قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي بقلم آية محمد رفعت الفصل التاسع والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي بقلم آية محمد رفعت الفصل التاسع والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي كبريائي بقلم آية محمد رفعت الفصل التاسع والعشرون

في القصر اسر قاعد في اوضته قافل على نفسه
محمد الحق يااحمد ابنك اسر عامل كارثه كبيييييييره اوووي
احمد عامل ايه تاني
محمد داخل القصر هادي جداا جدا
وشافني ول كانه شايفني
احمد اسر وهادي يانهار اسود يبقا جريمه مش مصيبه
دخل الجميع القصر
احمد عصام كويس انك جيت
عصام خيريابابا
محمد اسر اخوك بينه قتل حد وشويه والبوليس زمانه جي
خالد ايه ال انت بتقوله ده يابابا
محمد اسمع مني ياابني اطلع شوف هبب ايه عشان نلحق نتصرف.

عصام مفيش داعي ياعمي اسر شاف رودينا
احمد اييه ازاي
عصام طلعت مرات معتز ابن عم سها
محمد اه صحيح هي سها فين
ياسمين هي قالت مخنوقه ومحتاجه تكون لوحدها شويه
احمد ياحبيبي ياابني مكنتش اعرف ان حاجه ممكن تاثر فيه كنت على طول بشوفه بيضحك ومش في دمغه الدنيا معقول حته بت تعمل فيه كدا
خالد الحب ياعمي بيعمل اكتر من كدا اسال مجرب ومتسالش طبيب
عصام ايه الافوره دي تعال نشوف الود ده
في غرفه اسر
ندى افتح يااسر.

خالد افتح يااسوره ياحبيبي
عصام افتح بدل مااكسر الباب وابوك يعلقني
اسر فتح الباب ودخل قاعد
خالد ايه يا عم دور الخائنه ال عيشه ده
ياسمين في حد بالحلاوه دي ياناس يخرشي
عصام بس ياياسمين هو اسر عيل دااسر زين الرجال
اسر لا رد
خالد اسوره مش هتيجي تنام في حضني دانا دخلت على النت وجبت حتته قصه واعدت احفظ فيها عشان احكهالك
اسر بجد ياخالد
خالد هههههه بجد ياخويا اما اشوف اخرتها ايه.

ندى اسفه يااسوره واللهي ما كنت اعرف ان ام اربعه واربعين دي كانت حبيبتك
عصام ههههه ام ايه ههههه
ندى بس بقا ياعصام الله مش شايفني بصالح اسوره حبيبي
اسر واللهي انتي عسل هاتي حضن بقا
ياسمين على فكره انا اختك
اسر ماانا هحضنك انتي كمان تعالي
عصام ابعد ايدك ياحيوان وانتي اسوره حبيبي
خالد وانتي ياختي ماتحترمي نفسك شويه
باسمين هو انا عملت حاجه دا اخويا وبقوله احضني الله
خالد اخضنيني انا اهو تعالي.

عصام ولاه احترم نفسك مش شايفني واقف ادمك
اسر شكلك بقا وحش اووي يابوص
عصام مسكه من افقه بتقول حاجه يااسر
اسر حبيبي انا اقدر ربنا على الظالم
احمد ها ياولاد كله تمام
خالد الحمد لله اتدبست في قصه احكيها للحيوان ده اقبل النوم
محمد هههههه يالا ياخالد عشان تبقا تتعلم تحكي لعيالك
خالد ياما نت كريم يارب
اسر بابا انا عايز سرير في اوضه خالد الجديده عشان ياسمبن حرام تنام على الارض
محمد وهي هتنام على الارض ليه يااسر.

اسر امال انا ال انام على الارض
عصام انت هتنام معهم كمان ههههه.
خالد مسك اسر من الترنج
خالد اسمع ياحيوان انت انا مستحمل قرفك ده بالعافيه واقول بكره هيتجوز ويغور بعيد عني عارف يازفت انت ان لمحت طايفك ده بالصدفه ادام باب الاوضه بس هولع فيك سامع
اسر اي ده ياجدع انا مكنتش متصور ان حالتك صعبه كدا.

محمد خالد يابني اطلب لنا اكل من بره عشان الاستاذ اسر اد اجازه للخدم
اسر الله كنت مبسوط ياعمي بلاش ابسط الناس معيا
احمد ماشي ياخويا اتصرف بقا انا مش باكل الاكل ال بيجي من بره
عصام ول يهمك يابابا الشيف خالد هيقف يعملك احلي بيتزا
خالد وانت متعملش ليه
عصام مش بعرف
ياسمين ايه ده هو خالد بيعرف يعمل بيتزا
عصام احلي واحد تاكلي من ايده بيتزا
يالا ياخالد واحنا كلانا هنساعدك
خالد اما نشوف ياخويا
في مطبخ القصر.

عصام بصوا كده عشان نبقا متفقين خالد هيعمل المكونات الرئيسه وياسمين تفرد العجين وندى هتقطع المكونات واسر هيقطع البصل
اسر اشمعن اسر ال يقطع البصل وانت مش تقطعه ليه
عصام ينفع البوص يقطع بصل
اسر لا ياخويا مينفعش
عصام شوفت
خالد طب وجنابك هتعمل ايه
عصام انا هشرف عليكم
خالد لا واللهي كتر خيرك
محمد واحمد قاعدوا في الصالون في انتظار البيتزا.

خالد بدا في تجهيز المكون الاساسي للبيتزا واسر يقطع بصل وعينه مدمعه جامد وعصام ساعد ندى في تقطيع المكونات بالسكينه بسهوله وبسرعه فكان بيدو كالشيف المحترف
اما ياسمين بتفرد العجينه
خالد اي ياياسمين براحه ياحبيبتي مش كدا
ياسمين انا عاملت حاجه ياخالد انا بفرد اهو
خالد دا فرد ده دانتي هتنامي عليها مش بتفرديها.

ياسمين حطت ايدها في وسطها وبصوت عالي هو انا عشان اتكرمت واتنزلت وقولت اساعدك هتتامر عليا دانا عمري مادخلت المطبخ دا
خالد بت احترمي نفسك وكملي شغلك ياختي بدل مااتهور عليكي وانتي حلوه كدا
عصام وهو يقطع مافي يده ودون ان ينظر اليه
ولاه كمل ال بتعمله بدل ما اضبطك
خالد يا ساتر يارب شافني ازاي ماشي ياخويا
ندى واوو انت بتعمل كدا ازي علمني
عصام مش هينفع ياحبيبتي هتتعوري
ندى بحزن لا علمني مش ليا دعوي.

عصام انا اقدر ازعل ملكتي تعالي ياروحي
ومسك ندى الخضار والبد الاخري السكين وهو يصع يده فوق يدها ويحرك هو السكين
اسر ناس هيصه في العجين والتقطيع وناس ليصه في البصل ودموعه
اما خالد
خالد ياسمين ادني الكاتشب ال جمبك ده
ياسمين جي تدله الكاتشب ضغطت عليه غصب عنها فوقع على تيشرت خالد
خالد ايه ال انتي هببتيه ده انتي مجنونه
ياسمين اسفه مقصدش
خالد واللهي تب تعالي بقا
باسمين اعقل ياخالد.

خالد ضغط على الكاتشب فياسمين تفادت الضربه فجيت على وش اسر
اسر اي ده ايس كريم من عند الله اي ده كاتشب جي منين ده ولسه بيلف لقي الاجابه على سؤاله خالد ضغط بالكاتشب فياسمين جريت وجيت على وش اسر والتيشرت بتاعه
اسر ايه ده ياحيوان كدا التيشرت باظ
ياسمين وهي بتبص لخالد هههه مجتش عليا
اسر واللهي طب خدي بقا عشان تعرفي تطلعي لسانك حلو
وغرقها دقيق
ياسمين اتغاظت موت ورشت اسر بالكاتشب
على هدومه.

اسر جي يروش عليها الدقيق ياسمين وطتت بسرعه فدقيق جي على خالد
خالد اه ياحيوان
خالد غرقه كاتشب
ندى ايه ده هههههه شكلكوا مسخره
خالد كدا تب خدي بقا وحدف عليها دقيق ندى اتجننت بصت لقيت طحينه مسكتها وبدات الحرب اسر يرش على ياسمين دقيق وياسمين بترش عليه كاتشب وخالد
بيكتف ندى ال بترشه بالطحينه فوقفوا الاربعه ينظرون إلى بعضهم البعض ثم إلى عصام ال واقف بيبص عليهم بذهول ودهشه
فقتربوا منه وعصام بيرجع لورا.

عصام لا اوع حدفيكوا يتجننن وال هيجي جنبي هيندم
ندى ههه ورشيته بالكاتشب.
واسر كدا كدا هنضرب خد ورش عصام بالدقيق
عصام كدا تب تعال وفضل يجري ورا اسر فرشه خالد بالكاتشب وبدات الحرب مره أخرى ولكن هذه المره يشارك فيها البوص وسابوا البيتزا اتحرقت في الفرن
في الصالون
محمد هم بيعملوا ايه كل ده دا لو بيطبخوا فيل كان زمنهم خلصوا
احمد انا عارف تعال نشوف في اي
ودخلوا إلى المطبخ فصدموا مما راوا.

ياسمين بيترش على ندى كاتشب وندى بترش عليها طحينه وعصام بيضرب خالد الذي يحاول رمي عصام بالكاتشب
واسر واقف على خشب المطبخ بيرمي عليهم دقيق وبيقول هي هي البتزا بيظت
محمد فتح بوقه ومش مصدق ال شايفه المطبخ بقي في حاله لايرثي لها فوضي عارمه و
احمد ايه ال بيحصل هنا ده
كلهم واقفوا جمب بعض وسكتوا وبيبصوا لاحمد ال اسر ال واقف مكانه
اسر العيال مش عملنلك احترم ياابو لهب
احمد الله الله اي ده ياياسمين.

ياسمين دا كاتشب يابابا
احمد هو انا اعمي بتتهببي بيها ايه
اسر بترش على ندى
احمد اخرس انت
انت يا عصام انت اخس تب اسر ومجنون وخالد ممكن انما انت انت
اسر هههه
احمد وانت ياحيوان بتعمل ايه عندك انزل
اسر تما تطلع انت
احمد انت بتهزر
اسر هنزل ياابو لهب متزعقش صوتك بيعملي ازعاج ثم بتزعق ليه عادي خنقه بالكاتشب والدقيق
عادي يعني
محمد ندوش حبيبتي هديه وكيوت ومش عملت حاجه
ندى ابدا يابابا انا مش عملت خاجه بدقيق ول بالكاتشب.

محمد جدعه يا ندوش
ندى انا استخدمت الطحينه
احمد باالله طب فين البيتزا ياشيفات
اسر هههههه اسكت احسن لو جبتهالك مش هسيبك ال لما تكلها وممكن تروح مننا
عصام انا بقول نطلب دليفري
خالد وانا بقول كدا برضو
محمد ماكان من الاول
عصام بص في الساعه طب انا هطلع اخد شور بقا وصعد الجميع ال غرفهم
في غرفه عصام اخد شور ولبس بدله زرقاء رائعه بلون عيناها ويصفف شعره ويضع عطره المفضل فكم كان وسيما بكل معني الكلمه ونزل.

ندى طالعه من اوضتها
ندى عصام
عصام نعم ياحبيبتي
ندى انت خارج
عصام ايوه عندي مشوار مهم في حاجه
ندى لا مش هتخرج وانت كدا استحاله
عصام ليه
ندى بصوت واطي لكن عصام سامعه مجنونه انا عشان اسيبك تخرج كدا عشان يغتصبوك
عصام ههههه هم مين دول
ندى انا قولت ال عندي مش هتخرج وانت موز كدا
عصام انتي بتعكسيني
ندى انت بتغير الموضوع ليه
عصام حبيبتي سيبك مين ال في دمغك ده هنا مفيش غيرك انتي انا همشي عشان اتاخرت بااي
ندى باي.

اما في الصالون.

محمد احمد هي سها اتاخرت كدليه
احمد زمانها جايه يامحمد
اسر اعتدل في جلسته مش سها في اوضتها
ياسمين لا بره وزمنها جايه
اسر انتم اتجننتم سها بره في الوقت المتاخر ده ازاي
خالد اهدي يااسر هي قالت عايزه تبقا لوحدها شويه
محمد خلاص رني يابنتي عليها شوفيها فين وهتيجي امته
ياسمين حاضر ياعمو
ياسمين الو ايوه ياسها
اوك ياحبيبتي متتاخريش وخالي بالك من نفسك
ياسمين سها جي في الطريق
اسر قعد جوه بركان غضب
اما عند عصام.

فيفي انا مش مصدقه انك قبلت عرضي ووقفت
عصام هههه هو الصراحه عرضك دا يترفض
فيفي انا اكيد بحلم صح
عصام ليه بتحلمي
فيفي انت كنت بالنسبالي زي القمر ال في السما مستحيل حد يقدر يوصله
عصام والقمر نزلك على الارض
فقتربت منه فيفي بدلع انت احلي من القمر بكتير
عصام بجد ممكن
فيفي بتقرب منه اكتر وبتلعب في ازارر اقميصه بطريقه قذاره لا مش ممكن دا اكيد
اما في القصر.

رجعت سها فتحت الباب بالمفتاح ولقيت الدنيا ضلمه اسر فتح النور بالروموت وهو قاعد على الكرسي وحطط رجل على رجل
اسر حمدلله على السلامه ياهانم مالسه بدري
سها اسر عن اذنك انا راجعه تعبانه وعايزه انام وجيت تطلع اسر شدها من شعرها بشده
سها اااه سبني
اسر اما اكلمك متسبنيش وتمشي فاهمه واضح انك علشان شايفاني بضحك كتير وبهزر فاكرتي اني سهل لا فوقي كله ال انك تهزي رجولتي داانا اقتلك كنتي فين لحد دلوقتي انطقي.

سها واللهي وكانت فين رجولتلك دي وقت ماالست هانم بتمشيك على مزاجها
صفعها اسر قلم فوقعت على الارض ونزفت شافتاها بشده
اسر اخرسي ماعاش ول كان ال يمشي اسر الدالي وراه انا بقي هوريكي الرجوله عمله ازاي تعالي
وشدها اسر من شعرها وهو بيجرجرها على السلم ومتجه نحو غرفتها
اماعند عصام
فيفي نايمه لفه الملايا على جسدها وعلى وجهها ابتسامه انها نالت مرادها وبتفوق وبتبص على عصام ال نايم جانبها وفرحانه وجي تقوم اتصدمت.

عصام اقعد بيشرب كوببه العصير وبيبصلها بقرف
فيفي بصدمه وهي تنظر إلى السرير عصام ازاي مين ده
عصام متخفيش ده رجل من رجالتي ستر وغطي عليكي
عصام اخرج انت ياعثمان
عثمان حاضر يافندم
فيفي انت عملت ايه
عصام ول حاجه بس انتي كانت حالتك صعبه اووي مهونتيش عليا اسيبك كدا
فيفي انت ازي تعمل كدا انت اتجننت.

عصام مسكها من شعرها اسمعي يازباله انتي انتي اوسخ واحقر من اني حتى اشغالك خدامه في اقصري كل ال حصل دلوقتي ده متصور صوت وصوره يعني يافوفه لازم تخافي من زعلي لان زعلي وحش اووي فخلصي الملفات والمستندات ال اخدتيهم من مكتبي بسرعه
فيفي جرت جابت الملفات وادتهم لعصام
فيفي بس كدا احمد السيوافي هيقتلني
عصام وانا ميخلصنيش انك تموتي عشان كدا ياحلوه لوعايزه تعيشي تسمعي الكلام...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة