبه العرسه الحقني ياخالد
ياسمين ههههه
فدق هاتف خالد
خالد الو اي ياعصام
لا لسه مروحتش
خالد اه في كافي...
اوك مستنيك
اسر عصام جي
خالد اه
اسر طيب اطلب الاكل بسرعه
اصل ميت من الجوع بعد اما هنيه مشيت
دخلت المطبخ مش عارف حتى الف لنفسي شندوتش.

ياسمين اسمه سندوتش مش شندوتش
اسر مش مهم المهم انا جعان
بعده فتره وصل عصام إلى الكافي فوجد الجمبع
عصام دا مش خالد هنا لوحده
بقا
خالد انا بعرف اخرج لوحدي طول ما الزفت
اخوك لزقلي
عصام ههههع معلش
ندى عصام
عصام عيون عصام
ندى عايزه ايس كريم
عصام بس كدا اسر اقوم هات للكل وتعال
اسر الخدمه الفلبينيه بتاعت ابوك انا
عصام بتقول حاجه يااسر
اسر لا ياحبيبي بقولك حاضر
خالد هموت واعرف بيخاف منك كدليه وانا مهما اعمل مش بياتثر.

عصام امكانيات يابني سبك عملت ال قولتلك عليه
خالد اه عرفتها انك رايح باليل دا كانت هتموت من السعاده بينها واقعه اوووي يابوص
عصام احترم نفسك يالا في اي
ندى سوسو شوفي جبتلك ايه وانتي ياسها
ياسمين دايما ياندي مش نسيانا بتفكري فينا اقبل نفسك
سها واووو ده تحفه شكرا ياحبيبتي
ندى الحمد لله سها اعجبت بحاجه غير الاكل
فضحك الجميع بسعاده وكان هناك من يرقبهم حتى تسنح له الفرصه لتنفيذ مخططه.

امااسر فبعد ان جلب الايس كريم خبط في شخص
اسر بعصبيه شديده انت اعمي
الشخص ام سو سوري مقصدوش فتجمد اسر مكانه وتتسع عيناه من الصدمه.

اسر اسفه ايه وزفت ايه التيشرت باظ وكأن لسانه قد شل
اسر رودينا
رودينا ازيك يااسر عامل ايه
اسر انا الحمد لله تمام اخبارك ايه
رودينا انا كويسه جدا انا كنت مسافره مع جوزي بس هو راجع مصر
رجع في طياره قبلي وانا كان المفروض بعده بشهرين عشان الحمل وكدا بس مقدرتش اقعد من غيره ثانيه واحده نزلت بعده بساعتين
اسر واللهي حمد لله على السلامه
رودينا بدلع الله يسلامك
اسر على كده بقا جوزك ده غني جدااااااا.

رودينا بتوتر ااااه جدا يااسر
اسر ههه اكيد يعني هو انتي هتتجوزي اي حد لازم تتجوزي فلوسه الاول
رودنيا انت بتقول ايه
اسر ول حاجه انا سعيد اني شوفتك
رودينا هههه بجد مش بين يعني
اما في الكافي
عصام هو الزفت ده اتاخر ليه
خالد اناعارف روحي يا سها شوفيه لولقتيه عامل ايه كارثه ول كانك تعرفيه
سها ههههه ربنا يستر
رودينا لسه زي ماانت يااسر وسيم ومتغيرتش
اسر وغني برده
رودينا فهمت هو عايز يفهمها ايه
رودينا اسر انا.

سها اسر وظلت تنظر إلى رودينا ثم اليه انا
خالد بعتني اشوفك اتاخرت ليه
اسر تعالي ياحبيبتي
سها طبعا اول مره تشوف اسر بيكلمها بحنيه ورومانسيه كدا
سها انا
اسر اه تعالي
فذهبت سها اسر حوطها بذراعه
اسر احب اعرفك سها خطيبتي
رودينا بضيق شديد بجد مبروك وبغل مبروك مش كنت تعزمنا داحنا كنا اصدقاء
اسر اسف نسيت بس وعدمني هعزمك على الفرح يالاياحبيبتي عشان متاخرش.

وسحب سها من ايدها ومشي وسها في عالم تاني بتفكر مين دي وليه اسر عاملها كويس اووي كدا ادمها
خالد فين الحاجه ال انت رايح تجبها
اسر ببرود واقعوا
عصام نعم ياخويا ازاي مش فاهم عيل صغير انت
اسر يوه بقولك ايه اقوم هات لخطيبتك ال هي عايزه انا مش خادمك
عصام كان لسه هيتكلم
معتز سها ازيك
سها معتز انت بتعمل ايه هنا
معتز بتغدا انا ومراتي
سها ايه ده انت مش قولت هي هتيجي كمان شهرين عشان الحمل.

معتز اعمل ايه انا جيت هي ساعتين ولقيتها جي ورايا
رودينا معتز انت روحت فين
فصعق كلا من خالد وياسمين وفهم عصام لما اخيه يتكلم بهذا الاسلوب اما اسر فلم يتفاجا ان معتز زوجها ففهم من كلامه انها زوجته
معتز تعالي اعرفك سها بنت عمي
ودي ياسها رودينا مراتي
رودينا بتمد ايدها لسها هاي سها
سها اتصدمت من الاسم وبصت لاسر وسابت ايدرودينا ممدوده فها هي فهمت لما كان يعاملها بهذه الرومانسيه والحنيه المصطنعه.

معتز سها انت كويسه
سها اسفه اهلا
معتز مش تعرفينا
سها اه طبعا
دا خالد الدالي ابن خالي ودي ندى اخته
وده
عصام الدالي ودي ياسمبن اخته
معتز اخيرا قابلتك يافندم انا سعيد جدا اني قبلت حضرتك ياعصام بيه
انا بسمع عنك كتير وعن الامبراطوريه الكبيره الحضرتك وعيلتك كبرتها في وقت قياسي ونفسي اني اتعامل مع حضرتك
عصام متشكر اوي اكيد طبعا شرفنا في المكتب في الوقت ال تحبه
معتز دا شرف كبير من حضرتك.

اما رودينا فكانت هتموت من الغيظ
ولكن في نفس الوقت سعيده انها هتشوف اسر الفتره ال جايه على امل انها ممكن ترجعله وتاثر فيه فكان حلم حياتها انها تتجوزه فهو بالنسبه لها كامل الاوصاف غني وسيم جميل فاسر ياثر القلوب بروحه المرحه وعيونه العسلي
عصام وخالد اتوجعوا اووي على اسر فعصام داق عذاب فراق الحبيب وخالد داق البعد عن الحبيب
رودينا ازيك ياياسمين عامله ايه
ياسمبن من غير نفس كويسه
ندى اي ده انتم تعرفوا بعض.

رودينا اكيد انا وياسمين كنا اصدقاء
ندى بجد مقولتليش يعني يا ياسمين
رودينا بس انا اول مره اشوفك يعني انا عارفهم كلهم عشان كنت صديقه سوسو انتي مش شوفتك خالص
ندى لاني كنت بدرس في امريكا
رودينا ايوه عشان كدا على العموم انا اتشرفت بمعرفتك
رودينا اي ياياسمبن مفيش جديد عن حياتك
ياسمبن مش فاهمه
رودينا يعني جواز كدا يعني
ندى اه بكره خطوبه ياسمين
رودينا واللهي مبروك حبيبتي ومين العريس.
ندى خالد اخويا.

رودينا مبروك ياخالد
خالد ببرود
شكرا
رودينا وانتي ياندي مخطوبه انتي كمان
ندى هههه اه بكره خطوبتي انا وعصام ممكن تشرفنا على فكره انتي والاستاذ معتز
رودينا بابتسامه خبث اكيد حبيبتي صح ياميزو
معتز طبعا دا شرف لينا ياانسه ندى اننا نحضر خطوبه عصام الدالي وخالد الدالي
خالد الشرف لينا احنا
معتز طب مش يالا يا رودينا عشان ترتاحي من السفر
رودينا يالاحبيبي باي
محدش رد غير ندى
ندى باي.

بعد اما مشوا ندى في ايه ياجماعه مالكم
اسر ليه عزمتيها
ندى عادي يعني الكلام خد بعضه ومعرفتش اعمل ايه
اسر واللهي تما تقومي تعزمي كل الكافي بالمره
ندى في اي يااسر انت بتكلمني كدليه
اسر انا اتكلم بالطريقه ال تعجبني
عصام اسر خلاص ندى متعرفش حاجه
اسر سابهم ورجع القصر
سها بدموع هي دي ياعصام صح
عصام اكتفي بتحريك راسه فقط
ندى انا مش فاهمه حاجه ممكن حد يفهمني
خالد البت دي تبقا حبيبه اسر السابقه ياندي
ندى ايه.

سها وهي تبكي انا استغربت هو بيعاملني كويس كدليه فهمت الوقتي عن اذنكم انا محتاجه اكون لوحدي شويه
خالد استني ياسها
عصام سبها ياخالد روحي ياسها بس متتاخريش على الاقصر
سها مشت وهي مهمومه ليه كل ال في دمغها ليه ليه الوحده لازم عشان الواحد يحبها لازم تكون جميله في الشكل ليه مش بيبصوا لاخلاقها او انها ممكن تكون ملكه جمال بقلبها الطيب
امافي الكافي
ندى انا اسفه يا عصام واللهي مااعرف ان هي.

عصام عارف ياحبيبتي متعذريش
خالد اسر لسه مجروح اووي ياعصام
ياسمين بدموع انا كنت مصدقت انه اتخطي الازمه دي
عصام خير يالا نرجع.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة