قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الرابع

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الرابع

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الرابع

محمد بعصبية: يعني انتي قليلة الادب يا بت انتي انا كداب ثم صفعة قلم علي وشها كداب ولا هو اللي كان بيلعب بيكي وبيضحك عليكي وعارف انك هبلة
رحيق ببكاء: لا هو هيحبني وانا متاكدا بس معرفش انت قولتله ايه وهو قالك ايه
محمد بغيظ: انا هقولك قالي ايه قالي ان معا سنة ولو جاهز كمان فيها وقالي بكل برود براحتكم ودا اللي عندي يعني هو مش عايزك مش عايززززززك افهمي بقي.

رحيق بنهيار: انا ممصدقاش اللي بسمعو دا ازاي بسهولة دي يتخلي عني ازاي
محمد بزعيق: هو حصل حاجة ما بنكم يا بت انتي ولا ايه انطقي
حسنات: ايه اللي بتقولو دا يا ولدي انت خابر اختك زين متعملش كدت ابدا
رحيق بتبص لمحمد بصدمة ودموع ومش بترد
محمد: ممكن تعرفيني عاملة في نفسها ليه كدا و ليه مش بترد عليه.

رحيق بنهيار: عاملة كدا لان قلبي موجوع بعمل كدا لاني مش مصدقة بعمل كدا لان معرفش ليه الدنيا جاية عليه كدا بعمل كدا لان اخويا اللي عرفني زين بيشك فيه و اخلاقي سيبت ايه انت للناس التانية لما انت ياللي اخوي بتقول حصل ما بنكم حاجة
محمد بعصبية: انتي لسة هتردي عليه وابتدا يضرب فيها بكل قوتة انا اول عريس هيجيلي بعد الزفت دا هوافق عليه حتى لو هو مين في اقرب وقت هجوزك لازم هجوزك واجبلك واحد يربيكي علي حق.

رحيق ببكاء: انت ليه بتعمل معايا كدا ليه عملتلك ايه اني
محمد: بلا عملتيلي بلا معملتيش انا مش ناقص قرف كل شوي اتخانق مع واحد شكل بسببك
رحيق: طيب انا ايه ذنبي يا اخوي دا اني مبطلعش من باب الدار
محمد بغضب: ذنبك انك حلوة والعين عليكي كتير ودا عملي مشكلة
ايمان بغيظ: فين الحلاوة دي في بنات احلي منها كتير.

محمد بنرفزة: مهنكدبش علي نفسنا لا حلوة وحلوة قوي كمان انتي تعرفي مسمينها ايه في البلد اجنبية الصعيد وانا اسمع كدا ودمي يفور وامسك الواحد في اكسر عضمة هفضل بقي لغابت امتي علي كدا
رحيق بحزن وحطه وشها في الارض: اللي انت عايزو هعملهولك يا خوي بس اصبر علي محمود شوي
محمد بعصبية: تاني تاني طيب علي الطلاق موضوع محمود دا انتهي ولو حتى جي وقالي هتجوزها بكرة هقولو لا برضو ريحي حالك بقي.

رحيق بكت بهستريا وجريت علي فوق
في بيت المنشاوي
هند: هيتجوز يا امه تفتكري ممكن يتجوز غيري
امينة: لا يتجوز غير مين هيتجوزك انتي اكيد مفيش غيرك في وشه وبنت عمه وانتي اوله بي
هند بخنقة: مش عارفة حاسه غير كدا ليه يا اما
امينة: بعد الشر قولي بس ان شاء الله يكون ليا مش تفولي يا وش البوم
فجاة سمعو صوت عالي من غرفة سفيان
سفيان بصوت جهوري: انتو يا بهايم ياللي في الدار
هند بخوف: في ايه يا ولد عمي صوتك عالي كدا ليه.

سفيان عيونة مثل البركان: مين اللي دخل قوضتي وانا نايم
هند بخوف: معرفش والله يا ولد عمي بس ايه اللي حصل يعني
سفيان: مين طلع صندوق الصور دا من الدولاب ومين لعب في
امينة بخوف: يالهوي ونبي منعرف يا ولدي شوف امك
سفيان بصوت رجولي عالي جدا: امه امه
سوسن كانت عند صالح سمعت صوتة: خير سفيان بينادي كدا ليه ربنا يسترها يارب
دخلت سوسن غرفة سفيان
سوسن بقلق: مالك يا ولدي صوتك عالي ليه.

سفيان: مين لعب في الصندوق دا افهم انا مش قولت 100 مرة محدش يلمس الصندوق دا ولا يجي جنب حد جنبه
سوسن: بس محدش طلع قوضتك ولا جي جنب حاجة يمكن انت طلعتو ونسيت ولا حاجة
سفيان بحزن: لا مطلعتش حاجة بس بحذركم لو لقيتو برة تاني هطربق البيت ماشي اتفضلو انزلو
سوسن بحزن علي ابنها: يالا يا امينة يالا يا هند ننزل سيبو لوحدو
سفيان بص للصور و فضل يبصلها كتير وبعدين حضنها جدا بكل شوق واحتياج.

سفيان: وحشتيني قوي يا بنت قلبي مش قادر انساكي
فلاش باك
مها بضحك: تعرف اني بحبك اووي ومقدرش استغني عنك خالص خالص
سغيان بفرحة: تعرفي اني انت كمان بحبك اوي ومقدرش استعني عنك خالص خالص
مها بزعل طغولي: لا انت كدا بتقالدني وبتضحك عليه صح ياسغيان
سفيان بحب: عمري ما قدر اضحك عليكي خالص يا روح سفيان.

مها بضحك: ياما نغسي يجو بتوع البلد بتاعتك ويشوفو سفيان المنشاوي وهو مع حبيبتو بيبقي عامل ازاي بجد بتبقي حاجة تاني يا سفيان
سغيان وبينظر لعنيها: انا معاكي انسان تاني يا مها انا وانا معاكي بحس نفسي سغيان تاني مش انا خالص بعشقك
مها بضحكة: بموت فيك يالا بقي تعالي نتصور مع بعض
باك
سفيان حضن الصور ومتاثر جدا وبعدين شال الصندوق في الدولاب و دخل يا خد شاور
في بيت اخو رحيق
ايمان بتصرخ: ااااااااه الحقوني الحقوني.

محمد بفزع: مالك فيكي ايه
ايمان بوجع: شكلي هولد هولد
حسنات: بس انتي لسة في اول التاسع يا بنتي
ايمان بغيظ: يعني اعمل ايه تعبانة تعبانة
محمد بخوف: طيب اعمل ايه اروح اندهلك الدايه ولا اخدك علي الصحة
حسنات: لا روح نادي علي خالتك ام صلاح الدايه تيجي تكشف عليها تشوفها ولادة ولا مش ولادة
محمد بسرعة: خلاص انا رايحلها رايحلها بسرعة اهو
ايمان بصويت: بسرعة بموت حرام عليكم.

رحيق بخوف: معلش يا ايمان شدي حيلك شوية ربنا يقومك بسلامة
ايمان بغضب: غوري غوووووري هيا نقصه سهوكتك دي دلوقتي
محمد راح عند ام صلاح الدايه
محمد بينهج من الجري: خالتي ام صلاح مرتي شكلها بتولد تعالي شوفيها
ام صلاح: حاضر يا ولدي ثواني اجيب حاجة من جوة
في بيت المنشاوي
سوسن: ايه يا ولدي رايح علي فين كدا
سفيان: علي المصنع يا امه
سوسن: دلوقتي مش كنت قايل مش هتروح انهاردة
سفيان بزهق: مخنوق هروح امشي رجلي لحد هناك.

سوسن: الله يعينك يا ولدي
في بيت اخو رحيق
ام صلاح كشغت علي ايمان
ام صلاح: لا لسة مش ولادة بس خلاص انتي علي وشك قدامك لا انهاردة بليل لبكرة الصبح
محمد: يارب علي خير بس مش دلوقتي صح اروح شغلي عادي يعني
ام صلاخ: لا مش دلوقتي روح عادي وهيا لسة قدامها لحد بليل كدا
ايمان بتعب: هتروح شغلك ازاي وتسبني لوحدي لازم تبقي معايا يمكن اولد في اي وقت
محمد: مهي امي و رحيق جنبك اهم لو تعبتي هيبعتو يجيبو خالتي ام صلاح.

ايمان: وانت كمان لازم تبقي معايا
محمد بزهق: خلاص يا ستي لو تعبتي خلي رحيق تروح تجيب خالتي ام صلاح وبعدين تبقي تجيلي المصنع تقولي وهيا عارفة المصنع خلاص كدا ارتاحتي انا ماشي
في المصنع
سفيان قاعد بيفكر يتجوز مين بنت عمه وخلاص ولا يجوز مين بس الاوله بيه بنت عمي هو كدا كدا استحالة احب تاني فهيا او غيرها متفرقش
محمد بخوف: السلام عليكم يا باشا اخبارك ايه معلش اتاخرت شوي اصل مرتي عقبال عندك هتولد.

سفيان بزهق: اه يتربي في عزك طيب روح شوف شغلك وخد بالك من شغلك بقي
محمد بفرحة: من عيوني يا باشا عن اذنك
في بيت رحيق
ايمان عمالة تصوت: لا لا مقدراش انا هولد
حسنات: با بنتي ما الدايه كانت لسة هنا وقالت لسة وجوزك اللي لسة ماشي علي شغلة
ايمان بصويت: لالا انا هولد هولد روحو هتوها تاني مش قادرة
حسنات بعدم رضا: روحي يا رحيق يا بنتي هاتي خالتك ام صلاح
مشيت رحيق عشان تجيب ام صلاح.

مكنتش اعرف انك هتسبيني بسهولة دي يا قلبي
التفت رحيق لمصدر الصوت
رحيق بزهق: نعم
يا تري مين دا.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة