قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الرابع والعشرون

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الرابع والعشرون

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الرابع والعشرون

اشرقت الشمس معلنه بداية يوم جديد
عند ميرنا في أوضتها بدئت تستيقظ كانت طوال الليل تبكي وقلبها مكسور تذكرت كلام ملاك عن الصلاة فقامت لتادية فرضها املا أن يزيح همها بعد ما انتهت من الصلاة جلست في البلكونة دموعها تنزل بغزارة تبكى بدون صوت. تريد انا يذهب هذا الوجع. سمعت صوت دق على الباب فأذنت بالدخول، كان احمد
ميرنا: اخيرا افتكرتني
أحمد حس ان ميرنا فيها حاجه: مالك يا ميرنا حسك مش كويسه.

ميرنا بكذب: لاء انا كويسه مفيش حاجه
أحمد: حطي عيني في عينك كده وقولي انك كويسه وانا هصدق
ميرنا بتبص لاحمد عشان تخبي بس الدموع خانتها واترمت في حضنه أحمد أتأكد ان اخته فيها حاجه
ميرنا بعيط: احضني زي زمان يا احمد انا محتاجك جانبي اووى
احمد طبطب عليها وضمها لحضنه: اشش بس اهدي مالك ي حبيبتي
ميرنا بعيط: مش عايزه اقول حاجة عايزه أفضل في حضنك كده نيمني يا احمد وشالني زى زمان.

احمد شال ميرنا وكانت متعلقة في جامد وحطها على السرير وفضل يحسس علي شعرها فجاءه نامت وهي ماسكة في هدومه احمد كان قلقان عليها اووى سليم رن عليا: نعم يا بابا
سليم بعصبية: انت فين اتأخرت كده لي
احمد بهدوء: انا مع ميرنا وجاي اهو
سليم بزعيق: ميرنا اي دلوقتي يلا خمس دقايق وتبقا قدامي...

احمد اضيق من ابوه وبص لميرنا مكانش عارف يعمل ايه عشان هي متمسكة بي جامد حول يبعد عنها براحه ونزل عشان شغله بس كان قلقان عليها شاف ملاك كانت راحه الشركه: احمد يا ملاك
ملاك: نعم.
احمد: اطالعى لميرنا فوق
ملاك بخضة: ميرنا لي مالها
احمد: معرفش خليكي معها واعتباري نفسك اجازه النهارده.
ملاك طلعت لميرنا واحمد راح لشغله ملاك طلعت لقت ميرنا قاعده علي السرير بتعيط ملاك خافت عليها جدا.

ملاك بخضة: مالك ي ميرنا بتعيطي لي
ميرنا بعيط: احمد راح في
ملاك: راح الشركه وقالي اجيلك
ميرنا اترمت في حضن ملاك وفضلت تعيط: احمد سبني ومشى لي ده عمره ما سبني ابدا
ملاك بطمن ميرنا: هو عنده متينج مهم جدا وداني اجازه عشان خاطرك يا ست مالك بقا في اي.

ميرنا فضلت ساكته شويه في حضن ملاك: عارفه يا ملاك احمد من وانا صغيره بيحضني وينميني زى الاطفال وقبل كده كن عايشين في فيلا لوحدنا في امريكا لما كنت بتعب كان ببفضل سهران معاي ومره خدني المستشفي وقتها كان بابا وماما في برتي مع اصحابهم طول عمر جانبي انا النهارده اول ما شوفته مقدرش اتحكم في نفسى وعيطت في حضنه عشان كنت محتاج اووى بس هو أكيد ما سبنيش بمزاجه صح ي ملاك.

ملاك بتسمع لها بحب واحمد كبر في عينها اووى واتمنت ان كان عندها أخ زي دها ملاك حبت تفك ميرنا شويه
ملاك: اي ده ما ابو لهب طالع طيب وغلبان اهو
ميرنا: بس يا رخمة متقوليش على كده
ملاك بغلاسة: لاء هو ابو لهب انا اعرف اكتر منك
ميرنا بزعل: مش وجع في قلبي غير انه هيتجوز فريدة، ملاك زعلت انها افتكرت ان فاضل كام يوم ويخطب رسمى. ملاك: بجد يكون في عونك ان فريده دى هتكون مرات اخوكى.

ميرنا: لى ميحصلش معجزة ويتجوزك انتي. ملاك اتصدمت بكلام ميرنا وكنت بتمني انه يتحقق
ملاك: انا ازاى ي حجه أنتي انا مش بطيقه اصلا
ميرنا بحب: طب هاتي حضن عشان انتي فرحتيني، ملاك ابتسمت وحضنت ميرنا. الباب خبط ودخلت سيرين: اي ده انتي لسه ملبستيش يلا احنا راحين المول عشان نجيب فستاين الخطوبة. ميرنا ضربت ايدها على جبهتها: اوبس انا نسيت خالص اقوم البس بقا.
ملاك: طب انزل انا.

نيرنا: استني تعالي معنا أنا حبيت ذوقك في البس
ملاك: اجي معكم ازاي لاء طبعا مش هينفع
سيرين: تعالي ي ملاك بقا
ميرنا: متقوليش حاجه كده كده أنتي واخده اجازه يلا بقا
ملاك استسلمت: خالص هجي وانا اصلا بحب اتفرج على الهدوم هستناكم تحت عما تخلصوا.
ملاك نزلت وسيرين راحت اوضتها...

فى الشركه احمد كان خلص المتينج واقف هو أسر.
أسر: أوف الحمد الله ان عدى على خير مش هناخد يوم اجازه بقا احنا مش عرسان ولا اي
أحمد: - تقريبا معتش في حاجه نعملها و انا محتاج الاجازة دى
أسر: اشطا اروح اعلن ان في اجازه النهارده عشان الكل يمشى
احمد: و انا اكلم ميرنا اطمن عليها احمد رن على ميرنا عامله اي دلوقتي ي حبيبتي
ميرنا: كويسه جدا ملاك فضلت معاي ما سبتنيش
احمد: امم تمام.

مبرنا: أنا هروح اشترى فستان من المول انا والبنات ما تيجي معنا
احمد: انتي راحه مع البنات اجى اعمل ايه
ميرنا: تجيب البدلة بتاعك انت لسه مجبتهش وهات أسر معك وكمان ملاك جايه
احمد: امم تمام هاجى سلام احمد قفل كان اسر قدامه...
أحمد: ميرنا عايزنا نروح نشترى البدل هتيجي ولا ايه
اسر: جاي طبعا يلا دلوقتي.

احمد واسر وصلوا المول وكانت ميرنا والبنات وصلوا في نفس الوقت ملاك كانت ماشيه مع ملاك بتبص على المول با اعجاب احمد رن على ميرنا وعرفته هم فين. ميرنا: المول عجبك اه جدا.

ميرنا: هنلفو كله دلوقتى سيرين نادت على ميرنا وسبت ملاك لوحدها فضلت ماشيه بس وقفت قدام محل العاب في عرايس كتير اوي كانت بتبص عليهم بحب كانها طفله احمد شافها وهي واقفه ومندمجة راح يشوف هي بتشوف ايه انصدم اول ما شاف نظرتها ليه كانها طفله كانت بريئة جدا جمله تلقائيه طلعت من احمد: انتي بتحببيهم اووى كده
ملاك ببراءة: بحبهم اووى
أحمد: محدش جابلك وانتي صغيره.

ملاك بزعل: كنت كل ما اعوز عروسه كان بيقول نجيب بتمنها حاجه ناكولها احسن. احمد حس بزعل عليها اووى هي اتحرجت ومشت وهو لق نفسه بايدخل جو المحل
صاحب المحل: تؤمر بحاجه يا باشا
أحمد: احم كنت عاوز عروسه
صاحب المحل: العرايس كتير قدامك اهو شوف الى يعجبك
احمد بص عليهم عجبته عروسه حسها شبه ملاك: هتالى دى
صاحب المحل: حاضر يا باشا جبله العروسة هتخدها دلوقتى.

أحمد: لاء ممكن تبعتها لعنوان ده (، ) ده عنوان غير عنوان الفيلا
صاحب المحل: حاضر يا باشا من عيوني.
احمد طلع من المحل لقي ميرنا بتصل عليا: ايه يا ميرنا انا قربت منك أهو.

ميرنا بعيط: الحقني يا احمد انا مش لقي ملاك احمد حس ان روحه اتسحبت لحظه بس بدء يستوعب: مش لقيها ازاى رني عليها كانت واقفه معاي من شويه، ميرنا: رنيت عليها فونها مغلق انا خايفه عليها اووى المول كبير وهي متعرفش حاجه هنا. احمد قفل مع ميرنا فضل يدور عليها وهو خالص فقد كل ذرة طاقه روحه بتسحب منه علي البطيء كان الكل بيدور عليها ومش لقيها احمد واسر وسيرين وميرنا وسلمي الكل مش عارف هي راحت فين سالوا كل الناس عليها أحمد كان ماشى سمع صوت عيط حد فضل ماشى ورا لحد ما شافها قاعده بتعيط صوتها مكانش عليا بس مش هو الى سمعه قلبه الى سمعه. جرى عليها: ملاك انتي كويسه.

ملاك بتعيط ومش بترد عليا احمد: طب اهدي مسك ايدها وهي الى اتكت عليهم جامد كانها لقت الامان فضلت تبص عليا كتير كان نفسها تاخده بالحضن بس دينها وأخلاقها منعوها احمد رن عليهم عشان يطمنهم واتفقوا يتقبلوا في كافي...
احمد: انتي كنتي فين
ملاك بدموع: أنا فضلت ماشيه مش عارفة راحه فين لحد ما لقيت نفسي في حتها مش عارفه وفوني كان فاصل شحن.
أحمد بيطمنها: ممكن تبطلى عياط احنا لقنكي خالص.

ملاك بصت لى بهدوء وكنت ماسك ايده احمد: احم يلا عشان هم زمانهم مسنتين
ملاك جت تقوم لقت ايدها لسه في ايده اتحرجت وسبتهم ومشوا مع بعض
أحمد: ممكن تخليكي جانبى عشان متوهيش تاني
ملاك أومأت براسها احمد كان حاسس ان روحه رجعتله تانى...
وصلوا البنات جروا عليها وفضلوا يعيطوا...
اسر: ملاك دى غريبه اووى عرفت تخليهم يحبوها في وقت قصير اووى كنت خايف عليها انت اووى
احمد بتلقائيه: كنت مرعوب مش خايف.

اسر بصدمه: يعني بتحبها...
احمد: أنا مش عارف انت مالك ما حبها ولا اولع
اسر: لاء انت صاحبي ومالي كتير كمان
احمد: اسكت بقا عشان البنات داخله علينا.
سيرين: ممكن نروح نشترى الفساتين بقا...
احمد: يلا راحوا يشترى وكانت ملاك مستمتعا وفضلت تختار معهم
ميرنا: اي رأيك في الفستان ده
ملاك بإعجاب: حلو اووى يعنى
ميرنا: خلاص اعتبري بتاعك
ملاك: ميرنا ممكن عشان نفضل أصحاب تروحي ترجعي مكانه ميرنا كانت هتكلم ملاك قطعتها.

بقولك عشان نفضل أصحاب، ميرنا استسلمت لملاك ملاك شافت احمد مش عارف يختار انهي بدلة حلوه
ملاك: دي حلوة اووى
احمد أستغرب: فعلا عندك حق اروح اشوفها في والبروفا
ملاك ابتسمت وبعد شويه احمد طالع كانت البدلة حلو جداا عليا يعني خاد قلب ملاك: حلو جدا زى ماقولت
احمد بابتسامه: تمام هاخدها.

اسر: اختاري ليا انا كمان عشان محتار احمد بص لي نظره ناريه واسر ابتسم عشان يضايقه وملاك ابتسمت ونقت لى واحده وخدها وبعد كده البنات جم وحسابه ومشوا.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة