قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثاني

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثاني

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثاني

في صباح يوم جديد
على السفره
كان يجلس كلامن احمد وامال وسهير ومحمد
عصام: صباح الخير
الجميع صباح النور
عصام: امال فين خالد
سهير: لسه منزلش ياحبيبي
عصام: غربيه
احمد: يمكن يابني عشان سهر امبارح في الحفله
عصام: هطلع اشوفه
امال: ماشي ياحبيبي
في غرفه خالد
يدخل عصام إلى الغرفه فيضحك بشده عندما يرى خالد نايم واسر يضع قدمه عليه وفرد ايده على وش خالد
عصام: خالد خالد انت يابني اقوم اتاخرنا على الشركه.

خالد: بنوم سبني ياعصام الله يخليك منمتش طول الليل من الحيوان ده
عصام: اقوم يابني النهارده عندنا اجتماع مهم مع الوفد الايطالي
خالد: ربنا يخدك انت واخوك ياشيخ انتم حد مسلطكم عليا عايز انام ياجدعان
عصام: خالد معك ربع ساعه وتكون ادمي تحت والحيوان ده يكون اقبلك تحت فاهم
خالد: فاهم ياخويا متقلبش عينك كدا
خرج عصام من الغرفه متوجها إلى غرفه ملكه قلبه
عصام: طرق الباب ولكن لارد.

فدخل فوجد ملاكه ينام كالطفله الصغيره وشعرها مفرود على الوساده فكانت تشبه الملاك وضحك بشده عندما وجدها ترتدي بيجامه كرتونيه للرسومات توم وجيري ندى فتحت عيناها الخضراء بنوم فوجدت حبيبها يقف بطالته الجميله فكم هو وسيم عندما يرتدي البدله الرسيميه عند ذهابه لعمله فقترب منها وقبلها فابتسمت ندى وقفلت عيناها ظننا انه حلما جميل.

عصام: ابتسم ابتسامته الساحره ومسد بيده على شعرها وهي تبتسم على هذا الحلم الجميل كما تظن
اقتحمت ياسمين الغرفه
ياسمين: انتي يازفته كل دا نوم عصام انت بتعمل ايه هنا
عصام: هوشش كنت بصحي ندى بس واضح انها افتكرته حلم
ياسمين: ههههه استخبي هصحيها ونشوف رد فعلها ايه
عصام: اوك
ياسمين: ماتقومي يابت بقا الله
ندى: بنوم سيبني يا ياسمين
ياسمبن شدت الغطا من عليها قومي ياختي.

مش قولتي انك هتروحي المكتبه تجيبي كتب وهتاخدبني معكي
ندى: منك لله ياشيخه فصلتني من الحلم الحلو ده
ياسمين: وهي بتبص للعصام حلم ايه ياندي
ندى: بابتسامه وهي تفرد يدها في الهواء بسعاده حلمت ان عصام كان هنا بيصحيني.

ياسمين: وايه كملي ياحبيبتي كملي
ندى: وشها احمر بشده ها لا ول حاجه
ياسمين: اه يبقا كان وكان فهمت
ندى: بسرعه لا واللهي العظيم لا ده هي مجرد بوسه مش اكتر
عصام: وياسمين انفجروا في الضحك
ندى: بصت لقيت عصام فعرفت انه مكنش حلم
عصام: هههههه مكنش حلم حبيبتي ان ادمك اهو مادام حلم جميل اووي كده مستعد اصحيكي كل يوم يا ملكتي
ياسمين: احم احم احنا واقفين ياخويا احترموا نفسكم شويه.

عصام: مسك ياسمين من الترنج بتقولي لمين يابت يحترم نفسه
ياسمين: عيب كدا يابوص دانا لسه مساعدك الوقتي لحقت تنسا
عصام: اوك هسيبك المردي بس عشان ساعدتني
ياسمين: ربنا يكتر من امثالك يابني
عصام: انا نازل افطر عشان مش اتاخر باي
ياسمين: وهي بصه لبابا باي يابوص وبمجرد ان التفت فوجدت ندى تمسك عصا في يدها وتريد ان تنقض عليها
ياسمين: عيب ياندي دانا حبيبتك
ندى: دانتي واقعتك سوده انا يابت تعملي بيا الجولشا.

ياسمين: جولش ايه احنا في محل حلاويات اهدي حبيبتي
ندى: بيجري ورا ياسمين وبتضربها وياسمين بتجري
ياسمين: ياندي يا حبيبتي دا خطيبك وعارف انك واقعه مش جدبده
ندى: انا واقعه تعالي هنا واللهي لازم العصيا دي تسلم عليكي النهارده
في غرفه خالد
خالد: قوم ياحيوان انت ايه مانمتش بقالك سنه دانت نايم طول الليل ياخويا وعجبك السرير اووي كل شويه تزقني من على السرير هو ضيق ياحيوان
اسر: صباح الخير يا خالود.

خالد: صباح الزفت على دمغك اقوم اخلص اتاخرنا خمس دقايق كمان وهتلقي عصام جابك من اقافك
اسر: جرى على الحمام يغسل وشه وهو بيجري ال البوص مفيش عنده هزار
خالد: غبي
اسر: هو انت بتعمل ايه
خالد: بدور على القميص الاسود مش عارف فين
اسر: وهو يبدل ثيابه عشان انت غبي القمصان مش في الدلفه دي في التانيه
خالد: وانت عرفت ازاي
اسر: وهو بيربط الجرفات مش بقولك غبي انا طالبت من الخدم ينقلوا القمصان في الاول
خالد: ليه.

اسر: عشان احفظ المكان عشان اعرف البس
خااد مسكه من القميص يعني انت استوليت على سريري كمان استوليت على هدومي يا حيوان
اسر: سيب القميص اوعي غبي واللهي غبي هضطر اقلعه اتكسر ياغبي الله يخربيتك البوص هيعلقني
خالد: تستهل سلام يا اسوره
اسر: استني يا خالد
خالد: نزل لقي الكل متجمع على الفطار
خالد: صباح الخير
الكل صباح النور
وقعد خالد مكانه يفطر جمب عصام
احمد: سها فين ياسمين وندى.

سها مش عارفه واللهي يا خالو انا لبسه واقعده استناهم عشان خرجين
وكأن الرد جاء على سؤال احمد
ياسمين: اااه
فالتفوا جميعا على مصدر الصوت فوجدوا
ندى: تجري ورا ياسمين بالعصا وياسمين تصرخ
اهدي ياندو واللهي ما هعمل كدا تاني الحقني ياعمي
محمد: ندى في اي
ولكن ندى لا تستمع لاحد
عصام: ساب اللاب من ايده وقام وخالد جري على ياسمين
ندى: واللهي لتضربي خلاص كبرت في دمغي
ياسمبن استخبت ورا خالد
ندى: اوعي يا خالد.

ياسمبن لا اوعي توعي ياخالد دي اتجننت هتموتني
خالد: ندى خلاص سببي ال في ايدكي ده
سهير: ندى ارمي الزفته دي
ندى: يامامي بس
ياسمين: ايوه اسمعي كلام انطي واعقلي يا ندى
ندى: ليه حد قالك اني اتجننت طب تعالي بقا
وفي لحظه كانت ندى طيره في الهواء
فنظرت حتى تري ما يحدث
فوجدت عصام يحملها كشوال البطاطا
وبيبعدها عن ياسمين
ندى: بترفص برجليها سبني نزلني واللهي لتتضرب بقا انا مجنونه نزلني
عصام: بس اسكتي بقا.

اسر: نزل جري ايه ده شكله اقشطه
اسر: انا عايز اعرف ايه ال حصل بالضبط
ياسمين: انا اعرف ياخويا انا راحه اصحيها لقيتها بتجري ورايا بالعصا زي ما حضرتك شايف
اسر: ليه ايه ال حصل
ياسمين: اسالها هي انت بتسالني انا ياغبي
اسر: ليه ياندي تضربي ياسمين دي على طول بتشكر فيكي حتى كانت بتقول امبارح انك مجنونه ومتخلفه عقليا وازي عصام اقبل يتجوز واحده زيك
ندى: ايه.

اسر: ايوه وندى بتحبك جدا با ياسمين دا حتى كانت بتقولي انك متكبره جداااا وشايفه نفسك وهي مستحملكي بالعافيه
ندى: وياسمين ياسمين سابت
خالد: وانقضت على ندى
وخالد وعصام بيحاول يخلصوا ياسمين من ندى مش عارفين
عصام: بس ياندي اهدي ياحبيبتي
خالد: بس ياسمبن سيبي شعرها هيطلع في ايدك
واسر قشطه ولعت واقعد يتفرج وهو بيشرب العصير
محمد: بصوت عالي وغضب بس
ندى: وياسمين واقفوا وهم بينهجوا من المجهود ال عملاوه ووشهم احمر.

احمد: سيبهم يامحمد كملوا مانتم مش عاملين احترم لحد
اسر: لا
احمد: اخرس انت ياحيوان
عصام: حسابك بعدين
ندى: ياعمي ما
احمد: مش عابز اسمع حاجه
يالا على الفطار ومش عايز اسمع اي كلمه فاهمين
كلهم اقعدوا على الفطار وندى رافضت تقعد جنب ياسمين فقعد عصام جنب ندى وخالد جنب ياسمين
وبيفطروا في هدوء
ندى: نظرت لياسمين وياسمين بتبصلها ثم انفجروا في الضحك
والكل مستغرب.

سهير: ربنا معاكوا ياحبايبي هتتجوزا مجانين وكانت تقصد عصام وخالد ال بيوزعوا نظرتهم على ندى وياسمين
ندى: ههههه هوانا جبت العصيا دي منين هههههه
ياسمين: هههنهه انا ال كنت عينها عندك عشان اسر بيضربني بيها هههه
فضحك احمد على طفلتاه ال لن يقدروا ان يبعدوا عن بعض دقيقه واحده ويتشكلوا ويتصالحوا
ياسمين: راحت اقوم يا عصام ارجع مكانك مش بعرف اكل ال جنب ندى
عصام: وكان فين الحب ده لما كنتوا هتموتوا يعض الوقتي.

ندى: حضنت ياسمين سبك منه اقعدي
محمد: لاحوله ول قوه ال بالله العلي العظيم
اسر: ايه ده انتم كدا اتصالحتم خلاص
خالد: اه ياخويا مبتصدق تلقي شكله عشان تولع الدنيا
اسر: بعشق الخناقات بمووت فيها
عصام: شده من اقفاه طب يالا ياخفيف اتاخرنا
اسر: يابني حرام عليك برستيجي ادم خطيبتي
سها عادي يابوص خد راحتك
اسر: واطيه من يومك دا بدل ما تقومي تضربيه
سها مستغنيه عن عمري انا
في المكتب
عصام: اقعد على المكتب بيشتغل.

فقتحم اسر الغرفه
اسر: استخبي بسرعه يابوص
عصام: عايز ايه يا زفت انت
اسر: الحق عليا جاي الحقك
عصام: من ايه ياخويا
اسر: اقعد على الكرسي احمد السيوافي بره وشكله ناوي يخلص عليك فقولت اجي اقولك بدل ماتتقتل والشبح بتاع سيادتك يطاردني تبقا معكنن عليا دنيا واخره
عصام: احمد السيوافي وهو فين
اسر: في مكتب ابوك
عصام: ارتدي الجاكيت وراح يشوف في اي.

في مكتب احمد
احمد: في اي انت مجنون ازاي تدخل عليا المكتب بالطريقه دي.
احمد: السيوافي اسمع يا احمد يادالي انا صبرت عليك اووةي بس لحد كدا وفوق حصلت ان ابنك بيشغل جواسيسه يجبوله كل اخبار شركتي
احمد: اخرس ابني عمره ميعمل كدا
احمد: السيوافي واللهي خاليه يعقل بدل ما اخليه يندم
عصام: هو يقولي ليه ماانا سامع كل حاجه من الاول
عصام: اقرب منه جامد
عصام: بصوت يشيه الفحيح
اعتذر لوالدي على صوتك العالي.

احمد: احمد السيوافي مبيعتذرش انت فاهم
عصام: بصوت غاضب ونظره قاتله اعتذر
احمد: السيوافي خاف جدا فهو يعرف عصام ومدي قوته
احمد: السيوافي اسف.

عصام: احمد ربنا انك قد والدي عشان كده هتخرج على رجليك حي وال وقسمن عظما كنت خرجت من هنا على نقاله بس ان عدت الغلطه دي اوعدك انك هتخرج من هنا إلى المقبره على طول انا مش محتاج ازع جواسيس انت ال زرعتهم بايدك ياغبي انا بحب التحدي مع العدو القوي عشان اثبت اني اقوي منه اما انت متطلعتش ال بني ادم غبي بره وال هطلب الامن يرموك رميه الكلاب غور
خرج احمد السيوافي وهو يتوعد لعصام بشده.

محمد: وخالد في اي يا احمد الرجل ده كان هنا ليه
خالد: فهمنا ياعمي في اي
احمد: اذ كان انا مش فهم هو بيتكلم عن ايه شركه ايه وجواسيس ايه
عصام: انا هفهمكم على كل حاجه ببساطه كدا احنا كسبنا المناقصه ال اقصد احمد السيوافي
احمد: بس احنا مانزلناش في المناقصه انت ياخالد مش انسحبت
خالد: بابتسامه ايوه
محمد: انا مش فاهم حاجه
خالد: بابا احنا اتنزلنا من المناقصه دي باسم شركنتا و الشركه الجديده هي ال كسبت.

احمد: امال الحيوان ده جاي لنا ليه
عصام: عشان ببساطه انا وخالد ال عملنا الشركه دي
يعني هي الوقتي بقت تبع امبراطوريه الدالي
محمد: ياولاد الايه دي ضربه معلم يعني انتم وهامتوه انكم انسحبتوم من الشركه بس انتم دخلين بورق جديد وشركه جديده
خالد: بالضبط كده
احمد: ظل ينظر إلى عصام وخالد بفخر على ذكائهم والقوه الموجوده في وحدتهم.

اما في المكتبه
سها حرام عليكم انا جعت كفيا لف
ندى: لازم القي الكتاب ده
ياسمين: انتي دايما جعانه كدا
ندى: ههههه سبك منها روحي دوري في الركن التاني لو لقيته اقوليلي
ياسمين: اوك
وذهبت ياسمين إلى المجهول الذي سيقلب حياتها راسا على عقب.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة