قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الثلاثون

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الثلاثون

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الثلاثون

محمود بستغراب: هدوم كمان يا باشا فعلا صاحب واجب
سفيان بلوم: طول عمري صاحب واجب غمز لرجالته اديلو الهدوم
الرجل: تحت امرك سفيان بيه
اداله الرجل الهدوك
محمود: هو مال الجاكت دا تقيل كدا ليه
سفيان: جاكت فلازم يبقي تقيل يلا اخلص امك مستنياك
لبس محمود الهدوم واذان ليه سفيان انه يمشي
في بيت سفيان
رحيق: مش عارفة ايه اللي خرج سفيان وهو تعبان كدا
سوسن: اكيد زهق من القاعده في الدار.

رحيق: اني عارفه بس قلقانه عليه بس
في بيت اخو رحيق
محمد: امه اني هتجوز بكره
حسنات ضربه علي قلبها: هو انت هتتكلم جد اني فكرتك هتهزر ولا هتهددها
محمد: اهزر مين واهدد ايه لا اني هتجوز بجد بت طيبه وهتعمل ربنا فيا
حسنات: يابني ميصحش ايمان عشره سنين وانت خد علي طبعها ايش عرفنا اللي هتتجوزها دي تعمل ايه
محمد: اني متاكد ان دي هعوض ربنا ليا.

حسنات: وولدك وبتك هيتبدلو مع مرت خالهم و خالهم وعيالهم وخالهم التاني وغيرو وغيرو دول مكفين حالهم بالعافيه
محمد: خليها يمكن تتربي تعرف كانت عايشه ازاي و هتعيش ازاي
حسنات: ربنا يهديك يا ولدي
في مكان ما ماشي في عريس هند
هند برعب: اني عايزه اعرف انت موديني علي فين مش احنا مسافرين
العريس بضحكة مستفزه: مسافرين ايه انتي رايحه داري اللي في ضرايرك
هند: انت متجوز غيري.

العريس: اها متجوز 3 غيرك بس حسك عينك تنطقي ولا اشوفك هتكلمي اهلك احنا سافرنا ومسكها من شعرها احنا ايه يا قطه
هند بعياط ووجع: سافرنا
العريس: شطوره وانتظري المفجاة التانيه بس مش دلوقتي
هند بعياط: هو في ايه تاني
في بيت سفيان
سفيان: السلام عليكم
رحيق جريت عليه: وعليكم السلام حمدلله علي سلامتك قلقتني عليك قوي
سفيان بيبوس جبينها: الله يسلمك ياقلبي اني بخير متقلقيش
رحيق: ايه الجرح كويس انهارده.

سفيان: الحمدلله تمام
رحيق: عملت ايه في المشوار اللي كنت رايحة مشيتو
سفيان ادايق: وانتي شغله بالك ليه بي مشيتو ولا ممشتوش خايفة عليه
رحيق بزعل: لا مخيفاش عليه خايفه عليك انت ياءذوك واني مقدرش علي كدا فعايزين نعيش في سلام
سفيان: متقلقيش علي واني مشيتو خلاص وخلصت من قرفه عقبال الباقي
رحيق: مش مطمنالك حاسه انك عملت ملعوب معا
سفيان: هنفضلو نتكلمو كتير ومهنكلش ولا ايه لو مهتوكلونيش اطلع انعس عادي.

رحيق بابتسامه: ازاي هنوكلك دا احنا عاملين واكل مقولكش
سفيان: طيب فين وريني بدل ما عملين نرغي في كلام ماسخ
رحيق: ثواني اشوف امه في المطبخ
ماشي محمود في البلد بنشكاح بلملابس اللي اعطاءها اليه سفيان
حكومه: انت ياض اقف عندك
محمود بخوف: نعم يا باشا انا نضيف
ضابظ: هنشوف بروح امك دلوقتي نضيف ولا مش نضيف دا انت متبلغ عليك بالاسم
محمود: شوف ياباشا اني معنديش مانع اني وثق من نفسي
ضابط: اقلع الجاكت دا.

قلع محمود الجاكت واعطاء لعسكري: خد شوف البطانة بتاعت الجاكت دا زي ممتبلغ اولا
اخد العسكري وفتح الجاكت لا البطانه جواها حشيش
العسكري: لقينا دول يا باشا
الظابط: ومال دول ايه خدو يا نضيف
محمود بصريخ: والله ما بتوعي والله ولا البس بتاعي اصلا دول بتوع سفيان بيه معرفش عنهم حاجة
الظابط: اسكت يالا مسمعش حسك انت هتاخد اعدام فيها كل دا حشيش
محمود: منك لله يا سفبان وانا اقول الجاكت تقيل ليه.

في المكان اللي يوجد بيه هشام وامه
هشام: معرفش ليه قلقان من العريس دا وحتى المحامي اللي جايبه شمام زيه اكنه مش محامي معرفش بوي عرفهم منين دول
امينه: بطل بقي الوسواس دا دي خيتك هتعيش في هنا ويالا شد حيلك انت كمان واتجوز
هشام: اني اتجوزت امبارح علي فكره
امينه: ايه اتجوزت كيف ازاي تتجوز من غيرما تقولي انت مش من كام يوم هتقول انك شايف عروسه.

هشام: بصراحة ياما بت من اللي اعرفها بس هيا غلبانه يعني غلط معاها وهيا دلوقت حامل فكان لازم اتجوزها وهيا دي اللي قولتلك عليها معلش
امينه ضربت علي قلبها: يالههههوي تتجوز واحده غلط معاها وتقولك حامل منك تصدقها
هشام: اني متوكد انه ولدي واني كام يوم وهطلاقها بس عشام العيل اللي في بطنها بس.

امينه قاعدت تندب: يالهوي علي بختي الاسود ايه اللي هيحصلنا دا اكيد مرت صالح عملتلنا عمل اني عارفها جربايه وعايزه تبقي احسن من الكل
يشرق شمس يوم جديد
في بيت اخو ايمان
مرات اخوها: قومي يا ست ايمان قومي نشوف وراءنا ايه هنفضلو نايمين
ايمان: معلش سبيني شوي طول الليل صاحيه بلبت
مرات اخوها: واني زيك وصحيت اهو
ايمان: حاضر يا ختي قايمه قامت قيامتكم.

مرات اخوها برقت: انتي هتدعي علينا وانتي في دارنا طيب ايه رايك مانتش قاعده فيها روحي دارك
ايمان: اني قاعده في دار اخوي ولما هو يقولي امشي همشي
مرات اخوها: سيد يا سسسسسسيد
سيد جي يجري: في ايه في ايه
مرات سيد: خيتك قايمه علي الصبح تدعي علينا وهيا لو فضلت هنا اني اللي هسيب البيت
سيد بغضب: انتي هتدعي علينا يالا عشان اروحك لجوزك يالا
ايمان بدموع: هتروحني كيف بدل مت تجبلي حقي منه دا ضربني وعايز يتجوز علي.

سيد: وايه يعني ما يتجوز ما الستات كلها اجوازتها بيتجوزو عليها ايه برنسيسه انتي
ايمان بحمقه: وانت متتجوز علي مرتك ما رجاله كلها هتتجوز زي مانت هتقول
منال: مانتي كنتي هتجوزي خيت جوزك نسيتي بس بصي ربنا مهيسيبش حق حد
سيد: مرتي دي نعمه من عند ربنا مش كيفك انتي ياام لسان عايز قطعه يالا قومي شوفي وراكي ايه عشان بعد المغرب اروحك يكون جي من شغله
ايمان بسرحان وبتكلم نفسها: اني هروح واحاول اكسب محمد من تاني.

في بيت اخو رحيق
محمد بفرحه: كيفك يامه ادخلي يا نسمه
حسنات بستغراب: الحمدلله يا ولدي مين نسمه
محمد: مرتي يامه
حسنات بصدمه: انت اتجوزت صح
نسمه: كيفك يامه
حسنات: الحمدلله يا بتي في نعمه اتجوزته كيف وفين اهلك
محمد: كتابنا الكتاب عند الماذون واهلها معندهاش اهل غير جوز ام وامها جوز امها مسيطر عليها ومنسيها بتها
حسنات: ربنا يهديلكم الحال بس مرتك وعيالك يا محمد
محمد بخنقة: وقته دا يامه.

نسمه: عندها حق امه ووقته ايوا لازم تحاول ترجعهم
حسنات حست انها فعلا بنت طيبه: ربنا ينور عليكي يا بتي ويجعلك زوجه صالحه
نسمه ابتسامة وراحت عندها ومسكت ايديها باستها: ويباركلنا فيكي يامه
في بيت سفيان
رحيق طالعه من الحمام لفه فوطة حوالين جسمها: قلبي عايزه اروح شوي عند امه اذا سمحت
سفيان: اخلص اللي وراءي ونيجي نروح
رحيق: طيب ما اروح اني وانت تبقي تيجي تاخدني
سفيان بحده: مفيش مرواح لوحدك قولت.

رحيق: يوووووو يعني اني لسه هستناك لحد المغرب هلاحق اقعد كيف
سفيان: مش ملاحظة انك بقيتي تصممي و تعندي ودا اني مهحبوش فهماني
رحيق حست انها ذوتتها: متاسفه خلاص معايزاش اروح بس متزعلش
سفيان جذابها لحضنه وفضل يبوس شعرها ووشها: مقدرش ازعل من قلبي اني اللي كيف الطفلة الصغيرة والله ساعات بحس انك بتي مش مرتي
رحيق: ماني بتك ومرتك وخيتك وصحبتك وعشاقتك وكل شي ليك يا قلبي
سفيان: بحبك يا نور عيني قوي
رحيق: اني بعشقك.

سفيان: المهم اني هخدك دلوقت في سكتي وواديكي واني راجع هخدم بس بشرط
رحيق بفرحة: هيهيييييي اشرط اشرط ولا يهمك
سفيان: عايز تلات فراولات حلوين كدا
رحيق بغيظ: تصدق انك رخم 3 ليه ان شاء الله بتاجر انا ولا ايه
سفيان بخبث: ايوا وانا لوحدي المشتري كل الفاكهة متخصصه ليا انا وبس محدش يقدر يبص حتى يبقي نهايته
رحيق غمضت عنيه ومطتت شفايفها: ماشي اتفضل خود فراولاتك اللي شكلها بقت ادمان.

سفيان ضحك ضحكه عاليه: حلوه وانتي عامله بوز البطه دا
رحيق فتحت عنيها: الله وانت حلو قوي وانت بتضحك جامد اوي كدا اول مره اشوفك بتضحك كدا ليه مخبي الضحكه دي
سفيان: بجد حلوه يعني مهبطلهاش طول مانتي جنبي
رحيق: ايوا عايزاك متبطلهاش
سفيان: يالا يامه ايه هتاخديني في دوكا ولا ايه الفراوله
رحيق بزهق طفولي: يووووو خد فراولتك واخلص.

ضحك سفيان وقرب منها وحضنها وبقي يبوس فيها وفجاة حط ايدو على ضهرها هنا استوعب انها شبه عاريه فضل يمسح بطراطيف صوابعه علي ظهرها وفجاة راح فكك لها الفوطه
رحيق في دنيا تانيه لكنها بتحاول انها تمنعه: سفيان مش وقته دا
سفيان خلاص عايش في دنيا تانيه مع حبيبته وعشقه ولا احد يقدر امتناعه: هششششش بس
ويسكت اللسان عن الكلام المباح
في مكان ما يوجد في النمس وهشام
النمس: مش هتتديني حقي يعني.

هشام: قولتلك معايش و اعلي ما في خيلك اركبو واللي عندك اعملو
النمس: بقي كدا لا اني عندي كتير
هشام: عايزه اشوفه يا نمس
في المغرب عند بيت سيد اخو ايمان
سيد: يالا عشان اروحك
ايمان: يالا اني جهزة اهو اصلا بس متنساش هو مطلقني لازم يردني
سيد باستهزاق: مانتي مستعجله اهو وعايزه تروحي وعايزه يردك ومجهزه حالك
ايمان: نار محمد وامه ولا جنتك انت ومرتك و ذلكم لي
سيد: طيب روحي نار محمد وحسك عينك تعتبي هنا تاني سمعاني.

ايمان: سمعاك ومعايزاش اعرف حد فيكم خالص
سفيان وهو في حضن رحيق الفون رن
سفيان: يا بوي من الغتيت دا
رحيق بضحك: رد وانت تعرف
سفيان كنسل: مهردش ها المهم كنا هنقول ايه
رحيق بضحكه دلع: مفكراش
سفيان بخبث: ولا اني كمان فاكر احنا هنتعبه نفسينا ليه احنا نعيد من الاول
رحيق: ايه مصدقت كل شويه تعيد يالا قوم شوف كنت رايح فين
فجاه الفون رن تاني
سفيان بزهق: دا انت مصمم بقي.

رحيق ضحكت ضحكه عاليه: خلاص رد شوف مين يمكن حاجة مهمه
سفيان: متهيالي بعد الضحكة دي مفيش اهم من كدا
رحيق باصرار: بجد لازم ترد شكله في شي مهم
سفيان بزهق: الحمدلله قفل راح رن الفون تاني يادي القرف الو مين انت عايز ايه.

المتصل: مش انت هدور علي ولد عمك هشام ومكلف رجالتك يدورو عليه اني عارف مكانه
سفيان: وانت مين ومصلحتك ايه
المتصل: مصلحتي كيف مصلحتك
سفيان: ايوا عايز اعرف مكانه فين قولي
المتصل: ليه هو بلسهوله دي ولا ابه قبلني بعد بكره عند. ، وهتفاق معاك علي كل شي
سفيان: تمام في انتظار مكالمتك سلام
رحيق: ايه اللي سمعته دا شكله ملعوب اوعي تروح يا سفبان عشان خاطري اوعي.

سفيان: متقلقيش يا قلبي دا شكل حد متغاظ من هشام وعايز يخلص منه مش معا متقلقيش
رحيق: خلاص يا سفيان سيبك من الموصوع دا احنا مسامحين كفايه انهم خايفين منك وهربانين كيف المطاريد
سفيان: حقي ومهسيبهوش
في البيت اللي يوجد في هند وزوجها
جوزها: قومي قامت قيامتك ايه عملالي فيها عروسه ولا ايه قومي
هند بفزع: في ايه مالك عالصبح
جوزها: ازاي جيلك نوم بعد اللي انتي في دا
هند بستغراب: اللي هو ايه.

جوزها بخبث: انتي نسيتي انك طلعتي مش بت بنوت ولا ايه
هند بهستريا: انت اتجنيت ولا كنت شارب حاجة
جوزها: انتي ليكي عين تتكلمي داني هفضحكم.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة