قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل السابع عشر

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل السابع عشر

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل السابع عشر

في مكان يمتلئ بالحدائق الخضراء الواسعه والشجر المملوء باطيب ثمار الفاكهه فهي حديقه لزرع جميع انواع الفاكهه وهي احد املاك الدالي
سها الله ايه ده انا اول مره اشوف المكان ده تحففه بجد
عصام: فعلا هو مكان جميل اووي بس بعيد عن القاهره بكتير عشان كدا محدش بيجي هنا بنتابع العمل مع العمال عن طريق الفون مش اكتر
سها هو ده مقر اسر السري
عصام: هههه الصراحه مش اسر لوحده دا المقر بتاعنا كلنا
سها كلكم كلكم مين.

عصام: انا وخالد واسر وبابا وعمي
سها هههه دا انا اتعقدت من المكان ده وعايزه اروح مش هصالح حد غيرت رايي
عصام: نعم ياختي مخاليني اسيب شغلي واجبك هنا وفي الاخر تقوليلي غيرت رايك انا ال ممكن اغير رايي وبدل ما اوصلك اقتلك هنا
سها لا انا بهزر يا بوص
عصام: ايوه كدا اتعدلي
في القصر
على السفره
احمد: امال فين اسر وعصام وسها
خالد: اسر في البستان وعصام اخد سها وراح له
محمد: اسر والبستان بيقا مصبيه
امال: بستان ايه.

خالد: لا متخديش في بالك يا انطي
امال: مخدش في بالي ليه هو سر اخس عليك ياخالد معتش تكلمني
خالد: لا ول سر ول حاجه دا المكان ال
احمد: بس يا خالد دا المكان ال بنزرع فيه الفاكهه ياحبيبتي
امال: اه طب متيجي نروحه
محمد: لا مينفعش دا مقر خاص
سهير: مقر خاص ازي يامحمد مش فاهمه
احمد: بص لمحمد ومحمد بص لخالد ثم انفجرو من الضحك
سهير: انتم بتضحكوا على ايه
امال: انا عايزه اروح المكان ده يا احمد.

احمد: حاضر يا امال هنروح بعد كتب كتاب الاولاد
امال: ربنا يخليك ليا ياحبيبي وميحرمنيش منك
خالد: احم اجيب شجره وانتين ليمون
ندى: ههههه وانا هغني لهم
احمد: ولد احترم نفسك
امال: شايفه ابنك ياسهير
سهير: ههههه وانا ياخالد عايزه اتنين ليمون وشجره اشمعن هم
محمد: ههههه احنا لسه صغيرين
احمد: واحنا كبرنا وال ايه
ندى: هههههه لا بابو حميد دانت لسه شباب يخراشي على عيونك الزرقه دي
امال: بس يا بت بتعكسي جوزي وانا اقعده.

ماتتكلمي يا ياسمين
ياسمين: كانت في عالم اخر دوامه من الفكر والخوف
محمد: ياسمين بقت تبعي خلاص هتقف في صفي انا صح يا حبيبتي
ياسمين: لا رد
سهير: ياسمين
ندى: هزت ياسمين
ياسمين: اتفزعت
ندى: ايه يابنتي مش ماما بتكلمك
ياسمين: انا
خالد: انتي مش معنا خالص بقا
ياسمين: ايوه انا فعلا مش معكم انا هطلع انام تصبحوا على خير
احمد: ومحمد وانتي من اهله ياحبيبتي
احمد: محمد خالد اما تخلصوا اكل تعالوا المكتب عايزكم.

محمد: استني انا جاي معك
خالد: انا خلاصت اتفضل ياعمي
وذهبوا إلى المكتب.

سهير: هي ياسمين مالها يا امال
امال: معرفش ياسهير بقالها كام يوم كدا مش عجباني على طول سرحانه ومش بتاكل زي الاول انا كنت بقول انها زعلانه على ندى لكن ندى بقيت كويسه وهي زي ماهي ندى
ندى: نعم يا انطي
امال: شوفيها مالها يابنتي هي اكيد هتقولك
ندى: حاضر
وتوجهت ندى إلى غرفه ياسمين.

اما عند اسر
كان اسر يجلس وهو يتامل المكان امامه وهوحزينا شاردا في حياته
عصام: اهو اقعد هناك شوفتيه
سها اه شوفته
عصام: تمام انا هرجع انا اذ احتجتي حاجه كلميني
سها مش عارفه اشكرك ازي
عصام: بابتسامه ساحره يابت قولتلك انك اختي يالا سلام
سها باي
سها جيت تمشي
عصام: سها
سها نعم ياعصام
عصام: خدوا راحتكم على الاخر متستعجلوش في الرجوع
سها ليه
عصام: ابدا على الاقل القصر يبقا هدوء مره واحده من مشكلكم.

سها كدا يا عصام ماشي
عصام: هههه اه كدا هو دا ال عندي عندك اعتراض
سها وهي ترفع يدها بطريقه مضحكه ابدا يا بوص
عصام: بحسب سلام
وتركها عصام وغادر
فقتربت سها منه وجدته يجلس وهو شارد ويبدوا عليه الحزن الشديد
سها هو ده المقر السري بتاعك بقا
اسر: سها انتي ايه ال جابك هنا
سها اسفه ثم مسكت يده اسفه انا بحبك بجد ارجوك سامحني
اسر: شد ايده منها بقسوه اسفه ليه بتعتذري لواحد معندوش احساس
سها اسر انا مقصدوش كدا.

اسر: تقصدي او ما تقصديش انتي قولتي الحقيقه انا فعلا معنديش احساس
سها طب اسمعني
اسر: وانتي ليه مدتنيش فرصه عشان تسمعني اسف مش عايز اسمع منك حاجه
واخد مفاتيح السياره ومشي.
سها وهي تراكض وراه اسر اسمعني
اسر: لم يستمع منها شئ وقاد سيارته فهو لم يكن يعلم ان عصام هو من اوصلها فهو يعتقد انها معها سيارتها
فجلست سها على العشب بعد ان تعبت من الركض خلفه
سها بدموع اسر متسبينيش هنا ارجوك انا خايفه.

اسر: تركها دون ان يستمع لها
في القصر
في غرفه ياسمين
ندى: ممكن ادخل
ياسمين: ندى تعالي
ندى: اقعدت امام ياسمين
ندى: مالك يا ياسمين احكيلي
ياسمين: مفيش يا ندى
ندى: ياسمين من غير كدب
باسمين بحزن شديد انا مبعرفش اخبي عليكي حاجه ابدا كدا
ندى: اكيد يا ماما احكي يالا
ياسمبن ندى انا خايفه
ندى: خايفه من اي.

ياسمين: بتوتر ندى انا لما اكون موجوده مع خالد في مكان واحد بحس اني بتخنق وذكريات ادم ده بتطاردني مش عارفه اعمل ايه بعد كدا ياندي
ندى: يا حبيبتي انتي ال مكبره الموضوع على الفاضي انسي يا ياسمين
ياسمين: مش قادره يا ندى بحاول ومش عارفه
ندى: بحزن على حال ياسمين فهي تعلم مابها لانها قد قصت لها كثيراعن نفس الموضوع
ندى: ياسمين خالد هيكون مقدر الموقف ال مريتي بيه انا ممكن اتكلم معاهو
ياسمين: لا اوعي
ندى: ليه.

ياسمين: من غير ليه ارجوكي يا ندى
ندى: خلاص يا ياسمين مش هتكلم.

خالد: هو ايه ال مش عايزني اعرفه
ياسمين: بتوتر ها لا مفيش
ندى: لا في يا خالد
ياسمين: وهي تضرب ندى لا مفيش يا خالد
خالد: في ولا مفيش
ندى: في
ياسمين: لا مفيش
ندى: في يا خالد البت دي مخبيه عليك
خالد: مخبيه ايه يا ندى
ندى: مخبيه انها بتحب الراويات الرومانسيه وبتاكل شوكلا كتير
خالد: ههههه متخفيش هجبلك مع ندى وانا راجع انا عندي اغلي منك ياقلبي
ندى: بالنسبه للشجر والليمون نزرع كمان واحده هنا.

ياسمين: وهي تتنفس براحه بعد ان كادت ان تموت بس يا بت
خالد: بره
ندى: اخرتها بره طب مش طالعه وادي اقعده
خالد: يابت اطلعي بره احسن ما اطلعك بالعافيه
ندى: هاو جرب كدا
وفعلا شال خالد ندى وفتح الباب ورايح يوديها اوضتها
ندى: نزلني انا هبات مع ياسمين
خالد: لا ياقلبي انتي هتباتي في اوضتك زي الشاطره
ندى: نزلني ياخالد بقا
خالد: لا
عصام: اي ده
ندى: عصام الحقني
عصام: في اي يا خالد نزلها.

خالد: كويس انك جيت استلم ورمي ندى عليه
استلم
وتركه ورجع لغرفه ياسمين
عصام: بيبص لندي ملكتي عملت ايه المرادي
ندى: وهي تضع يدها على راسه غلست عليهم
عصام: ههه جامد ول شويه
ندى: لا شويتين تلاته كدا
عصام: ههههههههه ونزلها طب يالا على اوضتك بدل مانا ال اغلس عليكي
ندى: لا واديني انت
عصام: ليه اوديكي
ندى: ههه مزاجي وهتشلني كمان
عصام: لا دانتي بتدلعي بقا
ندى: ههه بصراحه اه.

عصام: ههههه صريحه تعالي وحمالها عصام وتوجه إلى غرفتها
ووضعها على الفراش وقبلها وتوجه ليخرج إلى غرفته
ندى: عصام
عصام: نعم يا حبيبتي
ندى: خدني معاك انام في حضنك
عصام: لا خليكي هنا
تدي كدا طب معتش مكلماك
عصام: احسن سلام
ندى: عصام
عصام: يوه في اي تاني
ندى: انا بكرهك
عصام: هه وانا بحبك تصبحي على خير
ندى: بعد ان تركها عصام والله لوريك اصبر بس
عصام: وهو يتوجه إلى غرفته
عصام: اسر
اسر: نعم
عصام: اخيرا رجعت.

اسر: بنره مخنوقه لاحظها عصام اه رجعت عن اذنك هروح انام مصدع جدا
عصام: اوك امال فين سها
اسر: زمنها وريا
عصام: بدهشه وراك فين
اسر: كانت معيا في البستان اكيد جايه وراي
عصام: وهي هتيجي في اي
اسر: في اي ازي زي ما جيت
عصام: بصوت عالي وعصيبه انت سبتها هناك في الوقت ده
اسر: هي اكيد ورايا بعربيتها
عصام: معهاش عربيه انا ال وصلتها هناك
اسر: بصدمه ايه
عصام: زي ما سمعت كدا
انت ازي تسبها لوحدها.

اسر: معرفش معرفش انها لوحدها وراكض اسر إلى السياره حتى يذهب إلى حبيبته.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة