قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل السادس عشر

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل السادس عشر

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل السادس عشر

خالد: طبق بيض
عصام: اشمعنا يعني
اسر: بتحب البيض اووي دي بتفطر بنص طبق ياعم
خالد: ههههه
يدق الباب
عصام: ادخل
السكرتيره في واحده بره يافندم عايزه تقابل اسر بيه
اسر: عايزاني انا
السكرتيره ايوه يا فندم
اسر: قشطه دخليها المكتب وانا جاي فورا
السكرتيره حاضر يافندم
عصام: واحده وعايزه اسر
خالد: تب تيجي ازي دي
اسر: امال ايه يا بني دانا اسر الدالي سلاموز اما اشوف الحته دي عايزه ايه.

وذهب اسر إلى غرفه المكتب فوجدها تقف وهي تعطيه ظهرها
اسر: حضرتك طلبتي تشوفني
فالتفت له
اسر: رودينا ايه ال جابك هنا
رودينا اسر انا اتطلقت
اسر: طب واعمل ايه يعني
رودينا يعني خلاص بقيت حره
اسر: برضو مش فاهم
رودنيا اقتربت منه بشده اسر انا لسه بحبك وعايزاك انا لما شوفتك مقدرتش قلبي ضعف متسبنيش يا اسر
اسر: والله طب وابنك ال في بطنك ده ذنبه ايه تحرميه من ابوه
رودينا مش عايزاه هتخلص منه عشانك
اسر: بجد.

رودينا بجد ياحبيبي وقربت منه بشده حتى تقبله
اسر: استني مش لما نتجوز الاول
رودينا بسعاده لتحقيق هدفها بجد
اسر: بابتسامه اكيد بس في مشكله صغيره
رودينا مشكله ايه
اسر: بابا مش هيوافق
رودينا نتجوز عرفي ونحطه ادام الامر الواقع
اسر: تصدقي فكره وحضنها حبيبتي انا بحبك اوووي متصوريش اد ايه
في مكتب خالد
ياسمين: ممكن ادخل
خالد: ياسمين تعالي ياحبيبتي
ياسمين: دخلت وهي بتتفرج على مكتب خالد.

هي دخلته قبل كدا بس كانت مره واحده بس
خالد: ها عجبك
ياسمبن اه جدا وكانت تنظر إلى المكتب
خالد: انا بتكلم على الورد
ياسمين: خجلت بشده اه جميل ميرسي على زوقك بس عرفت منين اني بحب الورد الابيض.
خالد: قلبي قالي هههههه الصراحه استعنت بمساعده عصام
ياسمين: ههه احلي حاجه بحبها فيك صراحتك دي
خالد: بزعل مصطنع بتحبي صراحتي بس
ياسمين: بخجل لا بحب فيك حاجات كتير
خالد: وهو يقترب منها حاجات زي ايه.

ياسمين: وهي تكاد تموت من قربه المهلك لها ها
خالد: بابتسامه ساحره بتحبي فيا ايه وهو يقترب منها اكثر
ياسمين: ابعد عايزه اروح لندي
خالد: لا
ياسمين: خالد ابعد
خالد: لا وظل يقترب منها
ياسمين: حست انها بتتخنق في دوامه ذكريات بشعه بتطردها
ندى: خالد كنت عايزه ا
ياسمبن بعدت خالد
ندى: اسفه واضح اني جيت في الوقت الغلط انا خرجه
ياسمين: لا استني
خالد: ندى انتي ايه ال خرجك دلوقتي ياحبيبتي انتي لسه تعبانه.

ندى: لا الحمد لله انا بقيت كويسه جدا ايه ده هي سها فين
ياسمين: عند اسر
خالد: الله انتم هنا كلكم بقا ايه التجمع ده شوشو ابتدي يلعب في دمغي
ندى: هههههه لا ول يلعب ول حاجه احنا كنا رايحين نشتري فساتين عشان كتب الكتاب فقولنا نعدي عليكم
خالد: بس مش شايف معكم شنط ول ايه حاجه
ياسمين: بعتنا الحاجه مع السواق
خالد: اه بعتم الحاجه وقولتم نروح نقرف في الجماعه دي شويه
ندى: هههههه ما هو واضح اننا فعلا عطلناك عههههههه.

ياسمين: اتكسفت موت وسابتهم ومشيت
عند اسر في المكتب
اسر: وهو يحتضن رودينا انا بحبك اووي
ثم اكمل بمكر عشانك هبعد عن الكل مش عايز حاجه غيرك هقف ضد اهلي وهتحدهم كلهم حتى لو بابا حرمني من الميراث انتي عندي اهم يعني انتي تتخلي عن ابنك وانا مش هتخالي عن شويه فلوس انتي عندي بالدنيا كلها
رودينا بصدمه ايه هو هيحرمك من الميراث
اسر: اكيد مش هتجوز من وراه.

رودينا لا يبقا نبعد عن الفكره دي احنا ممكن نفضل مع بعض من غير جواز
انا بحبك يا اسر انا
اسر: ضربها بشده على وجهها قلما فارتطمت بالارض من شدته
اسر: انتي ايه انتي احقر انسانه انا قبلتها في حياتي انا مش عارف انا ازي كنت بحبك في يوم من الايام انتي ايه انتي استحاله تكوني بني ادمه ياه الفلوس تعمل كل ده لدرجادي عايزه تضحي بابنك انا مكنتش اعرف انك بالواسخه دي
رودينا عشان بحبك هتخلي عنه عشانك.

اسر: لا دا عشان بتحبي نفسك والفلوس كل حاجه في حياتك الفلوس
اخرجي من حياتي انا مش عايز اشوفك تاني بره اخرجي بره
رودينا انا بحبك
اسر: وانا بكرهك انا الوقتي عرفت يعني ايه حب انا حبيت بجد عرفت المعني الحقيقي للحب انا مكنتش بحبك انا كنت معجب بيكي مش اكتر يالا اخرجي
رودينا اسر اسمعني
اسر: شدها من شعرها قولتلك اخرجي
في الخارج
تدخل سها فتجد السكرتيره
سها اسر جوه
السكرتيره ايوه يافندم بس معاه ناس
سها ناس مين دي.

السكرتيره واحده معرفهاش اول مره اشوفها
سها طب خلاص انا هدخل
رودينا لمحت سها وهي دخله فحضنت اسر
وانا كمان بحبك اووي
سها دخلت على اسر لقيت باب المكتب مفتوح
سها اس
استحوذت عليها حاله من الصدمه
سها اتخشبت مكانها
اسر: سها
سها لم تتحدث فقط دعت نظراتها تخرج ما يكن بدخلها كانت نظراتها قاتله
اسر: سها اسمعيني
سها بدموع ليه ليه يا اسر انا عملت فيك ايه انا حبيبتك.

ليه حرام عليك انا كنت هبعد وانت ال وافقتني وقولتلي انك بتحبني ليه تعمل فيا كدا ليه تكسرني بالشكل ده
اسر: سها انتي فهمتي غلط
رودينا خلاص يا اسر هي عرفت الكدب مش هينفع وكدا كدا هتعرف لما نتجوز
سها بصدمه تتجوز
اسر: اخرسي وشدها من ايدها اخرجي من هنا ومش عايز اشوف وشك تاني وشد اسر رودينا ورماها بره امام الشركه
اسر: وهو يوجه كلامه للسكيرتي
الحيوانه دي مشفهاش هنا تاني فهمين
وسابهم ورجع مكتبه
اسر: سها سها.

فلم يجد سها فطلب السكرتيره
السكرتيره نعم يافندم
اسر: سها فين
السكرتيره مشت يا اسر بيه
اسر: بس انا لسه راجع من بره مشفتهاش
السكرتيره طلعت من الباب الخلفي
اسر: راكض حتى يلحق بسها
سها تمشي شارده حزينه ولم تنتبه لصوت الناس وهي تصرخ لها ولم تري الشاحنه المتوجه اليها.

سها اتبهت اخيرا لصراخ الناس فالتفت لكي تري ماسبب صراخهم ففزعت بشده وصرخت وظنت انها نهايتها ولكنها نجت من الموت في لمح البصر احد ما انتشالها من امام الشاحنه ويحتضنها بشده
اسر: انتي مجنونه كنتي هتموتي ياغبيه
سها مسبتنيش ليه اموت احسن من ال انا فيه
اسر: ايه ال انتي فيه سها انا مخنتكيش صدقيني دي كدابه انا بحبك انتي والله
سها بس كفيا كفيا كدب حرام عليك.

اسر: بس انا مكدبتش عليكي في حاجه انا فعلا بحبك هي ال جيتلي المكتب وعرضت عليا انها ترجعلي بس انا موافقتش
سها بسخريه وموافقتش ليه مش دي حبيبتك ال ابوك حرمك منها
اسر: كانت حبيبتي بس هي جرحتني مكنتش بتحبني
سها وفيه ايه انها مش بتحبك عادي عيش معاها انت مش هيفرق معاك لانك معندكش احساس.

اسر: بصوت عالي جدا لا عندي عندي كل حاجه يا سها وانا بحذرك للمره الاخيره اوعي تختبري رجولتي وكرمتي لانها هي ال هتفوز خلاص انا ال زهقت مش انتي صح انا معنديش احساس ليه تربطي نفسك بواحد بارد وكل حياته هزار
اسر: قلع دبلته واقترب من سها ومسك ايدها وحط دبلته في ايدها
انا حبيبتك يا سها بس انتي لا
سها بدموع لا بحبك وانت عارف كدا كويس.

اسر: بصوت عالي وعصبيه شديده لا محبينيش الحب يعني ثقه فين ثقتك فيا فين للاسف معدكيش جواب
وسابها ومشي
سها بكت كتيير فعلا اسر عنده حق ازاي صدقت الحيوانه دي
في الشركه
في مكتب خالد
عصام: خالد فين الملف ندى ايه ال جابك هنا
ندى: كنت بشتري شويه حاجات وقولت اعدي عليك بس مش لقيتك في المكتب
عصام: لاني كنت في الاجتماع حاجات ايه ال دي ال بتجبيها
ندى: كنا بنجيب فساتين عشان كتب الكتاب.

عصام: مقولتوش ليه وانا وخالد كنا جبنلكم ال انتو عايزنه
ياسمين: خلاص يا بوص احنا اخترنا كل حاجه
خالد: قلب ابن عم البوص وروحه وعقله و
عصام: ماتحترم نفسك يا جدع انت مش شايفني واقف
خالد: وحضن ياسمين دي مراتي كلها يوم ومحدش يقدر يكلمنا يا خويا
عصام: هههههه ماشي ياعم براحه علينا شويه
فتقطع كلامهم سها
سها اسر فين يا عصام
ندى: سها
ياسمين: مالك بتعيطي ليه
سها عصام فين اسر ارجوك
عصام: مالك يا سها في ايه.

سها انا كويسه بس اسر فين
عصام: معرفش هو خرج من الشركه
سها اقعدت وانهارت
خالد: يا سها قولي فيكي ايه
ندى: اتكلمي اسر عاملك حاجه
فقصت سها كل شئ حدث لهم وما راته
خالد: البنت دي زودتها اووي
عصام: وانتي اصلا ازي تصدقيها
سها يعني عايزني اعمل ايه انا لقيتها في حضنه
عصام: انتي ال ادتيها فرصه انها تعمل كدا لانها عارفه انك مش هتثقي فيه
ندى: اهدي شويه ياعصام
سها انا غلطانه بس اناعايزه اعتذر منه انا بحبه.

خالد: خلاص يا سها انا هوصله وانشاء الله خير
عصام: خالد خد ندى وياسمين ورجعهم القصر وانا هخد سها لاسر اكيد في المكان ال بيرحله لما بيديق
خالد: اوك يالا يا ياسمين
في سياره عصام
عصام: سها انا اسف مقصدوش اعلي صوتي عليكي بس انا بنصحك انتي بالنسبالي ذي ياسمين
سها عارفه ياعصام انا غلطت بس مقدرتش.

عصام: حاولي تتحكمي في غضبك وتثقي فيه اسر ممكن يكون بيهزر كتير حتى في اصعب مواقف بيعدي بيها بس دا مش ضعف منه بالعكس دي قوه
قوه غربيه عند اسر بس مش بيحب حد يشوفه ضعيف او انه يشوف حد حزين بسببه
فعشان كدا حاولي مش تجرحيه تاني
سها تفتكر هيسامحني
عصام: متخافيش هخليه يسامحك بدل ما اعلقه
سها ههههه كدا اقعد براحتي اكيد هيسامحني.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة