قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الحادي والثلاثون والأخير

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الحادي والثلاثون والأخير

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الحادي والثلاثون والأخير

هشام بغضب: انت بتقول ايه فهمني وازاي وصلت لينا.

محسن: بكل بساطه اني كنت مسافر اني وخوي قاعدنا سنتين وبوي مقيم في البلد اللي بوك فيها وكان شغال هو بوك في المكان اللي هو شغال في وكان مامنو علي خيتي اللي كانت مفروض كيف بته وكان داخل خارج علي دارنا فضل يلعب علي خيتي وخيتي كان صغيره ومتهوره حبت شخصيه بوك و فكرته تحت الوبا شيخ زي ما هو رساملها وكيف مهو فكر ان اني تحت الوبه شيخ برضو المهم اني وخوي رجعنا من السفر علي خبر موت بوي انه مات بسبب ان اتصدم في صديقه و ضياع بنته وضياع فلوسه اللي بوك متمتع بيها دلوقت و خدها بعد ما ضحك علي خيتي ولما بوي طلب منه يتجوزها قالو اني مهتجوز عياله اصغر من بتي وبعد محايله من بوي بوك قاله اديني كل حاجة تخصك هنا وفعلا بدون تفكير بوي عمل كدا عشان يستر علي بته وبعدها مات بحسرته.

هشام: وكيف فهمته انك مليونير.

محسن: هقولك اني بعد طبعا ما سمعنا اللي حصل لبوي و خيتي قرارنا نلعب علي بوك وناخد حقنا منه خوي راح اشتغل عنده عشان يعرف كل شي عنده ومع الكلام عرف من بوك ان عنده بت متجوزتش من هنا بدات اننا ننتقم من خيتك ونحط شرفكم في الطين كيف ما عمل بوك وطبعا بما ان بوك كلب فلوس اخوي عرفني علي بوك علي اني مليونير واحنا اتفاقنا مع ناس وراسمو الدور علي بوك واتاكد ان اني فعلا مليونير وزي مقولتلك بوك كلب فلوس قلي عندي بتي عروسه حلوه قوي.

هشام بغيظ مسك في: اني بوي كلب فلوس يا كلب يا حيوان هقتلك
محسن ببرود: تو تو اهدي كدا خليني اكمل
هند ببكاء: وازاي بوي معرفش انك ولد الرجل دا مفيش صوره شافها ليكم.

محسن: لا مشفناش خالص شوفي بقي القدر او من كتر مكنا بنسافر بوي مكنش بيجيب سيرتنا لبوكي ودي لعبه القدر عشان نعرف نجيب حقه من غير ما يكشفنا وبعدين بقي فرحت ان هو موافق واستامني خليت خوي ياخد اجازه قبلها باسبوع وينزل البلد هنا يظبط الدنيا وعشان لما انا انزل ميشكش اننا اخوات او علي صله ببعض غير الصداقه.

وانا طبعا قولت لبوك اني عايز اتجوز بسرعه واخدها واسافر وهو طبعا مكدبش خبر جري عليكم و قال ليكم اني هاجي بعد يومين بلمحامي المحامي دا بقي يبقي خوي ههههههههههههههه ايه رايكم ننفع ممثلين صح خدنا حق خيتنا فاضل حق بوي
هشام جري جاب مسدس: انت هتكتب علي خيتي دلوقت.

محسن: صدق خوفت مهتجوزهاش ولو اتجوزتها بعد ما تكتبو كل شي باسمي حالا حتى الحاجات اللي بره معا ابوكم وصح يا حاجه جوزك متجوز بره اصل عقبال امالتك بقي غني قوي وانتو هنا كيف ما سمعت متمرمطين يا عيني قلبي عندكم بس برضو عايز كل شي تمتلكو هنا
امينه ببكاء: اتجوز علي بعد العشره دي كلها يالهههههوي
هشام: انت اكيد مجنون انت هتكتب علي خيتي ودلوقت
محسن: مش هكتب غير بشروط دي.

هشام ضرب رصاصه علي الهواء وبعدين قرب من محسن وصوب الرصاصه في دماغه
هشام: هعد من واحد لتلاته تقول وافقت اتجوازها لما هقتلك
محسن فجاه ضرب هشام في بطنه خلي السلاح وقع منه
في المكان اللي سفيان رايح يقابل في الرجل اللي اتصل بي
سفيان: انت اللي اتصلت بيه عشان ولد عمي
الرجل: ايوا انا انت سفيان بس اني النمس
سفيان: ايوا انا اهلا يا نمس ها قولي فين المكان بقي
النمس: بسهوله كدا ولا ايه
سفيان: ومال عايز ايه.

النمس: اني عايز 50 الف جنيه
سفيان: 50 الف جنيه عشان تتدلني علي طريق ولد عمي معايزش اعرف اني ماشي
النمس مسكه: متبقاش حامي قوي كدا خلاص 20 الف مهتنزلش عن شلن
سفيان ببرود: 15 ومهرجعش في كلامي
النمس: واني موافق بس عايز حاجة منهم دلوقت
سفيان: 5000 اهم ولما اشوفه ونرجع 10000 هتاخدهم
في المكان هشام ومحسن
امينه بصويت: سيبو بعض سيبو بعض هتموته بعض
هند ببكاء: خوي خلي بالك يا خوي اوعي المسدس.

محسن بغل: اني هقتلك وخلي بوك يموت بحسرته عليك
هشام بغضب وماسك في: دا انت اللي اخرتك قربت
فجاه رصاص طلع من المسدس والكل في حاله صمت دخل سفيان و النمس علي صوت الرصاص
سفيان: في ايه وايه صوت الرصاص دا
النمس: مش عارف في ايه
فضلو يخبطو لحد ما هند فتحت منهاره: سفيان الحقنا اخوي اتقتل اخوي
دخل سفيان لقي هشام مرمي علي الارض وجنبه محسن غرقان في دمه وجنبهم امينه ماسكه ايد هشام وبتعيط بحرقه.

هشام لسه في الروح: ولد عمي سامحني علي كل اللي حصل مني وخلي بالك من خيتي وامه في رقابتك ومرتي وولدي اللي جاي امانه في رقابتك
سفيان: هو انت اتجوزت يا هشام متقلقش هتبقي بخير ومين اللي مرمي دا
هشام بتعب: اه اتجوزت واحده طيبه قوي وهيا حامل مني دلوقت وقول لمرتك تسامحنا حقه خلص مننا وفجاه غمض عنيه وانتقل إلى رحمه الله.

سفيان بحزن علي ابن عمه: لا اله الا الله مكنتش اتمني تبقي دي نهايتك يا ولد عمي ان لله وان اليه رجعون
امينه فضلت تصوت وتصرخ بهستريا: ولددددددي ولدددددي اه يا ولدي دفعت تمن الجشعنه وطماعنه ااااااه والف اه عليك يا ولدي ياخسارة شبابك يا خسارتك يا ولدي
هند ببكاء: خوي خوي
متموتش وتفتنا ياخوي قوم اني محتاجلك يا خوي
وفجاه الحكومه جت: في ايه ايه اللي حصل
امينه ببكاء: قتله بعض يا بيه.

الظابط للعساكر: اطلبو الاسعاف قوللهم في حالتين وفاة ممكن نعرف ايه اللي حصل
سفيان: اني ولد عمه لكن وصلت بعد اللي حصل معرفش ايه اللي حصل
امينه ومش عايزه تفضح بنتها وببكاء هستيري: اختلفو علي فلوس اتخنقو وهما ماسكين المسدس وبيتخانقو عليه الاتنين اتصابه بي ياقلبي عليك يا ولدي
سفيان: قومي يا مرت عمي معايا قومي يالا تعالي روحي معايا.

امينه بصتلو ببكاء: ربنا خلصلك انت ومرتك مننا يا ولدي و اتفضحنا كيف ما كنا عايزين نفضح مرتك يا ولدي ربنا كبير ومهيسيبش
سفيان: مغهمش شي اتفضحتو كيف بس يالا وابقي احكيلي في الدار
امينه: لا احنا منستهلش عطفك علينا يا ولدي منستهلش
سفيان: مرت عمي مهيصحش اللي هتقولي يالا قومي
امينه بصت علي جثه هشام وعيطت: وولدي هنسيبو هنا لحاله لا مهسيبهوش.

سفيان: وحدي الله يا مرت عمي الاسعاف هتيجي دلوقت تاخدهم وهنعملو العزاء بكره باذن الله والله يرحمه ويسامحه
هند منهاره: هشام هشام خوي متنسبناش لا خوي مامتش هنعملو عزاء ليه خوي هيدفن وهيبقي لوحدو لا هو هيحبنا وهيقعد معانا
سفيان راح لعند هند: اني مكان هشام دلوقت وحدي الله ادعولو برحمه
اخدهم سفيان وراح البيت بتاعهم وحكوله كل اللي حصل.

سفيان: لا اله الا الله ربنا عايز كدا متزعليش يا هند اكيد ربنا ليه حكمه ونصيبك هيجيلك وهياخدك حتى لو فيكي ايه
امينه بدموع: الحكمه اني انا في يوم من الايام قولت علي مرتك مش بت بنوت وربنا ردهالي في بتي بس دلوقت هيا فعلا مش بت بنوت سامحيني يا بتي
رحيق: مسمحاكي يا مرت عمي وربنا يصبرك علي ما بلاكي
سفيان جاله تليفون
سفيان: الو مين معايا ايوا اني سفيان المنشاوي.

المتصل: طيب حضرتك عمك احمد المنشاوي توفي حالا بعد سماع خبر وفاة ابنه
سفيان بحزن شديد: لا اله الا الله محمد رسول الله ان لله وان اليه رجعون
سوسن: خير يا ولدي
سفيان باسف: عمي احمد اتوفي لما سمع خبر هشام.

امينه: يامصيبتي السوده يا لهوي مصيبتين في وقت واحد لا اله الا الله يارب صبرنا يارب صبرنا يارب سمحنا يارب كفايه عقاب اني مش معترضه علي امرك بس خفف عني يارب ربي لا اسالك رد القضاء ولكني اسالك اللطف في يارب
سوسن راحت عندها بدموع: اهدي يا خيتي اهدي ربنا يصبرك علي ما بلاكي
رحيق راحت علي سفيان تواسي: شد حيلك يا سفيان هتجيبو عمك من بره ولا هيدفن هناك.

سفيان بحزن: الحمدلله علي كل شي لا طبعا هنجيبو يدفن في بلده
وبعد شهر علي وفاة هشام و احمد
سفيان: اني حضرتلكم بيت صغير زي ما طلبتي مني يا مرت عمي مع اني مش موافق علي ان تقعدو لوحدكم بس اني حاسس انكم مدايقين وبنيت حتت الارض بتاعتنا اللي جنب الدار علي طول عشان تبقو جنبنا ولو عوزته اي شي في اي وقت تلاقونا واني ابقي عنيا عليكم علي طول.

امينه بحزن: ربنا يحميك ياولدي خلينا علي راحتنا يا ولدي عشان هند كمان تبقي براحتها وغير كدا الحمدلله عرفنا نوصله لمرت هشام وهنجيبها تعيش معانا وهتولد في وسطنا عشان يبقي في رايحه هشام معانا
سوسن: يارب تقوم بسلامه وتجيب هشام صغير كلنا نفرح بي
امينه: تسلمي يارب يا ام سفيان
في بيت اخو رحيق
ايمان: بجد انتي و نعمه الاخت بجد مش حساكي ضرتي بجد اول مره احس اني هحب حد كدا.

نسمه: واني كمان حبيتك كيف خيتي واكتر ربنا يخليكي ليا
ايمان: من حقه محمد يعشقك اني معرفاش بقول الكلام دا كيف بس بجد عنده حق
نسمه: وانتي كمان كويسه والله
حسنات: ربنا يهديكم علي بعض يارب ويقومك بسلامه يا نسمه
ايمان: صحيح الحكيمه قالتلك في الكام دلوقت
نسمه: حامل في شهر ونص
ايمان: ربنا يقومك بسلامه
وبعد عشر سنين
صالح سفيان الشناوي: اني مش قولتلك 100 مره متلعبيش مع الواد اللي اسمه هشام دا تاني.

رودي: وانت مالك بيه اني هحب العب مع هشام ولد عمي انت مالك انت
صالح: اني خيك الكبير ولازم تسمعي كلامي اني هحبوش الواد دا
رحيق: حبايب قلب ماما بيتخانقو ليه
صالح: رودي بتلعب مع الواد اللي اسمه هشام واني قولتلها مهتلعبش معا اني مهحبهوش
رحيق بغضب: كدا عيب اني قولتلك دا ولد عمك وعيب تقول مهحبهوش دا كيف خيك
جي هشام: مرت عمي خلي رودي تيجي تلعب معايا عندنا في الدار عشان عمتي هند هتقولي متبعدش عن عنيا تعالي هنا.

صالح: خيتي مهتروحش عند حد يالا امشي
ولد ايه قله الخياء اللي انت فيها دي بتكلم ولد عمك ليه كدا
صالح بخوف من سفيان واطي راسه في الارض: بوي اني
سفيان بغضب: انت ايه قولتلكم 100 مره انتو الاتنين اخوات ورودي خيتكم انتو الاتنين واللي في بطن امك اخوكم برضو فبلاش كل شويه تتخنقو معا بعض مش هنعيد تاني الزمن والكره والحقد عايزين نحب بعضينا بقي
هشام: اني والله هحبو يا عمي بس هو مهيحبنيش خالص معرفش ليه.

سفيان خدو في حضنه: لا هيحبك يا ولدي وكلنا هنحبك
يالا روحو اللعبو مع بعض
رحيق: هاتو بوسه وحضن قبل ما تلعبو
سفيان بغضب: بوسه وحضن مين ياختي
رحيق: ايه يا سفيان انت هتغير من عيالك ولا ايه تعالو ياعيال هاتو بوسه وحضن سيبكم منه
سفيان: باستك عقربه يا رحيق عارفين اللي هيقرب من هنا هقتلو محدش يبوس غيري اني
صالح بيغيظ ابو: طيب اني عايز ابوس امه روح انت بوس ستو لو مدايق اني ببوس امه
رحيق: يا قلب امك انت.

سفيان: عيل رخم رخامه صعب
رحيق: هيجيبو من بره يعني دا نسخة منك والله
سفيان: اني رخم كدا اعوذ بالله
رودي: اني حلوه يا بوي صح
سفيان: طبعا مش شبه قلبي لازم تبقي حلوه
رودي بطفوله: ليه يا بوي انت شوفت قلبك لقيتو شبهي
سفيان بضحكه: لا قلبي دي تبقي امك هيا قلبي
هشام: طيب ولا اني يا عمي ابوسها عايز ابوس مرت عمي فيها ايه
سفيان: تصدقو انكم كلكم عيال غتيتا امشي ياض انت وهو بدل ما اعلقكم.

مشيو الولاد علي بيت مرات عم سفيان
رحيق: اتاخرت ليه كدا
سفيان: كنت عند مرت عمي بطمن عليهم هيا وهند وكنت جايب لهند عريس بس رفضته
رحيق بحزن: ليه رفضته
سفيان: بتقول ان هشام بعد موت امه وهيا بتولدو مبقاش ليه غيرها وهيا معتبره ابنها دلوقتي ورافضه موضوع الجواز بتقول انها كبرت وكدا
رحيق: الله يكون في عونها و بعدت لمرت عمي فلوس
سفيان: ايوا وبعتلها ممرضه كمان تقعد معاها عشان هيا تعبانه.

رحيق: متجوزه رجل مفيش منه اتنين رغم كل شي لكن قلبك حنين كل واحد اخد جزاءه بس منستش اللي ليه
سفيان: كفايه حكم ربنا عليهم اللهم لا شماتا
رحيق: بحبك يا قلبي
سفيان: بحبك يا نور عيني بس حسك عينك الاقيكي هتبوسي حد من الواد دا ولا دا سمعتيني
رحيق: علي راي الجخ اللي تخلي صعيدي يحبها يبقي يا غلبها مكدبش
سفيان: بحبك وبحب ولادنا وبحب اللي جاي دا هيجي امتي صح.

رحيق: خلاص هانت كلها شهرين ويشرف علي الله ميبقاش بنفس طبعك زي صالح كدا
سفيان: كلهم هيطلعو نفس طبعي لانهم ولاد سفيان المنشاوي
رحيق: ربنا يباركلي فيك ويخليك ليهم
سفيان: ويباركلي فيك ويخليك لينا.

تمت
نهاية الرواية
أرجوا أن تكون نالت إعجابكم
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة