قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل السادس والعشرون

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل السادس والعشرون

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل السادس والعشرون

توجهوا القاعة نزل أسر من العربية وراح عند ايه
اسر: يلا
ايه: يلا فين
أسر حط ايدها في ايده: يلا كده الناس بتبص علينا وبنتصور
ايه: خالص فهمت يارب تعدي الليل دى علي خير.

أسر بص لايه وسكت وفضلوا يتصوروا فريده كانت فرحانه اووى كان باين لكل كده واحمد كان با يحول يظهر الفرح ويضحك كرم نظره اتعلق بميرنا اول ما شافها وانها كانت حلوة جدااا فضل يبص عليها ومكانش مدي اي اهتمام لسرين وحس قد ايه ميرنا جميل وجمالها هادي ميرنا كانت يتجاهله لانها وصلت لاخر مرحله في الحب ده وقررت تبعد عنه حتى رفضها الصداقة الى ما بنهم ملاك كانت بتحول تكون قويه وترسم الفرح على وشها اما سيف اتشد لنسمه ولجمالها في اليوم ده ومقدرش ما يكلمهاش سيف: ممكن اعرف الى الحلاوة دي.

نسمه بكسوف: بجد شكلي حلو
سيف: حلو بس دانتي خدتي قلبي اكتر ما انتي واخدة
نسمه: وانت حلو اووى بالبدلة دى ومضايقه عشان لو بنت بصت عليك هعميها
سيف: احبك وانت قاسى كده
نسمه ضحكت: طب ممكن اروح اقف مع البنات عشان ميزعلوش
سيف: روحى بس انا حطك تحت عيني لو عملتي حاجه
نسمه ضحكتله ومشت وهو قلبه كان با يرقص الحب قادر يغير حالنا
عند مى شافها طارق او ما دخلت من القاعة راح عليها وانبهر بجمالها.

طارق: يعنى اروح اكتب عليك ولا اعمل ايه
مي بكسوف: حلو يعنى
طارق: انتي حلوة حطها لو لبستي ايه
مى بحب: بحبك يا طارق
طارق حط ايده على قلبه: اه يا قلبي كده كتير عليا
مي ضحكت: خلاص مش هقول حاجة تاني
طارق: اقولي بس براحة عليا مش كله ورا بعضه
مي بحب: حاضر ممكن اروح اشوف ملاك فين والبنات
طارق: اتفضلى يا اميره حياتي...
مي بصت لي بحب ومشت
الأغاني الى انتم مشغلنها دي.

اسر: دي الأغاني الى بتشتغل في الافراح الرقية مش الاغاني الى انتي بتسمعيها إلى مكانها الزبالة
ايه: لاء انت زودها اووى وهزعلك
اسر بتريقه: يا ماما خوفت اسكتي يا شبر ونص
ايه: بلاش اوريك الشبر ونص دى ممكن تعمل ايه
أسر: انا عايزه اشوف. تحيه كانت لحظت خناقتهم وجت: مالكم بتخنقوا ليه
أسر: مفيش حاجه يا ماما متشغليش بالك مفيش حاجه و لا ايه يا اية
ايه: مفيش حاجه يا طنط بنتكلم عادي.

تحية: ربنا يهديكم يا بنتي، بقلم ندى الصاوى.

عند البنات كانوا واقفين كلهم مع بعضهم كل واحدة فيهم ليها جمالها الخاص كانوا في قمه سعادتهم جات عليهم مي وكانوا عارفين بعض وقفت معهم بس اشتغلت اغانى غريبه انجلش وطبعا ملاك مش عجبها كده
ملاك: هو ايه الى الأغاني دي
سيرين: مالها دى حلوة اووي
ملاك: لاء انا بمسع حسن شاكوش زوزو
زهراء: امرك يا معلم
ملاك: الفلاشه فين
زهراء طالعتها من الشنطة: اتفضل يا باشا
سلمي: انتم هتعملوا ايه.

ملاك: هتشوفي اهو ملاك خدت الفلاشه وراحت عند الدى جي طلبت منه يدخلها مرضش ملاك: ممكن افهم مش راضي لى الدى جي: عشان معنديش اومر بكده
ملاك: احنا مش في جيش هنا شغالها على ضمانتي.

الدى جي: أنا هشغلها وربنا يستر شغال كانت على اغنيه بنت الجيران نظرة استغراب من الكل ان ازاي فرح با المستوى الاجتماعى العالي ويشتغل أغنيه زى دى ايه فرحت جدا والبنات رحوا عندها ورقصوا معها وغنوا با اعلى صوت والكل اندمج معهم الخطوبة إلى كانت كلاسيكية قلبت شارع الهرم ملاك كانت بترقص وكانت فرحانه جدا والكل كان معها حتى فريده حبت الاغنية واحمد كانوا مضايق عشان ملاك وان كمان كان في شباب كتير بتبص عليها فريده رقصت مع أصحابها واسر وأحمد واقفين مش فاهمين بس كانوا مضايقين عشان تصرفات آية وملاك بس سيف قرب منهم وبدوءا يندمجوا بس احمد كان عايز يولع في ملاك سهير كانت على آخرها وباسم كان بيبص على ملاك ومضايق من أن الشباب مشلوش عينهم من عليهم حنان حبت الجو هي وتحيه وطبعا صافيه الدجي سيف كان مضايق برده على نسمه وكرم ومي معملتش حاجة لانها هاديه بطبعها وقف استراحة شويه ملاك كانت تعبت والبنات كلهم ايه رجعت تانى مع أسر: ايه الى انتي عملتي ده.

ايه: عملت ايه انا عروسه وفيها ايه
اسر بضيق: ولما الشباب كلها تبص عليك ده يبقا ايه
ايه: أنا مكنتش لوحدي وبعدين متعملش فيها انه الموضوع فرق معك احنا بنمثل
أسر اضيق ومعرفش يرد عليها ميرنا كانت قاعده وسط البنات: بجد انا فرحانه اووى اول مره اعمل كده
سيرين: انا انفجرت والاغاني كانت حلوة وطلعت كل الطاقة الى جوايا
سلمي: بجد شكرا يا ملاك انك خدتي الخطوة دي
زهراء: وانا الى جبت الفلاشه.

ملاك بضحك: انا حقيقي فرحانه اووى انا كنت مهيبرة
حبيبة: عقبال خطوبتي كلها اسبوع وهعزمكم كلكم يا بنات
البنات: جاين طبعا كرم شد ميرنا من وسطهم ميرنا: في ايه بتشدنى كده لى
كرم بضيق: انتي اية الى عملتي ده
ميرنا: أنا معملتش حاجه وبعدين وانت مالك من امتي وانت بتحكم في تصرفاتي
كرم بضيق: لاء ليا والى اقوله يتسمع
ميرنا: وليك بصفتك ايه.

كرم قرب منها وبصوت واطي: عشان بحبك زى اختي وحبيبتي ومراتي وكل ما ليا قال كده ومشى الزمن اتوقف عند ميرنا مش عارفه تعمل ايه تضحك ولا تعيط ولا تصوت فضلت واقفه مش بتكلم ولا بتحرك قربت منها ملاك: مالك يا بنتي واقفه كده ميرنا مردتش عليها ملاك هزتها: ميرنا انتم اتحنطتي ولا ايه
ميرنا فاقت وضحكتك ملامحها وشها بتدل على عدم إلاستغراب: بيحبني يا ملاك طلع بيحبنى.

ملاك بعدم فهم: مين وبعد كدة استوعبت كرم ملاك فرحت اووى وحضنتها وميرنا اتعلقت في حضنها جامد ميرنا بدموع: بيحبني طلع بيحبني ملاك بفرح: يا روحى مبروك يلا عشان محدش يلاحظ رحوا عندهم وكانوا راحين لاية ملاك وهي ماشيه كانت هتقع باسم راح لحقها: انتي كويسه
ملاك بتوتر: اه كويسه شكرا.

باسم: العفو باسم مشى والبنات فهموا أن باسم مش طبيعي من ناحيه ملاك احمد كان مراقب كل ده وكان عايز يولع فيهم هم الاتنين ملاك: أنا هروح اعدل الفستان وجايه اهو روحوا انتم
زهراء: طب اجي معك
ملاك: لاء مش لازم هروح واجى بسرعة. احمد شافها طالعه من القاعة طلع وراها. فريده: أنت رايح فين.

احمد: هعمل حاجة واجى مش هتأخر احمد راح عندها وأستنها عما طلعت من الحمام وشدها ملاك اتخضت وقفها قدامه على الحيطة ملاك بصدمه: في ايه انت جيت هنا ازاي وليه
أحمد: اتهدى واقعدى في مكان بدل ما انتي منطلقة كده
ملاك بعند: وانت مالك اعمل إلى انا عايز وممكن تبعد عني
احمد بهدوء: بلاش عند معاي اسمعي الكلام احسن لك
ملاك بعند: مش سامعه الكلام وهعمل الى انا عايزه وابعد عشان لو حد شافنا هيفهم غلط.

احمد بسماجه: خلي الى يفهم انا حر
ملاك بضيق: صدق انت قليل الأدب ومش محترم
احمد لوى دراعه: لسانك يتعدل معاى بدل ما قصهولك.

ملاك بوجع: سيب ايدى حرام عليك احمد ساب ايدها وسبها ومشى وملاك فضلت مخضوضة مش فهمه ايه إلى حصل راحت الحمام ظبطت هدومها دمعه خانتها ونزلت عايزه تفهم هو ليه عامل كده يمكن بيحبها بيحبك ازاي انتي اتجننتي النهارده خطوبته خدت نفس عميق وطلعت فوق ميرنا: انتي اتاخرتي كده ليه كانوا هيلبسه الدبل بس ايه مرضتش لحد ما انتي تيجي، ملاك بصت لاية بحب وراحت عندها: انا اسفه علي التاخير تحيه جابت الخاتم وكان الماظ وشكله حلو جدا آيه حبته اووى احمد وأسر هيلبسه الدبل في وقت واحد احمد بدء يلبس فريده وهو متوتر وعينه علي ملاك وملاك كانت بتبص علي ايه ومتجاهلة بس كانت با تعذب من جو، احمد لبس الخاتم لفريدة بمشاعر باردة علي عكس فريدة كانت في قم سعادتها، أسر مسك ايد ايه حس برعشة في جسمه بحب وايه كمان كانت فرحانه اووى وهو بيلبسها الخاتم وأقسمت انه مش هيخرج من ايدها. وهي بتلبسه الخاتم كان فرحان بلمستها كان احساس حلو بيعشوا، اما فريده واحمد كانت المشاعر بارد مفيش شغف ولا حب، ملاك كانت يتعذب قلبها وجعها حضنت ايه عشان محتاجه تدرى دموعها الى خانتها ايه طبطت عليها عشان حست بيها، بقلم ندى الصاوي، طلب الدي جي رقصها العرسان علي الاستاج كانت اغنية سمعني نبضك ايه كانت رافضه لكن وافقت بعد محايلات لقت دراعها حوالين أسر واسر ايده كانت اعلي من وسطها كانت عيونهم في عيون بعض حسه برعشه حلوة أسر شافها من قريب حس اد ايه هي جميلة وأسر حب يقطع الصمت: قصيرة انتي اووى جانبي.

ايه برخمه: احسن منك برده
أسر: أنا سكت عشان احنا وسط ناس وفرح وكده
ايه: يا شيخ اتلهي انت اخرك فاضى
أسر: طب اضحكي عشان بيبصوا علينا.

ايه: هسكت عشان اعيش جو الاغنية تانى أسر ضحك لها وفضل يبصلها، اما عند احمد وفريده حس ان هو في مكان غلط واتمني الحال يتقلب وتكون ملاك مكانها ملاك بتبص عليا بحرقة نفسها تعيط نفسها تجرى عليا وتقوله انت بتاعى انا. لحظة تخيلت نفسها مكانها بس ده خيال وبس هي فين وانا فين، فريده: احمد ممكن تحضني وتلف بيا
احمد بزهق: مش هينفع يا فريده.

فريده بزعل: مش هينفع ليه ما انت علي طول بتحضني ونبي يا احمد بقا احمد اضطر يحضنها وهم بيرقصوا في لحظه دى كل حصون ملاك انهارت خرجت من القاعة عشان متلفتش النظر، الرقصة خلصت كل واحد رجع مكانه يكملوا اليوم، أسر وايه فرحانين بس بيكبروا، فريده حست انها ملكت الدنيا، بقلم ندى الصاوي. احمد حس انه بياذى نفسه.
ملاك كل حصونها انهارت، عند تجمع العائلة سليم: كبرنا يا حامد والعيال هيتجوزا.

حامد: الحمدالله اننا عشنا وشفنا اليوم ده يا سليم وعقبال باسم يا راشد
راشد: يا رب دانا نفسى يتجوز بقا هو نسمه وافرح بيهم
هيثم: بس انت مناسب ناس قليلين اووى يا حامد
حامد: الناس مش بمستواه الاجتماعي الناس يا أخلاقهم واحترامهم ويا ما ناس معهم فلوس بس ميعرفوش حاجه عن الأخلاق ولا الدين، بقلم ندى الصاوى سليم: عندك حق يا حامد
حامد: أنا هقوم اشوف حما ابنى عشان مينفعش نقف من غيره
هيثم: بجد هيندم علي اختياره ده.

سليم: بالعكس انا شايفهم ناس محترمه ما حصلش منهم حاجه...
راشد: لحد دلوقتى محصلش حاجه وانا مش بيفرق معاى غني ولا فقير انا حنان مراتي كانت اقل مننا بس عمرى ما ندمت انى اتجوزتها ولا ثانيه...
هيثم: اممم يمكن انتم صح...
ميرنا كانت واقفه لوحدها كرم قرب منها، : الحلو واقف يعمل ايه لوحدها
ميرنا: مفيش البنات اختفوا مره واحده وملاك مش عارفه فين
كرم: بتحبي ملاك انتي اووى صح
ميرنا: بحبها جدااا.

كرم بزعل: بتحبيها اكتر مني
ميرنا: أنا مش بحب حد في الدنيا زيك اصلا كرم حط ايده علي قلبه. : اه هموت ونبي انا الى بموت فيك
ميرنا: مش قادره اتخيلك وانت بتقول ليا كده
كرم بضحك: والله ولا انا
ميرنا بضحك: طب هروح اشوف العيال فين، كرم ضحك وقال في سره: هتروحي مني فين وراك وراك...
زهراء كانت بدور علي ملاك ومش لقيها قابلت حبيبه تسالها: شوفتي ملاك
حبيبة: لاء بس تلاقيها في الحمام.

زهراء: دى بقالها فترة مختفية طب روحي شوفيها كده
حبيبة: حاضر حبيبة راحت تشوف ملاك وميرنا والبنات جم لزهراء ميرنا: هي ملاك فين
زهراء: مش عارفة انا بعت حبيبة تشوفها في الحمام
سلمي: ماهي اكيد في الحمام
حبيبة جت: مش في الحمام، الكل اتخض
زهراء: طب انا هرن عليها اووف بدينا مغلق
نسمه: طب هي فين ومشت لية
حبيبة: طب تعالوا نروح لايه عشان لو شمت خبر هتقلب الدنيا، البنات رحوا لاية وهم قلقانين علي ملاك.

طارق شد مي واخده برا
مي: في اية يا طارق
طارق: بحبك
مي بضحك: يعنى انت واخدني برا عشان كده
طارق: ايوه عشان بحبك يا مي وهموت واتجوزك
مي: مالك يا طارق انت سخن ولا ايه
طارق: مي حقيقي أنا بحبك اووي
مي: وانا والله بحبك اووى وعندي استعداد استنك العمر كله
طارق: خشى جو يا مي انا مش مسؤل عن إلى هيحصل لو وقفتى اكتر من كده
مي دخلت وهي بتضحك: مجنون والله مجنون...
ملاك ظهرت بعد الاختفاء بتاعهاا
زهراء: كنتي فين قلقت عليكى.

ملاك: كنت في الحمام
زهراء بتعجب ازاي حبيبه راحت لحمام ملقتكيش هناك
ملاك اتوترت: ايه هو تحقيق خلاص يا زهراء
زهراء: ملاك مالك فيكي ايه
ملاك: بعدين هقولك...
البنات جم كلهم عشان كانوا خايفين عليها سيرين: انتي كويسه
سلمي: كنتي فين يا رخمة
نسمه: خضتني عليكى
ميرنا بدموع: مش كل مره تعملي فينا كده...
ملاك: اهدوا يا جماعه كنت برا وانا اسفه والله بحبكم كلكم، بقلم ندي الصاوى طب ايه عرفت حاجة.

حبيبة: لاء معرفتش واحمدي ربنا عشان كان زمانها هدت الدنيا وحضرتك كنتي فين
ملاك: خلاص يا جدعان وفجاءة الاضاءة هدت وسيف ظهر ماسك المايك الكل كان مستغرب وبالذات نسمة.

سيف بضحك: أنا حقيقى مش عارف ابدء منين بس انا بقول الصحابي ومنهم ابن عمى او اول اخواتي مبروك وانا عشت اشوفكم عرسان وكمان مش هتخطبوا لوحدكم فا انا قررت اخطب انا كمان. هي انتم كلكم عرفنها وكمان موجودة معكم هنا عايز اقولها انا بحبها اووى وانا مش من سنه ولا أتنين تقريبا من اول ما وعيت علي الدنيا. ساب المايك ومشى الكل كان مركز عليا راح عند نسمة وسط ذهول من الكل وفرحة نسمه وعينها دموع من عينها تقبلى تجوزني يا احلي بنت راتها عنيا...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة