قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الثالث

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الثالث

رواية أحببت صخر للكاتبة ميادة مصطفى الفصل الثالث

سفيان بيجز علي سنانة: بس برضو مش عارف مين هيربيكي لان انا مينفعش اضرب حرمة مش سفيان المنشاوي اللي يمد يدو علي حرمة
لسه رحيق هتنطق لقت قلم قوي علي وشها
سفيان بغيظ: انت ازاي تمد ايدك عليها كدا
محمد بعصبية: معلش يا بية سامحها اللي مايعرفك يجاهلك وانا هربيها زي مانت عايز
سفيان: هيا تقربلك ايه
محمد: خيتي يا بية
سفيان بخبث: لا سيب الايام هيا هتربيها لوحدها عن اذنكم
رحيق عمالة تبص لسفيان وعمالة تعيط بهرقة.

محمد بزعيق: انا لما اروح هوريكي علي اللي زفتي دا انتي مش عارفة دا يبقي مين الله يخربيتك زي ما خربتي بيتي
رحيق بدموع: والله هو اللي غلط لوحدو يا خوي
محمد بغضب: هو يغلط زي ما هو عايز وانتي تحطي في بوقك جزمة وتسكتي
رحيق بحزن: ليه احط في بوقكي جزمة واسكت ليه هما بني ادمين واحنا حيوانات ولا اي.

محمد بعصبية: انتي لسة هتردي عليا كمان بس لما اروحلك مهي مش ناقصة فضايح اكتر من كدا البلد كلها بتتفرج علينا وعايزة اعرف ايه اللي خلاكي تخرجي من البيت من اصله
رحيق: مرتك قالتلي اروح اجيب الطلبات اللي نقصة عشان الاكل
محمد بغضب: وانا من امتي بخلي واحدة فيكم تخرج تجيب شي من برة
رحيق: طيب اني اعمل ايه اني مش هيا اللي قالتلي
محمد بعصبية: يالا بس لما ندخل البيت هنشوف ايه اللي هيحصل
في بيت المنشاوي.

دخل سفيان البيت زهقان وبيفكر في رحيق وازاي واحدة ترفع صوتها عليه قدام الناس كدا سوسن: حمدلله علي سلامتك يا ولدي اتاخرت ليه كدا انهاردة
سفيان بخنقة: كان عندي شغل كتير قوي يا اما عشان كدا اتاخرت
سوسن: طيب عقبال ما الاكل يجهز ادخل ابوك كان عايزك
سفيان: خير عايزني في ايه
سوسن: معرفش قالي لما سفيان يجي ابعتهولي
سفيان: طيب انا دخله اشوفة ماله
دخل سفيان عن والده.

سفيان بابتسامة: كيفك يا بوي بيقبيل يده خير امي قالتلي انك عايزني
صالح بتعب: الحمدلله يا ولدي بخير اه كنت عايزك
سفيان: تحت امرك يا بوي اؤمرني طبعا
صالح: بس توعدني هتنفذ امري دا
سفيان: طبعا انا من امتي مش بنغذلك امر يا بوي قول
صالح: انا عايزك تتجوز يا ولدي لاني اني حاسس اني خلاص قربت اودع وعايز افرح بيك بقي
فرحني يا ولدي وانسي الماضي يا ولدي.

سفيان بحزن: كان نفسي انفذلك امرك يا بوي بس مقدرش انا اخد عهد علي نفسي ولا هحب ولا هتجوز خلاص
صالح: يا ولدي دي مش نهايتة العالم هو انا اللي هقولك انت متعلم يا ولدي وفاهم الدنيا اكتر مني بس لازم تفهم ان محدش يستاهل ولا الحياة بتقف عند حد ابدا
سفيان بسرحان: عندك حق يا بوي وهعيد حاسبتي من جديد يمكن شي يتغير.

صالح: ياريت يا ولدي اتمني انك تعيد حسابتك وتفرحني قريب عشان لو مت قبل ما افرح ييك هيبقي قلبي وربي غضبنبن عليك ليوم الدين ومش هسامحك يا سفيان
سفيان: حاضر يا بوي عن اذنك
في بيت اخو رحيق
محمد بزعيق: اني عايز اعرف ايه اللي خرج البت دي برة البيت
رحيق بعياط: قولتلك مرتك مرتك مصدقنيش ولا اي
ايمان بشهقة: يا لهوي اني قولتلك اخرجي يا بت بطلي كذبك دا شوية
رحيق بعياط: اني مش كذابة اتتي اللي كذابة.

محمد مسكها من شعرها وابتدا يضربها بلقلام: وكمان بتغلطي في مرت اخوكي يعني معجبكيش الفضيحة اللي عملتيها لا بتغلطي كمان
رحيق بدموع: طيب اسال امي كدا مين اللي قالي اخرجي متتكلمي يا اما اتكلمي سكته ليه
محمدبعصبية وزعيق: قولي يا اما مين قال للبت دي تخرج
حسنات بتعيط ومش عايزة ترد
رحيق بتبص لامها وعارفة انها هتخاف من اخوها ومش هترد خدت بعضها وطلعة علي غرفتها.

محمد بعصبية: انا اللي اسمه محمود دا اخره معايا الاسبوع دا ويحددلي معاد للفرح معهوش يبقي ميلزمناش انا عايز اخلص منها عايزة تروح وتيجي براحتها والناس تتملي في جمالها ويقولو الاجنبية راحت الاجنبية جت هو دا اللي بنتك عايزة يا اما تمشي علي حل شعرها
حسنات بدموع: يا ولدي خيتك مش كدا ابدا وانت عارف
محمد بخنقة: انا زهقت منها بلا عارف بلا مش عارفة انا هروح للزفت محمود دا اشوف اخرته ايه.

علي طاولة الغداء يجلس الجميع
سوسن: صحيح يا ولدي ابوك كان عايزك ليه
سفيان كان بياكل فجاة توقف عن الاكل وبص ناحيتة ابن عمو وبعدين بص لامة
سفيان بضحكة مستفزة: عايزني اتجوز يا امه
سوسن بفرحة: يا ريت يا ولدي هو نفسه يفرحك بيك
ابن عمة اسمه هشام يضحك بضحكة شماتة: وهتجيبها من بنات البندر برة يا ولد عمي لاخد بالك بقي مش كل مرة تسلم الجرة والاول كنا علي البر.

سفيان وتجمع بركان غضب في عنية: انت ازاي تتكلم معايا كدا ولا تتدخل في شي يخصني هشام بحذرك تاني مرة اسمع منك رمي كلام زي دا قول علي نفسك يا رحمن يا رحيم
هشام ويبتلع رايقة: انا مقصديش يا ولد عمي انا بنصحك بس
سفيان بغضب: وانا مستناش منك انت بذات النصيحة فهمني
سوسن: خلاص يا ولاد انتو اخوات خلاص يا سفيان هو مهيقصدش
سفيان بتحذير: انا حذارتة وخلاص عن اذنكم انا طالع قوضتي.

هشام وبيبصلو ويكلم نفسة: انا وراءك والزمن طويل يا ابن صالح المنشاوي
امينة بغيظ من ابنها: كان لازم تتكلم ايه متعرفش تسكت
هشام بزهق: امي منقصاش كلامك انتي كمان عن اذنكم انا ماشي
سوسن: ربنا يهديكم يا ولاد ويحببكم في بعضيكم
في مكان يوجد في محمود و محمد
محمد بغضب: انا عايزك ودلوقتي حالا تحددلي معاد لما كل واحد يروح لحاله
محمود: مانت عارف يا ابن عمي الظروف انا مش جاهز دلوقتي خالص لسة علي الاقل سنة.

محمد: سنة بقالك سنة ولسة سنة احنا من امتي في بلادنا بنقعد كل المدة دي دا يا دوبك هما بيبقو شهرين انت عايز سنتين خلاص يا ابن عمي كل واحد يروح لحالة
محمود ببرود: اللي انت شايفو يا ابن عمي هو دا اللي عندي وكل شي نصيب
في بيت المنشاوي.

سفيان قاعد بيفكر في موضوع الجواز وبيكلم نفسو: ياتري هحب غيرها هقدر اعشق غيرها بس دا عمره ما كان عشق ابدا دا كان ضحك علي الدقون ضحكت عليه بس اني كنت بحبها ولسة بحبها بس هيا خلاص مبقتش ليه و اكيد هلاقي اللي يعوضني عنها وفجاة جت في باله صورة رحيق راح اتغاظ جدا لما افتكر كلامها معا انا هوريكي انتي كمان تتكلمي معايا ازاي كدا
في بيت رحيق
محمد بشماتة: اهو تركك حبيب القلب.

رحيق بصدمة: انت بتقول ايه لا انت اكيد كداب
محمد بغضب: انا كداب.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة