قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الرابع والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الرابع والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الرابع والعشرون

حازم هوانا غبي اسبها تجري تتجوز غيري دانا كنت اقتلها واقتله
عصام: يعني لحقت في الخمس دقايق دول تقرر انك هتتجوزها
حازم اصلها موزه موزه يعني
عصام: اه يعني اي حد بشوف واحده حلوه يجري يقولها هتجوزك بالزوق او بالعافيه
حازم يس احنا في عصر السرعه يامان
عصام: بره ياحازم
حازم يجدع بقولك هموت لو مش اتجوزتها وانت بتقولي بره
عصام: اطلع على رجليك احسن ماتتطلع على المشفي
حازه متقدرش هههه اصلي اقوي منك.

عصام: بجد ودي عرفتها لوحدك ول حد قالك
حازم مش محتاج ان حد يقولي واحد متقاعد من الشرطه من 3سنين هههه اكيد نسي فنون القتال
عصام: وهو يخلع ساعته اه فنون القتال
حازم انت بتعمل ايه
عصام: ول حاجه دانا بس خايف عليك للساعه تعورك ول حاجه
حازم هههههه لا اطمن ول اقولك اقلعها لتعورك انت
حازم ايه دا ندى ايه ال جابك الوقتي بس
ندى: ليه في ايه
حازم هههه البوص هيتضرب
ندى: عهههههه بجد ومين دا ال هيعمل كدا.

حازم انا مش مالي عينك ول ايه
ندى: هههه مابلاش
حازم هههههه خايفه عليه
ندى: هخههه لا عليك انت
حازم لا متقلقيش
كل ده طبعا والبوص واقف فقترب حازم منه بثقه هههه دانا هقطعك
فكور حازم قبضه يده لكي يضرب عصام تفادي عصام الضربه بمنتهي السهوله
حازم طب خد بقا عصام مسك ايده ولوها
حازم اااااااااااااه ااااااأااااه
ندى: هههههه مش قولتلك بلاش
حازم ايدي اااااااااه
احمد: في اي ايه الصوت ده اسر مش موجود مين ال بيصرخ.

حازم دا انا يا عمي ابنك كسر درعي اااااااه
احمد: عصام
حازم اااااااه هو انتي عندك حد مفتري ال هو
احمد: هههه الصراحه لا
عصام: عشان تتعلم تكلم ال قدك
حازم اااه حسبي الله ونعم الوكيل فيك ياشيخ
احمد: ليه كدا ياعصام دا حازم صديقك المقرب
عصام: وانا مالي يا بابا مش هو ال عامل فيها بات مان وجي لي برجليه انا ال قولتله اديلي ايدك اكسرها
حازم اي ده هو ايدي مكسوره
احمد: اه يابني
حازم
احمد: انت كويس يابني
حازم.

ندى: هههههه بينه بيستوعب لسه
حازم لااااااااا ايدي مكسوره الحقوني مستشفي بسرعه ياعمي
احمد: هههههههه حاضر اهدي بس
حازم ااااااااه لاااااااا ايدي اتكسرت
عصام: تب تصبحوا على خير بقا
حازم نعم انت كسرت ايدي ورايح تنام
عصام: وهو يربع يده على صدره
والمطلوب
حازم دامت بارد ودني مستشفي بسرعه
عصام: لا
حازم شايف ابنك ياعمي
احمد: عصام هو عنده حق
عصام: حق فين يابابا هو ال بدا
احمد: يعني عشان هو ال بدا تكسرله درعه.

حازم ااااه دانا كنت بقول بقا ضعيف
اااااااه
عصام: انت غبي يالا مفيش حد ضعيف وبذات انا ياحيوان
حازم ماشي ماشي بس ودني المشفي بسرعه هموت ااااه
ندى: هههه ياحرام تصدق صعبت عليا عصام وديه عشان خاطري
عصام: حاضر ياقلبي عشان خاطرك بس انا مقدرش ازعلك يا ملكه قلبي
ندى: ربنا يخليك ليا ياقلبي
عصام: ويخليكي ليا يا روح قلبي
حازم لا والله انا بموت وانتم مقضينها رومانسيات
عصام: انت بتزعق لمين ياحيوان.

حازم اااه الله يخليك ياعصام يالا
عصام: يالا ياخويا.

في المشفي
توجه خالد إلى غرفه اسر
وكان يرتدي بنطلون جملي على تيشرت ابيض يبرز عضلات جسده فكان حقا وسيما
الممرضه بت ياامل شوفتي المز ده يابت ول نجوم السيما
امل فين ده وريني
اميره اهو يابت بصي يخرابي على جماله ول عينه الخضره
امل اسكتي الله يخربيتك لو سمعك هتروحي في دهيه
اميره ليه يعني
امل دا خالد الدالي ابن اكبر عيله في القاهره عيله كلها نفوذ وسلطه
اميره انا قولت حاجه دانا بعكسه اصل الود مز اوووووي.

امل معزوره ياختي امال لو شفتي ابن عمه هتعملي ايه
اميره هو في احلي من كدا
امل ههههه اه هههههه بكره عيجي لخوه ماهو ال تعبان جوه دا اسر الدالي
اميره انا عارفه انه من عيله كبيره بين عليهم اصلا طب ابقي شورلي بكره على ال انتي بتقولي عليه ده
امل هههه وليه بكره اهو القمر هل اهو
اميره فين يايت
اميره اي دا هو في كدا
امل اهو في
حازم الحقينا بسرعه شوفلي دكتور ايدي مكسوره
امل وهي تنظر للامير الذي يقف امامها.

امل سلامتك الف سلامه الف الف سلامه
حازم مفيش دكتور هنا
امل سلامتك
حازم يابنتي انتي علقتي
امل سلامتك
عصام: لاحظ نظرتهم ليه وانهم سرحنين فخبط المكتب بيده
عصام: احنا هنقف كدا كتير فين الدكتور
اميره بدلع مصطنع احم اسفين يافندم حضرتك بتتشتكي من ايه
حازم مش هو ال بيشتكي ياختي ماهو واقف زي البغل اهو انا ال بيشتكي هاتيلي دكتور بسرعه ايدي مكسوره
اميره حاضر امل ودي الاستاذ للدكتوره منه هي ال موجوده حاليا.

امل وهي تنظر لعصام اتفضل معيا
حازم معاكي ياختي.

في غرفه اسر
اسر: خالد انت ياض اصحي
خالد: عايز ايه ياذفت
اسر: تعال اعدلني عشان اكل جعان
خالد: الصبر يارب انا مش لسه منايمك
اسر: جعان ياخي الله
خالد: ماشي
وبالفعل قام خالد بمساعده اسر لكي يتناول طعامه
خالد: بعد ان انهي اسر تناول الطعام كده تمام انام بقا ول لسه في حاجه
اسر: لا كدا تمام.
بعد مرور نصف ساعه
اسر: واد ياخالد
خالد: عايزابه تاني
اسر: عايز اشرب
خالد: لازم يعني
اسر: امال اموت ياجدع.

خالد: لا وعلى ايه اتفضل
اسر: متشكرين
خالد: اتخمد بقا
اسر: اتخمد ياخويا
بعد مرور ربع ساعه
اسر: واد ياخالوده خالد خالد
خالد: يادي النيله عليا عايز ايه من سي ذفت
اسر: مش جيلي نوم
خالد: وانا اعملك ايه انشاء الله
اسر: اصل النومه ممله كدا ماتشغلنا اغاني ول حاجه
خالد: نعم اغاني وهنا
اسر: الله وايه يعني شغل شغل مزاجي حلو اووي سها فالتلي ياقلبي امال لم اتجوز هتقولي ايه.

خالد: عارف يا اسر ان مانمت والله لخلص عليك ومش هتلحق تتجوز عشان تسمع حاجه
اسر: على ايه ياخويا انام احسن.

عند حازم
حازم اااه ياختي بدل مانتي عماله تبحلقي للود روحي استعجلي الدكتور
امل يا استاذ الدكتوره جايه ورايا حالا
عصام: طب روحي انتي شوفي شغلك
امل ما افضل معكم يمكن تعوزوا حاجه
حازم لا متشكرين باختي وبعدين انتي قسم استقبال هتساعدينا ازاي
امل اكيد ممكن اع
عصام: ممكن حضرتك تروحي احنا كدا كويسين
امل ال يريحك يافندم
حازم ايه ده هتاكلك بعينها غبيه مش شايفه الجمال ده وكان يتحدث وهو يشير إلى نفسه.

عصام: هههه لا بينها اتعمت
حازم بين كدا
الممرضه اتفضل معنا وياريت لو لبس اي خاتم او دبله تعطيها للاستاذ
حازم ليه هموت
عصام: هتموت ايه ياغبي
الممرضه متقلقش هنعمل لحضرتك اشعه عليها
وبعدين الدكتوره تشوفها
حازم اذا كان كدا ماشي
وذهب حازم مع الممرضه.

في غرفه اسر
اسر: واد ياخالد
خالد: عايز ايه تاني ياحيوان
اسر: تقصد رابع
خالد: انت شكلك مش ناوي تنام النهارده
اسر: اه ههههه اصل مش عارف انام هات رجلي كدا وايدي كدا يمكن يجلي نوم
خالد: وانت متجهمش ليه اتشليت
اسر: هههه لا بس عامل عمليه
خالد: يالني متمتحنش صبري
اسر: صبري مين والله معرفه
خالد:.

عند حازم دخلت الدكتوره
منه هو انت
حازم
انتي يامسهل يارب كنت عارف اني هقبلك تاني
منه ممكن تسكت عشان اخلص شغلي
حازم لا خدي راحتك على الاخر
منه طب ابعد شويه عسان اعرف الف ايدك
حازم تما ينوبك في امي الغلبانه دي ثواب وتتجوزيني ياشيخه
منه يابني انت مجنون
حازم لا بس شوفتك اتجننت
منه انهت لف يده كدا تمام اتفضل
حازم اتفضل فين انا قعد معاكي هنا لما توفقي
منه انت مجنون والله
حازم لازم ال يشوفك يتجنن.

منه اخرج من هنا بدل ما اطلب الامن
حازم ههه مانا الامن ياختي معاكي المقدم حازم
منه تركت يده ممدوده وخرجت
حازم وهو يركض خلفها يابت استني
عصام: وجد حازم يركض كاهبل
عصام: فايه ياحازم
حازم لقيتها ياعصام لقيتها
عصام: هي مين دي
حازم المزه
عصام: مزه ايه دي.

حازم عيب يالا هتبقي مرات اخوك انا قررت خلاص دي طلعت دكتوره واسمها منه ياريتك كسرت ايدي من زمان يابوص انا لازم اتحجز هنا في المشفي دي باي طريقه افتح دمغي الله يخليك
عصام: صبرني يارب انا هروح ابص على اسر قبل ما اخلص عليك.

في غرفه اسر
خالد: بص ياحيوان انت هتنام هتنام فاهم
اسر: براحه عليا ياخالد لسه عامل عمليه ياجدع الله
حازم فتح الباب
ادخل باعم ادخل
خالد: حازم ايه ده
حازم سرير
خالد: مانا عارف ليه يعني
حازم اصل قررت اقعد مع اسر هنا
لاني بحبه جداا
خالد: والله كلك زوق سلاموز انا بقا
اسر: لااااا خالد متسبينش.

حازم انا قررت اني هقعد مع اسوره حبيبيي
اسر: لااا وانا مش عايز اقعد معاك ياخي هو بالعافيه
خالد: لا بس كدا دا حازم لطيف جدااا
حازم لطيف ايه ياخويا
خالد: جدا
عصام: بس في ايه هنا
اسر: الحقني الله يخليك وابعد صاحبك الرزل ده عني انا مش ناقص
حازم ليه كدا يا اسوره
اسر: بل اسوره بل ذقت انا مش عايز ال خالد.

خالد: اه عايز خالد عشان تكمل ال فاضل منه يابني الله يهديك ياحبيبي اقعد مع زومي حبيبك وهو مش هيعملك حاجه حتى بص خد فونك اهو لو حصل من الحيوان ده حاجه اديني رنه وانا حتى لو نص الليل هجي انشاء الله مش هيحصل عشان حازم عاقل وانت اعقل منه
يالا بقا يا عصام
واخد خالد عصام وطار ههههه
عصام: ههههه مش مصدق بجد خالد الدالي ال الكل بيخاف منه بيسايس اسر ههههه شكلك كان زباله اووي الصراحه وانت بتحاوي تقنعه.

خالد: بقا كدا ماشي يا عصام انا مش عارف هو سيبك ليه وبيعمل فيا كدا
عصام: ههه البوص لازم الكل يعمله حساب
خالد: طب يالا ياخويا ايه ده
عصام: ايه
خالد: دانا نسيت الفون بتاعي عند الذفت اسر
عصام: خلاص روح جيبه وانا هجهز العربيه واعطي مفتاتيح عربيتك لحازم لانه جاي من غير عربيه وابقا خدلك ايه واحده
خالد: اوك
صعد خالد إلى غرفه اسر لكي يحضر هاتفه.

في غرفه اسر
حازم خلاص بقا يا اسر الله والله هقعد بادبي
اسر: اما نشوف ياخويا
حازم ضغط على المفتاح فجاءت الممرضه
حازم لو سمحتي هاتلي الدكتوره منه بسرعه ايدي هتموتني ااااه
الممرضه حاضر يافندم
بعد خروج الممرضه
اسر: واد ياحازم هو انت انجبست امته
حازم اخوك ياخويا بترسم شوبه اقام واخدني كسر على طول
اسر: خصلت معيا كتير
حازم انت
اسر: يس
حازم نهار اسوح دا الرجل دا مش بيهزر.

اسر: اكييد ياخويا سبك منه ال انت ماشاء الله عليك ذي الحصان اهو وصحتك بومب
حازم الله اكبر
اسر: بعت للدكتور ليه بقا
حازم دي حب عمري دا امال انا هقعد معاك هنا ليه مش حبا فيك انا مش هطلع من هنا ال لما توافق انها تتجوزني
اسر: قشطه حب احكبلي يامعلم حبتوا بعض من كام سنه
حازم لا هو من 3ساعات ودقيقتين بالضبط
اسر: 3 ساعات وحب عمرك امال لو 3 سنين ياخويا كنت عملت ايه
حازم كنت عملت كتب تحكي عن قصه حب حازم ومنون.

اسر: مين منون دا ياخويا
حازم لم نفسك يالا اتكلم على حبيبتي عدل
اسر: دا مطلعش انا ال غبي بس في اغلي مني الف حمد وشكر ليك يا رب
خالد: مساء الخير عليكم
اسر: كنت عارف اني مش ههون عليك يا خالود
خالد: لا يا اسوره دانا نسيت الفون بتاعي وماشي على طول
حازم هههههه يكسفتك ياحازم هههههه
اسر: بس ياحيوان
خالد: ههه طب سلام بقا
وذهب خالد وهو يتفحص هاتفه فتفجا بوجود 12 مكالمه من ياسمين.

خالد: ايه دا كل دي مكالمات ياتري في اي
خالد: اصطدم بمنه
خالد: اسف ماقصدش
منه خالد مش مصدقه نفسي خالد عامل ايه معقوله ارجع اشوفك تاني
خالد: انا الحمد لله
منه بنظرات كلها حب انت غيرت رقم فونك اصل حاولت بعد الجامعه اكلمك معرفتش اوصلك
خالد: اه غيرته انا بغير اكتر حاجه الارقام
منه هههه اه عارفه والعريبات اكتر حاجه بتغيرها
فرن هاتف خالد
خالد: طب عن اذنك يا منه
منه مسكت ايد خالد بس لسه متكلمناش.

خالد: سحب ايده بهدوء من ايد منه اكيد هنتكلم بس مره تانيه
منه لحظت وجود دبله في ايد خالد
منه هو انت خطبت
خالد: ايوه
منه ياسمين صح
خالد: اكيد انا ممكن اغير رقم الفون واغير عربيات كتير بس حبي لا
ففهمت منه ما يريد خالد ان يصل لها
منه ربنا يخليكم لبعض
خالد: طب عن اذنك
منه خالد مقولتليش هنشوف بعض تاني
خالد: ربنا يسهل
وتوجه خالد إلى الاسفل حتى يغادر
خالد: الو ايوه ياحبيبتي.

ياسمين: كل ده ياخالد عشان ترد انا اتخضيت عليك
خالد: اسف ياقلبي والله ما سمعته كان صامت
كنتي عايزاه حاجه
ياسمين: لا كنت عايزاه اطمن عليك
خالد: لا اطمني ياروحي انا كويس وهرجع القصر مع عصام
ياسمين: بفرحه بجد
خالد: بجد يا عمري ههههه لدرجادي وجودي بيفرق معاكي
ياسمين: بس بقا ياخالد الله
خالد: هههه قلب خالد وروحه وعمره
ياسمين: ههه خلاص كفيا
خالد: هههه طب سلام بقا اصل البوص يعلقنا مستنني تحت من زمان.

ياسمين: عههه ماشي باي
خالد: سلام ياحبيبتي
كل المكالمه دي ومنه واقفه هتموت من الغيره والحقد الشديد.

في الاسفل
ندى: الو
عصام: صحيتك من النوم
ندى: لا انا صاحيه
عصام: لحد دلوقتي
ندى: مش جايلي نوم
عصام: ليه ياقلبي
ندى: هههه عايز الصراحه
عصام: اكيد
ندى: مش عارفه انام من غير لما ارزل عليك
عصام: ههههههه لا انتي صريحه اوووي
ندى: عصام
عصام: روح قلب عصام
ندى: هتجبلي شوكولا
عصام: اه انتي ابتديتي الرزله صح
ندى: بزعل مصطنع كده طب انا زعلنه منك ها
عصام: لا كله ال زعل ملكه قلبي بس كدا حاضر هجبالك احلي شوكلا.

ندى: بدلع كدا احبك يا بوص
عصام: وانا بموت فيكي ياقلب البوص
ندى: عصام
عصام: نعم ياحبيبتي
ندى: انا بحبك قوي
عصام: ههههه انتي في الفون واحده تانيه خالص
ندى: ازي
عصام: ندى انا بكون جانبك كتير ليه مش بتقولي الكلام ده ال في الفون
ندى: ههه بتحرج يابوص
عصام: هههههه والله يعني ما احب اسمع منك حاجه ارن فون عشان اسمع
ندى: هههههه اكيد
عصام: ماشي يا ندى اما ارجعلك بس
ندى: لااا احنا اسفين يا بوص.

عصام: اسفه كدا حاف لا مش مقبوله
ندى: طب اعمل ايه عشان تتقبل
عصام: ههه اما ارجع القصر هقولك
ندى: ماتقول عايز ايه
عصام: هههه هتعمليه يعني
ندى: اكيد ياحبيبي
عصام: عايز كريز
ندى: بس كدا حاضر
عصام: ههههههههههههههه يعني هتجبلي
ندى: اكيد قصر الدالي لا يخلو من شئ
عصام: ههههه ماشي انت ال قولتي
ندى: في اي ياعصام حاضر هنزل اجبلك
عصام: ههههههههههه اعملي ال انتي عايزاه المهم هخد ال انا عايزه
ندى: اوك سلام.

عصام: سلام ياملكه قلبي
خالد: احم احم
عصام: عايز ايه
خالد: ول حاجه يابوص دانا بكح بس عشان تعرف اني جيت
عصام: لا شايفك ياخويا متقلقش
خالد: هههه ماشي
عصام: اديت حازم المفاتيح
خالد: تصدق نسيت
عصام: تصدق ان انا هطلع اخدك سرير جنبهم بس المردي كسر جمجمه
خالد: وعلى ايه يا عم هطلع ادهاله.

في غرفه اسر
منه نعم عايز ايه
حازم الحقيني يا دكتوره بموت
اسر: عهعههه الحقيه والنبي ياختي قلبه بيوجعه
منه نعم
حازم يقصد درعه الحقيني
منه الحقك ايه دا كير بسيط جدا وبعدين انت قاعد هنا ليه
حازم لحد ما انفذ خطتيتي
منه انت مجنون يالا
اسر: هههههه رقم 63
منه 63 ايه
اسر: الههههههههههه يقول عليه مجنون
خالد: حازم نسيت اديك ده
منه ايه ده انت تعرفه
خالد: ايوه حازم صديقي وابن خالتي
حازم خالد انت تعرفها.

اسر: هههه انتم علقتم
منه خالد كان معيا في الثانوي 3 سنين وكمان كنا بنشوف بعض كتير في سنين الجامعه
حازم قشطه ماتعرفنا بقا ياخالود
خالد: خد المفاتيح عشان عصام تحت سلام
منه ابتدت ترسم خطط جديده عشان تدخل حياه خالد من جديد.

في القصر
وصل خالد وعصام القصر
خالد: جلس في الحديقه وهو يسترجع ماضيه
المؤلم ال رجع يطارده من جديد
اما عصام فصعد إلى غرفه ملكه قلبه
فطرق الباب ودخل
ندى: عصام خضتني
عصام: سلامتك من الخضه ياقلبي
ندى: فين الشوكلا نسيت
عصام: ههههه اهي يا عمري انا استحاله انسي اي حاجه تطلبيها
ندى: بخجل شديد ميرسي ياحبيبي
عصام: ايه ده انتي بتتكلمي وانا واقف اهو
ندى: بابتسامه اه
عصام: وهو يقترب منها بشده فين الكريز ال وعدتني بيه.

ندى: جبته واحضرت ندى طبق من الكريز
ندى: اهو
عصام: ايه ده دا وحش مش عايزه
ندى: باستغراب لا دا جميل
عصام: بس في احلي
ندى: فين
عصام: وهو يضع يده على وجهها هنا وكان يتحدث وهو يشير إلى شفتاها وقبلها قبله طويله تعبر عن مدي حبه لها وعشقه الشديد فهي ملكه قلبه ولم يتركها ال عندما احس بحاحتها إلى الهواء
احمر وجه ندى بشده وهي تلتقط انفاسها
عصام: وهو يضع راسه على راسها شوفتي ان في احلي من الكريز ده.

ندى: تركت عصام وركضت إلى غرفه ياسمين حتى تهرب من عيناه التي تبث لها كميه الشوق والحب لها.

ظل خالد غارقا في بحر الذكريات حتى طلوع النهار الذي لم يستشعر به
عصام: فاق من النوم مبكرا ونزل حتى يمارس رياضه الجري كعادته فوجد خالد يجلس في الحديقه بملابسه
عصام: خالد انت لسه مطلعتش اوضتك
خالد: لا
عصام: مالك يابني في ايه
خالد: عصام الماضي راجع تاني
عصام: ماضي ايه ياخالد
خالد: البت ال حازم بيحبها في نفسها منه ال حكتلك عنها
عصام: بصدمه ايه.

خالد: انا خايف اوي يا عصام خايف اني بسبب الماضي ده اخسر ياسمين...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة