قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثالث والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثالث والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثالث والعشرون

توجه عصام إلى المكان الموجود به مايا ارورا ووالدها
في المخزن
كانت مايا مقيده على المقعد هي ووالدها
مايا لماذا لا تخبرني لما انا هنا
عثمان كاد ان يتحدث ولكن قطعه عصام
عصام: انا سوف اخبرك لما انتي هنا
مايا وهي ترتجف من الخوف عصام
عصام: وهل كنتي تظنين غير ذلك
مايا ولما اظنك انت انا لم افعل شئ
عصام: ههه هل تعتقدي انني لم اعلم ما فعلتي
مايا لا انا لم افعل شئ قولت لك.

عصام: بلي فعلتي لم تعلمين من أكون أنا عصام الدالي فهذا الاسم يكفي لرهبه الناس
اتعملين انك أجرمتي بحقي وحق اخي وانا من يتجرا على ذلك فعقوبته الموت
مايا لا دعني ارجوك فانا لم افعل شي
عصام: تكلمي الحقيقه وال تركتك لرجالي يفعلون بيكي ما يحلو لهم
مايا ارجوك دعني وشاني فانا لم افعل شئ ارجوك لا اريد الموت
عصام: انتي من طلبتي الموت عزيزتي.

ال تخجلي من نفسك فتجاره السلاح والمخدرات لا تكفي حتى تستعرضي جسدك للتجاره به فانتي حقا ساحقه
مايا بعصبيه شديده لا انا فقط اتاخر في الاسلحه لكني لا استعرض نفسي للاحد
عصام: بابتسامه مكر أعلم جيدا عزيزتي انكي لم تفكري ان تستعرضي نفسك لكنني كنت أعلم أنك ستقولين الحقيقة
فندهشت مايا وهي تسمع لما اوصلها غباءها لا بل ذكاءه
جون اوروا ماذا فعلت يا مايا انتي حقا جننتي.

عصام: : ههههه لا لم تجنن ولكنها تقف امام البوص لا احد يقدر عليه هل ظننت انك وابنتك ستنجح لا فلا احد قادر على ايقعي
عصام: حازم
تفجاءت مايا بوجود رجال الشرطه متخفين في المخزن
عصام: حازم اقبض على الحيوانه دي هي وابوها
حازم وهو يوجه كلامه للعساكر مستنين ايه اقبضوا عليهم مش البوص امركم نفذوا
وبالفعل تم القبض عليهم
مايا وهي توجه كلامها لحازم.

مايا كيف تجرء على اعتقالي ال تعلم من انا انا مايا ارورا وقد تم اختطفي
حازم انتي متهمه بتهمه تجاره السلاح والمخدرات
مايا وهل لديك دليل على ذلك
عصام: وهو يقترب منها وهوي بصفعه قويه على وجهها حتى نزفت من قوته
عصام: بصوت كالفحيح لا تقلقي من هذا الامر فانا توليت كل الامور حازم هذا التسجيل
وفتح عصام التسيجيل لمايا التي انفرج شفاها مما تسمع.

عصام: قلت لكي لا تلعبي معي فانا اعلم كيف اوقع كنت اتمني ان اقتلك بيدي ولكن اخلاقي هي من منعتني ولكني اعدك اني سافعل ليكي الكثير من الزيارات هذا وعدي ليكي
واخذ حازم مايا ارورا وجون ارورا إلى الحبس وعاد عصام إلى المشفي.

في المشفي
اسر: خالد انت اتبرعتلي بالدم
خالد: بتعب اه ليه
اسر: اد كدا بتحبني يا ابو نسب
خالد: متقولش ابو زفت
اسر: ليه يا خويا مانت بقيت ابو نسب وام نسب وكل حاجه هههه
احمد: انت في اي ول في اي يا بني ارحمنا
اسر: والله يا ابو لهب عندك حق انا كنت خايف اموت ومعتش اشوفكم تاني اد ايه الحياه كانت هتبقا واحشه اووي من غيري عشان كدا قولت خلاص يا واد يا اسر كفيا عليهم كدا وقومت عشانكم.

محمد: ههههه لا والله كتر خيرك
اسر: ههههه امال ايه اااه ااااه
خالد: في اي يا اسر مالك
اسر: اااااه مش قادر
سها بخوف شديد اسر مالك
اسر: خالد الحقني هات ورقه وقلم بسرعه
ندى: ورقه وقلم ليه
اسر: اااااه بسرعه
ياسمبن في اي با اسر هتعمل ايه بيهم
اسر: ياغبيه عشان اكتب الوصيه
امال: وصيه اي بس الله اكبر مالك يا قلبي هات الدكتور بسرعه ياخالد
اسر: استني يا بني متجبش حد
خالد: ليه مانت بتتوجع اهو.

اسر: لا دانا افتكرت الوصيه عشان كدا بقول اه
خالد: يارجل
اسر: اه والله افرض موت ول حاجه مش لازم تكون عامل حسابي
احمد: صبرني يارب اموته ول اعمل ايه
اسر: بعد الشر عليا ياخويا انشاء الله ال يكرهني
دخل عصام الغرفه
عصام: ها يا اسر عامل ايه الوقتي
اسر: تمام ياخويا لولي غباي كان زمانك مرمي هنا مكاني
عصام: بتقول حاجه بازفت
اسر: لا حد الله دا خالد ال بيقول
محمد: كنت فبن يا عصام.

احمد: هي دي محتاجه كلام اكيد نفذ ال في دمغه ماهو خلاص معتش بيحترم حد خالص
عصام: بابا لوسمحت
احمد: انت ليك عين تتكلم يخساره تربيتي فيك
عصام: انا عملت اي لكل ده
احمد: ههه كل ده وعملت ايه احنا مين عندنا بيمد ايده على ست مش اخلاقنا دي
عصام: ومين قالك اني عملت كدا
احمد: امال عملت ايه
فتح حازم الباب في هذه اللحظه وسمع كل الحديث.

حازم من ناحيه عمل فعمل كتيير اووي ههههه دا عملها حته محضر وقضايا يلبسوها البدله الحمره عدل
احمد: قضايا ايه انا مش فاهم حاجه
حازم انا هحكيلك
وبالفعل قص حازم ماحدث للعائله
الكل كان معجب بتفكير عصام
محمد: انا كل يوم بكتشف فيك حاجات كتير اووي ياعصام انت فعلا لازم كلنا نفتخر بيه
عصام: على ايه ياعمي
خالد: هههه رغم اني زعلان منك عشان هربت مني ال انها كانت ضربه معلم بصحيح.

عصام: غصب عني باخالظ انت كنت تعبان هخدك فبن
خالد: الحمد لله اني مش جيت وال كنت خلصت عليها
عصام: كان نفسي والله
اسر: كل ده عشاني دنا بقيت محبوب اووي كدا خلاص يا عصام ربنا يكتر من اعداك هههه عشان اشوف الحب والاهتمام ده منكم ومن ابو لهب هههههه بس اهم حاجه الاصابات تبقي سطحيه الله يسترك عشان مش اموت هيبقا موت وخراب ديار يعني
احمد: محمد
محمد: نعم.
احمد: روحني اصل خلاص هخلص عليه
محمد: ههههه ماشي يالا.

ندى: ههههه خلاص يا اسوره اضرب نفسك بالنار واحنا نعمل معاك الواجب وزياده
اسر: لا متشكرين على زوقك ياختي
حازم حمدلله على سلامتك يا اسوره
اسر: الله يسلامك ياخويا
حازم وانت مالك بتقولها كدا
اسر: يعني تعبان وانت جاي تزورني بايدك فاضيه تب كنت جيب بكتت عصير ول حتى ب10ج صميت انما جاي هزز طولك على الفاضي وجاي ممروع بالنسر يالا مش عايز من خلقتك حاجه دك حش وسطك
حازم الرجل ده طالع من العمليات
عصام: المفروض.

خالد: هم بيقولوا كدا
ندى: عصام
عصام: نعم يا روحي
ندى: عايزاك
عصام: اخد ندى وخرجوا يقعدوا في الكافي.

في الكافي
عصام: نعم ياقلبي عايزه اي
ندى: عصام مين مايا دي
عصام: بابتسامه فهو يعلم ما ستخبره بيه
عصام: دي واحده كان في بينها وبين الشركات بتاعتنا شغل بس انا لغيت العقد بين الشركتين
ندى: اقدر اعرف ليه
عصام: لانها زي مانتي سمعتي من خالد كانت عايزه تكون معيا صداقه وانا رفضت
ندى: صداقه اي دي ممكن افهم
عصام: صداقه يا ندى مش فاهمه اي يعني
ندى: صداقه يعني اي
عصام: هو ايه ال يعني عايزاني استريحتي.

ندى: بدهشه وبصدمه اي دا دي اكيد بني ادمه زباله اووووي ومش طبيعيه
عصام: ههه دا نفس الكلام ال قولتهولها في بنات كتير للاسف بقت كدا
ندى: تقصد ايه بكتير دي يعني كان في حد تاني
عصام: ندب سيبك من الكلام ده ويالا تعالي هرجعك القصر انتي وياسمين عشان الوقت اتاخر
ندى: بنرفزه وعصيبه عصام لو سمحت جوابني على سؤالي تقصد ايه بالكلام ده
عصام: اجوبك على ايه قولتلك ان في بنات كتير كده.

ندى: مانا عايزه اعرف تقصد ايه بالبنات دي
عصام: بصوت عالي هو تحقيق يا ندى
ندى: لا مش تحقيق ياعصام دا سؤال
عصام: انا اسف ياحبيبتي مقصدش صدقني بس حادثه اسر ماثره عليا شويه
ندى: انا ال اسفه المفروض اني متكلمش في الظروف دي اسفه بس هموت واعرف مين البنات دول
عصام: هههههه الغيره عمله معكي الواجب
ندى: بغضب اه وزياده كمان وانت كل ما تمشي لي في حته تتعكس طب انا اعمل ايه.

امشي وراك انا وال اعمل ايه ثم بصوت منخفض ولكن سمعه عصام اه ياخويا مهم لازم يتجننوا عليك من شياكتك وحلوتك وبذات عينك الزرقه دي
عصام: ضحك بصوته الرجولي الجذاب هههه خلاص ياندي اصل اعكس نفسي انا كمان
ندى: بغضب طفولي بتتريق حضرتك انا غلطانه اني بتكلم معاك سلام
عصام: بنبره جاده ندى اقعدي واسمعيني
فجلست ندى تستمع له.

عصام: انا عمري ما بصيت ول هبص لحد يا ندى لانك قبل ما تملي عيوني انتي مليه قلبي يعني انا مش شايف غيرك انتي انتي كل حياتي ياحبيبتي وقلبي ال فقد الحكم عشان انتي ال توليتي سيطرته عليه
ندى: بفرحه من كلامه الذي بث الطمانينه في قلبها
بجد ياعصام
عصام: بجد ياروح قلب عصام
ندى: بدلع احبك يابوص
عصام: طب امشي بقا من ادمي بدل ما اتهور عليكي
ندى: ههههههه الله بلاش ادلع على جوزي حبيبي
عصام: ااه انتي بداتي من دلوقتي.

ندى: ههه لا بدات من زمان
عصام: كدا طب امشي من ادمي احسنلك
فركضت ندى وهي في منتهي السعاده وعلى ايه الطيب احسن.

في غرفه اسر
حازم طب باخويا براحه علينا شويه
اسر: ياعن لا براحه ول بالقوه اتكل على الله
خالد: بس يا ذفت
اسر: انت كنت المحامي بتاعه
خالد: حاجه ذي كدا
اسر: هه حاجه واحده ول حاجات
خالد: اخرس بدل ما اعلقك وانت كدا واخلص
اسر: على ايه حاضر هخرس دك حشه في معامعيك انت وهو
حازم صدقني ياخالد الود ده عايز يتضرب
خالد: سبك منه المهم قولي ايه ال حصل في المخزن
حازم ههه بصراحه عصام ده معلم صحيح يستهل لقب البوص بصحيح.

خالد: هههه ليه عمل ايه
حازم عمل ايه دا خالي البت تعترف بكل جريمها في ظرف ثانيه
خالد: ههههه اكيد يابني مش البوص
حازم انت هتقولي دا كان في القسم عندنا امه دعيه عليه ال يوقع تحت ايده ياساتر
خالد: احم حازم
حازم بلا حازم بلا ذقت دا كان عامل شبه مصاص الدماء
خالد: حازم
حازم دا الضباط كانوا بيخافوا منه اقبل المجرمين ياشيخ
خالد: حازم بتعرف تجري ول لا
حازم ليه.

اسر: ههههههه لان يوجد خلفك مصاص دماءا يريد ان ينقد عليك هههه
حازم لا
خالد: اه
حازم لاااااا
خالد: هههههه
حازم البوص بنفسه حبيبي والله
عصام: بجد اذي يعني كنت من شويه مصاص دماء
حازم مين ده ال مصاص دماء انا قولت كدا
اسر: اه قولت
حازم لااا مقولتش قولت ياخالد
خالد: مش فكر
حازم اتفخس عليكم
اسر: ههههه اصبر الوقتي وهنتفخس عليك كلناهههههههه صح ياخالود
خالد: بس يا اسر ياحبيبي
عصام: بقا انا كدا
حازم لا
اسر: ههههه اه.

خالد: بس يااسر
عصام: اه ياحيوان انا مصاص دماء
حازم لا
اسر: عهههه اه
خالد: بس يا اسر
عصام: انا بتخافوا مني قبل المجرمين
حازم لا
اسر: هههه اه
خالد: بس يااسر
حازم مسكه من اقفاه مش قالك بس يازفت
اسر: ااااه ضهري العمليه ياغبي اااه
حازم سوري ماخدتش بالي
خالد: عصام انت راجع القصر
عصام: ايوه هرجع ياسمين وندى
خالد: خدني معاك متسبنيش مع الحيوانات دي
عصام: هههه تعال ياخويا
اسر: استنا ياخالد متسبنيش مع الواد ده
خالد: ليه.

اسر: لاني حلو واخاف يتحرش بيا ول حاجه
حازم ليه بس كدا يا سوسو ماكنا كويسين اووي
اسر: سوسو مين يابن العبيطه
حازم انتي بابيضه
خالد: هههه شكلك مسخره يامعلم
عصام: حازم
حازم نعم يابوص
عصام: على شغلك مشفش وشك هنا تاني سامع
حازم من غير عصيبه حاضر سلاموز يا شباب
سلام ياسوسو هههه الف لا باس عليكي يختي
اسر: غور ياض
خالد: ههههه عايز حاجه ياسوسو اقصد يااسر
اسر: مش عايز حاجه من خلقكم العكره دي
عصام: بتقول حاجه يااسر.

اسر: انا لا دانا بدعيلكم توصلوا بالسلامه
عصام: اه بحسب
اسر: لا ما تحسبش
خالد: سلام هغير هدومي وهرجعلك تاني
اسر: قشطه هتنام هنا
خالد: مضطر ياخويا
اسر: عسل يا خالود
وبالفعل عاد الجميع إلى القصر
حازم سلام بقا يا اسر
اسر: سلام ياخويا
وتوجه حازم إلى الاسفل
ولكن رن هاتفه
حازم الو
عصام: انت فين ياحيوان انت
حازم راجع البيت حالا اهو لي
اسر: هو انت لسه عندك
حاوم مهنش عليا اسيب اسوره لوحده
عصام: لا حنين ياض.

حازم ههه منك نتعلم يابوص
انشغل حازم بالحديث مع صديقه ولم يلاحظ من اصطدم بها
الفتاه مش تفتح ياحيوان انت
حازم شل الفون بتقولي لمين ياحيوان يازباله انتي
فعجز لسانه عن النطق عندما راي هذا الجمال فكانت فتاه جميله حقا
الفتاه انت يا افندي انت انا بكلمك
حازم اسف نعم عايزه ايه
الفتاه اما انت بني ادم بارد صحيح يعني تخبط فبا وتوقعلي الاوراق كدا وفي الاخر تقولي عايزه ايه.

حازم يكاد يصل فمه إلى الارض من شده اندهشه بجمالها ولم يستمع لم تقول
حازم تتجوزيني يابت انتي
الفتاه انت مجنون صح
حازم والله ما مجنون بصي هتجوزك هتجوزك حتى لو هختفك ان قررت خلاص
الفتاه صفعته صفعه قويه على وجهه وتركته ورحلت
حازم اي ده انا اضربت بالقلم
نهار اسود طب هعمل ايه
هروح للبوص يشوفلي حل.

في القصر ابدل عصام ملابسه إلى بنطلون رمادي وتيشرت ابيض ضيق بيرز عضلات جسده فكان حقا ملك الوسامه
وتوجه إلى غرفه خالد.

في غرفه خالد
ياسمين: خالد انت كويس
خالد: ياحبيبتي انا كويس ولازم اروح لاسر المشفي
ياسمين: بس انت ياخالد لسه تعبان عشان خاطري ياحبيبي مش تخرج
ندى: احم احم طب بالنسبه لاخوكي المرمي في المستشفي ده نسيبه بموت كدا عادي ول ايه
خالد: تنتي مالك انتي يا حيوانه ايش حشراك
ندى: انا حيوانه ياخالد
خالد: اكييد
ندى: كدا طب معتش تكلمني
خالد: يبقا احسن
عصام: بس في اي اطفال بتتشكل
ياسمين: مراتك ال بدات الاول
خالد: مرات مين.

عصام: مراتي ياخويا
خالد: هههه اه تصدق اني نسيت اننا اتجوزني يعني سوسو بقيت مراتي
ندى: ايوه ياخويا
خالد: وانا اذي لسه محترم لحد الوقتي
عصام: مسك خااد من اقفاه لا مانت هتحترم نفسك اصل افصل راقبتك الحلوه دي عن جسمك
خالد: والله انا محترم جدا دانا ابتدبت احس اني اخوها ماتقولي حاجه يا ذفته
ندى: هههه حاجات مش حاجه واحده اضربه ياعصام
عصام: عيوني ياملكه قلبي
ياسمين: اجيب شجره واتنين ليمون.

عصام: ياريت لس بدل الليمون هاتي برتقان ندى بتحبه جدا
خالد: احنا هنا ياخويا احترم نفسك بدل ماافصل راقبتك الحلوه دي عن جسمك
عصام: ههه كدا ماشي
هنيه عصام بيه حازم بيه تحت وعايز يقابل حضرتك
عصام: اوك انا نازل حالا
هنيه حاضر يافندم
خالد: عابز ايه الواد دا
عصام: معرفش اما انزل هعرف
خالد: استني انا جاي معاك.

في الاسفل كان يجلس حازم في انتظار عصام
عصام: في اي يالا انت مش كنت لسه معيا على الفون
خالد: هههه تليقك واحشته
حازم جري الحقونا ياجدعان انا قررت اتجوز
عصام: بارجل ودا من امته دا
حازم بص في الساعه من يجي كدا نص ساعه
عصام: الواد دا اتجنن صح
خالد: اكيد
حازم لا قمر يا واد ياخالد حاجه اي مش موجوده غير في الراويات
خالد: قشطه يامعلم انت دخلت التاريخ احكيلي عملت ايه
عصام: بحكي ايه دا غبي
خالد: احكي يالا.

حازم شوفتها بالصدفه
خالد: اه
حازم قمر
خالد: اه
حازم اقولتلها هتجوزك
خالد: اه
حازم فالت لا
خالد: اه
حازم فولتلها بالزوق بالعافيه هتجوزك غصب عنك
خالد: ايه وعملت ايه
حازم ول حاجه ضربتني بالقلم بس
خالد: بس
حازم اه
خالد: لا غلطانه المفروض كانت تولع فيك انا ماشي بدل ما اقتلك
حازم استني يا خالد
خالد: ياعم روح
حازم بص مالقاش ال عصام
حازم عصام
عصام: بره
حازم اسمعني.

عصام: قولت بره ياحيوان انا مش غلطان اما قولت عليك غبي في حد يشوف واحده يقولها هتجوزك بالغصب
حازم امال يعني اسيبها تتجوز غيري
عصام: ...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة