قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل العاشر

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل العاشر

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل العاشر

سفيان بحزن: انتي بتعملي ايه هنا يا مها
مها: كنت بتمشي وبفسح الولاد ولمحتك واقف قولت لازم اسلم عليك و انصحك من الوقفة دي لاني عارفة اخرتها
سفيان بحزن: ولادك دول يا مها
مها: ايوا ولادي سفيان وسيف
سفيان بدهشة: سميتي سفيان يا مها
مها بابتسامة حزن: طبعا كان لازم اسمي علي اسمك المهم انا لازم امشي عشاغن الولاد مياخدوش بالهم من حاجة وكمان عشان متاخرش علي جوزي وانت خلي بالك من نفسك.

سفيان بحزن: وانتي خدي بالك من نفسك ومن ولادك وبيتك وجوزك ربنا يسعدك
في بيت رحيق
رحيق: اني زهقت ياما بقا من القرف دا
حسنات بحزن: يالا ربنا هيعوض عليكي بسفيان بي هينيكي يا بتي
رحيق بحزن: الخوف كله من سفيان دا يامه
حسنات: ليه بس يا بتي دا شكله ولد حلال قوي وطيب
رحيق وبتلوي شفايفها: طيب دانتي اللي طيبة يامه ربنا يسترها بقي.

حسنات: المهم انتي شيلي محمود دا من دماغك دا مهينفعكيش يا بتي اصلا امه بتكرهني من زمان وعايزين ياخدوكي خدامة ليهم اني خبرة الكلام دا زين وسكته مهتكلمش عشان انتي كنتي رايدة لكن اني لو علي عمري ما اوفق ابدا علي محمود دا
رحيق بحزن: خلاص يامه عمره ماهيبقي لي
ايمان: احنا هنفضل نرغي كتير و سايبين الدار يضرب يقلب معرفاش هتفضلي مهملة لحد متا ولا خبرة هتعملي ايه لما تتجوزي.

رحيق بغيظ: هجيب خدامين تعملي ولا قولك يا مرت خوي هجيبك انتي تعمليلي
ايمان بغيظ: عملك اسود ومنيل قصدك اني خدامة ولا اي
رحيق ببرود: هو اني قولت كدا انا عملاكي كيف خيتي بظبط وهتعمليلي بس علي العموم وسعي اقوم اشوف اعمل ايه اتعلم شوي
ايمان بتجز علي سنانها: انتي بت مش ساهلة
رحيق بستفزاز: بعض ما عندكم يا مرت خوي
في بيت المنشاوي
امينة برخامة: ايه ولدك عامل ايه.

سوسن بخنقة: الحمدلله كله تمام ربنا يتمملو علي خير وعقبال هشام وهند
امينة: تشكري يا سلفتي هشام كلمني انهاردة و هو مسافر في شغل
سوسن: طيب ربنا يرجعهولك بسلامة ويكرمه يارب
في مصر عند سفيان في البار
سفيان قاعد في البار ومعا واحدة: مالك يا باشا مهموم كدا ليه بس
سفيان بخنقة: مخنوق جدا وعايزك تروقيني
البنت بضحكة مايصة: بس كدا تعالي معايا يا باشا وانا اروقك وابسطك واخليك تنسي نفسك واسمك.

سفيان: ايوا انا عايز انسي الدنيا كلها
البنت: طب يالا يا باشا علي شقتي
في بيت رحيق
ايمان: بص يا محمد اني خوي سيد عايز يتقدم لرحيق خيتك قولت ايه
محمد بغيط: انتي اتجنيتي ولا ايه انا اديت للرجل كلمه خلاص مرجعش فيها خالص
ايمان بزعيق: لي انا خوي مش قد المقام ولا مش قد المقام يعني
محمدبزهق: قد المقام ونص بس مينفعش ابقي مش قد كلمتي مع الرجل مينفعش.

ايمان: علي العموم اتصرف اني رايحة الصبح عند دار ابوي تكون انت تصرفت لما خيتك تتجوز اخوي لطلقني
محمد: يعني هو لكدا لكدا واخوكي مجاش لي من الاول
ايمان: مكنش يعرف انها سابت ولد عمها
محمد بقلة حيلة: الصبح ربنا يسهلها سفيان بية مسافر اصلا
في مصر في شقة بنت الليل مع سفيان
البنت عمالة تبوس في سفيان وهو سرحان: مالك يا باشا انت مش معايا لية و مالك مكتف نفسك ليه بالقميص دا متقلعه.

سفيان سرحان: في كلام مها مترجعش للسكة دي يا سفيان
انت مش كنت بطلت تيجي المكان دا طلامه واقف علي البحر يبقي هتدخل المكان النجس إلى قدامة دا ليه يا سفيان مش كنت توبت علي البارات دي ليه رجعت تياس من جديد
سفيان زق البنت واخد الجاكت بتاعة ونزل من الشقة
تاني يوم علي ابطالنا
في بيت المنشاوي
هند: ومال ولد عمي هيجي امتي من السفر يا مرت عمي
سوسن: معرفاش يمكن يجي علي المغرب انهاردة او بكرة هكلمه شوي كدا.

هند: طيب ربنا يجيبو بسلامة ونفرحو بيه
في الفندق اللي في سفيان
سفيان بيتكلم في التليفون: لا اني جاي انهاردة محدش يسلم بضايع من المصنع غير لما اجي مش عاجبة يلغي العقد منقصاش قرف يالا سلام دلوقت عشان معي وتينج
سفيان قفل مع العامل ورد علي امه: ست الكل وحشاني قوي والله
سوسن بفرحة: انت اكتر يا ولدي هتيجي امتي
سفيان: هلبس وهنزل افطر في الفندق وهاجي علي طول.

سوسن: طيب خد بالك من نفسك وانت سايق عشان انت سوقتك عفشة
سفيان: خليها علي الله يامه عمر الشقي باقي
سوسن: ربنا يسترها عليك يا ولدي يا رب
في بيت رحيق
ايمان بخنقة: اني رايحة عند دار ابوي لاخر النهارد وانتو اعملو اكل وواضبو البيت انهاردة
حسنات: روحي انتي يا بتي واحنا هنعملو كل شي.

ايمان: صحي المفعوصة اللي نايمة دي ايه هتخلل من النوم ولا هتبقي تروحي انتي تعمليلها في دار جوزها ونبي بتك دي هتجيلك من يوم الصباحية
حسنات بزهق: لا هقوم اصحيها يا بتي اتكلي انتي علي الله عشان متتاخريش
في البلد محمود بيرقب بيت رحيق وبيشوف اللي داخل واللي خارج.

محمود بيضحك ضحكة خبثة: ايوا كويس كدا قوي محمد راح الشغل و مرتة شكلها رايحة مشوار بعيد عشان واخده عيالها ولا وجتلك علي الطبطب يا واد يا محمود ومرت عمي مهتفتحش الباب خالص عشان تعبانة يعني اللي هتفتحلي رحيق هههههه اما وريتك يا محمد وحطيت راسك في الطين مبقاش اني محمود
داخل بيت رحيق
حسنات بتصحي رحيق: قومي يا بتي قومي الدار مكركبة و كل شي فوق دماغي واني لوحدي
رحيق بنعاس: وفين مرت ولدك.

حسنات: مرت خيك راحت دار ابوها
رحيق بفرحة: غضبت مانت كريم يارب
حسنات ضربتها علق ايديها: اعوذ بالله غضبت ايه راحة زيارة قومي يا بومة قومي
رحيق بتافف: قايمة قايمة مقمش في مرة يقولو اخوكي طلق مرت اخوكي
حسنات بتبرقلها عنيها: يا بتي حرام عليكي حرام عشان اخوكي وولاد اخوكي
هما فوق سمعه خبط جامد جدا
حسنات: قومي شوفي مين بيخبط كدا قومي
رحيق بخنقة: طيب قومت اهو قومت مين مين انا جاية اهو.

فتحت رحيق واتصدمت بي محمود ان هو اللي بيخبط
رحيق بتوتر: نعم يا ولد عمي عايز ايه اخوي مش هنا لما يجي هقوله انك جيت عن اذنك
محمود ويدعي القلق: اني اني عارف يا بت عمي ان خيك مش هنا منا جاي عشان كدا
رحيق بخضة من منظرة: في ايه يا محمود في ايه محمد في حاجة
محمود: هقولك بس متخبريش مرت عمي لاحسن يحصلها حاجة
رحيق بقلق: قول قلقتني قول
محمود: محمد خيك الارض القبلية ولعت بي والبلد كلها مقلوبة هناك.

رحيق ضربت علي قلبها: وهو ايه اللي ودا هناك في الارض المهجورة دي دا كان رايح المصنع يالهوي يا خوي
محمود: بس وطي صوتك عشان مرت عمي البسي شي وتعالي معايا شوفي بس متخبريش مرت عمي
حسنات: مين اللي كان علي الباب يا رحيق
رحيق بتهتهه: دي البت زينب صحبتي عايزاني اروح ادي لامها حقنة هروح عشر دقايق واجي
حسنات: طيب روحي يا بتي ومتتاخريش وربنا يشفيها ام زينب ست طيبة.

رحيق مشيت مع محمود بسرعة وراحو المكان اللي محمود قالها عليه
رحيق بستغراب: يعني مفيش شي ولا البلد مقلوبة ولا في شي والمكان مهجور اهو زي مهو
محمود بواقحة: مهو مفيش حاجة انا جبتك لي اني
رحيق بخوف: يعني ايه مفهماش
محمود بيقرب منها بوقاحة: اني هفهمك يا حبيبت قلبي.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة