قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثالث

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثالث

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثالث

ياسمين: راحت تدور لندي على الكتاب ال هي عايزاه
ادم: ياسمين ازيك عامله ايه
ياسمين: انا كويسه عن ازنك
ادم: استني هو انتي لسه زعلانه مني انا انت مكنتش تعرف اننا بنحب بعض على العموم حمدلله على السلامه
عن اذنك
ادم: اتفضلي
ماشي يا خالد حسابك تقل معيا اوي بس انا هخد منك اغلي حاجه في حياتك وقريب اوووي كمان
في الشركه
في مكتب خالد
ادم: ممكن ادخل
خالد: بابتسامه ادم انت رجعت امته.

ادم: حالا وقولت اجي اسلم عليك الاول وبعدين اروح احجز في اي اوتيل
خالد: اوتيل ايه يابني انت مجنون اوتيل وقصر الدالي موجود دا انت متتصورش انت واحشتني اد ايه بقا يا حيوان تسافر ول حتى ترفع سماعه التلفون وتقول اما اكلم صاحبي اشوفه عامل ايه ول حتى اباركله على الخطوبه
ادم: ماانا نزلت مخصوص عشان اباركلك بنفسي
خالد: حبيبي يا دومي
ادم: هههه قولت بلاش الاسم ده
اسر: خالود ايه ده واد يا ادم انت رجعت امته.

ادم: حالا انت عامل ايه ياغبي
اسر: احسن منك يا خويا
اسر: واد با خالود في حته موزه بره حاجه كده تحل من على حبل المشنقه عايزه تقابل البوص
خالد: انت مش هتعقل خالص
اسر: دا لو انا عقلت امال مين ال هبيقي مجنون
خالد: انت جاي عشان تقول المعلومه الخطيره دي
اسر: لا طبعا
. خالد انت هنتقطني ما تخلص
اسر: بصراحه انا مستخبي هنا من ابوك
خالد: ابوي ليه.

اسر: اصل انا كنت رايح على مكتبي ولقيته اقعد مركز اووي على اللاب فقولت لازم اسوره ياخد وضع المراقبه ليكون بيكلم واحده ول حاجه ان كان كدا اقوم بالواجب مع سهير عشان تفوق
خالد: ولقيت ايه يا استاذ اسر
اسىر: الرجل اقعد على اللاب من الصبح بيكتب ملف للصفقه وبيحاول يحفظه
اقومت انا ايه قولتيله هات اما انسخهولك
خالد: وطبعا كالعاده عملت كارثه
اسر: لا ول حاجه الملف اتمسح
خالد: نهارك اسود.

اسر: ماهو ده نفس الكلام ال ابوك قاله اقبل ما يتجنن
خالد: غور يالا من وشي احسنلك
ادم: هههههه لسه زي ماانت كل يوم كارثه
اسر: ببرود وانت لسه زي ماانت بارد
خالد: يالا يا ادم تعال زمانك جي تعبان من السفر يالا
ادم: سلام يا اسوره
اسر: اسوره في عينك عيل رذل
اما ادم فابتسم ابتسامه خبيثه لانه كان يريد ان يقيم في قصر الدالي لتنفيذ هدفه
في مكتب عصام
عصام: اهدي يا عمي انا هكتب الملف تاني مفيش مشكله.

محمد: الواد ده غبي اوووي
عصام: انت عارف انه غبي بتديله الملف ينسخه ليه
محمد: دا هو ال عاملي فيها ابو العريف وانا اقوله هتعرف يا اسر عيب ياعمي اوعي يااسر يقولي متخافش الظاهر ان كان لازم اخاف وان معرفش
عصام: هههه متزعلش هجبلك حقك
في مكتب اسر
اسر: خد خد بس متعيتش طب مراتك دي تعبانه من ايه
الشاب مراتي وابني الاتنين اهي اهي.

اسر: متعيطش ياعم خلاص واللهي ماهقول للبوص دا ظالم ومفتري متقلقش متقلقش انت اتاخر كل يوم عشان مراتك وابنك وانا هغطي عليك وطول ماانت ماشي يابني ادع عليه حسبي الله ونعم الوكيل فيك ياعصام يابن امال بلاش امي فول ياعصام ياابن ابولهب
وطبعا وعصام سامع الحوار من الاول ياتري هيحصل فيك ايه يا اسر
الشاب بخبث متشكر يا اسر بيه ياريت عصام بيه يب كدا في تعامله معنا انما هو قاسي اووي ومعندوش تفاهم انما انت ذوق اووي.

اسر: ميرسي ميرسي يالا امشي بدل ما يقفشك
عصام: متخفش انا اقفشتكم انتم الاتنين
الشاب بخوف شديد عصام بيه انا
عصام: انت مرفوض بره
الشاب يافندم انا
عصام: الكلمه بقولها مره واحده بس تاني مره مش بتكلم ايدي هو ال بتكلم
الشاب جري
اسر: انت طردته ليه يامفتري حرام عليك ياشيخ مفيش في قلبك ذره رحمه
عصام: لا وشده من قميصه على مكتبه
اسر: لا لا فوق يا خويا مش انا ال يتعمل فيا كدا
عصام: بتقول حاجه يا اسر.

اسر: يابني عشان برستيجي ادام المؤظفين يعني يقولوا ايه لما يلحقوا المشرف عليهم مسحول كدا عيب
عصام: هيقولوا اخوه الكبير بيربه وشده ودخله المكتب وعلقه في السقف من البداله بتاعته واقعد كمل شغل كأن لم يكن
اسر: نزلني
عصام: بيخلص شغل ول في دمغه
احمد: عصام انت خلصت العقود ال همضيه اقبل مااسفر
عصام: ايوه يابابا كل حاجه جهزه على مكتب حضرتك
احمد: الله ينور عليك يابني
اسر: الحقني يا ابو لهب.

احمد: ايه ده الصوت ده جي منين
اسر: بص فوق
احمد: بص اسر ايه ال طالعك عندك كدا
اسر: طالع اتفسح تيجي تتفسح معيا
احمد: لا يا حبيبي شكرا لزوقك انا مبسوط على الارض
اسر: استني رايح فين فكني
احمد: راجع واقف ادمه وبصله وبصوت منخفض جدا اخاف اقواله يفكك ينزلك ويعقلني مكانك خليك كدا احسن
اسر: اخص على رجاله العيله
احمد: ضحك ومشي
اسر: نازلني يا عصام احسنلك
عصام: وهو بيتابع شغله بطل دوشه عشان مش عارف اركز منك.

اسر: حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا شيخ
يدق باب المكتب فيدخل عدد من المؤظفين
عصام: الملفات دي تكون على مكتبي خلال نص ساعه
المؤظفين بخوف حاضر يافندم وهم طالعين بصوا شافوا اسر متعلق
اسر: ازيكم ياحبايبي عملين ايه وطالع تلفونه اصل مفيش شبكه تحت قولت اشوف هنا
عصام: وهو بيتابع شغله ودون النظر اليهم
عصام: لو خلصتم فرجه ياريت كل واحد يروح على مكتبه بشوف شغله احسن اعلقه جنبه
الكل جري.

اسر: ابو شكلك رجل ظالم بتفتري على الاضعف منك
عصام: بتقول حاجه يااسر
اسر: لا دانا بدعيلك ياحبيبي
اسر: بس هو خالد ال هيقدر لللودر ده
في القصر
خالد: اعتبر البيت بيتك يا ادم
ادم: مش عارف اقولك ايه ياخالد متشكر جدا
خالد: مفيش شكر بين الاصدقاء يا ادم
هنيه الاكل جاهز يا فندم
خالد: اوك روحي انتي احنا نازلين حالا
يالا يا ادم.

على السفره
سهير: كل يا ادم ياحبيبي انت محروج ول ايه
ادم: محروج فين يا انطي ما انا باكل اهو
خالد: ههه كل ده ومش بياكل امال لو بياكل هياكلني انا بقا
الجميع هههه
ادم: شايفه ابنك يا طنط.

سهير: بس يا خالد
خالد: انت بتاخد امك في صفك يايالا ماشي
يدق جرس القصر
امال: افتحي الباب ياهنيه اكيد البنات
هنيه حاضر ياهانم
ندى: ايه يانونا كل ده عشان تفتحي
ياسمين: هههه تلحقيها اما عرفت ان انتي مكنتش عايزه تفتح
سها ههههههه عسل يا سوسو
ندى: كده شكلكم عايزن علقه من بتاعت الصبح
ياسمين: عيب كدا ياسها دا ندوش اقمر
ندى: ايوه كدا اتعدلي هنيه مامي فين
والجميع طبعا سمعهم
خالد: نحن هنا ياختي.

ندى: جريت على اخوها حبيبي انت جيت امته ومش شايفه ال هيكلها بعينه
خالد: من نص ساعه كدا
ندى: ليه
ادم: كان بيوصلني
ندى: انتبهت لصوت غريب فبصت لصوت
ندى: خالد مين ده
ادم: اسمي ادم صديق خالد
ندى: هو انت بقا ادم اهلا
ادم: وانتي مبن
خالد: انت عندك فقدان ذاكره مش فاكر ندى اختي
ادم: انتي ندى بجد اخر مره شوفتك كان من اربع سنين تقريبا
ندى: لاني كنت مسافره امريكا بكمل تعليمي
ادم: عندي حق اتوه انتي احلويتي اوووي.

خالد: لا عندك البوص لو سمعك يجيب راقبتك دي تخصه
طبعا كلهم واخدين ان الموضوع هزار
ادم: تخصه ازاي
ندى: هههه البوص يبقي خطيبي
ادم: بس عصام كان خاطب لميس
امال: الله يرحمها
ادم: هو انا فاتني كتير لدرجادي
خالد: باليل هحكيلك ال فاتك كله
ياسمين: دخلت خالد انت هنا
خالد: ايوه ياقلب خالد
ياسمين: اتكسفت ووشها احمر موت
امال: حرام عليك ياخالد انت كل شويه تكسف البنت كدا
سهير: هههه مش عارف يمسك نفسه.

خالد: هههه خلاص ياجماعه مكنتش كلمه
ادم: ايه يا دنجوان الجامعه اخيرا حد واقعك
ياسمين: انتبهت لادم وهو بيبصلها نظراته القذاره ال دايما اما يشوفها يبصلها بنفس الطريقه ادم في نفسه صحيح ندى دي حلوه اووي بس ياسمين جميله برضه ودي ال لازم احقق انتقامي منها اخته مش هتكسره زي حبيبته واضح من عنيه اد ايه بيحبها
يرن هاتف خالد
ايه ده اسر ربنا يستر
خالد: الو
اسر: الحقني ياخالد عصام معلقني في السقف.

خالد: ماانا على طول بلحقك انجز عملت ايه المرادي
اسر: مش واقته يا حيوان الحقني الوقتي وبعدين ابقا اقولك كل حاجه
خالد: اقفل انا جيلك حالا
امال: في ايه ياخالد
خالد: كالعاده خالد عمل كارثه وعصام معلقه
امال: ايه ياحبيبي يابني اقوم ياخالد روح الحقه
خالد: لقها فرصه عشان يبرر سفر اسر معهم
خالد: بمكر مش عارف هيعمل ايه لما اسفر دا ممكن عصام يخلص عليه
امال: ابني لا
سهير: مش انت مسافر شغل
خالد: ايوه
سهير: خده معك.

خالد: بابتسامه نصر شكل هو ده ال هيحصل يا سوسو
ادم: اي ده هو انت مسافر
خالد: ايوه عندي شغل هسافر كمان يومين
ادم: فرح جدا لقارب تنفيذ خطته
ادم: بحزن مصنطع كدا ياخالد انا جي اقعد معك وانت تسافر
خالد: معلش ياادم انا مينفعش اعتذر هم يومين بس وهكون هنا
ادم: تروح وترجع بالسلامه ياصاحبي
خالد: تب سلام بقا الحق اسر هههه
الكل سلام.

وادم هياكل ياسمبن بعينه ادم في نفسه فضلك يومين ياحلوه عيشهم بالطول والعرض لانك هتكوني ملكي انا وبس
في المكتب
خالد: دخل اسر فين ياعصام
اسر: انا هنا يا خالود
خالد: انفجر من الضحك على منظر اسر
خالد: فكه ياعصام
عصام: وهو بيتابع شغله لا
خالد: كده طيب افكه انا
عصام: بابتسامه مابلاش ياخالد
خالد: مش سمع كلامه وراح يفكه اسر واقع على خالد
خالد: اااه ظهري منك لله يااسر
عصام: مش قولتلك بلاش.

اسر: عسل يا خالود كنت واثق انك انت ال هتفكني وبيحضنه
خالد: ااه ابعد عني ياغبي اااه ضهري مش قولتلك نهايتي على ايدك
دخل احمد ومحمد
احمد: مالك ياخالد في اي
محمد: مالك يابني
خالد: سندني والنبي ياوالدي اااه
محمد: مين ال عمل فيك كده
خالد: كنت بفك الحيوان ال جنبك ده واقع فوقي ااه ضهرب.

احمد: انت مبيجيش من وراك ال وجع القلب
اسر: اتشطر على ابنك ياخويا ال هيموت الرجل عشان اتاخر عشان بيجيب علاج لمراته وابنه
عصام: ياحيوان ياغبي الرجل ده مش متجوز اصلا
اسر: ايه ازي ياعني كان فكرني غبي بيستغفلني
خالد: ااااه انت لسه عارف ياخويا انك غبي اااه ضهري
اسر: لازم بعد كدا اشغل عقلي ومصدقش اي حد
احمد: لا اوعي تشغله هو مش شغل وبتعمل الكوارث دي امال لو اشتغل هتعمل ايه.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة