قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل السادس عشر

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل السادس عشر

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل السادس عشر

هشام بسرحان: الحكايه ومافيها يامه اني مرت سفيان هيا دي البت اللي كان نفسي اتجوزها
امينة ضربت علي قلبها: دي وعرفتها منين وكيف كنت هتحبو بعض ولا اي
هشام بخنقة: نحب بعض مين يامه بس يمكن اني حبتها زي ما هيقولو حب من اول نظره لاني مشفتهاش غير مره واحدة وحبيتها قوي يامه
امينة بدايق علي ابنها: اني مهخليهاش تتهني بس احكيلي كيف اتقبلتو
هشام بتردد: ولد عمها كان هيغتصبها واني لحقتها.

امينة ضربت علي قلبها: ولد عمها كان هيغتصبها يا مراري الطافح ولحقتها ولا اغتصابها
هشام بتنهيده: لحقتها الحمدلله
امينة بخبث: وانت متاكد انك لحقتها
هشام بستغراب: طبعا يا امه ايه يعني مفهمش اني
امينة بخبث: طيب اعمل نفسك متعرفش شي
هشام: ناوية علي ايه يامه معيزينيش نتكلمه علي ولايه احنا معانا وليه
امينه: اني مهتكلمش علي حد اني هنبها ولد عمك حرام يمكن مغشوش فيها ولا حاجة
هشام: امه بقولك اني لحقتها لحقتها.

امينة: بس مليكش دعوة انت بلكلام دا اني هتصرف
في بيت ابن عم رحيق
سعديه بحقد: بيقولو البت رحيق العقربة اتجوزت جوازه محدش يحلم بيها رجل ايه ولا كل الرجال
محمود بزعيق: وانتي هتقوليلي الكلام دا ليه متغور في داهيه تتجوز ولا تتجناز حتى اني مالي
سعديه: اني بعرفك بس دي بت سوسه وهتبص لفوق
محمود: واني هخليها تنزل علي جدور رقبتها هيا وجوزها وتتكسر رقبتهم كمان اصبري بس علي وهفرجكك
في صباح جديد بيت سفيان المنشاوي.

رحيق بتصحي سفيان: سفيان سفيان قوم عشان تفطر
سفيان قام فتح عينه نص فتحه: انتي قولتي ايه
رحيق: بقولك قوم افطر
سفيان: غير الفطور قولتي ايه
رحيق بتفتكر: سفيان قوم عشان تفطر قولت كدا
سفيان بغيظ: حسك عينك من انهاردة تقولي اسمي كدا
رحيق بعدم فهم: كدا كيف يعني
سفيان بحده: متقوليش سفيان بس قولي سي سفيان
رحيق بستغراب: اني من يوم ماجوزتك بقولك سفيان بس وغير كدا انت جوزي ومن حقي اقولك سفيان من غير الالقاب.

سفيان بصرمه: اسمعي اللي هقولك علي من سكات وعتبريني ولا جوزك ولا زفت
رحيق: بس ايه اللي خلاك تقول كدا فجاة وغيرك
سفيان قام وقف ومسكها من دراعها: انتي هترغي كتير ليه وواقفة تردي علي كلمه بكلمه.

رحيق بدموع: انت قايم من النوم تقول يا شر اني عملتلك ايه لي دا كله عادي عايزني اقولك سي سفيان اقولك سي وسيدي ويارجلي وكل شي بس مهيبقاش بطريقه ارحمني ارجوك انا طول عمري متعذبه متجيش انت وتعذب فيا اكتر بس انت عذابك شديد قوي مهتحملهوش
سفيان هيحن ليها بس كبرياءه وغروره مش سمحله بكدا
سفيان بحده: انتي هتنوحيلي علي الصبح دي عيشه قرف وانتي حرمه نكديه الواحد قرف منك وسعي كدا خليني اتخل اتسبح.

في الاسفل في بيت سفيان
امينة بخبث: ايه هيا الغندورة دي هتفضل عامله فيها عروسة كتير ولا ايه واحنا نخدمها
سوسن بحده: دول ملهمش اربع ايام متجوزين وغير كدا ولدي ومرت ولدي واني هخدمهم علي عيني اطلعي انتي منها يا سلفتي وهيا تعمر
امينه بغيظ: اي تعمر ليه اني لخربها ولا ايه
سوسن: سلفتي اخرجي من دماغي مش عارفة حساكي عايزه تعملي نصيبه ليه
في غرفة رحيق وسفيان خرج من الحمام بسرعة ولفف فوطة حوالين وسطه فقط.

سفيان بخضة: في ايه في صوت عالي تحت ليه
رحيق كانت بتلف حجابها: ايوا معرفش في ايه اني هلف الطرحة واشوف في ايه
سفيان بحده: لا اصبري هننزل مع بعض متنزليش لحالك
رحيق: حاضر يا سي سفيان
سفيان بصلها وسكت وكلم نفسه: البت دي غلبانه قوي وكل حاجة تسمع الكلام وباين عليهة هتبدي تحبني واني كمان شكلي حنتلها بس كيف وهيا هتحب حد تاني واني في حد تاني ماثر علي قلبي لا اني حاسس انها هتحبني اني لازم اعرف ايه اللي في قلبها.

سفيان رجع لوعيه: يالا ننزل نشوف مين هيتشاكل
في الاسفل عند سوسن و امينه
سوسن: وقسما بالله اشوفك هتتكلمي علي مرت ولدي في اي شي يخصها مهتعرفي هعمل معكي ايه
امينة بتلوي بوزها: مرت ولدك اها لو تعرفي اللي فيها مكنتش هتقولي كدا
سوسن بستغراب: اللي هو ايه ان شاء الله احترمي نفسك انتي زودتيها قوي
انتو بتتشاكلو ليه علي الصبح في ايه وحسكم عالي كدا ليه في ايه يامه في ايه يا مرت عمي.

سوسن بتحاول تتداري عشان رحيق: مفيش يا ولدي دا اني ومرت عمك بنتخانق علي مين يحضر الفطور للعرسان
سفيان بعدم اقتناع: كل دا عشان الفطور كنتو ناده علي عروستي تجهزو وكمام كنا دوقنا من ايديها الحلو دي وجهه كلامه لرحيق بغيظ مش كدا يا قلبي
رحيق بتوتر وبتحاول تبتسم: طبعا اني تحت امرهم اعمل اي شي يقولولي علي
سفيان وفاهم ايه السبب بس بيستعبط: وانتي فين بتك يا مرت عمي مصحيتش ليه لحد دلوقت.

امينة بتهتهه: نعسانه عشان تعبانه يا ولدي
سفيان: من هنا ورايح كله يصحي في وقت واحد وكل واحد يعمل شي في الدار مش حد وحد فهماني يا مرت عمي
نزل هشام وسمع كلام سفيان: وشمعنا بتوجه الكلام لامه يا ولد عمي
سفيان بصرامه: اني اوجه الكلام لي اي حد هنا واللي معجبهوش الباب يفوت جمل يا ولد عمي
هشام: يعني انتو هتطردنا من الدار انت مهتحكمش علينا احكم بس علي مرتك الاول.

سفيان الدم غلي في عروقة: انت هتجيب سيرة مرتي داني هقتلك يا كلب
سوسن: اهدي يا ولدي مهيقصدش اعوذ بالله دا شيطان استعيذو بالله كدا
سفيان فضل يضرب في بكل غل والكل بيحاول يفكهم من بعض
سوسن: اوعي كدا يا مفتري الله ياخدك غور
رحيق بدموع: سفيان اهدي ارجوك دا خيك برضو
سفيان بحده: امشي اطلعي فوق انتي اطلعي
هشام بتعب: هتضربني يا ولد عمي عشان حرمه داني اللي حفظت علي شوية من شرفك منها.

سفيان بصدمة: انت هتقول ايه انطق وبدا يضرب في بهستريا انت كمان بتتكلم عن شرفي
رحيق بدموع: اهدو هشام ارجوك ارجوك بلاش
سفيان بحده: هو ايه اللي بلاش واطلعي فوق مش بتسمعي ليه الكلام وحسابي معكي بعدين اطلعي.

امينة بغل وكره وحقد: ايوا لحقها من تحت يد واحد كان هيغتصبها وكمان ولد عمها وكانت معه في منطقة فاضية وهو شالها من تحت يدو والله واعلم ولد عمها عمل فيها ايه وبتريقة انت اللي خبر عنينا مانت اللي جوزها وخبر ان كانت بت ولا مش بت
ورحيق لسة كانت طلعة زي ما قالها سفيان سمعت كلامهم ثبتت مكانها بدموع وبكاء هستيري.

سفيان بزعيق وعصبيه: انتو مش تمام وبتتكلمو علي شرف مرتي انتو مش عارف قولكم ايه غير اطلعو دلوقت من بيتي
امينه بستهزاق: اسالها اهي عندك اهي خليها تخبرك بنفسها
سفيان بص ناحية ومصدوم: رحيق ايه الكلام دا حقيقي
رحيق ومازالت ثابته مكانها علي السلم منهاره ومش بترد علي حد ولا علي سفيان
سفيان راح لعندها بكل غل وعصبية وبدا يضرب فيها بالاقلام: انطقي انطقي.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة