قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل التاسع والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل التاسع والعشرون

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل التاسع والعشرون

في غرفه خالد
خالد: انتي مصدقتهاش ليه يا ياسمين
اقتربت ياسمين من خالد
ياسمين: انا بثق فيك اووي ياحبيبي انت روحي مش ممكن تعمى كدا
واحم وانا عارفه كل حاجه
خالد: مش فاهم
ياسمين: عصام حكالي كل حاجه ياخالد
خالد: بدهشه عصام
ياسمين: ايوه وقالي كمان انه شايف في نظراتها ليك انها محضرالك حاجه فقالي عشان استعد ليها واستعديت
خالد: ولو مكنش فالك حاجه
ياسمين: برضو مكنتش هصدق ياخالد انت استحاله تعمل كدا.

اقترب خالد منها وضمها إلى صدره بحب شديد
خالد: ربنا يخليكي ليا ياحبيبتي
ياسمين: ويخليك ليه ياقلبي.

بعد مرور 6 اشهور
سها واد يااسر اصحي يالاه
اسر:
يخربيت اسر على بيت ابو اسر نعمين.

سها عايزه اكل بيتزا
اسر: امال اربع الكرتين ال على الارض دي ايه
سها ماكلش الله احنا اتنين قوم اطلب 6 * 7كرتين كدا
اسر: احنا الفجر يابنت المجانين
سها ماليش فيه يااسر اتصرف اصل اكل في ايدك انت حر
اسر: لا هتصرف حاضر دك نيله وانتي بقيتي شبه البيج شو كده
سها بتقول حاجه ياذفت
اسر: ابدا يا روحي بقول حاضر هصحي الواد خالد يعملك 16 بتزا تتسلي فيهم اما النهار يطلع
سها تصحي خالد تمشي على صوابع رجلك ماليش فيه.

في غرفه خالد
خالد: سمع دق على باب الغرفه
يايمين خالد حد بيخبت
خالد: نامي يا روحي دا الذفت اسر ذي كل يوم عايزني اعمل بيتزا للبيج شو
ياسمين: ههههههه كدا
خالد: وهو يستدير لها احلي ضحكه في الكون اقترب خالد منها
اسر: الحقني يا خال انتم بتعملوا ايه
خالد: انت داخل زريبه يا حيوان
اسر: دا وقته ياخالد البت هتاكلني قوم اعماها 15 او 16 بيتزا بسرعه
خالد: ليه هنفتح فرن
اسر: مش ابني ياجدع.

ياسمين: هههه خلاص ياخالد انا هجي معاك
اسر: لا كدا مش هيشوف شغله هيقف يسبلك بعينه الخضره دي ومش هنخلص
خالد: غور يالا
اسر: عليا الطلبات مانا متتحتح من غيرك
وبالفعل اخذ اسر خالد ونزل المطبخ.

في غرفه ندى كانت تنام في حضن اميرها
حتى استيقظت من النوم وهي تشعر بالم شديد وصداع اشد
فتوجهت إلى الهاتف حتى تطلب قهوه كي تسكن الامها
ولكنها نظرت إلى الوقت فلبست الروب ونزلت حتى تصنع ماتريد.

في المطبخ
كان خالد يصنع البيتزا
وياسمين تجلس امامه وهي تتطلع له بحب شديد، واسر ياخذ البيتزا التي انهاها خالد ويعطيها لسها التي تجلس على الطاوله الموجوده بالمطبخ
ندى: اي ده انتم بتعملوا ايه
ياسمين: ذي كل يوم يختي
ندى: وهي تضع يدها على دمغها ااه
اسر: عت ياسمين اليها
ياسمين: مالك ياندي
ندى: دماغي صداع هيموتني
خالد: اسر هات حبوب للصداع بسرعه اقعدي ياحبيبتي
سها وهي تاكل الف لاباس عليكي ياندو.

ياسمين: خاليكي بالنتي فيه
سها اوك هات ياخالد البيتزا ال بالجمبري دي هات
ندى: وخالد وياسمبن
عصام: وهو يركض إلى ندى بلهفه حبيبتي مالك قلقت مالقتكيش جنبي انتي كويسه
ندى: انا كويسه يا قلبي
خالد: تيرررا احم احنا موجودين ياخونا
عصام: بس يالا
خالد: حاضر يابوص
اسر: خدي يا ندى الحبوب اهي
عصام: حبوب ايه
ندى: متقلقش يا عصام مصدعه بس مش اكتر
عصام: الف سلامه عليكي ياروحي طب ايه ال نزلك بس كنتي صحتيني.

سها وهي تاكل واد يااسر هات الكاتشب ده
اسر: اتفحي ياختي مش شايفه الرومانسيه
سها رومانسيه ايه ياعبيط استني بس اول ما تحمل هيزالوا بعض بالجذم
عصام: مين دوا ياحيوانه انتي
سها والنبي يابوص الله يخليك اديني الطحينه دي اصل ابن اخوك بيحبها اووي
وانت ياخالد واقفت ليه اعمل كمان دول 10 بس
عصام: خالد ندى ياسمين
اسر:.

في الصباح الباكر
يجلس الجميع حتى ينتاولوا الفطور
احمد: العصابه امبارح كانت كلها في المطبخ
اسر: مش بمزاجنا ياخويا اعملها كمان مره وانت تشوف
عصام: اخرس يا ذفت
اسر: حاضر
خالد: عارف ياحيوان لو ايدك دي لمست باب اوضتي هولع فيك انت وهي وابنك الرزل ده سامع
اسر: لا
عصام: ندى مالك ياقلبي مش بتاكلي ليه
ندى: بتعب لا انا ماليش نفس هطلع انام شويه
امال: مالك بس ياحبيبتي.

ندى: انا كويسه ياانطي بس صداع هطلع انام شويه وهبقا كويسه
عصام: خلاص تعالي انا هطلعك
ندى: لا ياعصام خليك انا هطلع بالانسير
اتجهت ندى إلى المصعد ولكن احست بدوار شديد والرويا لم تعد واضحه امامها
فراها عصام وركض اليها حتى استقرت بين يداه
عصام: بفزع ندى ندى حبيبتي انتي كويسه
احمد: اتصل بالدكتور فورا ياخالد
حملها عصام إلى غرفه والده ووضعها على الفراش
حتى حضر الطبيب
كان الجميع في حاله خوف شديده.

حتى خرج الطبيب ركض الجميع اليه
الدكتور الف مبروك يا احمد بيه هتبقا جد
ادم: عت عين عصام من الفرحه هل فعلا سيكون له ابن من ملكه قلبه يالها من فرحه كبيره اعطاها له الله
كان الجميع سعداء بهذا الخبر
اسر: خالد
خالد: نعم
اسر: ذود عدد البيتزا عشان ندى
محمد: ههههه ايوه يابني بس ندى متحبش البيتزا
خالد: انا نفسي اعرف الشيفات ال مشغلنهم هنا فين
سها والله ياسلفي ياعسول انت مفيش ذي نفسك
ياسمين: انتي بتعكسي جوزي يابت.

سها اه اصل الصراحه مز
اسر: دانتي نهار اسود.

في الغرفه الموجود بها ندى
عصام: مبروك ياقلبي
ندى: وهي تضع يدها على بطنها انا مش مصدقه
عصام: لا صدقي ياحبيبتي هيبقا عندنا بنوته شكلك
ندى: لا انا عايزه ولد شكلك ويخد عيناك الحلوه دي
عصام: بضحكه جذابه ههههه خلاص متزعليش البنوته هتاخد لون عيني
ندى: انا فرحانه اوووي ياعصام
عصام: وانا اكتر ياروح قلب عصام
اسر: وانا فرحان انا كمان
ندى: يامامي خضتني يااسر.

اسر: سلامتك من الخضه ياندوشه دانا جاي انقذك من الكونب ال ماشي في الحوامل
ندى: مش فاهمه
اسر: لعصام اوعي كدا ياخويا اما نفهم البونيه
بس ياختي اياكي تهودي نفسك في الاكل اصل تبقي ذي سها
ندى: ههههه وايه كمان
اسر: البوص
ندى: ماله
اسر: عايزاك كل يوم تمشوريه طلبات انا بتوحم على كبده على لحمه على اي حاجه المهم القيه بيجري
ندى: ههههه حاضر
عصام: بالنسبه للنجفه يااسر
اسر: مالها النجفه.

عصام: شكلك فيها هيكون ايه تعال نشوف
اسر: وعلى ايه ندى بلاش طلبات ياحبيبتي
خالد: وهو يحضن ياسمين قلبي مش هتطلبي مني حاجه
ياسمين: ههه غزل البنات
ندى: وانا ياعصام عايزه شوكلا
عصام: قلب عصام عيوني حاضر
سها وانا يااسر عايزه بيتزا وحوواشي وكشري مصري وكفته وكاتشب وشبسي وا
اسر: بسسسسسس ايه فاتح مطعم ادمك
سها كدا ماشي يااسر ماهم ادامك اهو كل واحده طلبه طلبات وهو واقفوا
عصام: سها ياحبيبتي طلب مش محل طلبات.

سها كده ياعصام طب والله ماانا اكله
خالد:
خالد: نعمين
سها اعملي بيتزا
الجميع
ههههه كدا فاضل الفصل الاخير هنزله باليل ونفوق بقا لسي ادم بتاعكم ده هههه.

في غرفه ندى كانت تستعد حتى تذهب للطبيبه للمتابعه
ياسمين: ندى انا جسمي مضغدغ هموت
ندى: بابتسامه يمكن حامل ياياسمين
ياسمين: بس ياندي هواي حد يتعب في القصر يبقا حامل
ندى: ياسوسو اسمعي الكلام بس تعالي معيا عند الدكتوره ونشوف مش هنخسر حاجه
ياسمين: اوك
سها انا سمعت كل حاجه بس مفهمتش حاجه
ياسمين: وانتي من امته بتفهمي
سها شوفتي بتتريق عليا اذي ياندي
ندى: بس يا ياسمين سها عسل وبتفهم على طول
سها اكيد يابنتي.

ندى: طب يالا يا ياسمين.

في الاسفل
احمد: عملت ايه ياخالد في الملفات
خالد: تمام ياعمي
محمد: كده كويس كمان عصام راسي المناقصه علينا
خالد: البوص لا يقدر عليه الاعداء
محمد: هههههه فعلا
احمد: وصاحب البوص ال البوص من غيره ما يبقاش بوص
دخل عصام
عصام: فعلا يابابا انا من غير خالد مش بوص
خالد: خلاص ياخويا انت صدقت نفسك انت اخويا ياعصام واحنا بنكمل بعض
اسر: واسر ابن الجيران دك حشه في معامعيك انت وهو
خالد: ههه ياشيخ ارحم امنا من لسانك ده.

عصام: اذي دا اسوره الكوم الكبير
اسر: بجد ياعصام
عصام: بجد يا اسوره
اسر: واد ياخالد البوص بيدلعني ياض
خالد: الصبر خير يااسوره
اسر: ههه تصدق تما تجيب حضن بقا يابوص.

عند الطيبيه
الدكتوره بعد ان كشفت على ندى
انتي محتاجه تتغذي شويه يا مدام ندى لانك ضعيفه والانيما واطيه عندك جداا وده ال سببلك الاغماء
انا هكتبلك شويه ادويه تمشي عليها وانشاء الله خير
ندى: شكرا يا دكتور دي ياسمين بنت عمي احنا شيكين انها ممكن تكون حامل
الدكتوره طب اتفضلي معيا كدا يا مدام ياسمين
ياسمين: لا انا مش عايزه اكشف اصلا مش بحس باي اعراض
الدكتوره عادي ياحبيبتي في ناس كتير كدا.

ذهبت ياسمين مع الطيبه لكي تفحصها.

في القصر
عصام: عي ندى فين ياعمي
محمد: اخدت ياسمين معها عند الدكتوره عشان تتطمن على البيبي هههههه نفسها تشوفه
عصام: انا قولتها هجي معها خلاص هكلمها واروح اجيبه
محمد: ماشي يا بني
عصام: الو
ندى: ايوه ياحبيبي
عصام: كده ياقلبي مش قولتلك اني هجي معاكي بكره
ندى: مقدرتش ياعصام كان نفسي اشوف البيبي اووي
عصام: وشوفتيه
ندى: ايوه حاجه صغننه اوووي
عصام: هههه بكره تكبر
ندى: انت مصمم انها بنت
عصام: ايوه وهسميها مليكه.

ندى: الله مليكه اسم حلوو اووي
عصام: طبعا لانها جزء من ملكه قلبي
ندى: عصام
عصام: روحه
ندى: بحبك اووي
عصام: هههههههههه هههههه هبقي اكلمك وانتي جنبي عشان اسمع كلمه حلوه كده
ندى: هههه اكيد ياقلبي
عصام: قلبك بس
ندى: ههه لا ونبضه
عصام: وايه كمان
ندى: وروحي
عصام: وايه
ندى: وسلام بقا عشان بتكسف
واغلقت ندى الهاتف دون ان تستمع لعصام
عصام: ههه مجنونه بس بعشقك.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة