قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الثلاثون

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الثلاثون

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الثلاثون

أحمد: عشان بحبك من اول مرة شوفتك فيها وعيونك ما لازمني كل حاجه فيكى شدتني طولت لسانك وعصبتيك طيبتك ذكاءك حبك لكل الى حواليك كل مرة كنت بشوفك فيها كنت بتعلق بيك اكتر تدينك وخفة دمك كل حاجة فيكي حبتها انا كنت مفكر نفسى بحب فريده بس إلى حسيته معكى ميتقارنش وجودك جانبي بيضعفني بغير عليكي من نفسى حولت ابعدك عنى معرفتش كل حاجه جوايا عايزكي نسيت كل الفوارق إلى ما بنا حبيبتك لاء عشقتك وانتى بنت الخدامه ايو انا حبيت بنت الخدامه الصدمة تعلو وجهه ملاك الكلمات هربت منها لا تعلم هذه حقيقة أم خيال قلبها ينبض بشدة وهو يقف ينظر لها بحب واضح بأمل ان تكون بتبادله هذه المشاعر بعد فترة من الزمن تستجمع قواها وتنظر له، مسكت يدها: والي في ايدك دى انت خاطب...

أحمد بهدوء: انا لبستها عشان انساكي بس مقدرتش...
ملاك بهدوء: وانا مش عارفة أعمل ايه مهما تكون فريدة معاي بس مستحيل اكون سبب في جرح بنت وبعدين انا فين وانت فين مستحيل يجمعنا القدر انا بنت خدامه الخدامه بتاعك، مستحيل حد من عيلتك يقبلوا بيا اكون موجود ما بنهم وامي خدامتهم ازاي...

أحمد بحب وهدوء: انا مش عايز حاجه من الدنيا دى كلها غيرك ومستعد احارب الدنيا دى كلها عشناك انا مش عارف انا بقول كده ازاي، انا بحبك. كانت تريد احتضنه بشده وتقول له انها بتعشقه لا تريد غيره ولكن دينها يمانعها نظرت له نظره حب واكتفت به: ممكن اطلع اكمل شغلي...
أحمد بجدية وتغير مفاجأ: اتفضلي وهاتي ليا ملف الكومبوند
ملاك: بتعجب حاضر ثواني ويكون عند حضرتك، ملاك طلعت فريدة رنت علي أحمد بزهق: نعم يا فريدة.

فريدة بزعيق: انت ازاي تعمل كده انت بتفضل بنت الخدامه دى عليا دى ولا تسوي حاجه
أحمد بزعيق: فريدة صوت ميعلش عليا انتي نسيتك نفسك واتكلمي عنها با أسلوب احسن من كده وقفل التليفون في وشها خبطت علي الباب وسمح لها بالدخول، ملاك: اتفضل الملف.
أحمد بجدية: حطي علي المكتب. استغربت ملاك بتغيره المفاجئ: هو انت كده ازاى
أحمد بضحك وتعجب: كده ازاى مش فاهم.

ملاك بتعجب: يعنى انت من دقايق كنت حاجة وقبل ثانيه كنت حاجة ودلوقتى حاجه تالته خالص
أحمد بضحك: انا في الشغل حاجه وفي البيت حاجه تانيه ومعكي انتى شخصية انا مش عرفها
ملاك با استغراب: اممم طب ممكن لما تتحول تعرفني بس عشان بتخض
أحمد بضحك: حاضر يلا عشان نمشي
ملاك: تمام ها خالص شويه حاجات واروح بعد حضرتك
أحمد: تمام هستناك لما تخلصي عرفيني
ملاك: امشى وانا اجي بعدك.

أحمد بهدوء: قبل كده كنت بسيبك تروحي لوحدك بس دلوقتى لا
ملاك بهدوء: وفرقت دلوقتى با قبل كده ايه
أحمد بحب: عشان قبل كده كنتي سكرتاريه بتاعتي لكن دلوقتى انتي
ملاك بخبث: أنا ايه، أحمد قرب منها وهمس في ودانها: انتي بتاعتي انا وبس أنتي ملاكي
ملاك بخبث: مش كنت شيطان مش ملاك
أحمد بضحك: عشان وقتها كان لسانك طويل بس برده ملاكي انا
ملاك بضيق: لساني لسه طويل علي إلى يزعلني
أحمد: اممم يلا عشان نمشي.

ملاك: ورايا شغل لسه ما خلصتوش، أحمد: مش أنا صاحب الشغل وبقولك يلا، ملاك بصت علي بأستغراب هو ازاى كده الفرحه مش سعيها ركبت جانبه في العربية وكل شويه تبصله نفسها تحضنه وهو بيبص عليها ويبتسم ملاك اتوترت من نظراته: هو الكيس إلى شوفته في العربية ده في إيه
أحمد بضحك: فضوليه انتي اووي
ملاك اتحرجت: - مش فضوليه بس انت اتوترت اووي اول ما شوفته معنا عشان كده بس عايزه اعرف
أحمد: تعرفي ان الكيس ده في حاجه بتاعتك.

ملاك با استغرب: - بتاعتي، أحمد: الكيس تحت رجلك افتحي وانتى هتعرفي. ملاك فتحت الكيس اتفاجاءت من إلى في ملاك بفرح وتكونت دموع في عينها: عروسة ااه دى العروسة الى انا شوفتها في المحل، أحمد وقف العربيه بحنان: لما شوفتك عايزه عروسه لقيت نفسى بشتريها ليكي وحطتها في شقتي انتي عارفه انك وصلتي أحمد الحسينى يشترى عروسه، ملاك بتبص علي بحب وفرح وحنان ودموعها اتكونت في عينها: أنا مش عارفه اقولك اية انا اول مره في حياتي حد يشترى لي عروسه انا بحبك اووى، طلعت منها تلقائيه اتفاجاءت ملاك انها قالت كده وأحمد كان في حاله من الذهول حاله لا تقدر الكلمات وصفها، نظره عليها بحب واستمر في السواقة وطوال الطريق ملاك مكسوفة وحضن العروسة وهو ينظر لها ليتأمل جمالها، ملاك: إحنا وصلنا انزل انا الأولي، بقلم ندى الصاوى.

أحمد بحب: تمام وهاتي فونك
ملاك بتعجب: ليه، أحمد: عشان اسيف رقمي هاتى الفون بقا. ملاك ادتهوله سجل الرقم ورجع الفون ليها تانى ملاك خدت منه الفون ورحت علي الاوضه بتاعهم وأحمد داخل الفيلا، راشد: اهو الباشا ابنك وصل
أحمد بهدوء: في ايه انتم قاعدين كده ليه، سليم بحدة: انت ازاي تعصي كلامي يا محترم
أحمد بهدوء: هو حضرتك طلبت مني حاجه وانا اتأخرت
راشد بعصبية: وكمان عامل نفسك مش عارف انا مشوفتش في بجاحتك.

أحمد بهدوء: تقريبا انا بكلم ابويا حضرتك بتدخل لى
سليم بزعيق: أحمد انت نسيت نفسك ولا ايه
أحمد بهدوء: تقريبا كده محدش يعرف انا عملت ايه اطلع انام عشان انا تعبان أحمد مشى من قدامهم بكل برود سليم بزعيق: أحمد انت ازاي تمشى وانا بكلمك، احمد بهدوء: اعرف في ايه وانا مش ها مشى
سليم بحدة: انت ازاي تعصي كلامي وملاك تفضل معك برده
أحمد ابتسم: يعني الليلة دى كلها عشان ملاك معاي.

سليم بعصبية: الموضوع مش في ملاك او غيرها انت عصيت كلامي يا أحمد
أحمد: أنا محدش ياخد مني حاجه وانتم حتى ما خدتوش رأي وانا حبيت امشي معكم بس عملت إلى انا عايزه عشان عارف ان ده إلى يحصل ومش عيب يا باسم تبقا راجل كده وتروح تشتكي لابوك.

باسم بزعيق: لاء انت قليت ادبك اووي انا مش اسامح ليك، في الوقت ده داخل سيف راشد بزعيق: اهو الاستاذ التاني شرف يا ترى عايز ايه تانى، سيف بكل هدوء: عايز مراتي صدمة تقع علي الجميع. باسم بتعجب: مراتك مين، سيف: نسمه، راشد بعصبية: انت بتقول ايه انت اتجننت.

سيف طالع عقد الجواز: ده عقد جواز رسمي موثوق من شهر العقاري راشد شاف العقد اتصدم وراح عند نسمه ولسه هيضربها بالقلم سيف ماسك ايده: محدش يقدر يمد ايده علي مراتي طول ما انا عايش، نسمه تستخب في حضن سيف حنان با أ نهيار: لي كده يا بنتي عملنا فيكى ايه عشان تحطي راسنا في الطين، نسمه بدموع: لو كان حد فيكم وافق من الأول مستحيل كنت عملت كده، سيف بخبث: الخيار ليكى يا نسمه تفضلي معهم ولا تيجى معاي...

نسمة بدموع: طبعا معك يا سيف انا طالعه اجيب شنطتي، باسم راح ماسك سيف من هدومه: أنا هاقتلك قبل ما تفكر تاخدها من هنا أحمد راح وبعد سيف عنه: لو تقدر تقرب من سيف طول ما انا عايش
راشد بزعيق: عصابه انا مستني ايه منك ما انت امك واحده شمال...
سيف بزعيق: متخلنيش انسى انك عمي
سليم بزعيق: راشد سيف انتم نسيته انكم اهل
سيف بزعيق: انا نسيت من يوم ما طردني من البيت ده إلى ليا هنا خدته وهي بنتك.

راشد: اه عايز تنتقم مني في بنتي
سيف بخبث: انتقم منك ليه اه عشان انت السبب في إفلاس ابويا انا طول عمرى الصدمة تقع علي الجميع ما عدا أحمد عشان كان عارف انا طول عمرى عارف بس انا مش زيك ويوم ما انتقم منك مش هنتقم من بنتك والست دى من يوم ما سابت ابويا وانا لغتها من حياتي، سليم بصدمه: الكلام إلى سيف بيقولوا ده صح يا راشد
راشد بتوتر: انت ها تصدقه انت نسيت هو ابن مين يا سليم.

سليم بحدة: انا فاكر كويس ده ابن اخويا واخوك شكلك انت إلى نسيت، نسمة نزلت: أنا جاهزة يلا يا سيف.

راشد بزعيق: لو طلعتي من البيت ده عمرك ما ترجعي هنا تانى، نسمه با ثبات: أنت عمرك ما حسستني انك اب بس وجود سيف جانبي عوضني عن كل الناس سيف ماسك ايده بحب وخدها ومشت حنان فضلت تعيط وطلعت أوضتها ميرنا حست البيت فض عليها وطلعت في أوضتها تعيط راشد وباسم طلعوا برا الفيلا سليم داخل المكتب واحمد مع سيف طلع من الفيلا وهم طالعين قابلوا ملاك: مقدرتش امانع نفسى من اني اودعك حقيقي ها توحشيني، نسمه حضنتها جامد: و انا عمرى ما انسى انى لو موجودة مع سيف دلوقتى يبقا انتي السبب، ملاك بابتسامة: ي روحي علي ايه مبروك ومبروك ي.

سيف بابتسامه: الله يبارك فيكي نمشى احنا بقا، سيف ونسمه مشوا فضل ملاك وأحمد
ملاك بخضة: مالك حاسك مش كويس...
أحمد بوجع: أنا فعلا مش كويس خالص يا ملاك
ملاك بزعل واطمئنان: كل حاجة هتبقي كويسة تفائل أنت بس
أحمد بابتسامة: إن شاء الله انا مش هنام هنا
ملاك بحزن: ليه انا كنت سامعه صوت زعيق بس مش فاهمه حاجه
أحمد: هاكلمك وفاهمك كل حاجه انا ماشى عشان سيف أحمد مشى وملاك راحت الاوضه وهي بتفكر هو في ايه...

عند ميرنا كانت منهارة تبكي بشده رنت علي كرم...
كرم: اخيرا افتكرتني
ميرنا بانهيار: كله مشي كلهم سابوني يا سيف حتى أحمد مشى وسبني يا كرم
كرم بحنان: طب اهدي كده واحكيلي حصل ايه
ميرنا بدموع: سيف ساب البيت هو وسلمي وسيرين اكيد انت عرفت وهو كتب كتابه علي نسمه وخادها النهارده مشوا كلهم وسبوني لوحدي يا كرم...
كرم بحنان: بس انا معكي ومش هامشي ابداً وكمان ملاك معك.

ميرنا هدت: ملاك ممكن تمشي وانت هاتفضل ولا ها تمشى زيهم
كرم بحب وحنان: حد بيقدر يعيش من غير روحه فأكيد مش هقدر اعيش من غيرك
ميرنا بحب: انا بحبك اووى يا كرم اوعى تبعد عني
كرم بحب: وانا هافضل طول العمر جانبك انا مستني بس الظروف دى تعدي
ميرنا بحب: ربنا يخليك ليا انا هنام عشان تعبانة
كرم: تصبحي علي خير...
ميرنا: وانت من اهله ميرنا نامت وهي فرحانه...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة