قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الثاني والعشرون

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الثاني والعشرون

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الثاني والعشرون

تجلس ملاك مكتبها لتتابع عملها لتظهر أمامها فتاه ترتدى جيب فوق الركبة وميك اب اوفر
ويعتبر مش لبسها اصلا ملاك بصت ليها من فوق لتحت بقرف واستغفرت ربنا في سرها
دارين بدلع: مستر أحمد موجود
ملاك: أيوه موجود وانت خدتي معاد
دارين: أنا مش محتاجه معاد قوليله بس انا دارين توفيق برا
ملاك بقرف: تمام استنى هنا وأقولها واجى
ملاك راحت لاحمد
احمد: نعم في حاجه
ملاك: في واحده طالعه من كباريه عايزك
احمد: اسمها اي يعني.

ملاك بتريق عليها: دارين توفيق
أحمد: انتي لسه سيبها برا دخليها بسرعه
ملاك بضيق: انت مالك ملهوف عليها كده لى
احمد فرح انها مضايقه: ملاك دخليها بسرعه
ملاك بصت بضيق وراحت عندها: اتفضلي
دارين راحت عند احمد حضنته وباسته: وحشتني اووى يا احمد
احمد: انتي اكتر يا دارين عامله ايه
دراين: كويسه جدا وانت اخبارك اي انت وفريده
احمد بتنهيده: كويسين خطوبتنا اخر الشهر
دراين بفرحه: مبروووك فرحتليكم جدا.

أحمد: الله يبارك فيك المهم عملتى الى قولتلك علي
دارين: كل حاجة تمام اهي كل الملفات
وفضلوا يتكلموا في الشغل عند ملاك برا كانت هتموت من كتر الغيرة
ملاك لنفسه: اه يانى ماله ملهوف عليها كده لى ودخليها بسرعه جاته قرف هو وهى.

يو بقا انا قلبي بيوجعنى كده لى انا هموت من كتر الغيرة مش هاسماحه لو حصل ليا حاجه بس انا لازم اعمل حاجه مش هعقد اولع في نفسى هنا انا اخد الملف ده ادهوله و هي حجه وخلاص ملاك قمت وراحت تخبط على الباب
احمد: أدخل
ملاك راحت عندهم وهي عنيها بطلع شرر وبتبص لدارين بقرف: مستر احمد اتفضل الملف ده
احمد بستغراب: هو انا طلبت منك تجيب
ملاك بتوتر: مانت قولتلي صورى وانا صورته فاخده.

احمد بخبث: بس انا قولت ليك التانى مش ده
ملاك: بتوتر: احم تمام مخدتش بالى
دارين: بس لازم تركزى اكتر من كده
ملاك بتلقائيه: وانتي مالك ملاك اتفاجاءت من نفسها واحمد كمان ودارين
دارين: انتي بتقولي لمين كده أنتي اتجننتي
ملاك كانت هترد احمد قطعها: خالص ي ملاك اتفضلى على مكتبك وهاتي أتنين قهوه ساده
ملاك في سره: نشربها على روحها ان شاء الله.

ملاك طلعت وكانت هتموت من الضيق واحمد كان مستمتع عشان حس انها بتغير ملاك طلبت اتنين قهو واستنت عشان تدخلهم هي اما عند دراين واحمد
دارين: انت ازاى تشغل معك الاشكال دى
احمد: دراين متغلطيش فيها عشان دى موظفه عندي
دراين بضيق: أنا مش قصدى بس هي قليله احمد قطعها: ممكن نركز شويه في الشغل
ملاك جبت القهوه وحطتها وفضلت واقفه احمد: انتي وافقه لي
ملاك: يمكن حضرتك عايز مني حاجه
احمد: لاء مش عايز اتفضلى على مكتبك.

ملاك بضيق: حاضر طالعه اهو
ملاك طلعت واحمد ودارين كملوا شغلهم ملاك كانت هتموت فجاءه لقت فريدة قدامهم هي مش كانت طايقة بس كانت فرحانه انها جات عشان تزعق لاحمد بالاختصار تعمل الى هي مش عارفه تعمله
فريده بقرف: احمد جوه
ملاك: ايوه جوه بس مش هعرف ادخلك عشان هو في متينج مع واحده قلعها كده
فريدة بغيره: قالعه ازاي يعني بيعملوا اي
ملاك: دى حلوة اووى بيشتغلوا فريدة اضايقت ودخلت على طول وملاك فرحت.

احمد: اي الى دخلك كده يا فريدة
ملاك: قولتلها مينفعش تدخل ومردتش
دارين: ديدا وحشتني ي روحى
فريده بفرح: دارين يا قلبي مسيو يا روحى وحضنوا بعض ملاك اتفاجاءت من رد فعلهم واحمد بص ليها بضيق وبس فرح ميعرفش لى ملاك خرجت وقفلت الباب: اي الزفت ده دول طلعوا عرفين بعض ماهي الاشكال الزفت دى اكيد اصحاب عند احمد في المكتب فريده: اخيرا شوفتك وحشتنى اووى.

دارين: انتي اكتر ي حياتي انا اول ما عرفت نزلت عشان أحضر خطوبتكم وشركه بابي عامله ثفاقه مع احمد وكنت جايه عشان الشغل بس فرحت جداا اني شوفتك
فريده: أنا اكتر انا كنت جايه عشان انا واحمد راحين نشترى فستان الخطوبة
دارين: طب كده شكلي هعطلكم استأذن انا
أحمد: لاء احنا لسه مخلصناش فريده تستني شويه ممكن تفضلى هنا او تطلعي برا
فريدة: مستحيل اكون في مكان واحد مع البني أدمة إلى برا دى.

دارين: بصراحه عندك حق دى لسانها طويل اووى اوف
احمد أضيق: ممكن تبطلوا كلام عشان فريدة سكتت واحمد كمل شغله مع دارين.

عند ميرنا كانت مضايقه بتفكر في كرم وكان وحشها لقت الفون بيرن طالع كرم فرحت وردت
ميرنا: مش بتعبرني خالص
كرم بضيق: ميرنا انتي في بينك حاجه وبين خالد
ميرنا باستغرب: خالد مين معرفش حد بالاسم ده
كرم: الى قابلك وأنتئ عندي في المكتب
ميرنا: اه افتكرته مانا قابلته تانى لى في حاجه
كرم بضيق: ايو في الاستاذ عايز يتقدملك
ميرنا بتوتر: هو الى عايز مش أنا والله
كرم بزعيق: يعوز ازاى ويفكر فيك با الطريقة دي لى.

ميرنا بفرح: انت غيران ولا
كرم بضيق: ايوه غيران مش أختي
ميرنا بدموع: اختك تمام بس ي كرم هو لو شخص كويس انا هوافق اكيد انا مش هعقد جانبك
كرم بزعيق: لو وافقتي يا ميرنا هزعلك انتي فاهمه
قفل ومستناش ردها وقعد مضايق وكان هيكسر كل حاجه حوليا داخل علي أسر
اسر: مالك قالب وشك كده لي
كرم بضيق: ممكن تسبني في حالي يا اسر
اسر بستغرب: لاء شكل مضايق جامد انطق في ايه
كرم بضيق: ميرنا
اسر: مالها
كرم: ميرنا جالها عريس.

اسر بخبث: وانت مالك زعلان كده لي ده شئ يفرحك انا فرحت
كرم بزعيق: افرح لي ان شاء الله دى هتجوز يعني حد هياخدها مني
اسر بخبث: انت بتحبها
كرم بعدم فهم: احبها إزاي ميرنا زى اختي
اسر: لو هي زى اختك فعلا كنت هتبقا فرحان ليها زى كده
كرم اتوتر: اكيد مش بحبها يا اسر.

اسر: وجود ميرنا معك على طول وكلمك معها وكل الى انت حسه ناحيتها ده انت فسرته حب اخوي بس هو مش كده غيرتك عليها الزيادة لدرجه انك بتغير مني ومن احمد وخوفك عليها حاجات مستحيل تفسر حب اخوى انت بتحبها يا كرم فكر كده وانت هتفهم اكبر دليل انك لو تخيلتها مجرد تخيل مع حد تاني هتموت. فكر اقبل ما تروح منك
اسر قال كده وسابه ومشى كرم كان بيفكر انه اي المانع ممكن يكون بيحبها وبس سيرين لاء سيرين مجرد اعجاب.

كرم باستغراب: ممكن اكون بحبها وبحبها ومحبهش لى يعني لو اتجوزتها هتبقا معاي على طول ومش هتعبد عني
كرم بضحك شكلي طلعت بحبك يا زفته...
عند ميرنا كانت منهارة معرفتش تعمل حاجه غير انها رنت على ملاك
ملاك: تصدقى انتي اكتر واحده بتصلي بيا
ميرنا بدموع: أنا تعبانة اووى يا ملاك
ملاك بخضه: اهدى كده وقولي مالك في.

ميرنا بدموع: كرم رن عليا وكان با يزعق عشان اتقدم ليا عريس لما قولت لى انت غيران رد عليا وقالي ايوه عشان انتي أختي هو لى بيتقلني بالكلمة دى
ملاك: مستحيل يكون بيزعق ليك عشان انتي اخته لو انتي اخته هيفرح ليك كرم بيحبك بس هو مش عارف هو مفكر انك اخته بس انتي مش كده عنده
ميرنا بدموع: يعنى اعمل اية.

ملاك: لو العريس كويس وافقي عليا هيحصل حاجتين لكرم ينطق ليسكت وفي الحالة دى يبقا انتي اخته فعلا اهدي كده وقومي صلى ركعتين وكل حاجه هتبقا تمام لما اجى بليل نكمل كلامنا.
ميرنا: شكرا ي ملاك بجد
ملاك بحب: مفيش شكر مفيش الصحاب سلام عشان هركليز اخوك
ميرنا: سلام.

عند سيف ونسمه في المستشفي
نسمه دخلت بهجوم على مكتب سيف: أنا ممكن اعرف انت عملت كده لى
سيف برود: عملت اي
نسمه اتحرجت: انت نسيت ولا اي عموما متعملش كده تاني
نسمه جات تمشى سيف شدها لى وكنت في حضنه تقريبا نسمه: انت بتعمل اي يا سيف سبني
سيف بمشاغبه: هو انا لسه عملت حاجة
نسمه: هتعمل اي تاني قطع سيف كلام نسمه بقبله اتصدمت نسمة ثم تجاوبت معه مع فرحت سيف وتعمق اكثر ثم بعد عنها سيف: أحلى طعم دوقته في حياتي.

نسمه بكسوف: احم ممكن اعرف انت عملت كده لى
سيف: عشان بحبك نسمه اتصدمت وفرحت جدا: انت قولت اي
سيف بضحك: بحبك بحبك بحبك يا نسمه
نسمه كانت في حاله من الذهول معرفتش تعمل حاجه غير انها حضنته جامد وبعد كده عيطت: وانا كمان بحبك اووى يا سيف بحبك اووى ضربته على ضهر طب كنت بتعذبني لي
سيف بحزن: كنت خايف الماضى ياثر بس لو الدنيا كلها وقفت قصدى ورحمت ابويا وامي لهتجوزك
نسمه حضنته تاني: وانا مش هتجوز غيرك يا سيف.

سيف جه يبعد عنها نسمه مسكت في: ممكن تسبني في حضنك كده شويه
سيف بحب: شويه شويتن براحتك انا مش عايز اسيبك
نسمه بفرحه: أنا حلمت كتير بس ده احلى من اي حلم
سيف بحب: هحقق ليك كل احلامك نتجوز بس
نسمه: طب انت هتقدم امتى
سيف: بعد خطوبه احمد واسر بس ممكن عمي يوافق
نسمه: حتى لو موفقش هتجوزك غصب عنهم كلهم
سيف: ان شاء الله هيوافقوا
نسمه حضنته تاني وبعد كده بعدت عنه: هروح اشوف الحالات الى ورايا
سيف: هستناك نروح مع بعض.

نسمه: حاضر سلام ي روحي
سيف: سلام مؤقت يا روحي
نسمه راحت شغلها و هي حسها انها طايرة في السما حب عمرها طلع بيحبها اجمل احساس ممكن اي واحده تحسه وسيف كان فرحان انه اخيرا اتجرئ وقالها: بحبك ي مغلبانى.

فى الشركة كانت ملام بتابع عملها خرج احمد هو وفريده ودارين
كانت فريده ماسكه ايد احمد ودارين ماشيه جانبهم
ملاك في سره: اي جو حريم السلطان ده
أحمد: دلوقتي البريك انا ماشي وراجع تانى
ملاك بضيق: تمام دارين وفريده بص لملاك بقرف وملاك كانت هتموت وتروح تضربهم
وهى واقفه باسم شافها وراح يكلم لها
باسم: انتي واقفه كده لى
ملاك: مفيش دلوقتى البريك وموريش حاجه اعملها
باسم بحب ظاهر: طب ممكن اعزمك علي الغدا.

ملاك كانت هترد رد وحش بس اول ماشافت احمد راجع تانى حبت تضايقه: مش هينفع والله
احمد بضيق: ممكن اعرف انتم واقفين كده لى
باسم: مفيش حاجه كنت بعزمها علي الغدا
أحمد بضيق: لاء هي مش هتنزل في حتها اصلا في شغل كتير عايز يخلص
ملاك بضيق: وانا مالي ده وقت البريك بتاعي
احمد بضيق: مش هتروحي في حته انزل انت يا باسم
باسم بتحدي: هتنزل معاي يا احمد
احمد بتحدي: هي هنا تخصني انا ومحدش يتحكم فيها غير ملاك هتفضل هنا ي باسم.

باسم اضيق ومشى وملاك كانت حس باحساس حلو اووى انا احمد كان غيران
احمد قرب منها من على المكتب: انا ماشي ساعه وجاي لو روحتي في حتها انتي حره
ملاك بزعل: طب اجيب اكل طيب انا جعانة
أحمد مردش عليها وسبها ومشى و هي كانت جعانة جدا فضلت قاعدة مكانها وهو كان مضايق من باسم واتاكد انه بيحبها واضيق جداا نزل لقى فريده مستنيها وراحها المول...

اسر كان قاعد زهقانه ومش عارف يعمل اي افتكر ايه وضحك عليها وعلى مقاس الأطفال قرار يتصل عليها
آية: نعم بترن لى
اسر: خطيبة بقا
آية: احنا لوحدنا مش محتاج تمثل
أسر: اقنعتني بتهببي اي
اية: قاعده بتفرج علي التليفزيون زهقانه وحضرتك
اسر: بشتغل بس ماليش نفس متيجي نخرج
اية: نعم اخرج معك ازاى...
اسر: عادى يعنى هكلم باباك بدل مانتى زهقانه وانا زهقان
اية فكرت شويه: خالص تمام موافقه كلموا عما البس
اسر: تمام يلا سلام.

اسر قفل مع ايه وكلم بابها وافق وهي لبست واستنته
أسر طالع لقي ملاك قاعده مضايقه كان عايز يطنشها بس معرفش وراح سالها
اسر: مالك قاعده بوزك شبرين كده لى
ملاك بضيق: مستر أحمد قاليا ماقومش من هنا وانا عايزه امشى
اسر: صحبي وانا عارفه متزعليش نفسك انا رايح اخرج مع صحبتك تيجى معنا
ملاك بفرح: الله يسهله يا عم بقا
اسر بضحك: طب تعالى معنا بدل ما نولع
ملاك بضحك: لو ينفع كنت جيت بس ابو لهب صحبك ده.

اسر بضحك: هو فعلا ابو لهب انا همشى عشان زمانها مستنينا
ملاك: سلام ي عم أسر مشى وملاك رنت على ايه: يا بختك اعم بتخرجي
ايه: الله أكبر في عينك بس انتي عرفتي ازاي
ملاك: بشعوذ مالكيش دعوه
ايه: بجد عرفتي ازاي
ملاك: اسر قالي عشان هو معاي في نفس الشركة
ايه: اممم ماشى المهم انا عايزه اشوفك
ملاك: تعالى عندى باليل
ايه: اجي ازاي
ملاك: قولي لاسر هو عارف الفيلا وكمان اعرفك على البنات
ايه: تمام هقفل بقا عشان أسر جه.

ملاك قفلت مع ايه وكملت شغلها وهي هتموت من الجوع...
عند احمد وفريده في المول
فريده كانت بتختار فساتين وكلها عريانه واحمد كان مضيق
احمد: اخلصي ي فريده هتأخر
فريده: اوف يا احمد بقا انا محتاره لوحدي سبني اختر
فريدة اخترت فستان احمر مقفول من قدام بس مفتوح لنص الضهر وفي فتحه من عند الرجل
فريده: واو حلو اووى الفستان ده
احمد بص عليها لقي عريان اووى: نعم انتي هاتلبسي ده ازاى.

فريده بتعجب: هي اول مره ما كل لبسي كده يا أحمد فيها اي
احمد: لاء لبسك مش عجبنى لازم يتغير
فريده: اوف يا احمد اوف انا عايزه غير الفستان ده
أحمد بعصبية: لو جبتي انسى خطوبتنا خالص
فريده اضايقت وجبت فستان مقفول شويه عن الفستان التانى
فريده: كده كويس
احمد: ايوه يلا عشان اوصلك وكمان انا اتأخرت
احمد وصل فريده وهو رايح الشركه افتكر ان ملاك كنت جعانة صعبت عليا اجبلها بيتزا وبيبسي.

هو مش عارف يدهلها ازاى وصل لحد المكتب ملاك بصت له بزعل كده داخل مكتبه ونادي عليها
ملاك راحت عنده وهي مكشره وكانت جعانة اووى: نعم عايز اي
أحمد: خلصتى الشغل الى قولتلك عليا
ملاك بضيق: لاء عشان انا جعانة وانا عامله زي العربية في عربيه بتمشي من غير بنزين رد
احمد بضحك: لاء
ملاك بزعل: وانا مش بشتغل من غير اكل
احمد قرب منها ودها الكيس: خدي يمكن تشتغلي.

ملاك بصت لقت بيتزا وبيبسي كانت فرحانه زى الأطفال تصرفها وتر احمد: الله بيتزا شكرا جدا
احمد: احم العفو خلصي الشغل بقا
ملاك بفرح: من عنيا كل حاجه هتخلص
ملاك راحت تاكول البيتزا وهي ها تطير من الفرح.

عند أسر وايه رحوا مطعم فاخر جدا وعجب ايه اووى
ايه: المكان حلو اووى
اسر: بجد عجبك
ايه: عجبنى جدااا والله
أسر: اممم ناكول اي
ايه: اطلب انت على مزاجك
اسر: اممم تمام طلبت اسر طلب الاكل وقعدوا يتكلموا لحد ما جت بنت
البنت: اسر وحشتنى اووى يا حبيبي
اسر بصدمه: تقي
ايه اضيقت: مين دي يا أسر
تقي: اعرفك بنفسي تقي الاكس بتاعه
اسر بضيق: امشى دلوقتى يا تقي.

تقي: وامشى لي ما لازم اتعرف على الحلوة شكله شقطك انتي كمان بس متخفيش هيرميك ويشوف واحده غيرك بس ذوقك بقا وحش اووى يا أسر
ايه بثقه: بس في معلومه عندك غلط انا خطبته مش واحده شاقطها اصله لما حب يتجوز اتجوز اشكالي ولما حب يتسل اتسلي با اشكالك تقي اضايقت ومشت واسر فرح من رد فعل ايه
ايه: شكل علاقاتك كتير
أسر: أنا دانا غلبان
ايه: اممم ماهو باين يلا ناكول عشان هتأخر.

اسر كان هياكول ايه وقفته: استنى انت بتعمل اي اصوره الاول
ايه صورت الاكل أسر: انتي خايبه اووى
ايه: مالكش دعوه كالوا وبعد كده ايه فضلت تتصور واتصورت مع أسر
وخلته يصورها وعجبها تصويره وأتصور مع بعض وطلعوا اتمشوا وضحكوا مع بعض كان يوم جميل
ميتعوضش كانوا في العربية
أسر: أنا أول يوم من زمان ابقي مبسوط كده
اية: وانا كمان شكرا ليك
اسر: لاء شكرا ليكي انتي الى طلعتني من المود الزهق.

ايه: ابقي تعالي كل يوم المهم وديني المكان الى في ملاك
اسر: تمام هطولي ولا هتروحي على طول
ايه: هعقد معها شويه واروح
أسر: خالص هوديك عند ملاك وانا اقعد مع احمد وبعد كده اروحك تمام
ايه: تمام.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة