قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثامن والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثامن والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثامن والعشرون

بعد مرور 3 اسابيع
عادت منه من الخارج فقد سافرت اسبوعين مع فريق اطباء إلى الخارج ولم تعلم بجواز خالد او لم يخبرها حازم بذلك لانه يعتقد بانها تعلم
طلبت منه من حازم ان تقابله
رحب حازم بشده وذهب لمقابلتها
في احد المطاعم
حازم كنت متاكد اني هوحشك
منه بمكر ايوه فعلا وحشتني
هو انتي مبتشوقش ابن خالتك
حازم انهي واحد فيهم
منه احم خالد
حازم وهو ينتاول الطعام لا من يوم ما اتجوز ماعتش بشوف خلقه اهله.

منه بصدمه شديده ايييه هو اتجوز
حازم ايوه هو انتي متعرفيش
منه لا معرفش
حازم انا افتكرت انه قالك مش بتقولوا اصدقاء من الثانوي
منه ايوه بس هو معتش بيكلمني ذي الاول
طب انا همشي هبقي اكلمك بعدين سلام
حازم طب استني بس مش قولتي لي هتجوز امته
منه بعدين بعدين
حازم لا انا مستعجل والله.

في غرفه اسر
سها ااااسر
انتفض اسر من النوم فازعا ايه فين مين
سها خلاص انا بعد ال عرفته قررت خلاص
اسر: قرار ايه
سها لازم اقتلك عشان العار ال انا فيه
اسر: عار ايه
سها فضحتي ال انت السبب فيها.

اسر: سكينه يابنت المجانين
سها والله لاقتلك
اسر: اهدي ياذفته انت ليه كدا
سها بسبب الفضحيه ال انا فيها
اسر: استهدي بالله وابعدي البتاع دي عني
سها لا اموتك الاول
اسر: وتترملي
سها مش احسن من الفضحيه لما بطني تكبر والكل يعرف بال عملته
اسر: انتي حامل
سها اه ياخويا
اسر: فضحيه ايه بس يا سوسو دي فضيحه
سها هموتك يا اسر
اسر: احنا بقلنا 3 اسابيع متجوزين يابنت المجانين فضيحه ايه
وركضت سها وراء اسر بال.

في غرفه خالد
كان يجلس على اللاب عندما خرجت اميرته من المرحاض وهي ترتدي قميص من القطن قصير يبرز جمالها
خالد: ايه ده
ياسمين: بخضه ايه
خالد: الجمال ده
ياسمين: هه خضتني يا خالد
خالد: سلامتك من الخضه ياقلب خالد تعالي اصلحك
ياسمين: لا انا مش زعلنه انت تمام
خالد: والله ما ينفع اازم اصلحك
ياسمين: ابعد ياخالد
خالد: لا دانا ذي جوزك
ياسمين: لا انت حبيبي
خالد: ايه مش مصدق اخيرا وايه
ياسمين: بخجل وا.

خالد: ايوه قولي وايه
ياسمين: انا بحبك اووي ياخالد وا
اسر: الحقني ياخالد بنت المجنونه عايزه تقتلتي انتو بتعملوا ايه
خالد: انت اذي تدخل كده ياحيوان انت
اسر: ياعم بقولك هموت هموت تقولي دخلت اذي
سها والله لاقتلك خد ياض
اوعي ياخالد
اسر: لا اوعي توعي ياخالد
ياسمين: في ايه يا سها وايه ال مسكها دي
سها اتفضحت يا ياسمين بسبب الحيوان ده
ياسمين: اذي بس
سها انا حامل.

خالد: يخربيتك هتموتي الواد عشان حامل امال يوم الولاده هتعملي ايه
سها هو ال هيولد قيصري الاول بدي
اسر: وعلى ايه انا هطلعك احسن ومنتزل عنه مش عايزه
سها هو مين ده
اسر: ال في بطنك
سها غبي اووي ياحيوان انت ال حامل كرشك طلع ادمك يبقا مين الحمل
خااد وياسمين
سها انا حامل في الشهور الاولي وانت الاخيره
وقت الولاده ابفي عرفني عشان اعمل حسابي
لاني بعدك ب3شهور.

اسر: وهو يضع يداه على بطنه المسطحه اي ده بجد طب كويس انك عرفنتي
خالد: بره
اسر: بتطردني يا خالد
خالد: بررره اصل اخلص عليك انا
اسر: لا مش طالع مش كفيا بقعد طول الليل من غير نوم من غيرك
خالد: بره
خرج اسر من الغرفه
سها عسل ياخالد الحيوان ده مش عايز ال كدا
خالد: وهو ينظر لها نظره غضبه
سها وهي تشير لنفسها وانا
خالد: بره
سها بس
خالد: بره.

سها كده بتطردني انا وابني ماشي ياخالد والله لخليه يكرهك واقوله عليك انك مصاص دماء
خالد: طب غوري من وشي اصل انقض عليكي وامص دمك
سها معنديش دم ده خروب احمر ياعبيط
خا طب تعالي
وركضت سها.

في غرفه عصام
كان يتامل الملاك الذي احتل قلبه
تململت ندى فوجدت عصام يجلس امامها بابتسامته الساحره الجذابه
ندى: بخجل هو انا نمت
عصام: من نص ساعه كدا
ندى: ههه انت بتعد وال ايه
عصام: اكيد بعدك عني بحس ان في حاجات كتير نقصاني
ندى: انا بحبك اووي ياعصام
عصام: وهو يقترب منها وانا بعشقك ياروح قلب عصام
تعالي هقولك حاجه خطيره جداا
ندى: ايه هي
عصام: مينفعش لازم اقوالك في ودنك.

ندى: لاااا مش عايزه اعرف وركضت بعد ارتداها للروب إلى المرحاض
ضحك عصام عليها.

رسمت منه الخطه كي توقع بين خالد وياسمين
وتوجهت إلى القصر كي تنفذ خطتتها الدنيئه
في الاسفل
كان يجلس احمد ومحمد
سها الحقني ياخالو
احمد: في اي ياسها
سها انا حامل
محمد: بفرحه الف الف مبروك يابنتي
سها ياشيخ اتوكس فرحان في بنت اختك ال الناس هتكل وشي بسبب ابن اخوك
احمد: انت بتكلمي مين يابت
محمد: انا
احمد: اسكت انت الوقتي
محمد: حاضر
احمد: احترمي نفسك.

سها كده تقولي احترمي نفسك ادام حفيدك هيقول عليا ايه الوقتي منكم لله يا ظالمه
وتوجهت سها إلى غرفتها
احمد: لا حوله ولا قوه ال بالله العلي العظيم
محمد: مبروك يا احمد هتبقا جد
احمد: قصدك هدخل العباسيه
محمد: هههه ليه بس كدا
احمد: يعني هي وجوزها عملين فيا كدا امال لم يخلفوا هيعملوا ايه
محمد: ههههه تصدق معاك حق.

في غرفه ندى
سها ندوش بتعملي ايه
ندى: مفيش بيغير وراحه اقعد مع ياسمين شويه
سها سمعتي اخر الاخبار
ندى: لا
سها مش اسر حامل اقصد انا ال حامل
ندى: الف الف مبروك ياقلبي
سها وانتي مالك مبسوطه كدا
ندى: ههه عشان هيجلنا نونو
سها دك نونو يخدك يابعيده جسمي هيبوظ وانتي تقولي نونو
عصام: مسك سها من اقفاها انت بتشتمي مين يابت انتي
سها عيب يا بوص دانا مرات اخوك ميصحش
عصام: دانا اعلق اخوي شخصيا لو غلط فيها.

وصلت منه إلى القصر وطلبت من الخادمه مقابله ياسمين
هنيه مدام ياسمين
ياسمين: ايوه ياهنيه
هنيه في واحده تحت عايزه تقابل حضرتك
ياسمين: باستغراب واحده مين دي
هنيه معرفش هي قالتلي انها عايزه تقابلك
ياسمين: اوك انا جايه
بعد قليل
ياسمين: ايوه حضرتك عايزاني
منه ظلت تنظر لياسمين بحقد وغل شديد فهي حقا اميره وتستحق حب خالد ولكنه غبيه خالد يحبها لجمال قلبها
منه خالد معاه حق يوقع في حبك.

ياسمين: نعم هو انتي تعرفي خالد.

منه ايوه انا منه صديقه خالد من ايام الثانوي بس انا سبته ودخلت طب وهو دخل جامعه تانيه ذعل جدا انا سبته بس انا مغرمه طب
ياسمين: اه اسفه بس معرفكيش
منه ول يهمك انا اعرفك كويس خالد يام حكالي عنك كتير
ياسمين: نعم
منه هو خالد هنا
ياسمين: للاسف خرج
منه اه يخساره بس مش مشكله اما نتقابل هعرفه اني كنت جايه اباركله
ياسمين: هو انتم بتتقابلوا
منه يوه كتببير بس زعلت منه جامد
ياسمين: بتريقه ليه بس.

منه يعمل فرحه ويعزمنيش انا كنت هفرحله مش معني انه اتقدملي وانا رفضته ابقي مش هفرحله وهتضيق
ياسمين: اذي ايه ال انتي بتقوليه ده
منه انا قولت ايه مقولتش حاجه عادي يعني
احضرت الخادمه عصير البرتقان التي طلبته منه
امسكت منه الكوب وجاءت للترتشف منه فاوقعت بضع قطرات عليها بالقصد
منه ايه ده الفستان باظ معلشي يا ياسمين فين الحمام بس انضفه
ياسمين: اه هنيه
هنيه نعم يا هانم
ياسمين: وراي الهانم التوليت.

وذهبت منه معها وهي تضحك بخبث
ظلت ياسمين شارده في كلام منه حتى قطع تفكيرها رنين هاتف غريب
فنظرت بجانبها وجدت الهاتف الذي كان بيد منه
صدمت بشده عندما رات صوره خالد عليه
امسكت الهاتف كان قد فصل
دخلت عليه وتفجاءت برسائل من خالد بكلام رومانسي لمنه وصور على الفون لمنه وخالد صور صادمه للغايه
شهقت ياسمين ودخلت في حاله صدمه شديده
ياتري علاقه خالد وياسمين هتتاثر بمنه وايه هيحصل لياسمين...

صدمت ياسمين بشده
كان عصام يتسلق الدرج عند راويته لياسمين بهذه الحاله
عصام: ياسمين انتي كويسه
لا رد
ندى: مالك يابنتي
ياسمين: ظلت صامته
احمد: هو في اي ياعصام اختك مالها
استغرب الجميع حاله ياسمين التي تقف كالتمثال
في هذا الوقت عاد خالد من الخارج
خالد: كويس اني لقيتك يابوص في موضوع مهم كنت عايزاك فيه
اقتربت ياسمين منه وفي عيناها غضب جامح ظلت تنظر له نظرات طويله حتى ان الجميع كان في حاله استغراب
حتى خروج منه.

منه خالد اذيك عامل ايه
هنا علم عصام وخالد حاله ياسمين
منه كدا ياخالد تعمل فرحك ومش تعزمني ليه احنا اصدقاء هههه بس انا قمت بالواجب خاليت حبيبتك تشوف ماضيك الوسخ
عصام: ماضي ايه ياذباله انتي غوري من هنا
منه الماضي ال في ايد اختك
محمد: . اخته ايه وماضي ايه انا مش فاهم حاجه
احمد: ماتفهمونا في اي بالظبط
منه انا هقولكم انا وخالد كنا بنحب بعض وكنا هنتجوز لاني كنت حامل
صدم الجميع بشده ماعدا خالد وعصام.

ندى: بتريقه طب ماتجوزتوش ليه
منه لاني اجهادت وخالد سبني
عصام: توتؤ ياحرام
محمد: جن جنونه فاتجه إلى خالد الذي يقف كالمغيب ينظر إلى ياسمين كانه سجين ينتظر الحكم
محمد: خالد الكلام ده صح رد عليا
ندى: ارجوك يابابا خالد مستحيل يعمل كدا
محمد: وهو يجذب خالد من ذراعيه حتى يتحدث انت ساكت ليه اتكلم الكلام ده صح
عصام: انا مش مصدق انت اذي بتساله دي كادبه
منه انا مش كادبه اتفضل شوف بنفسك.

وتوجهت منه إلى ياسمين التي تقف بصدمه وفي يداها الهاتف
جذبت الهاتف منها واعطت الهاتف لمحمد
محمد: شاهد الصور مش مصدق انت يا خالد
عصام: عمي دا خالد انا مش مستوعب اذي تشك فيه
كان احمد ينظر لهم فقط ول يتحدث يريد ان يعرف هل الثقه التي ذرعها سنوات في هذه العائله هل ستهزم بهذه السهوله فهو يعلم ببرءه خالد.

محمد: للاسف الشديد انا معرفتش اربي ليه ياخالد دانا مش بعتبرك ابني دانا اعتبرتك اخويا الصغير عمري ما عملتك كابن لييه ليه كدا
اسر: ياعمي دا خالد مش واحد غريب اذي بس تقول كدا
سهير: محمد خالد مستحيل يعمل كدا.

منه واهو عمل ولازم يصلح غلطه ويتجوزني
صفعه قويه تلقتها منه والصدمه الكبري من قام بضربها
ياسمين: انا مش مصدقه اذي واحده فيها كميه الواساخه دي انتي بني ادمه قذره وصلت بيكي الواساخه انك تسوقي سمعتك عشان حبك المريض بخالد
صدم الجميع برده فعل ياسمين
منه انا.

ياسمين: انتي حقيره انتي اذي تفكري اني ممكن اشك في خالد صفر في الميه انا كنت مصدومه فعلا بس فيكي مفيش بنت تصور نفسها الصور دي وتفضح نفسها انتي صعبانه عليا اوووي عايزاني اصدق ان خالد ال عشت طول عمري معاه هنا في بيت واحد والكل كان عرف انه بيحبني محاولش انه ياذني ول حتى بعد الجواز قدر ظروفي ال مريت بيها واستحملني ممكن يعمل كده اطلعي بره احسن ما افقد اعصابي عليكي.

سها سمعتي ياحلوه عارفه الباب ول نعرفهولك
ندى: انا بقول نكلم الحرس يطلعوها
ياسمين: وعلى ايه ياندوش يوسخوا اديهم
هي شاطره هتمشي لوحدها مش كدا يا ها يا ايه نسيت الاسم
سها بين كدا ذيلخه او فوقيه مش فاكره
ندى: ههههه بين اسمها الطاف
امال: ههههه كفيا يابنات حرام مسكينه
سهير: هههه هي فعلا مسكينه لما فكرات انها توقف في وشنا داحنا حريم عيله الدالي
امال: بره بقا شكلك بقا ذباله.

خرجت منه وعيناها يتطير منها الشر والوعيد بالهلاك
عصام: هههههه يانهار الوان
اسر: كتجوزين عصابه ياجدعان حتى انتي ياماما
امال: امال ايه داحنا ال توهنا الاجانب يابني
ندى: ههههههه والصين والهند والبلاد كلها
سهير: وهي تحضن ندى وياسمين ربنا يخليكم لبعض يابنات ويحرمناش منكم
سها وانااااا اوعي يابت انتي وهي انا باتنين انا وابني
امال: ايه ده يعني هبقي تاتا مش عايزه اكبر
اسر: هخليه يقولك يامله
امال: لااااا.

اسر: ليبيه ياامال بس كدا
احمد: وهو يتجه لياسمين ويحتضها هي وندى اميراتي انتم كنت متاكد ان محدش هيصدق كدا على خالد
اسر: بس اخوك صدق ياخويا
محمد: وهو يتوجه إلى خالد المصدوم من رده فعل ياسمين
محمد: انا اسف ياحبيبي
خالد: متتاسفش يابابا حصل خير
محمد: طب مش هتجيب بقا
خالد: اجيب ايه
محمد: حضن لابوك ياض
احتضن خالد ابوه
اسر: يابوص يابوص
عصام: عايز ايه ياذفت
اسر: عليا النعمه ماعايز حاجه كنت هاخد حضن بس.

ضحك عصام بصوته الرجولي الجذاب وحضن اخيه
اقترب محمد من عصام
محمد: انت اذي بتثق في خالد كدا ياعصام
عصام: لاني عارف الموضوع كله انا وخالد اكتر من الاخوات ياعمي الثقه موجوده من سنين مش سهل حد يكسرها
احمد: انا فخور بيكم ياولاد بجد عيله الدالي هتفضل عيله واحده
جلس الجميع ليتناولوا العشاء
سها احلي حاجه الاكل شئ عظيم
عصام: والله طب كويس كلي هات ياخالد بسرعه
خالد: اجيب ايه
عصام: هات الفراخ دي البت حامل لازم تتغذا.

سها حبيبي يابوص والله
ندى: هههههه وانا عايزه شوكلا يا بوص
عصام: وهو يغمز لندي الشوكلا بتاعتك فوق ياقلب عصام
ياسمين: يعني هي شوكلا ودي فراخ واخت البوص انشالله
محمد: اخت البوص دي ليها حاجه تانيه
اسر: هاتلها غزل البنات وهي تحبك ياحوده ههعععع
احمد: بس ياحيوان
اسر: عيب يا ولدي انا هبقا اب ابني يقول عليا ايه الوقتي
امال: هههههه عادي لما يجي هنشتمك حصري ادمه
اسر: اذا كان كدا ماشي
خالد: ياسمين تعالي عايزاك.

واخد ياسمين خالد وصعد إلى غرفته.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة