قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل العشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل العشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل العشرون

عصام: في حد يفطر على الصبح كدا شوكلا
ندى: هههه اه انا
عصام: ندى مش بهزر هاتي مفيش شوكلا ال لما تفطري الاول
ندى: لا هات
عصام: اخدها كلها وحطها في الدرج
عصام: قولت مفيش ال لما تفطري الاول
ندى: هات مفتاح الدرج ياعصام
عصام: اما تفطري الاول
ندى: وهي تضع يدها على خصرها وانت مالك
انا مش عايزه افطر هو بالعافيه هات المفتاح
عصام: لا
ندى: عايزه توصل باي طريقه لايد عصام الموجود فيها المفتاح
ندى: عشان خاطري.

عصام: قولت لا
ندى: بزعل انت وحش اووي وانا بكرهك
عصام: ههههه كل دا عشان الشوكلا
ندى: عشان خاطري هات بقا
عصام: اوك بس تاكلي التفاحه دي الاول
ندى: انا مش عايزه الله
عصام: وهو يجلس على المقعد ويضع قدما فوق الاخري والله انا قولت ال عندي وانتي اختاري بقا
ندى: وهي تزم فمها مثل الاطفال بارد
عصام: عارف
ندى: بغضب شديد ومتكبر ومغرور
عصام: هههه عارف
ندى: جلست واكلت التفاحه.

عصام: اقترب منها كدا شطوره وبتسمعي الكلام وانا مبسوط منك ياندوشتي
ندى: بنظرات ناريه وبننره سخريه ميرسي يا بابي
عصام: وهو يحاول اغاظتها روح قلب بابي وعشان كدا بابي هيديلك شوكلا كتييره جدا
وخرج من جيبه واحده شوكلا واعطاها لندي
ندى: بغيظ واحده بس
عصام: ايوه هي واحده في اليوم بس دا ال عندي
ندى: طب هات كمان واحده عشان خاطري
عصام: لا
ندى: اقعدت بزعل خلاص مش عايزه منك حاجه وبنره طفوليه ومعتش ليك دعوه بيا.

فجلس عصام بجانبها
عصام: حبيبتي انتي تطلبي الدنيا كلها حتى لو طلبتي حياتي مش كتير عليكي ياعمري
ندى: بطفوليه مانا طلبت شوكلا
عصام: ياندي اطلبي حاجه تفيدك مش تضرك حبيبتي كترها بتسد شراين القلب
ندى: خلاص هات الواحده ال قولت عليها
عصام: هههه مش قولتي انك مش عايزه حاجه مني
ندى: شدت منه الشوكلا وكلتها
عصام: ابتسم على طفولتها وفتح اللاب لكي ينجز عمله.

في الاسفل
اسر: اهدي ياخالد هتموتني عشان حلم ده حلم يا حبيبي
خالد: حبك برص ياشيخ
اسر: وهو يركض خالد ارمي الفازه دي دانا عريس يا جدع
احمد: في اي ياخالد
اسر: كويس انك جيت ياابو لهب الحقني خالد عايز يموتني
احمد: شاف خالد ماسك الفازه في ايده
احمد: ليه كدا ياخالد ايه ال انت مسكه دا
اسر: قوله
احمد: هات كدا دي صغيره اووي يابني متعملش حاجه مع الحيوان ده خد دي احسن
واعطي احمد خالد فازه اكبر
اسر:.

الناس اتجننت يا جدعان
وراكض خالد ورا اسر.

محمد: في اي يا احمد الدوشه دي
احمد: لا مفيش حاجه متخدش في بالك ها قولي عملت اي
محمد: كل حاجه تمام انا لسه جاي من عند المحامي وجهزنا الاوراق
احمد: تمام انا هطلع اشوف عصام جهز ول لا
اسر: الحقوني حد يلحقنا ياخونا
محمد: هو في اي
احمد: لا متخدش في بالك يالا هطلع انا.

خالد: تعال هنا ياجبان
اسر: يعني لو جيتلك وكسرت الفازه على دمغي هبقا شجاع مش عايز ام الشجاعه دي
خالد: مسك اسر والله لاربيك
اسر: واقف مبلم ومصدوم مش بيتكلم
خالد: استغرب فيببص مكان ما اسر يبيص
اتفجي هو كمان
ياسمين: نازله لابسه فستان احمر طويل وكانت تضع مكياج رقيق وتركه العنان لشعرها فكانت كحوريه
اقسم خالد انه لم يرى مثل هذا الجمال من قبل.

اما اسر فكان يتطلع على اميرته التي ترتدي فستات بلون الاسود ويزينه حبات الكرستال الابيض فكانت حقا اميره مع مكياج خفيف وتسريحه بسيطه في شعرها
ياسمين: في اي يااسر بتصرخ ليه
اسر: لا تعليق روحي لجوزك يا ختي وسيبني اشوف القمر ال نازل ده
ياسمين: هههه ماشي يا خويا
وتركته ياسمين وتوجهت إلى خالد
ياسمبن خالد انت كويس
خالد: وهو ممسك الفازه في يده ها اه بقيت كويس الوقتي.

ياسمين: هههه خلاص كل ما اسر يضايقك هخليك تشوفني عشان تهدا كدا
خالد: تصدقي دا حل كويس
ياسمين: ممكن بس انت ليه مغيرتش احنا مش اتفقنا هنخرج كلنا لحد الساعه ماتيجي 4 نروح للمحامي
خالد: اسف حبيبتي نسيت هو ال يشوف الزفت ده على الصبح يفتكر حاجه هطلع اغير حالا
خالد: عن اذنك
ياسمين: ههههه خالد
خالد: نعم يروحي
ياسمين: الفاذه
خالد: فاذه ايه اه ووضعها خالد من يده.

وصعد إلى الاعلي فوجد اسر يقف مكانه وفمه يكاد يصل إلى الارض
خالد: ضرب اسر على اقفاه واسر مخدش باله
خالد: صعد إلى الاعلي غبي
واسر ول هنا
سها نزله
سها واد ياخالد
خالد: بتقولي لمين واد يابت انتي
سها ياعني محتاجه ذكاء مفيش غيرك هنا
خالد: لا في الحيوان ال واقف ده
سها اديك قولت حيوان
خالد: تصدقي صح اخلصي عايزه ايه
سها اي رايك فيا بعد احادث بعد التطورات
خالد: يا شيخه انتي عملتي تطورات
سها ايوه ههههه اي رايك.

خالد: عادي يعني
سها عادي دا ايه ماشي ياخالد
خالد: خلاص متزعليش دانتي قمر والله خساره في الغبي ده
سها طبعا يابني بس صعبان عليا اسيبه عن اذنك بقا اما اروح اشوف اسوره حبيبي
خالد: يابنت المجنونه اكيد لازم تتجنن مش هتتجوز اسر
عصام: خالد انت بتكلم نفسك
خالد: الحمد لله لسه في حد عاقل هنا عصام حبيبي نصيحه مني ليك اوعي تقف مع اسر كتير اوعي عشان خاطري
عصام: خالد انت اتجننت
خالد: لا لسه بس على ايد اخوك قريب جداا.

متقلقش انا هطلع اغير هدومي عشان مش نتاخر سلام
عصام: سلام ياخويا
في الاسفل
سها هاي ياسمين هاي اسر
اسر: هيهين وحته ياموزه انتي
ياسمين: بقوف بيئه
سها فعلا
سها
سها جريت على عصام ايه الجمال والشياكه دي يابوص ناوي تموت مين النهارده
ياسمين: اخويا بيتعكس وانا واقفه اوعي يابت كدا
سها عصام اكسب في امي ثواب واتجوزني انت ياسلام دانا اخرج معك في كل حته عشان الكل يعرف ان القمر ده جوزي.

اسر: ما تلمي نفسك يا زباله انت مهوش حلو ياختي انا احلي
ياسمين: هههههه فلتت منك دي يا اسوره
عصام: بسس ايه هتعملوا حفله عليا وانا واقف
اسر: يا بوص
عصام: اخرس
اسر: حاضر
سها هههه تستهل
عصام: وانتي كمان مش عايز اسمع صوتك
سها ليه
عصام: اسكتي
سها بس
عصام: اخرسي
سها حاضر
عصام: فين ندى يا ياسمين
ياسمين: في اوضتها
عصام: اوك انا هطلع اشوفها
سها اطلع يابوص
اسر: خد راحتك ياخويا.

في غرفه ندى
كانت تقف امام المرأه وكانت ترتدي فستان من اللون الزهري وشعرها يتساقط منه المياه
فكانت حقا تستحق لقب عصام لها الملكه
عصام: واقف كالمغيب من هذا الجمال
ندى: ياسمين كنتي فين يابنتي هو ده ال5 دقايق بتوعك ساعدسني اقفل سوسته الفستان
اقترب عصام منها بشده فلفحت انفاسه ظهرها
ندى: ايه يابنتي كل ده والتفتت اخلصي فوجدت عصام
ندى: بخجل شديد عصام
عصام: وهو يقترب منها بشده ياسمين تحت انا ممكن اساعدك.

ندى: بخجل شديد اخرج ياعصام
عصام: لاحظ خجلها الشديد فراف بحالتها
خلاص هخرج وهبعتلك ياسمين بس بعد كدا انا ال هساعدك وغمز لها وتركها ورحل
فجلست ندى على الفراش وانفاسها تعلو وتهبط من قربه المهلك لها.

في الاسفل
نزل اسر وخالد بعد ان ابدلوا ملابسهم
خالد: فين ندى
سها في اوضتها وزمانها نزله
اسر: بيبص لسها كانه يتمني ان تشنق امامه
عصام: ياسمين ندى عايزاكي فوق
ياسمين: ليه
عصام: معرفش اطلعي وانتي تعرفي
ياسمين: اوك
وصعدت ياسمين إلى ندى
جلس خالد بجانب عصام
عصام: عملت ايه في ال طلبته منك
خالد: متقلقش انا وكلت عثمان بالمطلوب وكل المعلومات عنها هتكون معيا باليل
عصام: تمام
اسر: قومي لو سمحتي متقعديش جنبي.

سها ليه ياخويا مقعدش جنبك ليه مبتقعدش جنب ستات ههههههه
اسر: انا مش بهزر اقومي من هنا والا
سها مش قيمه الله هتعمل ايه يعني فرجني
خالد: الخناقه ابتدت اقوم نشوف في اي
عصام: لا انا سيبلك شرف المهمه دي لو قومت هقتلهم الاتنين واخلص
خالد: ههههه ياريت هروح انا
وذهب خالد لفض الخناق المعتاد بين سها واسر
خالد: بس في اي
اسر: انا مش عايزها تقعد جنبي هو بالعافيه
سها ليه هقعد جنب ام كلثوم.

خالد: بس يا سها ليه مش عايزها تقعد جنبك يا اسر
اسر: تروح تقعد جنب البوص ال هتموت عليه من ساعه ما شافته
سها والله يا اسر انت معك حق هىوح اقعد جنبه اما ندى تنزل بدل ما هو اقعد لوحده كده شكلها وحش اوووي
خالد:
اسر: الحمد لله يارب الخطه نجحت
خالد: بستغراب خطه ايه
اسر: انها تمشي من جانبي
خالد: ليه
اسر: اصل خايف للحلم يتحقق وتاكلني بصحيح
خالد: ساكت
اسر: مالك يا خالد انت كويس
خالد: لا رد
اسر: واد ياخالد.

خالد: مسك دمغه وراح اقعد جنب عصام
عصام: مالك يابني
خالد: لا تعليق
عصام: ههههه ماشي يا خويا مش انت ال الشهامه والرجوله مسكك ورايح تحجز ههه ايه ال حصل
خالد: مجنون بعد عنك
اسر: خالود مقولتليش رايك في البدله الجديده
خالد: رايي انك تمشي من ادمي الوقتي بدل ما ارتكب جريمه في احلي يوم في حياتي
اسر:.

في غرفه ندى ياسمين اي يابنتي كل ده عشان تنزلي وعايزه ايه
ندى: استدرات لياسمين حتى تري السوسته
ياسمين: اه اوك
واقفلت ياسمين الفستان لندي وساعدتها انها تكمل لبس ومكياب
وتوجهوا إلى الاسفل
محمد: ها يا ولاد كله تمام
خالد: ايوه يابابا بنستني ندى وياسمين وهنخرج على طول
احمد: اهم نزلوا
ندى: مساء الخير يا عمي
احمد: مساء الجمال والحلوه وال
عصام: اي يا والدي شيل كلمتين تلاته لزوجتك العزيزه.

امال: متخفش يا عصام احمد شايلي كتير صح يا حبيبي
احمد: واكتر من كدا ياقلبي
اسر: شوفوا الواد مش عامل حساب ليا وبيقل ادبه وانتي يا امال احترمي نفسك شويه
احمد: ولاه حاول تبعد عني النهارده لالذات سامع
اسر: ال يعني انا ال عايز اشوف خلاقكم خلق عكره
عصام: بتقول ايه يا حيوان
اسر: ول حاجه دانا بدعلكم
محمد: ههههه طب خلاص يالا كل واحد يخد الموزه بتاعته ويورنا عرض كتافه
اسر: الحقي يا سهير الرجل بيعاكس البنات.

سهير: بجد هم يستهلوا الصراحه انا حاسه انهم ملكات مش بنات
اسر:
خالد: شكلك بقي زباله اووي الصراحه
ندى: وانا بقول كدا برضو
اسر: احم مش يالا يا سها
سها لا ياخويا انا هركب مع خالد
خالد: لاااا خالد لا ارحموني منكم بقا يالا يا ياسمين
واخد خالد ياسمين وطار ههههه
اسر: ياعيني الواد اتجنن
احمد: معاه حق ال يقعد معاك ثانيه لازم يتجنن الله يكون في عونه
عصام: اعطي ايده لندي يالا يا ملكتي
ندى: بابتسامه يالا.

واخد عصام ندى ومشوا
اسر: يالا بقا با بت هتحيل عليكي
سها ماشي اتحيل شويه
احمد: لا ياحبيبتي انتي هتخرجي معاه بالزوق احسنلكم ونتقبل باليل هنا لما المحامي يجي يالا خدها من هنا اصل نطرودكم انتم الاتنبن
اسر: وسها.

بعد قضاء يوم جميل على الجميع
عاد الجميع إلى القصر من اجل عقد القران
وبالفعل تم عقد قران عصام وندى
وخالد وياسمين
واسر وسها
عصام: وهو يقبل ندى على يداها الف مبروك ياعمري
ندى: بخجل الله يبارك فيك
عصام: تعالي معيا انا محضرلك مفجاءه
ندى: اي هي
عصام: هه متبقاش مفجاءه لو قولت
تعالي واخد عصام ندى لكي يراها مفجاءته.

عند خالد
خالد: اخيرا بقيتي ملكي مش مصدق
ياسمين: ههههه لا صدق
خالد: انتي عارفه يا ياسمين انا استنيت اللحظه دي من زمان اووي
ياسمين: وهي تهرب بعيناها كي لا تتقابل معه
خالد: بصي لي يا حبيبتي ليه بتهربي مني.
ياسمين: ههرب ليه كدا خلاص معتش هروب
خالد: ههههههه انتي فكره اني لو مكنتش كتبت الكتاب انك كنتي هتهربي مني دا بعدك
ياسمين: خلاص يا خالد الله
خالد: ههه لا الصراحه بحب اشوفك وانتي شبه الفراوله كدا.

ياسمين: سابت خالد وراحت الحديقه
خالد: راح وراها استني بس.

عند اسر
اسر: مبروك عليكي انا
سها ليه ياخويا اخدت احمد زويل
اسر: احسن يابت
سها طب امشي من ادامي بدل ما ارتكب فيك جنايه عيل رزل
اسر: مين ده ال رزل يابت دانت ليله ابوكي سوده
سها انا طب طلقني يا اسر طلقني احسنلك
اسر: احسنلي ليه ياختي هتعملي ايه
سها هعمل كدا ياخويا ودشت الفاذه على دمغه
اسر: ااااه يابنت المجنونه
اسر: اي ده دم
سها اكيد اما هتجيب كاتشب يعني
اسر: بابا بابا وركض اسر لقي احمد واقف مع المحامي.

احمد: في اي يا اسر ومين ال عمل فيك كدا
اسر: الحمد لله اني لحقتك
المحامي خير يا اسربيه
اسر: انا عايز اطلق الوقتي طلقوني
محمد: استهدي بالله يابني
اسر: لا طلع بسرعه اقسيمه طلاق ول اي حاجه بسرعه الله يكرمك
المحامي مش اما قسيمه الجواز تطلع الاول
احمد: اسر اتلم في اي
اسر: في اي اتفضل
وورا اسر راسه لاحمد
احمد: ايه ده مين ال عمل كدا
سها دانا يا خالو متقلقش
احمد: انتي
سها ايوه عشان يتادب.

اسر: الحقني يا ولدي الله يكرمك دانا لسه بتكلم كسرت الفاذه على دمغي
امال: لو كنت مديت ايدي عليها كانت عملت ايه
سها كنت فتحت كرشك الحلو ده بالسكين
اسر: واحمد محمد والمحامي.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة