قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الحادي والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الحادي والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الحادي والعشرون

احمد: سها يا حبيبتي مينفعش كدا
سها هو ال غلط الاول
محمد: يعني يا بنتي عشان غلط معكي تفتحي دمغه كدا
سها لا انا مش فتحت دمغه انا ضربته بالراحه هو ال فافي
اسر: كل ده وبراحه يا مفتريه
احمد: خلاص حصل خير
اسر: كل ده وخير ياعم طلقني منها بالزوق احسن ما اقتلها احسن
سها تقتل مبن يالا
اسر: لمي نفسك يابت احسنلك
محمد: بصوت منخفض لاسر مابلاش ماكفيا ال عملته فيك.

اسر: وانا بقول كدا برضو سها حبيبتي مقصدوش ازعلك دانتي الحته ال في الشمال يابت
سها ايوه كدا اتعدل.

عصام: وضع رابطه على عين ندى
ندى: عصام انت واخدني فين
عصام: على مكان نكون فيه انا وانتي بس
وفك عصام الرابطه عن عيناها
فوجدت نفسها في غرفه عصام السريه وهو يزينها بالورود والشموع ويوجد بها منضده عليها اشهي المؤكلات وشموع واغاني رومانسيه فكان حقا منظر خلاب
ندى: انت عملت كل ده عشاني
عصام: اكيد يا روحي
ندى: عصام انا بحبك اووي.

عصام: وهو يمسك يداها وانا بمووت فيكي ياعمري انتي روحي انتي نبض قلبي انا عديت مرحله حبك من زمان اووي انا بعشقك
ندى: وهي تنظر لجمال عيناه مش مصدقه اني اخيرا بقيت معك انا كنت بموت وانا بشوفك مع غيري
عصام: بس مش عايز اسمع اي كلمه تعالي
واخدها عصام وشغل( اغنيه محمد عساف
نفسي ادخل جوي قلبك وبعيونك)
ورقصوا اسلو.

في غرفه ياسمين
خالد: استني يا ياسمين ومسك خالد درعها
خالد: بتهربي لبه
ياسمين: مش بهرب
خالد: طب عيني في عينك كدا
ياسمين: خالد الله
خالد: وهو يقترب منها النهارده اسعد يوم في حياتي انتي بقيتي ملكي يا ياسمين ظل خالد يقترب منها حتى قبلها خالد وهو يهمس لها بحبك
شعور غريب شعرت بيه ياسمين مابين الرغبه والكره وفجاءه عادت زكريات ادم تطردها من جديد.
ياسمين: خالد ابعد.

خالد: لا مش قادر ابعد واقترب منها وقبلها مره اخري.
ياسمين: حاولت تدفع خالد بعيد عنها مقدرتش
فبكت بشده وهي تقاوم تلك الذكريات البشعه
شعر خالد بدموعها
خالد: وهو يبتعد عنها ياسمين حبيبتي مالك قوليلي يا روحي انا ضيقتك في حاجه
ياسمين: وهي ترتعش بشده
ياسمين: بصوت منخفض ابعد عني ارجوك
حاله من الصدمه سيطرت عليه فلم يعد تحمله قدماه فجلس على الفراش
خالد: ياسمين انتي عايزاني ابعد عنك.

ياسمين: خالد ارجوك اخرج الوقتي انا تعبانه شويه
خالد: بلهفه وهو يقترب منها مالك يا حبيبتي اجبلك دكتور
ياسمين: لا انا هبقا كويسه بس انام شويه
خالد: حاضر يا روحي هسيبك تنامي تصبحي على خير ياحبيبتي.
ياسمين: وانت من اهله
وخرج خالد تاركا ياسمين وهي تغرق في بحر الذكريات التي استحوذت على حياتها.

عند اسر
اسر: بقا تفتحي دمغي بابت ماشي
سها مكنتش اقصد وبعدين انت ال استفزتني
اسر: يعني عشان استفزتك ترميني بالفاذه
سها اسفه مقصدش
اسر: ول يهمك بقولك
سها قول يا اسورتي
اسر: حلو اسورتي دي ما تجيبي حضن بقا
سها اما نتجوز
اسر: امال ال حصل الوقتي دا ايه طلاق
سها لا جواز بس انا مش بعترف بالشكليات دي الجواز يعني فرح ومعزيم وتورته وجاتوو
يا سلام.

اسر: الجواز يعني تورته وجاتو تعالي اجبلك اتنين تورته واخلص من ام الليله دي
سها ياريت يا اسوره وعشا كمان لو ممكن
اسر: خدام اهلك انا صح
سها الله انت مش قولت هتجيب جاتو
اسر: بهزر بلاش اهزر
يها نعم نعم هي الحاجات دي فيها هزار اخلص روح هات الحاجه دي فورا.
اسر: ليه بتتوحمي هههههه
سها هتقوم ول لا
اسر: لا اااااا
سها لا ايه
اسر: لا هروح اجيب
سها بحسب
اسر: لا يا روحي اتطرحي
عن اذن معاليكي هجبلك الطلبات.

عند عصام
جلسوا على المنضده لكي بيتناولوا الطعام
ندى: عصام
عصام: نعم يا روحي
ندى: انت عرفت ازاي اني اتدفنت في القبر ده
يعني كانت صدفه
عصام: ندى قلبي بيحس بيكي انتي متصوريش انا كنت عامل ازي يومها كنت هموت من الخوف عليكي الحمد لله انك بخير
ندى: انا كنت عارفه انك هتيجي ياعصام ولاخر لحظه كنت واثقه انك هتساعدني وتخرجني مفقدش الامل ولو لثانيه حبي ليك كبير اوووي يا عصام.

عصام: حضن ندى وانتي متتخيليش انتي بالنسبالي ايه
ندى: عارفه ياعصام ربنا يخليك ليا
عصام: وهو يقبل يداها ويخليكي ليا ياقلبي
غمضي عينك
ندى: هههه تاني
عصام: تاني ورابع وعاشر يالا
وبالفعل غمصت ندى عيناها
عصام: اقترب منها والبسيها عقد من الالماس متميز وجميل جدااااااا
ندى: فتحت عيونها وهي تتفقد الطوق امام المرأه
عصام: وهويقترب منها ويهمس لها احبك يامن ملكتي قلبي واصبحتي ملكته
يامن اسرتيه حتى اصبحتي نبضه.

ندى: عصام انا
عصام: هوشش انتي نور حياتي ياندي انتي عشقي وبقيتي مراتي يعني حرم عصام الدالي
عصام: وهو يهمس بصوت منخفض لها يعني معتيش هتتسحبي عشان تنامي في حضني
انا بقيت ملكك
فخجلت ندى بشده وبتوتر انا هرجع اوضتي تصبح على خير فجذبها عصام اليه وقبلها قبله بث فيها شوقه وحنينه وعشقه لها فهو يعشقها
وابتعد ما ان احس بحاجتها للهواء
عصام: بنفس متقطع وهو يحتضنها بحبك
ندى: انا عايزه ارجع اوضتي.

عصام: هههه لا مش هترجعي انتي مش عايزه تنامي في حضني
ندى: لا عايزه ارجع
عصام: وهو يضع يده على وجهها ندى حبيبتي انا عمري ما هعمل حاجه من غير ماتكوني انتي كمان عايزاها عمري فاهمه ياحبيبتي تعالي
ونامت ندى في حضن حبيبها في ثقه تامه فاما اروع انا تثق بمن تحب وتعطي له قلبك وثقتك.

عند اسر
اسر: سها جبتلك الجاتو يا قلبي
سها بجد يا اسر
اسر: اهو ياقلب اسر ههه
سها غريبه ليه بتدلعني كدا مع انك مش بتحبني اكل
اسر: عشان اول مره تطلبي حاجه انا بحبها ههه واكل اسر من الجاتو واو بموت فيه
سها عشان كدا روحت
اسر: اكيد
سها كدا طب كلها لوحدك
اس يابت انا جبتها عشانك وعشاني برضو
سها يا سلام
اسر: يا عبد السلام
سها انت بارد اوووي يا اسر
اسر: كدا طب اخد الجاتو اكله لوحدي احسن سلام.

سها لا استني يا اسوره يا حبيبي انا هساعدك
اسر: ههه ماشي بس بشرط
سها ايه
اسر: تجيبي حضن
سها انت بتبتذني
اسر: ههه اه
سها موافقه بس حضن بس
اسر: حضنها انا بحبك اووي يا سها رغم لسانك الطويل ده وايدك ال اطول منه بس بموت فيكي سها روحتي فين سها
فرفع راسها وجدها تغط في نوم عميق
فاخذ يتامل ملامحها الهاديه وهي تشبه الاطفال فقبلها على جيبناها وحملها إلى فراشها وداثرها جيدا
اسر: تصبحي على خير يا حبيبتي.

وتوجه إلى غرفته وتركها.

في الصباح الباكر استيقظ عصام
على صوت الفون
عصام: الو
خالد: عصام انا خالد انا في الشركه تعال فورا يا عصام في مصيبه حصلت
عصام: في اي
خالد: اما تيجي هتعرف
وبالفعل راكض عصام من الفراش وابدل ملابسه ورحل إلى الشركه.

في الشركه
عصام: في اي ياخالد
خالد: المصانع وكل المخازن اتسرقوا
عصام: بتقوا ايه انت مجنون صح
خالد: هو ده ال حصل
عصام: ازاي مخازن الدالي تتسرق مين ال يجرا على كدا
خالد: حد ميهموش احنا مين حد عايز ينتقم منك انت
عصام: تقصد مين
خالد: مايا اوروا ال ورا ال حصل
عصام: يابت الكلب والله ما هرحمها
خالد: ناوي على اي تاني كفيا اووي لحد كدا
عصام: مش هي ال بدات الحرب تستحمل نتيجتها.

وترك عصام خالد وتوجه إلى شركه مايا اوروا.

في الشركه
وصل عصام إلى الشركه
السكرتيره حضرتك عايز مين يافندم
عصام: عايز اقابل مايا
السكرتيره حاضر يا فندم اقولها مين
عصام: الدالي
السكرتيره اتفضل يافندم هي مدياني خبر ان حضرتك اول ما توصل تدخل على طول
عصام: واضح انها عارفه اني جاي
ودخل عصام لمايا
مايا اهلا حبيبي كنت اتوقع مجاك
عصام: اعلم ذلك
مايا وهي تجلس بثقه هل جت لكي تسترد ما سرق منك
عصام: وهو يضع قدما فوق اخري لا لا اريده اعتبربه هديه مني لكي.

مايا بستغراب من طريقته
ولكن رن هاتفها ففتحت وانصدمت اكثر
فقد تم حرق جميع شركاتها ومخازنها
عصام: وهو ينظر لها بثقه ما هو رايك
مايا كيف تجرء ان تفعل ذلك
عصام: واقف انتي من تجراتي عندما سولت لكي نفسك على ان تتحداني وانا لن يقدر عليا احد من قبل
ههه هل كنتي تظنين اني ساتركك بعد ما فعلتيه او ساترجاكي كي تعيدي لي ما اخذتيه لا فانتي لم تعرفيني من قبل وهذا اخر تحذير لكي تبتعدي عن طريقي وال ستندمين.

وتركها عصام ورحل وهي تفور غلا
مايا وهو تتحدث على الهاتف
مايا اسمع نفذ ما قولته لك اقتله.

في الشركه
خالد: اي ال عملته دي ياعصام
عصام: عملت ال المفروض كان لازم يتعمل عشان تعرف حدودها كويس
خالد: انت بتلعب بالنار يا عصام البت دي مش سهله
عصام: بغضب شديد خالد انت ناسي انا مين انا عصام الدالي حتت بت ذي دي هتتحداني
خالد: انا مقصدوش
عصام: خلاص انا راجع القصر من الصبح وانا هنا سلام
خالد: سلام يا صاحبي
وخرج عصام
اسر: واد ياخالد عصام فين
خالد: ليه
اسر: كنت عايزه في موضوع هو فين
خالد: لسه نازل حالا.

اسر: طب الحقه بقا.

في الجراج
كان عصام يتوجه إلى سيارته
اسر: راكض ورا عصام فصدم بشده عندما راي قناص يوجه بندقيته تجاه اخيه
اسر: راكض إلى اخيه واحتضنه حتى يحميه
اسر: عصام
فانطلقت الرصاصه واستقرت في ظهراسر
عصام: اسر اسر عملت ليه كدا اسر
اسر: اه
عصام: اسر رد عليا اسر لا متغمضش فوق
فصرخ عصام بالجميع اسعاف بسرعه
خالد: سمع صوت ضرب نار فراكض بسرعه إلى الاسفل حتى وجد اسر ملقي على الارض وملابسه ملطخه بالدماء.

وعصام يصرخ بيه حتى يقوم.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة