قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الخامس

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الخامس

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الخامس

رحيق بزهق: نعم وازاي تقولي كدا في البلد عادي انت مجنون ولا اي
محمود بابتسامة خبث: ليه هو اني مش خطيبك وولد عمك ولا اي
رحيق بحزن: كنت بس انت خلاص بعتني
محمود بخبث وعارف نقطة ضعف رحيق: انتي بتقولي كدا يا حبيبتي ممصدقش وداني انتي رحيق لا علي طول كدا صدقتي كلام اخوكي
رحيق بفرحة: يعني انت لسة عايزني
محمود بابتسامة صفرة: عايزك لاخر العمر يا بت عمي.

رحيق افتكرت مرات اخوها وضربت علي خدها: يالهههههوي نسيت مرات اخويا بتولد وانا رايحة لام صلاح سلام دلوقت
مشيت رحيق وبيبص عليها محمود بابتسامة صفرة وبيضحك علي هبلها: ها البت دي هتفضل طول عمرها هبلة ومتعلقة في الحبال الدايبة
رحيق عن ام صلاح الدايه
ام صلاح: خير يا بتي في ايه تاني
رحيق بزهق: مرت اخوي شكلها بتولد
ام صلاح: منا لسة كشفالها يا بتي ولسة قدامها لليل.

رحيق: يووو انا اعمل ايه طيب هيا تعبانة وتعالي دلوقت معايا لاحسن يطينو عشتي
ام صلاح بستسلام: اصبري يا بتي اجيب حاجتي من جوة الدار
في مصنع سفيان
سفيان بيمر علي العمال وجي عند محمد ووقف بيشوفو وهو شغال
محمد بابتسامة: منور يا بية
سفيان ببرود: متشكر شغلك مشاء الله حلو بس انت عايز شوية التزام بس
محمد: حاضر يا باشا ان شاء الله هلتزم
سفيان: الله يقويك
في بيت المنشاوي.

هشام ببرود: هو المحروس مش هنا ولا ايه سبع البرمبة عمالنا فيها سبع رجال في بعض
امينة بهمس: يا ولدي قولنا 100 مرة احنا عايشين هنا بخيرهم باطل بقي اللي انت في دا
هشام بعصبية: خير مين دا احنا عايشين في خيرنا احنا هو وابو اللي ضحكو علينا وعلي اعمامنا
سوسن سمعته بيتكلم راحت دخلت عليهم.

سوسن: بص يا ولدي انت زي سفيان وانا بنصحك انك تشيل الكلام الفارغ دا من راسك لانه اخرته وحش وساعات بيبقي اخره كرهه و دم وانا مش عايزاكم تخسرو بعض علي اي شي
امينة بتوتر: هو مهيقصدش يا سلفتي دي بس هو مدايق شوي
سوسن بحدة: يقصد ولا ميقصدش انا نصحته وخلاص وانا الكلام اللي سمعته مش هخبر بي عمه ولا ولد عمه لانه هو كيف ولدي بظبط
هشام بغيظ: وان خبرتيهم هيجرا ايه يعني محدش يقدر يتكلم معي انا مش صغير.

سوسن بعصبية ضربتة بلقلم: انا اقدر اتكلم معاك وان معجبكش اخرج من البيت ومتعودش هنا تاني
امينة بغضب: ايه اللي عملتي دا يا سلفتي ازاي تمدي يدك علي ولدي
سوسن: عشان ولدك مترباش وعايز تربية من جديد
هشام بغيظ: وانا عشان اثبتلك اني متربي مهردش عليكي لاني رجل وانتي مرت عمي وانا همشي محدش هيشوف وشي خالص
امينة: ولدي ولدي خد هنا خد عجبك كدا اللي حصل دا.

سوسن: انا عملت كدا عشان امنع نصيبة اكبر ممكن تحصل انتي مفهماش شي
في بيت رحيق
ايمان بصريخ: كل دا ياللي تنضربي في قلبك
رحيق بغيظ: وانا اعملك ايه منا جبت خالتي ام صلاح وجيت اهو
كشفت عليها ام صلاح: فعلا المرة دي ولادة ازاي دا
ايمان بزعيق: انتي لسة هتقولي ازاي خلصيني
ام صلاح: سخنيلي مية يا رحيق بسرعة
ايمان بصويت: لا روحي ناديلي علي محمد بسرعة وخلي امك تسخن المية يالا ااااااه
رحيق بخوف: طيب طيب انا رايحة.

في مصنع سفيان
قاعد ييفكر في اللي هو ازاي وصل لي كدا معقول حياتة دي هتتغير معقول هيجيزعلي يوم ويحب من جديد
فاق من شرودة علي صوت
رحيق بخنقة: انت انت ياللي سرحان انت
سفيان رفع احد حاجبية وجز علي سنانة: انتي تاني نعم يا ام لسان عامل زي المبرد وعايز قطعة
رحيق بغيظ: والله العظيم محد عايز يتقطع لسانة غير انت يا مغرور
سفيان بغضب: يا بنت الناس مش عايز امد يدي عليكي عشان هتبقي عيبة في حق اني سفيان المنشاوي.

رحيق بقرف: يا دي النيلة كل شوية سفيان المنشاوي ايه يعني سفيان المنشاوي دا
سفيان: مش عايز اوريكي انا مين عشان هتبقي عيبة واني رجل ميطلعش مني العيبة
رحيق بعدم وعي: ليه وانت مفكر نفسك رجل ولا اي
سفيان برق عنية علي الاخر وراح ضربها بلقلم: انتي اضطرتيني و لاول مرة امد يدي علي حرمة
بس انتي هانتيني وسكت مرة واتنين وتلاتة لكن تهيني رجولتي مسمحلكيش
سفيان بخبث ولا اوريكي رجولتي بطريقة تانية.

رحيق ببكاء: انت سافل وحقيرة ولا تعني الرجولة بصلة ولا عمرك تكون رجل صعيدي اصلا
سفيان بغيظ: وانا مش متخيلك بت صعيدية اصلا لان مفيش بت صعيدية في قلة حياكي كدا
جي محمد بس مسمعش حاجة
محمد بقلق: ايه يا رحيق اللي جابك هنا خير وبتبكي ليه
رحيق بخوف وبتمسح دموعها: جيت عشان انت قولتلي لما مرتك تولد اجي اخبرك وهيا بتولد.

محمد بفرحة: بجد طيب استني اجي معاكي ممكن بعد اذنك يا سفيان بس استاذن منك امشي بس عشان مرتي بتولد
سفيان بخبث وغل: طيب روح انت يتربي في عزك وخد دول للمولود
محمد بفرحة: ليه كدا بس يا باشا تكلف نفسك بس
سفيان: ولا تعب ولا شي وباذن الله قريب نجي نشوف المولود وبيبص علي رحيق
محمد: تيجي تنور في اي وقت يا باشا ربنا يوسع رزقك
اخد محمد رحيق و روح لمراته
سفيان بيبص علي رحيق بتوعد.

سفيان بغيظ: اما وريتك الرجولة علي حق يا بت انتي مبقاش اني ابن المنشاوي هطلع عينك بس اصبري وكله بلاصول
رحيق ومحمد ماشيين مع بعض
رحيق بتهتهه: اخوي ممكن اقولك شي
محمد بخنقة: قولي اخلصي مش فاضيلك
رحيق بتوتر: محمود عايز يرجعلي وقالي انه ميقصدش الكلام اللي انت فهمته
محمدبغضب: انتي وقفتي واتكلمتي معا كمان ليلتك سودة وقبلتي فين انطقي.

رحيق بخوف: لا مقبلتوش والله يا خوي دا انا كنت رايحة عن خالتي ام صلاح اندهلها كان هو معدي وقالي كدا و مشي علي طول
محمد: انا حلفت بطلاق ان الموضوع انتي خلاص وكمان عشان قلة ادبة دي هحلف تاني عليه بطلاق بتلاتة مهتتجوزي دا بذات وفي عريس متقدملك واحد صاحبي في المصنع و هخلص يجي ايه رايك بقي
رحيق ببكاء: وانا مش هتجوز وهفضل من غير جواز ايه رايك.

محمد بغيظ: احنا في الشارع والناس بتتفرج علينا لمي حالك ولما اروحلك
في بيت رحيق
ام صلاح: الف مبروك بت زي الوردة
حسنات بفرحة: الله اكبر جميلة جدا فيها شبه من رحيق
ايمان بعصبية: رحيق مين انا بتي مش شبها حد واصل بتي هتبقي احلي من اي حد
حسنا بخنقة: يارب يا بتي تشوفيها احسن واحدة في الدنيا
جي محمد ورحيق
محمد بفرحة: حمدلله علي السلامه يا ام عمر
ايمان: الله يسلمك يا حبيبي شوفها بتك حلوة ازاي.

محمد: ماشاء الله حلوة قوي هنسميها زينة ايه رايكم
حسنات: حلو قوي يجعلها زينة يارب
ايمان بقرف: لا مش حلو ايه زينة دا
محمد: لا حلو لايق عليها
في بيت المنشاوي
سوسن بابتسامة: حمدلله علي سلامتك يا ولدي
سفيان: الله يسلمك يا ست الكل اتوحشتك
سوسن بضحكة: ايه حبيب قلبي رايق بس اني كمان توحشتك قوي
سفيان بضحكة رجوليا: ماشي المهم ابوي فايق
سوسن: ايوا فايق كنت لسة عندو وباكله كان فايق
سفيان: طيب كويس تعالي عايزك عند ابوي.

سوسن بقلق: خير يا ولدي في شي
سفيان: تعالي بس يا امه خير
امينة بتهمس لهند: يا تري في ايه يا بت ياهند
هند بعدم فهم: معرفاش يا امه ربنا يستر.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة