قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثاني والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثاني والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثاني والعشرون

عصام: اسر
خالد: مصدوم
عصام: خالد هات العربيه بسرعه
خالد: مش عارف يتحرك من مكانه الصدمه كبيره عليه هل من الممكن خساره اغلي رفيق له واخيه الاصغر لا مستحيل
عصام: خالد اتحرك اسر بيموت
كأن اسم اسر هو من انتشاله من دوامه الافكار
عصام: اسر متغمضش عينك عشان خاطري
احضر خالد السياره وحملوا اسر إلى السياره
وتوجهوا إلى المشفي.

في القصر
ندى: ياسمين انتي فين
في الحديقه
ياسمين: تعالي يا حبيبتي انا هنا
ندى: بتعملي ايه عندك انا قلبت عليكي القصر كله
ياسمين: حسيت اني مخنوقه فقولت انزل اقعد هنا شويه
فجلست ندى بجانبها مالك يا ياسمين انتي مش عجباني النهارده
ياسمين: بصوت مختنق جدا مفيش مفيش ياندي مفيش جديد
ندى: مش فاهمه يا ياسمين تقصدي ايه.

ياسمين: وهي تقف وتمشي خطوات بطيئه مش عارفه انسي ال حصل ياندي حاولت بس معرفتش وفشلت انا زهقت يا ندى وخايفه اخسر خالد بسبب الموضوع ده
ندى: بصوت حنون معتقدش انا الموضوع ده ممكن ياثر على خالد يا ياسمين خالد مش كده
ياسمين: خالد سابني مره عشان رفض عذاب اني اخاف منه وخايفه يسبني تاني يا ندى
ندى: طب ليه مش تروحي لدكتوره نفسيه يا حبيبتي
ياسمين: دكتوره ايه ياندي انتي اكيد اتجننتي.

ندى: لا مش مجنونه بالعكس دا هو الحل الصح
اننا نواجه المشكله مش نهرب منها يا ياسمين
ياسمين: لا انا استحاله اعمل ال انتي بتقوليه هروح اقوالها ايه انا اتعرضت للاغتصاب وخايفه من خطيبي
ندى: مبقاش خطيبك يا ياسمين بقا جوزك
جلست ياسمين على المقعد وهي تبكي ماهي دي المشكله
ندى: وهي تضع يدها على ظهر ياسمين كنوع من المواساه
ندى: ياسمين لازم توجهي مشكلتك وانا معكي تعالي نروح للدكتوره ونشوفها هتقول ايه.

نجحت ندى في اقناع ياسمين للذهاب إلى الدكتوره
ياسمين: وهي تحتضن ندى مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه ياندي بجد انتي اكتر من اخت ليا
ندى: في محاوله اضحك ياسمين ياشيخه اتلهي انا كل ما اشوف خلقتك دي القي كوارث من وراكي بل اخت بل زفت
ياسمين: كدا طب تعالي
ندى: عيب يابت احنا كبرنا على الجري
ياسمين: من دا ال كبر ياحبيبتي دانا لسه صغيره هههه انتي ال عجزتي
ندى: انا مكنوش شهرين يا واطيه ال فرق.

ياسمين: ههههه لا اليوم بيفرق ياختي
ندى: ههه يعني انا الكبيره
ياسمين: اه
ندى: وانتي الصغيره
ياسمين: اه
ندى: واليوم بيفرق
ياسمين: اه
ندى: طب اجري بقا يابت العبي بعيد مبلعبش مع عيال
ياسمين: كدا يا ندى
ندى: ايوه
ياسمين: راكضت ورا ندى بسعاده فنجحت ندى كالعاده في ادخال السعاده إلى قلب صديقتها.

في المشفي تم نقل اسر إلى غرفه العمليات
وانتشال الرصاصه من جسده ولكنه فقد كميه كبيره من الدماء
في الخارج
يجلس خالد على المقعد باهمال فهو لم يستوعب ما حدث ويشعر انه في دوامه من الاحلام يريد ان يصرخ فاسر يعني له الكثير
فهو اخ له.

اما عصام فكان يقف بقوه وشموخ فهو الجبل الذي لا يهزه الصعاب ولكنه من الدخل محطم فهو المنشود بالقتل ويعرف من وراء ذلك فحمرت عيناه بغضب شديد عندما تذكر اخاه وهو يحميه من الموت وما ازاده وجعا عندما سمع تالمه وهو يصارع الموت
فخرجت الممرضه تركض إلى الخارج
عصام: في ايه
الممرضه المريض نزف كتير ومحتاجين نقل دم فورا الفصيله بتاعته نادره جدا
خالد: ان فصليتي نفس فصيله اسر
الممرضه طب كويس اتفضل معنا لوسمحت.

وذهب خالد مع الممرضه.

في القصر
ياسمين: هههه يابت اسكتي بقا
ندى: بت انا بت احترمي نفسك انا مرات اخوكي الكبير
ياسمين: ههههههههه مانا برضو مرات اخوكي الكبير
ندى: تصدقي صح
ياسمين: شوفتي
امال: في اي يا ولاد انتم بتتخنقوا ليه
ندى: لا يا موله ياحبيبتي احنا بنهزر صح ياسوسو
ياسمين: صح ياختي
امال: اوك يعني اطلع منها انا
ندى: لا طبعا يا انطي مش نقصد.

امال: بابتسامه عارفه ياحبيبتي بقولكم سها مش عارفه مالها بقالها فتره جامده في اوضتها مش عارفه في اي
ندى: ليه بس في اي
امال: معرفش ياندي
ياسمين: خلاص يا مامي هنروح انا وندى نشوف مالها
امال: طب كويس هروح انا لسهير ارغي معها شويه
ندى: عههههه لا خودي راحتك
وصعدت ندى وياسمين إلى الاعلي لسها.

في المشفي
كانت الممرضه تسحب الدم من خالد لكي نتقذ حياه اسر
الممرضه كفيا كدا عشان حضرتك متتعبش احنا هندور على متبرع تاني
خالد: انا قولتلك اني تعبت اخلصي وشوفي شغلك
الممرضه مينفعش كدا كتير على حضرتك
خالد: انا كنت اشتكتلك من فضلك اسحبي الدم ال اسر محتاجه المهم يقوم ارجوكي
الممرضه حاضر يافندم.

في غرفه سها
كانت تجلس حزينه يبدو عليها الخوف الشديد
ندى: اي يا سها مش نزلتي ليه النهارده
ياسمين: مالك يا بنتي
سها مش عارفه حاسه ان قلبي مقبوض واني مخنوقه
ندى: ليه حصل ايه
سها معرفش دا ال انا حاسه
ندى: انشاء الله خير
ياسمين: انتي بس ال تلقيكي لسه مكلتيش صح
سها لا كلت هي دي حاجه تفوتني
ندى: دا بزمتك واحده مخنوقه اقومي يا ياسمين بدل ما اقتلها اقال مخنوقه قال
ياسمين: ايه الصوت ال تحت دا
سها معرفش.

ندى: تعالوا نزل نشوف في اي
في الاسفل
امال: ببكاء وصراخ شديد ابني لا
احمد: في اي يا امال
امال: اسر يا احمد
احمد: ماله اسر
امال: بدموع حد ضرب عليه نار
احمد: ايه
سها اسر لا
محمد: اهدوا يا جماعه اما نعرف بس اي ال حصل هو فين الوقتي يا امال ومين ال قالك الكلام ده
عثمان انا يا محمد بيه عصام بيه ال بعتني اقول لحضرتكم ال حصل وقالي كمان على المشفي ال فيها الاستاذ اسر
احمد: ومستني ايه يالا بسرعه.

وذهب الجميع إلى المشفي وهم في حاله من الحزن الشديد.

في المشفي
الممرضه خلاص يافندم المريض عدي مرحله الخطر
خالد: الحمد لله ممكن اشوفه
الممرضه اكيد بس اما ننقله الغرفه تقدر تشوفه اتفضل اشرب العصير ده
خالد: لا مش عايز
الممرضه لا مينفعش يافندم احنا سحبنا دم كتير من حضرتك ولازم تشرب العصير ده
خالد: قولت مش عايز
عصام: هاتي العصير وروحي انتي
الممرضه حاضر
عصام: اشرب ياخالد عشان تقدر تقف
خالد: مش عايز ياعصام اسر بقا كويس.

عصام: الحمد لله الدكتور طمنا عليه وكمان شويه وينقلوه غرفه عاديه
فدق الباب
عصام: ادخل
عثمان كله تمام ياعصام بيه وفي انتظار معاليك
عصام: اوك ارجع انت وانا هطمن على اسر وهحصلك
عثمان حاضر
خالد: ناوي على ايه ياعصام
عصام: متشغلش بالك انت
خالد: بصوت عالي اذي يعني انا كمان عايز اجيب حق اسر
عصام: بابتسامه خلاص اما نطمن على اسر هخدك معيا خلاص
خالد: ماشي يالا نروح نطمن عليه
عصام: لا اشرب العصير الاول
وشرب خالد العصير.

في الخارج
احمد: عصام فين يا عثمان
عثمان مع خالد بيه جوه
فتوجه الجميع إلى الغرفه الموجود بها خالد
فوجدوا خالد يجلس على الفراش وعصام بجانبه
ياسمين: جريت على خالد
انت كويس ياخالد مالك
خالد: انا كويس ياحبيبتي متخافيش
احمد: اي ال حصل واسر فين
عصام: متقلقش يابابا اسر كويس وعدي مرحله الخطر
امال: ببكاء ابني اشوفه عايزه اشوفه
عصام: حضن امه حاضر يا ماما شويه وكلنا هنطلعله
محمد: هو ايه ال حصل يابني ومين ال عمل كدا.

عصام: انا ال كنت مقصود ياعمي مش اسر
ندى: انت ليه ياعصام مين ال عايز يقتلك
سهير: اهدي يا ندى الحمد لله انه كويس
احمد: مين ال يتجرا يعمل كدا
خالد: مايا ارورا
احمد: ايه ليه تعمل كدا
خالد: لانها طلبت من عصام انهم يكونوا يعني احم اصدقاء وهو رفض وهددها وفصل الشراكه بين الشركتين وكمان خالها تدفع الشرط الجزائي فهي سرقت كل المخازن وعصام ردلها الضربه لما حرقلها كل المصانع بتاعتها.

محمد: ما شاء الله واحنا كنا فين من دا كله
احمد: طبعا مانتم ال بتمشوا كل حاجه
خالد: ياعمي
احمد: ياعمي ايه بقا
عصام: بابا هي ال ابتدت الاول
احمد: بس احنا مش كدا
عصام: انا كنت بردلها الضربه
احمد: مش بالطريقه دي بالقانون
عصام: قانون قانون ايه انا هخلص عليها
احمد: عصام انت عملت ايه
عصام: لسه هعمل
احمد: لا انت اكيد اتجنت
عصام: لا هي ال اتجننت لما فكرت انها ممكن تتخلص مني بسهوله كدا انا بقا همحيها
زي ما عملت في اسر.

احمد: هي دي تربيتي ليك ياعصام بقيت مجرم
عصام: لو كان لقبي مجرم عشان هجيب حق اخويا فانا معنديش اي مانع
محمد: خلاص يا عصام هنتكلم بعدين دا مش المكان المناسب ول الوقت المناسب
الممرضه المريض فاق تقدروا تشوفوه.

في احد الغرف
كان يرقد اسر على الفراش بتعب شديد وهو يفتح عيونه ببطي حتى يتعود على نور الغرفه
فوجد عائلته بجانبه
احمد: حمدلله على السلامه يابني
اسر: الله يسلامك
امال: جريت عليه كدا ياحبيبي تخضني عليك بالطريقه دي
اسر: بمزح هو انا يعني كان بمزاجي ياختي
سهير: الحمدلله جيت سليمه
سها بدموع وهي تمسك يده حمدلله على سلامتك ياقلبي
اسر: انا انتي بتكلمني انا
سها هههه اه
اسر: انا قلبك
سها وروحي وعمري وحبيبي وكل حاجه.

اسر: طب بره بقا ياخونا
عصام: ياشيخ اتلهي بال انت فيه
اسر: الله يكرمك يا عصام ياخويا ديما تقطعني من اللحظه الرومانسيه كدا
خالد: هههه معلش اما تقوم ابقا كمل رومانسيه برحتك وبعدين تعال هنا انت غبي يالا
اسر: ليه
خالد: رايح تحمي عصام من حتته رصاصه وتاخدها انت ياغبي هو اقوي منك
اسر: هههه تصدق عندك حق مفكرتش في الحته دي
ندى: حمدلله على سلامتك يا اسوره
اسر: الله يسلمك يا ندوشتي
ياسمين: وانا يا اسر الله.

خالد: لا انتي ياسمتني انا
حاول خالد القيام ولكنه واقع على المقعد
احمد: مالك يابني في اي
محمد: انت كويس يا خالد
خالد: ايوه بس دايخ شويه
عصام: عشان حضرتك نشفت دمغك ومش سمعت من الممرضه الدم المسحوب كتير ولازم تفطر او تشرب حاجه
احمد: ليه عملت كدا ياخالد احنا كنا هنتصرف
خالد: انا معملتش حاجه
امال: ازي انت انقذت اسر شكرا اووي ياحبيبي
خالد: على ايه اسر اخويا.

استغل عصام انشغال الجميع بخالد وانسحب بهدوء وتوجه إلى المخزن.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة