قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل السادس والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل السادس والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل السادس والعشرون

تقربت منه من حازم بطريقتها الخادعه حتى تستطيع التدخل في حياه خالد من جديد
في يوما جديد من اسعد الايام على ابطالنا فهو اليوم المنشود الذي انتظره الجميع.

كانت الترتيبات تقيم على قدما وساق فاليوم هو المنشود تم تحضير القصر ليكون اروع ما يكون فكان من افخم القاعات الافراح الموجوده بالقاهره فقد زينت السلالم بالورود حتى يسير عليها العروسين والطاولات بمفارش بيضاء تتوسطها فازات كبيره بها ورود الحمراء و البلالين بيضاء فأصبح القصر كالبستان من جمال تصميمه
تالق عصام وخالد واسر بافضل اطلاله لهم كانوا كالملوك المتوجه على العرش.

انتظر العرسان الثلاثه امام الدرج حبيباتهم فعصام كان يرتدي بدله سوداء اللون وقميص ابيض غايه من الجمال متناسق مع جسده الرياضي ويصفف شعره بطريقه جاذبه ويضع برفانه الساحر فكان يستحق اللقب بجداره
اما خالد فكان يرتدي بدله من اللون الاسود
كانت تبين روجولته الطاغيه كانه ممثل من ممثلين بليود
اما اسر ارتدي بدله تسحر الانظار وكان يفرك يديه في توتر
عصام: وخالد يتغامزان عليه
خالد: ههههه اسوره متوتر.

اسر: بغيط منهم هزاركم بايخ يا بشوات انا الدقايق بتعدي على بالسنه عايز المح حبيبتي
بقا اوووف
عصام: والله ايه الرومانسيه ال نزلت عليك فجاءه دي
اسر: وهويعدل الكرفيت احم موجوده على طول ياحبيبي
خالد: بصراحه الواد معه حق انا هموت واشوف ياسمينا
عصام: ههه امال انا اعمل ايه اكيد ملكه قلبي هتسحرني
وكأن كلام عصام كالسهم النفذ
نزل احمد ومحمد في اصطحاب الاميرات الثالثه فحقا كانوا جميلات.

كانت الفساتين الثلاثه غايه من الجمال الاول هو فستان سها كانت ترتدتى فستان سمبل جميل جدا طويل ابيض لامع عارى الكتفين وطرحه طويله و مكب خفيف فكانت تشبه الاميره
اما ياسمين فكانت حوريه برتداها فستان من الستان باكمام طويله من الشفون مرصع بالاحجار الكريمه مع مكياج رقيق للغايه وفرمه بسيطه والطرحه القصيره فكانت حوريه.

اما ندى فختفت الانظار فكانت ترتدي فستان براق ضيق من الصدر ينزل واسع جدا مرسع بالفصوص البيضاء البراقه اللامعه واللولؤ وكانت تضع تاج على راسها كانها تثبت للجميع انها ملكه قلبه
اقترب العرسان لياخذوا الاميرات للرقص وكانت شاشات العرض تعرض صورهم.

كانت ليله من اجمل ليالي العمر بالنسبه لهم
عصام: ندى
ندى: نعم
عصام: انتي فعلا ملكتي قلبي انتي روحي
ندى: بخجل بس ياعصام
عصام: ههه ماشي بس اما نطلع هنكمل كلامنا
وقد انتهي الحفل سريعا
واخذ كلامنهم الملكات إلى جناحهم.

صعد عصام وهو يحمل ندى وخالد وهو يحمل ياسمين
اما عند اسر وسها
سها: انت مش هتشيلني زيهم
اسر: اشيلك اتجننتي وال ايه لما تبقي زيههم ابقي اشيل حاضر تب دول عصافير انتي فيل
سها: كده يا اسر طب طلقني
حملها اسر بين زراعيه
اسر: لا وعلى ايه انا عايز اخش دنيا يا ناسانا لحقت.

في غرفه عصام
وضع ندى على الفراش التي كانت تنظر إلى الارض وتفرك في يدها اقترب منها عصام ونزل على ركبتيه وامسك يدها
عصام: ندى بص لي
ندى: نظرت له بخجل شديد
عصام: تعرفي انا لما طلبتك من خالد اول مره مكنش علشان بحبك لاني حسيت اني دمرت حياتك بس لما قربت منك بقيتي انت كل حياتي بقى قلبي يحس بيكي بيعرف اذا كنت كويسه ولا لا.

ولما دخلتي حياتي بقت اسعد واحد في الكون كله مش عارف انا اذاي كنت مسمي حياتي دي حياه من قبل ما تخشي فيها انت النور إلى نور حياتي وملكتي قلبي
ثم قام من مكانه وذهب بإتجاه المسجل وتعالت الاغنيه التي اختارها وامسك يد ندى وقربها اليه وبدأ يهمس لها بكلمات الاغنيه
اوعديني لو زعلتي مرة مني تعرفيني
لو جرحتك غصب عني تحسسيني
متشيليش جواكي حاجة، تحكي ليا كل حاجة
لما هفهم هبقى أحسن، صدقيني.

اوعديني لو نسيت يا حبيبتي نفسي تفوقيني
لو خدتني الدنيا مني ترجعيني
لو في لحظة زاد غروري، اشتكي لومي وثوري
بس اوعي في يوم تروحي وتسبيني
هنا احتضنت ندى عصام
ندى: انا بحبك اوي يابوص
نظر لها عصام بحب وقال
فضحك عصام بصوته الرجولي الجذاب طب مفيش اي حاجه كده ولا كده للبوص حبيبك
احمر وجه ندى خجلا ثم قامت بتقبيله على وجنته وقالت
ندى: احلي بوسه لحلي بوص
اقترب منها عصام اكثر حتى التصق بها
عصام: بس انا عايز كريز.

لم ينتظر كي يتلقي منها ردا وقام بتقبيلها قبله بث فيها جميع مشاعره تجاهها ثم حملها بين زراعيه واتجه بها نحو الفراش لكي تصبح زوجته امام الله.

وفي غرفه خالد
دخل خالد وانزل ياسمين امامه وقال
خالد: اخيرا اتجوزنا انتي عارفه انا بقالي اد ايه بحلم باليوم ده
كانت ياسمين تشعر بخوف رهيب فذكرايات هذه الليله مازالت تتذكرها وتطاردها فاقترب منها خالد ووضع يده على كتفها قشعر برعشه جسدها فقال
خالد: تيجي نرقص ههه انا طماع تحت معرفتش ارقص معاكي
ثم قام بتشغيل الموسيقي وقربها اليه متخافيش انا مش ناسيكي
متخافيش لو مين ناداني
مش هعيش من غير عينيكي.

مش هعيش مع حب تاني.

دا قدري ومكتوبي انتي
وعشقي ومحبوبي انتي.

متخافيش من أي فرقة
بعد أي فراق لقانا
مهما اروح يا روحي عاشقة
البعاد هيزيد هوانا.

مهما اشوف في الكون ملايكة
مش هكون غير بس ليكي
مستحيل انا اتوه في سكة
فيها في الاخر عينيكي
وبعد انتهائه من الغناء اقترب كي يقبلها لكنها ابتعدت عنه بسرعه وقالت
ياسمين: ثانيه واحده.

وجرت من امامه بسرعه وجسدها يرتعش من الخوف فاتجهت إلى المرحاض
وظلت تبكي ما يقرب إلى نصف ساعه ثم مسحت دموعها وخرجت فوجدت خالد يجلس على الكرسي المقابل لها
ياسمين: : خالد انااا
خالد: وقف وذهب اليها واحتضنها وقال.

خالد: انت ليه مصممه انك تتوجعي لوحدك ليه مش عايزه تشاركيني وجعك انا عارف ومقدر إلى انت مريتي بيه وانا اصلا مش هممني اي حاجه من دي غير بس انك تكوني موجوده معايا على طول وفي حضني وتاني مره مش عايز اشوفك بتعيطي
ياسمين: عرفت منين اني بعيط
خالد: : اصل دموعك بتوجعني وانا حسيت بوجع وانت جوه
ياسمين: انا اسفه ياخالد انا عارفه ان انهارده المفروض يكون احلي يوم في حياتك وانا بوظته.

خالد: ومين قالك انو ما بقاش احلي يوم في حياتي انا بالنسبه ليا اني لما اصحي واشوفك في حضني هي احلي حاجه ممكن تحصلي
احتضنت ياسمين خالد بقوه فحملها لكي تنام فهي قد ارهقت كثيرا اليوم.

في غرفه اسر
سها: اخيرا يا حبيبي بقينا سوا
اسر: ايه
سها: انا مبسوطه جدا يا قلبي
اسر: سها انت كويسه
سها: ايوه يا اسوره
اسر: قلب اسوره يا ناس وعيون اسوره وكبد اسوره
سها: بس بقا علشان بتكسف
اسر: : يالهوي على جمال حببتي إلى بتتكسف يا ناس
سها: بس بقا يا اسوره
اسر: ايه ده انت مش هتقوليلي اسكت او اطلع بره زي كل مره ايه
سها: علشان انت مكنتش جوزي علشان تقولي الحاجات دي بس صحيح يا واد يا اسر.

اسر: واد في واحده تقول لجوزها واد عايزه ايه
سها: انت مش ملاحظ انك بتتكلم جد ومش بتهزر
اسر: يا بنتي الليله دي مفيهاش هزار
سها: امال فيها ايه
اسر: فيها لعب وشألاباز يا روحي وخمره ونساء
سها: انت بتشرب خمره
اسر: لا
سها: جايب نساء
اسر: لا
سها وقد رمته بالوساده: اومال بتقول كده ليه
اسر: سمعتها في اغنيه قبل كده
ثم اقترب منها وقال
سها: اسر
اسر: نعم
سها: تعالي نرقص
اسر: : اشطا.

ذهبت سها وقامت بتشغيل الاغنيه واقتربت من اسر وبدأت تدندن مع الاغنيه في اذن اسر الذي قربها اليه بشده
عايشه حالة حب معاك واخداني
وصعب انها تتكرر تاني
وبعيشها لو انت بعيد او قدامي
واخيرا الايام رضيو عليا
اخيرا جه يا حبيبي يوم ليا
ارتاح من قسوة ايامي.

سيبني اسرح فيك شويه، وانسي ايام ضاعو مني
نفسي عمري يعدي بيا وانت بعينيك دول حاضني
وانا جنبك شايفه منك حاجه من ريحة ابويا
حب الدنيا دي جواك ومعاك، شايفه حنية أخويا
وانت هنا معايا، بدعي من جوايا
تجمعني الايام بيك، ربنا يقبل دعايا
اسر: هو احنا هنقضي الليله دي كلام
سها: اومال نعمل ايه
اسر: نلعب
سها ببراءه وعفويه: اشطا نلعب ايه
شدها اسر اليها وقال: تعالي اعلمك.

ولم ينتظر منها ردا وقد تاها معا في عالمهم الخاص الذي لا يدخله سواهم.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة