قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت فصل خاص 1

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت فصل خاص 1

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت فصل خاص 1

بعد مرور خمس سنوات
كارمه: بابي بابي
اسر: نعم يا قلب بابي بتعيطي ليه قوليلي مين بس الا مزعلك وانا هعلقه هو انا ليا حد غيرك ده انا محبش حد يزعل بنتي حبيبتي
كارمه: ممكن تسكت شويه علشان اعرف اقولك ايه إلى حصل صحيح زي ما بيقول عمو بس انا مش هقول هو بيقول ايه علشان حرام اقل من قيمتك
اسر: باستغراب: يعني بعد كل ده مقلتيش مني اخلصي قولي مين إلى مزعلك
كارمه: يعني هتعلقه.

اسر: بحماس ورجوليه: طبعا قولي مين وانا هوريكي ابوكي هيعمل ايه
كارمه: عمر ابن انكل خالد
ابتلع اسر ريقه فلا احد يجرأ الاقتراب منه فهو له معزه خاصه عند الجميع والجميع يتنبا انه سيكون البوص القادم
اسر: انا بقول يا كارمتي ان المسامح كريم ومهما كان بردو ده اخوكي الكبير يعني
كارمه ببراءه: اوع تكون خايف من عمر يابابا
اسر: بلهفه: لاااا وانا هخاف من ايه.

كارمه: يعني مثلا ممكن تكون خايف لانكل خالد وانكل عصام يعلقوك بس بصراحه بيبقا شكلك حلو وانت متعلق يابابي
اسر: بغضب: ولزمتها ايه بابي بعد الكلام ده هو انتي عندك كام سنه ده مش سن واحده عندها خمس سنين لا وبعدين انا مش خايف وهروح اعلقهولك دلوقتي بس قوليلي الاول
كارمه: ايه
اسر: وهو ينظر يمينا ويسارا: هو خالد وعصام هنا
كارمه: لا
ابتسم اسر ابتسامه شريره ثم قال.

اسر: طب يلا علشان نعلق البوص المستقبلي دي فرصه ومش هتتكرر كتير
واصطحب اسر ابنته إلى مكان عمر
اسر: انت يالا
لم يزيح عمر نظره عن الكتاب
اسر: انا مش بنادي عليكي
عمر ومازال موجه نظره إلى الكتاب
عمر: انا ليا اسم تناديني بيه وبعدين هو مش بابا قالك ان صوتك ميعلاش عليا يا عمو
اسر: لازمتها ايه عمو المهم بتزعل كارمه ليه
عمر: علشان مخلصتش الhomework بتاعها وقعدت تلعب
اسر: homework ايه دي لسه في الحضانه.

عمر: ايه يا انكل هو انت مدخلتش الحضانه وعرفت انهم بيدوا واجبات
اسر: اسمع يالا انت مش تزعق لبنتي تاني مش هيبقا انت وابوك ياخويا
عمر: اكيد مش هزعقلها لو مغلطتش وبعدين هتعمل ايه يعني لو زعقتلها
اسر: هعلقك
عمر: متأكد
اسر: جدا وبعدين انت مالك قالب على عصام كده انت عندك كام سنه
عمر: 11
اسر: بصوت منخفض: انا احسن حاجه اعلقه دلوقتي قبل ما يجوا
واتجه ناحيه عمر وجذبه من قافه ههههه من ياقه قميصه
اسر: اخير هعلقك.

عمر: كان نفسي يا انكل بس مش هتلحق
اسر: باستغراب: ليه
عمربابتسامه: بص وراك
التفت اسر فوجد خالد يقف خلفه
فأنزل اسر عمر بسرعه
اسر: ده انا كنت بشيله علشان بقاله كتير بيذاكر فقولت اهويه علشان ميحسش بالملل فقولت اعدله مزاجه
خالد: علشان ايه يا اخويا
اسر: اعدله مزاجه يا خالد مش عارفه معناها يعني اخرجه من المود فهمت
عمر: لا يابابي اسر كداب
خالد: عيب يا عمر تقول كدا
اسر: ايوا شوفت كدا قله ادب.

خالد: اسمها انكل اسر كداب مش اسر كداب لازم نحترم انكل
عمر: صح يابابا اسف انكل اسر كداب علشان هو كان عايز يعلقني
خالد: قصدك اني انا إلى هعلقه انت عايز تعلق ابني يا حيوان
اسر: خالد حبيبي اهدا مش كده
اقترب منه خالد وامسكه من التي شرت الخاص به
خالد: انت بتستفرض بابني ياحيوان
اسر: : انا ابدا دا هو الا بيستفرض بالبت
خالد: : عارف يااسر لو رفعت ايدك عليه تاني هعمل ايه
اسر: : فهمت سيبني بقا.

وبالفعل تركه خالد وتوجه إلى الاعلي
بعد رحيل خالد اسر: ماشي يا خالد اما ورريتك ما بقاش انا اسر الدالي
فوقع نظر اسر على سها التي تهبط على السلم وقد اذداد وزنها بشده
اسر: يا بطيخه تعالي عايزك
سها: قولتلك اسمي سها مش بطيخه
اسر: والله الا انا شايفه بطيخه اما سها مش عارف راحت فين
سها: كده يا اسر ده انا سوسو حبيبتك
اسر: بدل سوسو حبيبتك دي تبقي عايزه حاجه
سها: عايزه اكل
اسر: امال ايه السندوتشات إلى في ايدك دي.

سها: دي تسليه عبال ما روح المطبخ
اختفي اسر من امامها بعد انا نطقت بأخر جمله وذهب إلى غرفته لينفذ الانتقام له ولابنته.

في المساء
دلف خالد إلى غرفته بعد يوم طويل من العمل
فوجد ياسمين تجلس على طرف الفراش وتنظر إلى الارض بحزن ودموعها تهطل على وجنتاها في صمت فهرول اليها
خالد: مالك يا قلبي بتعيطي ليه ايه إلى حصل
ياسمين: بهدوء: طلقني
خالد: بستغراب: نعم!
ياسمين: بقولك طلقني انا لايمكن اعيش معاك بعد كده
خالد: اطلقك ليه انا عملت ايه
ياسمين: يا بجحتك بعد كل ده ومش عارف انت عملت ايه بقولك طلقني.

خالد: بعصبيه شديده: ياسمين صوتك مايعلاش عليا وكلميني بأدب
اذادد بكاء ياسمين واتجهت خارج الغرفه وهي تنادي على عصام وخالد خلفها
في نفس الوقت في غرفه عصام
دلف إلى غرفته فوجد ندى ترتب ملابسها في في الحقيبه
عصام: انت بتعملي ايه يا ندى
ندى: انت مش شايف اني بلم هدومي ولا العما نزل عليك دلوقتي
عصام: بعصبيه: ندى احترمي نفسك و انت بتكلمني
ندى: دي الطريقه الصح إلى اتكلم بيها مع واحد خاين زيك وياريت تطلقني بهدؤء.

وخرجت ندى من الغرفه وهي تصيح باسم خالد
تقابلت ياسمين وندى في المنتصف وخالد وعصام خلفهم
ياسمين: عصام طلقني من خالد دلوقتي حالا
ندى: وانت ياخالد طلقني من عصام دلوقتي
عصام: وخالد في نفس الوقت: ليه
ياسمين: خالد يا عصام بيقول عليا انا انا عندي كرش ووشي دبل ومش جميله وانه مستحملني بالعافيه
خالد: انا
ندى: و عصام بيقول عليا اني نكديه وانه مش بيطيق يبص في وشي واني بقيت تخينه
عصام: انا.

ياسمين: لو مش حاسس ان ده مش سبب كافي انا لايمكن اعيش مع واحد خاين بس
كانت في يد ياسمين صور لخالد وهو يحتضن فتيات
ندى: ايه ده انت كنتوا انتوا الاتنين بتخونونا سوا انت اذي اقبلت على اختك كدا يا خالد واعطت لخالد ايضا صور لعصام وهو يحتضن نفس الفتيات
عصام: وخالد في نفس الوقت: انا
لارا: بابا عمر بيضربني
زين: لا ياعمو هي إلى ضربته الاول
عمر: بابا لارا هي إلى بدأت
كارمه: زين ضربني يا عمو.

مليكه: بابا انا مش عارفه اذاكر من يزيد
يزيد: انا قولتلها روحي اوضتك وهي مش عايزه
ياسمين: طلقني يا خالد
ندى: طلقني يا عصام
سها: هييييي خناقه
وظل الاطفال يتشاجرون وياسمين وندى يرددون كلمه طلقني
وسها تصقف
اسر: يشاهد من بعيد بإبتسامه مكر
عصام: : بسسسسس
عصام: عمر اوعي تمد ايدك على اخواتك انت فاهم انت الكبير المفروض تفهمهم غلطهم وتتكلم بهدوء ولو غلطت اوضربتك تيجي تقول لبابا.

مليكه انت قاعده في اوضه يزيد يعني هو يعمل فيها إلى هو عايزه وانت لو عايزه تذاكري روحي ذاكري في اوضتك
مليكه: بس انا عايزه اقعد مع يزيد مش عايزه اسيبه لوحده
عصام: : تبقي سيبي المذاكره دلوقتي واقعد العبي معاه وبليل ابقي ذاكري مع مامي وانت يا زين متضربش اختك الصغيره واظن انت سمعت كلامي لعمر
زين: ايوا
عصام: يلا كل واحد بقا على اوضته
فذهب الاطفال جميعهم
عصام: : كنا بنقول ايه
ندى: كنت بقولك طلقني.

ياسمين: وانا عايزه اطلق يا خالد
عصام: ممكن اعرف انتو جبتوا الصور والكلام الفارغ ده منين
ياسمين: اسر
خالد: بعصبيه: وانتو بتصدقوا اسر
ياسمين: بتحدي: والله اسر اخويا ومش هيكون عايزاني اخرب بيتي كدا من غير سبب قوي والسبب انك خاين.

زفر عصام بضيق وقال
عصام: : خالد
خالد: ايوا
عصام: بنظره فهمها خالد جيدا: انا هتولي تربيه زين
خالد: وانا هتولي تربيه كارما
ندى: باستغراب: ليه
البوص بخبث: اصل كده اسر عرف سرنا وممكن بابا يعرف فلازم نخلص منه واكيد اولاده هيتشردوا فمش هيخلصنا يتشردوا واحنا موجودين.

فركض اسر اليهم وقال: ياسمين ندى مفيش ايه حاجه من الا قولتها دي حصلت انا بس كنت عايز انتقم من خالد علشان بيهزأني فقولت اخليكي تنكدي عليه وانا فبركت الصور
عصام: وهو يجذبه من ملابسه: طب انت مدايق من خالد ايه دخالني انا
اسر: : سبني مانت اكيد هتعمل فيا حاجه وانا هنتقم فقولت انتقم بالمره
خالد: اقتله يابوص
اسر: : لاااااا عيالي لاااااا
عصام: : ايه دور امنا توحيد ده.

سها: هههههه والله يابوص دا دور عبله كامل في فيلم كلم ماما
اسر: : مانا هكلمها حاضر سبني ياعصام ماما عايزاني
خالد: : سبك منه يابوص واقتله.

عندما سمع اسر كلمه قتل اختفي من امامهم
نظرت ياسمين إلى خالد
ياسمين: احضرلك العشا يا حبيبي شكلك تعبان
خالد: : لا والله دلوقتي شكلي تعبان وحبيبك
ياسمين: طبعا ده انت قلبي وحبيبي وابوا اولادي
ندى: بدلع: ايه يابوص مش هتاكل انت كمان
عصام: لا مش عايز
ندى: ليه يا حبيبي انت كده تتعب
عصام: والله همك تعبي اوي وتركها واتجه إلى غرفته وكذلك فعل خالد
ياسمين: بحزن: دول زعلوا
ندى: ؛اكيد عشان نسمع كلام الزفت ده.

ياسمين: : طب هنصلحهم ازاي
ندى: انا هقولك
في غرفه عصام ارتدت ندى فستانا بلون عينيها الخضراء طويل إلى ما بعد الركبه بقليل
ووضعت بعض مستحضرات التجميل
كان عصام يعمل على الحاسوب
ندى: بدلع: عصام
عصام: : في حاجه تاني يمكن عايزه تفتشي في اللاب اتفضلي اهو
ندى: بغضب: في ايه ياعصام بتكلميني بالطريقه دي اذي.

عصام: : مين فين ياندي الا يسال عن الطريقه الا بيعامل بيها التاني معقول بعد السنين دي وبتشكي فيا وتصدقي اسر الغبي
ندى: : كان غصب عني ياعصام انا بحبك اوي مقدرش اشوفك مع حد غيري حتى ولو بالكدب عشان خاطري مش تزعل مني
ابتسم عصام لملكه قلبه التي مازالت طفله رغم انها صارت ام لطفلين
ندى: بابتسامه: لسه زعلان
عصام: : اكيد
ندى: بزعل: طب اعمل ايه عشان اصلحك
جذبها عصام إلى احضانه وهو يقول: انا هقولك.

وذهبوا إلى عالمهم الخاص.

في غرفه ياسمين
ارتدت ياسمين ايضا فستنا بلون الازرق لون عيناه قصير جدا واكتفت فقد بوضح الكحل حول عينيا وبعض ملمع الشفاه فكانت اميره حقا كما لقبها خالد
كان خالد يجلس بالشرفه فاتجهت اليه
ياسمين: وجلست على قدميه وحاوطت رقبته بيديها
ياسمين: اسفه
وطبعت قبله صغيره على شفتيه وابتعدت عنه وهي في قمه خجلها
جذبها خالد اليه
وقال بابتسامه حب: لسه بتحرجي مني.

ياسمين: بخجل: انا اعتذرت وانت شكلك قبلت الاعتذار ممكن تسيبنبي
خالد: : ابقا مجنون وطبع قبله على شفتيها وحملها واتجه إلى عالمهم لتكون له وملكه كمان كانت وكما ستكون دائما.

في غرفه اسر
اسر: سها يا حبيبتي
سها بستغراب: نعم
اسر: اجبلك اكل
نظرت له سها بإستغراب فهذه المره الاولي التي يقول فيها هذا فهو دائما يحاول منعها من ان تأكل
سها: اسر انت كويس
اسر: اه يا ختي كويس
سها: انت مش تعبان ومش سخن ولا حاجه
اسر: لا ليه
سها: اصل انت بتقولي اجبلك اكل
اقترب منها اسر
اسر: منا اكتشفت انك بتحبي الاكل فقولت اجبلك اكل يمكن تحبيني
سها: اكتشفت امتي اني بحب الاكل
اسر: بقالي 6سنين مكتشف ياختي.

سها بدلع: ماشي يااسر بس انا بحبك اكتر من الاكل
اقترب منها اسر بشده وقال: بجد
فاشارت له براسها بمعني نعم
اقترب منها اسر لكي يقبلها
فقطعه زين: بابا انا عايز اكل
اسر: ربنا ياخد ابوك يا شيخ مش عارف اخد راحتي مع امك بسببكم
سها: اسر
اسر: : بل اسر بلا زفت
تعال ياخويا اما انزلك لهنيه تعملك اكل
واخذ اسر ذين إلى الاسفل ثم دلف إلى غرفته مره اخرى
اسر: ها يا سوسو كنا بنقول ايه اه افتكرت
واقترب منها كي يقبلها ثانية.

كارمه: بابي
اسر: انا مش بابا حد
كارمه: بتتبرا مني يا اسر بيه انا عملتلك ايه كل ده بس علشان طلبت شويه حنيه
اسر: : ايه إلى بتقوليه ده حنيه ايه
كارمه: هو انا اڤورت
اسر: جدا وبعدين انت جبتي الكلام ده منين دول هما خمس سنين إلى حيلتك
كارمه: عيب ده انت بنت اسر الدالي
اسر: : طب علشان الجمله دي هعملك إلى انت عايزاه
كارمه: عايزه شكولاته
اسر: حاضر
اسر: ثانيه واحده وطلب اسر من الخادمه احضر ماطلبته كارمه.

اسر: خدي جبلها إلى هي عايزاه ومتخليش حد يطلع الاوضه تاني
الخادمه: حاضر يابيه
دلف اسر مره اخري إلى غرفته وذهب إلى سها بسرعها وقبلها دون ان يتفوه بكلمه واحده فهو قد اشتاق لها كثيرا فذهبوا إلى كونهم الخاص بهم.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة