قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الثامن عشر

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الثامن عشر

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الثامن عشر

يشرق شمس يوم جديد
رحيق قامت من النوم لقت نفسها في حضن سفيان فرحت جدا وصدقت انها مش بتحلم
ووطت عليه وبسيتو
صحي سفيان ولاقها بتبصلو
سفيان بابتسامة: صباح الخير يا قمر
رحيق: صباح النور ياقلب القمر والقمر نفسها تبقي قلبك بس يالا كفاية ابتسمتك دي
سفيان بيحاول يتوهه الكلام: ماشي يا قمر يالا حضريلي الحمام عشان ننزل نفطور
رحيق: حاضر حالا يكون جاهز
دخل رحيق تحضر الحمام وسفيان رجع بذاكرته وسرح في مها.

سفيان: هتقدر تحب غيرها هتقدر تفتح قلبك لغيرها
فلاش باك
مها بحب: سوفي عمرك هتحب غيري لو مت ولا بعد عنك يعني قلبك دا يقدر يخرجني بره ويدخل حد مكاني
سفيان بهزار: سوفي دا لو عندنا في البلد دا وسمعوكي هتقولي هتمسخر بس خلينا في المهم
اني عمري ما هحب غيرك ولا حد يقدر يدخل غيرك سمعاني خليكي فكره الكلام دا زين
مها بحب: هفضل فكره العمر كله يا قلبي اني يا عمري انا هفتكرو زين زين اوي يا زين الرجال.

سفيان بضحكة رجوليا: الله الله الله يعيني علي قلبي لما بيبقي رايق ومدلعني
مها: انا طول مانا معاك هدلعك وهنسيك اسمك امتي بقي الخطوبة دي تخلص ونتجوز
باك
رحيق بستغراب: سفيان ايه سرحت في ايه بقالي ساعة بنادي عليك
سفيان: ها لا مفيش حاجة
رحيق: كنت سرحان في ايه اعترف
سفيان: لا ابدا مفيش شي
رحيق بحزن: كنت هتحبها قوي كدا
سفيان كان داخل الحمام وقف ثبت مكانه: هيا مين اللي هحبها
رحيق بدموع: اللي هتفكر فيها دي.

سفيان قرب عليها وحضنها جامد واتنهد: غصب عني بس اكيد الايام هتغير كل شي واني هقولك الكلام دا عشان اني وعدتك اني مهخبيش عليكي شي اعذريني
رحيق بحزن شديد: انت ملكش ذنب ذنبي اني كل واحد الحب بيجيلو فجاة انا حبيتك ومعرفش حبيتك امتي وكيف بس المهم ان حبيت رجل زيك.

سفيان حضنها اكتر: اني عارف اني هيجي يوم وهعشقك بس لسه قلبي مصدوم من الاول فعشان كدا مش مستعد مش عيب فيكي لا عيب في قلبي مهيفهمش واني عارف اني عمري ما هلاقي في الكون كله حد كيفك
رحيق بتمسح دموعها: الله يجبر بخاطرك زي ما هتجبر بخاطري
سفيان: اني هتفكري اني بجبر بخاطرك لا بس مش هقول شي الايام اللي هتثبتلك
رحيق: طيب زين يالا ادخل انت اتحمم واني هنزل اشوف امه احضر معاها الفطور.

سفيان: ماشي واني مهتاخرش هنزل وراكي علي طول
لبست رحيق عباية و سابت شعرها وحطيت ميكب خفيف يليق عليها
رحيق بفرحة: صباح الخير يامه
سوسن بابتسامة: صباخ الخير يا عيوني ايه القمر دا ماشاء الله عليكي
رحيق بابتسامه: تسلمي لينا يا ام الغالي
سوسن: يا قلبي وانتي كمان غاليه
رحيق: بس كنت عايزة اتسافلك علي اللي حصل امبارح اني متاسفة جدا.

سوسن: لا يا بتي انتي مغلطيش في اي شي بس غلطي انك محكتيش من الاول لسفيان لما شوفتي هشام وعرفتي ولازم يكون في صراحة مابين الرجل ومرته بس اديني بقولك مهتخبيش شي علي سفيان لانه مهيسمحكيش بعد كدا وانتي كيف بتي واني هحذرك
رحيق بابتسامه: ربنا يباركلنا فيكي يا ست الكل ويالا عن اذنك اطلعي بره المطبخ اني هجهز الفطور
سوسن: لا اني هجهزه ارتاحي انتي معيزاش اتعبك.

رحيق: تعبك راحه يامه اقعدي ارتاحي انتي واني هجهز الفطور و ندخل نفطور مع ابوي صالح
سوسن بفرحه: ربنا يسعدك يا بتي اها والله هو نفسه ياكل فيوم في اللمه علي طول هياكل لوحدي وهيفرح بيكي قوي وانتي هتفطري معا هو هيقول حاسس كانها بتي اللي مجبتهاش
رحيق: ربنا يباركلنا في عمره
انتي ايه اللي انتي منيله في نفسك دا
التفتت رحيق وسوسن لمصدر الصوت
رحيق بخوف: عاملة ايه يا سفيان.

سفيان قرب منها ولغبطلها شعرها وحاول يمسح الروج مش اتمسح
سفيان بغضب: ايه شعرك دا وايه اللي انتي ملطخة بي وشك دا وايه اللي في بوقك دا اني مش نبهتك مره قبل كدا
سوسن: اهدا يا ولدي مش كدا
سفيان بغضب: استني انتي يامه اني نبهت عليها قبل كدا لو لقيتها كدا هزعلها وهيا مسمعتش الكلام.

رحيق بخوف: اني متاسفة اني قولت خلاص مبقاش في حد في الدار مفيش غير وغير امه وابوي صالح في قوضته مش هيخرج منها مش محتاجة اني اخنق نفسي بطرحه في البيت
سفيان: تقومي تعملي كدا في حالك افرضي حد دخل فجاة مش يبقي جنبيكي طرحتك
رحيق: متاسفة هخلي جنبي طرحة ومهحطش حاجة في وشي تاني
سفيان بخبث: لا لازم تتعقبي
سوسن بخوف علي رحيق: لا يا ولدي عقاب ايه قالتلك متاسفة.

سفيان: عن اذنك يامه دقيقه اطلع قوضتنا هخليها تمسح اللي في خلقتها دا
سوسن بعدم فهم: ولدي براحه عليها اوعي تمد يدك عليها اديني قولتلك اهو هزعلك منيك
اخد سفيان رحيق علي غرفتهم
زقها سفيان جوه القوضوه وابتدا يقرب منها بغضب وهيا تبعد بخوف
رحيق: خلاص يا سفيان مقصديش اني هروح اغسل وشي اهو
سفيان: لا اني اللي هشلهولك بي نفسي مش انتي قولتي قبل كدا ان مش بيتشال غير كدا
واني قولتلك لو لقيتك حطه اني اللي هشلهولك.

رحيق هنا فهمت: اني نسيت معلش
سفيان: تؤ تؤ مينفعش راح مسكها جامد وفضل يبوس فيها جدا لحد رحيق كانت هتفطس
سفيان: مش هنبهك تاني بقي
رحيق بتاخد نفسها: والله حرام عليك يا سفيان كنت هفطس بين ايديك
سفيان بخبث: بوسه بس كانت هتخليكي تفطسي والله انتي غلبانه بس اني زي ما وعدتك مهجيش جنبك غير لما نفسيتك تكون زينه واني عند وعدي ليكي معايزش يبقي بلعافيه زي امبارح عايز نكون اني وانتي راضيين وقلبنا مفتوح لبعض.

رحيق بحب: اني معاك في اي وقت انت معايا في بس اني عارفة انك انت مش عشان اني اكون مستعده انت مش قادر تعمل كدا غير لما قلبك يسمحلك بي دا تاني اني فهمه و اللي حصل امبارح دا مش حب في ولا لانك عايزني لا انت كنت عايز تثبت شي وثبته لكن عايزني معاك للاشيتاق لي ولا لحب في لسه موصلكش الاحساس دا
سفيان: انتي ذكيه قوي وحلوه قوي وجميلة قوي.

رحيق: واني بحبك قوي وهموت فيك كمان اني معرفش كيف هقول كدا بس الكلام دا بيطلع غصب عني
سفيان بيبصلها وبيكلم نفسه: يعني هيا قدامي بجمالها دا وانا مش قادر اعترفلها عشان مجرد وهم في دماغي وعمال اتلوي بيني وبين نفسي
سفيان عمال يبصلها ويتفس بصعوبه وسرح في جمالها: لا بقي كدا كتير انا ايه اللي عملته في نفسي وايه الوعد الزفت اللي وعدتها بي دا
رحيق: ايه بتبصلي كدا ليه ها مالك فيك ايه.

سفيان ابتسم: لا يا قمر مفيش حاجة يالا ننزل عشان الشيطان شاطر وبيهيقلي حاجة استغفر الله العظيم
رحيق بتضحك ضحكه عالية علي كلامه
سفيان وهيقلع هدومه: لا انا شكلي فعلا هخلي شاطر وهخلي يفوز اهدي كدا يا بنت الناس وعقلي
رحيق بتكتم ضحكتها: خلاص خلاص اعقل وخليك قد وعدك والبس هدومك عيب كدا
سفيان: انتي خليتي فيها عيب بجمال امك دا
رحيق بحب: ونفسي مخليكيش فيك عقل ومهخليش فيك قلب عشان قلبك هخدو ليه.

سفيان بهزار: وهعيش اني كدا من غير قلب لما انتي مهتخليش فيا قلب اموت اني بقي
رحيق: بعد الشر عليك يا سندي مانت هتاخد قلبي مكان قلبك اللي هيبقي معايا
سفيان: طيب يالا ننزل بسرعة للحاجة عشان قولنا الشيطان شاطر وابن شاطره اخلصي بقي
نزل رحيق وسفيان
رحيق دخلت عند سوسن المطبخ: معلش يامه اتاخرت عليكي ها هتعملي ايه
سوسن: ولا يهمك يا بتي اني خلصت اصلا يا ندخل نفطره معا ابوكي صالح كيف ما قولتي.

رحيق بابتسامه: يالا وسفيان جوه عنده هيسلم عليه
في مكان ما واقف شخصين مع بعض بتفقو علي شي ما
الشخص الاول: اللي انت عايزه يا بيه انت تؤامرني بس دا هيكلفك كتير قوي
الشخص التاني: كيف مانت عوز بس تخلصلي عليه في اقرب فرصة مش عايزه يبقي علي وش الارض
الشخص الاول: في اقرب وقت هسمعك اخبار زينة قوي ولا يهمك سلام
الشخص التاني بسرحان: اما وريتك مبقاش اني.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة