قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الرابع والثلاثون

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الرابع والثلاثون

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الرابع والثلاثون

احمد بعد ما كلم الكل وقالهم فون رن وكانت فريده احمد بزهق: نعم يا فريده
فريده: انت زعلان مني
احمد بضيق: اكيد زعلان يعنى إلى انتي عملتي ده
فريدة بزعل: هي إلى ضربتني انت بدافع عنها لي وهو انا مش خطيبتك
أحمد: خلاص يا فريده انا هقفل عشان عندى عشا
فريده بترجي: طب ممكن اجي معك
أحمد: هنكون انا والعيلة وكمان ميرنا عزمها ملاك
فريده بترجي: هجي معك وصدقني مش هعمل ايه حاجه
أحمد بتنهيده: خالص تعالي يا فريده.

علي طاوله كبيرة في مطعم فاخر كان يجلس أسر وزين وملاك وميرنا وسيرين وسلمى كرم كان لسه وصل أسر: اتأخرت لي يا استاذ
كرم: ي عم كان ورايا شغل عما خلصته اي ده استاذ زين اهلا بحضرتك.
أسر باستغراب: انتم تعرفوا بعض
كرم بابتسامة: اكيد باشا مهندس زين من احم المهندسين في شركات البرمجيات واتعملت مع كذا مره
زين بابتسامه: أنا اتشرف اني اتعملت مع حضرتك. كلهم ابتسموا.
أسر: هو أحمد اتأخر لي.

سيف: مش عارف بس زمانه علي وصول، نسمه: بس اول مره أحمد يتأخر علي معاد كلمي كده يا ملاك
ملاك بتوتر: واشمعنا أنا ده مش رد عليهم هيرد عليا
سيرين بخبث: ما احنا عرفنا كل حاجه خلاص وبعدين انتي غيرهم يا جميل
ملاك بضيق: بس يا رخمه ملاك كانت بترن علي داخل أحمد هو وفريده
سلمي: أحمد اهو بس هو فريده كلمه صعقت ملاك الكل كان في حاله من الذهول والصدمة كانت فريده تمسك في يدها. فريده بفرح هاي...
الكل بقرف: هاي.

فريده بتبص لزين باستغراب: هو مين حضرتك أحمد اضيق من أسلوب كلامه.
زين بثبات: انا زين سعد جار سيف في العمارة
سيف: وصحبي جدا. فريده مدت ايدها اتشرفت. زين ابتسم: سوري مش بسلم فريده اتحرجت وبعدت ايدها والكل فرح فيها. ملاك بتبص عليهم بضيق وغيظ وغيرة واحمد با يحول يتجنب نظراتها.
ايه لملاك بصوت واطي: اهدي كده عشان مش تلاحظ. ملاك بضيق: انا عايزه تلاحظ وتقول حاجه عشان امسح بكرامة امها الأرض.

آيه بصوت واطي: بلاش يا ملاك دى لو عرفت حاجه هتبوظ الدنيا كلها. أدخلت ميرنا: آيه عندها حق اهدي كده لحد ما نشوف هنتصرف ازاي. ملاك بضيق: حاضر. أ
سر: نطلب الأكل بقا ولا ايه نادوا علي الجرسون وطلبوا الأكل.
سيف لنسمه: متيجي اخطفك من هنا وأجرى.
نسمه بضحك: يلا ونبي انا موافقه...
سيف بضحك: احبك وانت مطيع كده. نسمه ضحكت.
أسر لاية: مالك حلوة النهارده كده لي...
أيه بثقه: انا حلوة كل يوم أصلا.

أسر بضحك: هو انتي خدتي قلبي غير ثقتك دي.
كرم ماسك ايد ميرنا ومش راضى يسبها
ميرنا: كرم سيب ايدى.
كرم: لا مش سيبها...
ميرنا بترجي: عشان خاطري هاكول ازاي
كرم: لما يجي الاكل سبينى امسكها يمكن اشبع منها. ميرنا بحب: انا بحبك اووى
كرم بحب: وأنا بحبك أكتر.
ميرنا بجوع: هو الاكل مش هيجي بقا
كرم بضحك: أهدي ها أهدي
سلمي لزين: هي هيدى مجتش معك لي
زين: لو جبتها مش هعقد ثانيه اقعدتها مع الدادة بتاعها.

سلمى: كنت تجبها ومالكش دعوة بيها
زين: شكلك حبيتها.
سلمى بحب: ايوه حبتها جدا. زين بصلها وابتسم.
فريده بدلع: أحمد ممكن نعقد لوحدنا بعيد عنهم.
أحمد ببرود: لا مش هينفع انا متفق معهم نعقد مع بعض.
فريده مسكت ايده: عشان خطرك استحملهم. أحمد اضيق وبص علي ملاك شاف الدموع في عيونها سيرين كانت مركزة معهم وحطت ايدها على ملاك.
سيرين: سيبك منها وتجنبيها.

ملاك بضيق: يولعوا الإتنين. فريده استأذنت وراحت الحمام وأحمد شاف ملاك وهي زعلانه مش عارف يعمل ايه.
ضرب ملاك في رجليها ملاك اضيقت وبصت لقت رجله هو ملاك ضغطت بالجزمة على رجله جامد. أحمد بوجع: اااه.
أسر بخضه: مالك يا احمد في آيه...
أحمد: مفيش رجلي وجعتني بس. بص لملاك بضيق وهي بصتله بشر. الاكل نزل والكل بدء ياكول وملاك مش حبت الاكل وزين لحظ كده.
زين لملاك: لو مش عجبك نجيب غيره.

ملاك بابتسامة: لا مش مشكله ده غالي وكفاية انك انت إلى عزمني.
زين: مش هتاكلي حاجه مش حبها جرسون. لو سمحت غير الاكل ده وهات عايزه آيه يا ملاك.
ملاك بابتسامه: هاتلي بيتزا وبطاطس
الجرسون: بس كده حضرتك هتكفل بالاكل الى نزل
زين: تمام هات انت بس البيتزا. أحمد كان مضايق اووى وغيران عليها مع انه متأكد انها اخته فريدة زودت كل ده بكلمه واحده.

فريده لاحمد: شكل زين ده بيحبها اووى بس والله يستاهلوا بعض رخمين اووى الإتنين. أحمد اضيق لفكرة أن ممكن حد يقول عليهم كده ملاك كانت بتاكول وزين مركز معها جدا حتى سلمي اضيقت. ايه لملاك: زين باين علي بيحبك اووي...
ملاك: طبعا مش اخويا يا بنتي
أيه: إلى يشوفوا ميقولش اخوكي غير أن أحمد بدء يطلع نار من ودانه زى التنين المجنح، ملاك بصت علي بقرف: اللهي يولع هو وهي او هي بس...

كرم: احم يا جماعة انا عايز اقول حاجه. الكل انتبه انا اتقدمت لميرنا واونكل سليم وافق الخطوبة قريب ان شاء الله. الكل فرح ليهم وبركوا ليهم.
آيه بفرح: يعنى بقينا اقاريب...
ميرنا بضحك: انا وافقت عشناك اصلا. ايه ضحكت وحضنتها
وفريدة من غير نفس: مبروك يا ميرنا وانا كمان عندى خبر قربت من احمد وشبه حضنته انا واحمد هنكتب كتابنا يوم خطوبة ميرنا. الكل اتصدم وأحمد اتفاجاء ملاك قلبها وجعها.

. ملاك مسكت نفسها بالعافيه: استأذن راحه التواليت. فريده بقرف: مش تباركنا. ملاك من غير نفس: مبروك. احمد غمض عينه وكان نفسه يقوم وراها ويخادها في حضنه ويطمنها ايه وميرنا قاموا وراها. ملاك كانت في الحمام منهارة ايه دخلت وحضنتها وميرنا طبطبت عليها.
ايه: متعمليش في نفسك كده عشان واحد ميستاهلش ميرنا زعلت. آيه: متزعليش يا ميرنا بس بجد ده مش تصرف.

ميرنا: انا مش زعلانه بس يا ملاك هو اكيد في حاجه خلته يعمل كده
ملاك مسحت دموعه وبقوة: والله معتش يفرق ربنا يخليهم لبعض ويلا نرجع. البنات رجعوا
زين: يلا يا ملاك نمشى عشان هيدي.
ملاك: تمام يلا
ميرنا: يا بنتي استنى تمشى معانا الفيلا واحدة
ملاك: لا ما انا مش راحه الفيلا انا هروح الشقة مع زين.
فريده لنفسه: دى بتروح الشقة وبتقول عادي كده أحمد اضيق جدا: ملاك انتي هتمشى معانا مفيش مرواح في حته.

ملاك بعند: لا انا هروح مع زين.
فريده بسخرية: سيبها تروح يا احمد متقطعش عليها الليلة الكل اتصدم واضيق من رد فريده
ملاك بعصبية: انتي اتهبلتي انتي عارفه بتقولي ايه.
زين بهدوء: خالص يا ملاك هي مش فاهمه ي انسه فريدة ملاك اختي يلا يا ملاك.
ملاك بثقة: يلا يا زين. فريده اتصدمت احمد بعصبية: هو انتي ايه يا شيخه ينفع إلى قولتي ده
فريده: انا مش عارفه اعمل ايه يعنى.
أحمد بزعيق: مش عارفة متنطقيش.

أسر بهدوء: اهدي يا أحمد احنا وسط ناس. أحمد بضيق: انا ماشي خالص يلا يا ميرنا.
كرم بهدوء: ممكن اوصل انا ميرنا أحمد مردش علي وفريده راحت مع وركبوا العربية والكل مشى
عند زين وملاك في العربية
زين: بردوا مصممه تروحي الفيلا
ملاك بتنهيده: ايوه انا مكنتش جاية معك أساساً بس عملت كده عشان اضيقه.
زين: ملاك ابعدي هو كلها ايام وهيكن رجل متجوز وشكله مش هيقدر يواجه أهله.

ملاك بحزن: انا خدت القرار خلاص ربنا يخليهم لبعض وانت صح مش هيقف قصاد اهله عشان واحده زي
زين بابتسامه: انتي تستاهلي واحد يقف قدام العالم كله وفي يوم جاي. ملاك ابتسمت وسكت كانوا وصلوا: انا نازله وبوسلي هيدي كتير. زين بابتسامة: حاضر من عيوني. ملاك نزلت وهي بتفكر في كلام زين اتاكدت انها مش عايزه اي راحل تانى هي عايزه أحمد وبس.

عند أسر وايه كانوا وصلوا بالعربية. ايه: زي كل مرة هتوصلني وتمشي انزل ماما عايزه تشوفك
أسر بابتسامه: الوقت اتأخر بس ان شاء الله مره تاني هجي اقعد
أيه: تعالي انت وانا اعملك احلي غدا فيكي يا منطقة
أسر: وانتي إلى هتطبخي
أيه بثقه: دانا عليا اكل متقولش الشيف الشربيني.
أسر بضحك: دانا كده مش جاي خالص
أيه ضربته علي كتفه: صدق انت رخم...
أسر بحب: ده كفايه اني هاكول من اكلك يا جميل.

ايه بضحك: ايوه كده اتعدل انا نازله بقا ثم اكملت بتحذير ولو كلمتك ومش رديت هتزعل مني
أسر بخوف مصطنع: لا هرد انا اخاف تأكلني. ايه ضحكت وطالعت وأسر فاضل شويه بيبصلها وعرف قد ايه حياته كانت ناقصة من غيرها...

أحمد كان واقف مع فريده قدام بيتهم احمد بضيق: كل شويه اعديلك غلطات وانتى مصره تكرهني فيكي
فريدة: أكرهك فيا لى انا عملت ايه
احمد بستهزاء: عملتي ايه تكبر وغرور على كل إلى تعرفيهم حتى عائلتي معاملتك الزفت إلى مع كل الناس حتى قربك منى إلى نفسي افهمك انا مش جوزك غلط وانتي برده مش تتغيرى لبسك العريان وكتير حظرتك بحس اني ماشي مع واحده بعرضها لكل انا تعبت من كل حاجه فيكى أنتي السبب أنتي إلى كرهتني فيكِ.

فريده كانت في صدمه: انت شايفني وحشه اووى كده
احمد بضيق: انتي إلى مُصره تبايني الوحش إلى فيكى
فريده بدموع: بس انا بحبك يا أحمد اووى
أحمد: صدقني حربت نفسى اووي عشان مش نسيب بعض انا مش قادر يا فريدة مش قادر احمد سبها وركب العربيه وهو حاسس انه ارتح فريده كانت مصدومه. أحمد وصل الفيلا شاف ملاك قاعده في الجردن احمد قرب منها هي مسحت دموعها بسرعة و قامت اول ما شافته احمد بهدوء: ملاك استنى.

ملاك بضيق: نعم عايز ايه
أحمد بهدوء: ممكن اعرف مالك
ملاك باستهزاء: مالي وانت مالك ده شئ يخصك
احمد: ملاك اتعدلى.

ملاك بضيق وعصبيه: اتعدل بعد كل إلى عملته بتقولي اتعدلى انت عارف انت عملت في ايه انا عمر ما حد كسرني كده انت طول عمرى قافلة قلبي عشان محدش يكسره وانت جيت كسرت القفل وكسرت قلبي بس صدق خطه هايلة عشان تكسرني تعلقني بيك وفي الاخر ترجع ليها تانى انا بكرهك اووى انت الوحيد إلى عيطت قدمك انت الوحيد الى كان عندى استعداد اضحي باي حاجه عشان حبيبتك وحبيتك اووي كمان انت عارف ان حسيت بايه وهي جانبك وقريبه منك كانت في نار كان سكينه بتقطع فيا مش مسامحك مش مسامحك يا أحمد ملاك دموعها نزلت منها وهو فاضل واقف مش عارف يعمل ايه. أحمد بهدوء: أنا عارف انى غلطان بس والله كان غصب عنى بس انا سبت فريده احمد مشى وملاك اتصدمت بس فرحت انه سابها واتاكدت انه بيحبها هي.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة